Är du en erfaren servicetekniker inom entreprenad- och lantbruksbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du en serviceinriktad person med intresse för teknik och maskiner? Vill du ha möjlighet att växa i en fri roll som servicetekniker i ett familjärt och välmående företag? Då kan det vara dig vi söker! Rinkaby Maskin AB söker just nu en servicetekniker till verksamheten i Rinkaby. Ansök här! Som servicetekniker hos Rinkaby Maskin AB kommer du arbeta med service på lantbruksmaskiner och entreprenadmaskiner. Du kommer hantera planerade och akuta problem på diverse maskiner och utföra båda små och stora reparationer. Rollen innebär mycket kundkontakt och arbete både i verkstad och ute på fält. För att lyckas i denna roll har du: Minst två års erfarenhet som servicetekniker på lantbruksmaskiner. God datakunskap. B-körkort. Svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en strukturerad och lättsam person. Utöver detta är du naturligt serviceinriktad och lösningsorienterad samt trivs med att hålla en nära dialog med både kunder och kollegor. Rinkaby Maskin AB erbjuder dig: Varierande arbetsdagar med stor frihet. Fortlöpande utbildningar. En tjänst i ett stabilt och utvecklande företag. En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Rinkaby Maskin AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Rinkaby Maskin AB: Rinkaby Maskin AB säljer och servar flertalet världsledande varumärken som bland annat Case IH, Komatsu, Bomag, McHale och Amazone samt service och reservdelar på Grimme potatismaskiner. Företagets målsättning är att kunna erbjuda marknadens bästa maskiner och bistå med traktens bästa service. På platsen i Rinkaby har man bedrivit maskinverksamhet sedan 1940-talet. Företagets agenturer är ledande tillverkare i branschen vars produkter väl täcker behoven för skandinaviska lantbrukare och entreprenadkunder.
Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut som även vill ta dig an rollen som rehabkoordinator. En hybrid roll där du får vara med och bidra till våra patienters väg tillbaka till hälsa och arbete! Vill du arbeta i en verksamhet där du får kombinera kliniskt arbete som fysioterapeut med det viktiga uppdraget som rehabkoordinator? Nu söker vi dig som är legitimerad inom fysioterapi och vill arbeta med både behandling och samordning av rehabilitering. Har du inte erfarenhet i rollen som Rehabkoordinator – ingen fara, vi erbjuder dig utbildning! Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut kommer du att arbeta med att: - Bedöma, behandla och följa upp patienter - Utformning av individuellt anpassade behandlingsplaner med fokus på att stärka patientens funktion och självständighet. - Samverkan med övriga yrkesprofessioner såsom läkare, psykolog och rehabkoordinator för en helhetssyn i patientens vård Som rehabkoordinator kommer du att: - Träffa sjukskrivna patienter, ofta med psykisk ohälsa eller stressrelaterad problematik. - Genomföra kartläggningssamtal och upprätta rehabiliteringsplaner i dialog med patient, behandlande läkare och andra aktörer. - Delta i samverkan med vårdcentralens läkare, psykologer och övrig personal kring komplexa ärenden. - Samordna kontakter med externa aktörer som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och arbetsgivare. - Hålla flerpartssamtal och följa upp patientens väg tillbaka till arbete eller annan sysselsättning. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut med minst två års erfarenhet. - Gärna erfarenhet inom primärvård. - Har vana av att arbeta både självständigt och i team. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande med god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd för patienternas individuella behov. Vidare ser vi gärna att du är positiv, engagerad och öppen för nya utmaningar. För att trivas i rollen är det bra att du är flexibel och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Har du frågor? Välkommen att kontakta Verksamhetschef Lena Klingsand, telefon :073-1448490 eller [email protected] alternativt Malin Andersson, [email protected]. Mottagning Kristianstadkliniken slog upp portarna den 4 september 1994 på Östra Boulevarden 56. Idag finns vi på Döbelnsgatan 9 på tre våningsplan. Sedan den 1 maj 2009 är vi en del av Hälsovalet och har i dagsläget över 13 500 listade patienter. Vi på Kristianstadkliniken har som mål att genom ett professionellt bemötande erbjuda vård av högsta kvalitet. Vi arbetar för en bättre hälsa och värnar om en miljömässigt hållbar utveckling. Hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Skåne har utsett Kristianstadkliniken till Skånes bästa vårdcentral 2021. Genom en hög andel listade till fast läkarkontakt, goda resultat när det gäller nationella patientenkäten samt ett arbetssätt med fokus på kvalitet är ambitionen att fortsätta vara en vårdcentral av högsta klass. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/kristianstadkliniken Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Omfattning: Timanställning med stor chans till fasta pass. Anställningsform: Så länge uppdraget varar Om arbetsplatsen Kurera Omsorg söker personlig assistent till timvikarier till en härig glad och aktiv kvinna i Malmö. Då kunden har assistans under dygnets alla timmar så är tiderna förlagda både under dag, kväll samt natt. Kunden har även dubbelbemanning till stor del av hela dagen. Under ett dygn finns där 3 olika arbetspass och arbetstiderna är: 1. 08:45-17:30, 2. 13:00-22:00, 3. 21:00-12:00. (jour på natten) Arbetsplatsen ligger i Malmö och har bra och nära bussförbindelser. Kunden Kunden är en kvinna på 58 år som älskar musik, hon värdesätter skönhet och uttrycker det genom att njuta av att måla naglarna, sminka sig, färga håret och ta hand om sin hud med nogrann ansiktsvård. Kunden trivs med att vara aktiv och utforska olika aktiviteter och platser när hon är ute. Hon vill gärna komma ut minst en gång om dagen och ser gärna till att avnjuta en del konserter när möjligheterna finns. Hon har en stor framilj som står henne väldigt nära så besök till eller av släktingar är något som förekommer ofta. År 2003 råkade kunden ut för en kraftig stroké där hon låg i koma många månader efteråt. Detta gjorde att hennes tal och syn samt fysik försämrades kraftigt. Hon är förlamad på vänster sida av hela kroppen och sitter därför i rullstol. Då kundens tal blev kraftigt påverkad så kan det vara svårt att förstå henne. Hon håller just nu på att få till sig hjälpmedel till att kunna föra sin egen talan på ett lättare sätt. Hennes stroke gjorde även att hon fick tugg och svälj svårigheter och tar därför största delen av sin näring genom en peg på magen. Kunden har taklift hemma i både vardagsrum och sovrum samt en ny tippbräda som personalen just nu delegars i. Arbetsuppgifter Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp med det kunden inte klarar av själv i vardagen. Det omfattar till exempel hushållssysslor, personlig hygien, träning, läkarbesök och fritidsaktiviteter. Att arbeta som personlig assistent kräver mognad och förmåga att sätta sig in i en annan människans situation. Kunden tycker om att ha det rent och fräscht runt om kring sig och hemma hos sig själv. Tydliga städrutiner finns på arbetsplatsen som kunden har varit med och utformat som är viktiga att följa. Du behöver ha hög arbetsmoral, noggrann och har en hand för detaljer. Du ska kunna skriva och tala flytande svenska. Du behöver vara fokuserad och lyhörd under ditt arbetspass. Det är viktigt att du kan skilja på privatliv och arbetsliv. kunden ser helst att du är mellan 35-50 års åldern och hon vill helst endast ha kvinnor. Har du erfarenhet av assistansyrket eller utbildning med vårdinriktning så är det meriternade. Om Kurera Omsorg Kurera Omsorg är ett ungt och modernt omsorgsföretag med tre verksamhetsgrenar; Personlig Assistans, Familjehem och Öppenvård & Boende. Kurera Omsorg har sitt huvudkontor i Malmö samt ett kontor med personlig assistans i Västervik. Att vara tre verksamhetsgrenar ger goda synergieffekter. Samtliga våra medarbetare arbetar med socialt arbete men ur olika vinklar, med olika bakgrund. Våra medarbetare betyder allt för oss. Utan engagerade och nytänkande medarbetare är vi ingenting. Därför tar vi rekryteringar på största allvar och bryr oss om vår personal, under hela anställningstiden hos oss. Vi är tillgängliga för ärliga samtal och vill veta hur vi kan utvecklas att bli bättre. Alltid med målet att våra kunder också ska ha det så bra som möjligt hos oss. Kurera Omsorg kan även erbjuda sociala arbetslösningar som andra omsorgsföretag har svårare att utföra. Vi har till exempel familjehemsplaceringar med personlig assistans och vi har möjlighet till att skapa praktikplatser och jobb för placerade ungdomar och unga vuxna. Hos oss finns specialkompetenser och en vi har en unik vårdfläta för barn, ungdomar och vuxna. På Kurera Omsorg strävar vi efter att utföra vårt arbete med engagemang, ansvar, nytänkande och glädje. Vi vill göra skillnad och bryr oss på riktigt. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvård. Som assistent har du en tät samarbete med din närmaste chef och regelbundna möten med din arbetsgrupp. Är detta ett jobb för dig? Vill du arbeta och stödja en person som älskar att sprida glädje och positivitet, då är denna kunden rätt för dig! Hon har alltid glimten i ögat är en källa till positiv energi och glädje. Rekrytering är omgående så skicka gärna in ditt cv och personliga brev. Tveka in att ansöka nu. Lycka till!
Do you want to drive structure, insight, and profitability in a complex production environment? As a Controller with us, you’ll play a key role in supporting management with financial planning, reporting, and analysis. You’ll proactively develop and implement reports and KPIs, contribute to process optimization, and collaborate closely with operational departments to drive efficiency improvements from a financial perspective. As our Controller, you will: - Support management with financial planning, forecasting, and performance analysis - Develop and maintain financial reports and KPIs, with a strong focus on manufacturing and inventory - Analyze COGS (Cost of Goods Sold), standard costing, and inventory accounting - Collaborate with production and warehouse teams to identify and drive efficiency improvements - Participate in budgeting and forecasting processes and project follow-ups - Participate in monthly/quarterly/year-end closing - Ensure alignment between financial outcomes and operational performance drivers We’re looking for someone who has: - A bachelor’s or master’s degree in finance or a related field - 5+ years of relevant experience, preferably in a manufacturing environment - A strong background as a Controller or similar role, with deep knowledge of accounting and process management - Solid experience in inventory accounting, standard costing, and COGS analysis - Strong analytical skills and the ability to link financial data to operational performance - Excellent ERP skills – Monitor ERP experience is a strong advantage - Proficiency in English, both spoken and written - Able to work with large data sets to generate actionable insights - A proactive mindset and the ability to work cross-functionally with operational teams Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 750 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.
Är du intresserad av att arbeta som maskinoperatör 2-skift För vår kunds räkning söker vi nu en flexibel och driven maskinoperatör med omgående start. Uppdraget gäller för arbete vid någon av två produktionsanläggningar norr om Ängelholm. Beroende på din erfarenhet och kundens behov, matchar vi dig med den arbetsplats där du passar bäst. Arbetet sker inom industriproduktion och innebär både maskinhantering och operatörsuppgifter i en tillverkande miljö. Tyngre lyft kan förekomma, vilket gör att god fysik är en förutsättning. Förekommande arbetsuppgifter: • Maskinhantering, justering och påfyllning • Montering • Truckkörning • Övrigt produktionsarbete Start: Omgående Omfattning/schema: 2-skift (varannan vecka eftermiddag) Krav: • Tidigare erfarenhet av arbete inom produktion eller industri • Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • B-körkort och tillgång till bil (då arbetsplatserna ej nås enkelt med kollektivtrafik) Meriterande: • Truckkort A1–B4 • Truckbehörighet B6 Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.
WHAT IS AXIS? Axis is a fast-growing and highly innovative company offering intelligent security solutions. We are market leaders in network and surveillance cameras, using this as the core around our solutions to create a safer and smarter world. Our success is largely due to our highly skilled staff and our strong culture of daring to succeed and allowing ourselves to constantly break new ground. The people here at Axis are innovative, dedicated, and energetic, and for us, it is not just about creating products - we form and shape industry-leading solutions, giving the highest value to our customers. We are looking for enthusiastic engineers to join our ASIC Design team. JOIN OUR TEAM OF EXPERTS! Are you a talented engineer looking to kick-start or continue your career in ASIC design? Do you have a passion for technology and innovation? We're excited to hear from you! Our team is looking for motivated and enthusiastic individuals who are eager to learn, grow, and contribute to the development of cutting-edge technology. We're committed to providing a supportive and collaborative environment that will help you develop your skills and reach your full potential. Whether you're just starting your career or looking to take the next step, we offer a dynamic and challenging work environment that will help you achieve your goals. WHAT DO I DO? Your team within ASIC Design is responsible for developing Axis's own ASICs, the ARTPEC, with hardware acceleration of essential functions in a surveillance camera. We design, develop, and implement the hardware modules that are integrated into a circuit (ASIC), giving us the competitive edge in Axis technology leadership. You will work in a skilled team with tasks such as specification, modeling, defining architectures, design and integration(RTL), analysis (performance, area, power, quality), and user documentation. For the next exciting project you will work with external IP integration as well as our accelerator design. Our hardware blocks often implement functionality such as image processing, video compression and computer vision. The tasks and roles may differ through the project depending on your interest, project needs, and experience, allowing for your personal development as well as the development of your team. Most likely, you would have several personal interfaces that you would cooperate with both internally and outside our team with people responsible for software, algorithms, vendors, electronics, and products. At the start, you will be provided with a mentor that will help you during the onboarding program and accelerate your ramp-up, personal development, and guide you through Axis, giving you a foundation for a great network within the company. WHAT DO WE LOOK FOR IN AN ENTRY LEVEL ENGINEER? You see yourself as a top talent engineer with a genuine interest in advanced ASIC development. You have a passion for computer architectures and accelerators, eager to make your design the best possible in all aspects, covering power efficiency, area utilization and performance. You are highly motivated and are eager to continuously improve, learn more and to contribute to the team and Axis success. You just got your master's degree in electrical engineering, computer science, physics, mathematics, or similar and are keen to use that as a base in a professional journey working with cutting edge chip development in Axis. Axis values teamwork very high and we welcome your contribution to a great team spirit in our working teams. WHAT DO WE LOOK FOR IN AN SENIOR ENGINEER? You see yourself as a top talent engineer with a genuine interest in advanced ASIC development and experience in the field of digital ASIC. Working knowledge within areas such as ASIC Design, System Architecture, Modelling and SubSystem Verification lies within the role as senior ASIC Design Engineer. You enjoy sharing your knowledge and ideas with both senior and junior team members. Knowledge sharing is a key in both the team development as well as in the innovation process. You want to constantly improve yourself as well as the team and are willing to drive technical ideas as well as methodology improvements. THE ASIC DESIGN TEAM We design hardware blocks used in Axis's integrated circuits as well as in some of our FPGA platforms. Our team takes pride in delivering top-quality work using the latest techniques. The team is senior, and you will have the possibility to work with a wide variety of different tasks depending on your interest. As a member of our team, you will have ample opportunities to learn and grow in a creative environment. BUT WHAT CAN AXIS DO FOR ME? By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. READY TO ACT? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Would you like to grow with us? Find out more from our Engineering Manager Patrik Lislén at phone +46 46 272 1800. We review applications continuously. See you around!
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Lunds universitets satsning på internationella gästprofessorer Lunds universitet välkomnar intresseanmälningar till sin satsning på internationella gästprofessorer. Vi söker personer som aktivt vill engagera sig i vår forskningsmiljö, där akademisk excellence och globalt engagemang präglar verksamheterna. Vårt universitet har ett betydande antal internationella studenter och lärare, vilket främjar en flerspråkig miljö, och där engelska talas i stor utsträckning. Som gästprofessor kommer du att uppleva nordisk akademisk kultur, känd för sin höga kvalitet, platta organisationsstruktur och öppenhet för samarbete med olika aktörer utanför akademin. Läs mer om universitetets gemensamma satsning: https://www.lunduniversity.lu.se/shape-future-research Om oss: Samhällsvetenskapliga fakulteten Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av Sveriges ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund, Helsingborg och Malmö, över 800 anställda och cirka 6 000 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Fakultetens dagliga verksamhet är koncentrerad till nio institutioner och ett antal forskningscentrum i Lund, Helsingborg och Malmö: https://www.sam.lu.se/kontakt/institutioner-och-enheter Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Om anställningen Vi söker en gästprofessor som aktivt och med stort engagemang kommer att bidra till empirisk, metodologisk och konceptuell utveckling, och som samtidigt bidrar till kunskapsspridning även utanför akademin. Mer specifikt förväntar vi oss att gästprofessorn bidrar till att utbilda våra doktorander, håller seminarier och workshops, samt identifierar nya vägar för gemensamma publikationer och externt finansierade forskningsprojekt. Anställningen kommer att vara vid en av följande institutioner: • https://www.lucsus.lu.se/, • https://www.iko.lu.se/, • https://www.keg.lu.se/, • https://www.ses.lu.se/, • https://www.soc.lu.se/, • https://www.soclaw.lu.se/, • https://www.soch.lu.se/. Sökande ombeds att tydligt ange vilken institution de är intresserade av att placeras vid och motivera sitt val av ämnestillhörighet. För fullständig annons, https://lu.varbi.com/what:job/jobID:835353/ Om dig Du är för närvarande anställd som professor vid ett lärosäte utanför Sverige och uppfyller de krav som presenteras nedan. Krav – vad du måste ha för att kunna utföra arbetsuppgifterna Vi söker en kandidat som: o För närvarande är anställd som professor vid lärosäte utanför Sverige. o Uppvisar en enastående vetenskaplig meritlista av högsta internationella standard inom sitt kompetensområde. o Besitter unika kompetenser som är värdefulla för våra institutioner, särskilt i relation till de forskningsområden som nämns ovan. o Uppvisar starkt akademiskt ledarskap med dokumenterad förmåga att utveckla forskningsmiljöer och akademiska gemenskaper. o Har utmärkta kommunikationsförmågor. o Behärskar engelska i både tal och skrift. Meriterande Vi vill att du ska trivas vid Lunds universitet och kunna göra det bästa av din tid på fakulteten. Därför ser vi gärna att du också kan visa att du: - Har lång erfarenhet av forskarutbildning och handledning av forskare i början av karriären. - Har ett starkt engagemang för tvärvetenskapligt och internationellt forskningssamarbete. Anställningsform Visstidsanställning, 2 år, i enlighet med 4 kap. 12 § högskoleförordningen. Anställningsgrad 20 %. Detaljerna kring hur vistelsen ska planeras bestäms individuellt. Ansökan Ansökan ska göras elektroniskt via Lunds universitets ansökningsportal senast 28 augusti 2025. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett, i enlighet med utlysningstext och instruktioner, och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag via rekryteringsportalen. Ansökan ska innehålla: 1. Kortfattad presentation (1-2 sidor) som beskriver ditt intresse för Lunds universitet och Samhällsvetenskapliga fakulteten samt dina mål som gästprofessor. Ange tydligt vilken institution du är intresserad av att bli placerad vid och motivera ditt val av ämnestillhörighet. 2. Kort CV (2-3 sidor) 3. Publikationslista 4. Namn på en nuvarande samarbetspartner inom fakulteten - om tillämpligt Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan Kontakt • Lund Centre for Sustainability Studies (LUCSUS): Föreståndare Barry Ness (mailto:[email protected]) • Institutionen för kommunikation: Prefekt Tobias Linné (mailto:[email protected]) • Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi: Prefekt Ola Hall (mailto:[email protected]) • Institutionen för tjänstevetenskap: Prefekt Malin Zillinger (mailto:[email protected]) • Sociologiska institutionen: Professor Simon Turner (mailto:[email protected]) • Rättssociologiska institutionen: Prefekt Anna Lundberg (mailto:[email protected]) • Socialhögskolan: Prefekt Katarina Jacobsson (mailto:[email protected]) Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Vår butik står inför en spännande expansion – och nu växlar vi upp! Med fokus på kvalitet, service och ett brett färskvaruutbud stärker vi vår position som en matdestination i toppklass. Därför söker vi nu en engagerad medarbetare till vår moderna fiskavdelning! Om butiken ICA Malmborgs Clemenstorget i Lund brinner för mat och service. Vill du arbeta i en citybutik med puls? Då har vi tjänsten till dig i Lunds största ICA butik mitt i city! Här finner du lokala färskvaror, delikata delikatesser och prisvärd vardagsmat. Butiken har ca 120 medarbetare och ca 50 000 besökande kunder i veckan! Om rollen Som medarbetare på fiskavdelningen får du ett varierat och ansvarsfullt arbete där du är med och skapar en avdelning som sticker ut. Du kommer arbeta med mottagning, hantering, tillredning och exponering av färsk fisk och skaldjur, samtidigt som du guidar butikens gäster till rätt val av råvaror och tillagningstips. Du kommer arbeta i en inspirerande miljö med allt vad havets läckerheter kan erbjuda – alltid med kvalitet och kundupplevelse i fokus. Dina arbetsuppgifter inkluderar Filéa, stycka och förbereda färsk fisk och skaldjur Skyltning och exponering av varor Ge personlig service och rådgivning till butikens gäster Säkerställa högsta hygienstandard och följa livsmedelsregler Skapa inspirerande exponeringar och skyltning Delta i utvecklingen av avdelningens sortiment och rutiner Vi söker dig som Har ett genuint intresse för service, mat, särskilt fisk och skaldjur Har erfarenhet av fiskhantering eller arbete i kök Är noggrann, serviceinriktad och van vid ett högt arbetstempo Har god känsla för kvalitet, färskhet och detaljer Vill vara del av ett team som satsar på utveckling och arbetsglädje Vi erbjuder En spännande arbetsmiljö i en butik som satsar framåt Möjligheter till utveckling och ansvar Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Ett glatt och professionellt gäng där arbetsglädje står i centrum En arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang gör skillnad Ett sammansvetsat team och ett arbetsklimat där vi stöttar varandra Heltid, varannan lördag Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Välkommen till en arbetsplats där matglädje och kundfokus går hand i hand. Tillsammans gör vi skillnad – varje dag! EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser stort framemot din ansökan!
Vi söker efter dig som har erfarenhet av vaktmästeri och praktisk förvaltning hyresfastigheter. Det är 3 hyresfastigheter i centrala Malmö. Du måste kunna prata och skriva flytande svenska och engelska. Du måste ha B körkort. Vi tillhandahåller en minibuss som du använder under ditt arbetspass. Tjänsten som vi erbjuder är deltid och inledningsvis 1 arbetsdag/vecka, kl 9-17. Arbetsuppgifter är t ex ta emot felanmälningar via epost och sedan åtgärda felen. Det kan vara t ex fästa gångjärn, laga lösa lister, klippa gräs, hålla rent på innergårdarna, Visa hyreslägenheter för intressenter. Nyckelhantering, avläsning och rapportera förbrukning,
Vill du ta nästa steg i karriären och drömmer om att en dag bli ICA-handlare? ICA Söder växer – och nu söker vi dig som brinner för färskvaror och frukt & grönt. Vi är en butik med starkt fokus på volym, vassa priser och nöjda kunder. Vi satsar framåt och söker nu en driven försäljningschef som vill vara med på vår resa mot nästa nivå. Vad innebär rollen? Som Försäljningschef inom packade färskvaror och frukt & grönt får du en nyckelroll i butiken. Du ansvarar för att avdelningarna håller hög kvalitet, skapar lönsamhet och utvecklar medarbetarna. Du är ansvarig för sortiment och beställningar, säkerställer att driften fungerar och att rutiner följs. Du leder genom att vara närvarande i det dagliga arbetet, skapa energi i gruppen och coacha dina medarbetare till att nå sin fulla potential. Vi söker dig som: Har ett stort engagemang för mat, människor och resultat Trivs i ett högt tempo och hittar lösningar snarare än problem Vill vara med och utveckla både verksamheten och dig själv Har ett genuint intresse för ledarskap och vill coacha och utveckla dina medarbetare Ser den här tjänsten som ett steg mot ett framtida ledarskap inom ICA Krav BLU eller motsvarande utbildning Erfarenhet från dagligvaruhandeln Erfarenhet från färskvaror och/eller frukt och grönt Tidigare erfarenhet av ansvarspositioner i butik, gärna inom ICA Meriterande LU, FLU eller motsvarande utbildning Tidigare erfarenhet från ICAs system. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökningar som inte uppfyller kravprofil kommer inte att få återkoppling.
Välj ett jobb för att visa detaljer