Undersköterska till Solbacken
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Solbacken i Lund en undersköterska för vikariat på 75%-85% . Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Solbacken Solbacken ligger i ett treplanshus i närheten av ett trevligt koloniområde i Lund.Vi har nära till busshållplats och det finns en bilparkering i anslutning till Solbacken. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 2 x 5 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar hela tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Från Juni Sista ansökningsdag: 31 maj Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
DRIFTINGENJÖR / DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid våra två anläggningar i Helsingborg. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen, där denna tjänst är placerad, är vi ca 30 driftingenjörer/-tekniker som ansvarar för den löpande driften vid Filbornaverket (avfallsförbränning) och Västhamnsverket (pellets), i Helsingborg. Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt – året runt. Varje skift ansvarar för styrning och optimering av vår produktion av fjärrvärme, el och fjärrkyla i Helsingborg. Vi ingår i ett av Sveriges största sammanhängande fjärrvärmenät som sträcker sig från Helsingborg och vidare, via Landskrona, ända ned till Lomma. Vår produktion är under ständig utveckling och just nu pågår förberedande projekt för start av koldioxidinfångning (CCS). Om tjänsten Vi erbjuder dig en spännande tjänst som Drifttekniker/-ingenjör där du kommer att ingå i ett av våra skiftlag med ansvar för drift, övervakning och problemlösning. Vår produktion är komplex och innehåller allt från bränslehantering (avfall respektive träpellets) och drift av våra förbränningspannor, turbiner och rökgasrening samt pumpstyrning för vår fjärrvärmedistribution. Produktionen både styrs och övervakas med hjälp av vårt anpassade styrsystem (800xA från ABB) och rollen innebär även en löpande hantering av driftstörningar och larm som vi dokumenterar i våra olika underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus och Wistbo). Arbetet sker i ett nära samarbete med interna experter (inom drift och underhållsteknik), beredskapsgrupper och olika externa samarbetspartners. Man är lite av en ”spindeln i nätet” och blir naturligt involverad för att säkerställa att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten – gör riskanalyser och förbereder, planerar och administrerar arbetsmiljö- och säkerhetskrav (Heta arbeten, Elsäk). Vi kan lova dig en mycket spännande roll i en verksamhet med en stor teknisk bredd, där du ges stora möjligheter att utvecklas. Tjänsten är omväxlande placerad i kontrollrummen (beroende på säsong/driftsperiod) vid våra två produktionsanläggningar i Helsingborg (Filbornaverket och Västhamnsverket). Du rapporterar direkt till driftchefen, samt till driftledaren för ditt team. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du bör också trivas med ett eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-31. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

21 mars 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid vår anläggning, i Ängelholm. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen i Ängelholm, där denna roll är placerad, är vi 14 personer som ansvarar för den löpande driften av fjärrvärmeproduktionen vid Åkerslundsverkets fyra pannor (Returträ- och Skogsflisförbränning samt Bio-olja). Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt - året runt. Vi befinner oss i en spännande period med flera olika pågående projekt där vi moderniserar och utvecklar vår anläggning. Om tjänsten I rollen som Drifttekniker ingår du i ett skifteslag som ansvarar för drift, övervakning och problemlösning. Driftprocesserna är många; allt från bränslehantering/inmatning och drift/övervakning av våra olika förbränningspannor med tillhörande rökgasrening, till optimering av nivå i ackumulatortank. Vi styr även pumpning/trycksättning av Ängelholms hela fjärrvärmenät. Driften körs och övervakas med hjälp av vårt specialanpassade styrsystem (800xA från ABB) och din och teamets uppgift är att löpande övervaka, styra och optimera (även starta/stoppa) produktionen samt att hantera olika typer av driftstörningar och larm. Som Drifttekniker gör du också löpande ronderingar inom anläggningen och du analyserar, åtgärdar och dokumenterar i våra underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus/API Pro samt Wistbo). Arbetet sker i nära samarbete med dina driftskollegor, underhållstekniker, beredskapsgrupper och externa samarbetspartners. Som Drifttekniker är du ”spindeln i nätet”. Du är delaktig och säkerställer att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten. Gör riskanalyser, förbereder och planerar enligt våra arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner. (t.ex.: Heta arbeten). Vi erbjuder dig en mycket spännande yrkesroll i en verksamhet med stor teknisk bredd där du får mycket goda möjligheter att utvecklas. Tjänsten är placerad vid Åkerslundsverket, i Ängelholm, och du rapporterar direkt till Driftschefen för Åkerslundsverket. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du behöver också trivas med eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort, och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-31. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

21 mars 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Säljande kundansvarig inom personlig assistans
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet OM OMSORGSCOMPAGNIET AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se ARBETSBESKRIVNING Tjänsten innefattar att aktivt söka upp potentiella kunder som redan idag har ett beslut om personlig assistans. Vilket innebär att du måste ha ett stort kontaktnät och vara orädd för att ta nya kontakter. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. administrera de kunderna i din enhet och allt arbete som tillhör att ansvara för kunder. Du ska även planera och rapportera till närmaste chef om hur du planerar din arbetsvecka och vilka potentiella kunder du besökt. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att du bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet. Utgångspunkten är från kontoret i Malmö men resor ingår i tjänsten då du behöver kunna ta dig dit kunden finns. Det är ett krav att du arbetat på ett assistansbolag tidigare samt körkort B. DET VI SÖKER Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. I det dagliga arbetet som säljande kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår. För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. Du ska tycka om att ta kontakt med nya människor och ha flera kontaktytor som du hela tiden arbetar med. Du är en problemlösare som är van vid förändringar, trivs när det är mycket att göra och är själv en driven person. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! Vi erbjuder: Kollektivavtal Friskvård Förtroendearbetstid Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt. HUR SKER REKRYTERINGEN Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum så inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter" på polisens hemsida.

21 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Senior testare med fokus på manuella tester och python-kompetens
Gigstep AB
Systemtestare och testledare

I den här rollen får du arbeta med testning i en tekniskt avancerad miljö där fokus ligger på manuella tester – men med inslag av automation. Du kommer att: -Planera, exekvera och dokumentera tester -Jobba tätt ihop med utvecklare och andra testare för att säkerställa kvaliteten i produkten -Skriva och underhålla testskript i Python -Identifiera och rapportera buggar samt bidra till förbättringar Det är en roll för dig som gillar att dyka djupt ner i detaljerna, analysera resultat och optimera testprocesser. Vem är du? Vi letar efter en noggrann och lösningsorienterad testare som: -Har minst 3 års erfarenhet av testning (både manuellt & automatiserat) -Behärskar Python – och gärna andra programmeringsspråk -Har erfarenhet av testverktyg och ramverk som Selenium, pytest eller liknande -Är självständig, analytisk och driven – du kan utan problem sitta i timmar och djupdyka i tester -Trivs i en social och samarbetsinriktad miljö Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Hjullastarförare sökes för spännande sommarjobb i Landskrona
Boxflow Staffing Syd AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Har du erfarenhet av att köra hjullastare och letar efter ett spännande uppdrag i sommar? Vi söker nu en hjullastarförare till vår kund i Landskrona med start i mitten av maj och arbete över sommaren – med god chans till förlängning! Arbetstiderna är måndag–fredag kl. 07.00–16.00, men kan variera beroende på behov. Arbetsuppgifter Lasta och lossa lastbilar Transportera råvara Profil & bakgrund Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och har tidigare erfarenhet av hjullastare. Vi ser gärna att du har: Yrkesrelaterad utbildning (meriterande) C-körkort C2 TLP1 Behörighet för hjullastare godshantering och anläggning Goda kunskaper i svenska och engelska Datorvana B-körkort och tillgång till bil Varmt välkommen att ansöka redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda.

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Sommarpersonal till Bishops Marina Plaza
Bishop Scandinavia AB
Hovmästare och servitörer

Sommaren är snart här, och det innebär att vi på Bishops Arms Marina Plaza måste stärka och utöka vårt arbetsteam i puben under sommarsäsongen. Vi söker sommarvikarierande personal till vår sommarsäsong inom både bar och servering. Tjänsternas omfattning är av varierande storlekar och perioden är till stor del under juni, juli och augusti. För att lyckas som servitör/servitris inom The Bishops Arms bör man ha ett stort intresse för öl, mat samt dryck i allmänhet, och en stor passion för service. Du bör vara stresstålig och kunna ta initiativ för att lösa de utmaningar som kan uppstå under arbetstid och bör ha erfarenhet av att läsa av olika gästers behov. Arbetstiderna är framförallt schemalagda under kvällar och helger, då vi inte har någon verksamhet under dagtid. Vill du bli en del av vårt enastående arbetslag som uppskattar humor, lust, arbete och service i ett högt tempo, så är det bara att skicka in en ansökan!

