Qura Care söker nu sjuksköterskor för högavlönade uppdrag med hög flexibilitet inom kommun (hemsjukvård och särskilt boende) och primärvård. Det finns både kortare och längre uppdrag vilket gör att du kan välja ett upplägg som passar just dig. Vi erbjuder dig: Uppdrag i hela landet Trygghet och frihet Boenden och resor i samband med uppdrag Tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan Utvecklingsmöjligheter Utbildningsmöjligheter Egen kontaktperson Uppdragen tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du kan även skicka in en ansökan om du är nyfiken och vill veta mer. Vid intresse maila: [email protected]
Söker du en självständig VD-roll inom en framtidsbransch? Bejoken är ett familjeägt företag i elektronikbranschen som möjliggör tillverkning av elektronik och automation för sina kunder. Nu söker vi en affärsdriven VD med erfarenhet av att skapa tillväxt och utveckla affären, både genom försäljning, marketing och effektiva processer. På Bejoken leder du sju medarbetare och är en drivande faktor i det säljstrategiska arbetet mot kunder inom industri, maskintillverkning och automation. Hög servicenivå är en nyckel till vår framgång då vi arbetar med kundanpassade lösningar. I rollen som VD arbetar du självständigt med tydliga mandat, strategiskt i samverkan med styrelsen och operativt i den dagliga verksamheten med coaching, styrning och utveckling av affären och Bejokens processer. Du har många kontaktytor utåt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, både med kunder och leverantörer. Du utgår från huvudkontoret i Malmö på Travbanegatan 2. Ett försäljningskontor med säljare och försäljningschef finns också i Luleå. I rollen ingår: · ansvar för att strategi och affärsplan efterlevs · produkt- och tjänsteutveckling · utveckla försäljningen genom strategiska kunder och e-handel · marknadsföring, kundaktiviteter och skapa synlighet (AI-automatiserad Marketing) · tydliggöra roller och ansvar · personalansvar och personalutveckling Vi erbjuder På Bejoken får du stort mandat att påverka och möjlighet att utveckla bolaget tillsammans med en driven och framåtriktad försäljningschef och styrelse för att kunna uppnå uppsatta mål. Vi hjälper kunder oavsett om de behöver är en enstaka komponent, en specialanpassad applikation eller en omfattande helhetslösning inom automation, elektromekanik eller maskinsäkerhet. Ytterligare en nyckel till vår framgång är att vi har stor erfarenhet av att lösa våra kunders utmaningar. Vem är du? Du är en engagerad ledare med affärsfokus. Idag är du troligen försäljnings-/marknadschef med budget- och personalansvar inom B2B, gärna med ett nätverk inom industri, maskintillverkning eller automation. Du är van att inta ett helhetsperspektiv och drivs av att utveckla både människan och affären. Du har coachat och utvecklat team som uppnått konkreta säljresultat. I bagaget har du en universitets/högskoleutbildning eller motsvarande och du talar och skriver flytande svenska och engelska. Kunnande om AI-automatiserad marketing och stort tekniskt intresse är meriterande. Ansök I denna rekrytering samarbetar vi med Insikta AB Charlotte Olsson. Vid frågor ring gärna Charlotte Olsson på 070–6021911, eller maila [email protected]. Vi läser ansökningarna löpande och självklart behandlar vi ditt samtal och ansökan konfidentiellt. Ansök enkelt via genom att bifoga ansökan via länken.
