Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. https://lu. varbi.com/what:job/jobID:832160/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Är du en kommunikativ och lösningsorienterad person som drivs av att leverera service i världsklass? Talar du flytande Danska? - Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare för enklare teknisk kundsupport och administrativa samtal, där du kommer ta emot samtal på Danska, därav kravet att tala flytande Danska. Ditt nya jobb Med telefonen som främsta verktyg kommer du att hjälpa invånare i vardagen när det behövs som mest på kontor och på distans hemifrån i lugn miljö. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera inkommande samtal från användare på en jourlinje för teknisk support av insulinpumpar. Din uppgift blir att hjälpa användarna med problem och frågor kring deras insulinpumpar, vilket kan inkludera felsökning, instruktioner för användning och allmän rådgivning som INTE kräver medicinska råd. I varje samtal är du lyhörd och hjälper kunden rätt, så att den inringande kan fortsätta vardagen som vanligt. Hos oss kommer du att arbeta i nyrenoverade, fräscha lokaler i en ständigt växande verksamhet. Tjänsten är en timanställning som motsvarar heltid eller deltid med varierande arbetstider efter behov. Vi har öppet på kontoret alla dagar i veckan, inklusive helger, mellan kl. 07:00 och 22:00. Jobbet innefattar även inneliggande jour utanför kontorets öppettider, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig för att ge teknisk support av insulinpumpar även under kvällar/nätter och tidiga morgnar. Därav att det är ett hybridarbete, då jouren sker hemifrån. All övrig arbetstid sker på plats på kontoret, men kan enligt överenskommelse utföras hemifrån. Vid eventuell anställning får du all den utbildning du behöver för att utföra ditt arbete på bästa sätt. Vi söker positiva, lyhörda och lösningsorienterade personer till vårt härliga och samhällsviktiga team! Vi ser gärna att du är en stresstålig, serviceorienterad lagspelare med god samarbetsförmåga. Vi ser fram emot att träffa dig som Talar FLYTANDE Danska Tycker om att prata med människor och är lyhörd Är en kommunikativ person som drivs av att leverera god service Har goda kunskaper i svenska, bra om det finns viss typ av engelska kunskaper. Har GOD datorvana Kan arbeta både helger samt nätter Stämmer det in på dig? Då kommer du ha roligt på jobbet hos oss Vi kontaktar sökanden löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna omgående – vänta inte med din ansökan! OBS! Krav för denna tjänsten är att du talar flytande Danska. Vi kommer ej gå vidare med ansökningar där detta krav ej uppfylls. Start : Efter överenskommelse Omfattning : Efter överenskommelse Lön : Efter överenskommelse Rekryteringsprocess Efter att vi mottagit din ansökan kommer rekryteringsansvarige att kontakta dig för en första telefonintervju. Går du vidare i processen efter telefonintervjun, är nästa steg ett digitalt eller personligt möte på plats eller digitalt, tillsammans med ansvarige för uppdraget, där du också får en närmare presentation av företaget. Vid anställning får du en gedigen utbildning i våra verktyg och i ditt nya uppdrag för att du ska kunna leverera bästa möjliga service för den inringande kunden. Tjänsten tillsätts löpande. Om oss PEC är ett av Nordens största callcenterföretag som idag är ett Care and Contact center som jobbar med inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Däribland arbetar vi med flera stora kunder inom respektive bransch, så som 1177 Vårdguiden, Eon, Postkodlotteriet, operatören 3 och Allente.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. https://lu. varbi.com/what:job/jobID:814590/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Tycker du om att träffa nya människor och vill bidra till att utveckla MKB:s kundrelationer? Vi på Arena Personal söker nu intervjuare för att genomföra en attitydundersökning, till vår kund MKB. I denna roll får du möjlighet att arbeta med människor samt samla värdefull information för att för att förstå boendes attityder och synpunkter Dina arbetsuppgifter: Din uppgift är att utföra en attitydundersökning kring boendes upplevelse av trygghet och trivsel i sitt bostadsområde. Tillsammans med kollegor kommer du att besöka MKB:s kunder för att genomföra en attitydundersökning. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du kan leda samtal på ett respektfullt, lyhört och engagerande sätt. Din förmåga att fånga upp intervjupersonens intresse och skapa ett tryggt och pålitligt samtal är avgörande. Du behöver vara tydlig och informativ, med en professionell framtoning. Om tjänsten: Tjänsten är en tillfällig anställning på minst 6 veckor med start så snart som möjligt. Arbetet är förlagt till största delen mellan klockan 16-21, måndagar – torsdag respektive måndag – lördag (varannan vecka). Teamet som genomför undersökningen kommer att bestå av 4-6 personer. Din bakgrund: För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Det krävs även goda språkkunskaper på ett av följande språk: arabiska eller somaliska. Gruppen tillsammans behöver behärska arabiska & somaliska vilket gör det meriterande med goda kunskaper inom dessa språk. Ansökan: Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Är du redo för ett socialt och meningsfullt uppdrag? Sök tjänsten som intervjuare och bli en del av ett engagerat team. Varmt välkommen med din ansökan!
WHY OATLY? Across the world people’s consumption habits and diets are evolving to be more plant-based. Enter Oatly, the #1 oat based dairy alternative producer in the world with products spanning multiple categories. We’re determined on being part of the discussion on the long-term future of the food and beverage industry. To keep this movement going, we need more brilliant minds to come work with us to keep the momentum going and the Oatly flowing. Our sole purpose as a company is to make it easy for people to turn what they eat and drink into personal moments of healthy joy without recklessly taxing the planet’s resources in the process. Sustainability, nutritional health and trust are at the heart of what we do. We are building a culture that constantly upgrades each other so we can upgrade the planet. This is a company that shows great respect and a fearless approach to make positive change. Does this feel exciting? Well, this is where you come in. WHAT WE NEED YOU TO DO The purpose of this role will be that you'll ensure strong accounting and reporting throughout the group and the role will be analytical and varied. Here’s the main elements of the role... Group accounting and consolidation in the financial consolidation system AARO IFRS accounting, including lease reporting Support the external audit process Training and support for the Regional Finance departments. Quarterly and yearly reporting to the U.S Securities and Exchange commission (SEC) SOX – internal controls, documentation, and reporting But, you know. These are just the things we can think of right now! This might be the job today, but tomorrow brings more change, so being light on your feet and willing to embrace the unknown is a verrrrrry big help. In this role, you will report into our Senior Manager Group Accounting and the location for this role is placed at our head office in Malmö. This next section is also for all the bullet point lovers out there: WHAT WE NEED YOU TO BRING TO THE TABLEBesides being improvement driven, able to work in a structured way and have strong analytical skills, we believe that you are a person with great communication skills who enjoys building strong relationships. We are looking for you who have at least 4 years of work experience within Finance, including areas as accounting, financial controlling and/or audit. Other key competencies & experiences: Master’s or bachelor’s degree in finance/accounting or similar IFRS knowledge Experience from audit firm or from group accounting in a large international company AARO consolidation system experience Strong analytical skills and a drive for improvement Experience in SOX Interest in local and international accounting standards Strong knowledge of Excel Fluent in Swedish and English, both written and verbal WHO WE NEED YOU TO BE To be the perfect fit for Oatly, we believe you have a thirst for knowledge and are a result-driven person with high integrity. You thrive with a hands-on approach, even in times of rapid change. Your social competence allows you to work effectively both independently and collaboratively. You are highly collaborative and understand that our success as a company depends on our ability to work together to find innovative solutions. You also have problem-solving skills that is essential for identifying root causes and implementing effective solutions. Finally,we hope that you share our values and have a great interest to carry out our mission in order to make the world a little bit better. Another bulleted list felt redundant, so we made this page talking about all the benefits we offer to sweeten the deal of working with us before you apply – if you're curious, check out this fancy page right here! YOUR APPLICATION Phew! Well done if you’ve got this far. We’re glad we’ve still got your attention because we’ve got one last super important point to make. As you can probably tell, we’re a norm-breaking company. For us, diversity and differences are an obvious asset. We know that amazing candidates can sometimes be put off applying for a job unless they can tick every box, and that makes us really sad. So please trust your gut and pop in your application if it’s feeling right. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun! Last day of application: 16 of August. We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone! THE OATLY WAY Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore, and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America, and Asia. Love Oatly XOXO #LI-TA1
We are looking for new employees to join our pursuit of ultimate performance. In this role, you will be working with the software that controls the body and comfort of the car, such as the famous “Ghost Mode” function. The body controllers and the software that goes in them are fully developed in-house. It will be your mission, in close collaboration with your team, to formulate new concepts and algorithms for the body-related applications. Main responsibilities: - Actively support the design, implementation, integration and debugging low level and application-level software for in-house body controllers - Support our production line, prototype, and service department - Play an active role in the development of our ways of working - Participate in various cross-functional projects between Hardware Engineers, Software Engineers, Designers and Technicians You will report directly to the Body Control & Comfort Team Lead and be located at our main production facility in Ängelholm, Sweden. We are looking for someone that is naturally curious, eager to learn and passionate about developing embedded software from scratch. You thrive in small teams that operate in highly dynamic, cross-functional working environments and see every challenge as a learning experience. Further skills needed: - 3+ years of experience within embedded software engineering in C. Typically development, trouble-shooting for both low- and high-level embedded software in real-time environment - Embedded systems debugging skills - High standards for clean code quality, maintainability, and performance - Knowledge of Git or similar version control system - Excellent communication skills, with the ability to collaborate with cross-functional teams and effectively communicate technical concepts to non-technical stakeholders. - Adequate knowledge of reading schematics and data sheets for components - Professional level of English. It would also be considered meritorious, but not required if you have: - Previous Formula Student or Motorsport experience or similar project experience - Knowledge of C++ and Python - Knowledge of how a car and its systems and components work - Experience working with CAN, LIN protocols and similar diagnostics and automotive tools and standards. - Experience in working with ISO 26262 applications. Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.
Vill du vara med och bygga Sveriges bästa förskola? Nu finns det en unik möjlighet att få bli del av ett framstående och väletablerat utbildningsföretag. JENSEN har idag 18 förskolor i Stockholm, Uppsala, Malmö, Landvetter och Västerås som kännetecknas av engagerade pedagoger - som tillsammans med ledningen skapar en stabil, trygg verksamhet med hög kvalitet - och med hög kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Hösten 2025 öppnar JENSEN en ny förskola i centrala Malmö. Vi söker flera engagerade förskollärare med höga ambitioner, som vill vara med och bygga ett framgångsrikt team från start. Träning för verkligheten och bildning som mål är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever/barn. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 95% JENSEN som arbetsplats! Bildningsresan börjar här På JENSEN förskola står barnens kunskap, hälsa och trivsel i centrum och vår ambition är att barnens bildningsresa börjar hos oss. Trygghet & självkänsla är grunden för hur vi arbetar med alla barn och vår egen utbildningsmodell med minilektioner sätter barnens kunskaper i fokus. Vi arbetar med en uttalad hälsoprofil och rikligt med utepedagogik – för barnens välmående. Vi är mycket stolta över att 96% av våra tusentals föräldrar under de senaste fem åren har rekommenderat JENSEN förskola i regelbundna enkäter. Vi erbjuder dig: • Tydligt och närvarande ledarskap • Sex timmars reflektionstid per vecka • Kontinuerlig kompetensutveckling genom förskollärardagar • Nätverkande med kollegor från JENSENs övriga förskolor • Fem extra lediga dagar per år Kvalifikationer Du är legitimerad förskollärare som är tydlig och medveten i ditt ledarskap. Du vill och kan analysera verksamheten och använda slutsatserna för att driva den framåt. Du trivs med att bedriva undervisning både ute och inne. Då vi lägger stor vikt vid att bidra till barnens språkutveckling är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav i såväl tal som skrift. Vi har en tydlig hälsoprofil och förväntar oss att du har en hälsoinriktad livsstil. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid/deltid (enligt överenskommelse) med placering på JENSEN förskola Malmö. Tillträde i augusti 2025. För den här tjänsten tillämpar vi 6 månader provanställning. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem via vår hemsida. Där kan du också hitta mer information om vår rekryteringsprocess. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer hålls löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben; ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget görs via polisen.se med digitalt BankID. Om du inte har BankID, så kan du beställa hem blanketten, gör detta så snart som möjligt då manuell hantering av blanketten tar lång tid. Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta rektor Susanne Rosén på 073-7731882. Vill du veta mer om hur det är att jobba på JENSEN förskola? Läs mer här! Varmt välkommen med din ansökan! JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer