Testingenjör Luftanalyser av medicintekniska produkter
Emmace Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Beskrivning Emmace Consulting AB söker en självständig och driven testingenjör till vårt labb för testning av medicinsktekniska produkter på Ideonområdet i Lund. Emmace håller på att utvidga verksamheten och behöver förstärkning. Initialt kommer arbetet att vara fokuserat på att sätta upp nya teststationer för luftanalyser. När teststationerna är på plats och verifierade kommer arbetet övergå i att planera och utföra tester samt sammanställa resultatrapporter. Där utöver ingår det i tjänsten att förbereda testuppställningar och adaptioner för testning av de medicinsktekniska produkterna, vilket inkluderar design och produktion av adaptrar/kopplingar. Arbetet innebär att man kommer att vara inblandad i parallella projekt och ofta ha direktkontakt med kunden. Kunderna är internationella företag och en viktig del tjänsten är att ha en kontinuerlig dialog med kunderna på engelska kring deras produkter och testerna vi utför. Vi lägger vikt vid att vår nya medarbetare är ansvarsfull, kan ta egna initiativ, är ambitiös, resultatorienterad och har förmåga att vara med och utveckla verksamheten. Du är analytisk i ditt arbetssätt samt har kort startsträcka både gällande experimentellt arbete och att omsätta idéer till verklighet. Om jobbet Arbetet består till största delen av analyser av luft som emitteras från medicintekniska produkter ämnade för andningsvägarna i enligt med standarderna i ISO 18562-serien. I detta ingår att göra unika (för varje produkt) testuppställningar och därefter genomföra provtagning enligt styrda metoder. Sammanställning av resultat i rapporter. Vara kontaktperson gentemot kunden. Underhålla styrdokument och metoder som ingår i kvalitetsdokumentationen. Utveckla och validera analysmetoder och utrustningar. Arbetet sker självständigt samt i nära samarbete med dina kollegor. Vara delaktig i företagets kontinuerliga förbättringsarbeten. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial teknikutbildning och några års arbetslivserfarenhet eller högskoleutbildning inom exempelvis maskinteknik, aerosolfysik, fysik eller motsvarande. Du är självgående, kvalitetsmedveten person som tycker om att samarbeta med kollegor. Du har en stark drivkraft att sätta upp nya testuppställningar, självständigt genomföra analyser och sammanställa analysdata av hög kvalitet. Du tänker kreativt och är problemlösare vad gäller mättekniska utmaningar som uppstår i samband med kunduppdrag. Du tvekar inte att praktiskt modifiera och anpassa utrustning efter kunders behov. Du får gärna ha erfarenhet av att design av komponenter, ta fram 3D CAD-modeller och 3D-printing. Då vår kundbas mestadels återfinns inom det medicintekniska området är din erfarenhet av arbete inom ISO 17025 eller ISO 13485 starkt meriterande. Du kan läsa in dig på tekniska dokument (manualer och standarder) och omsätta till metoder och rutiner i vår verksamhet i samarbete med andra medarbetare. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi erbjuder Ett spännande och ansvarsfullt arbete i en liten flexibel och analysintensiv laboratorieverksamhet tillsammans med ambitiösa och duktiga kollegor i en välskött och informell arbetsmiljö i Lund. Vi driver en jordnära, prestigelös och professionell organisation med korta beslutsvägar. Dina kunskaper, färdigheter och energi är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande kundprojekt (små som stora, långa som korta) vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas professionellt och personligen. Villkor Heltid eller deltid, vi är öppna för att hitta en bra lösning som passar båda parter. Vi tillämpar provanställning. Plats: Lund. Kontakt och ansökan Du ansöker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Urval sker löpande så sök redan idag om du är intresserad. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Anna Holmberg, VD, via [email protected]. Tillträde Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Digital Product Leader

