Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab står inför många spännande projekt och utmaningar. På denna resa spelar IT en otroligt stor roll. Data har aldrig varit så viktigt som det är idag och att kunna dela, samla och använda data är en huvudkomponent för alla våra produktområden. Några av våra framtida utmaningar och projekt innebär: * Öka digitaliseringen i produkter och arbetsmetoder * Investera i den nyaste teknologin och arbeta ännu mer med exempelvis automatisering och Cloud. * Fortsätta att skapa en verkligt inkluderande och prestationsdriven kultur I denna roll som nätverkstekniker kommer du tillhöra ett team där ni gemensamt driver olika arbetsuppgifter inom olika områden. Till följd av detta är det viktigt att ha bred kunskap och ett stort intresse av att alltid fördjupa sina kunskaper inom nätverk. En del av uppdragen kommer bedrivas i projektform och i dessa kommer du ha möjlighet att sitta som teknisk rådgivare och om intresset finns kan du även delvist sitta som projektledare. I tjänsten kommer du ansvara för drift, utveckling och uppgraderingar av våra system för att säkerställa att miljöerna följer de rekommenderade säkerhets- och funktionskraven som finns. Vi lägger även mycket vikt vid att du och dina kollegor ständigt ska sträva mot att ha en uppdaterad kunskap kring den senaste utvecklingen och BI inom området. Kvällsarbete kan förekomma i tjänsten för att utföra planerade serviceaktiviteter. Flexibelt arbete är möjligt beroende på uppdrag. Arbetsplatsen är placerad i Malmö. Exempel på vad jobbet innebär: * I team bygga och förvalta nätverksstrukturen på SAAB * Arbeta med ett högt säkerhetstänk och följa krav kring detta * Jobba i både mindre och större uppdrag Din profil Som person är det viktigt att du ständigt vill lära och känner ett driv av att bidra till verksamheten. För dig är IT mer en livsstil än ett jobb. Du har lätt för att växla mellan olika uppgifter och har en bra prioriteringsförmåga, där målet är ditt teams långsiktiga mål. Du bör gilla att samarbeta och bemöter andra människor med respekt och förståelse, då du på dagligt basis kommer integrera med både kollegor och kunder. Då du kommer ha kollegor som sitter i andra delar av världen är det viktigt att du är hanterar både svenska och engelska i både tal och skrift. Även B-körkort är ett krav då resor mellan Saabs kontor kan förekomma. Vi tror vidare att du är lösning- och projektorienterad, pedagogisk och är "service minded". Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom nätverk, framförallt inom säkerhetsfunktioner, alternativt att du är väldigt hungrig och ivrig på att få utvecklas inom detta. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: * En relevant högskoleutbildning alternativt flera års erfarenhet av liknade arbete * Erfarenhet av Network design, Network security och Network operation * Certifiering och/eller erfarenhet av någon/några av Cisco, HPE Aruba, Checkpoint, Fortinet, Citrix and F5 * Erfarenhet av scripting och automatisering * Erfarenhet av att leverera nätverk IT lösningar som en intern eller extern leverantör till flera kunder * Kunna översätta säkerhetskrav som NIST och CMMC till andra tekniska lösningar Vi ser det även som meriterande om du har: * Erfarenhet av arbete enligt ITIL och ISO 27001 * Dokumenterad erfarenhet utav NSX, Ansible och CyberArk * Arbetat utifrån project management processer och ramverk Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Storesupport är en del av Job&Talent. När du klickar på "Ansök här" kommer du att dirigeras vidare till Job&Talent. VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. Supportmedarbetare inom ankomst & tull sökes till Axess Logistics i Malmö Är du en effektiv och lösningsorienterad person som trivs i ett högt tempo? Söker du ett varierat arbete där du får ta ansvar för både administration och stöd till produktionen? Nu söker vi dig som vill ta dig an en viktig roll i vår verksamhet – med start så snart som möjligt. ARBETSBESKRIVNING I rollen som supportmedarbetare ansvarar du för två centrala områden i vår verksamhet: ankomst och tullhantering samt produktionssupport inom vår produktionslina PDI (Pre Delivery Inspection). Som ansvarig för ankomst och tull ser du till att alla inkommande bilar registreras korrekt och i tid i våra system. Du tar emot dokumentation från rederier, kontrollerar uppgifterna noggrant och säkerställer att allt är i ordning för att fordonen snabbt ska kunna gå vidare i processen. Samtidigt är du en aktiv del av vår produktionssupport och fungerar som ett administrativt stöd för våra kollegor i PDI. Du arbetar nära produktionen för att bidra till att våra flöden fungerar smidigt och effektivt. Då dokumentation från rederier ibland anländer under helger kan kortare arbetsinsatser förekomma på helgen (ca 30–60 minuter hemifrån). Detta är nödvändigt för att säkerställa att bilarna är upplagda i systemet innan måndag. Självklart kompenseras du för detta enligt överenskommelse med närmaste chef. Ta emot och kontrollera ankomstdokumentation från rederier Lägga upp inkommande bilar i våra system och säkerställa korrekta tulluppgifter Ha löpande dialog med interna avdelningar och externa aktörer för att säkra flödet Stötta produktionen i det dagliga arbetet administrativt Bidra till att förbättra rutiner och arbetssätt inom dina ansvarsområden Din bakgrund och profil För att trivas i den här rollen behöver du motiveras av variation och tempo. Ena stunden arbetar du med noggrann dokumentation, nästa är du ett stöd i produktionen – det kräver att du är ansvarstagande, besitter struktur och skärpa, men också energi och flexibilitet. Du gillar att få saker gjorda, är lösningsorienterad och bidrar gärna till förbättringsmöjligheter i det dagliga arbetet. Du arbetar effektivt, tar ansvar för dina uppgifter och är trygg i att kommunicera både internt och externt. Du är social och bidrar till en god stämning och arbetsmiljö på arbetsplatsen. Dina kvalifikationer Erfarenhet ut av administration, tullhantering eller produktionsnära arbete God planerings- och struktur förmåga att hantera flera uppgifter parallellt B-körkort (manuell) Systemvana Goda kunskaper i Excel Ett lösningsorienterat och självgående arbetssätt Meriterande Logistik utbildning Erfarenhet ut av affärssystemet D365 Erfarenhet fordons-och logistikbranschen Mer om Tjänsten Uppdragsgivare: Axess logistics Placering: Malmö Tjänst: Supportmedarbetare-Ankomst, Tull och Produktionssupport Omfattning: Heltid Arbetstid: 07.30-16.00, Mån-fre (30 min lunch). Kortare helgarbete kan förekomma. Start: Omgående OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi befinner oss i teknikens framkant och är engagerade i att skydda industrier med hjälp av avancerade tekniska lösningar. Som en del av vår expansiva resa söker vi nu en Resande Servicetekniker. Om du brinner för teknik och vill bidra till en säkrare och mer effektiv värld, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade team. Vad vi erbjuder På Firefly erbjuder vi en dynamisk och innovativ arbetsmiljö som främjar kreativitet och nytänkande. Hos oss blir du en del av ett högpresterande och engagerat team som arbetar för att förbättra säkerheten för varje enskild kund. Vi sätter medarbetarnas trivsel i fokus och, med vår globala närvaro, erbjuder vi stora möjligheter för karriärutveckling inom företaget. Om tjänsten Som resande servicetekniker är du Fireflys ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar med tekniskt avancerade, kundanpassade systemlösningar och ansvarar för både förebyggande underhåll och problemlösning på befintliga anläggningar samt uppstart av nya installationer. I rollen ingår också att utbilda kunder i systemets funktionalitet, felsökning och underhåll. Ditt arbete sker självständigt, samtidigt som du har ett nära samarbete med Fireflys säljare, tekniska projektledare och våra kunder, där ditt fokus kommer vara inom Sverige och Skandinavien. Firefly har installerat skyddssystem i över 80 länder, och för rätt person finns det på sikt möjligheter att även arbeta internationellt. Om dig Vi ser att du: Har relevant utbildning Har erfarenhet av felsökning och verifiering av komponenter inom el, elektronik och mekanik Har kunskap inom IT Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Trivs i en resande tjänst Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som resande servicetekniker, gärna inom processindustrin. Som person är du en social och kvalitetsmedveten problemlösare. Vi vill att du är analytisk, strukturerad och ordningsam. Du är trygg i din arbetsroll och inger förtroende hos dina kunder. Lockas du av att se olika industrier, att arbeta med en teknisk bredd och ser det som en möjlighet med ett fritt och resande arbete där du träffar olika människor så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Skåne, Malmö. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Vi vill påminna om att vi inte tar emot ansökningar via mail, enbart via ansökningsformuläret via länken i annonsen. Frågor om tjänsten besvaras av Charlotte Åvall (HR) [email protected], och Mathias Häll(Service- och eftermarknadschef)[email protected].
Who you are You are motivated by delivering projects with speed and quality, within a constraint budget and passionate about creating an IKEA fit for the future. You are energized by increasing customer value, driving business growth and contributing to overall success and results. Inspired by working together in an ever-changing multi-dimensional environment and motivated by finding new ways through co-creation with colleagues and other IKEA units. You possess strong leadership capabilities enhanced with strong interpersonal skills with the ability to build trustful relationships. Ability to prioritize and make efficient decisions with speed and simplicity and to take a holistic and long-term view of a global organization and identify business opportunities accordingly. To be successful in this role, you have: • Minimum 5 years of experience of developing businesses and delivering results • Minimum 2 years of experience in leading and influencing stakeholders • Advanced training and proven experience in Retail Layout, Home Furnishing Retail Design, Graphic Design or Sales management with proven Project leadership skills • Experience from a leading position in establishing new CMPs • Experience from leading change through agile leadership in a complex business environment Your responsibilities As the Expansion Commercial Planning Leader, you are responsible for securing the budget, speed, quality, and efficiency in the commercial planning process. Take immediate action to secure any timeline disruption or cost increase due to changing orders. Create timelines for the commercial planning process, aligning with feasibility, concept and schematic design, secure the rough and fine planning, and deliver a portfolio of projects within expected quality, time and budget according to the Ingka Strategic Expansion Plan. As Expansion Commercial Planning Leader, you need to be proactive in working and collaborating across functions within Ingka, Inter IKEA Retail Concept and other relevant stakeholders to secure detailed drawing deliverables and commercial planning according to expectations and market pre-requisites. You will be leading the commercial planning, secure communication and stakeholder management, as well as providing regular detailed drawing production forecast updates to the Expansion Planning Project Leaders. Furthermore, you are responsible to coordinate the documentation and sharing of lessons learned within the commercial planning process to further drive improvements.
Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket har gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker en Entreprenadingenjör till vårt växande team i Syd som trivs med att arbeta i en varierande roll med mycket ansvar! Som entreprenadingenjör hos oss arbetar du nära platschef ute i produktionen och är ett stöd genom hela projektprocessen- från anbud till slutdokumentation. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stöd vid tekniska frågor Kontraktsadministration Ekonomisk uppföljning Kalkyl och tidsplanering Inköp och arbetsledning Kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor Övrig administration I rollen ingår även att medverka vid bygg- och produktionsmöten, ha kontakt med kund och att delta under projektavslut och överlämning. Med andra ord, en bred och varierande roll med stor påverkan på projektet. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har någon form av teknisk utbildning som civil- eller högskoleingenjör eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från rollen eller motsvarande från järnvägsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, järnvägsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som entreprenadingenjör kommer du även att fungera som stöd till platschefer i tekniska och ekonomiska frågor i olika projekt och därför ser vi att du är bra på att kommunicera med andra såväl skriftligt som muntligt. Tjänsten kräver att du är bra på att samarbeta och inser värdet av goda relationer både externt och internt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Körkort B är ett krav. Ansökan Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta arbetschef Hans Bauer, [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Cecilia Ångman, [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla. Vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Syd.
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår undervisning åk 1-3 och delat mentorskap i en klass. Du som söker skall vara intresserad av att skapa en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar elevers utveckling och lärande. Den pedagogiska verksamheten utgår från varje barns förutsättningar och bygger på undervisning som utformas i enlighet med läroplanens mål. Som pedagog förstärker du elevernas skoldag genom att inspirera, organisera och genomföra strukturerad undervisning samt stödja elevernas sociala utveckling. Du stödjer eleverna och skolan att bli en trygg, stimulerande och lärorik miljö under skoldagen. Du ingår i ett arbetslag som består av ämneslärare, elevassistenter och elevcoach. Tillsammans med lokal elevhälsa och skolledning utvecklar ni en stimulerande och trivsam verksamhet. I vårt arbetssätt utgår vi ifrån tvålärarsystem, där två pedagoger delar på planering och bedömning i en klass, samt kollegialt lärandet som sker både individuellt och i arbetslaget. Det pågår ett spännande utvecklingsarbete med målsättning att skapa en fortbildningskultur där pedagoger stöttar varandra i utvecklingen av en god skola. Vi förväntar oss att du har ett starkt engagemang i att driva och utveckla digitala och språkutvecklande metoder. I undervisningen används kooperativt lärande och de strukturer som stöttar elevernas samarbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet, enskilt och tillsammans med andra, samt håller dig uppdaterad kring ny forskning, händelser i omvärlden samt ser utvecklingsmöjligheter i verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning, examen och legitimation som grundskollärare med behörighet att undervisa i åk 1-3. Vi fäster stor vikt vid dina erfarenheter av planering, undervisning och bedömning i det pedagogiska arbetet. Du ska vara väl förtrogen med de lagar och regler som styr i skolan såväl som läroplan och kursplaner samt har förmågan att omsätta detta i praktiken. Du skall ha mycket god känsla för service och tycker om att möta människor. Du känner dig trygg och trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vidare har du bra samarbetsförmåga, ett positivt förhållningssätt och gott bemötande. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi värderar flexibilitet och engagemang högt. Kunskaper i att använda digital teknik i undervisningen, i de program som ingår i Office365, är extra meriterande. Vårt erbjudande: Vi kan erbjuda dig en utvecklande och utmanande roll i en expansiv kommun. Du kommer att ingå i ett team med kollegor där samarbete och entusiasm är ledorden. Osby kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer, vi erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag och löneväxling till pension. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju och rekrytera innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår undervisning åk 4-6 och delat mentorskap i en klass. Du som söker skall vara intresserad av att skapa en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar elevers utveckling och lärande. Den pedagogiska verksamheten utgår från varje barns förutsättningar och bygger på undervisning som utformas i enlighet med läroplanens mål. Som pedagog förstärker du elevernas skoldag genom att inspirera, organisera och genomföra strukturerad undervisning samt stödja elevernas sociala utveckling. Du stödjer eleverna och skolan att bli en trygg, stimulerande och lärorik miljö under skoldagen. Du ingår i ett arbetslag som består av ämneslärare, elevassistenter och elevcoach. Tillsammans med lokal elevhälsa och skolledning utvecklar ni en stimulerande och trivsam verksamhet. I vårt arbetssätt utgår vi ifrån tvålärarsystem, där två pedagoger delar på planering och bedömning i en klass, samt kollegialt lärandet som sker både individuellt och i arbetslaget. Det pågår ett spännande utvecklingsarbete med målsättning att skapa en fortbildningskultur där pedagoger stöttar varandra i utvecklingen av en god skola. Vi förväntar oss att du har ett starkt engagemang i att driva och utveckla digitala och språkutvecklande metoder. I undervisningen används kooperativt lärande och de strukturer som stöttar elevernas samarbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet, enskilt och tillsammans med andra, samt håller dig uppdaterad kring ny forskning, händelser i omvärlden samt ser utvecklingsmöjligheter i verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning, examen och legitimation som grundskollärare med behörighet att undervisa i åk 4-6 i ämnena svenska, SO, matematik och NO. Vi fäster stor vikt vid dina erfarenheter av planering, undervisning och bedömning i det pedagogiska arbetet. Du ska vara väl förtrogen med de lagar och regler som styr i skolan såväl som läroplan och kursplaner samt har förmågan att omsätta detta i praktiken. Du skall ha mycket god känsla för service och tycker om att möta människor. Du känner dig trygg och trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vidare har du bra samarbetsförmåga, ett positivt förhållningssätt och gott bemötande. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi värderar flexibilitet och engagemang högt. Kunskaper i att använda digital teknik i undervisningen, i de program som ingår i Office365, är extra meriterande. Vårt erbjudande: Vi kan erbjuda dig en utvecklande och utmanande roll i en expansiv kommun. Du kommer att ingå i ett team med kollegor där samarbete och entusiasm är ledorden. Osby kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer, vi erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag och löneväxling till pension. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju och rekrytera innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. Tjänsten tillsätts förutsatt att den inte behöver tas i anspråk av personal inom organisationen. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar en undersköterska inom Anestesi till operationsenheten i Trelleborg! På operationsenheten arbetar vi tillsammans för att leverera vård av högsta kvalitet med patientens behov och välbefinnande i fokus. Genom ett starkt engagemang och en kontinuerlig strävan efter förbättring samt lärande skapar vi en enhet som är framåtriktad. Vi är i en expansiv fas och utökar vår operationsverksamhet, vilket innebär att vi söker nya medarbetare som delar vår passion och vårt engagemang för att skapa värde för våra patienter. På operationsenheten i Trelleborg erbjuder vi operationer inom ortopedi för vuxna och barn, käkkirurgi, öron-, näs- och halsoperationer samt tand. På avdelningen bedrivs dagkirurgiska ingrepp och slutenvårdsingrepp. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss har du en mycket viktig roll i teamet. Du arbetar bland annat inne på operationssal där du assisterar både läkare och anestesisjuksköterska i deras arbete. Därtill förbereder du och plockar fram relevant utrustning och material till aktuell anestesi samt ansvarar för att rengöra och iordningställa salen inför nästa operation. Som nyanställd erbjuder vi dig ett introduktionsprogram som anpassas till ditt behov och du får en handledare att följa. Vi tar fram en individuell kompetensutvecklingsplan tillsammans med dig och erbjuder kontinuerliga utbildningsdagar samt andra kompetenshöjande utbildningstillfällen. Arbetstiderna är 40 timmar i veckan, endast dagtid och ingen jourtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och uppfyller Socialstyrelsens krav om skyddad yrkestitel oavsett om du läst enligt tidigare eller nuvarande programstruktur. Om du läst den tidigare programstrukturen ser vi gärna att de är med inriktning akutsjukvård/sjukvård. Goda språkkunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som undersköterska på operationsavdelning ser vi det som meriterande. Det här är en tjänst för dig som har en positiv attityd till ditt arbete. Du tar ansvar för din uppgift, har förmåga att själv strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete framåt. Vidare har du ett lyhört och smidigt förhållningssätt - du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även om situationen bli stressig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen att söka! ÖVRIGT Observera att du behöver bifoga intyg/betyg (ej enbart diplom) från din undersköterskeutbildning för att din ansökan ska ses som komplett. Har du fått ditt bevis om skyddad yrkestitel ska även detta bifogas i ansökan. Du behöver visa upp ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Har du inte detta bevis anställs du som omvårdnadsassistent och anställningen är visstid, i väntan på beviset. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och vilka övergångsregler som gäller https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du ta ett steg vidare i din CNC-karriär och jobba i en modern och dynamisk verkstad? Då är det här en tjänst för dig! Om företaget WS Mekaniska har sina rötter i en verkstad med över 60 års erfarenhet i branschen som har utvecklats till en modern mekanisk verkstad med fokus på hållbarhet och innovation. Som en nischad legoleverantör betjänar WS Mekaniska kunder inom en mängd olika branscher, inklusive marinindustri, fordonsindustri, förpackningsindustrin, forskningssektorn och big science. Sedan 2017 är verksamheten ISO 9001-certifierad, vilket understryker det starka fokuset på kvalitet och leveransprecision. Du kan läsa mer om företaget på deras hemsida: www.wsmekaniska.se Rollen är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Emploid med goda möjligheter att bli överrekryterad till WS Mekaniska. Om rollen Vi söker en självgående CNC-svarvare som får möjligheten att hantera hela processen från programmering till färdig detalj. Eftersom du kommer att arbeta med styckestillverkning och ibland även små serier innebär rollen ett varierande arbete med frekventa omställningar. Som CNC-svarvare ansvarar du för själva programmering i GibbsCAM eller Fusion 360, ställning av maskiner och att genomföra produktionen. Du kommer att arbeta med: - Programmering och optimering av CNC-program i GibbsCAM/Fusion 360. - Ställning och inställning av CNC-maskiner - Svarvning - Kvalitetskontroller med mätverktyg - Planering och förberedelse av kommande jobb under produktionen - Eventuellt visst montagearbete vid behov WS Mekaniska erbjuder en arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas, både genom intern kompetensdelning och genom vidareutbildning inom programmering och mätteknik. Om dig Vi letar efter dig som är tekniskt intresserad, självgående och har en naturlig förståelse för maskiners funktion. Har du ett intresse för motorcyklar, bilar eller mekanik ser vi det som ett plus, då vi vet att dessa färdigheter ofta bidrar till en god maskinkänsla. Du är en problemlösare som tar ansvar för ditt arbete och ser lösningar snarare än hinder. Noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet är en självklarhet för dig och du strävar alltid efter att leverera detaljer med högsta precision. Du trivs i en arbetsmiljö med högt i tak och värdesätter en arbetsplats där samarbete, ansvar, glädje och utveckling är centrala värderingar. Det är för tjänsten krav med: - Erfarenhet av programmering i GibbsCAM, Fusion 360 eller liknande CAD/CAM-system. - Erfarenhet av att arbeta med Mazatrol, Heidenhain eller Fanuc - God förståelse för tekniska ritningar och mätteknik Därutöver behöver du för att vara aktuell ha minst en av två bakgrunder: - Arbetat som CNC-svarvare där du programmerat maskiner och producerat från ax till limpa Eller - Arbetat som tekniker/servicetekniker/underhållstekniker och har kompletterat med en utbildning inom CNC Övrig information Start: Omgående Plats: Eslöv Omfattning: Heltid Arbetstider: 2-skift mån-fre. Morgonpass kl.06:00-15:15 eller 07:00-16:45, kvällspass 13:45-23:45 Lön: Enligt GFL Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: cnc-operatör, cnc-tekniker, programmering, svarv, fräs, gnist, montage, skift, verkstad, mekanik, underhåll, Eslöv, Lund, Malmö
Vill du arbeta i en producerande verksamhet som processoperatör? Då kan du vara den vi söker! Vi söker just nu, på uppdrag av vår kund i Landskrona, en processoperatör för ett långsiktigt heltidsuppdrag. I rollen arbetar du nära produktionen och ansvarar för att ställa in och övervaka maskiner, hantera material samt identifiera och åtgärda mindre driftstörningar. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom produktion, gärna i en liknande roll som processoperatör. Arbetstiderna är förlagda till 5-skift (dag, kväll och natt), vilket kräver att du är flexibel och trivs med varierande arbetstider. För att ta dig till och från arbetsplatsen behöver du ha körkort och tillgång till bil. Krav för tjänsten: - Körkort & tillgång till bil - Truckkort A+B med god körvana - Tillgänglig för skiftarbete - Tidigare erfarenhet av industriarbete Meriterande: - Om du har tidigare arbetserfarenhet inom kemi / färg / läkemedel Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Välj ett jobb för att visa detaljer