Dietist, timanställning, till VO urologi i Malmö
REGION SKÅNE
Dietister

Gör skillnad. Varje dag. Inom verksamhetsområde (VO) urologi finns två vårdavdelningar i Malmö som ska flytta in till det nya sjukhuset/lokaler i september månad. Avdelningarna ska ha 36 vårdplatser i det nya sjukhuset. Just nu är de fördelade så att avdelning 12 har 18 vårdplatser måndag till fredag och 16 vårdplatser på helgen och avdelning 11 har 17 vårdplatser och 14 på helgen. Inriktningen är högspecialiserad urologisk omvårdnad med alla typer av operationer i urinvägarna. VO urologi bedriver högspecialiserad urologisk omvårdnad av patienter som genomgår olika typer av urologiska operationer. Vidare behandlas patienter med akuta urologiska tillstånd såsom infektioner, blödningar och tillstånd där njurfunktionen hotas. Hos oss på urologen har vi ett nära samarbete mellan vårdavdelningarna där vi arbetar kontinuerligt med varje medarbetares individuella kompetensutveckling. Vi använder oss av laparoskopiska och robotassisterade ingrepp som medför korta vårdtider och hög patientomsättning vilket skapar en dynamisk arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla nutritionen på vårdenhet urologi i Malmö? Nu söker vi en dietist för en timanställning. Som dietist hos oss arbetar du främst med nutritionsbehandling av patienter i både öppen- och slutenvård där maligna tillstånd dominerar. Urologi är framförallt en kirurgisk specialitet men medicinska aspekter är en del av vardagen, som till exempel vid njursvikt, diabetes och KOL. Till stor del innebär tjänsten traditionellt avdelningsarbete, men en del planerad mottagning förekommer också. Som en del av arbetet ingår även personalutbildning och förbättringsarbete som du driver tillsammans med en nutritionsgrupp eller självständigt. Möjligheter att vara med i olika studier avseende nutritionsbehandling finns också om man har intresse. Vi är en stabil arbetsplats sedan många år och medarbetarna trivs här. Personalen är intresserad och dietisten är en självklar del i teamet. Timanställningen avser fyra till åtta timmars arbete per vecka. Tveka inte att ta kontakt vid frågor om tjänsten eller verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad dietist med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi tror att du är en person med god problemlösningsförmåga och som gillar att verka i en omväxlande verksamhet. Vi arbetar evidensbaserat där god kvalitet ses som en självklarhet. För att uppnå en god teamkänsla är samarbetsförmåga också något vi värdesätter. Tillsammans vill vi erbjuda en bra arbetsplats där patienten får den bästa vården, delar du denna vision är du varmt välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Folkhögskolelärare i matematik och datakunskap

Vi vid S:ta Maria folkhögskola i Malmö söker inför höstterminen 2025 en extra lärare i matematik och data på deltid, ca 60%. Tjänsten omfattar undervisning i matematik i allmän kurs på såväl grundskole- som gymnasienivå. Och den kan kombineras med undervisning i data på mycket basal nivå. I tjänsten kan också ingå undervisning i "tema" på vår grundskolenivå - gärna med fokus på naturvetenskap som komplement till våra so-lärare. Tjänsten är en visstidsanställning för höstterminen, och kan eventuellt förlängas till våren.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lärare åk. 7-9 till Videdalsskolan
Malmö kommun
Grundskollärare

Ref: 20251647 Arbetsuppgifter På Videdalsskolan arbetar vi i arbetslag utifrån varje skolår samtidigt som vi också ger möjlighet till planering och utveckling inom ämneslaget. Här kommer du att ingå i ett team av lärare där ni tillsammans planerar och ansvarar för elevernas utbildning och utveckling. Ert fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du kommer att undervisa elever i No samt där du utbildar och stöttar eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar elever att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Som lärare bedriver du en modern och kreativ undervisning och hittar strategier för att nå varje elev och stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. I ditt uppdrag ingår bl.a. att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument och elevens behov och intressen, enskilt såväl tillsammans med arbetslaget som du tillhör. I ditt uppdrag ingår även mentorskap. Du samarbetar med övrig skolpersonal för en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal och deltar i skolans utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i No för åk 7-9. Om du har någon tidigare erfarenhet av arbete mot åk. 7-9 är det meriterande. Det är viktigt för oss att du har rätt mindset för din roll och verksamheten. Du kan organisera ditt arbete, är trygg och lösningsfokuserad och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor. Du har en god insikt och kunskap i skolans styrdokument och vet hur du på ett effektivt sätt tillämpar dessa i det dagliga arbetet. Din undervisning är modern, kreativ och nytänkande. Utifrån evidensbaserad forskning utvecklar du ditt arbete samt med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Viktigt för oss på Videdalsskolan är att du är duktig på att skapa goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor samt är trygg i ditt ledarskap. Har du erfarenhet att arbeta enligt CPS är det också meriterande.   Välkommen med din ansökan!   Om arbetsplatsen Välkomna till Videdalsskolan – ett Malmö i miniatyr! Videdalsskolan ligger i Husie stadsdel mitt i ett bostadsområde och med bland annat promenadavstånd till Bulltofta rekreationsområde och närhet till andra sammanhang ger det oss bra möjligheter att vara en naturlig del av vårt vackra Malmö. Vi har även goda kommunikationsmöjligheter och på så sätt bjuder vi in elever från hela Malmö. Vi är en F-9 skola med tillhörande fritidshem och har även anpassad grundskola, central SU-grupp med inriktning autism och synverksamhet och alla barn berikar vår skola. Denna bredd gör att det finns mycket kompetens på vår skola som kan bidra med olika perspektiv för att möta alla elever och på så sätt skapar vi en utvecklingsorganisation för att tillsammans skapa varje elevs bästa skola. Vi arbetar mycket med trygghet, respekt- och förtroendefulla relationer och har ett tydligt fokus på undervisningens kvalité. På Videdalsskolan är mångfalden vår styrka! Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: 250807 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Studie- och yrkesvägledare till Wieselgrensskolan
Helsingborgs kommun
Studie- och yrkesvägledare

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!  Om arbetsplatsen Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Wieselgrensskolan är en F-9 skola i södra Helsingborg med ca. 560 elever. Hos oss får du ett spännande och viktigt uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor!  Wieselgrensskolan är mitt i en förändringsresa och du har möjligheten att vara med för att forma skolans framtid. Är du en Studie- och yrkesvägledare som ser möjligheter, är taggad på utmaningar och värdesätter goda relationer? Då har vi en chans för dig att verkligen göra skillnad. Hos oss får du ett spännande och viktigt uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor. För oss är det viktigt att skapa trygghet och studiero i alla lärmiljöer vilket är en förutsättning för god kunskapsutveckling. På skolan har vi bland annat trygghetsteam, studiehandledare och rastaktiviteter som stöd för detta.  Mångfalden av kulturer är både vår styrka och en spännande utmaning. I dag finns ett trettiotal nationaliteter på skolan och därför är identitets- och språkutveckling ett naturligt inslag i vår vardag.    Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med våra elever och skapa medvetenhet om fortsatt studie och yrkesliv. Du vägleder våra äldre elever inför gymnasievalet. Ditt viktigaste verktyg är det personliga samtalet med eleven men du håller även i olika informationsinsatser och andra aktiviteter utformade för att stötta eleverna i beslut kring deras framtid. Du är en viktig del i Elevhälsoteamet och samarbetar nära med kollegor på skolan för elevernas bästa. Du kommer att ingå i och ha en ledande roll i ett SSA-team (samverkan, skola och arbetsliv).    Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.  Kvalifikationer Vi söker dig som är högskoleutbildad studie- och yrkesvägledare. Du är van vid att driva ditt eget arbete och även ta initiativ tillsammans med andra kollegor i verksamheten. Du har ett engagemang för elevers lärande och utveckling.  Att jobba i Helsingborgs stad   Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-07-20  Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: 2025-08-05 eller enligt överenskommelse Varaktighet:  Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
1014 Personlig assistent, vikarie behov i Hanaskog.
Iustitia Assistans AB
Personliga assistenter

