Om oss Vi söker en röntgensjuksköterska till Capio Närsjukhus i Simrishamn. I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen. På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare. Capio – Nordens största privata vårdgivare Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: kvalitet, samhällsansvar, innovation och empowerment. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Din roll Vi söker röntgensjuksköterska till vår röntgenavdelning där det idag arbetar två röntgensjuksköterskor. Röntgenavdelning består av ett nytt skelettlab och datortomografilab (Siemens maskin). Arbetet sker digitalt i Sectra Ris/Pacs. Röntgenavdelningen är öppen måndag till fredag kl. 8:00-16:30. Du erbjuds ett spännande arbete med nya utmaningar där du får goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Att arbetet utgår ifrån ett personcentrerat förhållningssätt ser vi som en självklarhet. Vi erbjuder dig * En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar * Friskvårdsbidrag * Individuell lönesättning * Ett nätverk av stöttande kollegor * Trygghet i att ha en stor organisation i bakgrunden som stöd * Inflytande och delaktighet i verksamheten * God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Om dig Du som söker är legitimerad röntgensjuksköterska med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Hos oss arbetar du i ett nära samarbete med övriga personalgrupper. Som person är du engagerad, initiativrik, positiv och trygg i din yrkesroll. Du har god förmåga att samarbeta, men är även van att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Då du kommer att vara delaktig i verksamhetens pågående förbättringsarbete är det viktigt att du har en positiv inställning, är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Hos oss kan du förvänta dig en arbetsplats full av utvecklingsmöjligheter, teamkänsla och högt i tak. Kontaktperson: Pernilla Hansson, enhetschef, telnr. 0768 95 47 11 Publicerat: 2025-04-03 Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en pigg pensionär som älskar barn och vill hjälpa barnfamiljer i deras hem? Maila oss då så vi får träffa dig vid ett personligt möte. Att kunna prata bra Svenska är ett krav!
Bilmånsson är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia och Hyundai. Vi är idag ca 350 medarbetare och finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Kristianstad, Sjöbo, Ystad, Simrishamn, Klippan och Lund. Vi säljer bilar och bilrelaterade kringtjänster som ger kunden ett bekvämt och miljövänligt bilägande. Vi strävar efter att vår personal skall känna arbetsglädje och genom engagerat uppträdande värna om företagets traditioner samt spegla våra kärnvärden Hjärta & Kompetens. Vårt mål är att ha Bil-Sveriges nöjdaste kunder och engagerade medarbetare varav vi ständig har fokus på vårt personal, kvalitets- och miljöarbete. Arbetsuppgifter Som drift- och underhållssupport hos oss på Bilmånsson kommer du att arbeta med både inre och yttre skötsel av vår anläggning. Du kommer att arbeta med enklare underhåll och reparationer. En stor del av ditt arbete innefattar även daglig skötsel och underhåll av vår tank- och tvättstation. Kompetenskrav / Meriter Det är framför allt av stor vikt att duhar ett praktiskt handlag och kan tillgodose dig instruktioner digitalt eller muntligt. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceinriktad, arbetsvilligochkvalitetsmedveten. Flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga egenskaper för att trivas i rollen. Information och kontaktperson För mer information eller frågor angående tjänsten kontakta Christian Dahlén, Drift och underhållschef på 0415-385773. Anställningsform, omfattning och placeringsort Detta är en säsongsanställning under perioden juni-augusti. Tjänsten är på heltid med placering i Hörby. Arbetstider måndag-fredag kl 07.00-16.00. Ansökan Sista ansökningsdag är den 30 april. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte! Ansökningar tas endast emot via ansökningsformulär på hemsidan. Varmt välkommen till Bilmånsson-familjen!
Trivs du i en roll som kombinerar administration och kommunikation med kunder? Kanske har du haft ditt första jobb inom service och vill prova ett nästa steg? Är du dessutom nyfiken på försäkringsbranschen och vill växa i en framstående organisation? Om svaret är "JA" - häng med! Om Van Ameyde och teamet Van Ameyde Sweden är ett globalt, ledande konsultföretag inom skadereglering, med passionerade medarbetare på kontoren i Kallinge, Malmö, och Stockholm. Deras team växer och därför söker A-hub efter dig som vill växa in i rollen som Skadeadministratör hos Van Ameyde. Läs gärna mer om Van Ameyde här. Du erbjuds En möjlighet att utvecklas professionellt inom administration och ärendehantering som en del av ett sammansvetsat team. Värdefull erfarenhet inom skadereglering i försäkringsbranschen. En energigivande arbetsmiljö med sunda företagsvärderingar. Uppdraget som Skadeadministratör Som Skadeadministratör hos Van Ameyde har du ansvar för att säkerställa en smidig skadeprocess. Du kommer att vara en kontaktpunkt för kunder och ha ansvar för att hantera inkommande skadeärenden. Genom dessa ansvarsområden kommer du att vara viktig del i servicen gentemot kunderna. Vanligt förekommande uppgifter i kundprojekten innefattar: Ta emot skadeanmälningar över telefon. Registrera skador i skadesystem. Administration och kundkontakt (över telefon och mail). Vem vi tror att du är Vi letar efter dig som effektivt planerar och utför ditt arbete, som engagerar dig i kunders ärende och som samarbetar prestigelöst och lättsamt med dina kollegor. Du trivs med kundkontakten och uppskattar den administrativa delen av rollen. Du är effektiv, gillar att ta ansvar och trivs när du får arbeta med administration i stor utsträckning. Du har stor datorvana och gillar att ha mycket att göra. Du har obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska då vissa samtal ibland sker även i det engelska språket. För den här rekryteringen så lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom de har en direkt påverkan på matchningen för rollen och teamets framgång. Praktisk information Start: 21 april 2025. Arbetstider: 08:00-16:45. Anställningsform: Konsult via A-hub i 3-6 mån med möjlighet till förlängning och/eller överrekrytering. Placering: Kallinge eller Malmö
Om företaget Ricoh är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och Ricoh är verksamt i över 200 länder världen över. Vi på Asta Agency samarbetar med Ricoh i den här rekryteringsprocessen. Det här är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos Ricoh. Du blir anställd av Asta Agency och arbetar som konsult. Om tjänstenI rollen som Second Line Support arbetar du med att lösa inkommande ärenden inom området, mötesteknik och kommunikationslösningar. Dina arbetsverktyg är i första hand via telefon, Teams och fjärrstyrning. Ärendena hanteras initialt av first line-support. När ärenden inte kan lösas där, men inte heller kräver en tekniker på plats, tar du över och arbetar vidare för att lösa dem så snabbt och effektivt som möjligt. Du hanterar en variation av tekniska problem. Arbetet sker ofta i samverkan med onsite-tekniker eller Third Line Support. I vissa fall kan du behöva guida tekniker på plats, eller ge fjärrsupport vid felsökning. Arbetet sker i ServiceNow där du registrerar, arbetar och avslutar ärenden, men även arbetar med processförbättringar och interna utvecklingsinitiativ. Rollen innebär direkt kundkontakt och ansvar för uppföljning av ärenden. Du blir en del av ett engagerat team inom ett snabbfotat affärsområde där du har möjlighet att påverka, testa nya idéer och arbeta nära både kunder och kollegor. Kvalifikationer och egenskaper Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service och ett tekniskt intresse. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt på ett nyfiket sätt hittar lösningar till dessa. Utöver det har du: • Eftergymnasial utbildning inom IT/nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet • God system- och datorkunskap, erfarenhet av ServiceNow är meriterande • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är meriterande • Meriterande: Certifieringar eller erfarenhet av Cisco, Microsoft teams eller PRO- AV Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö, Jägersro eller Stockholm, Solna Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].
Daniels Bemanning söker nu ytterliggare en duktig chaufför på heltid till vårat team i Helsingborg för ICA leverans. Är du intresserad av att köra distribution med fasta tider och få lite träning på jobbet? Då är detta rätt jobb för dig! Vi söker dig som har erfarenhet av dubbelplans släp och har kört distribution sedan innan. Vi tror du har: Erfarenhet i dubbelplans ekipage Har minst 2års yrkes erfarenhet Har kört ICA sedan tidigare Har kört med 25m ekipage Innehar YKB Vid intresse ansöker du via våran e-mail på: [email protected]
Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger i Malmö. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Då körningar varierar i längd finns det goda möjligheter till att få längre pass. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com
Lageradministratör till vårt centrallager i Helsingborg Är du noggrann, ansvarsfull och trivs med ett fysiskt arbete? Har du ett intresse för lager- och logistikarbete? Vi söker nu en lageradministratör till vårt centrallager i Helsingborg. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder. I Sverige och Danmark har vi egna rikstäckande bärgningsorganisationer med kollegor runt om i länderna. Vi ger dig möjlighet att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag tillsammans med engagerade kollegor. Om rollen Som lageradministratör säkerställer du in- och utleveranser av utrustning, inventering, lagersaldo samt påfyllnad av varor. För att säkerställa struktur och korrekta lagersaldon arbetar du i vårt lagersystem. I ditt arbete ansvarar du även för att ha kontakt med våra teamledare i bärgningsorganisationen avseende beställning av utrustning. Du kommer också att ha kontakt med upphandlade leverantörer för att säkerställa påfyllnad av varor. I anslutning till lagret finns en uppställningsplats för fordon där vi förvarar fordon åt samarbetspartners. Du kommer att bistå med rangering av fordon, utlämning av fordon samt enklare fordonsrelaterade uppgifter såsom däckpumpning, låsöppning och starthjälp. Det är därför meriterande om du har erfarenhet eller intresse av fordon och teknik. Arbetsuppgifter Hantering av inkommande och utgående varor. Paketering och försändelse av varor. Beställning av varor. Lagerhållning. Inventering. Fordonsrelaterade uppgifter. Kvalifikationer och färdigheter Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel men inget krav. Vi ser det som positivt om du har ett intresse för fordon. God samarbetsförmåga och serviceinriktad. Självgående och lösningsorienterad. Strukturerad och noggrann. B-körkort är ett krav, C-körkort och gaffeltruckkörkortär meriterande. Vi erbjuder En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat. Självständigt arbete med frihet under ansvar. God lön och förmånliga villkor. Anställning: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. Arbetstid dagtid under måndag till fredag. Vi ser fram emot din ansökan! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du en legitimerad veterinär som vill få möjlighet att utveckla dina kunskaper på ett av Nordens mest moderna djursjukhus? Då kan du vara den vi söker! Vem söker vi? Vi söker dig som är legitimerad veterinär med några års erfarenhet som vill vidareutvecklas i en stimulerande och omväxlande miljö. Du drivs av att i tätt samarbete med dina kollegor hjälpa våra patienter och deras djurägare genom att leverera djursjukvård i världsklass. Dina personliga egenskaper, såsom god kommunikationsförmåga, viljan att utvecklas och intresset av att arbeta med smådjur på ett djursjukhus, är viktiga för oss. På vår arbetsplats är glädje och positiv energi högt värderat. Därför hoppas vi att du trivs i och bidrar till ett sådant klimat. Våra kärnvärden genomsyrar vår verksamhet och är en viktig kompass i allt vi gör – engagemang, glädje, respekt, kompetens och innovation. Vad erbjuder vi? Hos oss på Evidensia Specialistdjursjukhuset i Helsingborg erbjuds du ett omväxlande arbete med komplexa fall. På vårt djursjukhus arbetar välutbildad och erfaren personal med engagemang, omtanke och respekt för alla djur och djurägare och på alla avdelningar använder vi avancerad medicinsk-teknisk utrustning. Du kommer arbeta i tätt samarbete med veterinärkollegor som har spets- och specialistkompetens inom olika områden såsom bilddiagnostik, neurologi, gastroenterologi, internmedicin, ortopedi och onkologi. Kompetensutveckling, intern likväl som extern är viktigt och prioriterad hos oss. Tack vare uppdaterad teknisk utrustning, fortlöpande utbildningar och kompetenta medarbetare har vi hög patientsäkerhet. Ort: Helsingborg Sista ansökningsdag: 4 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linn Nissi, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Evidensia Evidensia Djursjukvård erbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans tar våra engagerade medarbetare emot över 500 000 patientbesök per år. Tillsammans arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Evidensia Specialistdjursjukhuset Helsingborg är ett jouröppet remissdjursjukhus med hög kompetens inom kirurgi, ortopedi, bilddiagnostik, neurologi, onkologi, dermatologi, gastroenterologi, internmedicin, odontologi, akut- och intensivvård. Vårt fokus är omsorg och omtanke för varje djur och varje situation. Vår position inom svensk djursjukvård gör att många av våra patienter kommer långväga för att få hjälp. Med våra heltäckande specialistområden och spetskompetenser kan vi erbjuda våra djurägare avancerad djursjukvård i världsklass. Vi har hög kompetens, många resurser och avancerad teknik men framför allt ett stort hjärta som värnar för djurens bästa. Välkommen att läsa mer om oss på vår kliniksida
Vill du vara med och driva den digitala transformationen på Fitness24Seven? Vi satsar stort på teknik och innovation för att skapa marknadens bästa digitala träningsupplevelse. Nu söker vi en ledare som vill ta vår digitala utveckling till nästa nivå! Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av Nordens ledande gymkedjor med över 300 gym i Sverige, Finland, Norge, Colombia och Thailand. Sverige är vår största marknad, men vi växer snabbt internationellt med en stark entreprenörsanda och en passion för träning och hälsa. Vi är på en spännande digital resa där vi ser digital utveckling som en central drivkraft för att stärka vår affär och medlemsupplevelse. Nu söker vi en Digital Development Manager som vill vara med och forma framtidens digitala gymupplevelse! Om rollenSom Digital Development Manager hos oss blir du en nyckelspelare i att driva vår digitala transformation och säkerställa att vi ligger i framkant inom teknik och användarupplevelse. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår digitala utvecklingsagenda och säkerställa att vi skapar världsklassiga digitala tjänster för våra medlemmar och interna verksamheter. Rollen är baserad i Lund och rapporterar till vår CIO, samtidigt som du är en del av Fitness24Sevens IT-team och IT Management Team. Du leder ett team på 13 personer, en mix av anställda och konsulter, och du samarbetar nära övriga avdelningar inom IT som består av totalt 30 personer inom utveckling, IT-drift, projektledning och Business Intelligence. Dina ansvarsområden Leda och utveckla Fitness 24 Sevens digitala utveckling, inklusive vår webb, app, medlemssystem och interna affärsstöd. Driva innovation och tekniska lösningar som förbättrar användarupplevelsen för våra hundratusentals medlemmar. Säkerställa att vi bygger skalbara, stabila och moderna digitala plattformar för vår internationella tillväxt. Leda, inspirera och utveckla ett team av utvecklare, UX design och digitala specialister. Samarbeta tätt med affärsutveckling, marknad och drift för att säkerställa att våra digitala lösningar möter affärsbehoven. Som Digital Development Manager hos Fitness 24 Seven får du arbeta med en modern tech-stack inom både frontend- och backendutveckling med C# .NET som bas. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för digital utveckling och ledarskap och som vill göra skillnad i en snabbväxande och internationell miljö. Du har: Flera års erfarenhet av att leda digitala utvecklingsteam och tekniska projekt. Djup förståelse för systemutveckling, digitala plattformar och moderna teknologier. Erfarenhet av agila arbetssätt, produktutveckling och DevOps. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska lösningar och driva projekt från idé till verklighet. Internationell erfarenhet eller vana att arbeta i en global kontext är meriterande. Du är en trygg ledare som bygger starka team och trivs i en miljö med högt tempo och entreprenörsanda. Vad vi erbjuderHos oss får du en unik möjlighet att vara med och driva den digitala utvecklingen i ett snabbväxande, internationellt företag med en stark entreprenörskultur. Vi erbjuder: En nyckelroll i vår digitala transformation – du får stor påverkan på vår strategi och framtid. Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med gym i fem länder och fortsatt expansion. Ett starkt och engagerat IT-team där vi tillsammans skapar framtidens digitala träningsupplevelse. Vi jobbar tillsammans på kontoret för att bygga ett exceptionellt IT-team som arbetar nära verksamheten och bygger starka relationer. Ansökan Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.
Välj ett jobb för att visa detaljer