Vi söker städare för flyttstäd, storstäd, fönsterputs mm

Som Serviceassistent inom bla flyttstäd och storstäd har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Fönsterputs Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil (KRAV) Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Lund Anställning:50-70% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Teamledare/städare till vårt team i Lund

Teamledare sökes Vi söker nu vår nya kollega som Teamledare på kontoret i Lund. Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort och tillgång till bil har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter, samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering: Hemkontor Lund Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker timanställda till vårt team i Lund

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Lund. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 06:00-08:00 och efter kl 17:00Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Lund Anställning:Timanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker en driven Rekryterare till Malmö-Deltid
Yrkescentrum i Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Rekryterare med säljerfarenhettill vårt team i Malmö. Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som harmycket driv och engagemang ochsom vill arbeta med rekrytering. Viktigt för tjänsten: Kommunikativ förmåga: Du har lätt för att knyta kontakter Du är kommunikativ, övertygande och trygg i kundmöten. Du bygger förtroende och nätverk med både kunder och kollegor. Säljerfarenhet: Du har tidigare erfarenhet av försäljning/rekrytering och vet vikten av att tänka lösningsorienterat. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot höga kvalitetsstandarder. Service och affärsfokus: Du är lyhörd och sätter kundens behov i centrum. Du tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa hög kvalitet på tjänsten. Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål. Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet. Struktur: Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet. Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling. Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Yrkescentrum arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare.Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya kunder. Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer. Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarig rekryterare på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av medarbetare på Yrkescentrums övriga kontor. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten. Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt. Kompetenskrav Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du har minst ett års erfarenhet av Rekryteringsarbete. Anställningsvillkor: Tjänsten är på 50 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Servicetekniker
Bee Bemanning AB
Kyl- och värmepumpstekniker m.fl.

Brinner du för att lösa problem och trivs i en roll där du får möjligheten att interagera med kunder dagligen? Då kan det vara dig vi letar efter! Kylslaget har en gedigen erfarenhet av arbete med luft-luftvärmepumpar sedan 2007 och söker nu en engagerad servicetekniker för att ta nästa steg i företagets utveckling. Om Tjänsten Som servicetekniker hos oss kommer du att vara ute hos våra kunder där du ansvarar för rengöring, felsökning, reparation och installation av deras luft-luftvärmepumpar. Ditt arbete kommer att variera baserat på kundernas behov, och du förväntas ha en flexibel inställning till arbetsuppgifterna. Arbetsområdet sträcker sig huvudsakligen över Skåne län, menförekommer ofta serviceuppdrag på andra platser i Sverige. Därför är det viktigt att du trivs med resor i tjänsten. Möjligheten finns att utgå från hemmet, och du kan vara bosatt i Höör med omnejd (max 1 timmes körning). Vi Erbjuder - En positiv arbetsmiljö med ett entusiastiskt team. - En teamkänsla utöver det vanliga. - Kollegor som stöttar varandra oavsett tidpunkt på dygnet. - Kontinuerlig teknisk utbildning och kompetensutveckling. Övrig Information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid -Ersättning: Månadslön - Placering: Höör (förekommer ofta serviceuppdrag på andra platser i Sverige) Kontaktuppgifter och ansökanVälkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en direktrekrytering via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hosKylslaget AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum: 15/2-25 Om Bee BemanningVi är ett rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade inom HVAC, teknik och energi. Vi matchar rätt kompetens med rätt företag – oavsett om det handlar om mindre bolag eller stora koncerner över hela Sverige. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Fordonstekniker
Hedin Göteborg Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Forma framtidens mobilitet med Hedin AutomotiveSom en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Lund. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket XXX. Du kommer ingå iett sammansvetsat teamdär dina arbetsuppgifterhuvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor:Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhetalltid står i fokus. Med din serviceinriktade ochlösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har envilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsidawww.hedinautomotive.se