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Kredithandläggare till Lantmännen
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du erfarenhet av kredithandläggning och brinner för service? Vill du arbeta på ett marknadsledande företag där din noggrannhet och kundfokus gör skillnad? Då är detta möjligheten för dig! Skicka in din ansökan redan idag då urval görs löpande! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till slutet av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Lantmännen. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar de åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, GoGreen, Finn Crisp och Bonjour. Företaget är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Genom att de har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan de tillsammans ta ansvar från jord till bord. Arbetsuppgifter I rollen som kredithandläggare till Lantmännen ansvarar du för kreditbedömningar, uppföljning av kundbetalningar, kravprocessen samt hantering av kundreskontra. Ditt arbete fokuserar på att säkerställa en stabil ekonomisk situation genom noggranna åtgärder och kontinuerlig övervakning. Du har även löpande kundkontakt, både internt och externt, via mejl och telefon. • Kreditbedömning och kravhantering • Löpande uppföljning och kontroll av kundbetalningar • Initiera och verkställa krav- och inkassoåtgärder • Hantera kundreskontra • Kundkontakt både internt och externt, via mejl och telefon Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Tidigare erfarenhet av bokslut, årsredovisningar och kreditupplysningar • Goda kunskaper i Office-paketet • Obehindrad svenska och engelska, både tal och skrift Vi ser gärna att du har en ekonomisk eller annan relevant eftergymnasial utbildning samt god erfarenhet av kundreskontra/kredithandläggning. Till din fördel har du dessutom kunskap i hur man tolkar årsredovisningar, bokslut och kreditupplysningar. Du har även goda kunskaper i Office-paketet. Som person är du kommunikativ, driven och har en positiv inställning, vilket gör att du trivs i en roll med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-15. #Nextgen

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Office Manager - Temporary Position
Tarsier Studios AB
Kontorsreceptionister

About the role Tarsier Studios is a creative and inclusive game studio with 64 staff members, located in the heart of Malmö. As our amazing Office Manager is going on parental leave after the summer, we are looking for a skilled coordinator to cover for her while she is away. Working as Office Manager at Tarsier, your day to day tasks will vary a lot. Negotiating deals and collaborating with suppliers, organizing smaller internal events and gatherings, ordering and receiving deliveries, and making sure our work environment is up to standard are all parts of the job. The Office Manager role is quite independent, so while you would be a part of our operations-team and would be collaborating with internal and external stakeholders across the board, the role requires you to be self-going and proactive. In a sense, it entails managing many small projects on a day to day basis, making quick decisions on the spot, and communicating with various stakeholders regularly. What we offer: At Tarsier, it's important that our office is welcoming and fun so that our employees enjoy being here; because we believe that working closely with your team is the best way to make great games. That is why our Office Management and People & Culture-department work closely together to make our office a really great place to both work and hang out in. We have a large focus on ergonomic, personal work stations, we eat breakfast together on Wednesdays, and we play games together in the game room. Sometimes we even grab an after work beer together in the kitchen, or throw a Christmas party for the ages. Our benefit package includes: Insurances 30 days of vacation Overtime pay Wellness contribution to use for gym memberships, swimming, crossfit, bouldering, dance classes, massage and much more Healthier half hour - 30 minutes of your work day to spend on getting healthier Health Insurance - access to preventive health care such as physiotherapy, counseling etc. We believe that you have: For this role, we are looking for a strong communicator (in both Swedish and English), who is used to working in a dynamic workplace and can plan their work well in advance, but who is also used to handling unexpected situations and know how to reprioritize and shift focus on short notice. Strong communication skills in both spoken and written Swedish and English The social skill and serviceability to support our employees in the workplace and to maintain good collaboration with a broad range of suppliers Experience planning your work to ensure things run smoothly The ability to stay calm and constructive in unexpected situations, shifting focus and reprioritizing your tasks independently A resourceful, independent and dynamic approach Experience taking ownership and driving tasks that require collaboration with others Experience following a budget It’s a bonus if you also have: Experience working as an Office Manager Experience working with systematic work environment management Applicants must hold a Swedish or EU/EEA citizenship or valid work permit for Sweden as we are unfortunately unable to support relocation from outside the EU at the moment. This position is full time onsite in the office in Malmö. It is a temporary position to cover for a parental leave. The employment is planned to run full-time (40 hours per week) from June 2025 to January 2026, and 60% (24 hours per week) from February 2026 to July 2026. Currently employing around 64 people, Tarsier Studios is a game development studio based in the vibrant city of Malmö, Sweden. We are the developers of Statik and the award winning Little Nightmares franchise. At Tarsier, it’s the games that drive us. Quality above all else. Interesting ideas executed to perfection. We want people to be proud of the work they do here, and to finish each project feeling as though they’ve pushed their abilities to the next level. That, of course, requires hard work and talent in equal measure, and we look for both of those things when recruiting new team members. We welcome applicants of all backgrounds and genders, and look forward to hearing from you!

