Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen med ett modernt upplägg. Vi har byggt en marknadsplats där företag (kunder) eller vi på Safetly kan lägga upp uppdrag från vår digitala plattform. När uppdrag läggs upp når de omedelbart ut till alla aktiva arbetstagare genom Safetly-appen. Därefter genomför vi en utvärdering och väljer ut den mest lämpade kandidaten baserat på alla ansökningar. Safetly har idag över 120 företag som kunder och 8000 användare som arbetstagare. Men ca 2-3% av våra användare arbetar aktivt då vi väljer ut de absolut bästa. Vi utvärderar alla Safetly-professionals baserat på olika kriterier, detta innefattar bland annat kvalitet, tillgänglighet och pålitlighet. För oss spelar det ingen roll var du kommer ifrån, vilka arbetsgivare du har arbetat för eller i vilken bransch du befinner dig. Besitter du de egenskaper vi söker och bidrar till en tryggare närvaro i samhället, är du varmt välkommen till Safetly! För att framgångsrikt utföra rollen som ordningsvakt krävs följande egenskaper: Pålitlighet: Du måste vara någon som andra kan lita på att du alltid är där och gör ditt jobb effektivt. Samarbetsförmåga: Förmågan att arbeta väl tillsammans med andra, både i team och med besökare, är avgörande. Stresstålig: Du bör kunna hantera högtryckssituationer med lugn och behärskning. Ansvarstagande: Att ta ansvar för dina handlingar och de uppgifter som tilldelats dig är nödvändigt. Etik och integritet: Stark moral och att alltid agera med integritet är fundamentalt i denna roll. Förmågan att verbalt hantera konflikter: Du bör kunna lösa konflikter i första hand på ett konstruktivt och verbal sätt. Engagemang: Ett genuint engagemang för ditt arbete och att förbättra upplevelsen för alla besökare. Välklädd och korrekt uniform: Som en del av vårt team kommer du inte bara att representera Safetly, våra värderingar och våra kunder, utan du är också en del av Sveriges trygghets- och säkerhetssektor. Därför är det viktigt för oss att du uppskattar värdet av att vara välklädd, vilket speglar både professionalism och respekt i alla situationer. Detta inkluderar allt från korrekt uniform till välskött personlig hygien. Du måste vara godkänd av Länsstyrelsen för att arbeta i ett auktoriserat bevakningsföretag Vi erbjuder: Arbeta så mycket eller så lite du vill. Du kan själv boka de dagar eller pass du önskar arbeta genom Safetly-appen. Observera dock att vissa tjänster kräver att du arbetar heltid eller deltid. Transparent sätt att arbeta, du ser datum/tider/objekt/lön innan du tackar ja till ett jobb. Skapa ett konto & använd appen gratis. Ta uppdrag i flertal län i Sverige Både dag och natt jobb förekommer. Hur man kommer igång med sin ansökan Ladda ner Safetly-appen i App Store eller Google Play. Skapa din profil under en minut. Logga in via Bank-id. Svara på alla sidor Bli verifierad. Ansök & se tillgängliga uppdrag direkt i mobilen. Varmt välkommen med din ansökan!
