Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Vår Innesäljavdelning är en fantastisk plats att arbeta på där teamkänsla och glädje står i centrum. Här arbetar du tillsammans med både mötesbokare och innesäljare i en inspirerande miljö som präglas av samarbete och gemenskap. Vi sitter i ett sprillans nytt kontor som ger den perfekta inramningen för att trivas och växa. Med stark sammanhållning, bra stöd från kollegor och tydliga utvecklingsmöjligheter kan du räkna med att din karriär tar fart samtidigt som du har kul på vägen. Som Innesäljare kommer du att guida kunder genom hela försäljningsprocessen, från det första intresseväckandet till färdigt avtal, och säkerställa att varje steg sker smidigt och professionellt. Din arbetsdag kommer att präglas av samtal med kunder där ni tillsammans kommer fram till en lösning som passar just dom. Förutom säljmöten innebär tjänsten även att du kommer designa solcellsanläggningar, skapa offerter och följa upp på varje projekt. Vi söker dig som Är erfaren och trygg i din säljroll sedan tidigare. Du behärskar kunddialogen och motiveras av en nöjd kund vid avslutad affär. Du är social och trivs i en fartfylld roll där du får forma din egen lön. Vi tror att du Viss arbetslivserfarenhet inom försäljning Har god telefonvana samt datavana Behärskar svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av att jobba i CRM-system Har jobbat inom solcellsbranschen tidigare Övrigt START: Enligt överenskommelse PLATS: Malmö (huvudkontoret) OMFATTNING: 100% MÅLLÖN: 40 000 - 45 000 (grundlön + provision) 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.
PIKE Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag framförallt verksamma inom logistik och industrinäringen i Skåne. Våra kunder söker ständigt duktiga medarbetare som kan vara behjälpliga i deras verksamheter vid exempelvis tillfälliga arbetstoppar, under semestertider etc. Därför söker vi nu dig som antingen studerar på minst 50% eller har ett deltidsarbete på minst 20 h/vecka men som vill arbeta extra hos oss 2-3 dagar i veckan. Vi anställningen behöver du kunna styrka att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Arbetstiderna kan variera något men är över lag förlagda måndag - fredag mellan 7.00-16.00/8.00-17.00. Arbetsuppgifterna kan innebära bland annat att plocka orders efter plocklistor, packa orders som ska skickas till kunder, hantera returer eller reklamationer, bygga ställningskit till kampanjer, ta emot inkommande leveranser, sortera och kvalitetssäkra tillverkade produkter, med mera. Du som söker behöver vara en ansvarsfull, engagerad och pålitlig person. Har du truckkort får du gärna uppge det i ansökan. Är detta något som skulle kunna passa dig? Varmt välkommen in med din ansökan till oss!
Vill du vara med och skapa spelupplevelser i världsklass? Nu söker vi en Fältsäljare i Skåne till vårt affärsområde Vegas. Är du driven, målinriktad och brinner för att bygga starka partnerskap? Då kan du vara den vi söker! Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att skapa hållbar tillväxt tillsammans med våra Vegaspartners. Vi skapar mervärde för restauranger och bingohallar genom spelautomater och spelansvar i världsklass. Läs mer nedan och ansök redan idag! Vad kommer du att göra? Som fältsäljare Vegas ansvarar du för att etablera våra spelautomater hos restauranger, kaféer och hotell och skapa värdefulla spelupplevelser för deras gäster. Du arbetar med att Aktivt utveckla ditt distrikt med säljbesök och digital bearbetning för att skapa spelmarknadens nöjdaste kunder och långsiktiga partnerskap Planera, genomföra och följa upp aktiviteter för att säkerställa spelansvar och en stark kundupplevelse Utveckla lönsamma partnerskap och bidra till hållbar tillväxt Säkerställa att Svenska Spels och Vegas varumärken och värdegrund återspeglas i allt du gör Samarbeta internt med andra team och avdelningar Är du den som kommer att göra det? För att lyckas hos oss trivs du i sociala sammanhang och har ett starkt eget driv. Du är en positiv lagspelare som anpassar dig efter olika situationer, förstår kunders behov och ser utmaningar som möjligheter. Vi tror att du har: Erfarenhet av uppsökande försäljning och kundkontakt Gärna erfarenhet från restaurangbranschen och ett etablerat nätverk B-körkort God IT-vana och erfarenhet av CRM-system Goda kunskaper i svenska och engelska (kunskaper i fler språk är meriterande) Vi är Vegas, en del av Svenska Spel Vegas spelautomater är de enda tillåtna på den svenska marknaden. Vi erbjuder och utvecklar positiva och ansvarsfulla spelupplevelser som får kunderna att trivas, ha roligt och komma tillbaka. Idag finns Vegas på över 1300 restauranger och bingohallar runt om i Sverige. 2019 lanserade vi nya spelautomater med fokus på bättre spelupplevelse och trygghet för kunden. Vi är Svenska Spel Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag. Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor. Hos oss möter du en kultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi delar kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag. Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Startdatum enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Du bör bo i eller kring Malmö för att ha en bra utgångspunkt i distriktet Skåne. Vi erbjuder företagsbil, dator och mobiltelefon. Resor med övernattning kan förekomma. Om du har frågor om tjänsten kan du ta kontakt med Thomas Engström, Chef Fältsälj & KAM Vegas, på [email protected] Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Team TA på, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande – välkommen med din ansökan!
Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Tycker du om att stå i händelsernas centrum, vara ute på fältet och göra skillnad i andra människors vardag? Då kan du bli en del av oss och Sveriges snabbast växande slangservice – SlangExpress. Nu söker vi en servicetekniker till Kristianstad! Arbetsuppgifter SlangExpress är Hydroscands mobila slangservice, där vi tillverkar och byter slang på plats hos kunden. Som servicetekniker för SlangExpress kommer du att serva kunder på plats ute i fält med en av våra servicebussar. I rollen ingår även kundbearbetning och merförsäljning. Ditt primära upptagningsområde blir Kristianstad med omnejd, där du arbetar i nära samarbete med andra servicetekniker i distriktet. Du kommer att arbeta med förebyggande underhåll, besiktning och tillverkning av hydraulslang samt service och montage av centralsmörjning. När du inte är ute på arbete i fält, hjälper du istället till med det dagliga arbetet på filialen. Tjänsten som servicetekniker är väldigt varierad där ingen dag är den andra lik. Arbetet kan innefatta allt ifrån ett byte av en trasig hydraulslang på en grävmaskin ute i fält, till förebyggande underhåll vid planerade driftstopp på industrier. På sikt kommer tjänsten även innefatta beredskapsarbete. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Du får stor frihet under ansvar med chans att hitta nya införsäljningsmöjligheter av våra produkter och tjänster. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder olika interna produktutbildningar samt kompetensutveckling. Som ny servicetekniker på Hydroscand får du inledningsvis åka med en erfaren kollega. Du får även genomgå grundläggande säkerhetsutbildningar såsom Säkerhet hydraulik, Arbete på väg och Fallskyddsutbildning. Hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt Din profil Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, gärna med hydraulik- och/eller fordonsteknisk bakgrund. Erfarenhet av fältmekanikerarbete och felsökning är meriterande. För att trivas i rollen bör du vara stresstålig, uppskatta en varierande vardag och vara serviceinriktad. B-körkort och en vana av att skruva och meka är krav. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Fredrik Lund (Servicechef) på telefon: 040-143 793 Sista ansökningsdag är den 19 maj 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se.
Om företaget Tietoevry är ett ledande företag inom digital omvandling och erbjuder integrerade IT-lösningar till både företag inom näringslivet och den offentliga sektorn. De spelar en betydande roll i den digitala sfären och utnyttjar sin programvara och tjänster för att utveckla verktyg och lösningar som underlättar vardagen för en stor mängd människor. Genom att hjälpa företag att förnya sina verksamheter genom modernisering, digitalisering och innovation skapar de nya möjligheter som bygger på öppenhet, samarbete inom innovation och ett omfattande ekosystem. Här får du möjligheten till att växa med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. Vidare får du kontinuerligt stöttning genom utvecklande och coachande samtal. Detta kombineras med en stark kultur som bygger på hög transparans och en stor dos teamanda. Om tjänstenRollen som supporttekniker hos Tietoevry handlar primärt om att erbjuda support till en av Tietoevrys största kunder. Rollen är dynamisk och varierande, då du förväntas erbjuda support inom områden såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac. Ansvarsområden: Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon, mail och chatt för slutanvändare hos kund. Leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor eller problem. Felsökning och åtgärdande av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automatiseringsverktyg. Vara delaktig i förbättringsprocesser för incident, förändring och problemhantering. Kvalifikationer och egenskaper Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Att sätta mål och jobba mot dem, individuellt och i team, är något som känns naturligt för dig. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt hitta lösningar till dessa. Vidare ser vi gärna att du: Har minst ett års erfarenhet av antingen teknisk support eller kundtjänst/service. Påvisar en stark motivation och ett intresse för att utvecklas inom IT samt att arbeta mot större kunder. Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska Övrig information Plats: Malmö, Skåne Omfattning: 100% Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget. Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].
Är du en effektiv och kvalitetsmedveten truckförare med siktet inställt på ett långsiktig uppdrag? Om tjänsten Tjänsten innebär att du kommer arbeta som ambulerande konsult hos oss på Tranpenad. Du kommer har din huvudsakliga arbetsplats kommer vara i landskrona, där du kommer att arbeta i ett kyllager. Men du kan även behöva vara behjälpliga oss våra övriga kunder. Arbetsuppgifterna vi kommer utföra hos kund bestå av bla truckkörning, plockar, packar och kvalitetskontrollerar livsmedel är. Arbetet kommer utföras på ett kyllager, med en arbetstemperatur på +2-4ºC. Arbetsuppgifter Lastning och lossning Truckkörning med skjutstativtruck Kontroll av Leverans. Om dig som söker Du som söker har gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning, kan vara flexibla med arbetstider och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av kyllager. Meriterande Körkort B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Kvällstid måndag till fredag, varannan söndag ingår. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Enligt överenskommelse. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping, Helsingborg och Malmö. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
We are looking for new home cleaners to join our team in Vellinge. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license and access to own car. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Vellinge. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort och tillgång till egen bil. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
We are looking for new home cleaners to join our team in Ystad. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Ystad. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Önskar flexibilitet och nyfikenhet för att arbeta nära med personalen och ha förståelse för att det händer snabba växlingar i jobbet och på arbetsplatsen
About us: Magle Group is a dynamic organisation within the life sciences sector, dedicated to bringing life-changing products to patients in need. We are seeking a highly experienced and detail-oriented Group Financial Controller to join our headquarters in Malmö, Sweden. In this pivotal role, you will oversee and manage the financial reporting and consolidation processes across the group’s international operations. Reporting directly to the Group CFO, this role will be a key strategic partner in driving financial excellence and compliance across multiple jurisdictions. The Role: As Group Financial Controller, you will take full ownership of the month, quarter, and year-end financial close process for the consolidated group under local (K3) GAAP, first, and then into IFRS. You will ensure the timely and accurate preparation and publishing of the Quarterly and Annual Reports for the Group, as well as support the team with the preparation of local accounts for the companies 4 main subsidiaries. This role will also oversee VAT, Tax, and Social Security reporting, while ensuring compliance with all relevant financial regulations. You will be the first point of contact for external auditors, playing a crucial role in managing audits and ensuring compliance with both internal policies and external regulatory requirements. Key Responsibilities: Lead and manage the Group financial reporting process, ensuring compliance with local (K3) GAAP and IFRS. Prepare consolidated financial statements for the Group and ensure accuracy in month-end, quarter-end, and year-end closing. Oversee the preparation and submission of Quarterly and Annual Reports for the Group and support the preparation of local financial statements for subsidiaries. Manage and coordinate VAT, Tax, and Social Security reporting across the Group. Be the primary liaison for external auditors, ensuring efficient audits and compliance with reporting standards. Provide guidance on Purchase Price Allocation (PPA) models, Impairment testing, and Transfer Pricing. Implement and maintain strong internal controls and compliance measures across the Group’s financial operations. Support the Group CFO in strategic financial decision-making and act as their "right hand" in the business. Drive process improvements to enhance efficiency in financial reporting and consolidation. Lead and develop the annual budgeting/forecasting process. About You: To succeed in this role, you will have a solid background in Group Financial Reporting and Accounting in a complex international environment. You are highly organized, detail-oriented, and able to manage multiple priorities while ensuring compliance and accuracy in financial reporting. Key qualifications: Extensive experience in group financial reporting under IFRS Strong knowledge of local (K3) GAAP. Proven experience in Purchase Price Allocation (PPA) models, Impairment testing, and Transfer Pricing. Comfortable operating in a complex matrix style environment, where there are multiple stakeholders, both internally and externally. Strong communication skills and the ability to liaise effectively with external auditors. Highly proficient in financial systems, reporting tools, and consolidation software. Fluent in English and Swedish, with the ability to communicate clearly and concisely. Strong analytical and problem-solving skills with a proactive approach to process improvement. Why join us? We offer a dynamic, collaborative, and fast-paced work environment where you will play a crucial role in shaping the financial success of the Group. Our mission is to ensure that patients remain at the heart of everything we do, and as a key member of our core finance team, you will contribute to the financial stability and efficiency that enables us to drive innovation which makes a difference to patients’ everyday lives. This is an excellent opportunity for a finance professional looking to step into a senior position with direct influence over the company’s financial strategy and operations. To thrive at Magle Group, it is important that you share our values and that you are willing to make an IMPACT. We therefore put a high emphasis on your personality and how well you will fit within the company culture. If you are a results-driven finance professional, looking to make a significant impact while supporting a patient-focused mission, we look forward to receiving your application.
Välj ett jobb för att visa detaljer