Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget Bravura söker för kunds räkning en supporttekniker till ett av Sveriges ledande företag inom sin bransch. Mer information ges vid eventuell intervju. Arbetsuppgifter Som supporttekniker är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felsökning vid tekniska problem, installationer eller andra IT relaterade beställningar. Majoriteten av arbetet sker inom helpdesk, men det förekommer även arbete ute hos kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Besvara användarnas IT-relaterade frågor per telefon, mail och på plats hos kund Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara och nätverk Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasieexamen med inriktning IT eller teknik, alternativt ett intresse för IT/teknik Tidigare erfarenhet inom IT- support/helpdesk Kunskap eller kännedom inom ett eller fler områden; Windows 10, Office 365, Active Directory Flytande svenska och engelska, både tal och skrift Körkort B är meriterande För att trivas i rollen tror vi att du gillar att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Då du i rollen ständigt har kontakt med människor har du lätt för att anpassa dig och din kommunikation utifrån person och situation. Utöver din goda datorvana ser vi även att du som söker är noggrann i ditt arbete, har förmågan att hålla struktur och tycker om att göra saker ordentligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: : Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, David, på [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter som har lätt för att prata och syntolka åt en kille i 20-års åldern i Tygelsjö. Killen bor tillsammans med sin familj i en villa och i hemmet finns också en mindre hund. Till följd av sina funktionsvariationer har killen behov av hjälp att genomföra aktiviteter så som träning, bada och vara ute i naturen på sin fritid. Han behöver också hjälp med personlig omsorg och hygien, förflyttningar, samt stöd och hjälp i samband med måltider och kommunikation. Som assistent behöver du hjälpa killen att syntolka omvärlden då han är blind, därav är det viktigt att du har lätt för att prata och berätta om vad som sker i omgivningen för att killen ska hänga med i vad som sker. Killen har inget talat språk och som assistent behöver en också tolka vad killen vill eller vill förmedla. Innan du börjar arbeta själv med killen får du en ordentlig introduktion för att lära känna killen och lära dig hantera olika situationer. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är ansvarstagande, trygg och lugn som person. Du ska ha lust och vilja att arbeta med en ungdom som har omfattande funktionsvariationer. Du är med fördel stark för att klara av att hjälpa killen vid förflyttningar och du har en positiv utstrålning. Liknande erfarenhet är bra men inte nödvändigt för uppdraget. Personlig lämplighet och interaktion med killen är däremot viktigt. Du ska ha körkort då du behöver köra kunden i hans bil till diverse aktiviteter. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi erbjuder timanställning till en början men för rätt person finns det möjlighet till schemarad. Arbetstiderna varierar mellan morgon, dag och kväll, såväl på vardagar som på helgdagar. Vi erbjuder dig en arbetsplats i en härlig familj med varierande arbetsuppgifter. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig och uppdragschef. Emilia Östlund, uppdragschef.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent. Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vi ser gärna att du är tillgänglig motsvarande ungefär 30% och att du ser långsiktigt på din anställning. Vem är du som söker? Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Nu söker vi personlig assistenter till en av våra uppdragsgivare. Vi söker dig som kan arbeta både dagtid, kvällar, helger och nätter (både vaken och sovande). Du kommer att ingå i ett bra team med kollegor i alla åldrar och ni arbetar alltid två och två. Uppdragsgivaren är en glad och positiv kille på 41 år. Han bor i egen lägenhet på sina föräldrars gård utanför Trelleborg. Han har egen bil att ta sig runt med och tycker mycket om att bada, vara ute i naturen, titta på bussar och andra motorfordon samt djur. Bollar och böcker är ett annat stort intresse. Uppdragsgivaren har Dravet syndrom vilket innebär epilepsi med grand mal-anfall samt utvecklingsstörning. Assistansen innebär att vara behjälplig i allt från intimhygien, vardagliga rutiner i hushållet såsom städning, matlagning, inköp och liknande, vara med och hjälpa till vid olika aktiviteter (såsom gympa, bad) samt annat som kan uppkomma. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil för att ta dig ut till arbetsplatsen samt behöver du vara rökfri. På gården finns hundar och katter så det är ett plus om du gillar djur. Du ska ha lätt för att samarbeta då du alltid jobbar med en kollega. Omfattning: vid behov vid ledigheter och sjukdom Endast korrekta ansökningar med CV och personligt brev behandlas. Urval sker löpande. Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsvariation i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsvariation, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
Var med och skapa Sveriges bästa tandvård tillsammans med oss! Hos oss på Smile får du chansen att vara med och skapa Sveriges bästa tandvård. Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi erbjuder en hälsosam och trygg arbetsmiljö där varje medarbetare får möjligheten att växa. Vi sätter kvaliteten och patientens behov i fokus genom utbildning och personlig utveckling. Med vår prestigelösa ledarstil och starka teamanda kommer du att känna dig hörd, uppskattad och delaktig. Hos Smile skapar vi en hållbar framtid där varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång - Vi vet att vi är bäst tillsammans! Till vår fina klinik i Ystad söker vi nu en Specialisttandläkare inom Ortodonti. Vår klinik i Ystad har inriktning mot ortodonti och här får du flera kompetenta kollegor inom området. Du blir en del av ett engagerat team med 14 kollegor och vi ser alla fram emot att välkomna en ny kollega! Vilka är Smile? Sveriges största privata tandvårdskedja - det är viktigt för oss att finnas tillgängliga för våra patienter i hela landet - inte begränsa oss till varken små- eller storstad. Över 65 kliniker och 1100 medarbetare. Här får du bli en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter för både utbildning och personlig utveckling. Collaboration, Care & Entrepreneurship - vår värdegrund. Vår vision - friska leenden i hela Sverige! Här siktar Smile på att verka för friska patienter i hela landet och skapa varma leenden hos våra medarbetare genom vår unika kultur. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group erbjuder vi tandvård för fler än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Att vara Specialisttandläkare inom Ortodonti hos Smile Tandvård Vår ambition är att tillhandahålla högsta möjliga odontologiska kvalitet. Vårt arbete inom kvalitetsutveckling är omfattande och vi investerar i utbildning och utrustning. Smile Tandvård sysselsätter en hög andel av branschens specialister och har kliniker noga utvalda utifrån odontologisk kvalitet, värderingar och ambitioner. Här blir du en del av ett starkt team, såväl inom kliniken som Smile i stort. Som Ortodontist inom Smile är du teamets specialist och ansvarar för att arbetet som utförs är patientsäkert och följer god kvalité. En viktig del i ditt arbete tillsammans med din ortodontiassistent är att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar. Du deltar aktivt i klinikens multidisciplinära patientarbete och du är ansvarig för remissprioritering samt att specialiteten ortodonti utvecklas och fungerar bra. Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsvillig, ansvarstagande och har ett stort engagemang för ditt yrke och din specialitet. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Är legitimerad tandläkare med specialistlegitimation inom ämnesområdet ortodonti Talar & skriver god svenska Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 75-100% utifrån dina önskemål. Önskat tillträde till tjänsten är vid årsskiftet 2025/2026. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Ansökan och frågor Vill du också vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa tandvård? Då tror vi att den här tjänsten kan vara något för dig! Du skickar in din ansökan genom vårt ansökningsformulär, så återkommer vi till dig via mail eller telefon för återkoppling så snart vi har möjlighet. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Därför använder vi oss utav arbetspsykologiska tester, kompetensbaserade intervjuer och bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Här på vår karriärsida kan du läsa mer om stegen i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll via Verifiera i samband med referenstagning. Vi genomför även kontroll av legitimation via Socialstyrelsen samt en IVO-kontroll. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta platschefen, och din närmsta chef, Emma Appelgren: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare för processen: Jessica Fernquist: [email protected] Smiles erbjudande Odontologi - kärnan i allt vi gör! Här erbjuder vi dig en arbetsplats med odontologi och kvalité som kärna i vår kultur med stark gemenskap. Vill du ta del av medarbetarberättelser och lära känna några av våra stjärnor? Läs mer HÄR. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Därför är vi extra stolta över att ha fått ta emot utmärkelserna Årets Karriärföretag 2024 & 2025 samt Great Place to Work. HÄR kan du läsa mer om dessa utmärkelser. Vi älskar kompetensutveckling! Hos oss är utveckling A & O. Därför är vi stolta över de utbildnings- och utvecklingsmöjligheter vi erbjuder våra medarbetare. Läs mer HÄR. Vi firar framgångar! Och vi har självklart goda villkor och förmåner för att du är viktig för oss. Läs mer om vårt erbjudande till dig HÄR.
Vi söker nu nästa medlem i vårt team! Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med resevaccin är meriterande men skall ej ses som ett krav. Det här söker vi hos dig Vi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Toftanäs/Malmö. Tjänsten omfattar 1-2 dagar arbete i veckan på ett kontinuerligt schema. Erfarenhet av resevaccin är meriterande. Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apotek Hjärtat Toftanäs Omfattning: Allmän visstidsanställning/ tillsvidareanställning 1-2 dagar i veckan Tillträde: September Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.
Klippan och Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Som miljöstrateg hos oss blir du en viktig pusselbit i båda kommunerna! Du har din organisatoriska tillhörighet på kommunledningsförvaltningens stab i Klippans kommun. Tjänsten är 100% med 50% i vardera kommunen. I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i vår kommun. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra skillnad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och driva arbetet för en hållbar framtid i Klippan och Örkelljunga kommun. Vi erbjuder dig en unik möjlighet att få agera nyckelroll i båda kommunerna. I uppdraget ingår att arbeta för goda boendemiljöer och att bedriva strategiskt miljöarbete. Du agerar process- och projektledare i olika miljöarbeten och kommer att ha en viktig funktion i flera arbetsgrupper och nätverk. I det vardagliga arbetet har du mycket dialog internt såväl som med externa myndigheter och aktörer. Du agerar rådgivande, stöttande och stödjande till kommunens alla verksamheter och ger service i allt från bidragsansökningar och klimatanpassningsåtgärder till naturvårdsprojekt. Du kommer att ansvara för uppföljning av mål och styrning av kommunens miljöarbete. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk examen inom, elller med relevans för miljöstrategiskt arbete, alternativt anna utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du navigerar väl i lagstiftning som är relevant för området. Erfarenhet av strategiskt arbete i offentlig sektor är meriterande. Utbildning inom och erfarenhet av projekt, process - och förändringsledning är meriterande. Vi söker dig som är bra på att engagera och entusiasmera. Du är en duktig förändringsledare och har vana av att driva processer. Du har god kommunikativ förmåga och är duktig på att målgruppsanpassa dig i tal och skrift. Du är flexibel och kan självständigt driva parallella processer framåt. Vi värderar god samarbetsförmåga högt. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Vi har avsatt den 9 och 10 juli för intervjuer.
Since 2004, J2 Sourcing has been supporting many leading OEM’s and Contract Manufacturers, throughout Europe and the world, with Semiconductors and Supply Chain Solutions. We aim to support every industry segment with tailor-made solutions to achieve efficiency in the supply chain, while adhering to strict quality standards and providing excellent customer service. We are part of J2 Group. We are approx. 150 employees and 30 nationalities. Does building and maintaining sustainable relationships with suppliers while execution all (operational) procurement activities energize you? Welcome to J2 Group. We are on an exciting growth journey. We are further professionalizing our Purchasing department and would like to welcome an enthusiastic Tactical Buyer with a proven commercial track record and the motivation to make a difference in our organization. To be successful in this role, we believe you are a positive and self-motivated professional with a strong service mind skillset. We are glad if you think about or consider things in a new and creative way and we welcome you to challenge us to continue to grow as a company. Our Headquarters are situated in Malmö, Sweden, with entities in UK, France and Japan. A high presence on site in Malmö is important to get to know both our company culture and employees, as there is an enormous amount of knowledge within the organization. J2 Sourcing is an entrepreneurial company with a true family spirit and a strong value-based culture. We live our values, and we work together as a team. This position requires a true team-oriented person with an entrepreneurial spirit. Tasks and Responsibilities You will be working in one of our dynamic customer business units and your main responsibilities will include: Enter or modify purchase requisitions and purchase orders from creation to delivery, ensuring accurate records and timely follow-up with suppliers Negotiate pricing, quantity, and delivery schedules Maintaining regular communication with suppliers, addressing issues, and ensuring timely delivery and quality Addressing material risks, availability issues, and inventory optimization to ensure smooth operations Review open PO reports, check order status, modify quantities or due dates Work to reduce costs and improve efficiency in procurement activities Monitoring supplier performance and quality, identifying areas for improvement, and escalating issues needed Monitoring and reporting customer KPI Updating customers regarding their orders Work closely with sales, Quality Control, and other internal stakeholders to ensure smooth operations Other administrative tasks relevant for the position Education, Experience and Skills Bachelor’s Degree in Supply Chain Management/Business administration or equivalent is meritorious Minimum 1-2 years working experience within procurement, ideally in an technology intensive industry Hands-on ERP experience and good command in MS Office Assertive, proactive problem solving skills and driving improvements Superb collaboration and team-spirit Capacity to multitask in a fast-paced environment Customer focus Excellent professional communication in English This is a full-time position based at our Malmö HQ. This is us We have a strong value-based culture, and we offer a place to professionally grow together with highly professional colleagues that are passionate about their work. We live by our motto; to reimagine. We are committed to always question what has previously been considered as unthinkable. To find new solutions to old problems. To challenge both our own, our customers and our stakeholders’ perception of what sourcing really is about. Our mission is creating flow - today, tomorrow, together. Welcome to learn more about J2 Group at www.j2sourcing.com Application Process We will be conducting interviews with candidates on an ongoing basis, so we encourage you to promptly submit your application along with your CV. For more information about our company please visit www.j2sourcing.com. For more information about the position, welcome to contact Marcus Engblad, SHRBP at marcus.engblad@j2sourcing com or Philip Lay, our Sourcing Director at [email protected] Welcome to J2 Sourcing. We’re looking forward to hearing from you.
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare. Vill du göra skillnad i människors vardag? Är du serviceinriktad, ser allas lika värde och vill bidra till att förbättra livet för andra? Vill du ha ett arbete där du är uppskattad, viktig – och dessutom har roligt på jobbet? Bemanningsenheten bemannar korttidsfrånvaro av ordinarie personal inom vård och omsorg. Vi söker nu engagerade timvikarier till våra hemvårdsområden i norra och södra Svalöv. Kan du arbeta 3 till 5 dagar i veckan? Då kan det vara just dig vi söker! Arbetstiderna är måndag till söndag. Dagpass är som längst 6:45-16:00 och kvällspass 14:00-22:00. Nattpassen börjar kl 21:00 och slutar kl 07:00 Vi erbjuder en arbetsplats med god sammanhållning, arbetsglädje och stöttande kollegor. Möjlighet att skaffa dig värdefull erfarenhet inom yrket. ARBETSUPPGIFTER I hemvården arbetar vi som ett team för att ge de äldre service och omvårdnad. Som undersköterska/vårdbiträde hos oss arbetar du i den enskildes hem och utför beviljade omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. En viktig del av arbetsuppgifterna är den sociala dokumentationen. Du får ett omväxlande arbete där du får ta mycket eget ansvar, arbetet är för det mesta självständigt, men det kan uppstå dubbelbemanning. KVALIFIKATIONER • Du har fyllt 18 år. • Du behöver ha ett genuint intresse av att vilja jobba med människor i behov av omvårdnad och stöd. • Du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. • Du har en positiv inställning i nya möten med människor och är lyhörd för deras behov. • Du kan samarbeta, då arbetet ställer höga krav på ett gott samarbete med kollegor, brukare, anhöriga och chefer. • Du har B-körkort. Det är meriterande om: • Du har godkänd eller pågående utbildning inom omvårdnad eller annan utbildning som kan vara relevant för tjänsten. • Du har erfarenhet av liknande arbete. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas, samt uppvisa giltiga identitetshandlingar beroende på vilket land du har medborgarskap i. Du behöver uppvisa giltiga identitetshandlingar beroende på vilket land du har medborgarskap i. Urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se. Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ljungenskolan omfattar grundskola F-9, fritidshem samt Vellinge kommuns anpassade grundskola, eller som vi brukar säga, Superskolan. Skolan ligger i natursköna Ljunghusen och har goda bussförbindelser från Malmö. Ljungenskolan är en skola för alla elever. Här ska alla ha en plats och ges möjlighet till utveckling oavsett kön, funktionsvariation, ursprung eller vem man väljer att vara. Vi har 580 elever och 100 personal. Tillsammans är vi fantastiska! Vi söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa i spanska, 50%. Du kommer att undervisa i årskurserna 6-9 och språkens scheman ligger på tisdag, torsdag och fredag. Vi lägger stor vikt vid ett relationellt förhållningssätt så vi vill att du ser det som en självklarhet att ha en nära relation till dina elever, att se dem och finnas där för dem när de behöver dig. Vi har studiemotiverade och ambitiösa elever som behöver din hjälp att balansera sitt unga livspussel; mycket goda studieresultat, topprestationer inom idrott och kultur och ro i själen. Vi vill att du är en engagerad pedagog som sätter elevens lärande och välmående i fokus. Du samarbetar väl med alla yrkeskategorier som finns på en skola. Du är intresserad av skolutveckling och vill gärna arbeta på en av Sveriges absolut bästa skolor tillsammans med drivna pedagoger! Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Bedriva undervisning i spanska i åk 6-9 KVALIFIKATIONER Utbildning - Krav: Lärarutbildning, lärarlegitimation. Erfarenhet/kunskaper - Krav: Relationsorientering Erfarenhet/kunskaper - Meriterande / Fördel: Undervisningserfarenhet Digitala läromedel/metoder Kollegialt lärande ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer