Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en tjej i 25 års åldern bosatt i Helsingborg har B-körkort då man som assistent kör kundens bil har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift kan följa med till stallet och ridläger då kunden älskar att rida har god fysik tål pälsdjur är rökfri är trygg, lugn och tålmodig Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sondmatning och epilepsi delar kundens intressen för aktiviteter Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning" och tjänsten är på ca 50% med möjlighet till fler timmar. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Varierande arbetstider. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
We are excited to announce that our Search Experience team is looking to welcome their next colleague. This core team at Voyado works with the search functionality of our product, which entails providing the shoppers with context-based & highly relevant results in an extremely fast manner. At Voyado, we develop a cloud service for e-commerce sites. Our engine is developed in-house and from the ground up, to be able to do deep analysis on millions of products, all while maintaining response times of 10’s of milliseconds. About the Role and day-to-dayAs a team member of the Search team, you will be part of a small team of highly skilled engineers that develop the very core of our solution. You will get the chance to specialize in retail search and be part of designing the system. This can include working with machine learning, natural language processing, personalization, trend detection, analyzing behavioral data, and more, but it also includes setting up microservices and development to help accomplish your tasks. You will be working on developing new functionality, as well as maintaining existing one, around the core of our product. Your toolbox will consist of Java, IntelliJ, Github Actions, and Terraform, amongst others. We work in Empowered teams where you'd be part of the entire development cycle with a true DevOps mentality when it comes to ownership of what you build. This entails you'd not only be writing code but truly understand why we focus on the things we do and how it creates value for our customers. You'd be part of the discovery process, iterate on our hypothesis, and make sure we are validating that we're on the right path. And when do you need a break? Head over to our relaxation area for a round of table tennis, or challenge our Åre office to a game of Call of Duty on the PlayStation 5 So, who are you?We are looking for a driven and analytical problem-solver! It is important that you are self-motivated, by taking responsibility for your tasks, and are structured in your approach. Besides these personal attributes, you probably have: A couple of years of experience in development. Experience working with data structures or algorithms during coursework/projects, research, internships, or practical experience in school or work. We use graphs and tree structures for search, category navigation, and filtering. And, perhaps most importantly, you have a true passion for what you do! If you have experience in competitive programming or enjoy algorithmic problem solving, that would be meritorious. So, what's in it for you? Voyado Elevate wouldn’t be the powerful platform it is without the people behind it. We care about you, and some examples of what we can offer you are: An opportunity to develop a product which is used by many people, and likely yourself Work-life balance – We don't have a long work-hours culture, we value results over hours worked Flexible working hours and an office-first hybrid work approach As we strive for our employees to share Voyado’s passions and goals you should demand no less from us, with regular one-on-ones we make sure your needs and career have a great future at Voyado Joining an engaged team and colleagues with a knowledge-sharing and friendly culture Some of our benefits: A health hour each week, use it for walks, running, or working out – whatever you need to energize 30 days of vacation so that you can spend time with family and friends 5000 SEK in wellness allowance Encouragement to further develop personally and professionally with certifications, meetups, etc. Beneficial bike lease, including e-bikes Your choice of phone and gadget package Be yourself At Voyado, we believe in gender equality. We are proud sponsors of Womengineer as well as Tjejer Kodar! Read more about Tjejer Kodar & Voyado here Equality is not only about gender but also about making everyone feel welcome and heard in a multicultural and diverse environment. We at Voyado strive to make everyone feel like they can bring their true self to work every day. Gender-equal and diverse teams have more perspectives on life and bring different ideas to the table, which in the end leads not only to making a better working environment but also a better product. Ready to find out more? Lovely! Use your LinkedIn profile (or upload a resume/CV) and answer a few easy-to-fill questions. We'd love to get to know you and understand what makes you tick, so write a few lines about what you enjoy about your current role and what would be an exciting challenge for you in the future. We are eager to get to know you and what you love to do, so be yourself and let your passion shine through in yourapplication! The summer vacation season is around the corner! We’ll be slower to respond during July, and the interview process will pick up again in mid-August. But don’t hesitate to apply now if you think you’re a great fit, we’d love to hear from you!
Söker du ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu vill vi förstärka vårt team med en stödpedagog som möter de lundabor som får stöd och service inom våra verksamheter inom LSS. Om arbetsplatsen och rollen Nu söker vi stödpedagog till vår gruppbostad Hillebarden. Vi letar efter dig som har erfarenhet av att handleda medarbetare och som är rutinerad med att arbeta med uppföljningsarbete. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupps som värderar att skapa en god och trevlig stämning för brukarna såväl som för kollegor, samt som längtar till att få till sig en stödpedagog! Brukargruppen är mellan 30-70 år med olika funktionsvariationer samt omvårdnadsbehov. Vi letar efter dig som drivs av utvecklingsarbete och att få peppa och stötta kollegor. Är du även en fena på att hitta lösningar för att anpassa bättre stöd till våra brukare? Då hoppas vi att du söker! I tjänsten ingår att arbeta som en del av arbetslaget där sedvanligt arbete förekommer. Våra brukare är vuxna och äldre med ett behov av varierat stöd, från socialt stöd till full omvårdnad. Tillsammans med våra stödassistenter och pedagogiska samordnare stöttar ni våra brukare att leva det liv de önskar. Som stödpedagog kommer du att förbättra och handleda det pedagogiska arbetet, driva pedagogiska metoder framåt samt planera och följa upp. Du har varje vecka avsatt tid för det pedagogiska arbetet, vilket till exempel kan bestå av att handleda medarbetare i utmanande arbetssituation, att uppdatera dig kring de senaste studierna om tydliggörande pedagogik och handleda i dokumentation. Du kommer att tillhöra ett nätverk med stödpedagoger samt arbeta nära områdets pedagogiska samordnare. Du kommer även att vara superanvändare vilket innebär att du ska ha en övergripande kunskap om dokumentation och våra digitala verktyg samt stötta kollegor i detta. Arbetstider och kommunikation Arbetstider är dag, kväll och varannan helg. Som tidigast börjar ett pass 06:45 och som senast avslutas ett pass 22:00, detta är ungefärliga tider och kan ändras utifrån brukarnas behov. I Lund arbetar du som stödpedagog 36,33 timmar per vecka. Till Hillebarden är närmsta busshållplats Lund Annegården som ligger tvärsöver vägen till boendet. Parkering mot betalning finns utanför respektive boende. Arbetsuppgifter Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen samt ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet. Utföra och stötta arbetsgruppen i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och övrig dokumentation samt i att följa upp och utvärdera insatserna. I det brukarnära arbetet vara ett stöd till att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt och olika typer av alternativ och kompletterande kommunikation. Ha fördjupad kunskap i de områden som direkt anknyter till verksamhetsområdet och vara ett stöd i att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt. Vara ett stöd i omvärldsbevakning, i att skapa förutsättningar för att tillämpa evidensbaserad praktik och ett systematiskt arbetssätt samt vara resurs i tillämpningen av aktuell lagstiftning i vardagsnära situationer. Var resurs i att etablera kontakt med interna och externa aktörer och ett stöd i samarbete och samverkan med aktuella aktörer och nätverk så att så att individens behov tillgodoses. Vi söker dig Har eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier, eller annan beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har erfarenhet från arbete med målgruppen. Har god kunskap erfarenhet av tydliggörande pedagogik. Har god kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Meriterande med kunskap och erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa. Meriterande med erfarenhet av ledarskap/handleda. Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller dokumentation, möte med brukare och anhöriga samt samverkansmöten. Baskunskaper i digitala arbetsverktyg. Vi erbjuder dig "Som stödpedagog har man mer ansvar för helheten och samordningen i verksamheten. Jag ser till att vi har uppdaterade kunskaper på arbetsplatsen och jobbar mycket med tydliggörande pedagogik." - Glenn. Läs gärna vår intervju med stödpedagog Glenn, intervju med Glenn. Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. Det här ger vi dig som medarbetare Rekryteringsprocessen Annonsen kommer att ligga ute över sommarsemester därav kan svar på frågor dröja tills vecka 31. Det är även i vecka 31 som vi påbörjar arbetet med första urvalet. I denna rekrytering har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! #pedagog #pedagogik Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du på jakt efter ett flexibelt och utvecklande extrajobb vid sidan av studierna samt har erfarenhet av rekryterings-och konsultbranschen? Du kommer i denna roll ha stor fokus på att jobba mot Skåne-regionen och vi ser därför att du bor i Malmö-området och har möjlighet att ta dig ut till våra kunder inom regionen. Du kommer att samarbeta med kollegorna på huvudkontoret i Stockholm och även om du primärt har fokus på våra kunder i södra Sverige så kommer du även att stötta upp i andra regioner utefter behov. Start: mitten av augusti Vårt team Vi är idag ett sälj-och leveransteam på 11 personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan som du även kommer ingå i. Hos oss på EdZa erbjuds stor flexibilitet kring hur du utformar din arbetstid. Vi ser dock att du gärna arbetar 1-2 gånger i veckan utifrån behov och möjlighet. Passar det dig bäst att pussla ihop plugget och jobbet med att jobba halvdagar, så är även det möjligt. Eftersom att du är bosatt i Malmö-området och vårt huvudkontor är baserat i Stockholm, så kommer du att jobba remote/ hemifrån och besöka kunder vid behov. Du kommer att få introduktion och onboarding både på distans och på plats. Vi räknar med att du gör ett platsbesök i Stockholm under en av introduktionsdagarna. Om rollen Som rekryteringstkoordinator kommer du vara en viktig spelare i stora delar av våra processer. Du kommer jobba med både EdZa och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. EdZa jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom försäljning, ekonomi, administration, HR och kommunikation. Du kommer bland annat att: Vara med och utforma bra och tilltalande annonser Kandidaturval Search Telefonintervjuer Referenstagning Vara med och skapa content till våra sociala medier Komma med idéer och utvecklingsförslag Detta är de arbetsuppgifter vi ser initialt och i takt med att du kommer in i arbetet ser vi också att du kommer att kunna ta större ansvar och större del av våra processer. Så långt som du upplever att du har tid och utrymme. Vem är du? Studerar inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Du har tidigare erfarenhet från rekrytering, med stor fördel inom IT/tech Helst har du 1-2 år kvar till examen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi letar efter dig som är ansvarstagande och serviceminded som har kunden och kandidaten i fokus. Du är en nyfiken och orädd person som tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att passa in i teamet tror vi också att du har en resultatinriktad sida och gillar det snabbrörliga arbetet. Om Ed:za Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta gör vi genom att erbjuda tjänster och lösningar som levererar på specifika projekt och behov. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats vilket innebär att du har möjlighet att arbeta från vårt härliga kontor som är beläget i centrala Stockholm och hemifrån. Vi ser dock att du jobbar från kontoret minst en gång i veckan. Ansökan Du är välkommen att höra av dig till [email protected] om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!
Är du Dogmans nya Kategorichef? Vi söker nu en kommersiell, kommunikativ och passionerad kategorichef med stor drivkraft som vill vara med oss på vår framtida resa! Arbetsuppgifter Som Kategorichef har du totalansvar för hela produktlivscykeln, från idé till färdig produkt. Du säkerställer att Dogman har de bästa villkoren samt totalkostnaden för produkterna inom dina respektive kategorier. Viktigt är även att uppsatta målsättningar för försäljning, marginal och täckningsbidrag nås. Du sätter och vidareutvecklar strategier för dina produktkategorier samt representerar dessa både internt & externt på ett professionellt sätt. För en del utav produkterna kommer du även att ansvara för inköpen, vilket gör det viktigt att följa och analysera utvecklingen inom dina kategorier på alla för marknader som vi verkar på. Du