Engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan
Steea Dent är en liten klinik belägen i Åstorp, Skåne. Klinikens behandlingsverksamhet påverkades av att tandläkaren som ansvarade för dessa behandlingar och även för relationen med patienterna blev otillgänglig att utföra denna verksamhet. (På grund av personliga skäl.) Vi söker nu en tandläkare som kan ta över denna uppgift och fortsätta hantera klinikens patienters problem. Vi söker nu någon som är legitimerad tandläkare i Sverige, professionell i sitt arbete, positiv, flexibel, serviceinriktad, ansvarsfull, som tycker om att arbeta med människor och som alltid sätter patientens behov först. Svenska i tal och skrift är en krav. Samarbetsformen kan fastställas genom ömsesidig överenskommelse. Alla alternativ kan övervägas, liksom betalningsmetoden beroende på vilket alternativ som valts. Samarbetsformen som ett extrajobb kan också diskuteras.
Är du en driven, nyfiken och målmedveten säljare med passion för teknik? Vill du bli en del av ett väletablerat, snabbt växande och lönsamt SaaS-bolag? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Infobric. Om företaget Infobric är ett av Sveriges största SaaS-bolag som genom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Infobric grundades 2004 och har sedan dess varit en viktig del i digitaliseringen av anläggnings-, service- och byggbranschen. Idag är bolaget ett av Europas ledande ConTech-bolag med verksamhet i fyra länder. Infobrics tjänster används på över 30 000 byggarbetsplatser och av över 10 000 kunder runt om i Norden och Storbritannien. Läs mer här. Affärsområdet Equipment & Assets fokuserar på att digitalisera och förenkla resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och arbetsordrar för byggbranschen. Hos Infobric får du möjlighet att bli en del av ett kreativt team där du kan utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul längs vägen. Företaget har en stark tillväxt och ambitiösa mål och söker nu en Sales Representative som vill vara med på deras resa! Infobric erbjuder dig Möjligheten att vara med och skapa förändring i en av världens största industrier. Chansen att växa och utvecklas i ett lönsamt och snabbväxande techbolag som inlett sin internationella expansion. Att bli en del av ett kompetent team med härlig stämning. Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika. På Infobric gillar man att ha roligt tillsammans! Utvecklingsmöjligheter i takt med företagets tillväxt. Flexibilitet och stort eget ansvar. Fast lön med provision samt ett förmånspaket som omfattar kollektivavtal, friskvård och pension. Arbetsuppgifter Som Sales Representative kommer du att spela en nyckelroll i att driva tillväxt genom att: Identifiera och prospektera nya kunder. Genomföra säljprocesser från första kontakt till avslut. Bygga och underhålla starka kundrelationer. Samarbeta med marknadsförings- och produktteam för att säkerställa att kunderna får de bästa möjliga lösningarna. Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter för att ständigt utveckla erbjudandet. I denna roll får du stort eget ansvar och frihet att själv planera och utföra ditt arbete. Du kommer att ha stöd av säljkollegor samt Customer Success- och Marknadsteamet för att säkerställa din framgång. Rollen erbjuder dessutom en spännande internationell prägel där du får möjlighet att arbeta mot den norska marknaden och samarbete med kollegor i både Storbritannien och Norge. Infobric tillämpar en Office First-princip, men med stor flexibilitet och förståelse. Du utgår från deras kontor i Malmö. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet av försäljning, SaaS eller teknikrelaterade produkter är meriterande men inget krav. God förståelse för digitala lösningar och teknik. Erfarenhet av CRM-system och andra säljverktyg. För att trivas och växa i rollen ser vi att du besitter en stark egen drivkraft, är genuint nyfiken och motiveras av att ständigt utvecklas och nå nya nivåer i både resultat och personlig utveckling. Utöver detta besitter du starka kommunikativa färdigheter och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Infobric är övertygade om att störst framgång nås genom samarbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du delar våra värderingar. Övrig information Start: Augusti Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du en kommunikativ och ansvarstagande person som trivs att arbeta i en koordinerande roll? PreZero söker dig som är på jakt efter en utvecklande utmaning och som är tillgänglig per omgående. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett heltidsuppdrag med start omgående där du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Uppdraget sträcker sig initialt till slutet av augusti/september, men med goda möjligheter till ytterligare förlängning. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som driftledare ansvarar du för att planera, leda och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar aktivt med att optimera resursanvändningen och arbetar därtill för att uppnå affärsmål. Du har ett tätt samarbete med PreZeros övriga interna avdelningar. Slutligen arbetar du med att rapportera avvikelser, hantera reklamationer, säkerställa att verksamheten bedrivs efter gällande tillstånd och lagar, arbetsmiljön samt skyddsronder. Du rapporterar till avdelningschefen. Planering av den dagliga driften Fordonskontroller Säkerställa att mål & riktlinjer efterföljs Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare arbetslivserfarenhet av samma eller liknande roll Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift God dator- och systemvana inklusive Officepaketet Vi tror att du som söker är en lagspelare som trivs i en ansvarstagande roll. I ditt arbete är du noggrann, proaktiv och har förmågan att hantera situationer som dyker upp i det dagliga. Vidare är du flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo. Du är du lyhörd och tydlig i din kommunikation och trivs med att samarbeta. Du är mån om organisationen och har ett prestigelöst förhållningsätt vilket bidrar till verksamhetens och dina kollegors framgång. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen
Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta på en avdelning där undersköterskor och sjuksköterskor tar ett gemensamt ansvar för såväl avdelningen som för varandra? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi välkomnar två undersköterskor till vårt team på intensivvårdsavdelningen (IVA) i Helsingborg! IVA finner du på Helsingborgs lasarett som är ett av Region Skånes fyra akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar. Vår enhet är en resurs för de olika verksamheterna på Helsingborgs lasarett och samarbetar med övriga intensivvårdsavdelningar i Region Skåne. Vi bemannar IVA inklusive tryckkammare och smärtenhet, uppvakningsenheten (UVA) och intermediärvårdsavdelning (IMA). IVA är en allmän intensivvårdsavdelning med åtta platser för patienter från nordvästra Skåne. UVA är öppen dygnet runt med 15 övervakningsplatser, varav 2 platser framför allt används för övervakning av barn. IVA och UVA bedriver kvalificerad intensiv- och postoperativ vård. På avdelningen vårdas patienter efter trauma, sepsis, hjärtstopp och multiorgansvikt med mera. Smärtenheten är en konsultinstans för akut-, postoperativ-, cancer- och neurogensmärta hos inneliggande patienter. Tryckkammaren behandlar patienter från hela södra Sverige, bland annat för sårläkningsproblem. Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är redo att anta nya utmaningar och trivs att arbeta i team runt svårt sjuka patienter. Hos oss får du ett spännande arbete med mycket variation där du får möjlighet att utvecklas i din roll. I rollen som undersköterska har du ett nära samarbete med en sjuksköterska och tillsammans har ni patienten i fokus. Du arbetar med olika patientkategorier och det medför att du får ett varierande arbetstempo. Tjänsten innefattar omhändertagande av svårt sjuka patienter där du övervakar patienterna med hjälp av medicinteknisk utrustning. Som undersköterska har du en central roll i patientens tillfrisknande genom att utföra viktiga omvårdnadsåtgärder under din arbetsdag. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård enligt tidigare programstruktur eller är utbildad undersköterska inom den nya programstrukturen som har läst samtliga inriktningar. Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat på intensivvårdsavdelning och/eller har några års erfarenhet inom akutsjukvård. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som är ansvarstagande och har lätt för att lära. Att vara undersköterska på intensivvårdsavdelningen innebär att du får arbeta med snabbt skiftande omständigheter, därmed är det viktigt att du har en förmåga att anpassa dig till dessa. Därtill ser vi att du kan lösa problem efterhand som de dyker upp. Du är engagerad i ditt arbete och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Som person har du lätt för att interagera med kollegor och bidrar aktivt till en bra gemenskap på avdelningen. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Den 1 juli 2023 blev titeln undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Om du idag har en tillsvidareanställning som undersköterska och blir erbjuden en ny tjänst kan du behålla din titel undersköterska fram till 2033-06-30. Vid eventuell intervju/anställning behöver du kunna visa upp bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Om du idag inte har ett yrkesbevis från Socialstyrelsen eller omfattas av övergångsbestämmelserna innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent och inte undersköterska. Läs mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och övergångsbestämmelserna här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Since 2004, J2 Sourcing has been supporting many leading OEM’s and Contract Manufacturers, throughout Europe and the world, with Semiconductors and Supply Chain Solutions. We aim to support every industry segment with tailor-made solutions to achieve efficiency in the supply chain, while adhering to strict quality standards and providing excellent customer service. We are part of J2 Group. We are approx. 