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Quality Manager
Adsup AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om Rollco Vi på Rollco är specialister på komponenter och lösningar för linjära rörelser. Sedan starten 1999 har vi vuxit till en internationell koncern med cirka 90 anställda och verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Taiwan och Italien. Som en del av Addtech-koncernen – en framgångsrik svensk företagsgrupp med över 3900 anställda – är vi i ständig tillväxt. Vår ambition? Att fortsätta expandera med fler produkter och nya marknader. Läs mer om Addtech på www.addtech.com. RollenI rollen som Quality Manager är du nyckelpersonen som driver vårt kvalitetsarbete framåt. Du säkerställer att våra rutiner och processer levererar högsta produktkvalitet till våra kunder. Med ansvar för kvalitetskontroller, avvikelsehantering, kundreklamationer och löpande förbättringar blir du en central del av vår verksamhet. Du rapporterar främst till vår Operations Manager, men fungerar också som stöd till VD i frågor som rör kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Övergripande ansvar för bolagets kvalitetsarbete. Utveckla och implementera processer som uppfyller interna standarder och externa regelverk. Underhålla och säkerställa efterlevnad av kvalitetsledningssystem. Genomföra interna och externa revisioner. Hantera kunddeklarationer, hållbarhet och certifieringar. Säkerställa kvalitetskontroller och identifiera förbättringsområden. Samarbeta med leverantörer och kunder för att lösa kvalitetsbrister. Dokumentera och granska interna arbetssätt. Skapa rapporter och sammanställningar till ledningsgruppen. Vem är du? Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person med en stark drivkraft att utveckla och förbättra. Din förmåga att prioritera och ta initiativ gör att du trivs i en roll med många kontaktytor. Du behöver ha minst 5 års erfarenhet inom tillverkande industri. Du har relevant högskoleutbildning motsvarande lägst kandidatexamen. Du har gedigen erfarenhet och kunskap av att arbeta med kvalitetsledningssystem med fokus på kontinuerliga förbättringar God kunskap om kvalitetsstandarder och verktyg som ISO 9001, ISO 14001 Hög IT-mognad, dvs. behärska Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen. Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vad erbjuder vi?Hos oss möts du av en positiv företagskultur med stark lagkänsla och ett nära samarbete mellan kollegor. Våra ledord – Customer, Care, Commitment – speglar vårt arbetssätt och engagemang för både kunder och medarbetare. Vi erbjuder en nyckelroll i ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter, moderna lokaler nära Väla i Helsingborg och en arbetsmiljö som präglas av gemenskap och professionalitet. Intresserad?Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med start enligt överenskommelse. AnsökanSkicka in ditt CV senast 2025-01-30. Frågor?Kontakta Lena Hallkvist på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Processoperatör inom tillverkning
Pike Personal AB
Maskinoperatörer inom ytbehandling, trä

Om företaget: Företaget finns i Malmö sedan 100 år och är ett familjeägt och hållbarhetsdrivet företag som erbjuder premiumprodukter för installation, renovering och underhåll av kvalitetsgolv. De utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Deras produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter. Företaget är en global koncern med huvudkontor i Malmö, dotterbolag i 17 länder, och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. Det är ett ekonomiskt stabilt företag i stark tillväxt med sund personalpolitik. Hos detta företag är du del av ett team som ligger i framkant vad gäller innovationer och som uppmuntrar nya idéer hos sina medarbetare. Om tjänsten: Till produktionen söker vi nu en skicklig processoperatör. Som processoperatör arbetar du med tillverkning och tappning av företagets produkter enligt veckoplanering med hjälp av processdatorsystem. Du styr och övervakar driften på din avdelning och arbetar noggrant i enlighet med gällande instruktioner. Du kommer att beställa insatsmaterial och sköta återrapportering av orders. Det är en bred tjänst som kräver mycket eget ansvar. Lyft i arbetet kan förekomma. Då det förekommer truckkörning i arbetet är truckkort samt erfarenhet av truckkörning ett krav. Tjänsten löper på heltid och följer 2-skift där du varannan vecka kommer att arbeta 6.00-14.30 måndag – fredag, och varannan vecka 14.15-23.45 måndag – torsdag. Om dig: Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Som person är du flexibel och en teamspelare med god förmåga att kommunicera där du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är en initiativrik person med ansvarskänsla som inte är rädd för att lösa problem. Har du kunskap inom SAP och tidigare erfarenhet av arbete inom processindustrin är det meriterande. Det läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt: Företaget arbetar för jämställdhet samt för en drogfri arbetsplats. Tjänsten är en direktrekrytering via PIKE Personal. Varmt välkommen in med din ansökan. PIKE Personal verkar som en extern HR-Partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal – från kontor till produktion.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Teamleader sökes till Upzone Äventyrsparker
Upzone Äventyrsparker AB
Guider och reseledare

Teamleader till Upzone Äventyrsparker Plats: ÄngelholmAnställningsform: Heltid/Deltid - Säsongsanställning från Mars till OktoberStartdatum: 1 Mars 2025Sista ansökningsdag:Intervjuer sker löpande tills tjänsten blivit tillsatt Om Upzone Äventyrsparker:Upzone är idag ett av Sveriges snabbast växande äventyrsbolag med flera äventyrsparker i landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Vi finns på tio platser runt om i landet och växer i snabb takt på flera andra platser. Vi skapar minnesvärda upplevelser för våra besökare och sätter säkerhet och kundnöjdhet i första rummet. Vi söker nu en engagerad och driven Teamleader som vill vara med och leda vårt team mot nya höjder! Om rollen:Som Teamleader hos Upzone får du ett varierande och dynamiskt arbete där du både leder teamet och deltar i dagliga aktiviteter i parken. Du kommer även att vara delaktig i affärsutvecklingen och hur parken kan förbättras. Rollen innebär ett stort fokus på kundkontakt, service och försäljning.Du kommer att jobba mycket med personal, schemaläggning samt hantering av bokningar. En del av arbetstiden förläggs på hemmakontor, och du behöver därför ha tillgång till en dator med internetuppkoppling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda och motivera teamet i det dagliga arbetet i parken Hålla i spel och aktiviteter samt utbilda personal inom dessa Hantera bokningar och koordinera med bokningscentralen Planera och schemalägga personal Ansvara för inköp och material Delta i marknadsföring, eventplanering och skyltning i parken Sälja och leverera service i kundkontakt Vara delaktig i affärsutvecklingen och förbättringar av parken Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av att leda team, gärna inom service eller upplevelsebranschen Är flexibel och har god anpassningsförmåga, särskilt med kort varsel Är kommunikativ, ansvarstagande och lösningsorienterad Har ett intresse för utomhusaktiviteter och äventyr Körkort är ett plus Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett plus Är tillgänglig för arbete på vardagar, dag/kvällstid samtvarannan helg och röda dagar Inget krav på utbildning inom höghöjdsbanor, men det är ett plus (Vi utbildar enligt IAPA inför varje ny säsong) Arbetstider:Arbetet sker både på vardagar och varannan helg, med pass på förmiddagar och eftermiddagar. Flexibilitet är viktig då schemat kan ändras med kort varsel beroende på kundernas förfrågningar. En del av arbetet sker även från hemmakontor. Vi erbjuder: En spännande arbetsplats med naturen som ditt kontor Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Ett engagerat team och härlig arbetsmiljö Personalrabatter och förmåner Ansökan:Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

14 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sommarvikariat inom Funktionsstöd – gör skillnad och ha kul på vägen!
Höganäs kommun
Vårdare, boendestödjare

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett jobb där du gör skillnad på riktigt? Där du får utvecklas och möta fantastiska människor? Då ska du jobba med oss i sommar! Höganäs Omsorg söker engagerade och omtänksamma personer för sommarvikariat inom funktionsstöd. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du är hjäten i någon annans vardag. Du får chansen att växa som person och utveckla egenskaper som empati, kreativitet och mod. Inom Funktionsstöd arbetar du stödjande och handledande med ett pedagogiskt arbetssätt för att våra omsorgstagare i vardagen, så långt det är möjligt, ska kunna leva som andra med livskvalité, goda levnadsvillkor och delaktighet. Våra verksamheter arbetar med alla åldrar och omsorgstagarnas behov skiljer sig från varandra, bland annat personer med mildare funktionsnedsättning med behov av pedagogiskt stöd till personer med grav funktionsnedsättning med större omvårdnadsbehov. Vi erbjuder vikarietjänster inom : - grupp-/ serviceboende Vi erbjuder månadsvikariat. Citat från våra tidigare sommarvikarier; "Jag har haft en väldigt fin sommar på mitt sommarvikariat inom LSS. Jag har lärt mig väldigt mycket både om mina omsorgstagare, men även om mig själv." Oavsett vilken verksamhet du kommer att arbeta inom så får du självklart en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. I denna rekrytering sker urval och tillsättning löpande ända fram till sista ansökningsdag. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och att du har en vilja och nyfikenhet att lära mer. Du är trygg, engagerad, självständig och har en god kummunikativ förmåga. Du vill hjälpa människor att leva sitt bästa liv Du får gärna ha någon form av utbildning och/eller erfarenhet i yrket men det är inget krav. Krav: Du ska ha fyllt 18 år. • För vissa tjänster/placeringar behöver du ha B-körkort. • Du ska kunna genomföra ett godkänt delegeringsprov tillsamman med en sjuksköterska Du behöver goda kunskaper i svenska språket så går du vidare i rekryteringsprocessen får du genonföra ett språktest.  För att kunna ha en så god sommarplanering som möjligt ser vi positivt på om du kan arbeta sammanhängande minst 6 veckor under perioden v.24-35, ännu bättre om du kan arbeta hela sommaren! Introduktion sker utöver dessa veckor. Hos oss arbetar du varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg, beroende på verksamhet. Variationen gör att du även hinner njuta av sommaren vid sidan av jobbet. Friskvårdsförmån; Vi vill att du ska må bra när du jobbar hos oss. Därför har vi ett välutvecklat friskvårdsarbete där även du som är månadsvikarie får friskvårdsbidrag.  För dig som är undersköterska, sedan den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Du kan läsa mer om de nya lagkraven här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Innan en anställning begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen välj Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att du lämnar referenser gärna från arbetsledande befattning. Möjlighet att fortsätta hos oss efter sommaren. Sök nu och börja din resa mot ett sommarjobb du aldrig glömmer! Vill du starta tidigare? Inga problem vi behöver extra personal redan nu. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

14 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025