ingår i ett team på 10 personer bestående av kategorichefer och inköpare. Tjänsten innebär täta samarbeten både internt och externt. Du stöttar även säljorganisationen i produkt frågor inom dina områden. Rollen innebär ansvar för att bygga och upprätthålla en god relation till våra leverantörer och säkerställa kontrakts efterlevnad och leveranser. Ansvarsområden Området är att utveckla foder samt andra snabbrörliga produkter inom hund och katt segmentet samt ansvar för externa leverantörer till affärsområdet Retail. Erfarenhet av foder och/eller näringslära är meriterande. Som Kategorichef är du ”VD för ditt sortiment” Du förväntas säkerställa utvecklingen av sortiment strategin. Följa upp och analysera kategorier/artiklar för att uppnå maximal lönsamhet i alla våra länder. Projektleda och driva dina projekt “från ax till limpa” ihop med marknadsavdelningen, försäljningsavdelningen och leverantör i syfte att öka försäljningen. Trendspana och benchmarka mot andra aktörer inom och utom branschen. Ansvarar för att produkten uppfyller de krav som ställs av omvärlden och myndigheter. Vem är du? Du tycker om att vara den självständiga länken mellan flera olika parter med ett stort eget ansvar inom ditt område. Du känner ägandeskap för dina uppgifter och tycker om att jobba i en resultatorienterad miljö med tydliga mål. Du vet hur man skapar struktur i en omväxlande vardag. Som person uppskattas du för ditt positiva och lösnings orienterade sätt och för att du inser vikten av att upprätthålla goda relationer. Du har stor fördel av att du är noggrann, driven och skicklig när det gäller planering. För att bli framgångsrik som Kategorichef hos Dogman krävs, att du brinner för våra fyrfotade vänner, att du behärskar det engelska språket väl, både skriftligt och muntligt samt goda kunskaper inom Excel och övriga Officepaket. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av produktutveckling, prognostisering och inköp. Vad erbjuder Dogman ? · Ett spännande jobb i ett företag relaterat till människans bästa vän. · Arbetsuppgifter med hög grad av ansvar och möjlighet att påverka företagets framtid. · Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning · Anställningsgrad: 100% · Rapportering sker till: Supply Chain Director · Placering: Åstorp – på plats. Tjänsteresor förekommer. · Möjlighet att ta med sig hund till jobbet! Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Är du den vi söker, eller känner du någon som är det? Du ansöker genom att klicka på "Ansök tjänst" och bifoga ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Supply Chain Director, Roger Jönsson: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan, ansök redan idag! Om Dogman AB Dogman är en av Nordens ledande aktörer inom husdjurs tillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurs segmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman Group finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2023 uppgick omsättningen till 640 MSEK. Dogman är grundat 1965, har cirka 350 anställda och ägs sedan 2007 utav BrA Invest. I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja Dogman & Friends. Idag är vi ca 50 butiker i Sverige, Norge, Finland och Spanien.
Gör skillnad. Varje dag. Vi behöver nya kollegor, vill du vara med? Nu välkomnar vi en undersköterska till vårt team på anestesiavdelningen i Ystad! Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus som bedriver ett brett utbud av specialiserad vård, såväl akut som planerad. Dygnet runt erbjuder vi hälso- och sjukvård med kvalitet och tillgänglighet, helhetssyn och omtanke som kännetecken. Här genomförs årligen cirka 5000 operationer, var av en tredjedel utgörs av akuta operationer. Vi planerar att öka produktionen då vi nu genomför en större ombyggnation för bättre arbetsmiljö och logistik så att vi kan möta framtidens behov. Operationsverksamheten består av allmänkirurgi, gynekologi, urologi, öron-näs-hals (ÖNH) och ortopedi. Patienterna är 2–100 år gamla. Vi erbjuder dig ett omväxlande och intressant arbete i en välkommande arbetsmiljö på en operationsavdelning med god stämning och höga ambitioner. Medarbetarnas aktiva engagemang att påverka avdelningens utveckling är en del i vårt sätt att arbeta. Det är viktigt att du är engagerad i ditt yrke, trivs i ett omväxlande och prestigelöst klimat samt vill vara med och bidra till vår goda vårdkvalitet. Vi arbetar mot att bli en magnetavdelning och vi använder oss av Kompetens- och tjänstemodellen (KTM) för utveckling av medarbetaren. Vi samarbetar tätt i hela den Peri-operativa vården. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska på anestesi utför du varierat arbete. Vi har sex operationssalar, varav en är akutsal. Operationer görs inom kirurgi, urologi, gynekologi, ÖNH och ortopedi. Den akuta verksamheten består bland annat av kejsarsnitt, buk- och frakturkirurgi. Här arbetar du i team och bidrar till ett välfungerande samarbete i arbetslaget. Som undersköterska på anestesi är man behjälplig vid sövning, väckning och assisterar vid blockader av olika slag. Vi städar mellan operationer och fyller på förråden. Vi har en god teamkänsla på avdelningen! Dessutom arbetar vi inte helger eller röda dagar, berättar Ulla som arbetar som undersköterska på avdelningen. För att du ska komma in i din roll på bästa sätt har du en introduktion som är individuellt anpassad. Tjänstgöringen är dagtid. Vi arbetar med individuell schemaläggning i Time Care och använder en arbetstidsmodell där arbetsmiljö och hälsa står i fokus. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård/sjukvård enligt tidigare programstruktur eller är utbildad undersköterska inom den nya programstrukturen som har läst samtliga inriktningar. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är ett krav, samt du ska ha en vana av att arbeta med datorer. Har du erfarenhet från operationsverksamhet, är det meriterande. Som person är du positiv och initiativrik och vill hela tiden utvecklas som undersköterska där du utvecklar arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Därtill är du flexibel och ansvarstagande i ditt arbete. Du har ett stort intresse för och vill arbeta med operationssjukvård i ständig utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek på FäladstorgetVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek på Fäladstorget i Lund. Apoteket är beläget på Norra Fäladen och i närområdet finns det ett stort bostadsområde, mataffär, två vårdcentraler och folktanvård. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av fyra farmaceuter samt en apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:00-18:00 på vardagar 10:00-14:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Magdalena Svensson team. Önskad start omgående/enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Magdalena Svensson på tel. 0709-101278 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Maria Parkskolan är Helsingborgs stads största grundskola, belägen i norra Helsingborg. Här går cirka 1000 elever, varav cirka 400 deltar i fritidshemsverksamheten. Skolan är naturskönt belägen i Maria Park och i en nybyggd del i Mariastaden. Området erbjuder närhet till Pålsjöskog, stranden, havet och stadens puls. Vår verksamhet omfattar årskurserna F-9, fritidshem samt anpassad grundskola. Maria Parkskolan är en mångfacetterad skola där vi strävar efter att skapa en tillgänglig och inkluderande lärmiljö för alla elever. Vi arbetar systematiskt med kvalitet och utveckling för att säkerställa god undervisning och en trygg skolmiljö för våra elever. Arbetsuppgifter Är du en driven musiklärare som söker nya utmaningar? Ta chansen att bli en del av den härliga gemenskapen på Maria Parkskolan i ett kul och utvecklande uppdrag! Du kommer att bli en del av våra lärarteam som arbetar tillsammans med elevernas utveckling och lärande. Du erbjuds ett varierat arbete där du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i ämnet musik. Du samarbetar med övriga pedagoger, vårdnadshavare, elevhälsan och skolledning för att skapa ett sammanhang som gynnar elevernas lärande. Du får som pedagog stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i ditt lärarteam och tillsammans med den andra musikläraren på skolan. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Du är leg lärare och har behörighet att undervisa i ämnet musik. Ditt uppdrag som lärare är att tillsammans med övriga i arbetslaget skapa de bästa förutsättningarna för att varje elev ska lyckas i sitt lärande. För att trivas på Maria Parkskolan är det viktigt att du har ett starkt engagemang för ämnet. Det är viktigt att du kan uppmuntra och engagera både elever och kollegor för att lärandet på skolan ska bli så positivt som möjligt. Du har lätt för att bygga relationer och har ett professionellt bemötande mot både elever, vårdnadshavare och kollegor. Tryggheten i din yrkesroll kombineras med tydlighet och ett ledarskap som skapar trygghet och studiero. Ett tydligt ledarskap som inspirerar till kreativitet och nyfikenhet är en av dina viktigaste uppgifter. Du ser vinsten av att samverka med andra yrkeskategorier för att skapa den bästa lärmiljön. God samarbetsförmåga, flexibilitet och pedagogiskt nytänkande är därför ett krav. Du behöver också vara bekväm med att fatta beslut på egen hand när så krävs. Du har en god vetenskaplig grund att stå på i utformandet av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta som speciallärare med inriktning mot anpassad grundskola. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Intervjuer: Sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Löpande urval tillämpas. Sista ansökningsdag: 2025-07-03 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträdesdatum: 2025-08-05 eller enligt överenskommelse. Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om tjänsten Vi söker en kundsupportmedarbetare till ett konsultuppdrag via The Pace, med start omgående och en varaktighet på minst sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller möjlighet att överrekryteras till kunden. Du kommer att utgå alla dagar från kundens kontor. Dina arbetsuppgifter Som kundsupportmedarbetare kommer du vara ansiktet utåt för företaget och säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse. Du ansvarar för att ta emot och hantera inkommande ärenden via samtal och ärendehanteringssystemet. Målet är att lösa kundens ärende vid första kontakten, eller se till att ärendet tas om hand av rätt kollega och följa upp tills det är löst. I din roll arbetar du också med att utveckla kundernas affärer genom att erbjuda långsiktiga och hållbara lösningar för avfallshantering. Du kommer att jobba nära dina kollegor i filialen och i supportteamet på fem personer. Exempel på arbetsuppgifter Registrera och lägga upp nya kunder samt hantera beställningar i affärssystemet. Hantera och dokumentera kundreklamationer. Aktivt bidra till verksamhetens förbättring genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse. Arbeta proaktivt med att digitalisera kundupplevelsen via kundportalen. Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad och har lätt för att bygga och underhålla relationer. Du trivs med att kommunicera och skapa en positiv kundupplevelse. Du har lätt för att samarbeta, men arbetar också bra självständigt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och bra på att prioritera i ditt arbete. Kvalifikationer Gymnasieutbildning eller motsvarande. Minst 2 års erfarenhet av kundservice/kundsupport, helst via telefon eller e-post. Goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystem. Du har god kommunikativ och skriftlig förmåga på svenska. När du blir en del av The Pace Som konsult på The Pace får du en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och kollektivavtal – vi vill att du ska känna dig trygg i din anställning. Vi ställer höga krav på dig, och vi förväntar oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett var du är i din karriär ska rollen hos oss ge dig kunskap och erfarenhet för att ta dig vidare till nya spännande utmaningar. The Pace är specialister inom rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som administratör, projektkoordinator, assistent och kontorsansvarig. Vi erbjuder dig ett brett nätverk av företag som söker skickliga administratörer. The Pace är en del av Wise Professionals, med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ansökan Har du frågor om tjänsten eller processen? Tveka inte att kontakta oss! Ansvarig för detta uppdrag är Emma Rehn ([email protected]) och Emilie Runnegård Shawwaf, konsultchef ([email protected]). Vi går igenom ansökningarna löpande, och eftersom processerna ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Har du erfarenhet som operatör eller produktionspersonal och är tillgänglig omgående? Tveka då inte att söka tjänsten nedan! Ort: Eslöv. Omfattning/varaktighet: 3 månaders provanställning med med möjlighet till förlängning. Arbetstider: 3 - skift eller dagtid. Om tjänsten: Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som produktionspersonal hos en av våra kunder i Eslöv. Tjänsten är ett vikariat med omgående start, förlagd till (3-skift eller dagtid). Som sökande har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom industri. Arbetsuppgifter: Du kommer arbeta som produktionspersonal på logistik-avdelningen. Arbetsuppgifter innefattar uppackning, kontroll och sortering av färdiga sidorutor från Kina och Polen. Arbetet kan upplevas monotont, det är viktigt att du arbetar noggrant och har ett gott kvalitetstänk. I arbetet hanteras råglas, vilket kräver en noggrann och säker hantering för att undvika skador. Krav: Teknisk erfarenhet Körkort och bil God fysik Arbetsmiljön kan innehålla damm, kemikalier och andra ämnen och kan därför vara olämplig för personer med allergi eller astma Meriterande: Tidigare erfarenhet inom logistik eller som produktionspersonal. Truckkort: B1 Vem är du? Personliga egenskaper vi söker är att du är driven, intresserad noggrann och positiv. Vidare är det viktigt att du kan arbeta med ett säkerhetstänk. För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Välj ett jobb för att visa detaljer