Känner du att du vill göra skillnad för en härlig individ, tveka inte, välkommen med din ansökan redan idag! Kunden i fråga är en positiv och aktiv tjej i 30-års åldern som kräver assistans vad gäller det mesta i vardagen, så som stöd vid påklädning, städning, personlig hygien, matlagning med mera. Kunden gillar att åka på utflykter, rita och kramas. Kunden behöver assistenter som är raka och tydliga i sin kommunikation, verbalt samt med kroppsspråket. Otydlighet och slarv med rutiner kan göra att kunden blir utåtagerande. Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär assistans i och utanför hemmet vilket ställer höga krav på din flexibilitet. Du kommer att vara del i en stor arbetsgrupp som består av engagerade, positiva assistenter som alla jobbar med gemensamma mål för kundens fortsatta utveckling. Du kommer att jobba efter tydligt framtagna rutiner samt genomförandeplan vad gäller allt som förekommer i vardagen. Du som söker ska vara mogen i ditt sätt att bemöta olika situationer, både krävande och mindre krävande. Humor, förståelse och eget initiativtagande är viktigt för kunden. Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, du är lyhörd, flexibel, handlingskraftig och har ett genuint intresse för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Arbetstiden är förlagd om dygn med journatt samt dagspass. Körkort är ett krav. Hund förekommer på arbetsplatsen. Erfarenhet av personlig assistans är ett krav men personlig lämplighet kommer att väga tyngst. Erfarenhet av diabetes är meriterande. Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Specialist i allmänmedicin till Berga Läkarhus i Helsingborg
Prima Vård Sverige AB
Specialistläkare

Vi söker dig som är allmänspecialist och som vill vara med och utveckla Berga Läkarhus i Helsingborg! Vill du bli en del av ett kompetent team som värdesätter arbetsglädje? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter I rollen som allmänspecialist hos oss består dina arbetsuppgifter huvudsakligen av mottagningsarbete med en variation av patienter inom alla ålderskategorier och sjukdomstillstånd. Vi arbetar med såväl planerade som akuta besök och du ges möjlighet att i viss mån utforma ditt arbetsschema. I uppdraget ingår även handledning av läkarstudenter och AT-/ST-läkare. Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med samtliga professioner på vårdcentralen. Du blir en del av vår fasta läkarstab. Din profil Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin med en förmåga att se till både verksamheten och patienten från ett helhetsperspektiv. Vidare ser vi gärna att du har en god kommunikationsförmåga och har fallenhet för att skapa goda relationer med både patienter och kollegor. Som person är du lyhörd för våra patienters totala behov och du bemöter alla med ett professionellt och ödmjukt förhållningssätt. Du är stabil, har lätt att anpassa dig till olika situationer och arbetar bra i team så väl som självständigt. Vi erbjuder dig Hos oss möts du av engagerade kollegor med hög teamkänsla. Våra lokaler är ljusa och fräscha och arbetsmiljön härlig. Du tar dig enkelt till mottagningen med allmänna kommunikationer och vi har även möjlighet att erbjuda fri parkering. Anställning och ansökan Tjänstgöringsgrad 100 %, kan diskuteras. Tillträde Oktober 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Anne Lazukic, [email protected] Om vårdcentralen Vår devis "För allt i livet" beskriver kort och koncist vad vi på Berga Läkarhus vill erbjuda våra patienter. Vi är en privat Hälsovalsenhet som ingår i Prima Vård-koncernen. Vi har en fast läkarstab med fem allmänspecialister och två ST-läkare. Berga Läkarhus startade 2011 och vi har idag ca 10 000 listade patienter.  Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Anne Mottagning Vår devis "För allt i livet" beskriver kort och koncist vad vi på Berga Läkarhus vill erbjuda våra patienter. Vi är en privat Hälsovalsenhet som ingår i Lideta-koncernen. Vi har en fast läkarstab med fem allmänspecialister och tre ST-läkare. Berga Läkarhus startade 2011 och vi har idag ca 9000 listade patienter. För mer information: https://primavard.se/berga-lakarhus Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Barnskötare föräldrakooperativ

Vi på föräldrakooperativet Lövet i Annelöv söker dig som vill arbeta i en liten, engagerad och ambitiös verksamhet i en helt underbar miljö. Stor del av vår verksamhet är förlagd till vår utemiljö och närliggande skog och natur. Vi har eget kök på förskolan som är ett naturligt inslag i vår vardag och uppskattas av både barn och medarbetare. Förskolan ligger endast 10 minuters promenad från Dösjebro tågstation vilket gör att vi är nära till aktiviteter i centralorter med hjälp av allmänna kommunikationer. Hos oss är vi är nio medarbetare som jobbar gemensamt med aktiviteter och planering. Vi har till hösten 36 barn uppdelade på fyra åldershomogena grupper. Du som barnskötare har ett delansvar för det pedagogiska arbetet och för att verksamheten är trygg, säker och utmanande för barns utveckling och lärande. Du samarbetar med förskollärare och stöttar arbetet att utifrån läroplanen som bas välja metod, innehåll och bemötande utifrån varje barns kunskaper, erfarenhet och specifika förutsättningar. Du som söker är positiv, flexibel och företagsam. Du vågar tänka nytt och har ett genuint engagemang för barn och natur, samt gillar att vara ute i de flesta väder. Du som söker är utbildad barnskötare. Det är en merit om du har arbetat i förskolan tidigare. För att lyckas i rollen som barnskötare ser vi att du har följande egenskaper/förhållningssätt: • Ett professionellt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. • Vill bidra med utveckling och utbildning på förskolan. • Ser värdet av det kollegiala lärandet. • Bidrar med kreativitet, reflektion och en positiv anda. Anställningsform: allmän visstid Erfarenhet: Erfarenhet meriterande Löneform: Månadslön. Anställningen är deltid 75 % från 11 augusti 2025 till 31 december 2025 med möjlighet till förlängning Skicka din ansökan till: Lövet, Att Maria Krona, Krutvägen 49, 261 94 Annelöv eller maila till [email protected]. Ansökningar bearbetas löpande så dröj inte med er ansökan. Mer information om oss hittar du på www.lovet.org. Du kan också ringa Maria på 0760-08 01 94.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Arbetslivsresurs söker Handledare till Sibbhult/Osby
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Arbetslivsresurs söker nu en handledare till Rusta och Matcha 2 i Sibbhult/Osby Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som handledare kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på vårt kontor i Sibbhult/Osby. Som handledare hos Arbetslivsresurs kommer du att arbeta med Rusta & Matcha 2 vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen. Ditt uppdrag är att förenkla och korta vägen till nytt jobb för våra deltagare. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lycka komma ut på arbetsmarknaden. Huvudsakliga arbetsuppgifter; · Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer. · Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande. · Skapa jobbsökarplaner till deltagare. · Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar · Matcha praktikplats med deltagare · Uppföljning av deltagarnas praktikplats Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. Rollen är placerad i Bromölla men du behöver vara flexibel och ha möjlighet att stötta kollegor på andra kontor om det behövs. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet. För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha 2 krävs att du har; Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren. Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Sibbhult/Osby

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärarassistent till Fridhemsskolan
Malmö kommun
Elevassistenter m.fl.

Ref: 20251646 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill ta dig an uppdraget som lärarassistent på Fridhemsskolan och arbeta för varje elevs bästa skola tillsammans med oss! Som lärarassistent arbetar du både elevsocialt och administrativt genom att vara en resurs som kan stödja och avlasta läraren. Uppdraget innebär mycket elevkontakter och ett stort ansvar i att vara en vuxen förebild. Då delar av arbetet kommer att ske på egen hand måste även din initiativförmåga vara god och du ska trivas med att arbeta självständigt. Tjänsten är ett vikariat fram till Augusti 2026.   Kvalifikationer Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har flera års erfarenhet från arbete med elever i grundskolan. Du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat med elever kring NPF utmaningar men även erfarenhet av att arbeta på fritidshemmet. Det är meriterande om du har arbetat inom skolverksamhet i närtid.   Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen Fridhemsskolan ligger i de vackra omgivningarna där grönska möter havet. Skolan har cirka 430 elever från förskoleklass till årskurs 6. All personal på skolan använder våra samlade kompetenser och arbetar tillsammans för trygghet, trivsel och hög måluppfyllelse. Vi arbetar för en skola där kunskap och lärande sätts i centrum och eleverna ges de bästa förutsättningar att uppnå de mål som är fastställda i läroplaner och styrdokument. Skolan är öppen och föräldrar ses som en viktig resurs som givetvis alltid är välkomna. Vår värdegrund bygger på en positiv människosyn och alla människors lika värde. Vi lyssnar på alla elever och möter dem med värme och respekt. Vi bjuder in till samtal och för en öppen dialog med våra elevers föräldrar i syfte att skapa större delaktighet och samsyn. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Visstid/vikariat till och med 2026-08-07 Omfattning: Heltid  Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07   Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Support Section Leader - Neutron Detector Group
European Spallation Source Eric
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The European Spallation Source (ESS) is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. Powered by the world’s most advanced linear proton accelerator, ESS will enable cutting-edge research in materials science, energy, health, and the environment for decades to come. Join us in shaping the future of science - from the ground up. About the role: ESS is entering a new era. We are transitioning from construction to operations, and our Detector Group (DetG) is central to this evolution. We are now looking for an experienced and people-focused scientist or engineer to lead our Support Section within the Detector Group. In this leadership role, you’ll be responsible for supporting the growth, performance, and wellbeing of a multi-disciplinary team of detector scientists and engineers. You will act as a bridge between DetG Support Section members and senior group leadership, helping shape strategy while ensuring that individual voices are heard and supported. The role itself is split into a 40% management position with a 60% detector scientist responsibility. Alongside your leadership responsibilities, you will also remain technically active, contributing directly to detector R&D projects that match your expertise. You’ll play a visible role in the development of neutron detection systems — supporting everything from early-stage design through to integration, commissioning, and scientific use. What you’ll do: • Lead, manage, and mentor the Support Section of the Detector Group. • Provide career guidance and development support to section members. • Represent the Support Section in strategic and operational discussions with senior DetG leadership. • Contribute technically to ongoing and future detector development initiatives. • Present scientific and technical work at internal reviews, external conferences, and in publications. • Ensure compliance with safety practices, quality standards, and engineering documentation protocols. This is a three-year, fixed-term position and is based at the ESS Campus in Lund, Sweden. About you: You hold a PhD in physics, engineering, or related, and can demonstrate a strong academic background and several years of highly related experience. Your experience preferentially includes leading a post-PhD neutron detector development project which has involved the ESS detector community. You enjoy working with people, and are approachable, respectful, and collaborative by nature. You work to see every individual, have a talent for considering perspectives different from your own, and are committed to the provision of a positive everyday work environment. You have demonstrable organizational and managerial skills and are knowledgeable of and versed in the ESS way-of-working. We are building ESS from the ground up, so we need someone who is comfortable not only following procedures, but also creating them. We attach great importance to personality and attitude, so we're looking for a real team player. Excellent communication and interpersonal skills are vital for effective collaboration with a diverse group of scientists, engineers, and technical staff within a multidisciplinary team where everyone is committed to helping this amazing project to realise its full potential. We need a hands-on self-starter who is able to work in a structured, orderly, responsible and – most importantly – safe way. The working language of ESS is English and we need someone who can start as soon as possible. To apply: A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-68370 in your application. This role requires additional background screening processes and health and safety checks, which will be performed during the recruitment process. For further information regarding the position, please contact Talent Acquisition Specialist Daniel Nordin Baker on [email protected] or Detector Group Leader Kevin Fissum via [email protected] For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025