Buisness Systems Director - Rosti Group
Gruffman Recruitment & Consulting AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

If you are driven by process excellence, business system alignment and stakeholder engagement this job is for you. Dont miss this opportunity to drive business improvements globally within Rosti Group! About the Role As Business Systems Director, you will be at the forefront of standardizing, automating, and improving business processes across the Rosti Group. In this position you report to Group CFO Hans Månsson Rantzow and the Rosti Business Systems Governance Board (BSGB), you will play a key role in shaping the future of our business processes, Bi Tool and ERP Systems. Location for this position is at our Head Quarter in Malmö and as this is a global role, some travel will be required. Key Responsibilities Establish and enhance consistent business processes across the organization. Oversee the management of business systems, ensuring compliance and mitigating risks. Build strong relationships with key stakeholders across the organization, ensuring alignment and engagement at all levels. Lead the D365 SME team and BI Champions to ensure system excellence. Plan and execute business system transformation projects, sharing best practices and driving innovation. Develop business cases for the governance board and provide regular progress updates. What You Bring To succeed in this role, you have a strong background in business operations, business intelligence tools and ERP systems, with hands-on expertise in driving improvements, making system changes, and optimizing ERP solutions. You have experience of identify and implement business process improvements and ensuring efficiency. Experience in manufacturing industries is highly beneficial, giving you a deep understanding of industry-specific challenges and opportunities. Additionally, you are comfortable developing and presenting strategic business cases. Its beneficial if you have knowledge of Microsoft D365 or IQMS but it is not a requirement. Why Join Rosti? Come and work in a global, innovative organization with a great people culture! You will lead transformational projects that impact the entire company and its rewarding to be part of a collaborative, forward-thinking team where your ideas drive real change. Interested? We would love to know more about you and your motivation for this job! Please send us your application, CV and cover letter, in English. In this role we are cooperating with Gruffman Recruitment & Consulting. For more information about this job opening, please contact Ulrika Gruffman [email protected]. Apply at www.gruffman.nu and the last day for applying is 3rd of March. About Rosti Rosti is a global contract manufacturer specializing in plastic injection molding with over 80 years of industry experience. The company partners with its customers throughout the entire value chain, focusing on developing sustainable, customer-specific solutions that range from development, design, and innovation to the finished product - "from concept to reality." Rosti offers complete integrated solutions, technically challenging industrial components, and products for the medical market. Rosti has 12 manufacturing plants worldwide, employs over 2500 and is fully owned by Nordstjernan.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Nimbus Gruppbostad
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till oss! Unika Nimbus i Lund söker nu stödassistent till vår gruppbostad Beskrivning av tjänsten Unika Nimbus gruppbostad ligger i norra Lund med fin natur in på knuten, vår målgrupp är vuxna i personkrets 1 LSS och vi arbetar med tydliggörande pedagogik enligt TEACCH-modellen. Tjänsten är ett grav vik på ca 90% fram tills nästa år 2026 Januari Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar, nätter och varannan helg. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra boende, du som söker är ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting, fritidsintressen och utflykter. Du har en problemlösande inställning, god förmåga för att arbeta med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du har erfarenhet av målgruppen. Att du har arbetat med tydliggörande ses som en merit. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Meriterande är om Du har utbildning och erfarenhet av tydliggörande pedagogik enl TEACCH- modellen. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Arbetsuppgifterna ingår: Stödja brukare efter behov, önskemål och förmåga ,tillsammans med kunden planera fritid och betydelsefulla mål som kan öka dess självständighet och tillit till sin egen förmåga .Nära samarbete med externa kontakter såsom godemän, anhöriga, habilitering, m.m. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. Om Unika är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Unika verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Unika kallar vid det med hjärta för omsorg. Unikas ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Hoppas vi ses på en intervju! Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Restaurangbiträde
Sushi Centralen AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Helsingborg

Din nästa utmaning Hos oss i Helsingborg blir du del av ett härligt och engagerat team som arbetar tillsammans. Vi stöttar varandra och arbetar nära i det löpande arbetet, samtidigt som du såklart driver dina egna affärer. Här är kunden alltid i fokus och vi drivs av att bygga långsiktiga relationer och stötta kunderna med alla delar i boendelivet. Till vår hjälp av vi Sveriges största kundregister, kostnadsfri juristsupport och digitala utbildningar. Dessutom kan alla som jobbar hos Svensk Fast bli delägare i koncernen och därigenom ta del av både utveckling och utdelning. Vi söker dig I den här processen söker vi dig som är registrerad fastighetsmäklare och drivs av att vara en del av ett lag. Vi erbjuder dig Kunniga och engagerade kollegor med stor erfarenhet och en vilja att du ska lyckas. De bästa verktygen för att du ska bli framgångsrik som mäklare - unika tjänster, kompetensutveckling, moderna digitala system och egna jurister. Marknadens största kundregister och förmånen att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke. Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Michael Lindskog på 073 358 99 02 eller [email protected]. Naturligtvis behandlar vi din ansökan konfidentiellt. Läs mer om oss här: Svensk Fastighetsförmedling Instagram

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Restaurangbiträde
Sushi Centralen AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Säljare till Malmö sökes omgående - Snittlön 30.000
Swedish Brands Marketing AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi söker dig som är motiverad, engagerad, driven och som vill jobba med försäljning. Bli en del av vårt härliga team. Hos oss får du utbildning och möjligheten att ta nästa steg i din karriär Vi söker dig som: Kan jobba heltid, Måndag - Fredag Talar och skriver flytande svenska Har starka kommunikationsförmågor Är målmedveten och drivs av positiva resultat Vill utvecklas inom försäljning och service Vad vi erbjuder: En konkurrenskraftig lön plus hög provisionsmodell. Utbildningar och daglig coachning Möjligheten att klättra inom företaget Jobba i centrala Malmö Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6 Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan direkt då vi rekryterar löpande. Om Swedish Brands Swedish Brands är ett dynamisk och framåtblickande företag som hjälper Sveriges främsta varumärken. Med vår kärnkompetens inom försäljning och marknadsföring, fokuserar vi på att skapa värde för våra kunder.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Koordinator till 1KOMMA5° Malmö
1KOMMA5 grader AB
Backofficepersonal m.fl.

Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemetHeartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades tillUnicornredan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Som Koordinator hos 1KOMMA5 ansvarar du för att leda installationer från sålt projekt till färdig anläggning och nöjd kund. Du är kundens närmsta kontaktperson genom hela processen, vilket innebär att hålla dem i handen och säkerställa en smidig och positiv upplevelse. Rollen innebär att planera, koordinera och boka montörer, elektriker och underentreprenörer i nära samarbete med vårt installationsbolag, samtidigt som du följer upp och dokumenterar projektens framfart. Med stöd från ett erfaret team har du helhetsansvar för projekten, från start till mål. Du kommer även till viss del stötta upp den danska marknaden, så det är meriterande om du förstår eller talar danska. Arbetsuppgifter Planera, koordinera och leda projekt primärt för privatpersoner Leda och boka montörer, elektriker och underentreprenörer God kundkontakt genom hela processen Uppföljning och dokumentation Vi söker dig som Vi söker dig som är erfaren från solcellsbranschen, oavsett vilken roll du haft tidigare. Det viktigaste är att du har insikt i hur branschen och dess processer. Som person är du social och trivs därför med kunddialogen. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt och trivs i en rörlig och snabbföränderlig arbetsmiljö. Vi tror att du har Erfarenhet av att jobba inom solcellsbranschen, oavsett tidigare roll God dator- och systemvana Kommunicerar tydligt i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande Behärskar danska språket Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roll, som koordinator, administratör eller kundtjänst Övrigt: START: Enligt överenskommelse PLATS: Malmö, Hyllie OMFATTNING: 100% 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Min Doktor söker junior utvecklare
MD International AB (publ)
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du vara med på vår spännande resa och skapa framtidens vårdbolag och tjänster? Vi söker nu dig som är nyexad eller har jobbat några år och som vill utveckla och utvecklas tillsammans med oss! Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi leder utvecklingen av digital hälsa i Sverige, med fokus på hög medicinsk kvalitet och patientsäkerhet. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov. Vi samarbetar med försäkringsbolag, landsting och privata vårdverksamheter och vi håller ständigt utkik efter innovationer inom uppkopplad hälsa. Min Doktor är både en modern vårdgivare – som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt – och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Hos oss får du vara med och skapa framtidens primärvård. Min Doktor är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter. Att arbeta som utvecklare hos Min Doktor Som utvecklare hos oss kommer du att vara del i en relativt liten och sammansvetsad produktorganisation, där arbetet är drivet av product discovery och insights. Ett nära samarbete mellan UX, produktägare och utvecklare är för oss viktigt precis som samarbetet i och mellan våra två utvecklingsteam. I denna roll finns det stora möjligheter för nytänkande, initiativtagande och personlig utveckling såväl som stora möjligheter att påverka produkten. Att vara utvecklare på Min Doktor innebär att du kommer: Vara del i ett team av engagerade utvecklare där vi tillsammans designar, bygger och driftsätter lösningar för framtidens digitala vård. Dagligen utveckla och förbättra de appar som våra patienter respektive vårdgivare möter. Breda möjligheter att utvecklas åt det håll man önskar, vi har stora möjligheter att engagera sig i frontend, backend och devops. Stöd från och samarbete med seniora team kollegor Vara med och forma teamet och dess processer Få lov att ta tillvara på det du brinner för och få möjlighet att ge uttryck för det på bästa sätt Här är några saker som vi tror skulle göra att du skulle trivas och vara framgångsrik i rollen som utvecklare på Min Doktor. Du har en masters degree inom datavetenskap eller relaterat område Du har gärna erfarenhet av praktiskt arbete, såsom sommarjobb eller internship Du är självgående och tar gärna egna initiativ Du är framåttänkande och gillar att hålla dig uppdaterad på nya tekniker Du är strukturerad och förstår värdet av god kommunikation Du gillar att arbeta i team och samarbeta ihop med andra utvecklar kollegor såväl som UX designers och produktägare Vår teknikstack består av: React / Typescript React Native / Typescript Next.js REST API Golang Postgres GCP/Docker/Kubernetes Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler och har hanterat över en miljon patientärenden. Hos oss arbetar 200+ kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära från briljanta medarbetare är oändlig. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen. Min Doktor ägs till 42 procent av Apotek Hjärtat och 58 procent av övriga ägare, däribland EQT Ventures Fund.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Psykolog till Nova Psykiatri (Malmö)

Om Nova Psykiatri Nova Psykiatri är ett nystartat och snabbväxande företag grundat av psykologer, med målet att ha både Sveriges nöjdaste patienter och medarbetare. Vi har huvudkontor i Stockholm men även mottagningar i andra städer. Om rollen Vi söker nu legitimerade psykologer för att stärka vårt team i Malmö. Vi har även annons ute för PTP-Psykolog i Stockholm, som du kan hitta här. Primära arbetsuppgifterna: Utföra neuropsykiatriska utredningar av både vuxna och barn, med primär frågeställning ADHD och/eller Autism. Arbetet sker främst i eller i närheten av den stad där du är baserad, men kan även ske på orter längre bort. Du bör alltså vara bekväm med visst resande i tjänsten. Delar av utredningarna kan ske digitalt, men utförs primärt fysiskt tillsammans med patienten. Utöver utredningar kan det bli aktuellt att en del av arbetet sker med andra arbetsuppgifter. Dessa uppgifter kommer dock tas fram i samråd med dig, för att vara någonting som du tycker är roligt och givande. Exempel på vad övriga arbetsuppgifter kan vara: Handledning av PTP-Psykologer eller Psykologpraktikanter. Bidra i att förbättra företagets processer. Delta i arbete i andra delar av verksamheten, exempelvis i marknadsföring, rekrytering mm. Hålla internutbildningar. Utveckla behandlingsprogram för patienterna efter genomförd utredning. Vem vi söker Leg. Psykolog. Erfarenhet av utredningar sedan tidigare är meriterande men inget krav. Vi letar efter dig som är intresserad av att kombinera effektivitet, kvalitet och patientnöjdhet i ditt arbete. Du är social och driven, gillar att utvecklas och är öppen för förändringar. Du ser patienten som någon vars förväntningar du alltid vill försöka överträffa, och du vill hela tiden förbättras. Vi letar främst efter rätt person snarare än rätt erfarenhet. Så länge du är psykolog så uppmuntrar vi dig att söka även om du inte har erfarenhet av arbetsuppgifterna. Vad vi erbjuder Möjlighet att få vara med tidigt på en spännande företagsresa mot att ha Sveriges nöjdaste patienter och anställda. Stor grad av frihet och eget ansvar, med så lite interna möten som möjligt. Flexibla arbetstider. Möjlighet att lägga upp arbetsveckorna på ett sätt som passar dig. Hybrid: Arbeta delar av arbetet hemifrån om du vill. Support i rollen av psykologassistenter som hjälper dig med mycket av det administrativa i arbetet, så att du kan fokusera så mycket som möjligt på arbetet med patienterna. Var med och påverka och förbättra verksamheten om du vill. Förbättringsidéer uppmuntras starkt. Konkurrenskraftig lön samt framtida möjligheter till bonus. Tjänstepension. Friskvårdsbidrag: 5000 SEK per år. 5 veckors semester, med 1 extra semesterdag för varje år du är kvar på företaget. Användarvänlig teknik: Nova erbjuder Macbook till alla anställda, samt ipads för all testning. Utöver det får du bl.a. skärm, hörlurar och kamera för hemarbete, samt nya och användarvänliga system att arbeta i. Möjligheter till vidareutbildningar såväl internt som externt. Sociala aktiviteter tillsammans såsom AWs, fester och events tillsammans med kollegor. Plats: Malmö Anställningsform: Heltid Hur går processen till? Ansökan: Fyll i dina kontaktuppgifter och ladda upp ditt cv. Tester: Som nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra två psykometriska tester, som tar 20-30 minuter styck att genomföra. Dessa hjälper oss att objektivt och rättvist bedöma alla kandidater. Intervju: Går du vidare bokar vi in 1–3st intervjuer. Intervjuerna är till dels för att lära känna dig, men även för att du ska kunna ställa frågor om oss och tjänsten, för att se om det känns som en match för oss båda. Intervjuerna kan antingen ske på vårt kontor i Stockholm eller digitalt, du väljer själv. På Nova värderar vi rätt person och att vi har blandade erfarenheter och kunskaper. Sök därför gärna om du är intresserad, även om du inte tror dig ha rätt erfarenheter.

10 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Finance Controller – Lund

Vi på Sway Sourcing söker en erfaren Finance Controller till vår kund i Lund. Är du analytisk, noggrann och har erfarenhet av kommunal verksamhet? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Om uppdraget I rollen som Finance Controller kommer du att stödja chefer inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Framtagning av budgetunderlag Löpande ekonomisk uppföljning och analys Prognosarbete Uppföljning och styrning av förvaltningens utförarverksamhet Implementering och styrning av tidredovisning för en ny enhet Fokus ligger särskilt på månadsuppföljningen för april samt att säkerställa en fungerande process för tidredovisning inom kart- och mätenheten. Vem vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har: Civilekonomexamen eller motsvarande Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande befattning Erfarenhet från kommunal verksamhet, särskilt teknisk förvaltning Mycket goda kunskaper i Excel Analytisk förmåga och noggrannhet Förmåga att arbeta pedagogiskt och utvecklingsinriktat Meriterande Erfarenhet från egen utförarverksamhet Kunskap i Antura och Raindance Omfattning och villkor Start: Så snart som möjligt Slutdatum: 31 maj 2025 (möjlighet till förlängning i 6 månader) Plats: På plats i Lund Omfattning: 20 timmar per vecka Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är 11 februari 2025. Ansök nu och bli en del av ett spännande uppdrag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025