Vill du bli Operativ chef på ett av Sveriges mest framgångsrika bolag specialiserade på kundanpassade reservkraftverk? Med djup kompetens och flexibilitet förser Olssons Elektromekaniska i Rydsgård (cirka 30 min från Malmö) det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar. Som operations manager på Olssons ansvarar du för produktion, lager, kvalitet, strategiskt- och operativt inköp, och logistikflöden. Du får ett självständigt och tydligt mandat att leda och utveckla verksamheten. Till dig rapporterar gruppledaren för produktion, lagerchefen, el, - mekanikkonstruktörer och produktionsplanerare. Totalt består gruppen av cirka 30 personer, varav 10 tjänstemän. 5S är på plats och behöver underhållas i nära samarbete med hela organisationen. Nästa steg är att förtydliga processer och driva fortsatt arbete med digitalisering . Du får gärna komma in och bidra med Lean, vi vill vässa effektiviteten i produktionen för att förbättra marginalerna. Du tar över efter Olssons Operativa chef som kliver in som Vice VD. Som medlem av ledningsgruppen har du också ett företagsövergripande ansvar och förväntas vara med och utveckla hela verksamheten tillsammans med ledningsgruppen. Dina chefskollegor i ledningsgruppen ansvarar för ekonomi, produkt, sälj & marknad. Vem är du? Du är en tekniskt nyfiken teamspelare som drivs av utveckling och agilt arbete. Du trivs med att arbeta nära dina kollegor och får energi av att se andra växa och utvecklas. Med en ingenjörsbakgrund och erfarenhet som operativ chef har du tidigare erfarenhet av att utveckla och driva processtänk i olika förbättringsprojekt. Du får gärna ha erfarenhet inom tillverkningsprocess eller produktionslinje, t. ex automatisering eller produktionsprocesser. Vi förutsätter att du både talar och skriver svenska och engelska och är van att arbeta i olika affärssystem. Vi erbjuder På Olssons får du en ledande tjänst i ett framgångsrikt, innovativt och marknadsledande bolag, tillräckligt stort för att skapa dynamik men ändå så litet att du får överblick över helheten och kan vara med och påverka och utveckla. Du kommer till ett entreprenörsdrivet, lönsamt bolag där personalen är en mycket viktig resurs. Du får kunniga kollegor som är måna om varandra, har kul, och jobbar som ett lag för att nå målen. Framför allt får du stort mandat att påverka och möjlighet att utvecklas tillsammans med en driven och framåtlutad ledningsgrupp. Du arbetar nära och rapporterar till Vice VD som efter generationsskiftet tillträder som VD. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Olssons Elektromekaniska med Insikta. Du söker tjänsten genom att bifoga personligt brev och CV via länken, senast den 18 april. Vi läser ansökningar efterhand. Om du har frågor är du mycket välkommen att kontakta Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 [email protected] Olssons Elektromekaniska Basen för vår verksamhet är skånska Rydsgård med den moderna anläggningen för tillverkning, montering och testkörning av aggregat. Idag har vi ett 40-tal medarbetare och omsätter cirka 220 miljoner kronor. Med djup kompetens och flexibilitet förser vi det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar. Våra tekniker och montörer arbetar också kontinuerligt med installationer, driftsättning och underhåll ute hos kunder över hela Skandinavien. https://olssonselektromekaniska.se/ Olssons Elektromekaniska är en del av Söderbergföretagen; en familjeägd koncern inom industri, elkraft och teknikhandel som investerar i nischade marknadsledare och fokuserar på långsiktig utveckling – men framför allt investerar i driv, entreprenörskap och engagemang. Söderbergföretagen grundades 1995 och består av fyra affärsområden: Komponenter, Elkraft, Infrastruktur och Teknikhandel. Med huvudkontor i Malmö och ca 500 anställda med en omsättning på 2 MDR SEK. https://www.soderbergforetagen.se
Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger i Malmö. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Då körningar varierar i längd finns det goda möjligheter till att få längre pass. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com
Nu söker vi på Nytida Öppenvård och Stödboende Malmö Lund en vikarierande ungdomsbehandlare till vecka 26-31. Sök tjänsten senast 250523. Kul att du hittade hit! Vi söker dig som tycker om att möta människor, är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden och hitta lösningar. För att kunna göra detta bra behöver du vara trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd samt ha en god förmåga att arbeta såväl tätt i team som självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete, och det är meriterande om du har relevanta vidareutbildningar exempelvis inom MI och ÅP. Då vi arbetar flexibel arbetstid kan kvälls- och helgarbete förekomma och du lägger själv upp stora delar av din arbetstid tillsammans med dina ungdomar. Vad är Nytida Öppenvård och Stödboende? Vi arbetar med ungdomar och unga vuxna som har hamnat i svårigheter på grund av psykisk ohälsa, missbruk, våld eller kriminalitet och vill göra en förändring. Vår grundtanke är att varje individ har förmågan att förändra sitt liv och tillsammans arbetar vi med att forma om tankemönster och att hitta förutsättningar och sammanhang för att lyckas. Centralt i arbetet är den unges sysselsättning, nätverk, fritid och boende, och insatsen utformas utifrån den enskildes behov och målsättningar. Vi tror på ett salutogent förhållningssätt och på att stärka det som fungerar, samtidigt som vi synliggör de utmaningar och behov som finns för att kunna stötta i den unges utveckling och självständighet. Vårt stödboende ligger i enskilda lägenheter runt om i Malmö och Lund och vi bedriver huvudsakligen vår verksamhet i den unges närmiljö. Tillsammans med ungdomen utför vi gemensamt vardagliga sysslor i hemmet såsom tvätt, städ och matlagning för stötta utvecklingen mot självständighet. Vi som arbetar på Nytida öppenvård och stödboende är utbildade socionomer, specialpedagoger eller har likvärdig utbildning samt gedigen erfarenhet inom socialt arbete. Vi har också vidareutbildning inom bland annat ÅP, MI, KSL och Patriark för att tillgodose individens specifika behov. Vår verksamhet är sedan 2020 HBTQI-certifierad då det för oss är av högsta prioritet att alltid ha ett respektfullt, normkritiskt och inkluderande bemötande. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra ungdomar Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Krav för tjänsten är B-körkort. Minst två års eftergymnasial utbildning inom socialt arbete God datorvana och erfarenhet av dokumentation Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 23 juni 2025 Sista ansökningsdag: 23 maj 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Josefin Björck Enhetschef, 0767-864896 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se
Kanske är det inte bara blommorna som slår ut i vår – utan också tanken på något nytt? Om du har en bakgrund inom retail och tagit steget över till konsultrollen, är det nu kanske dags att ta nästa kliv, till ett sammanhang där din erfarenhet verkligen gör skillnad! Vi söker dig som har en djup förståelse för retailföretagens vardag – från inköp och logistik till försäljning, både online och i butik. I rollen som Functional Solution Architect (FSA) inom Dynamics 365 F&SCM kommer du att vara en nyckelperson i våra kunders digitala transformation. Med din bakgrund inom retail i kombination med konsultperspektivet vet du hur viktigt rätt systemstöd och effektiva processer är för att driva försäljning och skapa starka kundupplevelser. Läs vidare nedan för rollbeskrivning och för att ta reda på om detta kan vara ditt nästa steg! Vad kommer du att göra?Du kommer att arbeta nära våra kunder, ofta i dialog med inköps- och logistikansvariga, där du agerar rådgivare i frågor som rör affärsprocesser, systemlösningar och försäljningsstrategier. Med din erfarenhet från kundsidan har du förmågan att förstå komplexa behov och översätta dem till smarta lösningar i Dynamics 365 F&SCM. I dina uppdrag kommer du också att ansvara för att ta fram lösningsförslag, designa och dokumentera processer och flöden samt säkerställa att våra lösningar skapar verkligt affärsvärde. Ansvar för lösningsdesign, dokumentation och rådgivning kring affärsprocesser ingår i rollen, liksom att fungera som länken mellan kundens verksamhet och tekniska lösningar. Samarbetet sker nära lösningsarkitekter, utvecklare, projektledare och affärsansvariga, med aktivt deltagande i både presales och tidig kravställning. Du blir en del av ett team som arbetar tätt tillsammans i både svenska och internationella uppdrag. Du kommer ha stor påverkan på hur vi utformar våra lösningar och jobbar med implementering, Det är en roll för dig som gillar att kombinera strategi med operativt arbete – och som trivs i en miljö där din retailkompetens verkligen kommer till sin rätt. Vem är du?Vi tror att du har en gedigen bakgrund inom retail, kanske i roller som inköps- eller logistikansvarig, IT-produktägare eller processledare. Du har sannolikt arbetat praktiskt med POS-system och e-handelsplattformar, och har en god förståelse för hur dessa samverkar med affärssystem som ERP. Du har en förmåga att omsätta verksamhetens behov till tydlig lösningsdesign och kravställning. Erfarenhet av att leda eller delta i implementationsprojekt, gärna inom Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management Van att arbeta nära affärsverksamheten med processutveckling och införande av nya system Djup förståelse för hur omni-channel-försäljning påverkar system och arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av D365 Commerce eller D365 POS, internationella utrullningar, större transformationsprojekt eller tidigare haft en roll som superuser eller projektledare vid ERP-implementationer. Välkommen till ett team där din retailkunskap möter teknik i framkant – och där du får vara med och påverka på riktigt Ansökan och nästa stegHos oss ansöker du enkelt med din LinkedIn-profil eller CV, utan att behöva fylla i långa frågeformulär. Du behöver inte skicka in något personligt brev. I vår rekryteringsprocess använder vi logik- och personlighetstester. Vi tar alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller erbjudande ges. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Intervjuer sker löpande. Vi använder Trustcruit för att samla in anonym feedback om din upplevelse som kandidat. Det tar bara några minuter och hjälper oss att förbättra vår rekryteringsprocess. Om Columbus DynamicsVilka är vi? Som Microsoft-partner är vi ett team av kunniga Dynamics-konsulter som levererar D365-implementeringsprojekt till våra kunder. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt. Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter. Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta! Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer sucess - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både intern och extern. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto. På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.
Har du erfarenhet av plåtarbete och trivs i den miljön? Nu söker vi dig som vill arbeta som kantpressare hos en av våra kunder i Åstorp! Här får du möjlighet att kombinera ditt praktiska kunnande inom plåtslageri med teknisk maskinhantering i en modern produktionsmiljö. Vi söker dig som är van vid att arbeta med plåt, gärna med bakgrund som byggnads- eller verkstadsplåtslagare, och som är bekväm med att läsa ritningar, bocka, stansa och bearbeta metall. Du kommer att arbeta med kantpressmaskiner, göra inställningar, övervaka produktionen och även bidra till det dagliga underhållet av maskinerna. Rollen kan också innefatta visst lagerarbete såsom packning, plock, etikettering och orderhantering. Om tjänsten: Tjänst: Kantpressare Omfattning: Heltid Start: Omgående Arbetstid: Dagtid 07:00-16:00 Placering: Åstorp Krav för tjänsten: Erfarenhet av plåtarbete, kantpressning och/eller stansning God teknisk förståelse och intresse för maskiner Förmåga att läsa och förstå ritningar Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B och tillgång till bil Meriterande: Truckkort Tidigare erfarenhet från verkstadsindustrin eller byggplåtslageri Vi söker dig som är: Noggrann och kvalitetsmedveten Självgående men trivs i team Flexibel och lösningsorienterad Van att arbeta fysiskt och stående större delen av dagen Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och konfidentiellt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Processbemanning på 042-21 02 99 (vardagar kl. 08–17). Ansökningar tas enbart emot via ansökningslänken nedan – vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post eller andra kanaler. Läs mer om oss på: www.processbemanning.se Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Arbetsbeskrivning Vi tror att du arbetat i några år som snickare och är redo för nya utmaningar och få möjlighet ett utvecklas inom ditt yrkesområde. Byggtjänster arbetar med många olika projekt och har på senare tid börjat arbeta med större projekt mot företag och privatpersoner. I dina arbetsuppgifter så ingår det att jobba med ny produktion, garage, stugor, Attefallshus, om- och tillbyggnader och renoveringar gamla hus, lador, stall, kök-, fönster- och takbyten mm. Byggtjänster erbjuder 6 månaders provanställning som ska bli tillsvidareanställning och när den anställde är självständig så har den anställde tillgång till servicebil. + mer förmåner? Erfarenheter och utbildning 3-5 års arbetsplatserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bygg Gymnasiekompetens från bygg och anläggning eller motsvarande Svenska i tal och skrift. Körkort klass B Personliga egenskaper Social God lyssnare Självständig Drivande Ambitiös Kommunikativ Noggrann Strukturerad Teamspelare Söker utmaningar Vilja utvecklas Välkommen att registrera ditt intresse på vår hemsida jobbarenan.se eller via mail [email protected] Urvalet sker löpande viket innebär att vi behöver din ansökan så fort som möjligt. Om företaget/kunden Kvalitet i alla lägen, trygghet för kunden, hög kompetens och personlig service är självklarheter för oss. Mer än 46 års framgångsrik verksamhet har gett oss många återkommande kunder. Eltjänster är ett familjeföretag med en välsorterad butik i Degeberga. Tillsammans med vår filial i Hörby, A. Perssons Elektriska, Byggtjänster samt Cederholms Rör är vi ett komplett företag för El, Bygg & VS. Med elektriker, snickare och rörmokare i samarbete kan vi erbjuda totalentreprenad och fullservice. Vi jobbar med välkända varumärken både för privat- och yrkeskunder. Vi installerar och ger service för alla förekommande El- och VS-produkter på marknaden. I vår butik finns ett stort utbud av produkter inom El och VS. Eftersom vi är medlemmar i sammanslutningen Elkedjan.
Har du ett starkt kvalitetsfokus och ett intresse för teknik? Trivs du med att arbeta strukturerat och vill bidra till att säkerställa hög kvalitet i produkter och processer? Som kvalitetsassistent på NOTE Lund får du möjlighet att arbeta med dokumenthantering, avvikelseuppföljning och kvalitetskontroller, samtidigt som du har kontakt med både kunder och leverantörer. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas inom kvalitetssäkring i en dynamisk och tekniskt driven miljö! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos NOTE Lund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar och monterar kretskort, elektronikmoduler och kompletta produkter för branscher som medicinteknik, industri och kommunikation. Med produktionsanläggningar i Sverige, Finland, Estland, England, Bulgarien och Kina kombinerar NOTE högkvalitativ tillverkning med flexibel logistik. Denna tjänst som kvalitetsassistent är placerad i Lund, där de har en fabrik med ca 100 anställda. De fokuserar på hög precision, hållbarhet och kundanpassade lösningar, vilket gör dem till en pålitlig partner inom elektronikproduktion. Arbetsuppgifter I din roll som kvalitetsassistent ansvarar du för att hantera och uppdatera kvalitetsrelaterad dokumentation, såsom rutiner, instruktioner och specifikationer. Du säkerställer att avvikelser och reklamationer registreras, följs upp och kommuniceras vidare till rätt personer, både internt och externt. Arbetet innebär löpande kontroller och mätningar för att säkerställa att produkter och processer håller hög kvalitet. Du har även kontakt med kunder och leverantörer, där du kommunicerar på både svenska och engelska. Dessutom bidrar du till förbättringsprojekt och implementering av kvalitetsstandarder för att utveckla och effektivisera verksamheten. Hantera och uppdatera kvalitetsrelaterad dokumentation, såsom rutiner, instruktioner och specifikationer Registrera, utreda och följa upp avvikelser och reklamationer både internt och externt Säkerställa att avvikelser hanteras korrekt och kommuniceras vidare till rätt personer Genomföra kontroller och mätningar för att säkerställa att produkter och processer uppfyller kvalitetskrav Ha kontakt med kunder och leverantörer, både på svenska och engelska, för att hantera kvalitetsfrågor