Star Assistant Mercedes Kristianstad
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Star Assistant på vår Mercedes anläggning i Kristianstad. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Star Assistant är du, det första ansiktet våra besökare möter. Din huvudsakliga uppgift består i att säkerställa att våra besökare får hjälp av rätt person i rätt tid. I arbetet ingår även andra administrativa uppgifter såsom bland annat ansvar för utställningsområdet, vara behjälplig med provkörningar, digitala in- och utcheckningar samt stötta säljare och servicepersonal i deras arbete.  Nyckelkompetenser/förmågor: Förmåga att hantera stressiga situationer med lugn och beslutsamhet Vara lösningsorienterad Förmåga att engagera och entusiasmera kunder och personal Positiv och ha förmågan att se och utföra uppgifter som behövs Grundläggande kunskaper inom Microsoft Office 365 samt generell IT-kompetens Öppen för flexibla arbetstider Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
1st line supporttekniker till kund i Malmö!
Poolia Sverige AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
KFC Söker Medarbetare
NSP Gallus AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi på KFC söker dig som har en ambition att hela tiden lära dig mer och vill ge det lilla extra för att gästen ska bli nöjd och komma tillbaka med sina bästa vänner. Med rätt inställning och insats finns stora förutsättningar att gå vidare inom företaget. Arbetsuppgifter Som del i vårt team är du vårt ansikte utåt som hälsar gäster välkomna och ger service med högsta kvalitet. Du arbetar i kassan, Drive-thrun, matsalen eller i köket. Som kassa-och Drive-Thru medarbetare arbetar du med att paketera beställningar och servera gästerna med den absolut bästa och snabbaste servicen. I köket är du ansvarig för att med våra unika recept och metoder tillaga kycklingen, vår viktigaste råvara. Du ser till att det alltid finns härligt fräscha, väldoftande och välsmakande portioner av kycklingen som dina glada arbetskamrater serverar våra hungriga gäster. Arbetet innebär skiftarbete på olika tider och dagar. Vem är du? Vi söker dig som är en positiv, utåtriktad, och ansvarsfull person. Med din härliga personlighet bidrar du med mycket energi som gör arbetsdagen ännu roligare för dig och dina kollegor. Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi anser att personlighet och attityd väger tyngre än meriter och ser därför att du gärna svarar på videofrågorna, för att vi ska få en bättre bild av dig. Notera att de som svarar på videofrågorna prioriteras i urvalet.

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
QA-assistent till ALS Landskrona
Als Scandinavia AB
Lednings- och organisationsutvecklare

QA-assistent till Toxicon AB, ALS Landskrona ALS Landskrona är ett helägt dotterbolag till ALS Scandinavia AB, ett företag inom ALS Group, ett av de största uppdragslaboratorierna för kemiska analyser i världen. I Norden är vi ca 350 anställda med verksamheter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ALS Landskrona innehar GMP-certifikat. Laboratoriet auditeras regelbundet av myndigheter samt nationella och internationella kunder. Laboratoriet utför kemiska analyser för läkemedelsindustrin med flertalet analystekniker (bland annat GCFID, GC-MS, HPLC och IR). Om tjänsten Vi behöver förstärkning till vårt kvalitets team. I denna tjänst kommer du assistera kvalitetsavdelningen. Detta innefattar bl.a. instrumentansvar, kvalificeringar, avvikelsehantering, kvalitetsutvärdering samt verifieringar och valideringar. Ansvarsområden: Assistera kvalitetsavdelningen i det dagliga kvalitetsarbetet Kvalitetsgranskning och kvalitetsutvärdering Skriva/uppdatera instruktioner (SOP:ar) och andra kvalitetsdokument Handläggning och utredning av avvikelser, Out of specifications (OOS) och ändringsärenden Övrigt kvalitetsarbete såsom kontinuerlig utveckling av kvalitetssystemet tillsammans med QA Närvara vid kund- och myndighetsinspektioner Egenskaper: En lämplig kandidat har en naturvetenskaplig universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot kemi och minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet. God instrumentkännedom och erfarenhet av en eller flera tekniker (t ex. GC, HPLC, IC, UV, IR) är starkt meriterande. Som person har du ett starkt driv, trivs med ansvar och har ett stort intresse av att leda projekt från början till slut. All vår dokumentation är skriven på svenska, vilket kräver goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du ska ha lätt för att samarbeta och vara lyhörd på din omgivning. Eftersom arbetet kräver interaktion med många olika personer krävs det att du är pedagogisk, kommunikativ och har god social förmåga. Följande kompetenskrav ställs: · Du ska ha arbetat inom ramen för GMP