At IKEA, we are dedicated to make a better everyday life for the many people. We are on a journey to become even more affordable, accessible and sustainable. To make that happen, we need people with imagination. People who share our vision of a better everyday life. Together, we’ll innovate the future of life at home through data, technology, people and processes to meet and exceed our customers’ needs. We are looking for 2 Digital Product Leader’s for our Merchandise & Commercial Planning area. We need a leader who understands product development at IKEA. Someone who can help establish a product area and organise the right competence and ways of working. Equally, someone with technical understanding of Autodesk Revit, Revit integration techniques (APS, Revit API etc.), Blue Yonder’s Space Planning (MAA/MPS in IKEA lingo) would be greatly valued. You will lead the transformation of a Digital Product Team and interact & collaborate with other Digital Product Leaders and teams with stakeholders across IKEA, to understand needs and synergies. Based on this, you will define requirements and make decisions and trade-offs where needed to maximise business results and customer value. You will initiate and manage the product backlog, scope and prioritise activities based on business direction and goals, business and customer impact and actively participate in planning to clarify features and user stories. Optimising ways of working within your and across teams is always on your mind. You will be: Responsible to set the product vision with a clear product roadmap, ensuring it aligns with the ambitions for the Inter IKEA digital roadmap Ensuring the holistic view of the area of responsibility by proactively safeguarding the E2E, including surrounding solutions, and secure a-to-b process reflecting business direction and objectives Accountable for product prioritisation through user stories to meet business needs and user experience Responsible for securing that the digital product maximises the business value, controlling agreed costs and giving input to the overall budget Responsible to plan the sprints and to secure that backlog items are completed in time and with quality Responsible to manage dependencies and blockers, improving digital product delivery capabilities Complying with relevant frameworks and standards for the digital product Organising the work in the team by making sure the right people are assigned to the right activities/topics Responsible for managing key stakeholder engagement including being a primary point of contact for the vendor, Autodesk Accountable to secure the daily stand-up meetings to monitor progress and address impediments Responsible to manage issues and risks that are assigned or escalated to the team lead Responsible to secure adequate testing and LCM of products Responsible for the development and maintenance of product documentation (ex. Confluence) Qualifications To be successful in this role, the following knowledge, skills and experiences would be valuable: You have minimum 3 years of relevant working experience Demonstrable and senior experience in working with technical t integrations and related tech stack (C#, .NET, SQL, AWS, NoSQL and REST APIs) Strong ability to lead, inspire, and empower team members while delivering with speed and employing an agile approach to development, both internally and externally Serve as an ambassador for agile practices and product culture within your team and across teams Experience working with and understanding the needs of customers or clients (internal or external) Proven analytical skills and experience making decisions based on hard and soft data Strong ability to communicate and create trustful relationships in collaborative processes as well as visualising concepts and ideas Ability to handle complexity and solve problems through simplicity Passionate about technology and trends that create better solutions and bring business and user value High entrepreneurial drive: Stretching boundaries, challenging what already exists, always striving to develop a better digital landscape Additional information At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience through solid product leadership? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] This position is a full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. At IKEA, we are looking for people who believe everyone deserves a seat at the table. You’re welcome no matter where you come from, what you believe, and what you look like. We don’t even care how you have furnished your home. We’re interested in you simply because you’re you. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. We believe that people’s different perspectives, backgrounds, and personalities make us better at understanding our customers dreams and needs. At IKEA, we’re all on the same project. If you have a special need that requires accommodation in the recruitment process, just let us know. For questions about the recruitment process, please reach out to [email protected].

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säsongsmedarbetare Godsmottagning 30 tim/vecka
Hornbach Byggmarknad AB
Lager- och terminalpersonal

HORNBACH Byggmarknad AB Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och samarbete. På vår godsmottagning ansvarar du tillsammans med dina kolleger för att säkerställa ett effektivt varuflöde från godsmottagningen tills att varan finns ute i butik. För denna tjänsten kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av hantering av reklamationer och returer. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Lossning och lastning av gods, utlämning av varor i butiken * Genomföra mängd/kvalitetskontroller på varuleveranser * Sköta den interna varuförsörjningen och logistiken * Ansvara för returhantering och återtransport till leverantörer * Inmatning av följe- och retursedlar. * Avfallshantering * Dokumenthantering Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Tidigare erfarenhet av reklamationshantering är meriterande * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Utpräglad känsla för service och kundorientering samt kunskap av logistik * Noggrann och lösningsorienterad * Truckkort (A1-A4 & B1-B4) samt vana av att köra truck minst låglyftare är ett krav * B-körkort är ett krav Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter Arbetstid/Varaktighet: Visstidsanställning. Deltid 30 timmar/vecka. Arbetstiderna är vardagar samt varannan helg.  Lön: Lön enligt kollektivavtal Tillträde: 1/7 - 31/8-2025. Antal lediga tjänster: 2 st

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen på vårt kontor i Landskrona och det förekommer resor till våra trafikområden i Malmö och Lund. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Merchandise & Commercial Planning Leader
Inter IKEA Systems Service AB
Övriga IT-specialister

Our Merchandise & Commercial Planning Team is part of Retail Concept and is on the lookout for two commercial planning leaders, people who excel with complex topics, have a solid understanding of retail and specifically, possess solid experience in how IKEA works with merchandise and commercial planning in our units and global functions. About the Role: As a Merchandise & Commercial Planning Leader, you’ll be pivotal in shaping IKEA’s future merchandise and commercial planning landscape. This role empowers you to lead intricate topics across the value chain, harmonizing creativity and efficiency to support IKEA retailers in planning and maintaining compelling commercial spaces. Your scope and responsibility will focus on enabling the optimisation of retail operations in the planning processes (everyday operations and establishment), enhancing co-worker experiences and providing strategic guidance and direction to the team through indirect leadership. What You'll Do: You will be an integral part of the team, supporting the Merchandise & Commercial Planning Manager on strategic and tactical level. You will be a key support to our retail units, global functions and digital product leaders. Amongst other things: Lead the conceptual development of merchandise and commercial planning methods and tools Identify, initiate and lead execution of conceptual development needs, holding together a variety of large development initiatives, securing follow-up and relevance (working with and through other IKEA value chain stakeholders). Lead and work closely together with peers across IKEA to strengthen and contribute to a strong and relevant merchandise & commercial planning offer. Lead by example and create clarity and direction within the Merchandise & Commercial Planning team, enabling topic movements, supporting resource allocation and creating/enabling transparency on deliverables. Support the development and testing of a variety of digital products used by our co-workers including: Revit, Kinship, Merchandise Administration Application (MAA), Merchandise Planning Suite (MPS) and several others. Innovate merchandise and commercial planning methods, crafting solutions tailored to franchisee needs. Guide the development of retailer competencies, facilitating low-cost establishment and efficiency in maintenance/operations. Support (and as needed, lead) portfolio planning, budget, prioritisation, financial assessments and follow-up and overall development plans for the area Act as a spider in the web; channelling information across IKEA and interfacing with our extensive retailer network. Who You Are: You’re a natural leader. Someone who can lead teams and complex topics across borders and time zones. You celebrate diversity and can bring a diverse team together around a common vision and goal. You know retail at IKEA and you likely (but not necessarily, mandatory) have solid experience from one (or perhaps all) of the areas below: Commercial functions on unit level (shopkeeper or manager in sales or Com&In) Country Expansion teams Common Retail Solutions Central Planning Hub (Formerly, Common store planning) IKEA Store Planning Team You can lead topics with a clear vision, excelling in multicultural, fast-paced environments. Your knack for guiding projects through collaboration enables you to drive results without direct people management. Your Skills & Savvy: Deep understanding of the IKEA concept, vision, and retail operations. Healthy competitive spirit with a forward-looking, strategic and creative mindset. Expertise in customer-centric design, processes, methods, and IKEA’s digital products within the merchandise and commercial planning domain. Strong capability to lead across organisations, influencing outcomes and fostering collaboration. Awareness of digital trends and global shifts that enrich customer experiences. Inspired by the challenges of the unknown, committed to enhancing coworker and customer experiences Why You’ll Love Being Here: By leading strategic topics, you'll push boundaries, inspire innovation, and redefine commercial success. Embrace this opportunity to lead impactful initiatives that elevate our co-worker and ultimately, our customer’s experience. Your pivotal contributions will help transform how every physical customer meeting point connects with customers, ensuring a glorious future. Additional Information How to Apply: At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter Chris Ellis at [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] These two positions are full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. International mobility support may be provided and will be determined on a case-by-case basis. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. The closing date for this role is July 7th, 2025.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Backend .NET Developer (distansarbete)
Comstream AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Comstream söker en driven backend-utvecklare för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder – ett framgångsrikt globalt industriföretag. Du kommer att arbeta med utveckling av avancerade kundnära system för bland annat konfigurering och online-beställningar. Du kan jobba helt på distans, och vi välkomnar både dig vill bli anställd och som frilansar. Om rollen Som backend-utvecklare blir du en viktig del av ett tvärfunktionellt utvecklingsteam, där ni tillsammans bygger och vidareutvecklar moderna, molnbaserade tjänster. Teknikstacken baseras på .NET och React, med fokus på mikrotjänstarkitektur, headless-lösningar och API:er. Lösningarna driftas i Google Cloud Platform (GCP), och du arbetar enligt moderna DevOps-principer med CI/CD och automatisering i en väletablerad leveransorganisation. Du blir en integrerad del av ett utvecklingsteam på över 20 personer som arbetar agilt och med starkt samarbete över discipliner. Vi tror att du har: Gedigen erfarenhet av C#/.NET God förståelse för mikrotjänster, API-design och headless-arkitektur Förståelse för MACH-principerna (Microservices, API-first, Cloud-native, Headless) Erfarenhet av att arbeta med GraphQL och/eller REST API:er Kunskap om Git, DevOps-praktiker och agil utveckling Ett starkt driv, god kommunikativ förmåga och en samarbetsinriktad inställning Det är meriterande om du även har: Kännedom om Docker och erfarenhet av att arbeta i GCP eller annan molnplattform Erfarenhet från digital handel eller upplevelsebaserade plattformar Vana vid att arbeta med headless CMS eller e-handelsplattformar Om du tycker att vårt förslag är intressant och du uppfyller ovanstående krav för tjänsten, tveka inte att ansöka. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. About Comstream: Comstream is a dynamic and growing organization with approximately 80 employees. We specialize in connecting top IT talent with ambitious growth companies, while also delivering outstanding customer support across a wide range of industries. In addition, we proudly develop and continuously improve our proprietary SaaS platform, Jobshark, designed for tech recruitment and freelancing. Over the past few years, we’ve achieved significant growth — and we’re just getting started. If you're looking to join an international company with a welcoming welcoming, Scandinavian-inspired culture, Comstream could be the perfect fit. We’re committed to your professional development and offer an environment where you’re empowered to thrive. At Comstream, teamwork is the foundation of everything we do. We foster a culture where every voice is heard, and where collaboration, freedom, and empowerment aren’t just values — they shape the way we work every day. Here, you’ll have the opportunity to make a meaningful impact. For more information, please visit: www.comstream.eu

