Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde (VO) vuxenpsykiatri Kristianstad bedriver öppenvård i Hässleholm, Kristianstad, Simrishamn och Ystad. Akutmottagningen och all slutenvård ligger i Kristianstad. För invånare tillhörande Ystad, Skurup och Sjöbo erbjuds slutenvård och akutmottagning i Malmö och Lund. Vårt upptagningsområde är Skånes nord- och sydöstra kommuner, med sammanlagt cirka 300 000 människor. Vi har ett gott samarbete med kommunerna genom samverkansmöten och vårdplaneringar. Trots en stor geografisk spridning karaktäriseras vår verksamhet av närhet och korta beslutsvägar. Vuxenpsykiatrimottagningen i Ystad är en välfungerande, fullbemannad och stabil verksamhet där vi värnar om både varandra och våra patienter. Vi utreder och behandlar patienter med affektiva sjukdomar, psykossjukdomar, ångesttillstånd, depressioner, samt olika former av personlighetssyndrom och neuropsykiatriska tillstånd. Vi arbetar med en stegvis och individuellt anpassad behandling både i grupp och individuellt för att möta patienterna. Hos oss möts du av cirka 45 medarbetare med ett genuint intresse att ge våra patienter bästa möjliga vård. Vi arbetar i tvärprofessionella specialistinriktade team för att tillsammans tillgodose patientens behov. Teamen består av läkare, psykolog, sjuksköterskor, skötare/behandlare, arbetsterapeut, fysioterapeut, rehabiliteringskoordinator, medicinska sekreterare och kurator. Vår mottagning är i ständig utveckling och arbetar med implementering av standardiserade vårdprocesser, Skånes Digitala Vårdsystem samt förhållningssättet personcentrerad vård. ARBETSUPPGIFTER Vi utökar vår verksamhet och välkomnar ytterligare en arbetsterapeut till vår mottagning! Dina arbetsuppgifter bestå bland annat av arbetsterapeutisk bedömning och behandling av patienter med medelsvår till svår psykisk problematik. Huvudfokus ligger på kartläggningar av aktivitetsförmåga, behandling i form av psykoedukation, samtal gällande vardagsstruktur och rutiner, kognitivt stöd i vardagen (hjälpmedel) och aktivitetsbalans. Utredningar av aktivitetsförmåga sker till stor del individuellt. Bedömningsinstrument som använts är bland annat ADL-taxonomin, WCPA (Weekly Calendar Planning Activity) och PRPP (Perceive, Recall, Plan & Perform). Arbetsterapeutisk behandling sker både individuellt och i grupp. Aktuella grupper just nu är Vardag i balans, Ha koll och Mediyoga. På mottagningen är ditt fokusområde att arbeta i team med patienter med olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt olika psykiatriska tillstånd. Därtill gör du utredningar av aktivitetsförmåga i samband med psykologutredningar eller inför rehabilitering till arbete/aktivitet. Vidare samverkar du tillsammans med läkare, rehabiliteringskoordinator, Försäkringskassan och övriga behandlare. När du börjar ges du en introduktion anpassad utifrån kunskap och erfarenhet. Verksamheten har pågående utvecklingsarbete och förbättringsarbete inom olika områden, vilket ger dig stora möjligheter att påverka både ditt eget och mottagningens arbete. Vi erbjuder dig även utbildning och vidareutveckling utifrån eget intresse och verksamhetens behov. Arbetstiderna är vardagar 08.00-16.30 med möjlighet till flextid. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. Då resor förekommer i tjänsten är giltigt B-körkort en fördel men inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom psykiatrisk verksamhet. För att trivas hos oss och lyckas i rollen är du trygg i dig själv och din yrkesroll. Som person är du nyfiken och inlyssnande, med en kreativ förmåga att tänka utanför boxen och hitta lösningar på komplexa problem. Du är självständig och har god förmåga att planera och strukturera ditt eget arbete såväl som att arbeta i tvärprofessionella samarbeten. Därtill har du ett gott etiskt förhållningssätt och ett professionellt bemötande gentemot såväl patienter som kollegor, där du aktivt bidrar till ett öppet och tillåtande arbetsklimat. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. Intervjuer planeras till 24, 25 och 28 juli. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett stort intresse för databasutveckling med ett tydligt leveransfokus? Då kan tjänsten som datalagerutvecklare vara rätt för dig! Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. På enhet Integration och Information arbetar för närvarande cirka 15 personer med olika delar relaterade till vår regionala tjänsteplattform. Vi välkomnar dig till ett glatt och engagerat team där alla har olika bakgrund och erfarenheter från branschen. ARBETSUPPGIFTER I rollen som datalagerutvecklare är du ansvarig för utveckling av datauttag till olika verksamheter i regionen som exempelvis vår beslutsstödsenhet. Du är delaktig och drivande i krav- och designarbetet tillsammans med verksamheten där du kvalitetssäkrar, transformerar och aggregerar data samt ansvarar för leveransen. Speciellt fokus är på modellering, koppling och framtagning av regionens målarkitektur. I uppdraget ingår även deltagande och utveckling av regionens arbete med direktöverföring till Nationella Kvalitetsregister i nära samarbete med vårdpersonal samt SDV-programmet. I rollen ingår även att definiera och modellera IT-krav inom informationstjänster och att bygga upp kunskap inom komponenter som datalager, datakatalog och datasjö för att med hjälp av dataprodukter och digitala tjänster realisera vår målarkitektur. Tjänstens placering är hos vårt team i Lund. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i databasutveckling inom SQL Server och T-SQL. Du har även goda kunskaper av SSIS eller andra ETL-verktyg samt kunskaper inom datamodellering. Det är meriterande med ITIL-certifiering, kunskaper inom e-hälsa samt tidigare erfarenhet från sjukvård och sjukvårdsdata. Som person har du en hög känsla för service och är van vid att ta stort ansvar. Du har en förmåga att skapa goda relationer med intressenter från olika miljöer, med både teknisk och verksamhetsmässig bakgrund. I ditt arbete är du drivande och ger dig inte förrän uppgiften är löst. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med teamarbete och tät samverkan. Vidare är du strukturerad, självgående, prestigelös och kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Vill du driva globala IT-projekt som gör verklig skillnad? Hos Haldex blir du en nyckelperson i vår globala IT-organisation, där du leder projekt med fokus på innovation, affärsnytta och samarbete över landsgränser. Som Global IT Projektledare får du inte bara chansen att utveckla vår tekniska framtid – du blir en central spelare i att möjliggöra vår affärsutveckling och digitala transformation. Om rollen Som Global IT Projektledare är du en del av ett härligt IT PMO team inom Innovations- och Transformationsgruppen. Du leder större eller flera mindre projekt samtidigt och agerar affärsmöjliggörare mellan IT och verksamheten. Ditt uppdrag är att driva effektiv projektleverans, säkerställa affärsvärde, leda team och främja en kultur av förbättring och samarbete. Rollen kräver både operativ handlingskraft och ett starkt partnerskap med affärssidan. Exempel på ansvarsområden: · Driva projekt från start till mål med fokus på affärsnytta · Leda och motivera projektteam · Stötta och utveckla juniora projektledare · Identifiera och hantera risker · Säkerställa hög kvalitet och efterlevnad av processer · Arbeta proaktivt med förbättringar och innovation Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning samt minst 2–5 års erfarenhet av IT-projektledning. Du är van att arbeta i globala miljöer och har gärna certifiering inom t.ex. PMI eller Agile. Du har god affärsförståelse, ett lösningsorienterat mindset och starka kommunikationsfärdigheter – på svenska och engelska. Erfarenhet av MS Project, Jira/Confluence och Power Platform är meriterande. Ansökan och kontakt Låter detta spännande? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef på [email protected]. Har du frågom om processen, vänligen kontakta HR-chef Maria Danell på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Haldex Haldex utvecklar innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som ökar säkerhet och hållbarhet för tunga fordon. Vi samarbetar med ledande tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar globalt samt erbjuder reservdelar och service till eftermarknaden. Med rötter i Landskrona sedan 1887 har vi lång erfarenhet av att skapa banbrytande fordonslösningar. Haldex är en del av SAF-HOLLAND-koncernen med 6 000 anställda världen över.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd. Arbetsplatsen Digitaliserings och IT-avdelningen (DIT) inom tekniska serviceförvaltningen består av enheterna systemförvaltning och utveckling, IT-drift, servicedesk samt enheten för digital omställning och projekt. Vi är en avdelning med cirka 40 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar utifrån vår vision att vara en trygg och värdeskapande resurs för alla som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. På enheten för systemförvaltning och utveckling är vi fem systemförvaltare och tre systemutvecklare. Vi söker nu en systemförvaltare då en av våra kollegor valt att gå vidare till nya uppdrag. Enheten ansvarar för förvaltning av kommunens centrala system. Här ingår bland annat diariesystem, ekonomisystem och personalsystem. På enheten ingår också tjänsterna e-tjänster, automatiseringsprocesser och Business Intelligence. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren systemförvaltare för att ansvara för vårt dokument- och ärendehanteringssystem W3D3, som är en digital lösning för hantering och registrering av dokument, ärenden och processer inom kommunen. Systemet syftar till att effektivisera och rationalisera hanteringen av dokument och ärenden, öka transparensen, minska pappersanvändningen och förbättra tillgängligheten till information. Som systemförvaltare kommer du att ansvara för att säkerställa att systemet är korrekt konfigurerat, underhållet och uppdaterat, samt att användarna har tillgång till rätt funktioner och information. Du kommer också att arbeta med att utveckla och förbättra systemet för att möta kommunens behov och krav, samt säkerställa att det följer gällande lagar och regler. Om du har erfarenhet av diariessystem, systemförvaltning och en god förståelse för kommunens behov och processer, så kan detta vara jobbet för dig. Som systemförvaltare har du ansvar för förvaltningen av vårt diariesystem med tillhörande mötessystem. Genom samarbete med systemägaren, driftansvarig, systemleverantör och kommunens verksamheter säkerställer ni systemets funktion och utveckling. Det är din uppgift att följa upp avtal, upprätta och revidera systemplan, användarmanualer, utbildningsmaterial samt checklistor. I din roll behöver du ha en tydlig förståelse för systemets funktioner och möjligheter, besluta om nya versioner av systemet i samråd med systemägaren och systemleverantören och/eller driftansvarig. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt uppdrag genom ett ständigt lärande och du och dina kollegor utvecklar och förvaltar våra verksamhetssystem tillsammans med enhetschefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande uppdrag och arbete inom systemförvaltning, med ansvar för systemadministration, konfiguration och underhåll. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av att systemförvalta W3D3 eller liknande dokument- och ärendehanteringssystem. Samt goda kunskaper om IT-säkerhet, dataskydd, kvalitetssäkring och en kommuns nämndsprocess. Uppdraget kräver en god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska. Det kan handla om dokumentation såsom, användarmanualer, systemdokumentation samt skriftlig kommunikation såväl internt som externt. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med systemägare, användare och systemleverantör, vilket förutsätter att du har god förmåga att etablera och utveckla goda relationer. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av att arbeta i en offentlig verksamhet. För att trivas i rollen behöver du stimuleras av att vara i en miljö där alla svar ännu inte finns. Vidare är du strukturerad med förmågan att arbeta med framförhållning och självständigt prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter samt flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har även ett utvecklat strategiskt förhållningssätt, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet med verksamhetens bästa i fokus. Att arbeta som systemförvaltare hos oss innebär att du ges ett stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Som person är du analytisk, samarbetsorienterad, noggrann och utvecklingsinriktad. Du ser lösningar i stället för problem, är kommunikativ och tycker om att arbeta serviceinriktat. Du respekterar och värdesätter dina kollegor och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Som medarbetare hos oss erbjuds du flexibel arbetstid, möjlighet till föräldrabonus, friskvårdsbidrag samt möjlighet till semesterväxling. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Vi behöver utöka vår sjuksköterskegrupp, och söker därför nu en ny engagerad och driven kollega till vår hemsjukvård. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska i Skurups kommun erbjuder vi dig hela Skurups kommun som arbetsfält både i ordinärt och särskilt boende. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att få arbeta både självständigt och i team. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter såsom bland annat katetervård, trach, sonder, sårvård, läkemedelshantering, injektioner, vård i livets slut. Du bedömer och utför självständigt medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser. Vidare följer du upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning samt enligt våra kvalitetsregister. Du kommer att vara en viktig del i samarbetet med kollegorna i hemsjukvården, anhöriga/närstående, biståndshandläggare, enhetschefer och externa kontakter såsom regionen och privata vårdgivare. Vi är ett trevligt och erfaret gäng som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad sjuksköterska och har vana vid att arbeta självständigt i omvårdnadsfrågor. Våra förväntningar på dig som söker är att du är positiv och framåtsträvande, du har ett genuint intresse och engagemang att arbeta med människor, du gillar och stimuleras av utmaningar. En viktig förutsättning för att du ska trivas på arbetsplatsen är ett gott och nära samarbete med chefer och kollegor och att du själv är aktiv och verkar för att detta ska uppnås. Som person är du stresstålig, flexibel, ansvarstagande och att arbeta lösningsfokuserat är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som socialt hög kompetens och att du verkar för en god stämning i teamet. B-körkort krävs för tjänsten ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen. Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen? Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där. Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet. På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti. Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Utvecklingsmöjligheter finns! Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!
. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen. Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen? Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där. Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet. På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti. Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Utvecklingsmöjligheter finns! Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett stort intresse för tekniska lösningar och är skicklig på att koordinera olika teknikområden till en samverkande helhet? Vill du förstå olika ingående komponenter och verka för att få en gemensam hållbar arkitektur? Då kan tjänsten som lösningsarkitekt vara rätt för dig! Digitalisering IT och MT är Region Skånes förvaltning för digitalisering och IT samt MT (Medicinsk teknik). Syftet med förvaltningen är att bättre kunna tillvarata möjligheterna inom den eskalerande utvecklingen på digitaliseringsområdet och för att samla resurserna i samband med införandet av Skånes Digitala Vårdsystem, SDV. Vi är ett glatt och engagerat team där alla har olika bakgrund och erfarenheter från branschen. Tjänstens placering är hos vårt team i Lund. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar en lösningsarkitekt som vill bidra till ett meningsfullt och samhällsnyttigt arbete! Din roll innebär att vara ansvarig avseende arkitekturfrågor, delaktig och drivande i krav och designarbeten, driva tekniska frågor inom området tillsammans med våra leverantörer, speciellt inom vårt nya journalsystem, samt kunna agera koordinerande systemanalytiker mellan olika arbetsgrupper. Speciellt fokus ligger på modellering och koppling till/framtagning av regionens målarkitektur. Som lösningsarkitekt arbetar du generellt med att assistera förstudier, projekt och andra aktiviteter i design och lösningsförslag av IT-lösningar utifrån de krav och förutsättningar som är aktuella för respektive projekt samt existerande IT-tjänster och de arkitekturella riktlinjer/standards som råder. Du balanserar projektets behov kontra de arkitekturella riktlinjer och regler som råder vid framtagande av lösningsförslag. I rollen ingår att definiera och modellera IT-krav inom sjukvård och att bygga upp kunskap inom teknikbehov för hälso- och sjukvårdssektorn. Utöver att leda arbete med att definiera modellering av IT-krav i komplexa teknikprojekt arbetar du även med hur dessa skall integreras mot andra system med hjälp av till exempel informationsmodellering, klassificering och flöden. För att på bästa sätt kunna hantera denna roll krävs operativ erfarenhet av att ta fram arkitektur och modeller, med typiska leverabler som arkitekturöversikt, integrationskartor, informationsmodellering, sekvensdiagram, tjänstekontrakt med mera. Stor förmåga att agera lösningsorienterat och flexibelt och kunna agera i olika miljöer med olika intressenter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Kunskaper inom e-hälsa och/eller ITIL-certifiering ses som meriterande. Vi ser gärna att du har följande erfarenhet och kompetens: • Teknisk kunskap på en nivå som gör det möjligt att bedöma vilka tekniska lösningar som är mest lämpade för ändamålet • Erfarenhet av arbete i en internationell miljö med många intressenter och underleverantörer • Erfarenhet från arbete med vårt nya journalsystem SDV. Som person har du goda ledaregenskaper och förmåga att hantera människor med såväl teknisk som verksamhetsmässig bakgrund. Du har en hög känsla för service och trivs med att arbeta i både team och med tät samverkan. Vidare är du van vid att ta stort ansvar, är strukturerad, självgående, prestigelös och kommunikativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga samt kan inspirera och skapa vi-känsla. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Går du i tankarna att testa något nytt? Eller letar du efter ditt nästa uppdrag? Vi söker just nu en legitimerad sjuksköterska som är intresserad av att arbeta inom hemsjukvården. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Körkort är ett krav. Period V.28 - V.31 Schema Dag Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu
F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Du kommer vara en del av en militär organisation under stor förändring och utveckling med anledning av omvärldsläget och Sveriges NATO-medlemskap. F 16 växer och vi söker nu nya kollegor som vill vara med på vår utvecklingsresa! Om enheten Flygvapnets stridslednings-och luftbevakningsbataljon har till uppgift att luftbevaka svenskt luftrum och leda våra stridsflyg. Bataljonen bedriver skarp tjänst dygnet runt, året runt från anläggningar båda ovan och under jord. Strilförsvarskompaniet ansvarar för att skydda bataljonens fasta och rörliga anläggningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter I den dagliga tjänsten löser du uppgifter såsom bevakning, patrullering och kontroll av skyddsobjekt inom förbandets ansvarsområde. Tjänsten är en skifttjänstgöring med helgtjänstgöring inkluderat, vilket innebär att arbetsmåttet per vecka är 35 h. I din anställning som närskyddssoldat kommer du i framtiden ha möjlighet att söka vidare till andra befattningar inom plutonen. Exempel på dessa befattningar kan vara: • Hundförare • Stridssjukvårdare • Gruppchef Träning på arbetstid ingår för att upprätthålla och förbättra din fysiska status. Jobbet innebär även att du har internationell tjänstgöringsplikt. Tjänsten ställer höga krav på god fysisk standard, professionalism, flexibilitet och kamratskap hos dig som individ. Du förväntas ta ansvar för din egen utveckling och stötta dina kollegor. Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Det innebär att vi alla är beredda att stötta varandra, ibland även utanför vår egen kompetens- och komfortzon. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av. KRAV Kvalifikationer • Fullgjord militär grundutbildning (vpl, GSU,GMU eller GU) med godkända betyg (lägst J-5-5, X-5-5 eller J-2-2) • Fysisk förmåga enligt FMFyss krav • B-körkort • Skyddsvaktsutbildad • Brukare AK 5 Personliga egenskaper Vi söker dig som har god socialkompetens och gillar att jobba i grupp i en rutinmässig men krävande arbetsmiljö. Du är driven och noggrann, du har god samarbetsförmåga och säkerhettsmedvetenhet. Du är en engagerad person och jobbar aktivt för att lösa gruppens och plutonens tilldelade uppgifter. Den största delen av arbetet bedrivs inom ramen för skarp bevakningstjänst vilket ställer höga krav på fysisk och psykisk förmåga att hantera stress och plötsligt skiftande arbetsförhållanden. Du behöver ha en social situation som medger kvälls-, helg-och dygnstjänstgöring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tjänstgjort inom ramen för bevakningstjänst (IBSS motsv.) • Tjänstgjort som GSS/K i minst 1 år. • Utb på FM sambandssystem , sensorer. • Förarbevis Tgb 14. • Militärpolis • Utbildad stridssjukvårdare • Utbildad hundförare • Mono12 • Brukare pistol 88 Övrigt Sysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tidsbegränsad anställning enligt GSS/K avtalet (8 + 4 år) som kan inledas med 6 månaders provanställning. Arbetstid: Oregelbunden arbetstid och/eller jour- samt helgtjänstgöring förekommer samt obligatorisk utlandstjänstgöring. Arbetsort: Hästveda Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Befattningsnivå: OR 1-4 Ansökningsprocessen: Du kommer att få bekräftelse på att vi mottagit din ansökan. Urval kommer att göras bland ansökningarna. De ansökningar som blir utvalda kommer sedan att kallas till arbetsorten för att genomföra inledande arbetsintervju samt vissa fystester. Upplysningar om befattningen: Plutonledningen Mejl: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Rebecca Grebestam Mejl: [email protected] Fackliga företrädare: OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer