Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar nu en hälso- och sjukvårdsstrateg till avdelningen för Hälso- och sjukvårdsstyrning inom Koncernkontoret. Avdelningen för Hälso- och sjukvårdsstyrning (HSS) arbetar som stöd till Region Skånes politiska organisation och koncernledning med uppdragsarbete samt uppföljning av den samlade hälso- och sjukvården. Vårt uppdrag är att bidra till ett sammanhängande och väl fungerande hälso- och sjukvårdssystem, utifrån invånarnas behov och utifrån en effektiv användning av resurserna. Avdelningen är en aktiv part i det nationella arbetet som utvecklar hälso- och sjukvårdssystemet. I HSS ingår område tillgänglighet och produktionsstyrning, område uppdrag, avtalsstyrning och digitalisering, regionalt cancercentrum syd (RCC) samt en administrativ enhet. Utöver detta finns fyra funktionsansvariga inom FoU, läkemedel och patientsäkerhet. Till Enheten för tillgänglighet och produktionsstyrning (ETP) söker vi nu dig som vill bidra till att effektivisera och utveckla den skånska hälso- och sjukvården med fokus på produktionsstyrning, analys och uppföljning i syfte att öka tillgängligheten i Region Skåne. ARBETSUPPGIFTER Som hälso- och sjukvårdsstrateg hos oss är du med och driver samt utvecklar det strategiska tillgänglighetsarbetet har en central funktion i det regionala arbetet med att utveckla och stärka arbetet med produktionsstyrning. Du förväntas bidra till att forma och driva strategiska initiativ som syftar till att skapa långsiktigt hållbara arbetssätt och strukturer utifrån regionala och nationella mål kopplat till tillgänglighetsarbete. Du verkar i nära samarbete med sjukvårdens verksamheter såväl inom regionala grupperingar som lokala nätverk. En viktig del av uppdraget handlar om att leda, utveckla och samordna insatser kopplade till införandet av Region Skånes produktionsstyrningsverktyg. Det innebär att du säkerställer att förändringsarbetet sker på ett strukturerat och förankrat sätt, från behovsanalys och implementering till uppföljning genom sammanställning av rapporter och beslutsunderlag. Arbetet kräver en balans mellan uppföljning, analys och projektledning med fokus på de strategiska processerna samt en förmåga att omsätta detta i praktiskt genomförande. Du arbetar i en dynamisk miljö där uppdragets innehåll kan variera och vårt mål är att möta de utmaningar vi ser i Region Skåne med insatser som svarar mot dessa. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter nära ledningen med frågor som har hög prioritet. Tjänsten ger dig möjlighet att ta stort eget ansvar och bli del av ett nytt team på en arbetsplats med högt i tak. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole- och/eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling och förändringsledning av komplexa utvecklingsinitiativ, större workshops och projekt inom hälso- och sjukvård. För att lyckas i rollen ser vi att har förmåga att omsätta strategier och modeller till konkreta handlingar som skapar mervärde i den dagliga verksamheten inom Region Skånes verksamheter. Du besitter kunskap om och erfarenhet av att sätta upp mål mot vilka du ska leda, styra och följa upp samt har god vana att sammanställa rapporter och skriva beslutsunderlag. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift på. Då du kommer att ingå i grupper och nätverk är det av stor vikt att du också har god samarbetsförmåga liksom att du är flexibel och beredd att arbeta för goda relationer. Ditt arbetssätt är proaktivt och du är en analytisk, drivande och förbättringstänkande person. Då engagemang i grupper och nätverk är centralt i rollen ser vi att du har ett förhållningssätt som främjar samarbete, där du bygger tillit och skapar engagemang och får med dig andra i förändringsresor. Din personliga stil som upplevs som inbjudande och förtroendeingivande - du är helt enkelt en person som andra gillar att arbeta med! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Vi söker en controller med fokus på utveckling av den interna verksamhetens effektivitet och kvalitet. Vill du arbeta nära högskolans rektor och vara en nyckelperson i Högskolans fortsatta utveckling? Tjänsten är ny vilket medför viss möjlighet att påverka dess utformning. Läs gärna mer om oss som arbetsgivare på vår hemsida https://www.hkr.se/om-hkr/jobba-hos-oss/hogskolan-kristianstad-om-arbetsgivare/ Arbetsuppgifter Med ett helhetsperspektiv arbetar du proaktivt för att bidra till en effektiv styrning och måluppfyllelse. Du leder och driver utvecklingsprojekt inom ett brett område, exempelvis förenkling av arbetsprocesser, digitalisering och kvalitetsutveckling. Som controller ansvarar du för att: - Självständigt initiera riktade verksamhetsuppföljningar och analyser - Identifiera möjliga effektiviseringar i verksamheten - Utforma utvecklingsprojekt i samråd med rektor och högskoleledningen - Följa upp projekt och i vissa fall själv ansvara för dess genomförande I ditt arbete har du ett nära samarbete med rektor och med övrig högskoleledning. I analysarbetet får du stöd av högskolans stödfunktioner och fakulteter, och i genomförandet samarbetar du med berörda chefer och medarbetare i projektgenomföranden. Tjänsten är placerad i Kristianstad på avdelningen högskolekansliet. Högskolekansliet utgör ett nav för ledningsstöd och juridik, forskningsstöd, analys och kvalitet, samverkan och innovation samt internationella relationer. Högskolekansliet är en av åtta avdelningar som utgör den högskolegemensamma stödverksamheten vars uppdrag är att stödja kärnverksamheten. Behörighet och kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning och som har flerårig erfarenhet av att praktiskt arbete med analys, projektledning och verksamhetsutveckling, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Om du har erfarenhet av liknande arbete inom statlig verksamhet eller annan offentlig verksamhet är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har förståelse för statlig verksamhet och högskolans specifika förutsättningar samt hur mervärde skapas i högre utbildning och forskning. Du förväntas ha en god analytisk förmåga och förmåga att kreativt och konstruktivt se nya möjligheter som stärker verksamheten. Högskolan har flera olika informationssystem exempelvis Microsoft Power BI för statistik och nyckeltal, Unit4/Agresso samt Retendo som du förväntas känna till, eller ha förmåga att lära hur de kan stödja ditt arbete. Du behöver kunna kommunicera komplext innehåll på ett tydligt, pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt, på såväl svenska som engelska. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Ansökan Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Arbetsplats Högskolan Kristianstad Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Kristianstad utses till årets studentstad 2024 av Sveriges förenade studentkårer. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Veterankraft i Malmö söker en Platschef! Vill du driva och utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad både för våra kunder och våra veteraner? Som platschef hos Veterankraft är du en nyckelperson i att skapa resultat, bygga relationer och leda ett lokalt team mot gemensamma mål. Du har personalansvar över dina medarbetare vilket inkluderar bland annat ledning, kompetensutveckling, resultatuppföljning och rekrytering. Utöver det ansvarar du för att områdets försäljning och bemanning fungerar som den ska. Du förväntas ha en djup förståelse för den lokala marknaden och kundernas behov, vilket gör det möjligt för dig att bygga långsiktiga kundrelationer och anpassa verksamheten efter lokala förutsättningar. Låter det som du? Läs mer nedan! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som Platschef har du ett brett operativt ansvar där du driver verksamheten framåt. Det innebär att du bland annat bygger och vårdar långsiktiga kundrelationer med målet att uppnå en hög återköpsfrekvens, samt att du arbetar aktivt med nätverkande. När det gäller resultat och uppföljning sätter du mål i samarbete med din närmsta chef, regionansvarig, och följer upp områdets resultat och budget. Du säkerställer god resurstillgång för att möta kundbasens utveckling och arbetar kontinuerligt med nyckeltal och KPI:er som medarbetarnas välmående, personalomsättning och kund- respektive veterannöjdhet. Du har yttersta ansvar för att veteraner tillsätts på uppdrag hos såväl nya som befintliga privat- och företagskunder inom olika områden. Därför är det viktigt att du leder och fördelar arbetet mellan medarbetarna på kontoret så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du stöttar medarbetarna på kontoret i rekrytering, onboarding och offboarding av veteraner, samt ansvarar för resursplanering och att säkerställa en god balans mellan personal och uppdrag. Du planerar teamaktiviteter för att stärka sammanhållning och engagemang hos medarbetarna. Du coachar och följer upp din medarbetargrupp veckovis utifrån individuella mål. Dessutom har du ansvar för utbildning, medarbetar- och lönesamtal samt arbetsmiljöfrågor. Vem är vår nästa Platschef? Vi söker dig som är relationsskapande, affärsdriven och målinriktad. Du har alltid veteraner, kunder och medarbetare i fokus och kan hålla ordning och struktur i en hektisk vardag. Ditt ledarskap präglas av att motivera och utveckla teamet och vara lösningsorienterad. Du har lätt att ta till dig nya digitala verktyg och applikationer som stödjer verksamheten. Vi ser att du är prestigelös då rollen som platschef är varierande där du får utföra olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som drivs av försäljning och nätverkande, och som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt. För att summera ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll med personalansvar Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och leda team mot uppsatta mål God lokalkännedom och stort nätverk Erfarenhet av kundkontakt och försäljning, gärna i en lokal kontext Stark kommunikations- och förhandlingsförmåga i både tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt i digitala och snabbrörliga miljöer Tillgång till körkort och egen bil Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Så, är du vår nästa Platschef på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].
Om Lysio Research Vi på Lysio Research arbetar med undersökningar och utredningar som leder till samhällsutveckling. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter. De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört. Vi är ett växande företag som vunnit flera Gasellpriser. För nuvarande är vi 30 anställda (+ flertal intervjuare). Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och tjänstepension för våra anställda. Hos oss får du arbeta i en roll där du kan växa och utvecklas. Om tjänsten Vi rekryterar nu en junior projektledare som arbetar med att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter kundkontakt, utformning och planering av projekt samt att du tar fram enkäter och ansvarar för alla steg till en färdig produkt. Du gör även en del av analysarbetet och drar slutsatser av resultaten som är till nytta för kunderna, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik. För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt. Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i duktiga kollegor och väl utvecklade arbetssätt och rutiner. Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Effektiv och självgående Noggrann och strukturerad Du har hög IT-vana med erfarenhet av Excel, SPSS eller annan statistikprogramvara. Allmänt intresse för siffror och data science Observera att vi har kontor i både Lund och Göteborg - via ansökningslänken får du ange var du helst vill arbeta. OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.
Om tjänsten Øresundsbron är en unik arbetsplats som bidrar till integration i regionen. Leveransavdelningen har i uppdrag att hantera alla våra kunder före, under och efter resan, och vårt motto är att vi ska leverera en snabb, säker och smidig passage 24 timmar om dygnet. Vi utvecklar ständigt vårt arbetssätt och använder den senaste tekniken. Som kundassistent är du vårt ansikte utåt. Du erbjuder en enastående kundupplevelse i en aktiv miljö där ingen dag är den andra lik, och du har lätt för att anpassa dig efter dagens förlopp. Du arbetar främst med att informera, sälja och ta emot betalning, dirigera trafiken och lösa de problem som kan uppstå - hela tiden med fokus på våra kunder. Du möter pendlare på väg till arbetet på andra sidan sundet, förväntansfulla turister från många europeiska länder, kunder på väg för en avkopplande helg och affärskunder. Arbetsplatsen är öppen alla dagar om året och ditt arbete kan ske både remote från en arbetsstation eller utomhus. Vi förväntar oss att du kan och vill: • Möta kunden och ge god service - helt enkelt ge kunden en enastående upplevelse. • Vara lagspelare som tänker på helheten, samtidigt som du ofta arbetar självständigt. • Ta ansvar inom våra ramar och låta sunt förnuft vara avgörande i kundmötet och det interna samarbetet snarare än detaljer och regler. • Förstå och använda vårt tekniska system, inklusive goda datakunskaper och administrativa förmågor. • Vara noggrann och omtänksam. • God förståelse för både det svenska och danska språket. Du är bra på att uttrycka dig på engelska och det är en fördel om du talar ytterligare språk. Tjänsten som kundassistent är ett konsultuppdrag på deltid via Adecco och inleds med en gedigen introduktion. Då Øresundsbron har öppet 24/7 är arbetsdagarna måndag-söndag. Arbetstiderna är tre skift: dag, eftermiddags- och nattpass. Viktigt att ha i åtanke att man inte alltid kan förlita sig på kollektivtrafiken för transport ut till arbetsplatsen under obekväma arbetstider. Viktigt för tjänsten är: • Du är studerande på minst 50% eller har annan huvudsaklig sysselsättning • Du har 1-3 terminer kvar på dina studier • Du kan arbeta cirka 16h per vecka och är även tillgänglig för heltidsarbete inför kommande lov Meriterande för tjänsten är: • Erfarenhet från servicebranschen • Flytande danska eller övriga språk • B – Körkort Om Øresundsbron Vi kan erbjuda en spännande och mångsidig tjänst på en visionär och dynamisk dansk-svensk arbetsplats, som utgör navet i en pulserande region där du är med och påverkar utvecklingen. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Ref: 20251564 Arbetsuppgifter Vi söker nu en tillsynsperson, som tillsammans med sina kollegor, utför regelbundna tillsynsbesök i Malmö stads genomgångsbostäder och nödbiståndsboenden. I besöken ingår exempelvis att kontrollera lägenhetens ytskikt och göra en grundläggande funktionskontroll. En kontroll av att hyresgästen är uppsatt i bostadskö sker vid varje besök och det kan också bli aktuellt att vara behjälplig med felanmälningar till hyresvärden. Arbetsuppgifterna är i huvudsak praktiska t.ex. kontakter med myndigheter, upprustning och tillsyn men kan även innebära administration såsom dokumentation. Vidare har du som tillsynsperson ansvaret att informera hyresgästerna vid inflyttning, kvittera ut nycklar, kontrollera att hemförsäkring är tecknad, hantera klagomål och ge enklare råd kring skötsel av bostaden. Efter utflytt görs en städkontroll och besiktning av lägenheten. Du och dina kollegor ansvarar för att ta fram rutiner och ser till att dessa fullföljs på boendena. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad utbildning på minst gymnasial nivå, minst ett års arbetslivserfarenhet samt erfarenhet från liknande arbete inom offentlig sektor. Då ditt uppdrag inbegriper hela Malmö är B-körkort för manuell växellåda ett krav, samt att du kan cykla. Du har goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper inom det svenska språket, i såväl tal som skrift. Annan språkkompetens, utöver svenska, ses som meriterande. Även tidigare erfarenheter av exempelvis fastighetsskötsel, lokaltillsyn, teknisk tillsyn ses som meriterande. För att klara uppdraget ska du ha förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Som person är du strukturerad och arbetar med ett professionellt förhållningssätt. Den vi söker har en god social kompetens, god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad och det är viktigt att du känner dig bekväm med att ta svårare samtal med hyresgästerna och kan behålla ett gott bemötande, även i svåra situationer. Våra hyresgäster kommer från hela världen och därför är det viktigt att medarbetarna delar Malmö stads värdegrund. Alla våra arbetsplatser ska präglas av jämställdhet och mångfald. Respekt för varje individ och betydelsen av jämlikhet, jämställdhet och alla människors lika värde. Det är viktigt med respekt för människor, oavsett kultur och religion. Stor vikt kommer att läggas på den personliga lämpligheten. Om arbetsplatsen Tjänsten hör till sektionen Tillfälligt boende utan stöd, som ingår i Lägenhetsenheten under avdelningen Boende, Tillsyn och Service. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 samt eventuellt ett vikariat till hösten Tillträde: Enligt överenskommelse. Övrigt När du blir erbjuden anställningskontrakt kommer du att behöva visa upp utbildningsbevis, ID-handling samt utdrag ur polisens belastningsregister. Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Välkommen med din ansökan!
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt sommarjobb hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varuplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss i sommar har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande sommarjobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är på 75% och arbetstiden är förlagd dagtid vardagar primärt mellan vecka 29-31. Det ska bli så kul att höra från dig! Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Din nya roll Vill du arbeta i en bred administrativ roll där du får möjlighet att stötta både produktion och olika team i ett internationellt företag? Är du en strukturerad person med öga för detaljer och god servicekänsla? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Vi söker nu en engagerad administratör till vår kund i Landskrona. Tjänsten är på heltid och innebär arbete 100% på plats. Som administratör hos vår kund kommer du att arbeta med både specifika och generella administrativa arbetsuppgifter där du stöttar mindre team och avdelningar. Arbetet är varierat och kräver noggrannhet, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Registrering av materialcertifikat och säkerställa att dessa kopplas till rätt order i deras system. Arkivering och hantering av dokument, både i pappersformat och digitalt. Sekundära arbetsuppgifter: Stöd till produktionen med beställningar och inköp. Sammanställning och hantering av rapporter och produktionsdata. Redigering, korrekturläsning och formatering av dokument. Dataregistrering och informationshantering. Planering och koordinering av möten, kalendrar och resor. Hantering av inkommande och utgående telefonsamtal samt vidarebefordran av meddelanden. Eventuell koordinering och processledning av enklare administrativa team- och kontorsstöd. Ett utvecklande och varierande arbete i en internationell miljö där du blir en viktig del av produktionskedjan. Du får möjlighet att arbeta nära både produktion och administration i en verksamhet där kvalitet och kundfokus står i centrum. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna SAP. Meriterande: Kunskap inom ritningsläsning. Vem är du? Vi tror att du är en ordningsam person med god administrativ förmåga och en känsla för detaljer. Du är van att arbeta självständigt men trivs också i nära samarbete med andra. Vidare är du strukturerad, noggrann och stresstålig. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Omgående. Slut: 2025-08-29 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Ett drogtest måste vara godkänt innan uppdragstart. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta på en avdelning där du blir hörd och sedd och där dina kompetenser värdesätts? Tycker du att teamarbete är en central del i det dagliga arbetet? Tveka då inte på att söka denna spännande och utvecklande tjänst som intensivvårdssjuksköterska hos oss! Helsingborg, sundets pärla, är belägen på bästa läge i Öresundsregionen. Helsingborgs lasarett är ett av Region Skånes fyra akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar. På intensivvårdsavdelningen (IVA) och uppvakningsavdelningen (UVA) bedrivs kvalificerad intensiv- och postoperativ vård. Enheten är en resurs för olika verksamheter på Helsingborgs lasarett och samarbetar med övriga intensivvårdsavdelningar inom Region Skåne. På IVA finns sju platser för patienter från nordvästra Skåne och här vårdas bland annat patienter efter trauma, sepsis, hjärtstopp och multiorgansvikt. UVA är öppen dygnet runt med 15 övervakningsplatser, varav två platser framförallt används till att övervaka barn. På intermediärvårdsavdelningen (IMA) vårdas patienter med ett ökat övervaknings- och vårdbehov men som inte kräver intensivvård. Sjuksköterskorna har ett ansvar i larmkedjan för trauma, hjärtlarm och MIG - Mobil intensivvårdsgrupp. Till IVA hör också smärtenheten och tryckkammaren. Smärtenheten är en konsultinstans för akut/postoperativ-, cancer- och neurogensmärta hos inneliggande patienter. Tryckkammaren behandlar patienter från hela södra Sverige, bland annat för sårläkningsproblem. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill jobba på en avdelning där sjuksköterskor och undersköterskor tar stort ansvar för avdelning och är måna om varandra. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med mycket variation där du får möjlighet att utvecklas som sjuksköterska. Som intensivvårdssjuksköterska ges du möjligen till ett arbete som präglas av förtroende, delaktighet och eget ansvar. Vi arbetar tvärprofessionellt och strävar efter att ge våra patienter vård av högsta kvalitet. Arbetet sker i team tillsammans med undersköterska, läkare och fysioterapeut med fokus på personcentrerad vård. Vår enhet präglas av hög kompetens och högteknologisk utrustning. Du kommer arbeta med flera olika patientkategorier och får såväl varierande arbetsuppgifter som arbetstempo. Arbetspassen planerar du enligt verksamhetsanpassat önskeschema med kvoterad arbetstid. Du får möjlighet kompetensutveckling med två utbildningsdagar per termin och genom temaveckor får du fortlöpande utbildning av kollegor som specialiserat sig inom olika områden. Du har också möjlighet att delta i olika forskningsprojekt som bedrivs på avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är redo att anta nya utmaningar och som trivs att arbeta i team runt svårt sjuka patienter. Ett arbete som präglas av variation och spänning. Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom intensivvård samt behörighet att verka inom svensk sjukvård. Därtill har du språkkunskaper i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Har du tidigare erfarenhet som intensivvårdssjuksköterska ses det som meriterande. Att arbeta som sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning innebär att du får arbeta med snabba växlingar. Det är därför viktigt att du har förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden och kan lösa problem efterhand som de dyker upp. Du är flexibel, stresstålig och noggrann. Du har lätt för att kommunicerar och du har en god samarbetsförmåga och är van vid och trivs med att arbeta i team. Du är engagerad i ditt arbete, ansvarstagande och har lätt för att lära. Du bidrar gärna till en glädjefylld arbetsmiljö och god stämning. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Har du frågor om tjänsten så tveka inte att höra av dig till oss! Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du en engagerad, inspirerande och nyfiken lärare? Är du dessutom en tydlig ledare i klassrummet och brinner för att skapa bärkraftiga relationer? Då kan du vara den kollega vi söker till vårt fantastiska Bladinsteam! Till Bladins grundskola söker vi nu efter en legitimerad lärare F-3 med bred ämnesbehörighet som vill bli vår nya kollega. På Bladins Grundskola har du möjlighet att utvecklas som lärare i en miljö där varje medarbetare spelar en viktig roll. Vi erbjuder: En skola med en positiv atmosfär och fantastiska elever En stark gemenskap och trivsel bland kollegor Möjlighet till kontinuerlig utveckling och utmaningar i din roll som lärare En arbetsplats där varje elev är i fokus och där vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande studiemiljö Arbetsbeskrivning På Bladins lägger vi stort fokus på våra allra yngsta elever för att ge dem en så bra start som möjligt och vi är stolta över hur våra engagerade F-3-lärare tar sig an den här viktiga uppgiften. I tjänsten som lärare på lågstadiet på Bladins grundskola kommer du att planera, utveckla, följa upp, dokumentera och utvärdera undervisningen. Du kommer att verka aktivt i vårt utvecklingsarbete där vi kartlägger och analyserar elevresultat samt utvärderar i syfte att leda våra elever mot målen utifrån vars och ens förutsättningar. Tjänsten är 100% tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i årskurs F-3. Du ska vara engagerad och vilja utveckla dig inom din profession samt driva utvecklingen i dina ämnen framåt. Du har mycket goda ledaregenskaper. Du har också mycket god förmåga att kommunicera och skapa positiva bärkraftiga relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi förväntar oss att du är drivande i kollegialt lärande och är van att arbeta ämnesövergripande. Du ska vara väl insatt i formativt förhållningssätt, kooperativt lärande och ha hög digital kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss “Bladins strävar efter att var och en av våra elever utvecklas till nyfikna, kunniga och omtänksamma unga människor som är väl förberedda att förverkliga sina drömmar i en global värld av mångfald.” Bladins Skola är en fristående skola med långa anor, bestående av förskola, grundskola, internationell skola och gymnasium med totalt drygt 1600 elever. På Bladins grundskola går ca 840 elever. Varje årskurs består av ca 84 elever som är indelade i tre grupper. Vid läsårsstart inför åk 1, åk 4 och åk 7, blandas eleverna och tre nya grupper bildas. Inför blandningen görs ett gediget arbete där mentorer, undervisande lärare, elevhälsa och skolledning kartlägger elevernas förmågor såväl kunskapsmässigt som socialt för att skapa nya gruppkonstellationer. Detta bidrar till en ökad gemenskap på skolan eftersom eleverna får möjlighet att skapa positiva relationer till alla kamrater i sin årskurs. Det utvecklar även elevens självständighet, förmåga att samarbeta och värdesätta olikheter. På vår skola blir varje elev sedd och vi vårdar våra vardagliga möten med våra elever där vi är tydliga vuxna förebilder. Vi arbetar målmedvetet med att våra elever ska utveckla och känna trygghet med flera vuxna. Skolan är belägen i lokaler på Själlandstorget i centrala Malmö. Vi arbetar med löpande rekrytering, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För mer information om tjänsten, kontakta biträdande rektor Helena Sköld-Samuelsson; [email protected] eller rektor Silvia Battisti, [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till Bladins Grundskola
Välj ett jobb för att visa detaljer