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Kundsupport till Cavagent
Cavagent AB
Kundtjänstpersonal

Vill du vara med på en resa i ett stabilt mjukvarubolag där det du gör kommer att efterfrågas och göra skillnad, på riktigt - och där du har stor chans att växa och utvecklas? Till vårt team söker vi nu dig som vill hjälpa våra kunder att använda och förstå vår produkt på bästa sätt. Vi vill ge en grymt bra kundupplevelse i allt vi gör och där kommer du att vara en mycket viktig del! Låter det intressant? Läs vidare! Cavagent, som är baserat i Viken utanför Helsingborg, är en ledande leverantör av det mest branschanpassade affärssystemet för maskinhandeln. Vårt system, Orfala, har utvecklats i 40 år och överlevt allt som hänt inom IT under tiden – med bubblor, kraschar, toppar och dalar. Vi är skickliga och stabila helt enkelt. Till och med marknadsledande inom vår nisch! Likväl står vi inte stilla eller är färdiga på något sätt – tvärtom. Vårt affärssystem är en viktig del för att våra kunder ska kunna arbeta enkelt och effektivt och på så sätt bli än bättre och mer lönsamma. Våra kunder befinner sig i hela Norden, inom branscherna lantbruk, entreprenad, demontering, skog samt park och mark. På vårt kontor arbetar närmare 10 medarbetare som ser till att Orfala är ett tryggt val för våra kunder – ett användarvänligt, flexibelt och effektivt system. Vi är ambitiösa och professionella i det vi gör och tar oss an. Man kan säga att vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga. Om rollen I rollen som kundsupport hos oss på Cavagent hanterar du dagliga ärenden som kommer in från våra kunder via mejl och telefon. Alla är nya på sitt jobb i början, därför kommer du den första tiden främst att slussa vidare olika frågor till rätt person i teamet – men med tiden tar du över mer och mer kundärenden och följer kundresan själv. Målsättningen är att hjälpa kunderna när de har frågor eller funderingar kring våra tjänster, allt ifrån hur man startar en inventering till mer tekniskt lagda ärenden där du har dina kollegor i utvecklingsteamet att kommunicera med. När du har blivit varm i kläderna finns goda möjligheter att utveckla rollen till att också ansvara över utbildning, implementation/onboarding av kunder och hantering av ekonomiska processer. Vi vill att du ska växa och utvecklas inom det du får energi av – det är så man blir riktigt bra på sitt jobb! Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Som person bör du vara serviceinriktad och motiveras av att supportera och hjälpa andra. Du är bekväm med att ha många kontaktytor och kommunicera med olika typer av personligheter. Ett krav för tjänsten är att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Du är nyfiken, drivs av att hitta lösningar på problem och du tar stort ansvar för ditt arbete. För oss är det viktigt att du har grit – förmågan att ta saker i mål trots att vägen ibland är krokig och då och då med en uppförsbacke framför sig. Eftersom vi är ett mjukvarubolag tror vi att du gynnas av en god datorvana och ett tekniskt intresse. Plus i kanten är om du kommit i kontakt med ett företags ekonomiska processer samt bokföring. Låter det intressant – hur du tar kontakt Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Carolina Crisp, People Partner på Progrits. En del av Progrits Cavagent är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Cavagent till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025