Beskrivning av arbetsuppgifter Realgymnasiet i Malmö är en skola med ca 120 elever. Vi har två program; Naturbruksprogrammet samt Dator- och Kommunikationsteknik. Skolan är växande och når inom ett år ca 150 elever enligt prognos. Vi alla arbetar som ett tätt team och vi har sikte mot kvalitet samtidigt som vi trivs på jobbet. Nu söker vi vår studie- och yrkesvägledare som också kommer arbeta administrativt och kommunikativt på skolan. Grunden i rollen är administrativa uppgifter som utöver det kommer innehålla SYV-uppdraget och kommunikatörsuppdrag i ett team med andra. I den administrativa delen så söker vi dig med känsla för service; att du vill hjälpa elever och personal med vardagliga saker och vara rektors högra hand i administrativa delar. Detta rör tex beställningar, post, matkort, utbetalningar till elever, blanketter, taggar, vikariesamordnare, attestera fakturor, personaladministratör, tillsyn av skolans lokaler, systematiska kontroller av lokalen, betygsprocessen och tex schemaläggning. Detta är en betydelsefull roll för att arbetet på skolan ska fungera smidigt och i denna roll har man också stor betydelse och inverkan på allas vardag. Vi lägger stor vikt vid att man behöver vara serviceinriktad och kunna skapa en positiv atmosfär runt omkring sig och kunna hantera många bollar i luften med lätthet. Som SYV vill vi att du tar dig an uppdraget och skapar och implementerar en SYV plan för skolan som inkluderar hela SYV-uppdraget. Du kommer tillsammans med mentor ansvarar för elevernas studieplaner och ha hand om valen eleverna gör. Som kommunikatör kommer du ingå i ett samarbete med andra kollegor för att planera, genomföra och utvärdera det elevrekryterande arbetet på skolan. Vi ser att du är kommunikativ, har lätt för sociala kontakter, är inbjudande och kreativ i denna roll. Vi söker alltså dig som gillar att hjälpa andra, lätta för att ta kontakt med andra, är kreativ , positiv, effektiv och kan hantera många saker samtidigt. Du behöver också ha förmågan att lära dig administrativa system och i dessa vara effektiv. Tjänsten är en tillsvidare på 80%. Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sluttid för annonsen. Så vänta inte med din ansökan. Kvalifikationer Utbildning studie- och yrkesvägledarexamen Erfarenhet Tidigare erfarenhet av det uppdraget som studie- och yrkesvägledare inom gymnasie Skoladministratör Har du erfarenhet av arbetet som skoladministratör sedan tidigare, i så fall är det meriterande. Kommunikation Om du har erfarenhet att arbeta med kommunikation på olika sätt är det meriterande
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Carstore består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Personbilssäljare på vår anläggning i Malmö. Som en del av Hedin Mobility Group är vi experter på begagnade bilar och erbjuder ett brett urval för alla behov. Hos oss är sätter vi kunden i fokus - för att det som är bra för våra kunder är det som driver vår framgång. Arbetsuppgifter Som Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på en hög nivå inom begagnatsegmentet. I rollen guidar du kunder genom vårt breda sortiment, arrangerar provkörningar och ger professionell rådgivning kring tillbehör och finansieringslösningar. Du arbetar aktivt för att nå försäljningsmål och ständigt identifiera nya affärsmöjligheter på begagnatmarknaden. Rollen innefattar även att välkomna och bemöta kunder med ett professionellt och positivt förhållningssätt, samtidigt som du bygger och stärker affärskontakter för att säkerställa hög kundnöjdhet. Fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer och leverera en förstklassig upplevelse. Du rapporterar direkt till Platschef/Försäljningschef och blir en viktig del av vårt säljteam. Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av bilbranschen och specifikt begagnade bilar ser vi som ett stort plus. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se eller www.carstore.eu.
Är du en nyexaminerad eller erfaren tandsköterska med patientfokus och ett driv av att vilja utvecklas? Vi söker en engagerad tandsköterska till Team Bergström i Brantevik, Skåne. Du trivs med kliniskt arbete på rum, i steril och reception och har ett intresse för delegerade uppgifter. Oavsett erfarenhet värdesätter vi din nyfikenhet, ansvarskänsla och vilja att utvecklas tillsammans med oss! Varmt välkommen med din ansökan. (Tjänsten kan tillsättas innan ansökningsdatumet har gått ut, så ansök redan idag). Det här får du hos oss En bra fast lön Variation i arbetsuppgifterna - Få den balansen du behöver Utvecklingsmöjligheter att ta sig an nya arbetsuppgifter Ett starkt team med erfarna kollegor och klinikchef Försäkringar motsvarande kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag 5000kr/år Kompetensutveckling i form av kurser 25 semesterdagar Vi söker dig som: Har en tandsköterskeexamen Talar och skriver svenska obehindrat Vi är en mindre, positiv och sammansvetsad klinik där arbetsglädje och gemenskap står i fokus. Som tandsköterska hos oss i Brantevik får du möjlighet att växa i din yrkesroll och utvecklas tillsammans med ett kompetent och ambitiöst team. Här arbetar vi prestigelöst. Meriterande om du även har: Yrkeserfarenhet som tandsköterska Erfarenhet av assistans vid kirurgi Erfarenhet av journalsystemet Opus Om tjänsten Plats: Östersjögatan 7, 272 38 Brantevik Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid, men kan diskuteras Lönemodell: Fast Kollektivavtal: Nej, men vi följer det Tillträdesdatum: Senast sept 2025 Om Team Bergström Kliniken Team Bergström i Brantevik är en stark väletablerad klinik som har funnits i branschen i 30 år. Patientstocken vi har är trogna, men vi har också fått in en stor mängd nya patienter. Våra medarbetare skulle beskriva vår arbetsplats som glad, positiv och utvecklande. Här får du också möjlighet till att få påverka tillsammans med oss. Det finns 3 behandlingsrum och på kliniken jobbar 2 tandläkare och 2 tandsköterskor samt 1 tandhygienist. Team Bergström har även varit tidigare ägare av en stor klinik i Malmö, som senare såldes till Smile 2007. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, oral kirurgi, implantat och vi har även en mindre andel barnpatienter. Team Bergström Brantevik är en av landets största och mest erfarna kliniker för implantatbehandlingar. Vi utför även Invisaligns. Låter detta som något för dig?Sök med eller utan CV via Odonti, senast 2025-07-21. I denna rekryteringsprocess samarbetar Team Bergström Brantevik med Odonti, Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretaget inom tandvård. Odonti hanterar de inledande intervjuerna och urvalet. Detta är en direktrekrytering. Det innebär att du blir anställd direkt av arbetsgivaren (Team Bergström Brantevik). Alla intresseanmälningar och ansökningar måste ske via Odonti.se för en professionell, rättvis och diskrimineringsfri hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren! Samtliga frågor gällande tjänsten hänvisas till Odonti och ansvariga rekryterare för tjänsten. Kom ihåg att intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet, så visa gärna ditt intresse idag! Kontaktuppgifter Van Cao - Rekryteringskonsult [email protected] +46709 220 253 Om OdontiOdonti är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom tandvård, grundat av leg. tandvårdspersonal, för alla yrkesverksamma inom branschen. Gör som över 11.000 tandvårdspersonal och Connecta med oss på Odonti.se för att skapa din profil och bevaka ditt nästa drömjobb inom dentalbranschen. Vi känner den du söker! * Din profil hanteras i enlighet med GDPR, är osynlig och delas inte med andra.
Har du erfarenhet från åkeribranschen, trivs i en ledarroll och gillar att jobba med planering och proaktiva lösningar? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Senior Teamleader hos oss! Om tjänsten: Som Senior Teamleader har du ett ledaransvar för våra lastbilschaufförer. Du arbetar tätt ihop med en kollega i liknande roll, och tillsammans planerar ni arbetet och säkerställer att köruppdragen är rätt bemannade. Ni stöttar chaufförerna i deras vardag, ser till att de har goda förutsättningar för att lyckas i sitt arbete och att köruppdrag genomförs med hög kvalitet. I tjänsten ingår bland annat: - Arbetsledning och schemaläggning av lastbilschaufförer - Uppföljning och godkännande av arbetstid, rast, övertid, semester och frånvaro - Analys och uppföljning av scanning, köruppdrag, linjer och KPI: er - Kontakter med bemanningsföretag, externa åkerier och transportutbildningar - Rekrytering och introduktion av nya chaufförer - Utveckling av rutiner och processer samt uppföljning - Ansvar för YKB-utbildning – vi utbildar dig för att själv kunna hålla i dessa kurser - Reklamationer - Delaktig i företagets ISO-arbete Om dig: Du är en trygg och kommunikativ ledare som trivs med ansvar och som har ett genuint intresse för både människor och logistik. Du är positiv, strukturerad, lösningsorienterad och bidrar med energi och stabilitet. Du har lätt för att samarbeta, ta initiativ och har förmåga att driva förbättringsarbete framåt. Kvalifikationer: - Erfarenhet från åkeribranschen - Erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning - Kunskaper i Transportavtalet och om kör- och vilotider - Gymnasieutbildning - Kunskaper i svenska och engelska - Pedagogisk förmåga - Vana att arbeta i Excel och i TransPA - Meriterande: CE-behörighet och giltigt YKB Om oss: Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastnignscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Ansökan: I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jim Baadtoft, på email: [email protected] Frigoscandia är specialister på tempererad livsmedelslogistik och har 75 års erfarenhet av transport och lagring av kylda och frysta livsmedel. Som marknadsledare i Norden levererar vi hållbara logistiklösningar till hela livsmedelskedjan, från producenter och grossister till butiker, restauranger och storhushåll m.fl. Vi erbjuder smarta och flexibla logistiktjänster som är enkla att hantera och vi utvecklas ständigt i takt med ny teknik inom fordon, lagring och informationssystem. I Sverige har vi 12 lager och 24 terminaler (egna och genom partners) och i december 2024 flyttade vi vårt huvudkontor och största lager till en ny modern anläggning i Hyllinge utanför Helsingborg. Vi är numera en del av den globala logistikkoncernen Dachser som satsar stort på tempererad livsmedelslogistik i Norden genom Frigoscandia. Vår omsättning 2024 uppgick till 3,2 miljarder SEK och vi har drygt 1 100 anställda. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com Frigoscandia vill vara en säker och därför alkohol- och drogfri arbetsplats. Du som söker jobb hos oss ska därför känna till att vi på sina ställen genomför slumpvisa alkohol- och drogtester på alla anställda, kollektiva som tjänstemän. Vid nyanställning kan vi även komma att begära utdrag från belastningsregistret.
Vi söker nu en noggrann och strukturerad mättekniker till ett spännande uppdrag inom kvalitetsavdelningen hos en av våra samarbetspartners i Landskrona. Här blir du en viktig del av teamet som ansvarar för att kontrollera produktionstillverkade artiklar samt bidra med mätteknisk kompetens vid avvikelser och utredningar i nära samarbete med både inköp och produktion. Du kommer att arbeta på plats i Landskrona, med start så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval i processen. Arbetsuppgifter Som mättekniker kommer du att arbeta med mätningar av komponenter, kalibreringar och dokumentation av genomförda kontroller. Du hanterar och administrerar kvalitetsdokumentationen i affärssystemet IFS och agerar som stöd till produktionen i mättekniska frågor. Du blir en viktig kugge i kvalitetsarbetet och har möjlighet att påverka och bidra med din kompetens i det dagliga förbättringsarbetet. Kvalifikationer Krav: Utbildning i mätteknik eller motsvarande erfarenhet av mättekniskt arbete Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive form- och lägestoleranser God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete med Leica, Absolute Tracker och Mätarm Kunskaper i mätning med handmätdon Erfarenhet av Lean Six Sigma, gärna Green Belt-nivå Villkor Placeringsort: Landskrona Distansarbete: Nej Sysselsättningsgrad: Heltid Period: Startdatum 2025-07-07 Slutdatum 2025-12-31 (med möjlighet till förlängning) Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Om du är redo att ta dig an en roll som mättekniker inom en kvalitetsdriven verksamhet och bidra med din tekniska kompetens, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra från dig! Lycka till. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Anställningen är placerad vid Avdelningen för bokhistoria som är en del av Institutionen för kulturvetenskaper. Ämnet bokhistoria drivs av ett lärar- och forskarlag med olika ämnesmässiga kunskaper och kompetenser med såväl historiska som materiella perspektiv i fokus. Vid avdelningen ges utbildning på grundnivå, upp till och med magisternivå samt en fristående kurs i paleografi. Avdelningen bedriver också forskning inom olika områden och med förankring i olika historiska perioder från medeltiden till det nära förflutna. Avdelningens medarbetare samarbetar med flera andra ämnen inom och utom institutionen, såsom historia, ABM, modevetenskap samt idé- och lärdomshistoria. Ämnet samarbetar också med flera nationella och internationella nätverk för forskning. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som lärare på kursen ”Handskriftens historia” bedriver du undervisning på distans genom lärplattformen Canvas. Bland dina uppgifter ingår att spela in föreläsningar, att aktivera studenternas lärande och moderera deras diskussioner i webbaserade forum samt att examinera inlämningsuppgifter. Arbetsuppgifterna förutsätter kunskaper om äldre skriftsystem och vana vid att undervisa på distans. Undervisningen kan bedrivas med stor frihet med avseende på arbetstider, men den förutsätter hög närvaro i den digitala lärmiljön. Inom tjänsten förväntas du också bedriva forskning om hur textila materialinnovationer ut-vecklats i växelverkan med modeutvecklingen inom svensk textil- och konfektionsindustri ca 1890–1970. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Avlagd doktorsexamen i historisk disciplin. - Utbildning i bokhistoria eller motsvarande erfarenhet med särskild bäring på äldre skriftsystem. - Kunskaper om grundläggande bokhistoriska teoribildningar och frågeställningar. - Eftersom det är en visstidsanställning där du förväntas arbeta självständigt från första dagen krävs erfarenhet av distansundervisning och god förtrogenhet med lärplattformen Canvas. - Förmåga att arbeta självständigt och i samarbete med andra kring undervisning och forskning. Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av att skapa och genomföra egna kurser för undervisning på distans. - Kunskap om textilhistoriska samlingar i regionala skånska och andra svenska arkiv. Övrigt Anställningen är vikariat/visstidsanställning med omfattningen 40 procent med tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse, dock längst till och med 15 mars 2026. Den sökande förväntas kunna undervisa självständigt i den särskilda undervisningsformen från anställningens första dag. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett kort personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla ett kortfattat CV med framhållande av de för anställningen nödvändiga kraven. Var beredd att uppvisa kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev m.m. på begäran. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Institutionen för kulturvetenskaper Institutionen för kulturvetenskaper vid Lunds universitet är en ämnesmässigt mångfacetterad miljö för forskning och högre utbildning, med ett hundratal anställda och ca 1700 studenter årligen. Vid institutionen finns ett flertal forskningsområden och utbildningar på grund-, avancerad och forskarutbildningsnivå, fördelade på nio avdelningar och två centrumbildningar. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Anställningen är placerad vid Avdelningen för konsthistoria och visuella studier som är en del av Institutionen för kulturvetenskaper. Avdelningen studier består av ett lärar- och forskarlag om sju medarbetare med olika ämnesmässiga kunskaper och kompetenser. Vid avdelningen bedrivs utbildning inom konsthistoria och visuella studier på grundnivå och avancerad nivå och här finns också ett tvåårigt internationellt masterprogram inom Visual Culture, samt forskarutbildning. Avdelningen bedriver forskning om äldre, modern och nutida konst, arkitektur och gestaltad miljö, utifrån historiska, samhälleliga och estetiska infallsvinklar, samt om bilder och andra visuella tecken som inte kategoriseras som konst men är viktiga uttryck för mänsklig kunskap och erfarenhet. Vi är en aktiv avdelning inom såväl forskning som pedagogik och vi är måna om att alla ska trivas på arbetsplatsen och ha de resurser som krävs för att kunna göra ett bra arbete. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden I arbetsuppgifterna ingår undervisning, forskning och administration. Undervisningen gäller avdelningens grundutbildning med inriktning på 1800-talets konst och visuella kultur. Undervisningen ges i form av föreläsningar, seminarier, workshops, handledning och exkursioner. Forskningstiden ska användas för egen forskning och till att söka forskningsanslag. Till arbetsuppgifterna hör också att följa den samhällsutveckling som har betydelse för arbetet vid universitetet och fakulteten. Därutöver ingår ett aktivt deltagande i institutionens dagliga verksamhet. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - avlagd masterexamen visuell kultur eller motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ingår i anställningen, - visad pedagogisk skicklighet samt - genomgången högskolepedagogisk utbildning om minst fem veckor eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Bedömningsgrunder Graden av sådan vetenskaplig, pedagogisk, administrativ och annan skicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och arbetsuppgifter samt personlig förmåga i övrigt som är av betydelse för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. God nationell och internationell nivå som forskare. Kravet på internationell meritering bedöms med hänsyn till ämnesinriktningens karaktär och tradition. God pedagogisk förmåga, vilket innebär god förmåga att bedriva, utveckla och leda undervisning och annan pedagogisk verksamhet på olika nivåer och med varierande undervisningsmetoder. Förmåga att delta i handledning av studenter på grundnivå. Förmåga att samverka med det omgivande samhället och att informera om sin verksamhet. Förmåga i övrigt att leda och utveckla verksamhet. Meriterande för anställningen är (i fallande ordning): - masterexamen visuell kultur, konsthistoria eller i konstvetenskap - specialkompetens inom 1800-talets konst och visuella kultur, - specialkompetens om nordiskt 1800-talsmåleri, - dokumenterad erfarenhet av högskolepedagogik samt god samarbetsförmåga, - erfarenhet av uppsatshandledning på grundnivå, - förmåga att planera, initiera, leda och utveckla utbildning på grundnivå samt - förmåga att i konkurrens erhålla medel för forskning Lika stor omsorg ägnas prövningen av den pedagogiska skickligheten som prövningen av den vetenskapliga skickligheten. Övrigt Anställningen är ett vikariat med omfattningen 30% med tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse., dock längst till och med 15 januari 2026. Anställningen är placerad vid avdelningen för konsthistoria och visuella studier. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationskraven samt varför du är intresserad av anställningen. Ansökan ska även innehålla CV, kort presentation (max 2 sidor) av den sökande, med fokus på kravprofilen och de egenskaper som är meriterande samt referenser som vittnar om god samarbets- respektive undervisningsförmåga. Vid frågor om anställningen, kontakta prefekt Gabriella Nilsson, [email protected]. Vid frågor om anställningens innehåll, kontakta avdelningsansvarig Ludwig Qvarnström, [email protected]. Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Institutionen för kulturvetenskaper Institutionen för kulturvetenskaper vid Lunds universitet är en ämnesmässigt mångfacetterad miljö för forskning och högre utbildning, med ett hundratal anställda och ca 1700 studenter årligen. Vid institutionen finns ett flertal forskningsområden och utbildningar på grund-, avancerad och forskarutbildningsnivå, fördelade på nio avdelningar och två centrumbildningar. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Företaget: Albeda Personlig Assistans är ett personligt och flexibelt assistansbolag. Alla kunder har individuella upplägg anpassade efter just deras livssituation. Albeda vänder sig till kunder i hela Sverige. Vi är en uppskattad och seriös arbetsgivare som erbjuder bra villkor. Jobbet: Jag är en man i 60-års åldern som är bosatt i centrala Malmö. I sviterna efter en hjärntumör har jag nu en begränsad fysisk förmåga och behöver tillsyn dygnet runt och hjälp med det mesta i vardagen såsom hygien, förflyttningar, aktiviteter och utflykter, tvätt m m. Jag söker nu ytterligare en assistent till min grupp. Jag ser gärna att du är man och mellan 45 och 55 år. Jag söker dig som trivs med ett omvårdande yrke, är positiv, social och har god moral. Jag gillar bland annat att följa med i samhällsutveckling och ha intressanta diskussioner och skulle uppskatta om du delar det intresset. I det här arbetet är det viktigt med närvaro och kontinuitet samt att kunna samarbeta med andra människor. KRAV Behärska svenska i tal och skrift Ej allergisk mot katt Rökfri FÖRDEL Man 45 -55 år Erfarenhet från vårdbranschen. Detta är ett mycket personligt arbete vilket innebär att det är viktigt att du verkligen vill och trivs med att jobba som personlig assistent/vårdande yrke. Referenser krävs Tillträde: Omgående Arbetstid/Varaktighet: ca 60% (finns möjlighet till något mer ) / tillsvidare. Schemalagd arbetstid inklusive kvällar och helger. Om du tror att det här arbetet kan vara något för dig ser vi gärna att du skickar ditt CV samt ett personligt brev där du berättar utförligt om dig själv. Skicka ansökan till: [email protected] så snart som möjligt då rekryteringsprocessen börjar omgående, dock senast 2025-07-31. Märk ansökan med "60%" då vi även söker personal vid behov.
Gör skillnad. Varje dag. Är du en dedikerad sjuksköterska eller distriktssköterska och vill verka i en verksamhet där stabilitet, kontinuitet och trygghet är ledord för såväl medarbetare som våra patienter? Önskar du dessutom att få göra det i en utvecklande miljö där vi sätter laget före jaget? Då kan du vara vår nya kollega! Vårt starkaste ledord är tillsammans. I sin småskalighet med drygt 4 000 listade patienter och ett 15-tal medarbetare finns inget utrymme för soloprestationer, här jobbar vi i team. Som medarbetare har du full support i vardagen av kunniga sjuksköterskor, läkare, undersköterskor, medicinska sekreterare samt rehab- och psykosocial kompetens. Vi har även barnavårdscentral där vi möter den kommande generationen. Chefen har lång erfarenhet av arbetsplatsen och bär primärvårdens fana högt. Våra hjärtan slår lite extra för våra äldre och sköra, varför vi värnar ett nära samarbete med kommunal hemsjukvård och personal på särskilda boenden. Vår äldrevårdsmottagning är en naturlig länk där vi erbjuder patienterna en högkvalitativ vård med mycket god kontinuitet. Vi är angelägna om att ständigt utvecklas och arbetar kontinuerligt med kvalitetshöjande insatser i verksamheten. Avsatt tid för kvalitetsarbete och egen förkovring är en självklarhet, liksom fortbildning. Arbetsplatsen präglas av ett gott och prestigelöst samarbete, med flerfalt fina omdömen i såväl patient- som medarbetarenkäter. Personalomsättningen är låg, trivseln hög och engagemanget stort. Här kan du trivas och utvecklas! ARBETSUPPGIFTER Vi ser nu fram emot att välkomna en ny kollega! Arbetet är stimulerande och varierat, där du gör många egna bedömningar och ges möjlighet att utvärdera arbetet fortlöpande. Du utför vanligt förekommande sjuksköterskeuppgifter inom primärvården, såsom telefonrådgivning och triagemottagning, samt har utrymme för egen mottagning beroende på erfarenhet och utbildningsnivå. Här erbjuds en individanpassad introduktion tillsammans med omtänksamma kollegor samt vid behov en mentor på enheten. Att stötta och utbilda varandra i arbetsgruppen är en del i vardagen, lika naturlig som att med stort engagemang möta och ta ansvar för våra patienter. Tjänsten är på heltid med möjlighet till deltid. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbete på vårdcentral kan vara meriterande, liksom fördjupade kunskaper om kroniska diagnoser, som tillexempel hypertoni och åldrandets sjukdomar. Emellertid ser vi din personliga lämplighet och ditt uppriktiga intresse för uppdraget som absolut viktigast. Som person är du ansvarstagande och empatisk, med en grundtrygghet i din roll som sjuksköterska. Du värnar om samarbetet såväl inom verksamheten, som med externa parter och har alltid patientens bästa för ögonen. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan i dag. ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi letar efter dig som har erfarenhet av dagligvaruhandeln, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är en deltidstjänst på 75% med start i Augusti. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar, vissa lördagqar kan förekomma. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Välj ett jobb för att visa detaljer