Delta i och bidra till förbättringsprojekt samt implementering av kvalitetsstandarder Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant gymnasieutbildning Eftergymnasial utbildning inom kvalitetsteknik är meriterande Tidigare erfarenhet av arbete inom elektronikbranschen är meriterande Mycket god dator-och systemvana. Har du därtill arbetat i något kvalitetssystem tidigare är det meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som i skrift För att trivas och lyckas som kvalitetsassistent på NOTE Lund är du en strukturerad och noggrann person med ett öga för detaljer. Du har ett starkt tekniskt intresse och drivs av att analysera, förbättra och utveckla processer. Din nyfikenhet och vilja att lära gör att du ser utmaningar som möjligheter till utveckling. Rollen kräver att du kan hantera flera uppgifter samtidigt, vilket innebär att du är flexibel och har lätt för att prioritera. Du arbetar systematiskt, ser till att uppgifter blir slutförda och har ett genuint engagemang för kvalitet. Då du har kontakt med både kunder och leverantörer, är det viktigt att du är kommunikativ och trivs med att samarbeta – både på svenska och engelska. Här blir du en del av ett dynamiskt team där din insats gör skillnad. Övrig information Start: Omgående Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-25. #Nextgen
Om butiken Vi är din butik på hemmaplan där kärleken till maten, trakten och alla som bor här alltid står i centrum. Vi gör det enkelt för dig att handla alla dagar i veckan. Upptäck vårt breda och prisvärda sortiment som sätter god smak på både vardag och helg. Vi är 30 medarbetare som söker dig som vill vara en del av vårt gäng! Nu söker nu vi dig som ser din framtid inom ICA! Om tjänsten Vi behöver anställa 2 medarbetare till vår fruktavdelning, den ena tjänsten är på 35 h/v (kolonial och jour ingår) och den andra tjänsten är på heltid. Vi söker även en bröd 2:a på ca 25-27 h/v. Viktigt att du enkelt kan pendla till Skanör då våra öppettider är 07:00-23:00 alla dagar i veckan. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår varuplock, sortiment, lönsamhet, svinn och kampanjplanering samt ansvar för att den dagliga driften rullar. Du ser till att butikens gavlar och kampanjer är välfyllda samt att butiken alltid är snygg och attraktiv för kund. Du kommer ständigt arbeta med att utveckla avdelningarna tillsammans med ditt team för att skapa attraktiva och säljande ytor. För att passa i denna tjänsten behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, du arbetar bra både ensam och i grupp. ICA Supermarket Skanör är även en attraktiv butik på sommaren med mycket turister, så vi ser att du är flexibel och kan växla upp lite extra när det behövs. Egenskaper och kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av nya utmaningar och trivs att arbeta i team och har ett bra och positivt kundbemötande. Du är stresstålig och ser alltid till att butikens gäster lämnar avdelningen och butiken nöjd. Du ser en framtid i dagligvaruhandeln och drivs av nya utmaningar. Som person är du organiserad och effektiv, en positiv lagspelare vilket är viktigt då vi arbetar med ett bra samarbete mellan avdelningarna. Du är bra på att arbeta effektivt och personligt. Du är trygg i dig själv och är en god kommunikatör. Du har tidigare dokumenterad erfarenhet från ICA eller annan butik i dagligvaruhandeln. Du ser din närmsta framtid i butik. Du är noggrann och pålitlig. Du har god fysik och drivs av försäljning och kundnöjdhet. Meriterande Tidigare arbetat med frukt, bröd, kolonial eller liknande Tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln Anställning Du kan ansöka till 3 olika tjänster, Heltid Frukt & grönt, 35 h/v Frukt, kolonial och jour, 25-27 h/v brödavdelningen, skriv i ansökan vilken/vilka tjänster du är intresserad av.Tjänsterna har varierande arbetstid, varannan helg. Butikens öppettider är kl 07:00-23:00 alla dagar Provanställning Lön enligt avtal Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast! Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning AB ansvarar för rekryteringen. Rosénssons är företaget som värnar om våra kunder och aldrig tummar på kvaliteten, det lokala företaget med service utan gränser! EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer