Teknisk arkitekt Modern Workplace M365
Sopra Steria Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Sopra Steria, Nordens ledande företag inom digital transformation, söker en erfaren och kompetent teknisk arkitekt inom Modern Workplace för att stärka vårt framstående team. Vi har blivit erkända som Karriärföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i leveransen av innovativa molnbaserade projekt till våra kunder samt bidra till vidareutvecklingen av deras digitala arbetsplatser. Som teknisk arkitekt inom Microsoft 365 hos oss kommer du att leda, designa och implementera lösningar. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att identifiera deras behov och bygga lösningar som kombinerar säkerhet, flexibilitet och skalbarhet. Tillsammans med våra kunder kommer du att skapa effektiva och säkra arbetsflöden som gör det möjligt för deras organisationer att arbeta varsomhelst och närsomhelst. Arbetet på Sopra Steria bedrivs i en hybrid arbetsmiljö där våra konsulter arbetar i en mix av på våra kontor (Stockholm & Malmö), hemma alternativt on-site hos kunder utifrån önskemål. Ansvarsområden: - Designa, planera och implementera Microsoft 365-lösningar (Teams, SharePoint, Exchange Online) för att stödja samarbete och produktivitet. - Utveckla strategier för enhetshantering, säkerhet och applikationsdistribution med hjälp av Intune (Microsoft Endpoint Manager). - Utforma och implementera säkerhetspolicys och strategier för regelefterlevnad, inklusive Conditional Access och dataskydd. - Samverka med kunders IT-team och affärsverksamhet för att förstå deras behov och skapa hållbara och innovativa tekniska lösningar. Krav och kompetenser: - Minst 5 års erfarenhet som teknisk arkitekt inom IT-lösningar, med särskilt fokus på Microsoft 365. - Har djupgående kunskap om minst ett område inom Microsoft 365-ekosystem så som Teams, SharePoint, Exchange Online och OneDrive. - Är väl bevandrad i molntjänster, mobila enhetshanteringslösningar (Intune), säkerhetslösningar (Conditional Access, Defender) och dataskydd samt migreringsarbete från on-premise. - Har erfarenhet av att leda projekt inom molntransformation och modernisering av arbetsmiljöer. - Har erfarenhet av PowerShell och andra automatiseringsverktyg. - Starkt meriterande med relevant certifiering för rollen (ex. MS-102 Microsoft 365 Certified Administrator Expert) - Är en skicklig kommunikatör och trivs i en kundnära roll där du får presentera lösningar för både tekniska och icke-tekniska intressenter. Om Sopra Steria: Som arbetsgivare kan vi på Sopra Steria erbjuda dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med några av de mest spännande projekten inom digital transformation. Dina kollegor är experter och specialister inom sitt fält där vi också erbjuder möjlighet till vidareutveckling genom certifiering och utbildningar inom olika produkter och tjänster relevanta för din tjänst. Sopra Sterias kultur främjar samarbete, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi tror på att leda oss själva och erbjuder flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till distansarbete. Sopra Steria är en global aktör inom digital transformation med över 60 000 medarbetare i över 30 länder, varav 600 i Sverige. Vi har blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work och är ett av topp fem bolag inom Digital Transformation enligt Gartner. Ansökan: Om du är redo att vara en del av vår kultur och bidra till vår tillväxtresa, ser vi fram emot att läsa din ansökan och CV. För eventuella frågor angående tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Teodor Nellvik ([email protected]). På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Sopra Steria tar inte emot CV:n från företag som vi inte har ramavtal tillsammans med. Vi tar inte ansvar för eventuella avgifter på CV:n som skickas oönskat till oss. To all recruitment agencies without a base agreement: Sopra Steria does not accept resumes from agencies with whom we do not have an agreement. Please do not forward resumes to our jobs alias, Sopra Steria employees or any other company location. Sopra Steria is not responsible for any fees related to unsolicited resumes.

8 maj 2025
Sista ansökan:
4 november 2025
Nu söker vi Produktionschef till Axess Logistics i Malmö
Boxflow Staffing Syd AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Axess Logistics är Nordens ledande aktör inom fordonslogistik – med en historia som sträcker sig tillbaka till 1960-talet. Axess hanterar hela logistikkedjan för import och distribution av fordon i Skandinavien, och erbjuder tjänster som terminalhantering, transport, lagring och PDI. Med hög kapacitet, teknisk expertis och anläggningar i Rosersberg, Göteborg och Malmö är de den enda kontakten kunderna behöver – från import till färdig leverans. Kvalitets- och miljöarbetet är en självklar del av Axess sin verksamhet. De levererar rätt kvalitet i rätt tid och arbetar ständigt för att minska sin miljöpåverkan. Axess Logistics är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Produktionschef till specialiserad site i Malmö  Vill du arbeta i en dynamisk och snabbföränderlig miljö där du får kombinera operativt ledarskap med kommersiellt ansvar? Har du erfarenhet av att leda verksamhet i tillväxt och god vana av att hantera både kundrelationer och personalfrågor? Då är detta rollen för dig – vi söker nu en produktionschef till vår site i Malmö, specialiserad på hantering av deras kunds produkter. Om rollen Som Produktionschef ansvarar du för hela verksamheten på Axess sin site i Malmö. Här arbetar du dagligen nära Axess kund, vilket ställer höga krav på kvalitet, struktur och samarbete. Du har fullt ansvar för ekonomi (P&L), arbetsmiljö och ledarskap – och driver både operativa frågor och strategisk utveckling. Du leder ett team med både fast anställda och inhyrd personal, och säkerställer att verksamheten utvecklas i takt med kundens och företagets behov. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Strategisk och operativ ledning av siten i Malmö P&L- och arbetsmiljöansvar Personalansvar för både kollektiv- och tjänstemannasidan (ca 50 personer totalt) Löpande kundkontakt och ansvar för kommersiella relationer med kunden Process- och rutinarbete i enlighet med kundens standarder och ISO-certifieringar Förändringsledning i en växande och kravfylld miljö Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda verksamheter genom förändring och tillväxt Vana av att förhandla med starka fackliga parter samt hantera kommersiella diskussioner med kund Gedigen erfarenhet av att arbeta strukturerat med processer, rutiner och kvalitetssystem Bakgrund inom logistik eller annan bransch med komplexa kravställare är meriterande Akademisk examen, gärna inom industriell ekonomi eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta i certifierade miljöer (t.ex. ISO) och inom ramar med tydliga regelverk Som ledare är du: Tydlig, stabil och trygg i din roll Bra på att skapa ordning och struktur även i högt tempo En naturlig relationsbyggare – både mot personal och kund Handlingskraftig, lösningsorienterad och prestigelös Om siten i Malmö Axess sin anläggning i Malmö är en central hub för hantering, anpassning och distribution av kundens fordon. Med kunden på plats varje dag är ert samarbete intensivt och ansvaret stort. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att ert arbete håller högsta kvalitet – både för kunden och för Axess sina medarbetare Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

8 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Modersmålslärare i Tyska
Ängelholms kommun
Grundskollärare

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Modersmålslärare och studiehandledare i Ängelholms kommun organiseras under Språkcentrum. Modersmålsundervisningen sker i kommunens grundskolor och gymnasieskolan. Studiehandledning beställs utifrån skolans behov och genomförs på olika skolenheter i kommunen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som modersmålslärare med språket tyska. I dina arbetsuppgifter som modersmålslärare ingår att undervisa eleverna i deras modersmål utifrån skolans styrdokument. Från årskurs 6 betygsätter du eleven enligt ämnets kunskapskrav. Som lärare ska du aktivt arbeta med värdegrundsarbetet enligt våra läroplaner. Kartläggning av elevens kunskaper kan bli en del i arbetet med eleverna. Även prövningar inom modersmålet kan ingå. I dina arbetsuppgifter som modersmålslärare kan även studiehandledning förekomma på modersmålet. Som studiehandledare ingår att i samarbete med elevernas övriga lärare och pedagoger, handleda nyanlända elever utifrån kursplaner och kunskapskrav i skolans samtliga ämne. Vid behov är du även behjälplig med översättning under elevmöten samt vid överförande av information mellan skola och elev/hem. Du förväntas ta en aktiv del i det vardagliga arbetet samt bidra till arbetslagens och elevernas utveckling för att nå högre måluppfyllelse. Du ska vara väl insatt i skolans styrdokument och kunna omsätta dessa i det praktiska arbetet. Flexibilitet är av stor vikt då schema och elevunderlag kan ändras under terminen. Undervisningen sker på olika skolor i Ängelholms kommun. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har lärarexamen och goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt. Mycket goda kunskaper muntligt och skriftligt i modersmålet är ett krav. Då arbetet sker ute på många olika skolenheter behöver du ha en god samarbetsförmåga och lätt att skapa kontakter. Du förväntas att ta en aktiv del i utvecklingsarbetet kring modersmålsundervisningen och studiehandledningen via Språkcentrum. Du har god datorvana. Körkort och egen bil krävs. Tjänstens omfattning är 35%. ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Malmös skickligaste test/QA-specialist ServiceNow
Sopra Steria Sweden AB
Systemtestare och testledare

Om oss: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som Test/QA-specialist kommer du att vara en nyckelspelare i kvalitetssäkringen av våra ServiceNow-lösningar. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och automatisera tester för att säkerställa att våra leveranser håller högsta standard. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Test/QA-specialist som kan leda teststrategier och kvalitetssäkring i våra teamleveranser. Dina huvudsakliga uppgifter: - Ansvara för teststrategi, testplanering och genomförande av tester inom ServiceNow. - Utveckla och underhålla automatiserade testskript för att effektivisera kvalitetssäkringsprocessen. - Identifiera och rapportera buggar samt säkerställa att de åtgärdas enligt bästa praxis. - Samarbeta med utvecklare, affärsanalytiker och andra intressenter för att säkerställa en högkvalitativ leverans. - Arbeta med prestanda-, integration- och regressionstester. - Implementera och förbättra testprocesser enligt agila arbetsmetoder. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av testning och kvalitetssäkring inom IT, gärna inom ServiceNow eller andra SaaS-plattformar. - Erfarenhet av testautomatisering och verktyg som Selenium, TestNG eller liknande. - Kunskap om ITSM, ITIL och agila arbetsmetoder. - Förmåga att analysera testresultat och ge rekommendationer för förbättringar. - Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik ([email protected]) eller Business Owner Mikael Kroglund ([email protected]) för eventuella frågor om tjänsten. På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

8 maj 2025
Sista ansökan:
4 november 2025
Psykolog till WeMind Lund
Wemind AB
Psykologer

WeMind är Sveriges största privata vårdgivare inom psykiatrin. Med ett unikt fokus på evidensbaserade vårdinsatser och ständig utvärdering av vårdutfall har vi över 20 000 patienter under behandling. WeMind finns till för att ständigt förbättra psykiatrin och genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård gör vi skillnad på riktigt. Välkommen till oss! Din nya arbetsplatsWemind i Lund är en psykiatrisk öppenvårdsmottagning för patienter från 18 år och uppåt med behov av specialistpsykiatrisk vård, boende främst i Lund eller Kävlinge. Uppdraget inom specialistpsykiatrin är att erbjuda bedömning, diagnosticering och behandling för personer med komplex psykiatrisk problematik enligt gränssnitt gentemot primärvården. För oss är det viktigt att erbjuda våra patienter en evidensbaserad vård. För att ta reda på om det vi gör verkligen gör nytta, följer vi upp och mäter våra behandlingsresultat tillsammans med patienten. Vi erbjuder en välstrukturerad arbetsplats med hög trivsel, korta beslutsvägar och väl utformade vårdprocesser där vi sätter patienterna först. Verksamheten utgörs av ett allmänpsykiatriskt team och ett psykosteam, där båda teamen arbetar tvärprofessionellt inom respektive team. Våra team består av läkare, sjuksköterskor, psykologer, skötare, case managers, kuratorer, arbetsterapeuter, rehabkoordinator och administrativ personal. Vi har hög efterfrågan på psykologisk behandling och utredning och vill därför utöka verksamheten med ytterligare en medarbetare. Att jobba som psykolog på WeMindPsykologens roll på WeMind är central i arbetet med att garantera våra patienter evidensbaserade vårdprocesser och regelbunden uppföljning. Psykologen arbetar främst med bedömning, behandling och utredning. Träffa våra psykologer. Psykologisk behandling är en mycket viktig del av uppdraget och innefattar kortare psykoedukativa insatser i grupp och individuellt, längre gruppbehandlingar, samt individuella psykoterapier. Som psykolog kommer du att arbeta med alla olika psykiatriska diagnoser som behandlas inom specialistpsykiatrin. Utredningsarbetet innebär fr.a. neuropsykiatriska utredningar vid ADHD och autism, men även personlighetssyndrom och andra differentialdiagnostiska ställningstaganden. WeMind erbjuder dig Vara en del i ett upparbetat team med mycket erfarenhet Välplanerad introduktion, för att du ska få den bästa starten i ditt nya uppdrag Regelbunden handledning Regelbunden utbildning och kompetensutveckling, både internt och externt. Exempel på intern utbildning är regelbundna lunchföreläsningar med föreläsare om den senaste forskningen och digitala utbildningar via vår utbildningsplattform Strukturerade och diagnosspecifika vårdprocesser för bedömning, utredning och behandling med utgångspunkt i nationella vårdprogram Ett aktivt och nära ledarskap av närmaste chef Kollegor i olika delar av landet som samarbetar och utbyter erfarenheter En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar Individuell lönesättning Friskvårdsbidrag Om dig Legitimerad psykolog med inriktning KBT med några års erfarenhet i yrket Meriterande är om du har erfarenhet av specialistpsykiatri – både allmänpsykiatrisk öppenvård och/eller psykosvård Vi ser gärna att du har erfarenhet av neuropsykiatriska utredningar För att trivas hos oss behöver du vara van vid att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Arbetet ställer krav på god förmåga att ta självständigt behandlingsansvar i enskilda ärenden, samt god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Samtidigt är du en lagspelare och värdesätter teamarbete högt. För oss är det naturligt att dagligen samverka med kollegor som med andra vårdgrannar, varför vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta. Din ansökanVälkommen med din ansökan senast den 8 juni 2025. Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas under perioden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid Placering: 100% eller enligt överenskommelse Tillträde: 1 september 2025. Vi ser gärna du kan tillträda tjänsten tidigare.  För mer information kontakta Psykologchef Anna Kullman, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att få berätta mer om oss och hur vi arbetar på WeMind! Varmt välkommen med dig ansökan! Vid patientnära arbete inom WeMind tillämpas kontroll av yrkeslegitimation och utdrag ur belastningsregistret före beslut om anställning enligt gällande riktlinjer.

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Qura Care söker sjuksköterskor för uppdrag, minst 70 000 kr i lön
Qura Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Qura Care söker nu sjuksköterskor för högavlönade uppdrag med hög flexibilitet inom kommun (hemsjukvård och särskilt boende) och primärvård. Det finns både kortare och längre uppdrag vilket gör att du kan välja ett upplägg som passar just dig. Vi erbjuder dig: Uppdrag i hela landet Trygghet och frihet Boenden och resor i samband med uppdrag Tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan Utvecklingsmöjligheter Utbildningsmöjligheter Egen kontaktperson Uppdragen tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du kan även skicka in en ansökan om du är nyfiken och vill veta mer. Vid intresse maila: [email protected]

8 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
VD till Bejoken
Insikta AB
Verkställande direktörer m.fl.

Söker du en självständig VD-roll inom en framtidsbransch? Bejoken är ett familjeägt företag i elektronikbranschen som möjliggör tillverkning av elektronik och automation för sina kunder. Nu söker vi en affärsdriven VD med erfarenhet av att skapa tillväxt och utveckla affären, både genom försäljning, marketing och effektiva processer. På Bejoken leder du sju medarbetare och är en drivande faktor i det säljstrategiska arbetet mot kunder inom industri, maskintillverkning och automation. Hög servicenivå är en nyckel till vår framgång då vi arbetar med kundanpassade lösningar.  I rollen som VD arbetar du självständigt med tydliga mandat, strategiskt i samverkan med styrelsen och operativt i den dagliga verksamheten med coaching, styrning och utveckling av affären och Bejokens processer. Du har många kontaktytor utåt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, både med kunder och leverantörer. Du utgår från huvudkontoret i Malmö på Travbanegatan 2. Ett försäljningskontor med säljare och försäljningschef finns också i Luleå. I rollen ingår: · ansvar för att strategi och affärsplan efterlevs · produkt- och tjänsteutveckling · utveckla försäljningen genom strategiska kunder och e-handel · marknadsföring, kundaktiviteter och skapa synlighet (AI-automatiserad Marketing) · tydliggöra roller och ansvar · personalansvar och personalutveckling Vi erbjuder På Bejoken får du stort mandat att påverka och möjlighet att utveckla bolaget tillsammans med en driven och framåtriktad försäljningschef och styrelse för att kunna uppnå uppsatta mål. Vi hjälper kunder oavsett om de behöver är en enstaka komponent, en specialanpassad applikation eller en omfattande helhetslösning inom automation, elektromekanik eller maskinsäkerhet. Ytterligare en nyckel till vår framgång är att vi har stor erfarenhet av att lösa våra kunders utmaningar. Vem är du? Du är en engagerad ledare med affärsfokus. Idag är du troligen försäljnings-/marknadschef med budget- och personalansvar inom B2B, gärna med ett nätverk inom industri, maskintillverkning eller automation.  Du är van att inta ett helhetsperspektiv och drivs av att utveckla både människan och affären. Du har coachat och utvecklat team som uppnått konkreta säljresultat.  I bagaget har du en universitets/högskoleutbildning eller motsvarande och du talar och skriver flytande svenska och engelska. Kunnande om AI-automatiserad marketing och stort tekniskt intresse är meriterande. Ansök I denna rekrytering samarbetar vi med Insikta AB Charlotte Olsson. Vid frågor ring gärna Charlotte Olsson på 070–6021911, eller maila [email protected].  Vi läser ansökningarna löpande och självklart behandlar vi ditt samtal och ansökan konfidentiellt. Ansök enkelt via genom att bifoga ansökan via länken.

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Operations Manager till Olssons Elektromekaniska
Insikta AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du bli Operativ chef på ett av Sveriges mest framgångsrika bolag specialiserade på kundanpassade reservkraftverk? Med djup kompetens och flexibilitet förser Olssons Elektromekaniska i Rydsgård (cirka 30 min från Malmö) det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar. Som operations manager på Olssons ansvarar du för produktion, lager, kvalitet, strategiskt- och operativt inköp, och logistikflöden. Du får ett självständigt och tydligt mandat att leda och utveckla verksamheten. Till dig rapporterar gruppledaren för produktion, lagerchefen, el, - mekanikkonstruktörer och produktionsplanerare. Totalt består gruppen av cirka 30 personer, varav 10 tjänstemän. 5S är på plats och behöver underhållas i nära samarbete med hela organisationen. Nästa steg är att förtydliga processer och driva fortsatt arbete med digitalisering . Du får gärna komma in och bidra med Lean, vi vill vässa effektiviteten i produktionen för att förbättra marginalerna. Du tar över efter Olssons Operativa chef som kliver in som Vice VD.  Som medlem av ledningsgruppen har du också ett företagsövergripande ansvar och förväntas vara med och utveckla hela verksamheten tillsammans med ledningsgruppen. Dina chefskollegor i ledningsgruppen ansvarar för ekonomi, produkt, sälj & marknad.  Vem är du? Du är en tekniskt nyfiken teamspelare som drivs av utveckling och agilt arbete. Du trivs med att arbeta nära dina kollegor och får energi av att se andra växa och utvecklas. Med en ingenjörsbakgrund och erfarenhet som operativ chef har du tidigare erfarenhet av att utveckla och driva processtänk i olika förbättringsprojekt. Du får gärna ha erfarenhet inom tillverkningsprocess eller produktionslinje, t. ex automatisering eller produktionsprocesser. Vi förutsätter att du både talar och skriver svenska och engelska och är van att arbeta i olika affärssystem. Vi erbjuder På Olssons får du en ledande tjänst i ett framgångsrikt, innovativt och marknadsledande bolag, tillräckligt stort för att skapa dynamik men ändå så litet att du får överblick över helheten och kan vara med och påverka och utveckla. Du kommer till ett entreprenörsdrivet, lönsamt bolag där personalen är en mycket viktig resurs. Du får kunniga kollegor som är måna om varandra, har kul, och jobbar som ett lag för att nå målen. Framför allt får du stort mandat att påverka och möjlighet att utvecklas tillsammans med en driven och framåtlutad ledningsgrupp. Du arbetar nära och rapporterar till Vice VD som efter generationsskiftet tillträder som VD. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Olssons Elektromekaniska med Insikta. Du söker tjänsten genom att bifoga personligt brev och CV via länken, senast den 18 april. Vi läser ansökningar efterhand. Om du har frågor är du mycket välkommen att kontakta Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 [email protected] Olssons Elektromekaniska Basen för vår verksamhet är skånska Rydsgård med den moderna anläggningen för tillverkning, montering och testkörning av aggregat. Idag har vi ett 40-tal medarbetare och omsätter cirka 220 miljoner kronor. Med djup kompetens och flexibilitet förser vi det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar. Våra tekniker och montörer arbetar också kontinuerligt med installationer, driftsättning och underhåll ute hos kunder över hela Skandinavien. https://olssonselektromekaniska.se/ Olssons Elektromekaniska är en del av Söderbergföretagen; en familjeägd koncern inom industri, elkraft och teknikhandel som investerar i nischade marknadsledare och fokuserar på långsiktig utveckling – men framför allt investerar i driv, entreprenörskap och engagemang. Söderbergföretagen grundades 1995 och består av fyra affärsområden: Komponenter, Elkraft, Infrastruktur och Teknikhandel. Med huvudkontor i Malmö och ca 500 anställda med en omsättning på 2 MDR SEK. https://www.soderbergforetagen.se

8 maj 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Biltransportör Malmö/Sverige
UngdomsKraft AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger i Malmö. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Då körningar varierar i längd finns det goda möjligheter till att få längre pass. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Sommarvikarie/ungdomsbehandlare till Nytida Öppenvård och Stödboende Mal...
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Nytida Öppenvård och Stödboende Malmö Lund en vikarierande ungdomsbehandlare till vecka 26-31. Sök tjänsten senast 250523. Kul att du hittade hit! Vi söker dig som tycker om att möta människor, är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden och hitta lösningar. För att kunna göra detta bra behöver du vara trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd samt ha en god förmåga att arbeta såväl tätt i team som självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete, och det är meriterande om du har relevanta vidareutbildningar exempelvis inom MI och ÅP. Då vi arbetar flexibel arbetstid kan kvälls- och helgarbete förekomma och du lägger själv upp stora delar av din arbetstid tillsammans med dina ungdomar. Vad är Nytida Öppenvård och Stödboende? Vi arbetar med ungdomar och unga vuxna som har hamnat i svårigheter på grund av psykisk ohälsa, missbruk, våld eller kriminalitet och vill göra en förändring. Vår grundtanke är att varje individ har förmågan att förändra sitt liv och tillsammans arbetar vi med att forma om tankemönster och att hitta förutsättningar och sammanhang för att lyckas. Centralt i arbetet är den unges sysselsättning, nätverk, fritid och boende, och insatsen utformas utifrån den enskildes behov och målsättningar. Vi tror på ett salutogent förhållningssätt och på att stärka det som fungerar, samtidigt som vi synliggör de utmaningar och behov som finns för att kunna stötta i den unges utveckling och självständighet.  Vårt stödboende ligger i enskilda lägenheter runt om i Malmö och Lund och vi bedriver huvudsakligen vår verksamhet i den unges närmiljö. Tillsammans med ungdomen utför vi gemensamt vardagliga sysslor i hemmet såsom tvätt, städ och matlagning för stötta utvecklingen mot självständighet.  Vi som arbetar på Nytida öppenvård och stödboende är utbildade socionomer, specialpedagoger eller har likvärdig utbildning samt gedigen erfarenhet inom socialt arbete. Vi har också vidareutbildning inom bland annat ÅP, MI, KSL och Patriark för att tillgodose individens specifika behov. Vår verksamhet är sedan 2020 HBTQI-certifierad då det för oss är av högsta prioritet att alltid ha ett respektfullt, normkritiskt och inkluderande bemötande. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter  Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar.  Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra ungdomar Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är.  möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen.  en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Din erfarenhet och kunskap  Vi tror att du som söker till oss:  - lockas av ett arbete som är varierat och tycker mycket om att möta människor i olika situationer.   - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.   - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor.    Krav för tjänsten är B-körkort. Minst två års eftergymnasial utbildning inom socialt arbete God datorvana och erfarenhet av dokumentation Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 23 juni 2025 Sista ansökningsdag: 23 maj 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Josefin Björck Enhetschef, 0767-864896 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.   Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025