och ha minst 2 års laboratorievana · Tidigare erfarenhet av en/flera tekniker såsom GC, HPLC, AAS, FT-IR, UV-VIS, jonkromatografi, titreringar och enklare kemiska bänktester. · Avslutad universitets- eller högskoleutbildning med inriktning kemi eller näraliggande · Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift · Goda kunskaper i Officepaketet samt god datorvana i övrigt ALS Erbjuder: Vi erbjuder en spännande miljö med möjlighet att påverka och utvecklas i ett internationellt företag med fokus på goda värderingar, ansvarstagande och viljan att lyckas. Tjänsten avser en tidsbegränsad på heltid i ca 1,5 år. Vi önskar tillsätta tjänsten snarast och kommer att behandla inkomna ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Ansökan Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] senast den 30 juni 2025 Ange referens QA-assistent Landskrona i din ansökan. För närmare upplysningar angående tjänsten kontakta: Marina Lundin, QA Manager Pharmaceutical Northern Europe 08-297900, [email protected]

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Production Engineering Manager
British American Tobacco Sweden AB
Arbetsledare inom tillverkning

BAT is evolving at pace into a global multi-category business. To achieve our ambition, we are looking for colleagues who are ready to Be The Change. Come, join us on this journey! British American Tobacco Fiedler & Lundgren has an exciting opportunity for a Production Engineering Manager in Malmö, Sweden In this role, you will lead the Production Engineering Department and the Planned Maintenance (PM) pillar. You'll be responsible for ensuring that all production equipment is effectively maintained through SAP PM, while aligning maintenance activities with spare parts planning and consumption tracking. Your key responsibilities will include: Drive operational performance by optimizing maintenance costs, reducing equipment breakdowns, and managing spare parts' inventory to ensure cost-effective, reliable, and uninterrupted production. Lead and develop technically skilled teams by driving machine maintenance excellence, ensuring compliance, and actively leading internal and external audits. Foster a strong safety culture and ensure full alignment to health, safety, and environmental standards across all team activities. Deliver production targets by aligning daily operations with business goals, resolving issues quickly, and ensuring schedule conformance. Promote continuous improvement by identifying losses, implementing structured problem-solving, and standardizing standard processes across lines. Collaborate cross-functionally with collaborators in production, quality, engineering, and supply chain to support new product introductions, system upgrades, and technology standardization. Ensure compliance and audit readiness What are we looking for? Proven experience in leading production or engineering teams within a manufacturing environment, with solid understanding of IWS or other lean manufacturing systems (especially AM and PM pillars). Strong technical expertise in machine maintenance and cost management, with a track record of optimizing maintenance operations and running spare parts' inventory. Demonstrated ability to lead and respond to internal and external audits, ensuring full compliance with operational and regulatory standards. Effective leadership in safety, quality, and performance management, with the ability to coach teams and drive a zero-loss approach. Proficiency in SAP PM and familiarity with MES systems, along with intermediate Excel skills and the ability to work with data for decision-making. Strong communication and partnership skills in English, with the ability to influence partners and represent the factory in regional forums. High level of accountability, problem-solving ability using structured tools and a proactive approach to continuous improvement and organisational change. Experience of driving compliance assessment in own department and beyond with successful outcome. Comply and implement activities in accordance with the rules of laws and regulations relating to environmental protection, safety at work and fire protection, and internal EHS or Sustainability standards and procedures. What we offer you? We offer a market leading annual performance bonus Our range of benefits varies by country and includes diverse health plans, initiatives for work-life balance, transportation support, and a flexible holiday plan with additional incentives Your journey with us isn't limited by boundaries; it's propelled by your aspirations. Join us at BAT and become a part of an environment that thrives on internal advancement, where your career progression isn't just a statement – it's a reality we're eager to build together. Seize the opportunity and own your development; your next chapter starts here. You'll have access to online learning platforms and personalized growth programs to nurture your leadership skills We prioritise continuous improvement within a transformative environment, preparing for ongoing changes WHY JOIN BAT? We're one of the few companies named as a Global Top Employer by the Top Employers Institute – certified in offering excellent employee conditions. Collaboration, inclusion and partnership underpin everything we do here at BAT. We are looking forward to enabling every individual to thrive, regardless of gender, sexual orientation, marital or civil partnership status, gender reassignment, race, religion or belief, colour, nationality, ethnic or national origin, disability, age, skills, experience, education, socio-economic and professional background, veteran status, perspectives and thinking styles. We know that embracing talent from all backgrounds is what makes us stronger and best prepared to meet our business goals. We see the career breaks as opportunities, not obstacles. Through The Global Returners program, we support professionals looking to restart their careers after an extended absence from the workforce (e.g. time out caring for family, parental leave, national service, sabbatical and/or starting an own venture). Come bring your difference and see what is possible for you at BAT. Learn more about our culture and our award winning employee experience here. If you require any reasonable adjustments or accommodations to help you perform at your best during the recruitment process, you are encouraged to notify us. We are fully committed to support you by making appropriate arrangements for you to demonstrate your full potential.

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Product Innovation Specialist
Prowork Bemanning AB
Övriga civilingenjörsyrken

Join TePe as a Product Innovation Specialist – Focused on Packaging At TePe, we’re on a mission to bring healthy smiles to people worldwide — and now, we’re inviting a talented Product Innovation Specialist to join us in revolutionizing our packaging solutions. Our Product Innovation team is stepping into a new era of creativity, consumer focus, and commercial impact. Together with Prowork, we are searching for a passionate, forward-thinking professional who will play a pivotal role in shaping the future of TePe’s packaging. Your Role: Be the Driving Force Behind Packaging Innovation This newly created role offers a unique chance to lead packaging projects that not only protect and showcase our products but also elevate the user experience and champion sustainability. You’ll be at the forefront of innovation, driving initiatives that align with TePe’s strategic vision while keeping consumer needs, market trends, and business goals top of mind. What You’ll Do · Lead and support packaging development projects within TePe’s innovation pipeline · Collaborate seamlessly with Portfolio teams, Category Managers, Marketing, and Technology Development · Deliver packaging solutions that are innovative, sustainable, and commercially viable · Monitor competitor activity and market trends to keep TePe ahead of the curve · Contribute to a modern, competitive product portfolio that reflects TePe’s brand values What You Bring · Master of Science degree or equivalent technical background · Minimum 5 years’ experience in product innovation with a strong packaging focus · Proficiency in CAD software (preferably SolidWorks) · In-depth knowledge of packaging processes, machinery, and standards (EU directives, FSC certification) · Excellent communication skills in English, both written and spoken · Commercial mindset with the ability to translate technical insights into impactful actions Who You Are A true team player passionate about innovation and sustainability. You take ownership, thrive in cross-functional collaboration, and bring a sharp business perspective to every project you lead. Location This role is based at TePe’s headquarters in Malmö, Sweden, reporting to the Manager of Product Innovation & Scientific Affairs within the Marketing department. About TePe Founded in 1965 and headquartered in Malmö, Sweden, TePe Oral Hygiene Products is a global leader with a strong commitment to sustainable innovation. With 500 employees and a turnover of MSEK 1259 (2023), TePe offers high-quality oral care solutions developed in close partnership with dental professionals. Our products reach customers in 80 countries through dental practices, pharmacies, e-tail, and retail. Learn more at www.tepe.com. Prowork is proud to partner with TePe in finding the next visionary Product Innovation Specialist. Ready to make an impact? Submit your application today!

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent till man i Kristianstad
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till man i KristianstadVi söker dig som vill göra verklig skillnad – varje dag. Vår kund är en man i 70-årsåldern som bor i Kristianstad. Han lever med en obotlig muskelsjukdom som gör att han behöver hjälp med allt i sin vardag – från personlig hygien och medicinering till matlagning, hushållsarbete och förflyttningar. På grund av sjukdomen har han begränsad energi, och det är därför viktigt att du kan arbeta lugnt, tyst och med stor lyhördhet. Du fungerar som hans förlängda armar och ben – när han signalerar att han behöver hjälp, är du där. Det är inte en social roll i första hand, utan en praktisk och närvarande sådan. Kunden är en välvuxen man och vissa moment kräver att du är fysiskt stark och inte rädd för att ta i. Under tyngre delar av arbetet sker dubbelbemanning. Kunden har även diabetes, vilket du behöver kunna ta hänsyn till i det dagliga stödet. Vi söker dig som: Har god fysik och är trygg i att ge praktiskt stöd Är lyhörd, lugn och respektfull Har förmåga att arbeta självständigt, men även i team Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller liknande vård- och omsorgsarbete (meriterande, men inte ett krav) Är rökfri och pratar god svenska Arbetstid: Tjänsten omfattar varierande arbetstider – dag, kväll och natt. Under natten ingår 5 timmar jour.  Tjänstgöringsgrad: heltid/deltid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Vi söker flexibla CE-chaufförer för en heltidstjänst med unikt upplägg!
Aditro Logistics Staffing AB
Lastbilsförare m.fl.

Arbetsuppgifter Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och redo för ett äventyr på vägarna! Det här är ett heltidsjobb med ett unikt arbetsschema: du jobbar 6 dagar i sträck och är sedan ledig i 8 dagar – perfekt för dig som vill kombinera arbete med mycket fritid. Arbetet sker roterande i Danmark, Norge och hela Sverige, vilket kräver att du är bekväm med att resa mycket och sova i bilen vid behov. Om rollen Du arbetar i nära kontakt med kunder och är en viktig representant för verksamheten - en arbetsplats med möjlighet att se nya platser varje vecka Vi söker dig som: -Är beredd att resa mycket och arbeta på olika orter -Klarar av att sova i bilen när det behövs -Är punktlig, pålitlig och gillar ett fysiskt aktivt arbete -Trivs med att jobba självständigt men också i team Anställningsvillkor --Arbetsort: Danmark, Norge och Sverige (roterande) -Tjänstegrad: Heltid -Arbetstider: Varierande tider efter behov Din profil Vi söker dig som: -Innehar CE-körkort och giltigt YKB -Har erfarenhet av att köra tyngre ekipage -Har förarkort för digital färdskrivare -Talar och skriver flytande svenska -Är självständig, samarbetsvillig, noggrann och ansvarsfull -Ser service som en självklar del av jobbet Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Biträdande universitetslektor i fysik med inriktning mot halvledarfotonik
Lunds Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Biträdande universitetslektor i fysik med inriktning mot halvledarfotonik LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Fysiska institutionen är en av Lunds universitets största institutioner med cirka 400 anställda. Vid institutionen finns sju forskningsavdelningar och ett antal större centrumbildningar. Forskningen vid institutionen täcker ett brett spektrum av modern fysik. www.fysik.lu.se. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Sjuksköterska/DSK till familjär vårdcentral centralt på Limhamn
Praktikertjänst AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi utökar nu och söker dig som är sjuksköterska/distriktssköterska med intresse för allmänmedicin till Vårdcentralen Limhamnsläkarna. Du kommer att jobba i ett litet team med korta beslutsvägar och med fokus på god och säker vård.   Information om arbetsplatsen Vårdcentralen Limhamnsläkarna öppnade 2022 i nyrenoverade ljusa lokaler centralt på Limhamn och har idag ca 4300 listade patienter. Vi siktar på att fortsatt bibehålla verksamheten i den något mindre skalan men med tillgång till allt vad som krävs för att driva en trygg och patientsäker primärvård på uppdrag av Region Skåne. Under 2023 utökades verksamheten även med vårt BVC som ligger i anslutning till vårdcentralen.  Vi som jobbar här är fyra specialister i allmänmedicin, ST läkare, AT läkare, sjuksköterskor med specialisering inom diabetes, hjärtsvikt och som har kompetens att utföra spirometrier, BVC-sjuksköterskor samt undersköterskor och administratör/receptionist. Vi har dietist, psykolog och arbetsterapeut på konsultbasis och ett nära samarbete med fysioterapi i samma byggnad. Vi tar emot läkarstudenter. Vi är den lilla arbetsplatsen som är måna om att våra medarbetare ska trivas, att det är en god stämning med gemensamma trivselregler som en viktig del av vårt arbetsklimat. På Vårdcentralen Limhamnsläkarna har vi korta och snabba beslutsvägar. Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling och att alla ska känna sig delaktiga inför beslut som skall fattas.  I linje med våra värdeord: kontinuitet, kvalitet och tillgänglighet, sätter vi patientens behov i centrum och är en vårdcentral för hela familjen i närområdet.    Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar den allmänmedicinska kompetensen med patienter i alla åldrar och situationer. Tjänsten innebär omväxlande arbetsuppgifter med första-linjen patientkontakt på telefon, digitalt och i triagering samt i det akuta patientflödet med bl a sjuksköterskeledd drop-in och elektivt mottagningsarbete. Du har en central roll i samverkan kring patienten där du säkerställer en kvalitet i omvårdnaden. Du kommer att arbeta tvärprofessionellt med kompetensstarka specialister i allmänmedicin, andra sjuksköterskor och undersköterskor. Vi har kommit långt i den digitala utvecklingen med en modern och mobil arbetsmiljö som innebär personlig laptop med möjlighet för distansarbete, digitala postutskick och patientmöten genom vår digitala plattform Mitt PTJ. Alla medarbetare skriver sina journaler och remisser själva, men kan använda TIK (taligenkänning) allt efter behov. Vi främjar fortbildning bland medarbetarna och du kommer att ha avsatt tid för administration, utbildningar, gemensamma personal- och läkarmöten.   Kvalifikationer och personliga egenskaper: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. För att vara aktuell för tjänsten har du språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Goda kunskaper i engelska är en fördel. Tidigare erfarenhet av primärvård och journalsystemet PMO är ett plus. För att trivas hos oss ska du ha ett genuint intresse av allmänmedicin och ett intresse för att arbeta både självständigt och i team tillsammans med andra yrkesgrupper. Du förväntas vara delaktig och drivande i förbättringsarbete och verksamhetsutveckling. Du anpassar dig lätt till olika omständigheter och har intresse för att arbeta med och utveckla våra digitala verktyg. Vi ser vidare att du är engagerad i verksamheten, arbetar mot våra gemensamma mål och med varandras trivsel. Du är nyfiken och ansvarstagande, har hög integritet och är respektfull inför patientens behov. Ditt arbete präglas av att du är noggrann, strukturerad och har en positiv inställning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Omfattning 100% Tillträde fr o m september 2025, eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2025-08-10         Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025