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärarassistent till Tingdammsskolan
Malmö kommun
Elevassistenter m.fl.

Ref: 20251679 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill ta dig an uppdraget som lärarassistent på Tingdammsskolan och arbeta för varje elevs bästa skola tillsammans med oss! Som lärarassistent arbetar du elevsocialt och för allas trevnad. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att hantera frånvaroregistrering, vara rastvärd, praktisk administration med mera. Uppdraget innebär mycket elevkontakter och ett stort ansvar i att vara en vuxen förebild. Du stödjer och motiverar elever, både på grupp- och individnivå, samt verkar för god arbets- och lärandemiljö för eleverna. Du måste vara skicklig på att både förebygga och hantera konflikter mellan elever samt skapa och bibehålla goda och trygga relationer utan att göra avkall på skolans regler och värdegrund. Andra arbetsuppgifter kopplade till skolans verksamhet kan tillkomma. Hos oss ska du aldrig känna dig ensam i ditt uppdrag. Du kommer även att samarbeta med lärarna i de olika arbetslagen. Tillsammans skapar vi en verksamhet som möter skolans elever och vårdnadshavare på bästa sätt utifrån deras behov. Ta chansen att bli en del av gemenskapen på Tingdammsskolan! Kvalifikationer Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet från arbete med barn, gärna i skola. Det är meriterande om du har lärarassistentutbildning. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. För att kunna leverera i ditt uppdrag är det viktigt att du är flexibel utifrån att uppgifterna kan se väldigt olika ut varje dag. Du måste helt enkelt vara beredd på att det kan svänga snabbt och då anpassa dig efter det. Som person är du också strukturerad, har auktoritet och pondus, men ett lågaffektivt förhållningssätt. Du är trygg i dig själv, har en god självinsikt samt delar Malmö stads värdegrund.  Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen Tingdammsskolan är en F-6 skola med 550 elever som ligger i Oxie.  Vi arbetar för att vara en skola för alla. Vår vision är att både elever och personal ska se fram emot att komma till skolan varje dag. Hos oss blir varje elev sedd, får lyckas och lära utifrån sina förutsättningar och behov. Med nya fina lokaler med separata fritidshemsrum på varje avdelning och med naturen runt knuten finns det goda förutsättningar för att skapa undervisning med god kvalitet. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Visstidsanställning tom 19/12 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Stora Nygatan i Malmö

Välkommen till vår värld! 👑 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek på Stora Nygatan i MalmöPå Kronans Apotek på Stora Nygatan i Malmö har du som vill prova något nytt som farmaceut nu chansen! Här har vi en tjänst som farmaceut både på apoteket och med vår kundtjänst att erbjuda. Det betyder att du jobbar 50% på apotek i drift och hjälper kunderna på plats och 50% är du uppkopplad med kundtjänst och hjälper kunder som ringer. Lika viktiga kundmöte men ger en omväxling i arbetet.Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter och apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:00-18;30 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller enligt önskemål. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Önskar du att bidra till vår värld med skratt och omtanke på det lokala apoteket samtidigt som du är en del av ett större sammanhang? 👑 Upptäck vår kombinerade roll där du kan forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! 🚀⭐ Läs mer och ansök här: Forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Regionchef Marie [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

24 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare till Vartex, en del av WeSports-gruppen!

Vill du använda din passion för träning och fitness i en kundorienterad roll? Är du dessutom social, sätter kunden i fokus och öppen för att ta nya steg in i arbetslivet? Då kan du vara den vi söker! Vartex är ett ständigt växande företag som säljer produkter inom fitness och träning, och snart även produkter inom friluftsliv. De är en del av WeSports, Sveriges främsta e-handelsaktör inom sportutrustning. Med kontor beläget i centrala Malmö och en dedikerad personalstyrka strävar de efter att erbjuda enastående service till deras kunder. De är just nu i en expansionsfas och söker därför kundtjänstmedarbetare med intressse för träning och fitness och som är redo för nya utmaningar. Som en del av ett dynamiskt team kommer du att använda din serviceinriktade sida för att hjälpa kunder med frågor och problem samt välgrundade köpbeslut. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ha en varierad arbetsdag som inkluderar att ge kundsupport via telefon, chatt och e-post samt att hantera beställningar, serviceärenden och leveransfrågor. Vidare kommer du att erbjuda professionell vägledning för att assistera kunderna att välja rätt träningsprodukter och samarbeta nära med ditt team för att säkerställa att våra kunder får en enastående upplevelse. Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstider måndag till fredag från Vartex kontor i Malmö. Tjänsten är långsiktig och kommer initialt vara en provanställning på 6 månader med en start i början av augusti. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Vartex. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: - Utmärkta kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt. - Förmåga att ge professionell och personlig service till både företags- och privatkunder. - Förmåga att arbeta både självständigt och i team. - God förståelse för e-handel och försäljningsprocessen. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du kan övrigt nordiskt språk. För att trivas i rollen ser vi att du har ett gediget intresse för träning, sport och fitness. Som person behöver du vara flexibel, engagerad och social. Tycker du att ovan passar in på dig? Ansök redan idag. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Senior Mobile Communications Consultant
Eccoci AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are now looking for a Senior Mobile Communications Consultant for our client, to work on product development and R&D projects.  Tasks & Responsibilities: You will be working for the design, development, test and validation and certification of hardware and RF communications circuits (receiver and transmitter circuits including antenna and system design) for applications in automotive and similar fields using advanced 2G/3G/4G/5G components. Qualifications: - Over 15 years of experience with mobile communications.   - Extensive design, development and R&D experience in the 2G, 3G, 4G and 5G mobile communications fields. - Background in designing and developing mobile phones, cellular telemetry and monitoring devices in all the current technologies including LTE Cat M1 and Cat4, NB IoT, WiFi, BLE, GNSS.  - Experience in developing NFC designs and ASICs for use in mobile phones and other cellular devices.  - Ability to manage a few projects simultaneously.  - Strong problem solving skills and ability to work in a multicultural team environment.  No remote hours/days available, you will be working onsite. We are reviewing candidates continuously and therefore recommend you to apply asap.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025