150 employees and 30 nationalities. Does building and maintaining sustainable relationships with suppliers while execution all (operational) procurement activities energize you? Welcome to J2 Group. We are on an exciting growth journey. We are further professionalizing our Purchasing department and would like to welcome an enthusiastic Tactical Buyer with a proven commercial track record and the motivation to make a difference in our organization. To be successful in this role, we believe you are a positive and self-motivated professional with a strong service mind skillset. We are glad if you think about or consider things in a new and creative way and we welcome you to challenge us to continue to grow as a company. Our Headquarters are situated in Malmö, Sweden, with entities in UK, France and Japan. A high presence on site in Malmö is important to get to know both our company culture and employees, as there is an enormous amount of knowledge within the organization. J2 Sourcing is an entrepreneurial company with a true family spirit and a strong value-based culture. We live our values, and we work together as a team. This position requires a true team-oriented person with an entrepreneurial spirit. Tasks and Responsibilities You will be working in one of our dynamic customer business units and your main responsibilities will include: Enter or modify purchase requisitions and purchase orders from creation to delivery, ensuring accurate records and timely follow-up with suppliers Negotiate pricing, quantity, and delivery schedules Maintaining regular communication with suppliers, addressing issues, and ensuring timely delivery and quality Addressing material risks, availability issues, and inventory optimization to ensure smooth operations Review open PO reports, check order status, modify quantities or due dates Work to reduce costs and improve efficiency in procurement activities Monitoring supplier performance and quality, identifying areas for improvement, and escalating issues needed Monitoring and reporting customer KPI Updating customers regarding their orders Work closely with sales, Quality Control, and other internal stakeholders to ensure smooth operations Other administrative tasks relevant for the position Education, Experience and Skills Bachelor’s Degree in Supply Chain Management/Business administration or equivalent is meritorious Minimum 1-2 years working experience within procurement, ideally in an technology intensive industry Hands-on ERP experience and good command in MS Office Assertive, proactive problem solving skills and driving improvements Superb collaboration and team-spirit Capacity to multitask in a fast-paced environment Customer focus Excellent professional communication in English This is a full-time position based at our Malmö HQ. This is us We have a strong value-based culture, and we offer a place to professionally grow together with highly professional colleagues that are passionate about their work. We live by our motto; to reimagine. We are committed to always question what has previously been considered as unthinkable. To find new solutions to old problems. To challenge both our own, our customers and our stakeholders’ perception of what sourcing really is about. Our mission is creating flow - today, tomorrow, together. Welcome to learn more about J2 Group at www.j2sourcing.com Application Process We will be conducting interviews with candidates on an ongoing basis, so we encourage you to promptly submit your application along with your CV. For more information about our company please visit www.j2sourcing.com. For more information about the position, welcome to contact Marcus Engblad, SHRBP at marcus.engblad@j2sourcing com or Philip Lay, our Sourcing Director at [email protected] Welcome to J2 Sourcing. We’re looking forward to hearing from you.
Utveckla din karriär som farmaceut hos oss! Letar du efter en givande möjlighet där du kan tillämpa din farmaceutiska expertis och göra en skillnad i människors liv? På apoteket Mobilia och Hinden i Malmö välkomnar vi just nu en engagerad farmaceut att ansluta till vårt team. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Mobilia och Hinden kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Vår apoteksgrupp består av Apoteket Mobilia, beläget i det välbesökta köpcentrumet Mobilia, och det mindre Apoteket Hinden i Nydala. Apoteket Mobilia har ett särskilt högt kundflöde och spelar en central roll i regionen. Tillsammans utgör våra två apotek en enhet med ett erfaret och lojalt team på totalt cirka 15 medarbetare, som är både sammansvetsade och engagerade. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 08-20, lördag och söndag 10-18. Välkommen till Apoteket!
At Bim.com, we connect the people who build with the products they build with. Are you ready to join this exciting journey as our newest AI Engineer? Together with us, you will make a difference – both for our customers and the planet. We offer you the unique opportunity to be part of a small team within a global company of 160 employees. Join our team building cutting-edge AI systems to automate LCA (Life Cycle Assessment), sustainability data workflows and product information management. You will be a part of a completely new team that is growing the AI agenda together with us. As our new AI Engineer, you will rapidly grow your expertise by working with cutting-edge technology and developing innovative systems with significant real-world impact. As our new AI Engineer, you will… Design and experiment with LLM-based workflows to handle complex sustainability and product datasets Use cursor or similar - you'll hardly write any code from scratch yourself Develop and maintain AI-driven tools and systems for sustainability automation and product data Work closely with a small, passionate team at the forefront of AI and environmental impact Constantly learn and apply new research, techniques, and tools in the AI space We believe that you … Have 2 years of experience in software engineering or equivalent Have at least one year of experience working with LLMs and AI workflows Have experience and strong skills in Python Are curious by design and a continuous learner Comfortable in an international team with English as your daily language More about Bim.com The industry is on a journey to build better. To succeed, the people who build need better information about the products they use. And better access to it. Bim.com is the central source of product information for the construction industry and the engine behind an ecosystem of software, tools, and services that enable the information to be used at all different stages of a construction project. By doing so, Bim.com enables those who build to make informed decisions, work smarter, and enhance the overall efficiency and quality of the construction project. Building better starts with us too, a dedicated group of people collecting all this data from the manufacturers and creating the platforms under the Bim.com umbrella for distributing it. These are currently: BIMobject - the industry’s global, open library of BIM files. Prodikt - the building project tool with integrated sustainability data. The Design App - automating climate calculations in building design. And lastly, supporting distributors and partners with data directly from Bim.com. On top of that, for the manufacturer we offer EandoX, LCA and BIM services - for creating product information, and making it ready for the market. Practicalities This position is located in Malmö and offers a hybrid work model. We love the mix between meeting at the office, and having the possibility to explore what works best for you. However, for the right candidate, we are open to a remote set up. We know that applying for a job can be intimidating and that applicants rarely meet (or feel that they meet) every single criterion. So, if this role looks like a great next step for you, please apply even if you can’t “check every box.” What we offer our employees The start-up mentality is an important part of who we are - we are always learning, experimenting, and growing. We invest in our employees’ development and believe in giving everyone a voice in shaping our company’s future. Our core values - Raise it, Do it, Together - guide everything we do. We’re committed to a diverse, inclusive workplace where different experiences and perspectives drive innovation. Join us in transforming the industry! We can’t wait to meet you!
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Vi söker en lovande forskare som vill bedriva banbrytande forskning för anställning som biträdande universitetslektor i fysik med inriktning mot neutronspridning från korrelerade elektronsystem. Vad vi erbjuder dig om du kommer till oss Här har du som vill bli framtidens forskningsledare inom forskning, med banbrytande projekt och forskningsidéer chansen att börja som biträdande universitetslektor på Lunds universitet. Du får meritera dig under 6 år och kan sedan befordras till en tillsvidareanställning som universitetslektor, med möjlighet att befordras till professor efter några år. Arbetsbeskrivning Anställning som biträdande lektor är en meriteringsanställning där innehavaren ska ges möjlighet till att utveckla sin självständighet som forskare och pedagog. Som biträdande universitetslektor kommer du att få möjlighet att långsiktigt fokusera på de utmanande forskningsfrågor som du vill satsa på. För att kunna meritera dig till universitetslektor behöver du också utveckla din undervisningskompetens under din tid som biträdande universitetslektor, lära dig svenska för undervisningen, vara en god kollega och visa att du är bra på samverkan med det omgivande samhället. Självklart deltar du också i institutionens dagliga arbete och utveckling. Hos oss på Fysiska institutionen kommer du främst att arbeta med att utveckla ett starkt forskningsprogram inom neutronspridning från korrelerade elektronsystem, som en del av den växande forskningsverksamheten inom magnetiska material. Forskningen bör främst vara av experimentell natur, men kan kompletteras med teoretiskt arbete eller beräkningsprojekt genom den sökandes egna insatser eller genom samarbete med andra forskargrupper. Det specifika forskningsfältet är öppet inom området korrelerad elektronfysik, men det föreslagna forskningsprogrammet måste ange potentiella framtida kopplingar till metoder och instrument vid European Spallation Source. Du förväntas att undervisa och utveckla kurser på grundläggande och avancerad nivå inom områden som är relevanta för avdelningens forskning. Omfattningen av undervisning motsvarar 10-20% av tjänsten. Rekrytering och handledning av kandidat- och masterstudenter samt en eller flera doktorander är en del av de förväntade undervisningsuppgifterna. Behörighet för anställning som biträdande universitetslektor Du ska ha avlagt doktorsexamen eller ha motsvarande vetenskaplig kompetens inom fysik, materialvetenskap eller ett närliggande område och du har en väldokumenterad forskningsbakgrund inom experimentell neutronspridning. I första hand kommer vi att prioritera de sökande som har avlagt doktorsexamen inom de senaste 7 åren, räknat från sista ansökningsdag för anställningen. Har du i Sverige godkända dokument som bevisar att det finns särskilda skäl, som exempelvis föräldraledighet, militärtjänstgöring eller sjukdom efter examen, som hindrat dig att arbeta som forskare, kan examen i ämnet ha avlagts tidigare. Anställningsform Tidsbegränsad anställning, 6 år, enligt 4 kap 12a högskoleförordningen, med möjlighet till befordran till en tillsvidareanställning som universitetslektor. Ansökans utformning och innehåll Vi rekommenderar att din ansökan skrivs på engelska, då den kan komma att granskas av internationella sakkunniga. Ansökan redovisas enligt naturvetenskapliga fakultetens instruktioner för sökande till läraranställning. Ladda upp ansökan som PDF-filer i rekryteringssystemet. Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Fysiska institutionen är en av Lunds universitets största institutioner med cirka 400 anställda. Institutionen är gemensam för naturvetenskaplig och teknisk (LTH) fakultet. Vid institutionen finns sju forskningsavdelningar och ett antal större forskningscentra. Forskningen vid institutionen omfattar ett brett spektrum av modern fysik. www.fysik.lu.se Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Extrajobb som administrativ assistent - Perfekt för studenter! Vi söker en ansvarsfull och engagerad administrativ assistent som kan hjälpa till med en rad olika uppgifter inom administration, ekonomi och personalhantering. Detta är ett flexibelt extrajobb på ca 6-12 timmar i veckan, med möjlighet till mer intensivt arbete vid behov, t.ex. vid företagsfester eller konferensresor. Arbetsuppgifter: · Enklare bokföring och löneadministrering · Planering och koordinering inför företagsfester, konferensresor och andra evenemang · Städning och underhåll av kontorslokaler · Administrering av försäkringar och andra administrativa uppgifter · Stödja chefen i dagliga arbetsuppgifter och vara chefens högra hand Vi söker dig som: · Har erfarenhet av eller studerar ekonomi, HR eller ett annat relevant område · Är noggrann, strukturerad och har god organisatorisk förmåga · Är flexibel och kan hantera varierande arbetsbelastning · Då det är en del kommunikation på svenska så är svenska ett krav i både tal och skriftform. Vi erbjuder: · Ett flexibelt extrajobb som passar perfekt för studenter, då det erbjuder möjlighet att anpassa arbetsbelastningen efter dina behov, mindre intensivt under exempelvis tentaperioder, eller mer timmar när det passar dig. · Första tre-sex månaderna är det bara på plats efter det finns det möjlighet att göra en del jobb hemifrån men primärt är detta jobbet på plats. · Möjlighet att utveckla praktisk erfarenhet inom ekonomi, administration och HR Startdatum: 1 augusti Sista ansökningsdag: 30 juni (Vi intervjuar löpande så kan stängas tidigare) Är du en självgående och ordningsam person som söker ett meningsfullt extrajobb? Skicka in din ansökan och CV till oss. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer