Timvikarier och sommarvikarier sökes till kvinna utanför Lund
Björka Assistans AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till 40+ kvinna utanför Lund. Vi söker till kunds räkning en person som vet värdet av och vad det betyder att vara personlig assistent. Uppdraget kräver att du är bekväm med att kunna dra dig tillbaka samt vara lyhörd för när du behöver vara behjälplig. Det finns en social katt i hemmet, så du kan inte vara allergisk. Vi önskar att du har en aktiv livsstil och en vilja att hjälpa och nära till skratt, samt har en viss förståelse för kultur och samhällsfrågor. Det är inget krav med en vård och omsorgs erfarenhet men det är meriterande om du har kompetens inom rehab och hjärnhälsa Ytterligare information ges vid intervju. Krav God svenska i tal och skrift. Rökfri På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig.För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss.Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans.Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna.Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.

2 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Vi söker en teamledare till vårt städteam i Malmö

Duktig Teamledare sökes Vi söker nu vår nya kollega som Teamledare på kontoret i Malmö. Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort och tillgång till bil har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter, samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering: Hemkontor Malmö Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Boendestödjare till Focktorpsvägen, Mörarp
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi sommarvikarier till vårt team på Focktorpsvägen i Mörarp. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Focktorpsvägen Fockstorpsvägen har sex platser. Huset ligger vackert beläget cirka 10 minuters promenad från samhället Mörarp. Därifrån kan du ta Pågatåget till både Bjuv och Helsingborg. Huset är ett miljövänligt passivhus med låg energikostnad och är utformat av psykologer för att hitta genomtänkta lösningar som stöder våra boende att känna sig mer självständiga i vardagen Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: överenskomelse Sista ansökningsdag: 30 april Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Terminalarbetare deltid 50% i Malmö
Shark Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Terminalarbetare – Deltid (50%) – Malmö Shark Bemanning AB söker nu en terminalarbetare till en av våra kunder i Malmö. Är du morgonpigg, noggrann och trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten:I rollen som terminalarbetare kommer du främst att arbeta med sortering av paket i en modern och välorganiserad terminalmiljö. Arbetet innebär att ta emot, sortera och placera paket på rätt plats enligt instruktioner. Du arbetar i team men med stort eget ansvar. Arbetstider:Tisdag till lördag Kl. 06.00–10.00 Tjänsten är på 50% och passar dig som söker ett deltidsjobb, kanske vid sidan av studier eller annat arbete. Vi söker dig som:- Är noggrann och strukturerad - Har god fysik och gillar att röra på dig - Behärskar svenska i tal och skrift - Är punktlig och ansvarstagande Meriterande:- Erfarenhet från liknande arbete inom terminal, lager eller logistik Vi erbjuder:- En trygg anställning enligt kollektivavtal - En arbetsplats med härlig laganda - Möjligheter till mer arbete på sikt Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Ansök nu och bli en del av Shark Bemanning AB – där människor och möjligheter möts.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Sommarsäsong inom servering i Skåne
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hovmästare och servitörer

Om jobbet Vi söker dig som vill jobba med några av Skånes alla olika evenemang och restauranger. Vi är ett ständigt växande företag med många och goda utvecklingsmöjligheter, Hos oss är det viktigt med ett stort intresse för mat, dryck och har ett stort servicetänk med en positiv attityd. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete och vill fylla upp lite timmar med bemanning. Hos oss får du bestämma över sina egna tider, inget evenemang är den andra lik så du ska ha lätt att följa och förstå instruktioner. Du ska ha tidigare erfarenhet och kunna grunderna inom servering. Vi håller interna utbildningar och jobbar ständig med att utveckla våran personal. Vem är duVi söker dig som brinner för service och kvalité, du är noggrann och gör alltid det lilla extra. Vi ser även att du har erfarenhet inom servering sen tidigare där du är ordningsam, ansvarsfull, ambitiös och har ett öga för detaljer. Talar och skriver svenska eller engelska. Körkort är meriterande. Lön Enligt avtal och erfarenhet. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Servispersonal till Båstad
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hovmästare och servitörer

Vi söker nu servispersonal till vårt team i Båstad. Är du serviceinriktad med en passion för gästservice? Då kan du vara den vi letar efter! Om rollen - Servispersonal i BåstadSom servispersonal hos oss har du en viktig roll i att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse. Du arbetar i ett sammansvetsat team där gemensamt mål är att överträffa gästers förväntningar och skapa minnesvärda stunder. Nyckelansvar - Servispersonal Ge exceptionell service och säkerställa en positiv gästupplevelse Arbeta med servering av mat och dryck samt hantering av beställningar Bidra till en effektiv och smidig drift på restauranggolvet Säkerställa att alla gästernas behov tillgodoses snabbt och vänligt Uppmärksamma och hantera specialbeställningar eller dieter proaktivt Kvalifikationer och Kompetenser Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team Erfarenhet inom servicebranschen är meriterande Hög stresstålighet och förmåga att hantera snabba förändringar Flytande kunskaper i svenska eller engelska Flexibilitet och en positiv attityd Körkort är en stor merit Fördelar med att arbeta hos oss Välkomnas till ett engagerat och samarbetsinriktat team Arbeta i de vackra och inspirerande omgivningarna i Båstad Möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling Dra nytta av attraktiva förmåner och en öppen företagskultur Arbetstid och anställningsvillkor Vi erbjuder både deltids- och heltidsanställningar beroende på dina behov. Arbetstiden kan anpassas för att passa dina personliga åtaganden. Lön fastställs individuellt enligt kollektivavtal. Varför välja att jobba hos oss? Inspiration och erfarenhet: Utveckla dina färdigheter i en professionell miljö som erbjuder stor variation och utmaningar. Flexibilitet: Anpassa ditt schema för att balansera arbete och fritid. Gemenskap: Delta i våra sociala aktiviteter och bygg långvariga relationer med kollegor. Friskvårdsförmåner: Vi erbjuder förmånliga förmåner, inklusive rabatterade träningskort och hotellvistelser. Stabila arbetsvillkor: Med vårt kollektivavtal garanterar vi trygghet med försäkring, pension och semesterersättning. Restaurang Assistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Med över 20 års erfarenhet och flera kontor i de nordiska huvudstäderna arbetar vi med de mest framstående arbetsgivarna i branschen.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Kock sommarjobb
Rasta Sverige AB
Kockar och kallskänkor

Rasta Hallandsåsen är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Hallandsåsen har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, ett hotell samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningVi letar efter en stresstålig och engagerad kock som kan bidra till att göra vår verksamhet på Rasta till en succé under sommarsäsongen.. Du kommer tillsammans med de övriga i teamet att ha nyckelrollen i att säkerställa att våra besökare får en smakfull och minnesvärd upplevelse genom kvalitativa måltider och utmärkt service. Arbetsuppgifter Planera och förbereda måltider med hög kvalitet och noggrannhet. Upprätthålla en ren och organiserad arbetsmiljö för effektiv och säker matlagning. Du förbereder och tillagar måltider av hög kvalitet. Arbetar tillsammans med övrig kökspersonal för att säkerställa en smidig och effektiv lunch-/middagsservering. Kvalifikationer och Erfarenhet Erfarenhet från professionellt kök – Tidigare arbete som kock, gärna inom svensk husmanskost. Stresstålig och effektiv – Van vid att hantera högt tempo och arbeta under tidspress. Kunskap om livsmedelshantering och hygien – God förståelse för säker matlagning och HACCP-rutiner. Självgående och ansvarsfull – Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbetsområde. Goda kunskaper inom köksekonomi – Förståelse för råvarukostnader, svinnhantering och effektiv köksdrift. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Säsongsanställning. Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig. För frågor eller mer information om rollen, kontakta

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
☀️Uppdrag Höganäs (Hemsjukvård) (Hemsjukvård) Funktionsstöd (LSS)
CURA Vårdbemanning Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Uppdrag Höganäs (Hemsjukvård): Heltid under vecka 27-32. (Hemsjukvård): Heltid under vecka 24-34 Funktionsstöd (LSS): Deltid (50%) under vecka 25-34 Samtliga uppdrag omfattar huvudsakligen dagtids arbete, men viss helg-, kvälls- och nattjänstgöring kan förekomma. Arbetstiden inkluderar inte storhelger. Krav: körkort och leg. sjuksköterska. Arbetat som leg. sjuksköterska i minst 2 år inom hemsjukvård eller särskilt boende. Goda referenser från tidigare chef. Flexibilitet, trygghet och bättre lön – jobba som konsult med oss! Anmäl dig nu! 070-302 12 20 [email protected] Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Nu söker vi industriarbetare till kund utanför Hässleholm!

Om tjänsten Just nu söker vi dig som är intresserad av eller tidigare har arbetat inom industri, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och trivs med att arbeta i högt tempo. Erfarenhet från tillverkningsindustrin, särskilt inom trä, är meriterande. Du är noggrann, en lagspelare och engagerad i ditt arbete. Arbetsuppgifter Som industriarbetare kommer du att jobba med varierande arbetsuppgifter så som montering, packning eller ytbehandling varpå vi lägger stor vikt vid god anpassningsförmåga. Profil & bakgrund - Svenska i tal och skrift -Tidigare erfarenhet inom industri är meriterande - Truckbehörighet och erfarenhet från A1-A4 - B-körkort och tillgång till bil Tjänsterna tillsätts löpande, så ansök snarast. Anställningen är på heltid och tidsbegränsad. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Technical Sales Specialist to Terasaki
Asta Agency AB
Företagssäljare

About the Company Terasaki is a world-class specialist in innovative circuit protection, control, and system products for electrical energy distribution. They supply low-voltage circuit breakers for industrial, marine, and commercial building projects. Their products and people work with safety and protection as their prime purpose. Asta Agency is partnering with Terasaki in this recruitment process, seeking a Technical Sales Specialist based in Malmö or Copenhagen. About the PositionWe are looking for a driven and experienced Technical Sales Specialist with a focus on business development, ready to take over and grow Terasakis customer base in Denmark. In this role, you will take ownership of existing key accounts and be responsible for new client acquisition. You thrive in a customer-facing role, spending around 50% of your time in Denmark, especially during the first year. You will work closely with, and report directly to the CEO, who has set ambitious and clearly defined growth targets for the coming years. In this role, you will play a key part in that journey, taking on a central position in driving the company's expansion and success. Key Responsibilities: Develop and execute sales strategies to achieve targets and grow our market share in Denmark. Take over and manage key accounts, ensuring continued success and growth. Proactively identify new business opportunities and build long-term customer relationships. Provide technical support and advice regarding our products, focusing on breakers and busbars. Interpret technical drawings and adapt solutions to customer requirements. Deliver compelling technical presentations and tailored proposals. Stay informed about market trends and competitor activities. Qualifications and Competencies:We are looking for an outgoing, high-energy individual who thrives on challenges and enjoys building something from the ground up. You are direct, communicative, and inspired by the opportunity to grow as a promising contender in the electrical energy industry. With strong negotiation skills and a customer-focused mindset, you work well both independently and in a team. Minimum 5 years of sales experience within the electrical industry Proven track record in selling breakers, busbars and similar electrical components Technical background – preferably education in electrical engineering or equivalent experience Fluent in Danish and/or Swedish, and English Self-motivated and capable of independently managing the full sales cycle Terasaki offers you: An autonomous and dynamic role in a smaller, specialized company with high expertise Significant influence and growth opportunities as the business expands Close collaboration with the team in Stockholm, Sweden Competitive salary and performance-based incentives Comprehensive benefits package Additional Information Start Date: As agreed upon Location: Malmö or Copenhagen Scope: Full-time Salary: As agreed upon We apply ongoing selection in this recruitment process, which means the position may be filled before the application deadline. Therefore, we encourage you to apply as soon as possible! If you have any questions regarding Asta Agency’s recruitment process, don’t hesitate to contact us at [email protected].

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025