Letar du efter en arbetsplats för framtiden? 2024 slog Telenor upp dörrarna för ett nytt och spännande koncept – Shop in Shop. Efter framgångarna med vårt Shop in Shop i Costco, Stockholm, tar vi nu nästa steg och öppnar en ny butik i Malmö, Bernstorp! Du har därmed möjligheten att få vara en del av teamet som kommer göra den här butiken till en av Sveriges bästa! Att besöka vår Telenors shop in shop ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Är du vår nya säljare? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Att ha driv och engagemang i allt du gör är något vi värderar högt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. Har du tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning i butik eller via telefon, är det meriterande. Grundläggande kunskaper i säljteknik är ett stort plus. Anställningsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på ca 70% Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Dennis Svensson på [email protected]. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl. Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och dina färdigheter. Syftet med testerna är att vi på ett rättvist och objektivt sätt ska bedöma dina kompetenser i förhållande till tjänsten. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Att besöka en av Telenors butiker ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna mellan människor? Då är du välkommen till oss på Telenor! Är du den vi söker? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – tar ansvar och arbetar strukturerat och pålitligt – även när ingen annan ser. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. För att söka denna tjänst behöver du ha fyllt 18 år och behärska svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning, antingen över telefon eller i butik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i säljteknik ser vi det som ett stort plus. Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Anställningsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 70% Frågor? Kontakta Dennis Svensson på +46702058050 eller +46702058050 (vi tar ej emot ansökningar via mejl). Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och färdigheter. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Hej Vill just du bli vår nya medarbetare ! Anderssons städ i Landskrona HB är ett personligt serviceföretag som erbjudit kunder en personlig städservice i 15 år. Vi erbjuder tjänster inom städning i hushåll och kontor mm. Vi arbetar med såväl företag som privatkunder. Vi söker just nu nya medarbetare med körkort till våra hushållsnära tjänster. Då kunderna är placerade i och omkring Landskrona är det viktigt att kunna köra till och från kunderna. Du kommer att utföra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom hemstäd samt kontorsstäd, så som golvvård, damning, fönsterputs mm. Tjänsten är deltid.ca 20-30% Vi söker främst dig som har tidigare erfarenhet av städning, gärna hemstäd. Körkort är ett krav då man inte kan ta sig med kollektivtrafik till alla kunderna. Du bör vara noggrann, ansvarsfull, serviceminded, ej med i brottsregistret samt kunna ta egna initiativ då det förekommer ensamarbete. Självklart är du positiv och glad, samt villig att lära dig nya saker. Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker en allsidig industrimedarbetare mekanik Är du tekniskt kunnig med bakgrund inom industriarbete? Har du erfarenhet av svetsning, blästring och ett skarpt mekaniskt sinne, särskilt kopplat till bandtransportörer? Då vill vi gärna höra från dig för anställning hos vår kund inne i Kemiraområdet i Helsingborg. Om tjänsten Vi söker en engagerad och självgående industrimedarbetare till vårt team. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar bland annat: Svetsning (MIG/MAG/TIG, beroende på projekt) Blästring av metallytor inför ytbehandling Underhåll, felsökning och reparation av bandtransportörer och hamnkranar Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet av svetsning Kunskap inom blästring och ytbehandling Gedigna mekaniska kunskaper, särskilt inom bandtransportörer och hamnkranar Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för uppgifter Goda kunskaper i svenska krävs; engelska är meriterande B-körkort krävs Vi erbjuder En stabil arbetsplats med varierande arbetsuppgifter Möjlighet att utvecklas inom industrimekanik Ett sammansvetsat team och god arbetsmiljö Konkurrenskraftig lön och förmåner Placeringsort: Helsingborg, Kemira (Industrigatan 70) Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Skicka din ansökan och CV via Jobbklars hemsida: http://www.jobbklar.se/lediga-jobb/ . Jobbklar Sverige AB ansvarar för rekryteringsprocessen men anställning sker utav M3K Konsult & Rent AB, underleverantör till Dalshults Hamn & Logistik AB. Urval sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta [email protected]
Information om arbetsplatsen Stationsstadens vårdcentral är en relativt nyöppnad vårdcentral, belägen i nybyggda lokaler i den nya attraktiva stadsdelen Stationsstaden i Kävlinge. Vårdcentralen är en digifysisk vårdcentral med såväl digital som fysisk mottagning. Vårt mål är att kunna erbjuda fast läkarkontakt med hög tillgänglighet samt givetvis hög medicinsk kvalitet till våra patienter. Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut hos oss arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården, vilket bland annat innebär självständiga bedömningar och behandlingar av patienter med skador i hand, underarm och armbåge. Du arbetar dessutom med rehabilitering, exempelvis efter stroke, med kognitiva utredningar, aktivitets- och funktionsbedömningar inför sjukskrivning samt problematik kring långvarig smärta och stress. I ditt arbete ingår även arbetsuppgifter som hjälpmedelsförskrivning och hembesök som planeras utifrån patientens behov. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet av arbete som rehabkoordinator och kan hålla i hälsosamtal för 40- och 50-åringar. Det är inget krav att du ska ha med dig den kompetensen hit, då vi tänker att du kan få den här på plats. Arbetet är till stora delar självständigt men du kommer även att samarbeta med andra yrkesgrupper på vårdcentralen. Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara legitimerad arbetsterapeut, gärna med några års erfarenhet i yrket. Om du har arbetat inom primärvården tidigare är detta meriterande och det är en fördel om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystemet PMO. Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att arbeta i team men som också har förmåga att arbeta självständigt. Du tilltalas av förbättringsarbete och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du tycker om att skapa goda kontakter och relationer med både patienter och medarbetare. Du trivs i en dynamisk miljö på en växande mottagning där du kan vara med och utveckla verksamheten tillsammans med övriga teamet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Eftersom det är semestertider kan återkoppling dock dröja så långt som in i augusti. Konsultavtal eller timanställning enligt önskemål. Deltidsanställning, cirka 20 % i månaden vilket kan komma att utökas efter hand som verksamheten växer. Tillträde från september är önskvärt men självklart förhandlingsbart. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället. Vi på socialförvaltningen är i full gång att ställa om för en ny socialtjänstlag. Bland annat har vi en ny organisering sedan i höstas där verksamhetsområdet Boende har blivit en egen verksamhet. Vi söker nu en enhetschef till akutboendet Fenix och Bostad Först. Helsingborg var först ut i landet med att införa Bostad Först och det sker nu även en nationell satsning på metoden. I samband med detta satsar vi på att utveckla vårt arbete, bland annat genom fokus på vikten av meningsfull fritid, arbete och gemenskap. I verksamheten arbetar tre medarbetare. Vi har idag ca 15 lägenheter och det finns en ambition att skala upp verksamheten. En ny mötesplats för hyresgästerna är nyligen öppnad och skapar oändliga möjligheter för att utveckla enheten vidare. Fenix är ett akutboende med totalt 37 platser som drivs utifrån målsättningen att skapa trygghet och en förhöjd livskvalitet för dem som befinner sig i hemlöshet. Här arbetar 12 engagerade medarbetare för att varje dag skapa goda levnadsvillkor för våra boende. Vi driver en verksamhet där vi utvärderar oss själva och där vi alltid vill hitta och testa nya lösningar. Till vår hjälp har vi flera stödfunktioner som finns tillgängliga vid behov. Vi vill ligga i framkant och erbjuda stadens invånare det sammansatta stöd som de behöver. Arbetsuppgifter Som chef inom Helsingborgs stad har du fullt ledningsansvar och är en arbetsgivarrepresentant. Det innebär att du är ansvarig för verksamhet, ekonomi och personal inom ditt ansvarsområde. I ditt chefsansvar ingår det att ha kunskap om, bära och förmedla stadens vision och styrdokument. Ditt uppdrag är både strategiskt och operativt. Du behöver kunna se till verksamhetsområdet och förvaltningens behov och balansera detta samt hantera komplexiteten genom att se till både verksamhetens behov och medarbetarnas önskemål. Du kommer att arbetsledas av verksamhetschefen och du ingår i Boendeverksamhetens ledningsgrupp där du är delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbetet inom hela verksamhetsområdet. Du ska bedriva ett kunskapsbaserat, systematiskt och kreativt utvecklingsarbete, bygga kontakter och samverka internt och externt. I enlighet med uppdraget ska du: • forma och utveckla enheten i enlighet med de behov som finns och uppkommer • leda, planera och följa upp arbetet inom enheten • ansvara för den dagliga verksamheten inom din enhet • vara tillgänglig för medarbetarna och få dem att växa, vilja och våga • ge respektive arbetsgrupp förutsättningar och stöd att utvecklas som grupp Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Till dig som söker tjänsten ser vi det som ett krav att du har: • Du har en akademisk examen (180 hp) inom psykologi, socialt arbete, beteendevetenskap eller annat relevant område. Kurser inom ledarskap är meriterande. • Du har erfarenhet av arbete med olika boendeformer och/eller stödinsatser till målgruppen vuxna med beroendeproblematik, har tolkat och praktiserat adekvat lagstiftning samt erfarenhet av att praktisera evidensbaserade metoder. Meriterande är om du har erfarenhet av Bostad Först. • Meriterande är om du har chefserfarenhet, arbetat med kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling, erfarenhet av att samordna arbete med andra aktörer, utredningserfarenhet av avvikelser samt erfarenhet av budget med tillhörande uppföljnings-, prognos- och analysarbete. • Du behöver ha lätt för att använda och lära dig digitala system samt kunna uttrycka dig i svenska i tal och skrift. Meriterande är om du har grundläggande kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljö. Du behöver ha ett genuint engagemang för invånare i social utsatthet. Vidare behöver du kunna presentera och kommunicera information till olika målgrupper, kunna hantera krav och motgångar, leda och följa upp, skapa relationer och nätverk samt du behöver kunna anpassa och reagera på förändring. Vi lägger stor vikt vid ledarskapet; du ska på ett naturligt sätt kunna leda både dig själv och andra. Du ska vara driven, strukturerad och ha en förmåga att skapa engagemang och driva kvalitetsutveckling. Vi utgår ifrån att du har god självkännedom och insikt i dina förmågor och utvecklingsområden. Förmåga att se ditt uppdrag i ett större sammanhang och är serviceinriktad, prestigelös och visar respekt för andra. Du har ett öppet och positivt förhållningssätt och har känsla för klientens fokus och värdeskapande. Körkort B är ett krav. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-08-27 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Bli vår nya karriärkonsult i Kristianstad - välkommen med Din ansökan idag! VILKA ÄR VI? Jobcenter arbetar på uppdrag från Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha 2 (ROM2). ”ROM2” är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid och våra karriärkonsulter stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan! OM TJÄNSTEN: -Karriärkonsult på deltid initialt 50% med placering på vårt kontor i Kristianstad. Baserat på deltagarantalet är tjänsten 50% till att börja med. Du har god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar.-Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.Månadslön enligt överenskommelse.Som karriärkonsult hos Jobcenter kommer du vara med att ansvara för och bygga upp verksamheten på ditt kontor. En del av arbetet innebär att arbeta individuellt med deltagarna och den övriga tiden lägger du på ditt befintliga nätverk av arbetsgivare, samt att utveckla och utöka detta för att optimera chanserna att kunna matcha dina deltagare mot rätt arbetsgivare. Att samarbeta med de lokala och regionala utbildningsanordnarna ingår också i ditt arbete, då utbildning är ett valbart alternativ för deltagarna. Som karriärkonsult kartlägger du dina deltagares kunskaper och mål och ni skapar tillsammans en gemensam planering framåt som ni följer. Givetvis ser du till att CV och personligt brev håller högsta kvalitet, coachar inför intervjuer och stöttar deltagaren med samtal och digital utveckling då det behövs. I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete i våra interna system och rapportering till Arbetsförmedlingen. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är:- En säljare ut i fingerspetsarna: Du älskar att skapa affärer, knyta nya kontakter och drar dig inte för att lyfta luren för att utöka ditt redan imponerande kontaktnät av arbetsgivare! -Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar. -Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra. -Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat. Du är även en god administratör och har en god datavana då tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens ”Mina sidor för fristående aktörer” är meriterande. KRAV FÖR TJÄNSTEN: Vi söker dig som har arbetat inom arbetsområdet jobbmatchning/rekrytering i minst 2 år och nu söker nya utmaningar.Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2: Alternativ 1 Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). SAMT Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, oavsett bransch. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. SAMT Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: -Arbetsledning med personalansvar. -Rekrytering. -Omställningsarbete för arbetssökande. -Studie- och yrkesvägledning. -Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). -Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. -Arbete med social- och gruppsykologi. -Karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN: Du kan ett eller flera språk utöver svenska och engelska.Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön ANSÖKAN: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Lund University was founded in 1666 and is repeatedly ranked among the world’s top universities. The University has around 47 000 students and more than 8 800 staff based in Lund, Helsingborg and Malmö. We are united in our efforts to understand, explain and improve our world and the human condition. Lund University welcomes applicants with diverse backgrounds and experiences. We regard gender equality and diversity as a strength and an asset. FlexPES Beamline FlexPES is an undulator-based soft x-ray beamline, which is operational from 2020. It has two branches and can accommodate up to four end stations, which are used in particular for high-resolution spectroscopy (x-ray photoelectron spectroscopy (XPS) and near edge x-ray absorption spectroscopy (NEXAFS)) on surfaces and in gas phase. One end station is dedicated to UHV surface science, and two more are for photoemission and electron-ion coincidence studies on gases, clusters and liquids. There is also a port for the user-defined experiments. A description of the beamline can be found at https://www.maxiv.lu.se/beamlines-accelerators/beamlines/flexpes/ This position is associated with the UHV surface & material science branch of the beamline, and is focused on the own research projects of the candidate in these fields. Therefore, we are looking for a candidate not only experienced in surface science and UHV related techniques but also with mature own ideas for research projects to be realized at FlexPES. These research projects can cover areas of molecular adsorption, on-surface reactions, growth and characterization of 2D materials, thin films, nanostructures, and similar. An ability to establish collaborative research with other groups outside MAX IV and to involve them into activities at FlexPES would be an advantage. Work tasks - You will work together with the beamline team helping with the everyday operation and participating in various development projects at the Surface and Material branch. These projects can include design of new experiments/sample environments, integration of new equipment, automation of experiments, development of control systems, etc. - You are expected to participate in giving support to the user groups, with the chance to get involved in collaborations with various users and beamline staff, and pursue your own research and/or development projects. - You will have an opportunity to conduct your own research with the STM system available at MAX IV, and may participate in beamtimes at other beamlines and other synchrotron facilities. You are expected to have and demonstrate strong interest and sufficient skills in driving first of all scientific projects, from proposal writing to data analysis and preparing publications. Interest in developing new experimental setups, sample environments and detection schemes, which can advance experimental capabilities at the beamline, is also considered as a merit. Qualifications - A PhD in physics, solid state chemistry, or similar, obtained within no longer than 3 years from the application submission date - Documented experience in the use and maintenance of ultra-high vacuum equipment is required - Documented experience in driving research projects, data analysis and preparing scientific publications is required - Proven experience in NEXAFS and XPS with synchrotron radiation is required - Experience in other spectroscopic techniques, advanced data analysis and/or programming skills is a strong plus - Experience in scanning tunneling microscopy is a plus As a person you have the ability to work in a team, have good communication skills and a good command of English, both verbal and written. Eligibility Appointment to the position of postdoc requires that the applicant has a PhD or an international degree deemed equivalent to a PhD, within the subject of the position, completed no more than three years before the application deadline. Under special circumstances the PhD can have been completed before the aforementioned three years. Further information This is a full-time, fixed-term employment. A postdoctoral fellow is employed under a period of at least two years and at most three years. The period of employment is determined in accordance with the agreement “Avtal om tidsbegränsad anställning som postdoktor-2022-02-01” (“Agreement on fixed-term employment as a post-doctoral fellow, 2022-02-01”). What we offer When you join our MAX IV team, you step into a world of front edge science. We make the invisible visible by supporting scientist from all over the world, generating scientific results for the benefit of society. We offer you a multicultural work environment with great opportunities for personal development with respect for a healthy work-life balance. Would you like to work in a challenging and supporting environment? Then join us and take the opportunity to make a real difference! For further information, please visit: https://www.lunduniversity.lu.se/about-lund-university/work-lund-university http://www.sweden.se https://www.maxiv.lu.se/about-us/careers/compensation-benefits/ On call services may apply. MAX IV is a Swedish national large-scale research infrastructure hosted by Lund University. It provides scientists from Sweden and abroad, with intense x-rays and state-of-the-art instrumentation for research in areas such as engineering, physics, structural biology, chemistry and nanotechnology. Its 16 beamlines receive up to 2 000 scientists annually, conducting ground-breaking experiments in materials and life sciences using the brilliant X-rays. We kindly decline all sales and marketing contacts.
Sagobrunnens Förskola AB, belägen strax utanför Mörarp söker nu en, eventuellt två, nya medarbetare. Vi vill att du är legitimerad förskollärare och kanske har ett par års erfarenhet inom barnomsorgen. Tanken är att du börjar hos oss i augusti, lagom till terminstart HT25. Som person är du glad och positiv, tycker om att bjuda på dig själ, arbeta i en mindre organisation där alla syns, och får vara delaktiga. Väder efter kläder, nä, kläder efter väder ska det ju vara, för vi är ute i solsken, likaväl som i snöyra eller ösregn. Berättande, högläsning och närheten till barnen står i fokus, vilket medför att du måste brinna för ditt arbete. Flytande svenska i tal och sktift ett krav. För att veta mer om oss är du välkommen att besöka vår hemsida www.sagobrunnen.se. Tack på förhand, så ses vi kanske till hösten. Ps. Vi har kollektivavtal. Ds.
Välj ett jobb för att visa detaljer