Skanörs skola, Skanörsgården och Skanörs förskola bildar tillsammans Skanörs rektorsområde. En verksamhet som sträcker sig från ett års ålder upp till 16 år. I rektorsområdet är vi ca 90 medarbetare och ca 550 barn/elever fördelade på våra tre enheter. Enheterna ligger med kortare promenadavstånd från varandra. Skanörs skola är vacker belägen i mitten av Skanör med närhet både till hav och naturområden. Vår skola är en tvåparallellig F-9 skola. Skanörs skola är en skola med målmedvetna och studiemotiverade elever samt driven och kunnig personal vilket visar sig i de goda resultat som eleverna når. Här möts du av engagerade kollegor och ett arbetssätt som bygger på att alla är olika men lika mycket värda. På Skanörs skola vet vi att personal som mår bra också kommer att se till även eleverna mår bra. Samarbetskulturen på vår skola beskrivs bäst med ordet tillsammans, ett tillsammans som har fokus på elevernas behov och resultat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad - varje dag! På Skanörs skola arbetar vi tillsammans för att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande lärmiljö för alla våra elever. Nu söker vi en engagerad och legitimerad lärare i matematik och No för årskurs 4-6 för en tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning. Undervisningen kommer till största del att vara förlagd i årskurs 4-6 men enstaka lektioner i årskurs 7-9 kan vara aktuellt. Utöver undervisning i matematik och NO kommer att samarbeta med kollegor i arbetslag, ämnesgrupper och elevhälsoteam. I samråd med övriga lärare kommer du att ansvara för elevernas kunskapsinlärning samt leda och utveckla det pedagogiska arbetet mot de uppsatta målen. Du ska handleda, utmana och stödja eleverna i deras individuella utveckling och lärande. I arbetsuppgifterna ingår självklart också mentorskap, föräldrakontakter samt aktivt deltagande i andra delar av skolans verksamhet. Du har hög grad av ansvarskänsla och arbetar i enlighet med styrdokument. Du är väl insatt i styrdokumenten och planerar din undervisning utifrån dem. Du anpassar med lätthet arbetssätt efter ändrade förutsättningar och agerar prestigelöst i samband med förändringar och i samarbete med andra. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.
Gör skillnad. Varje dag. Är du en driven sjuksköterska som vill vara med och bidra till vår avdelnings utveckling samt till en arbetsplats där alla trivs? Då kan det vara dig vi söker! Kirurgiavdelning akut i Malmö är en akutvårdsavdelning som behandlar patienter i behov av högspecialiserad kirurgi och omvårdnad. Patienterna kommer främst från akuten, akutvårdsavdelning och i vissa fall direkt från intensivvårdsavdelning. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi är måna om varandra, har högt i tak och lätt till skratt. Klimatet på avdelningen präglas av öppenhet och tolerans där vi hjälper varandra över gränserna. Här arbetar vi i ett tvärprofessionellt team bestående av sjuksköterska, undersköterska, läkare, medicinsk sekreterare samt rehabiliteringspersonal. På avdelningen arbetar även en omvårdnadsledare som tillsammans med övrig personal är stöd i komplexa omvårdnadssituationer samt ombesörjer förbättringar och kvalitetsutveckling. Vi välkomnar nu två natt-sjuksköterskor som uppskattar ett varierande arbetstempo i nära samarbete med övriga yrkeskategorier. I september flyttar vi in i nya fräscha lokaler i NSM Nya Sjukhuset i Malmö) och slås då ihop med två andra akutkirurgiska enheter som tillsammans kommer att vårda 49 patienter. ARBETSUPPGIFTER I rollen som sjuksköterska arbetar du både med preoperativa förberedelser och postoperativ vård av patienter som genomgått olika typer av akut kirurgi. Många av våra patienter är i behov av avancerad smärtlindring i form av olika smärtpumpar. Smärtenheten kommer regelbundet till avdelningen för att utvärdera smärtlindringen. Medicintekniska arbetsuppgifter som att sätta v-sond, handha centrala infarter, koppla HFNC, telemetriövervakning, stomiomläggning, såromläggning med VAC-pump och PICCO-förband är vanligt förekommande. Vi erbjuder en individanpassad introduktion som sträcker sig över ditt första år hos oss med regelbunden uppföljning och mentorskap för att säkerställa att du som ny sjuksköterska är trygg i ditt yrkesutövande. Vi satsar på individuell utveckling och tillsammans driver vi avdelningen framåt. Digitala internutbildningar sker varannan vecka, därtill hålls regelbundna case och utbildningar. Vi ser gärna att du hospiterar på andra enheter såsom vår mottagning, endoskopienheten, akutmottagningen och IVA/operation för att få en samlad bild och en djupare förståelse för vad våra kirurgiska patienter genomgår under vårdtiden. Verksamheten erbjuder dig som sjuksköterska utbildning i att lägga midlines. Schemat lägger du själv och har därigenom möjlighet att påverka dina arbetstider. Region Skåne satsar på ökad kompetensutveckling för sjuksköterskor. För nyexaminerade sjuksköterskor finns ett kliniskt basår som innehåller föreläsningar, klinisk färdighetsträning och tillgång till en mentor. Slutligen erbjuds vidareutbildning i kirurgisk omvårdnad med lön om intresse finns. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vi ser det som meriterande om du har kirurgisk erfarenhet. Som person är du flexibel, lyhörd och ödmjuk inför både patienter och kollegor. Vidare bör du även ha god prioriteringsförmåga samt kunna fatta självständiga beslut. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Som oberoende växtodlingsrådgivare på HIR Skåne fokuserar du på kundens intressen och blir ett värdefullt bollplank i vardagen. HIR Skånes affärsidé är att optimera lantbrukarnas produktion genom personlig rådgivning och att vara en kunskapsorganisation som utvecklar svenskt lantbruk. Vi utvecklar ständigt nya tjänster och verksamhetsområden. Vi erbjuderDina huvudsakliga arbetsuppgifter blir främst att bedriva växtodlingsrådgivning och på olika sätt bidra till utvecklingen av HIR Skåne och svenskt lantbruk. När grödorna växer möter du kunderna i fält och ger dina råd. Under höst och vinter planerar du växtodlingen tillsammans med dina kunder utifrån växtföljder, tillförsel av växtnäring och bäst strategi för jordbearbetning – allt efter gårdens förutsättningar. Under året arbetar du även med olika utvecklingsprojekt. Utifrån dina intressen och erfarenheter finns goda möjligheter att arbeta med flera olika kunskapsområden inom växtodling. För att trivas hos ossSom person är du initiativrik och värdesätter god kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du vill bidra till gruppens utveckling och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Kvalifikationer Agronom/lantmästare eller motsvarande kompetens. Vi letar efter nya kollegor med yrkeserfarenhet, men också efter nyutexaminerade talanger. Vi kan ge möjlighet för vidareutveckling för dig med mer erfarenhet och vi har kompetensen att utveckla dig som är ny inom området. B-körkort och tillgång till egen bil. Om oss HIR Skåne är ett ledande konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Vår affärsidé är att optimera lantbrukarnas produktion genom personlig rådgivning. Vi är en oberoende kunskapsorganisation som utvecklar svenskt lantbruk. Hos oss hamnar du i kunskapens centrum där spets och bredd blir din vardag. HIR Skånes majoritetsägare, Hushållningssällskapet, har under de senaste 200 åren varit delaktig i att utveckla jordbruket i Sverige. Som medarbetare ges du även möjligheten att bli delägare i HIR Skåne AB. Övrig information Placeringsort: Borgeby och/eller Munka Ljungby Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten? Anders Adholm, affärsområdeschef växtodling 010-476 22 70, [email protected] Urval sker löpande så skicka in din ansökan omgående, dock senast den 31 augusti.
Wallåkra skola söker lärarutbildad medarbetare. I tjänsten kommer du att undervisa i åk 4-6, men också arbeta som resurslärare till en elev med blindhet. Vi söker dig som är intresserad av specialpedagogik och som vill fördjupa dina kunskaper om blindhet. Du kommer att få fortbildning kring arbete med barn med blindhet under anställningens gång, så tidigare kunskap är meriterande men inget krav. I din ansökan vill vi att du beskriver vad som är viktigt för dig, när det handlar om att anpassa din undervisning utifrån elevernas skiftande behov. Vi vill också ha en tydlig beskrivning av dina behörigheter och vilka av dina ämnen som du brinner mest för att undervisa i. Gällande tjänstgöringsgraden behöver vi minst 75%, men den kan ökas beroende på ämneskompetens. Vi vill därför att du i din ansökan också specificerar önskad tjänstgöringsgrad. I vårt arbete med elevgruppen kommer vi att dela på resursläraransvaret och tillsammans planera och organisera arbetet för elevgruppen på mellanstadiet. Wallåkra skola är en liten skola f-6 i Vallåkra, utanför Helsingborg, med ca. 70 elever totalt. Vi arbetar både åldersblandat och åldershomogent, beroende på ämne och upplägg, men utgångspunkten är åldersblandade grupper f-1, 2-3 och 4-6. Att vara medarbetare hos oss kräver flexibilitet och att man kan se utanför ramarna. En liten organisation som vår kräver att man är öppen för att hjälpas åt med olika arbetsuppgifter och att man är lösningsfokuserad, alltid med elevernas bästa för ögonen. Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden, för att kunna tillsätta tjänsten så fort som möjligt. Startdatum för tjänsten kommer att vara den 5/8-25.
Är du en driven, kommunikativ och självgående person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker studenter som vill arbeta som kundservicemedarbetare hos Victoriahem! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare hos Victoriahem får du en unik inblick i fastighetsbranschen och blir en central del av vårt kundserviceteam, där vi alltid sätter våra hyresgäster i fokus! Du spelar du en nyckelroll i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster. Med telefon och mail som dina främsta arbetsverktyg ser du till att varje kund får snabb, professionell och högkvalitativ service. Du är skicklig på att hantera olika typer av frågor och utmaningar med ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team, där samarbete och serviceanda genomsyrar vår vardag. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i en öppen och modern kontorsmiljö, där vi alltid strävar efter att ge den bästa möjliga servicen till våra hyresgäster. I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via telefon och mail • Hantera felanmälningar och säkerställa smidig hantering av ärenden • Utföra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen • Bidra till en hög kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag via Adecco på deltid med start omgående. Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är driven, målinriktad, serviceminded och är ute efter ett långsiktigt deltidsarbete. Du kan arbeta cirka 15 - 20h per vecka och är tillgänglig att arbeta heltid under kommande sommar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara lösningsfokuserad och prestigelös. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet av service och studerar en fastighetsinriktad utbildning är detta meriterande. Vi ser att du har en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Viktigt för tjänsten är: • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både i tal och skrift • Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Du har minst tre terminer kvar på din nuvarande utbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om jobbet The company works with plumbering and ventilation and adjusting air in different buildnings. Our clients can be from the private to tenant-owner associations, construction companies, property management and others. We are a company with high demands on ourselves. Our goal is to provide the customer with the best possible quality of service. Fast and qualitative handling of services from order to completion. Having regular satisfied customers. Good relationships and trust for mutual benefit. Certified plumbing installers with at least 5 years of experience in the profession, ventilations fitter requires at least 3 years of experience, the job asks you to be able to work independently and have high social skills as customer contact often occurs. Be able to read drawings. B driving licenses are a prerequisite. Plumbing, ventilation and insulator installations, a moving and social job with practicality and a mind for technical solutions and drawings.
Palliativ vård och Avancerad Sjukvård i Hemmet (ASIH) ingår organisatoriskt i förvaltning Nära vård och hälsa. Vi erbjuder specialiserad palliativ vård och annan avancerad hemsjukvård till patienter i alla åldrar alla diagnoser. Insatser sker i patientens eget hem och på särskilt boende eller som stöd till samverkanspartners på sjukhus och i primärvård. Verksamheten har sin utgångspunkt i Hässleholm (Hässleholm, Osby och Perstorps kommun), och har nära samverkan med sjukhus, primärvård och kommuner i upptagningsområdet. Specialiserad palliativ vård utgör huvuduppdraget men inom ASIH kan även tidsbegränsade insatser ges som led i kurativ behandling. Specialiserad palliativ vård och ASIH är en vård för patienter med komplexa symtom eller vars livssituation medför särskilda behov. Palliativvårdsavdelning med elva platser finns i Kristianstad. Denna är gemensam med palliativ vård och ASIH Kristianstad. Vi utför medicinska insatser och psykosocialt stöd under dygnets alla timmar. Närstående har central roll i helhetsvården kring patienten. Organisationen är uppbyggd i form av team som består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, dietist, arbetsterapeut, fysioterapeut, medicinsk sekreterare samt tillgång till präst. Målet med vården hos oss är att genom samverkan med patienten kunna lindra de symtom som denne besväras av. Detta för att uppnå högsta möjliga livskvalitet, vilket innebär att tillgodose patientens fysiska, psykiska, existentiella och sociala behov samt att ge stöd åt de närstående. Sedan ett tag tillbaka har vi även en Palliativ specialistmottagning (PM) på dagtid. Denna kommer tillsammans med vårt konsultativa stöd utgöra en stor del av vårt framtida uppdrag, där vi arbetar aktivt med framtidens hälso- och sjukvård genom att möta fler patienter i ett tidigt skede. Ett steg i detta är Basonkologin som är ett regiongemensamt arbete där vården förs närmare patienterna. Under och mellan cancerbehandlingar erbjuds patienter symtomlindring och viss behandling i hemmet, i stället för att behöva vara inlagda på sjukhus. Inom verksamhetsområdet finns också ett mobilt team närsjukvård, en mellanvårdsform, där patienter erbjuds vård i hemmet i stället för på sjukhus. Vi har en egen beredskap tillsammans med Palliativ vård och ASIH i Kristianstad och teamets läkare är tillgängliga dygnet runt. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till vår goda vårdkvalitet? Har du ett intresse för att tillsammans med oss utveckla framtidens specialiserade palliativ vård och ASIH i nordöstra delen av Skåne? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vi välkomnar nu en specialistläkare till Palliativ vård och ASIH. Tjänsten innebär självständigt arbete där du gör hembesök hos patienterna i de olika kommunerna. Du leder och deltar aktivt i planering runt patientens vård tillsammans med övriga professioner, samt samverkar med övriga vårdgivare. Vi har egen beredskapslinje då vi enligt vårt uppdrag ska kunna inleda behandlingar och medicinsktekniska insatser varje dag, dygnet runt. Patienten får därmed både medicinsk bedömning och behandling som annars skulle utförts på sjukhus. I de fall patienter kan behöva sjukhusvård eftersträvar vi direktinläggningar på avdelning. Medverkan i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete ingår självfallet också i dina arbetsuppgifter. Tjänsten innebär heltid med möjlighet till deltid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har specialistkompetens inom allmänmedicin, internmedicin eller annan specialistkompetens som bedöms relevant. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är även ett krav med giltigt B-körkort, då vården i huvudsak bedrivs i patienternas hem. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Därtill ser vi gärna också att du efter en tid i verksamheten är intresserad av att vidareutbilda dig inom palliativ medicin. Du har goda yrkeskunskaper och är trygg i din yrkesroll, samt har patienten i fokus och förmåga att kunna se patientens individuella behov. Då en del av arbetet innebär stöd och samtal behöver du vara kommunikativ och ha förmåga att möta människor i livets olika skeden. Du har ett flexibelt förhållningssätt i att lösa arbetsdagens upplägg, och för oss är kvalitets- och förbättringsarbete och ett nära samarbete med teamet en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att lära känna dig! I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om jobbet Vi söker just nu en barnvakt till en familj i Falsterbo. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: 1 barn, 6år Dagar och tider: 25h/v veckorna 28-31 Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Falsterbo Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med NPF (ADHD, Autism, IF eller liknande) Har erfarenhet av ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Meriterande om du har körkort Meriterande om du har erfarenhet av bildstöd/TAKK Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Nattning Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Vill du vara med och skapa magi på Clarion Hotel Sea U? Clarion Hotel Sea U söker en engagerad och driven Assistant Banquet Manager som vill vara med och leverera service i världsklass! Med Helsingborgs bästa läge och en fantastisk utsikt är vi en plats där passionerade medarbetare överträffar gästernas förväntningar varje dag. Vi tror på att vara personliga och professionella, och vi strävar efter att öka livskvaliteten för både våra medarbetare och gäster. Här har vi modet att tänka nytt och skapa morgondagens upplevelser! Om Clarion Hotel Sea U Sedan öppningen 2021 har vi etablerat oss som en central mötesplats med 250 moderna hotellrum och en imponerande kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar är populära destinationer, och bankett- och konferensavdelningen spelar en avgörande roll för gästernas helhetsupplevelse. Tillsammans skapar vi mat- och dryckesupplevelser i toppklass! Din roll: Som Assistant Banquet Manager, eller Banquet Supervisor (BS) som vi också kallar det, rapporterar du direkt till vår Banquet Manager (BM) och blir en nyckelperson i vårt team. Du får en varierande roll där du ena stunden möter gäster på konferenser och i nästa skapar minnesvärda bankettmiddagar. Dina ansvarsområden inkluderar: * Att leda och inspirera avdelningens personal för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. * Att aktivt bidra till ökad lönsamhet och uppnå våra gemensamma mål. * Personalansvar för hovmästare, servis och runners tillsammans med BM. Vi söker dig som: * Har tidigare erfarenhet från banket- och stordrift. * Är en naturlig ledare som kan motivera och engagera ditt team. * Har ett starkt öga för detaljer och strävar efter att leverera service i världsklass. * Är flexibel och trivs i en varierande arbetsmiljö. * Har goda kunskaper om mat och dryck. * Är en lagspelare som bidrar till en positiv och energifylld arbetsplats. I tjänsten ingår även: * Att vara en aktiv del av driften och kunna utföra alla uppgifter som avdelningens personal utför. * Tillsammans med BM ansvara för merförsäljning och att avdelningen är uppdaterad på brand- och säkerhetsrutiner. * Visst personalansvar med schemaläggning, upplärning och utbildning. * Att säkerställa användningen av tidrapporteringssystem. * Att arbeta fram och efterleva rutiner för avdelningen. * Att aktivt använda hotellets kvalitetssystem och medarbetarnöjdhetssystem. * Att säkerställa korrekt och relevant information om arrangemang i god tid. * Att i samarbete med närmsta chef och försäljningsavdelningen koordinera sälj-, PR- och marknadsaktiviteter. * Kontakt med leverantörer av möblering och hyra av möbler. * Att säkerställa att rätt priser och menyer är uppdaterade. * Att ansvara för dryckeslager och att hotellets POS-system är korrekt upplagt. Vi erbjuder: * En spännande och utvecklande roll i ett dynamiskt team. * Möjlighet att vara med och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. * En arbetsplats med högt i tak och en stark teamkänsla. * Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i hela kedjan. Vågar du anta utmaningen? Berätta för oss varför just du är den bästa kandidaten för att ta Clarion Hotel Sea U till nästa nivå! Vi ser fram emot din ansökan! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista dag, så vänta inte med din ansökan!
Skapa ögonblick som gör skillnad. Vi söker en driven och serviceinriktad säljare till vårt team på Fazer Sweden! Som säljare hos oss arbetar du med en portfölj av framgångsrika varumärken så som Dumle, Geisha, Karl Fazer, Ögon, Tutti Frutti, Aito, Froosh, Frebaco och Domino. I rollen som säljare ansvarar du för att introducera och sälja in produkter till kunderna inom dagligvaruhandeln och hjälper till med synliga exponeringslösningar och kampanjer. Tillsammans med butikerna lägger du upp kortsiktiga och långsiktiga mål gällande lönsamhet och sortiment samt ansvarar för att löpande bygga och vårda relationerna med dina kunder. Du utgår från hemmet och besöker dagligen butiker och presenterar våra produkter med ansvarsområde för distrikt Helsingborg med omnejd med tillträde omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning (inleds med provanställning) på heltid med arbetstid förlagd dagtid, måndag till fredag. Varför ska du välja Fazer? Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Som säljare för Fazer Sweden får du möjlighet till utvecklings- och karriärmöjligheter inom företaget samt förmånen att arbeta med några av branschens starkaste varumärken. Vad bidrar du med till teamet? Du har tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln och utbildning på lägst gymnasienivå. Vi söker dig som är driven och brinner för att skapa goda resultat och leverera efter uppsatta mål. Du har ett intresse för ekonomi och tidigare erfarenhet av att arbeta med butiksmarginaler och prissättning. För att vara lämplig i rollen som säljare hos oss har du goda Office-kunskaper samt innehar B-körkort. Du ska även vara flytande i svenska i både tal och skrift. Som person är du utåtriktad, social och positiv med ett intresse för kundrelationer och service. Vi söker dig som är strukturerad och självgående med en positiv inställning till utveckling och förändring. För att trivas i rollen som säljare tror vi att du är redo för en utmaning inom en varugrupp där flera andra starka aktörer konkurrerar och du är motiverad för att lyfta våra varumärken på marknaden. Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas eftersom så skicka därför in din ansökan redan idag. Du blir anställd av Fazer som i denna rekrytering samarbetar vi med Storesupport och Jakob Hemvik som är ansvarig rekryterare. Med fokus på matupplevelser gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra cirka 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare cirka 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro. Northern Magic. Made Real.
Välj ett jobb för att visa detaljer