Bladins International School of Malmö (BISM) is an IB Continuum School located in the central part of Malmö. We are authorised to deliver the IB Primary Years Programme (PYP) and Middle Years Programme (MYP) to approximately 400 students from all over the world. BISM is part of the Bladins Foundation, an independent school in Malmö. Bladins operates as a non-profit foundation which means that any surplus revenue is reinvested into the core business – the education of our students. In addition to the international school, Bladins also runs a Swedish compulsory school, a Swedish high school and a Swedish preschool. BISM is now recruiting for the position of Swedish Teacher in Middle School (ages 11-16) at our unique school, which is committed to delivering high-quality international education to our diverse community. The position is for 50% and is a permanent position with a 6 months probation period. The effective date is August 5th. Responsibilities: Playing a full part in the ongoing development of the school through participation in; curriculum development, programme planning, faculty committees, evaluation/accreditation processes and staff meetings. Carry out teaching duties in accordance with the school’s schemes of work and the defined IB curriculum. Facilitate the learning of assigned students by planning teaching schemes and lessons which achieve progression of learning. Positively targeting and supporting individual learning needs –i.e. be aware of and make provision for students who have differentiated instructional needs. Establishing a purposeful and safe learning environment. Understand and apply effective classroom management. Understand and apply a range of teaching strategies. Set targets for student attainment levels using prior achievement data. Demonstrate appropriate consistent progress and high expectations for all students. Exhibit a sound knowledge of, interest in, and enthusiasm for the subject matter Maintain rigorous and accurate records, Where appropriate, plan field trips that broaden students’ experience. Prepare and keep up-to-date “substitute” material in case of absence or illness. Assist in the selection of educational materials such as books, supplementary materials, and supplies. We are looking for candidates who are eager to influence students and staff members and be part of a dynamic team. Through your positive energy, you can motivate students and the ability to spread the feeling that everything is possible. - You encourage students to take initiative and promote positive attitudes in others. - You are a calm individual, who is reliable, trustworthy and loyal. - You are inspired by working in an academic environment in a solution-driven way showing clear direction. - You create the conditions for your students to grow and use their potential. - You are clear in your communication, you set well-defined goals that you follow up. Qualifications and experience: Degree in Education or other relevant degree or teaching qualification. International teaching experience teaching in an IB setting is an advantage. Fluent and accurate in both written and spoken Swedish and English. Proficient with the use of technology, particularly Google tools. Experience in multicultural settings. Professional approach to all tasks and a team player. Willingness to carry out extracurricular activities and be a part of committees within the school. To be successful in this role you can create good relationships with students, colleagues and other internal and external stakeholders. You are open-minded, flexible, and driven by the passion to create the best possible learning environment for the students. We are working with ongoing recruitment, and the position may be filled before the application deadline on July 9th. We look forward to receiving your application! If you have questions about the position, please contact: Daniel McClaer, Middle School Principal Mail: [email protected]
Är du en erfaren truckförare som söker ett heltidsjobb i Klippan? Nu söker vi, på uppdrag av en av våra kunder, drivna och noggranna truckförare för ett spännande uppdrag inom lager och logistik. Ta chansen att bli en del av ett väletablerat företag med goda utvecklingsmöjligheter och ett starkt team! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden i Klippan. Om tjänsten Som truckförare hos vår kund kör du framför allt skjutstativtruck (B3). Du kommer du främst att arbeta med lastning, lossning, samt förflyttning och inplacering av gods på höga höjder. Du ansvarar för att hantera material på ett säkert och effektivt sätt inom lagerverksamheten. Arbetet kräver god precision, fokus och vana vid att köra skjutstativtruck i ett högt tempo.Du blir en viktig del av logistikkedjan och bidrar till att våra varor hanteras effektivt och noggrant. Arbetet sker i skift, vilket innebär att vi söker dig som är flexibel och trivs i ett högt arbetstempo. Övrig information Placeringsort: Klippan Arbetstider: Dag- och kvällstid - du ska vara öppen för både och! Anställningsform: Visstid 6 månader med chans till förlängning Är du rätt person för tjänsten? Vi söker drivna och effektiva lagspelare som trivs i en snabb och strukturerad arbetsmiljö. Du har ett öga för detaljer, arbetar noggrant och tar ansvar för att uppgifter utförs på ett effektivt sätt. Som person är du självständig, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i team. Du har en positiv inställning, är flexibel och har inga problem med att anpassa dig efter lika arbetstider och ett varierande arbetstempo. Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande, men viktigast är din arbetsvilja och engagemang. I övrigt krävs det att du har: * Truckkort A1-4 och B1-4 * Erfarenhet av att köra skjutstativtruck (B3) * B-körkort och tillgång till bil * God fysik * Flexibel gällande arbetstider * Flytande svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: * Tidigare lagererfarenhet * ADR I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad erbjuder Manpower? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Nordström via e-post: [email protected]. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi erbjuder alltid en marknadsmässig lön.
Placeringsort: Malmö, Arlöv Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Konsultuppdrag via oss med möjlighet till anställning hos kund Är du van vid att hantera upphandlingar, offertarbete och kundrelationer inom teknik eller bygg? Har du erfarenhet från solcellsbranschen? Då kan du vara den vi söker till vår kund i Malmö. Om rollen Vår kund är ett växande företag inom solenergi. De jobbar bla. med B2B, med allt från offertförfrågningar till större upphandlingar. I rollen blir du en viktig länk mellan teknik, försäljning och avtal och driver affären framåt. Arbetsuppgifter: * Ta emot, räkna och besvara offertförfrågningar * Hantera upphandlingar, inklusive dialog med offentliga och privata aktörer * Förhandla avtal och hantera kontakter med leverantörer * Nätverka och skapa nya affärsmöjligheter * Samordna med projektledare, tekniker och konstruktörer Vi söker dig som: * Har erfarenhet av upphandlingar, teknisk försäljning eller avtalskoordinering, gärna inom bygg, el eller förnybar energi * Förstår hur en solcellsanläggning fungerar * Är självgående, självsäker och taggad på att få ta ansvar * Har god vana av att räkna på jobb, strukturera information och följa upp leads * Gillar att nätverka och skapa långsiktiga relationer * Har gärna erfarenhet av ABT 06 eller liknande entreprenadavtal Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells inför i koncernen Manpower Group och vi får ständigt in nya spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga. Och anordnar regelbundet konsult och nätverksträffar. Kontaktuppgifter och Ansökan För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jessica Björk på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
We are looking for an experienced audio test engineer who likes seeing the big picture, to work with our productions systems in our team Production Test Platform here in Lund. Our team is an important part of Axis product development, and all Axis products are manufactured using our platform. Who is your future team? Production Test Platform is a team of 13 dedicated professionals. We develop and maintain the Axis Production Platform which is utilized in production to test Axis products The work is carried out in collaboration with several other teams. The team focuses on developing and maintaining generic test systems for our products. This includes both test equipment and software to analyze and verify performance, ensuring Axis maintains its high-quality standards. Knowledge sharing and collaboration are key elements, as well as keeping the warm and positive team spirit that this team is well-known for. What will you do here as an audio test engineer? You will be part of a small team of 3 people who specialize in audio test development, including the software that manages and evaluates the audio functions of our products. The team also develops new test methods and evaluates equipment to be used at our production sites. In addition, the team works with several projects to support them with testing, with the goal of securing the coverage of the production platform. You will have many opportunities to influence the team's direction as well as your own personal development. You will also be involved in influencing technical choices, our ways of working, and contributing to new ideas and functionality. You will be part of the complete software lifecycle from idea creation and design to implementation, release, and deployment. This involves investigation of innovative technologies, building and releasing new software to factories around the world, and the maintenance of existing software. For this work there are opportunities to visit manufacturing sites around the world. Who are you? You are a software developer with a few years of experience. You are a curious, driven team player who likes to learn new things as well as being able to solve complex technical challenges in a team-focused atmosphere. We believe that you have a strong personal drive and get inspired by working in and creating an environment of openness, creativity, trust, commitment, and encouragement. You will primarily work in C#, .NET, and NI TestStand in Windows environment, but we welcome other programming backgrounds as well. We are looking for someone with a master's in in computer science, Electronics engineering or equivalent. You love to produce maintainable code and master the chain from creative discussions, building code and stable incremental releases. Key Responsibilities: * Develop and maintain software that manages and evaluates audio functions on our products. * Create new test methods and evaluate equipment for use on our production sites. * Collaborate on multiple projects to support testing and ensure comprehensive coverage of the production platform. * Influence the team's direction and contribute to technical choices, ways of working, and new ideas and functionality. * Participate in the complete software lifecycle, from idea creation and design to implementation, release, and deployment We would love to hear that you have experience of * Audio and signal processing * Relevant work experience in C# .Net * Engineering bachelor's or master's degree in computer science, physics, mathematics engineering or equivalent The following qualifications are a plus * NI TestStand * Git/Gerrit, Jira/Confluence * Experience in Audio Precision tools and Soundcheck is a big plus. * Experience working in production and manufacturing. What is Axis? At Axis, great ideas have a way of becoming great products. We are a fast growing and innovative company with a global footprint. Our achievements have been possible thanks to our highly skilled staff who support our strong culture of daring to succeed allowing ourselves to constantly break new ground. We are proud of our joyful, cooperative working environment, where we work closely with our colleagues and with a dedication to making a difference. Ever since the start of the company, we have blended commitment to deliver with taking a break for a game of table tennis or a classic Swedish "fika". The Axis culture is successful and hard to copy and must be experienced. If you yearn for an open company where everyone strives for the next level together, you have come to the right place to explore your potential. Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to act? Are you thrilled about the job description and found a personal match? Send in your application! Come join us and get the chance to work at the forefront of technology and be a part of a team that could find and develop Axis next big thing. If you have any questions, get in touch with hiring manager Kamal Baker, email: We will be reviewing applications continuously, so don't wait to apply
Sommaren är här och lata dagar i hängmattan väntar! Eftersom vi inte hann landa rätt i denna rekrytering så låter vi nu annonsen ligga öppen för ansökningar, men kommer inte att göra något vidare i rekryteringsprocessen förrän vi är tillbaka igen i mitten på augusti. Så ligger du också där i hängmattan och känner att detta skulle vara en spännande möjlighet? Sök, så hörs vi när vi är back in business igen. Välkommen till Inyett, en ledande aktör inom betalsäkerhet och riskhantering sedan 2009, med en spännande tillväxtresa framför oss. Vi finns för att företag ska känna trygghet i sina betalningar och affärer, vilket blir allt viktigare i dagens finansiella landskap. Som en del av Visma kombinerar vi ett litet företags personlighet med de resurser och fördelar som en stor koncern erbjuder. Hos oss kan du påverka och utveckla processer i en flexibel miljö, med korta beslutsvägar och ett fokus på frihet under ansvar. Vårt kontor ligger i det hållbara Prisma-huset i Oceanhamnen, ett stenkast från Helsingborgs central. För mer information om hur vi har det och våra förmåner, se avsnittet "Varför jobba hos oss?" längre ner. På Inyett så drar vi alla vårt strå till stacken. Ditt bidrag hos oss blir att säkerställa smidig implementering och drift av Inyetts lösningar, vilket bidrar till ökad kundnöjdhet och effektiva affärsprocesser. Genom att tillhandahålla teknisk support och driva projekt relaterade till våra produktleveranser, hjälper du Inyett att förverkliga visionen om ett tryggare näringsliv utan bedrägerier och oseriösa företag. Du kommer att: Ansvara för planering, strukturering och implementering av Inyetts API för nya och befintliga kunder och partners Sätta upp integrationer, exempelvis genom att automatisera överföring av data via SFTP. Agera first- och second line technical support, t.ex. genom att hantera/felsöka befintliga integrationer och åtgärda problem som uppstår. Samarbeta med vår incident-coordinator för att hantera och kommunicera vid driftstörningar och incidenter. Driva projekt av teknisk karaktär, inklusive migrering av kunder och API-versioner samt andra integrationer. Stödja interna stakeholders med tekniska frågor relaterade till våra produktleveranser. Q/A-testning För att vara en match ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt tidigare erfarenhet i roller som Second line Technical Support, utvecklare eller motsvarande inom SaaS eller IT-branschen. För att kunna leverera och trivas i rollen bör du ha: Goda kunskaper inom Rest API-ramverket och Postman. Kompetens inom JSON, XML och SFTP. Erfarenhet av Q/A testing och incident management. Du bör även ha: Ett sinne för struktur och noggrannhet med god förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett begripligt sätt. Stresståligt och metodiskt arbetssätt med god impulskontroll. Ansökningsprocess: Skicka in din ansökan senast den 25 maj, men tveka inte – tjänsten kan komma att tillsättas innan deadline. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Anna-Maria Hellborg, [email protected]. Välkommen med din ansökan och med den en chans till att bli en del av Inyett-sfären!
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska jourtid arbetar du med hälso- och sjukvårdsinsatser i ordinärt och särskilt boende. Du får ett självständigt arbete där du tillsammans med kollega planerar och genomför både planerade och mer akuta insatser. Du har direkt patientansvar men även en arbetsledande funktion gentemot omvårdnadspersonal som arbetar jourtid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, meriterande med vidareutbildning inom distrikt/vård av äldre/psykiatri. Tidigare arbete inom hemsjukvård ses som fördelaktigt. Eftersom det förekommer resor i tjänsten så är B-körkort ett krav. Du är trygg i att självständigt utföra bedömningar och prioriteringar och du har ett gott samarbete med övriga kollegor och med omvårdnadspersonal. Mötet med den enskilde och dess anhöriga är en viktig del i arbetet och därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande. Du är en positiv kollega som bidrar till att bibehålla vårt goda arbetsklimat. Vi ser dig som en viktig person i vår verksamhet vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team, därav lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder individuell bredvidgång, tillgång till mentor, friskvårdsbidrag och möjlighet att omvandla semesterdagstillägg till extra semesterdagar. Vi tillämpar löpande urval och rekrytering så välkommen med din ansökan redan idag. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60 års åldern bosatt i Landskrona har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande har erfarenhet av arbete med turner eller liknande förflyttningshjälpmedel har god fysik tål pälsdjur då det finns katt i hemmet tål doften av e-cigarettrök Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete inom vård/omsorg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetspassen är varierande och de nuvarande arbetstiderna är kl. 08:00-17:00 och kl. 17:00-08:00 med 6 h jourtid på natten. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 08 04 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Head of PMO & COE Change Management Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role As Head of Project Management Office (PMO) and Center of Excellence Change Management (CoE CM) you will manage a new line function aimed to support BA Kockums with project management, change management and Value Stream Mapping (VSM) facilitation. The PMO manages a portfolio of improvement projects primarily on a Business Area level, characterized as strategical, cross-functional or Saab company-wide. Another central part is to support BA Kockums with VSM facilitation. The Center Of Excellence (COE) Change Management functions as a traditional COE that shares best practices, methodologies and standards within the discipline Change Management. The placement for this position is initially in Malmö. In Q4 2025, we will move to new premises in Lund. Your profile You will report directly to Head of Operational Excellence (OPEX) and this position will require you to: * Build, mentor, and act as a line manager for a dynamic team of Project Managers and Change Managers. You shall foster a culture of open communication, collaboration and knowledge sharing. * Work closely with BA Kockums management to align improvement projects with strategic objectives to overcome challenges and propel BA Kockums towards sustained growth, operational excellence and qualitative change management. * Ensure that this function also support BA Kockums with value stream mappings and change management by supporting with flow facilitators and change managers. * Oversee and guide the OPEX project portfolio, ensuring most efficient use of resources for business-driven improvements and employee involvement and buy-in at every stage. We are looking for an accomplished leader with: * Proven PMO and Project Management Expertise: Practical experience in managing change projects, including planning, execution, and monitoring and the ability to guide and motivate teams during changes. * Leadership Acumen: A track record of people management and change management with the ability to inspire and lead diverse teams. You are an excellent communicator and coach, skilled at inspiring and motivating teams. You are passionate about empowering people and believe in the strength of collective intelligence. * Innovative and Results-Driven: A proactive, goal-oriented approach with a high level of integrity and self-awareness. Understanding of the business environment and how changes impact the organization. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here You can send us your application in either Swedish or English. Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en skolkurator på 50% med möjlighet till 100% i kombination med arbete som socialpedagog. Som kurator hos oss är du en nyckelperson i arbetet med att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö för alla elever. Ditt arbete bistår i enskilda samtal med elever som behöver stöd-oavsett om det handlar om utmaningar i skolan, hemma eller psykisk hälsa. Du är en del i skolans lokala elevhälsoteam som har fokus på det främjande och förebyggande arbetet, vi arbetar aktivt med ElevHälsoMöte. Du samverkar nära med vårdnadshavare, pedagoger och externa aktörer för att skapa de bästa förutsättningarna för varje elevs välmående och utveckling. Kuratorer inom grundskolan och gymnasium har ett nätverk som träffas kontinuerligt under året för kollegialt utbyte samt handledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en kandidatexamen inom beteendevetenskap med inriktning mot psykologi eller sociologi. Meriterande med erfarenhet av arbete som skolkurator. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig inför förändrade förutsättningar. Arbetar självständigt med ett tydligt elevfokus. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer