Läkarsamordnare till vuxenpsykiatrisk heldygnsvård i Malmö
REGION SKÅNE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Är du en kommunikativ och driven person som trivs med många olika kontaktytor? Har du en lösningsfokuserad, positiv inställning i ditt arbete? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi välkomnar en läkarsamordnare till oss! Vår verksamhet präglas av mångfald och hög kompetens där vi kontinuerligt arbetar med att förbättra och utveckla den specialistpsykiatriska vården. Patienten ska bli sedd och lyssnad på samt få hjälp i rätt tid. Verksamhetsområde vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg delas in i fyra områden, vilka har inriktning allmänpsykiatrisk heldygnsvård, allmänpsykiatrisk öppenvård, beroende samt psykos. Inom verksamhetsområdet är vi drygt 850 medarbetare som tillsammans arbetar för att ge en god vård till våra patienter. ARBETSUPPGIFTER Som läkarsamordnare har du en central roll gällande helhetsplaneringen för bemanningen av AT- och BT-läkare, specialistläkare, överläkare och underläkare. Hos oss har vi en stabil bemanning och en läkargrupp som gärna är delaktiga. Rollen innebär ansvar för schemaläggningen för området och du fungerar även som chefsstöd för din läkargrupp. Du samarbetar med en kollega som ansvarar för planeringen kring ST-läkare och randande ST-läkare i verksamhetsområdet. Tillsammans ansvarar ni för läkarbemanningen i sin helhet. Detta arbete utförs i systemet HR-fönster. Därutöver ser vi att du är aktiv och driver utvecklings- och förbättringsarbete inom området. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration KY 80 p/YH 400 p. Alternativt att du har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift är ett krav. Vi ser även att du har goda datorkunskaper. Har du tidigare arbetat med schemaläggning, läkarbemanning och/eller i HR-fönster som chefsstöd är det meriterande. För den här tjänsten söker vi dig som är positiv, initiativtagande och gärna driver utvecklings- och förändringsarbete. Du har hög kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och trivs med ett utåtriktat arbete med många kontaktytor. I ditt arbete är du strukturerad, flexibel, lösningsorienterad och trygg i att fatta egna beslut. Vi ser att du som söker är en person som gillar att ta dig an nya utmaningar, ha ansvar och att arbeta självständigt. Samtidigt ser du värdet i ett gott samarbete och bidrar aktivt till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Underhållstekniker
Wikan Personal AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Nu söker vi en underhållstekniker till CEPA Steeltech AB i Höör. Om företaget CEPA Steeltech AB är en underleverantör till verkstadsindustrin och ingår i Industrigruppen HCU AB tillsammans med UBD Poland. Koncernen är drygt 150 anställda verksamma på 21 000 m2 produktionsyta beläget i Höör, Sverige och Szczecin i Polen. Bland Cepas större kunder finns Alfa Laval, ABB, Muuto och Furhoffs. Tillverkning av plåtkomponenter sker till verkstadsindustrier runt om i världen. Genom modern teknik, komplett tillverkningsprocess, en flexibel organisation, samarbetet inom koncernföretagen ska vi tillfredsställa kundernas behov och förväntningar. Vi söker nu en underhållstekniker för att förstärka vårt team. Dina arbetsuppgifter Som underhållstekniker kommer du bland annat att arbeta med: - Serva och underhålla CEPAs produktionsmaskiner. - Sköta driften av anläggningen: värme, vatten, avlopp och ventilation. - Bygga upp underhållssystemet i vårt affärssystem Monitor. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker en person som har ett genuint tekniskt intresse. Du är lite av en uppfinnar-Jocke och drivs av att hitta lösningar och förbättringar. Du har jobbat med service och underhåll av maskiner tidigare. Har du dessutom jobbat som fastighetstekniker är det en stor merit. Du är en positiv och serviceinriktad person som har lätt för att samarbeta med andra och som inte är rädd för att skita ner dig. Du behärskar svenska i tal och skrift, har bil och körkort. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Siversson, 0417-77 99 83. Tillträde enl överenskommelse. Ansök direkt då vi läser alla ansökningar löpande! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterskor till Lasarettet i Ystad
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Brinner du för den ortopediska patienten och är intresserad av att tillsammans med teamet ta oss framåt i vår utveckling? Vi gör just nu en särskild satsning på kvalité, utbildning och kompetens och söker därför sjuksköterskor vill vara med ortopediavdelningens utveckling framåt! Vi söker sjuksköterskor i både inlärningsfas, självständig fas och avancerad fas. Vi är en ortopedisk slutenvårdsavdelning med ett akutuppdrag för ortopedin dygnet runt alla veckans dagar. Avdelningen har 16 slutenvårdsplatser och vårdar i första hand patienter med vardagstraumatologiska skador som höftfraktur. Inom verksamhetsområde kirurgi ortopedi öron-, näs- och hals (ÖNH) intensiv- och perioperativ vård finns även finns även kirurgi- och urologiavdelningen, planerad kirurgavdelning, operation, anestesi- och intensivvårdsavdelning samt andra mottagningar som vi har gott samarbete med. På vår arbetsplats implementerar vi Region Skånes Kompetens- och tjänstemodell vilken ger en tydlig struktur för ditt lärande och dina utvecklingsmöjligheter inom vår verksamhet. Lasarettet i Ystad arbetar även utifrån Magnetmodellen, ett ramverk som bygger på mångårig forskning kring hur vi kan ge vård av högsta kvalité, stärka vårt interprofessionella teamarbete samt ge våra medarbetare en tydlig professionsutveckling. Hos oss finns en stor känsla av gemenskap och omtanke för varandra där samarbete är vår ledstjärna. Du arbetar i en verksamhet med korta beslutsvägar med en närvarande ledning. Arbetsgruppen har stort fokus och vana i att stötta och vägleda kollegor samt studenter. Samarbetet och viljan att hjälpa varandra mellan avdelningarna på lasarettet är också stor, vilket bidrar till utvecklingen för hela lasarettet. Som ett led i Magnetmodellen har Lasarettet i Ystad ett förvaltningsövergripande forum för omvårdnadsfrågor. Representanter för slutenvård och öppenvård ses regelbundet och har mandat att fatta beslut i förvaltningsövergripande omvårdnadsfrågor. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete inom ortopedisk slutenvård. Hos oss är du omvårdnadsansvarig för ortopediska patienter i behov av pre- och postoperativ vård. Ofta har våra patienter avancerade omvårdnadsbehov och komplexa sjukdomstillstånd som behöver tillgodoses. Vi har strukturerade vårdförlopp för våra mest förekommande patientkategorier och strävar hela tiden för att ligga i framkant avseende evidensbaserad vård. Våra avdelningsansvariga läkare är engagerade i avdelningens utveckling och arbetar nära teamet i olika förbättringsarbeten. Det interprofessionella samarbetet är centralt på enheten och spelar en avgörande roll för våra patienters tillfrisknande. Personcentreringen kring patienten främjas bland annat genom våra tvärprofessionella ronder och omvårdnadsronder. Vår strävan är att öka patienternas och närståendes delaktighet i vården samt öka deras kunskaper om sin sjukdom och behandling. Som sjuksköterska på ortopediavdelningen har du möjlighet att fördjupa dig i exempelvis sårvård, palliativ vård, nutrition, sömn eller smärta. Sjuksköterskegruppen har också regelbundna omvårdnadsråd som leds av vår representant i Styrgrupp Omvårdnad med mandat att fatta beslut i omvårdnadsfrågor på avdelningen. Lasarettet i Ystad har en utbildningsenhet och under terminerna välkomnar vi ett antal studenter för verksamhetsförlagd utbildning (VFU). Ortopediavdelningen arbetar med studentsalar och peer-learning som är ett omtyckt koncept bland våra studenter. Hos oss får du möjlighet till både yrkesmässig och personlig utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har specialistutbildning inom exempelvis medicin, kirurgi eller geriatrik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för en ortopedisk avdelning. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av ortopedisk omvårdnad och handledarutbildning eftersom avdelningen är en studentavdelning utifrån peer-learning konceptet. För att trivas i rollen som sjuksköterska hos oss ser vi att du har framåtanda med förmågan att snabbt ställa om till nya förutsättningar. Du har ett stort intresse för utveckling och lärande. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Att ha ett gott bemötande mot såväl patienter, närstående, studenter och medarbetare är en självklarhet för dig. Du som söker tjänsten trivs såväl med självständigt arbete som arbete i ett tvärprofessionellt team. Vidare är du en duktig organisatör och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Vi vill att du ska trivas och vilja stanna kvar och utvecklas hos oss. Därför driver vi satsningar som vår kompetens och tjänstemodell med fokus på kontinuerligt och livslångt lärande. Kompetens och tjänstemodellen är indelad i olika faser som bygger på varandra, där varje fas innebär fördjupade kunskaper och förmågor. I de senare faserna blir du behörig att söka tjänster som innebär karriärmöjligheter och ett utökat ansvar. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
myNanny barnvakt Åhus, nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 3 Ålder: 1,4 & 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Skoladministratör till Killebäckskolan
Lunds kommun
Övriga handläggare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Som skoladministratör på Killebäckskolan kommer du att arbeta som chefsstöd åt två skolledare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personal- och elevadministration, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljö, vikarieanskaffning, dokumentation, arkivering och fakturahantering. Du är en av skolans nyckelpersoner med insyn och kunskap om det mesta som händer inom verksamheten och är också ansiktet utåt. Arbetet kräver en förmåga till överblick, att kunna arbeta med många arbetsuppgifter parallellt samt hög servicekänsla. Digitala system som du kommer att arbeta i är: Lunds kommuns HR-portal, Edlevo, Raindance, Varbi rekrytering, W3D3, Skola24 och Unikum. Vi söker dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och det är meriterande om du har arbetat på en skola. Eftersom arbetsuppgifterna till största delen är av administrativ karaktär behöver du ha digital kompetens och trivas med administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av våra administrativa system är meriterande. Du behöver kunna hantera varierande arbetsuppgifter i högt tempo och ha en förmåga att prioritera, hålla deadlines och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en positiv person som kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Du förutsätts vara ordningsam och strukturerad, serviceinriktad samt ha ett utpräglat kommunikativt förhållningssätt med förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Vi önskar att du är en drivande person med förmåga att hitta lösningar på situationer som uppstår.  I den här rekryteringen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. De första urvalsintervjuerna är planerade till 5 och 6 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Killebäckskolan som ligger i natursköna Södra Sandby är en skola för årskurserna 4-9 med cirka 490 elever. Efter en omfattande renovering 2010 har skolan moderna och ljusa lokaler som skapar en inspirerande miljö för både lärande och välbefinnande. Vi arbetar i välstrukturerade arbetslag, vilket bidrar till en trygg och stödjande atmosfär för både elever och personal. Vårt mål är att alla elever ska känna sig sedda och stöttade, och vi jobbar varje dag för att ge dem de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar. Skolan har ett nära och aktivt samarbete med olika kommunala verksamheter vilket ger våra elever en rik och varierad skolgång med både skolaktiviteter och fritidsaktiviteter. Killebäckskolan ligger cirka 10 km från Lund och har endast fem minuters gångväg från närmaste busshållplats. På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten. För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret. Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Inköpare
Randstad AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsbeskrivning Är du en affärsdriven inköpare med ett skarpt tekniskt intresse? Vill du axla en nyckelroll med stor påverkan i vår internationella Supply Chain! Du får en central position där du bygger relationer och optimerar flöden i nära samarbete med kollegor i det nordiska inköpsteamet. Välkommen till din nästa utmaning! Vi letar efter en engagerad och affärsmässig person som trivs med att hantera operativa inköpsuppgifter och ge värdefullt stöd inom Supply Chain Management. I den här rollen kommer du att ha frekvent kontakt med externa leverantörer och samarbeta tätt med kollegor i Danmark, Sverige och Finland. Du kommer att få ansvar för leverantörer, med möjlighet att förhandla och utveckla relationer. Ett tekniskt intresse är en fördel. Du kommer aktivt att bidra till vidareutveckling och förbättring av våra processer. Denna roll passar dig som är en affärsdriven, kommunikativ och som trivs med många kontaktytor. Tjänstens placering är i Göteborg alternativt i Ystad och rapporterar till Chief Supply Chain Director i PMC Hydraulics. ansökan. I den här rekryteringen samarbetar PMC Hydraulics med Randstad. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 15 juli. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på tel. +46 72 988 9405, [email protected] Välkommen in med din ansökan! Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för inköpsaktiviteter och den löpande hanteringen av utvalda leverantörer Säkerställa korrekt masterdata och relevanta ERP-parametrar i Dynamics 365 för att optimera processerna Driva arbetet med att säkerställa hög leveransprestanda och hantera kvalitetsfrågor i samarbete med leverantörer Ansvara för smidig hantering av säljorganisationens förfrågningar gentemot leverantörer, samt övervaka prognosflödet från kund till leverantör Aktivt arbeta med att minska rörelsekapitalet och driva kostnadsreduktionsaktiviteter, inklusive prisförhandlingar Kontinuerligt förbättra och optimera materialflödet från leverantör till lager och slutanvändare I det dagliga arbetet används affärssystemet D365, Excel och andra verktyg. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en examen inom teknik, inköp eller logistik och företrädesvis på högskolenivå Du bör ha ett starkt intresse för och god förståelse för tekniska frågor. En teknisk bakgrund är meriterande Erfarenhet från ett internationellt företag är meriterande Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, ytterligare kunskaper i ett nordiskt språk är starkt meriterande Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel, är ett krav Du har gedigen erfarenhet av ERP-system, företrädesvis Dynamics 365 Personliga egenskaper vi värdesätter: Vi söker dig som är proaktiv, utvecklingsorienterad och trivs med att hantera förändringar. Du kan fatta självständiga beslut och är analytisk och en naturlig problemlösare. Som lagspelare är du samtidigt trygg i att arbeta självständigt och med hög grad av struktur och noggrannhet.  Du tar fullt ägandeskap för dina ansvarsområden och visar integritet. Stark kommunikation och förmågan att hantera din egen tid är avgörande för framgång i denna roll. Om företaget PMC Hydraulics AB PMC Hydraulics AB ingår i PMC Hydraulics Group som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Vårt erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar. PMC Hydraulics Group omsätter 1,0 miljarder kronor och har 400 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics Group är en del av Dacke Industri, som till 100 % ägs av Nordstjernan. Läs mer www.pmchydraulics.com

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personliga assistenter sökes till tjej i Hörby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en rullstolsbunden tjej som bor i Hörby. Du erbjuds jobba som sommarvikarie och timvikarie vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och lyft, medicinhantering enligt delegering samt omvårdnad kopplad till tracheostomi och sondmatning. Assistansen är dubbelbemannad, förutom under natten då en av assistenterna har väntetid. Vaken natt kan alltså förekomma vid sjukdom.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern som bor hemma tillsammans med sin familj. Hon går i skolan på vardagarna och tycker om att vara aktiv på olika sätt – hon gillar bland annat att gunga, vara ute i naturen, måla, lyssna på musik, pyssla, baka och spendera tid med sin familj.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en lugn, positiv och kreativ person – egenskaper som kunden verkligen uppskattar i sin omgivning. Det är också viktigt att du är flexibel, pålitlig och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har automat körkort tillgång till bil inte är allergisk mot pälsdjur Det är meriterande om du har vårderfarenhet och vårdutbildning har tidigare erfarenhet av trach Omfattning: sommarvikariat samt extra vid behov Antal tjänster: 2 Tillträde: omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Personlig assistent sökes i Saxtorp
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en av våra kunder i Saxtorp. Vi erbjuder en tjänst på 42%. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner. Som assistent för denna tjänst hoppar du in och arbetar torsdagar och fredagar. Vi ser gärna att du är flexibel och har möjlighet att hoppa in vid behov även andra dagar. Det är ett utmärkt tillfälle för dig som har gott om tid och vill samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Torsdagar 07:00 - 17:00  Fredagar 07:00 - 14:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern med Celebral Pares. Hon använder sig ibland av rullstol och behöver hjälp i vardagen med samtliga moment i sin vardag. Hon är en glad och kreativ tjej som älskar sång, dans och musik. Hon pysslar gärna när tid finns och gillar att vara ute. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har körkort & tillgång till bil är rökfri inte är allergisk mot pälsdjur Omfattning: deltid 42% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Specialistsjuksköterska, uppdrag omvårdnadsutveckling, Ortopediavdelning
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du specialistsjuksköterska inom vård av äldre, medicinsk- eller kirurgisk omvårdnad alternativt annan relevant specialistutbildning för en ortopedisk slutenvårdavdelning? Brinner du för den ortopediska patienten och är intresserad av att tillsammans med teamet ta oss framåt i vår utveckling? Vi gör just nu en särskild satsning på kvalité, utbildning och kompetens och söker därför en sjuksköterska som vill vara med ortopediavdelningens utveckling framåt! Vi är en ortopedisk slutenvårdsavdelning med ett akutuppdrag för ortopedin dygnet runt alla veckans dagar. Avdelningen har 16 slutenvårdsplatser och vårdar i första hand patienter med vardagstraumatologiska skador som höftfraktur. Inom verksamhetsområde kirurgi ortopedi öron-, näs- och hals (ÖNH) intensiv- och perioperativ vård finns även finns även kirurgi- och urologiavdelningen, planerad kirurgavdelning, operation, anestesi- och intensivvårdsavdelning samt andra mottagningar som vi har gott samarbete med. På vår arbetsplats implementerar vi Region Skånes Kompetens- och tjänstemodell vilken ger en tydlig struktur för ditt lärande och dina utvecklingsmöjligheter inom vår verksamhet. Lasarettet i Ystad arbetar även utifrån Magnetmodellen, ett ramverk som bygger på mångårig forskning kring hur vi kan ge vård av högsta kvalité, stärka vårt interprofessionella teamarbete samt ge våra medarbetare en tydlig professionsutveckling. Som ett led i Magnetmodellen har Lasarettet i Ystad ett förvaltningsövergripande forum för omvårdnadsfrågor. Hos oss finns en stor känsla av gemenskap och omtanke för varandra där samarbete är vår ledstjärna. Du arbetar i en verksamhet med korta beslutsvägar med en närvarande ledning. Arbetsgruppen har stort fokus och vana i att stötta och vägleda kollegor samt studenter. Samarbetet och viljan att hjälpa varandra mellan avdelningarna på lasarettet är stor, vilket bidrar till utvecklingen för hela lasarettet. Lasarettet i Ystad har en utbildningsenhet och under terminerna välkomnar vi ett antal studenter för verksamhetsförlagd utbildning (VFU). Ortopediavdelningen arbetar med studentsalar och peer-learning som är ett omtyckt koncept bland studenterna. ARBETSUPPGIFTER Som specialistsjuksköterska inom specialistfunktionen har du ett särskilt ansvar att säkerställa omvårdnad av hög kvalitet för personer med avancerade omvårdnadsbehov och komplexa sjukdomstillstånd. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du utifrån din specifika kompetens inriktar dig inom omvårdnadsutveckling. Du får avsatt tid för att vidareutveckla verksamheten utifrån ditt fokusområde. Det interprofessionella samarbetet är centralt på enheten och spelar en avgörande roll för våra patienters tillfrisknande. Personcentreringen kring patienten främjas genom bland annat tvärprofessionella ronder och omvårdnadsronder. Syftet med specialistfunktionen är att genom att till viss del arbeta utöver ordinarie vårdteam. Detta möjliggör ett övergripande ansvar för patienterna som vårdas på avdelningen med ett särskilt fokus på de patienter som avviker från det förväntade vårdförloppet. I rollen som specialistsjuksköterska stödjer du ansvarigt team vid avancerade vårdbehov utifrån de sex kärnkompetenserna; personcentrerad vård, samverkan i team, evidensbaserad vård, förbättringskunskap för kvalitetsutveckling, säker vård samt informatik. Som specialistsjuksköterska har du möjlighet att verka för ett transformerande ledarskap och förmedla engagemang, delaktighet samt god kommunikation med alla i det interprofessionella teamet. Du har även möjlighet att leda omvårdnadsronder en gång i veckan där alla professioner deltar för att tillsammans möjliggöra att patienten får bästa tänkbara vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har specialistutbildning inom exempelvis medicin, kirurgi eller geriatrik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för en ortopedisk avdelning. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av ortopedisk omvårdnad och handledarutbildning eftersom avdelningen är en studentavdelning utifrån peer-learning konceptet. För att trivas i rollen som specialistsjuksköterska hos oss ser vi att du har framåtanda med förmågan att snabbt ställa om till nya förutsättningar. Du har ett stort intresse för utveckling och lärande. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Att ha ett gott bemötande mot såväl patienter, närstående, studenter och medarbetare är en självklarhet för dig. Du som söker tjänsten trivs såväl med självständigt arbete som arbete i ett tvärprofessionellt team. Vidare är du en duktig organisatör och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Vi vill att du ska trivas och vilja stanna kvar och utvecklas hos oss. Därför driver vi satsningar som vår kompetens och tjänstemodell med fokus på kontinuerligt och livslångt lärande. Kompetens och tjänstemodellen är indelad i olika faser som bygger på varandra, där varje fas innebär fördjupade kunskaper och förmågor. I de senare faserna blir du behörig att söka tjänster som innebär karriärmöjligheter och ett utökat ansvar. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
myNanny barnvakt Förslöv, nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 4 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025