Legitimerad arbetsterapeut till Hälso-och sjukvård inom funktionsstöd
Kristianstads kommun
Arbetsterapeuter

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du vara med och hjälpa oss driva en spännande verksamhet inom Funktionsstöd och Socialpsykiatri? Vi söker dig som vill ingå i teamet, som kännetecknas av ett gott samarbete och ett kontinuerligt utvecklingsarbete med stort fokus på teamets professionalism. Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett omfattande innovativt förändringsarbete. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla Hälso-och sjukvårdsteamet inom Funktionsstöd och Socialpsykiatrin i Kristianstad kommun. Vi söker dig som är villig att lära nytt och öppen att finna nya lösningar, samarbetsvilja är en självklarhet och givetvis, ett starkt engagemang för patienten. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut inom funktionsstöd, Kristianstad kommun, kommer du att få använda ett brett spektra av kunskaper. Övergripande innebär det att arbetsterapeuten ansvarar för att bedöma behov av, genomföra, utvärdera och avsluta rehabiliterande/ habiliterande vårdinsatser, för de patienter som bor i kommunens särskilda boenden och/eller har arbete i daglig verksamhet. Habiliterande insatser sker i samverkan med regionens habiliteringsmottagning för vuxna. Vi arbetar även med personer inom socialpsykiatri som har boendestöd i ordinärt boende. Som arbetsterapeut arbetar du med hänsyn till person-, aktivitets- och miljöfaktorer som påverkar individens möjlighet till aktivitetsutförande. Vårdinsatserna och bedömningarna kan ske genom fysiska besök i patientens hem eller på daglig verksamhet men bedömningar kan också göras via telefonrådgivning. Vi arbetar i team tillsammans med fysioterapeuter, logoped och sjuksköterskor för att möta individens behov av hälso- och sjukvårdsinsatser. Arbetet sker i nära dialog med patient, närstående, boendepersonal, personal på daglig verksamhet, chefer samt övriga aktörer. I uppdraget ingår även att utbilda och handleda personal samt att använda olika system för dokumentation, avvikelsehantering, kontakt med regionen och för hjälpmedelsförskrivning i myloc. Vi erbjuder ett arbete med stor frihet - du planerar och strukturerar din arbetsdag självständigt, utifrån individens behov och i samråd med ditt team. För dig som har särskilt intresse för aktivitetsbalans, kognitivt stöd eller hjälpmedel finns goda möjligheter att fördjupa dig och forma arbetet utifrån just din kompetens och drivkraft. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, gärna med något/några års erfarenhet inom rehabilitering, habilitering, LSS och/eller socialpsykiatri. Erfarenhet av målgruppen är meriterande. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort för manuell växellåda. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för tjänsten och vi söker dig som har god förmåga att samarbeta och främjar en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du en god empatisk förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Vidare har du ett rehabiliterande/habiliterande synsätt och förmågan att motivera och entusiasmera din omgivning. Du kan prioritera och planera och har samtidigt förmågan att snabbt ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Det är viktigt att du kan samarbeta med olika professioner, har en helhetssyn samt ett engagemang för individer med särskilda behov och stöd inom LSS och/eller socialpsykiatri. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef Arbete och Etablering Myndighet
VELLINGE KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vill du vara en närvarande chef i en enhet som varje dag gör skillnad? Vi söker en enhetschef med fokus på det operativa ledarskapet Är du en trygg och engagerad ledare som vill arbeta nära dina medarbetare? Har du erfarenhet av socialt arbete och drivs av att skapa förutsättningar för kvalitet, rättssäkerhet och ett gott arbetsklimat i vardagen? Nu söker vi dig som vill ta ett viktigt första linjens chefsuppdrag i en verksamhet som är i rörelse – i takt med den nya socialtjänstlagen. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för enheten Myndighet inom verksamhetsområdet Arbete och etablering har du ett direkt och dagligt ansvar för 8 kompetenta medarbetare. Här arbetar handläggare och specialister inom: • Försörjningsstöd • Socialpsykiatri • Budget- och skuldrådgivning • Bostadsinsatser • Våld i nära relation • Skadligt bruk och beroende Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda, fördela och följa upp det dagliga arbetet i enheten • Vara ett aktivt stöd i handläggning, prioritering och beslut • Arbeta nära medarbetarna och fånga upp behov och utvecklingsmöjligheter • Tillsammans med verksamhetschef arbeta med planering, styrning och utveckling • Säkerställa rättssäkerhet, struktur och professionella arbetssätt • Bidra till omställning och förändring i linje med nya socialtjänstlagen • Främja ett hållbart arbetsklimat med fokus på tydlighet, samverkan och trygghet Du är närvarande i det dagliga arbetet, leder operativt och finns tillgänglig som stöd, bollplank och vägledare. Din roll handlar om att hålla ihop helheten, men du befinner dig nära det som sker i vardagen där besluten fattas, där arbetssituationen formas och där invånarens behov möts av professionellt stöd. Du har personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar, men det viktigaste är din förmåga att bygga förtroende, skapa struktur och vara ett stöd i det konkreta arbetet. Vår verksamhet vilar på en stark värdegrund där individens rätt till självständighet, självförsörjning och delaktighet är central. Vi arbetar nära våra invånare och söker nu en chef som vill arbeta lika nära sina medarbetare. Hos oss är det naturligt att vara både styrande och stödjande och att jobba tillsammans mot gemensamma mål. I omställningen till en ny socialtjänstlag söker vi en ledare som kan leda både i vardagen och i förändring. Vi erbjuder dig • Ett chefsuppdrag med stort utrymme att påverka i det dagliga • En verksamhet där du gör konkret skillnad varje dag • Ett kompetent och engagerat team med hög ansvarskänsla • Kollegialt samarbete och närvarande ledarskapsstöd • Möjlighet till kompetensutveckling och verksamhetsnära lärande • En organisation som arbetar systematiskt med arbetsmiljö, struktur och kvalitet KVALIFIKATIONER Du har: • Socionomexamen • Lång erfarenhet av socialt arbete och är trygg i handläggningsprocesserna inom flera av våra verksamhetsområden och du har god kännedom om LVM-lagstiftning. • Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag med personal- och budgetansvar Du är en tydlig och tillgänglig ledare som ser vikten av både struktur och relation. Du har en god förmåga att prioritera, skapa trygghet och fatta beslut i vardagen. Du trivs nära det dagliga operativa arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Omsorgspedagog till daglig verksamhet enligt LSS
Malmö kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Ref: 20251200 Arbetsuppgifter Arbetet innebär att i aktivteter handleda brukare med både autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov i deras dagliga verksamhet. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik som bygger på att göra världen så tydlig och förutsägbar som möjligt. Utmanande beteende förekommer och omvårdnadsuppgifter stöttar du i utifrån brukarens stödbehov. Tillsammans med övrig personal arbetar du med planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten. Du som omsorgspedagog har som ansvar att: • driva och utveckla det pedagogiska arbetet i verksamheten, vara en tydlig ledare i pedagogiska frågor • leda teamarbete  • säkerställa att verksamheten arbetar enligt LSS intentioner inom ramen för daglig verksamhets uppdrag • säkerställa att varje brukare får pedagogiskt stöd utifrån sina individuella behov • stödja övriga medarbetare i upprättande, uppföljning och utvärdering av genomförandeplaner • kvalitetssäkra genomförandeplaner, handlingsplaner och övrig dokumentation • ansvara för implementering av och uppföljning av beslutade metoder och arbetssätt • säkerställer att verksamheten arbetar systematiskt kring brukarens stödbehov och aktiviteter • säkerställa att verksamheten jobbar systematiskt med avvikelser • främja verksamhetsutveckling i dialog med sektionschef  • vara involverad i verksamhetens kvalitets- och utvecklingsarbete kopplats till det pedagogiska arbetet • söka kunskap och hålla sig uppdaterad kring metoder och arbetssätt i övrensstämmelse med vetenskap och perövad erfarenhet inom LSS Kvalifikationer Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen (minst kandidatexamen 180 hp) inom det beteendevetenskapliga området, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst två års erfarenhet av att arbeta med personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov där utmanande beteende förekommer. Inom LSS har du jobbat minst ett år. Du har arbetslivserfarenhet samt kan omsätta teori till praktik gällande lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt skydd- och begränsningsåtgärder. Vi ser gärna att har erfarenhet av arbete med AKK och bör ha erfarenhet att leda grupper samt leda olika pedagogiska resonemang utifrån varje enskild brukares behov. Du behöver ha god kunskap om att skriva genomförandeplaner, handlingsplaner samt övrig social dokumentation. Arbetslivserfarenhet som omsorgspedagog och arbete inom daglig verksamhet är meriterande.  Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Som omsorgspedagog arbetar du i nära samarbete med brukarna och tillsammans skapar ni innehållet verksamheten. Det krävs att du är flexibel, lyhörd och kreativ. Då man möter många olika brukare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv. Arbetsuppgifter kan komma att förändras och utvecklas i snabb takt och som medarbetare måste du vara flexibel och kunna skifta fokus, ta egna initiativ och fatta självständiga beslut. Du är bra på att hantera stress, kan förhålla dig till snabba förändringar och förändrade förutsättningar. Du har god datorvana och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Körkort B är meriterande. Om arbetsplatsen Daglig verksamhet enligt LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism samt personer med förvärvade hjärnskador i vuxen ålder. Insatsen ska bidra till goda levnadsvillkor och möjliggöra meningsfulla aktiviteter. Vi har brukarens behov i centrum och anpassar innehållet så att det är stimulerande och meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Vi tillämpar flextidsavtal, friskvårdbidrag och månar om våra medarbetares arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete.  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: TV Omfattning: 100% Antal tjänster: 2 Tillträde: enligt överrenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Uppstår vakans i annan verksamhet under rekryteringstiden kan rekrytering ske även till annan verksamhet. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Innan anställning ska examensbevis och belastningsregister uppvisas.  För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Servering/servis till spaanläggning 75%
Hirely AB
Hovmästare och servitörer

Om Åhus Seaside Åhus Seaside är en lyxig resort vid den vackra kusten i Åhus, känd för sin enastående service och gastronomi. Vi söker nu en erfaren servis som vill bli en del av vårt dedikerade team. Arbetsuppgifter Som servis på Åhus Seaside kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: Servera mat och dryck till våra gäster med högsta möjliga standard. Säkerställa en trevlig och minnesvärd upplevelse för alla gäster. Ge rekommendationer om menyval och vinparningar. Ta emot beställningar och hantera betalningar. Förbereda och städa serveringsområden före och efter service. Samarbeta med köksteamet och övrig personal för att garantera smidig service. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av servering, helst i à la carte-miljö. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö. En stark känsla för service och en positiv attityd. Goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Meriterande Erfarenhet från arbete på högklassig restaurang eller hotell. Kunskap om vin och drycker. Personliga egenskaper Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, punktlighet och en utpräglad känsla för detaljer. Du är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och som alltid sätter gästens upplevelse i fokus. Vi erbjuder En inspirerande arbetsmiljö vid havet. Möjlighet att arbeta med ett professionellt och engagerat team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Möjligheter till vidareutveckling och utbildning inom företaget. Ansökan Vi tar emot ansökningar löpande tills tjänst är tillsatt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya servis till Åhus Seaside! Med vänliga hälsningar, Åhus Seaside

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Transplantationskoordinator till Transplantationsenheten Sus i Malmö
REGION SKÅNE
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till oss på Transplantationsenheten! Transplantationsenheten är en sektion inom verksamhetsområde (VO) kirurgi och gastroenterologi vid Skånes universitetssjukhus (Sus) i Malmö. Vi har södra sjukvårdsregionen som ansvarsområde gällande transplantation av njurar och pankreas samt tillvaratagande av organ för transplantation. Varje år genomförs cirka 80 njurtransplantationer med njure från levande eller avliden donator och organdonation inträffar vid cirka 40 tillfällen under ett år. Inom enheten för transplantation arbetar transplantationskoordinatorer, forskningssjuksköterska, sekreterare och transplantationskirurger i ett nära samarbete. Vi har även ett nära samarbete med andra verksamheter och regioner. Vår enhet är liten med fokus på samarbete och att hjälpas åt som kollegor. Just nu är vi i en fas som präglas av omstart och där vi arbetar med att bygga upp en ny grupp och organisation. Vi välkomnar därför ytterligare fem kollegor som vill vara med på vår resa! Läs gärna mer om vår verksamhet på följande sidor - http://sodrasjukvardsregionen.se/organ-och-vavnadsdonation - https://vardgivare.skane.se/vardriktlinjer/medicinska-omraden/transplantation/ ARBETSUPPGIFTER Är du sjukvårdsutbildad med intresse för transplantation och organdonation? Trivs du i en koordinerande och administrativ roll där du samtidigt får arbeta utåtriktat med många olika kontaktytor? Motiveras du av en stor variation i arbetstempo där en dag kan fyllas av administrativa uppgifter, nästa har du mottagning för patienter aktuella för transplantation och därefter är arbetet av mer akut karaktär? I så fall kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Som transplantationskoordinator har du en variation av arbetsuppgifter. Du administrerar väntelistan för njurtransplantation samt medverkar tillsammans med transplantationskirurgen vid patientinformation/mottagning inför och efter transplantation. Du arbetar med insatser för främjande av organdonation i olika sammanhang, exempelvis genom att delta på informationsmöten, i utbildningar och uppdatera och sprida informationsmaterial. Vår kärnverksamhet och det mest centrala i tjänsten är att upprätthålla beredskap för koordinering och medverkan vid organdonation i södra sjukvårdsregionen. Vid organdonation är ditt ansvar att samordna processen med att inhämta medicinsk information, allokera organ och fastställa en tidplan som fungerar för alla involverade team i nära samarbete med bland annat intensivvården. Vid donationsoperation är du på plats tillsammans med teamen och har en koordinerande roll. Verksamheten är komplex och dynamisk där du i din tjänst successivt tar dig an uppgifter och ansvarsområden. Arbetstiderna är i grunden dagtid med beredskap för organdonation. Beredskapen är efter arbetstid på kvällar, nätter och helger enligt fastställt schema. Resor i tjänsten ingår i samband med organdonation, vid kursverksamhet och deltagande i olika möten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är sjukvårdsutbildad med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt med intresse för transplantation och organdonation. Vi söker dig som arbetat några år i sjukvården och ser gärna att du har erfarenhet av transplantationssjukvård, njursjukvård, intensivvård eller operationsverksamhet. God datorvana är en förutsättning och har du dessutom arbetat i Officepaketet och Melior är det en fördel. Goda språkkunskaper i svenska i så väl tal som skrift är ett krav. Då tjänsten ibland innebär internationella kontakter är det av vikt att du även har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen är du noggrann, självständig och har en god organisatorisk förmåga. Du trivs med att arbeta administrativt och har lätt för att ta till dig komplex och skriven information. Därtill är du en god kollega som har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i ett sammansvetsat team där alla hjälps åt. Att ha många kontaktytor, kommunicera på olika nivåer samt arbeta självständigt kommer naturligt för dig. För att fungera i rollen behöver du vara flexibel och trivas när det är en variation av både arbetsuppgifter och arbetstider. Då det är av vikt för oss att hitta rätt person, kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att veta mer om vad det innebär att arbeta som transplantationskoordinator, slå gärna en signal till Clara på 040-33 14 45. Vi använder oss av löpande urval i denna rekrytering. Vi ser fram emot att lära känna just dig! Varmt välkommen med din ansökan! Observera att denna annons är publicerad under flera yrkeskategorier, du kommer därmed att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Transplantationskoordinator till Transplantationsenheten Sus i Malmö
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till oss på Transplantationsenheten! Transplantationsenheten är en sektion inom verksamhetsområde (VO) kirurgi och gastroenterologi vid Skånes universitetssjukhus (Sus) i Malmö. Vi har södra sjukvårdsregionen som ansvarsområde gällande transplantation av njurar och pankreas samt tillvaratagande av organ för transplantation. Varje år genomförs cirka 80 njurtransplantationer med njure från levande eller avliden donator och organdonation inträffar vid cirka 40 tillfällen under ett år. Inom enheten för transplantation arbetar transplantationskoordinatorer, forskningssjuksköterska, sekreterare och transplantationskirurger i ett nära samarbete. Vi har även ett nära samarbete med andra verksamheter och regioner. Vår enhet är liten med fokus på samarbete och att hjälpas åt som kollegor. Just nu är vi i en fas som präglas av omstart och där vi arbetar med att bygga upp en ny grupp och organisation. Vi välkomnar därför ytterligare fem kollegor som vill vara med på vår resa! Läs gärna mer om vår verksamhet på följande sidor - http://sodrasjukvardsregionen.se/organ-och-vavnadsdonation - https://vardgivare.skane.se/vardriktlinjer/medicinska-omraden/transplantation/ ARBETSUPPGIFTER Är du sjukvårdsutbildad med intresse för transplantation och organdonation? Trivs du i en koordinerande och administrativ roll där du samtidigt får arbeta utåtriktat med många olika kontaktytor? Motiveras du av en stor variation i arbetstempo där en dag kan fyllas av administrativa uppgifter, nästa har du mottagning för patienter aktuella för transplantation och därefter är arbetet av mer akut karaktär? I så fall kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Som transplantationskoordinator har du en variation av arbetsuppgifter. Du administrerar väntelistan för njurtransplantation samt medverkar tillsammans med transplantationskirurgen vid patientinformation/mottagning inför och efter transplantation. Du arbetar med insatser för främjande av organdonation i olika sammanhang, exempelvis genom att delta på informationsmöten, i utbildningar och uppdatera och sprida informationsmaterial. Vår kärnverksamhet och det mest centrala i tjänsten är att upprätthålla beredskap för koordinering och medverkan vid organdonation i södra sjukvårdsregionen. Vid organdonation är ditt ansvar att samordna processen med att inhämta medicinsk information, allokera organ och fastställa en tidplan som fungerar för alla involverade team i nära samarbete med bland annat intensivvården. Vid donationsoperation är du på plats tillsammans med teamen och har en koordinerande roll. Verksamheten är komplex och dynamisk där du i din tjänst successivt tar dig an uppgifter och ansvarsområden. Arbetstiderna är i grunden dagtid med beredskap för organdonation. Beredskapen är efter arbetstid på kvällar, nätter och helger enligt fastställt schema. Resor i tjänsten ingår i samband med organdonation, vid kursverksamhet och deltagande i olika möten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är sjukvårdsutbildad med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt med intresse för transplantation och organdonation. Vi söker dig som arbetat några år i sjukvården och ser gärna att du har erfarenhet av transplantationssjukvård, njursjukvård, intensivvård eller operationsverksamhet. God datorvana är en förutsättning och har du dessutom arbetat i Officepaketet och Melior är det en fördel. Goda språkkunskaper i svenska i så väl tal som skrift är ett krav. Då tjänsten ibland innebär internationella kontakter är det av vikt att du även har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen är du noggrann, självständig och har en god organisatorisk förmåga. Du trivs med att arbeta administrativt och har lätt för att ta till dig komplex och skriven information. Därtill är du en god kollega som har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i ett sammansvetsat team där alla hjälps åt. Att ha många kontaktytor, kommunicera på olika nivåer samt arbeta självständigt kommer naturligt för dig. För att fungera i rollen behöver du vara flexibel och trivas när det är en variation av både arbetsuppgifter och arbetstider. Då det är av vikt för oss att hitta rätt person, kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att veta mer om vad det innebär att arbeta som transplantationskoordinator, slå gärna en signal till Clara på 040-33 14 45. Vi använder oss av löpande urval i denna rekrytering. Vi ser fram emot att lära känna just dig! Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Plåtbearbetare
Wikan Personal AB
Tunnplåtslagare

Temahallen erbjuder en trygg anställning i ett stabilt och expansivt företag, med möjlighet att utvecklas inom plåtbearbetning och tillverkning. Du kommer att få arbeta i ett trevligt arbetsklimat med engagerade och kunniga kollegor, samt erbjudas en marknadsmässig lön och förmåner. Om företaget I snart 40 år har Temahallen i Vinslöv levererat hallar i Sverige, Danmark och Norge. Allt ifrån lantbruk, industri och lager, till sport- och fritidshallar. Med egen produktion av stålstommar och genom ett målinriktat arbete mot effektivitet, kvalitet och fokus på kundernas behov, har vi utvecklat ett vinnande koncept för kompletta byggsatser med lång livslängd och för alla ändamål. Huvudkontoret och produktionslokalerna är belägna i Vinslöv. Läs mer om Temahallen på, www.temahallen.com Nu söker vi en plåtbearbetare för tillverkning av plåtbeslag till våra byggnader och i denna hyrrekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I rollen som plåtbearbetare tillverkar du plåtbeslag enligt ritningar och specifikationer genom att hantera olika maskiner för klippning, bockning och formning av plåt. Du kommer även att utföra enklare underhåll av maskiner och verktyg, samt samarbeta med övriga avdelningar för att säkerställa smidiga produktionsflöden. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av plåtbearbetning eller liknande produktion, samt goda kunskaper i att läsa och tolka byggnadstekniska ritningar. Erfarenhet av att arbeta med maskiner för plåtbearbetning, såsom kantpress och gradsax, är också viktigt. Vi värdesätter noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet, liksom förmågan att arbeta både självständigt och i team. Meriterande är erfarenhet av CNC-maskiner, samt truckkort och traversutbildning. Som person måste du vara ansvarsfull och ta ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Du ska vara självgående samt ha en god problemlösningsförmåga och arbeta strukturerat. Du trivs i en produktionsmiljö och har ett öga för detaljer. Flexibilitet och en vilja att bidra till teamets gemensamma mål är egenskaper vi uppskattar. Information och kontakt Tjänsten är på heltid och arbetstiden är dagtid måndag till fredag. Tillträde sker snarast möjligt efter överenskommelse. Efter en inhyrningsperiod hos Wikan personal förväntas anställningen övergå i en tillsvidareanställning hos Temahallen AB. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är 20/7 2025. Eventuella frågor besvaras av Amy Frick Melander, 0451-70 74 82. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Däckskiftare för tunga fordon sökes till Örkelljunga
Scania Bemanning AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Har du ett intresse för bilar och har erfarenhet inom däckskifte och mek? Tycker du om att arbeta fysiskt och i högt tempo? Då kan vi ha jobbet för dig! Om kundföretaget Kundföretaget är en de största aktörerna inom bilvård och verkstad i Norden. Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter kommer inkludera däckskifte på tunga fordon på däckverkstad med truck, samt beställa- och ta emot leveranser av däck. Utöver det ingår mek arbete samt service, hämtning och lämning av däck, tvätt mm. Detta gör du tillsammans med härliga kollegor i ett högt tempo. Krav • Truckkort A+B • Du bör tycka om att arbeta i ett högt tempo • God fysik och noggrann • Positivt synsätt till ett ganska tufft arbete • Mek erfarenhet • Goda kunskaper i svenska språket då det används i mötet med kund • B-körkort (manuell) Meriterande • Tillgång till bil • Tidigare arbetat som däckmontör/däckskiftare Villkor Start: Omgående Ort: Örkelljunga Arbetstider: 7.00-16.00 + eventuell övertid Omfattning: Heltid  Din profil Du som person bör ha ett gott förhållningssätt till tuffa arbetsuppgifter. Din förmåga att samarbeta tillsammans med kollegor är god, samtidigt som du bidrar med ett gott humör. Att vara pålitlig och komma i tid ser du som en självklarhet. Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kontorist
Kristersson, Robin
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Lättare bokföring, avstämningar, arkivering. I arbetsuppgifterna ingår även att svara i telefon Vi ger internutbildning.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bussmekaniker till Bergkvara Buss - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en bussmekaniker till vår kund Bergkvara Buss i Malmö. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor. Din roll Som mekaniker hos Bergkvara får du en varierad och utvecklande vardag. Du arbetar med allt från service och underhåll till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Kvalifikationskrav För att lyckas i rollen som mekaniker ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå Erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon B-körkort God datorvana Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av diagnosverktyg eller annan spetskompetens inom fordonsteknik Erfarenhet av reparationsarbete på elbussar Certifieringar för alkolås, AC mm. Din profil Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025