Vill du vara med och skapa framtidens bästa lärmiljö? Vi söker en engagerad och kompetent skolkurator som förstärkning till vårt dynamiska team! Ditt uppdrag • Utveckla det främjande och förebyggande arbetet tillsammans med personal och skolledning. • Bidra med psykosocial kompetens inom elevhälsans arbete på individ-, grupp- och organisationsnivå. • Arbeta för att eleverna ska uppnå kunskapsmålen och undanröja hinder för elevers lärande. • Ha god kunskap om skol- och sociallagstiftning samt samhällets olika stödsystem, myndigheter och frivilliga organisationer. • Arbeta tätt tillsammans med skolkuratorskollegor inom enheten med vårt systematiska och kvalitetssäkrande arbete samt verka för likvärdighet och tillgänglighet i uppdraget på kommunövergripande nivå. Tjänsten är på en 75% tjänstgöringsgrad. Din erfarenhet • Socionomexamen, eller annan adekvat högskoleutbildning. • Erfarenhet av att arbeta som skolkurator. Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med elevhälsa och psykosocialt arbete. • God kunskap om skol- och sociallagstiftning. Är det här du? • Du är bra på att hålla deadlines och organisera ditt arbete. • Du känner dig trygg i din roll och har förmåga att stå upp för dina åsikter. • Du är skicklig på att bygga förtroendefulla och respektfulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi erbjuder • Du kommer att ingå i en stabil arbetsgrupp av kuratorer som du träffar regelbundet. • En gedigen introduktion och mentor. • Regelbunden fortbildning genom bla kollegialt lärande och handledning. • Vi strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt uppdrag. Om arbetsplatsen Resursavdelningen består av tre enheter: Socialtjänstens utredningsenhet, Familjeenheten och Barn- och elevstödsenheten. Verksamheterna inom Resursavdelningen präglas av ett aktivt, innovativt ledarskap och professionalitet med höga förväntningar på alla - barn, elever och medarbetare. Läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida. Eslövs kommun erbjuder hög livskvalitet med trygghet och välmående genom hela livet. Med nya attraktiva boenden, stark gemenskap och trygghet för alla känner vi stolthet över vår plats och vart vi är på väg. Vi utvecklar kommunens olika delar så att du kan bo, leva och verka mitt i Skåne – med hela världen runt hörnet. https://eslov.se/utbildning-barnomsorg/elevhalsa/ (https://eslov.se/utbildning-barnomsorg/elevhalsa/) Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut. Vi kommer att hålla inledande intervjuer den 15:e juli. Vi uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ (https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/) För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Gör skillnad. Varje dag. Vårdcentralen Fosietorp är en välfungerande och trevlig hälsovalsenhet med forskningsuppdrag från Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi ser samarbete som en framgångsfaktor och strävar efter öppenhet i viktiga frågor samt ser kommunikation som ett naturligt arbetsredskap för att arbeta mot samma mål och uppnå dessa. Vårt dagliga arbete präglas av tillitsstyrning, patientfokus och verksamhetsutveckling. Vårdcentralen har flera specialistmottagningar och även barnavårdscentralen är lokaliserad i våra gemensamma lokaler. Vi har cirka 11 500 listade patienter på specialistmottagningarna och på barnavårdscentralen finns cirka 750 barn listade. Idag är vi ungefär 45 medarbetare inom olika yrken såsom specialistutbildade allmänläkare, ST-läkare, distriktssköterskor, barnsjuksköterskor, allmänsjuksköterskor, undersköterskor, kurator, psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapeut, dietist och medicinsk sekreterare/administratörer. Tillsammans arbetar vi, som representerar olika områden inom allmänmedicin, med att erbjuda alla våra patienter, en trygg och tillgänglig primärvård av hög kvalitet och med ett gott bemötande. Våra lokaler ligger i stadsområde söder i Malmö med goda kollektiva bussförbindelser och nära yttre- och inre ringled om man väljer att ta bilen. Vi är en akademisk vårdcentral som fungerar som en resurs för andra vårdcentraler när det gäller olika forskningsprojekt. Då det bedrivs en hel del forskning på vårdcentralen håller vi oss kontinuerligt uppdaterade och håller en hög vetenskaplig nivå såväl på vår medicinska verksamhet som inom psykisk ohälsa. Vi är stolta över att vara en akademisk vårdcentral samt vår strukturerade satsning på kvalitets- och utvecklingsarbete där vi är med och bygger broar mellan den akademiska världen och primärvården. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en kollega för en visstidsanställning till vår välbemannade och utvecklingsinriktade läkargrupp bestående av åtta distriktsläkare och sex ST-läkare/legitimerade läkare. Vi vänder oss till dig som vill arbeta på nya sätt för att förbättra primärvården och arbetsmiljön. Tillsammans vidareutvecklar vi Fosietorpsmodellen, ett modernt och patientnära sätt att arbeta som husläkare. Vi strävar efter kontinuitet, kvalitet och att vara nära våra patienter. Vår läkargrupp är kända för att vara hjälpsamma och välkomnande och vi är en grupp med högt i tak. Vi har god kontinuitet och hög kompetens i alla yrkesgrupper på vårdcentralen. Vi tillämpar tillitsbaserad styrning, flexibla arbetssätt och en struktur som främjar personlig utveckling likväl som grupp- och verksamhetsutveckling. Vi tror att modet att prova nya arbetssätt fortsatt kommer att leda oss framåt och är i full gång med digitalisering. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av primärvårdsarbete samt erfarenhet av att arbeta i PMO och Melior. Vi tänker oss att du vill arbeta på ett modernt och flexibelt sätt som kan anpassas till övriga livssituationen och vill vara med och vidareutveckla vår arbetsmodell. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Brinner du för musik och vill inspirera barn och unga? Bli en del av vårt kreativa team! Kulturskolan i Bjuv är en levande och inkluderande kulturskola där vi erbjuder undervisning inom musik, dans och konst. Vi arbetar tätt tillsammans med skolor, bibliotek och andra kulturaktörer för att skapa en meningsfull fritid för barn och unga. Hos oss får du stora möjlig-heter att vara med och utveckla verksamheten! Tjänsten är tillsvidare, deltid 40%. Det kan finnas möjlighet till tillfällig utökning av tjänsten då vi ofta har projekt eller ingår i samarbeten med andra kommuner. ARBETSUPPGIFTER Som brasspedagog hos oss kommer du att undervisa i brassinstrument, från trumpet och valthorn till trombon och tuba, för både nybörjare och mer erfarna elever. Du kommer att: • Planera och genomföra individuell undervisning samt gruppundervisning. • Leda och utveckla vår elevorkester tillsammans med en kollega. • Samarbeta med övriga pedagoger för att skapa inspirerande och kreativa läromiljöer. • Delta i konserter, projekt och samverkan med externa aktörer. Konserter och projekt kan innebära arbete på kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har relevant högskoleutbildning inom musik och pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Har erfarenhet av att undervisa barn och ungdomar i brassinstrument. • Är engagerad, pedagogisk och har förmågan att inspirera elever. • Har god samarbetsförmåga och kan ta egna initiativ. • Gärna innehar B-körkort och tillgång till bil. Inget krav men det kan underlätta. Vi erbjuder: • En kreativ och inspirerande arbetsmiljö. • Stora möjligheter att utveckla din undervisning och forma verksamheten. • Ett engagerat team av kollegor med hjärtat i kulturskolan. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 8 april. Vi genomför intervjuer löpande. För tjänster inom Kultur och fritidsförvaltningen ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som socionom hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom socialt arbete. Du kommer att hjälpa människor att hantera sociala problem, erbjuda rådgivning och samarbeta med olika aktörer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och verksamhet. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Socionom till Östra Göinge intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Anställningen är placerade vid medicinska fakulteten. Institutionsplacering avgörs i samband med tillsättning. Lokaler, annan infrastruktur och resurser för anställningen finansieras enligt fakultetens gängse modell. Befattningen kommer att vara förenad med anställning som specialistläkare/överläkare. Eftersom ämnet är definierat som medicinsk forskning, finns inget specifikt behov att fylla. Syftet är istället att i konkurrens anställa den mest meriterade sökande, oavsett ämnestillhörighet inom medicinsk forskning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar främst självständig forskning och utvecklingsarbete samt handledning av master- och forskarstudenter, men även undervisning på grundutbildningsnivå, ledarskap samt administration. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Behörighet Behörig att anställas som lektor enligt Högskoleförordningen 4 kap 4 § är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Den sökande ska ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande minst fem veckor eller ha inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt, om det inte finns särskilda skäl. Den anställde ska då genomgå högskolepedagogisk utbildning under de två första åren av anställningen, så att kravet uppnås. Eftersom anställningen som universitetslektor är förenad med anställning som specialistutbildad läkare, krävs att sökanden har specialistkompetensbevis och innehar för läkaryrket nödvändiga kunskaper i svenska enligt Socialstyrelsens definition vid tillträdet av den kliniska befattningen (språkkunskap i svenska, lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala) som även godkänner motsvarande kunskaper i norska eller danska språket). Bedömningsgrunder Den sökande ska ha visat vetenskaplig och pedagogisk skicklighet av betydelse för ämnet. Vid bedömningen kommer särskild vikt att tillmätas den vetenskapliga skickligheten. Den sökande skall ha visat vetenskaplig skicklighet genom att hålla en god nationell och internationell nivå som forskare och ha väl dokumenterad vetenskaplig kompetens. Den sökande ska vara disputerad inom ämnesområde av relevans för anställningen. Den sökandes vetenskapliga skickligheten styrks av visad vetenskaplig självständighet, pågående anslag erhållna i konkurrens med sökande som huvudman, erfarenhet av postdoc period genomförd i annan miljö än där den sökande erhållit sin doktorsexamen, samt publikationer i tidskrifter med peer review system. Särskild hänsyn tillmäts publikationer med den sökande som senior författare. Vikt kommer också fästas vid pedagogisk skicklighet och förmåga att handleda master studenter och doktorander. Pedagogisk skicklighet skall visas såväl inom undervisning som inom handledning på grund- avancerad- och forskarutbildningsnivå. Hänsyn kommer också tas till visad förmåga till ledarskap, samarbetsförmåga, klinisk skicklighet samt till visad förmåga att interagera med det omgivande samhället. Då det gäller klinisk skicklighet krävs erfarenhet av självständigt arbete inom sjukvården där sökande har aktuell klinisk verksamhet. I tillsättningen kommer den vetenskapliga utvecklingspotentialen särskilt att betonas. För lärare vid Lunds universitet gäller som allmänt behörighetskrav att vara lämplig för och ha den förmåga i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Vid anställning av lärare gäller, utöver vad som följer av högskoleförordningen, Lunds universitets anställningsordning samt Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor (fastställda 2022-03-30): www.medicin.lu.se/lfn I Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor anges närmare vilken typ av dokumentation som kan användas för att styrka sökandes kompetens vad avser vetenskaplig skicklighet, pedagogisk skicklighet, akademiskt ledarskap, samverkan samt tillämpning och klinisk skicklighet. www.medicin.lu.se/lfn Ytterligare upplysningar lämnas av dekanus Maria.Björkqvist, tel: 046-222 80 84, e-post: [email protected] eller prodekan Jonas Larsson tel 046-22205 80, e-post: [email protected] Upplysningar om ansökningsförfarande lämnas av enhetschef Kajsa Johnsson, tel 046-222 08 22, e-post: [email protected] Anställningen tillsätts efter förslag från medicinska lärarförslagsnämnden. Ansökan Anställningen söks elektroniskt via Lunds universitets sökandeportal senast 2025-09-12. Ansökan redovisas enligt medicinska fakultetens anvisningar för sökande till läraranställning (se www.medicin.lu.se/lfn under rubrik Meritsammanställning och CV). Sökandes namn kan komma att uppges på medicinska fakultetens hemsida på Internet om inte det av ansökan tydligt framgår att sökanden motsätter sig detta. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Medicinska fakultetens kansli är en spännande och allsidig arbetsplats. Kansliet står för en samlad expertis i frågor som rör utbildning, ekonomi, internationalisering, kommunikation, ledningsstöd och HR-frågor. Kansliet strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsplats, med en god arbetsmiljö i fokus. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Tjänsten Kommer i första hand vara dagtid mån-fredag 11-16 (50 procent i fast schema dagtid). Finns dock ett behov på både kvällar och helger därav goda chanser att jobba extra upp mot 100 procent. Om Åhus Seaside Åhus Seaside är en lyxig resort vid den vackra kusten i Åhus, känd för sin enastående service och gastronomi. Vi söker nu en erfaren servis som vill bli en del av vårt dedikerade team. Arbetsuppgifter Som servis på Åhus Seaside kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: Servera mat och dryck till våra gäster med högsta möjliga standard. Säkerställa en trevlig och minnesvärd upplevelse för alla gäster. Ge rekommendationer om menyval och vinparningar. Ta emot beställningar och hantera betalningar. Förbereda och städa serveringsområden före och efter service. Samarbeta med köksteamet och övrig personal för att garantera smidig service. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av servering, helst i à la carte-miljö. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö. En stark känsla för service och en positiv attityd. Goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Meriterande Erfarenhet från arbete på högklassig restaurang eller hotell. Kunskap om vin och drycker. Personliga egenskaper Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, punktlighet och en utpräglad känsla för detaljer. Du är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och som alltid sätter gästens upplevelse i fokus. Vi erbjuder En inspirerande arbetsmiljö vid havet. Möjlighet att arbeta med ett professionellt och engagerat team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Möjligheter till vidareutveckling och utbildning inom företaget. Ansökan Vi tar emot ansökningar löpande tills tjänst är tillsatt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya servis till Åhus Seaside! Med vänliga hälsningar, Åhus Seaside
Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som säljare/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1! Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från söder till norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event. Din roll som säljare/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation. Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra säljare/franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam. Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp. För att trivas som säljare/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning. Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande. Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus. Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!
Om tjänsten Som speciallärare på Ljungenskolan och Lackalänga skola är du en del av skolornas spec-team med specialpedagoger, speciallärare och Sva-lärare. Skolans spec-team bildar ett eget arbetslag som arbetar i nära samarbete med rektorer med skolutveckling, analys och uppföljning av resultat i det systematiska kvalitetsarbetet och du är också en del av skolornas elevhälsoteam. Arbetet förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och ett ödmjukt förhållningssätt, att du ser dig själv som en aktiv del av skolans verksamhet. Som speciallärare hos oss kommer du främst att arbeta med elever i behov av särskilt stöd, både individuellt och i mindre grupper men också med handledning av pedagoger. Arbetet sker i nära samverkan med klasslärare och annan skolpersonal, där ni tillsammans anpassar undervisningen för att möta varje elevs behov. Du kommer även att vara delaktig i skolans utvecklingsarbete, där du tillsammans med övriga medarbetare arbetar för att ständigt förbättra vår verksamhet. Dokumentation, uppföljning och utvärdering av stödinsatser är naturliga delar av uppdraget. Arbetet utgår från skolans styrdokument, som du förväntas vara väl förtrogen med och kunna omsätta i praktiken. Är du den vi söker? Vi söker en legitimerad lärare med speciallärarexamen. Du har goda kunskaper om arbete med elever i behov av särskilt stöd och gärna tidigare erfarenhet av liknande uppdrag. Vi söker dig är flexibel, lösningsfokuserad och har ett genuint engagemang för att stödja varje elevs utveckling. Du har förmågan att ta ett helhetsperspektiv och är utvecklingsbenägen. Du tycker om att bygga upp ett arbetssätt som ger varje elev förutsättningar att lära och. Vi vill att du är skicklig på analys och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Som person vill vi att du är självständig med en god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du är även strukturerad och flexibel och har god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kan komplettera vårt nuvarande team. Hos oss får du möjlighet att arbeta på skolor där varje elev blir sedd och ges möjlighet att lyckas. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där öppenhet, engagemang och utveckling står i fokus. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgraden 100%. Din tjänst fördelas mellan båda skolorna i rektorsområdet. Tillträde enligt överenskommelse. Ljungenskolan är en F-6-skola med tillhörande fritidshem i Furulund. Skolan har vackra omgivningar med närhet till skog och å och rika möjligheter till stimulerande uteverksamhet. Tillsammans med Lackalänga skola bildar vi Furulunds rektorsområde. Skolorna har ett nära samarbete och vi värdesätter det kollegiala lärandet. Tillsammans bidrar vi till att våra elever utvecklar sina förmågor i en trygg och stimulerande lärmiljö. Vi har hög legitimationstäthet och ett gemensamt driv att fortsätta utveckla våra skolor. Utvärderingar visar att våra elever trivs i mycket hög utsträckning och skolan visar varje år mycket goda resultat med hög måluppfyllelse. Att förbättra kvalitén genom uppföljning, utvärdering och utveckling är grundläggande för oss. Det gör vi genom att kontinuerligt säkerställa det systematiska kvalitetsarbetet. Vårt arbete utgår från ett kollegialt lärande och en delakultur där vi regelbundet träffar kollegor för att säkerställa en god kvalitativ undervisning med eleven i fokus. Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett genuint intresse för informationsteknologi och vara med att bygga upp hållbara beroende i vårt omfattande systemlandskap? Motiveras du av att göra verksamheten mer datadriven i ett samhällsviktigt uppdrag? Då kanske du är vår nästa systemintegratör! Region Skåne har en omfattande regional tjänsteplattform som håller på att transformeras med hjälp av moderna verktyg i ett större projekt för att kunna stödja en alltmer datadriven verksamhet. Vi bygger många olika typer av tjänster som integrationer, generella tjänster, webservices, API gränssnitt med SOAP och REST, meddelandeköer och anslutningar till nationella tjänster, bland annat Inera. Som systemintegratör kommer du att tillhöra en enhet med regionalt ansvar för integration och information. Du kommer att arbeta med att implementera systemintegrationer mellan våra interna system och externa anslutningar för att utöka vår plattform. I din roll kommer du delta aktivt med att modernisera vår plattform med nya verktyg för att erbjuda ett bredare tjänsteutbud. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. ARBETSUPPGIFTER I rollen som systemintegratör kommer dina arbetsuppgifter omfatta: • Designa och implementera systemintegrationer mellan våra system • Utveckling av .NET applikationer • Samverka med systemansvariga, systemutvecklare, arkitekter, leverantörer och andra relevanta roller • Dokumentation av integrationer • Optimera dataflöden och transformationer Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kommer att förändras över tid. Det finns med andra ord stora möjligheter att vara delaktig och påverka ditt eget arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark kombination av specialistkompetens och personliga egenskaper som gör dig till en erfaren systemintegratör. Därför ser vi följande kvalifikationer som krav: • Cirka 5 års erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer • En relevant eftergymnasial utbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Goda kunskaper i svenska • Erfarenhet av BizTalk och Windows servermiljöer • Goda färdigheter med utveckling i .NET och C# samt webservices • God förmåga att beskriva och dokumentera lösningar • Erfarenhet av RabbitMQ Följande kvalifikationer ser vi som meriterande: • Erfarenhet av HL7 för BizTalk/HL7 Accelerator for BizTalk (BTHLA7) • Erfarenhet av SQL Server och T-SQL programmering • Erfarenhet av att ha arbetat med agila metoder • God förståelse för prestandafrågor och möjligheter till prestandaoptimering • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsverksamhet • Relevanta certifieringar Du har ett stort intresse för systemintegration och vill ständigt utvecklas. Som person är du en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt, med ett fokus på både teamets och verksamhetens bästa. Därtill är du duktig på att lyssna in behovet hos dina intressenter, vilket gör att du har lätt att sätta dig in i och förstå regionens verksamhet och behov. Ditt arbetssätt är flexibelt och lösningsfokuserat. Du utgår från befintliga förutsättningar, har ett tydligt fokus på leverans samt en förmåga att driva och hantera flera aktiviteter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett genuint intresse för data lakehouses, ETL-processer och datalager? Motiveras du av att göra verksamheten mer datadriven i ett samhällsviktigt uppdrag? Då kanske du är vår nästa data engineer! Region Skåne har ett omfattande Enterprise Data Warehouse och håller nu på att vidareutveckla detta till ett modernt Data Lakehouse. Vi bygger miljöer för avancerad analys, Machine Learning och AI. Därför söker vi nu en data engineer som vill göra skillnad. Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. Missa inte denna möjlighet att vara med i framkanten inom data engineering! ARBETSUPPGIFTER Som data engineer kommer du att tillhöra en enhet med ansvar för integration och information. Du kommer att arbeta främst med insamling och bearbetning av data i vår dataplattform. I rollen som data engineer kommer dina arbetsuppgifter omfatta följande: • Designa och implementera skalbara och robusta lösningar för dataflöden (ETL/ELT - extrahering, transformation och laddning av data). • Bygga datamodeller och transformationer. • Monitorera och felsöka dataflöden. • Optimera våra dataflöden och transformationer. • Stödja intressenter med utforskning av data för att fånga relevanta krav. • Samverka med systemansvariga, produktägare, arkitekter, Data Scientists och andra relevanta roller. Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kommer att förändras över tid. Det finns med andra ord stora möjligheter att vara delaktig och påverka ditt eget arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark kombination av specialistkompetens och personliga egenskaper som gör dig till en utmärkt data engineer. Därför ser vi följande kvalifikationer som krav: • En relevant eftergymnasial utbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. • God kommunikationsförmåga. • Erfarenhet av att arbeta i datalager-/datasjö-projekt med att designa och implementera ETL-flöden för integration, transformation och konsolidering av data. • Mycket goda kunskaper i SQL och att utveckla i Microsoft SQL-databaser (T-SQL). • God förståelse för prestandafrågor och möjligheter till prestandaoptimering. Vi ser det som meriterande om du även har: • Erfarenhet av Data Lakehouses, Data Mesh, Data Fabric och DataOps. • Goda färdigheter i utveckling i C# eller Python. • Erfarenhet av SQL Server, Databricks, Microsoft Fabric, Azure Synapse och Power BI. • Erfarenhet av Biml eller andra automatiseringslösningar. • Erfarenhet av molninfrastruktur. • Erfarenhet av arbete med IT-säkerhet, kryptering och pseudonymisering. • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsverksamhet. Som person är du en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt, med ett fokus på både teamets och verksamhetens bästa. Därtill är du duktig på att lyssna in behovet hos dina intressenter, vilket gör att du har lätt att sätta dig in i och förstå regionens verksamhet och behov. Ditt arbetssätt är flexibelt och lösningsfokuserat. Du utgår från befintliga förutsättningar, har ett tydligt fokus på leverans samt en förmåga att driva och hantera flera aktiviteter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Välj ett jobb för att visa detaljer