Sommarvikarier sökes till par i Helsingborg
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Vi är ett medelålderspar par som båda är beroende av personlig assistenter. Vi bor med vår katt i en enplansvilla 1.5 mil utanför Helsingborg.  Vi söker dig som vill jobba i sommar då våra ordinarie assistenter har semester. Passen är 9-16 och 9-17 på vardagar, 10- 16 och 10-17 på helger, kvällspassen är 18-22, 19-22 eller 19-22.30 både vardagar och helger. Vi behöver hjälp med allt det dagliga som ex: på-och avklädning, dusch och att plocka fram och av inför eller efter måltider. Du som person behöver vara lugn, noggrann, ansvarsfull och lyhörd, men också engagerad och komma ihåg rutiner. Att kunna läsa av den person du jobbar hos och lösa problem när dem dyker upp är också egenskaper som krävs i detta så viktiga jobb. Personkemin är A och O i detta yrke, så om vårt samarbete fungerar bra, kan det bli tal om mer fasta pass eller vikariat. Du ska vara rökfri, tåla katter och prata flytande svenska.                 STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Finance Manager till Vartex AB i Malmö
Mpya Finance AB
Ekonomi- och finanschefer

Att få vara med och bygga upp en ekonomiavdelning på ett bolag som befinner sig på en spännande expansionsresa. Låter inte det som just det du gått och väntat på att få göra? Vara med från början. Vartex, en del av WeSports, söker nu efter sin nästa Finance Manager och du är efterlängtad! Detta är en controllerinriktad Finance Manager-roll för dig med affären i fokus. Tjänsten är belägen på kontoret i centrala Malmö och du rapporterar bolagets VD och sitter i ledningsgruppen. Teamet kommer att bestå av dig, en redovisningsansvarig samt ekonomiassistenter, och dessa personer rapporterar alla till dig. På Vartex jobbar man nära verksamheten och nära där besluten tas. Man får mandat att förändra och blir en del av ett team som ständigt blickar framåt. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: Ansvar för uppföljning och analys av bolagets finansiella prestation Övrig analys- och uppföljningsarbete gällande t ex inköp, lagernivåer, försäljning och marginaler Ägare av den årliga budget- och prognosprocessen Ansvarig för likviditetsprognos Yttersta ansvaret för att bolaget rapporterar korrekta bokslut till koncernen och andra intressenter Personalansvar för fyra personer på ekonomi, samt kontorsansvarig för Malmökontoret Har vi fångat ditt intresse? Vi söker efter dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet från en roll såsom ekonomichef eller Business Controller. Som person är du driven, kommunikativ och analytisk. Du drivs av att se snabba resultat och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Samtidigt som du lätt lyfter blicken kan du i nästa stund jobba på ett mer detaljerat plan. Erfarenhet från e-handelsbolag (och/eller retail) är meriterande. Trivs du i en miljö där alla hjälps åt, även utanför sina respektive områden, mot gemensamma mål tror vi att detta är ditt nästa steg. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Vartex med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Ansvarig för frukt/grönt avdelning - Ica supermarket Skanör
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Arbetsuppgift: Ansvara för frukt- och gröntavdelningen. Ha yttersta ansvar för personalen på avdelningen. Driva avdelningen framåt och säkerställa hög kvalitet. Vara en problemlösare och hantera dagliga utmaningar. Möjlighet till bred kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom detaljhandeln Jour förekommer i arbetet. Anställningsform: Arbeta 40h i veckan. Tillsvidare med start omgående. Lön enligt överenskommelse. Kvalifikationer:  Tidigare varit 1:a eller 2:a på frukt och grönt avdelning. Ett stort intresse för den dagligvaruhandeln och vill vara med och skapa en förstklassig butik. Flexibilitet att arbeta butikens alla öppettider. Körkort och tillgång till bil, (krav).  En serviceinriktad, positiv och ansvarsfull inställning. Tidigare erfarenhet inom dagligvaruhandel.  Personliga egenskaper: Vi ser att du som söker har erfarenhet av tidigare arbete i butik, såsom plockarbete och kassaarbete på ICA. Du som person är serviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos vår kund finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Om Storesupport by Job&Talent: Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan: Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Varmt välkommen!

9 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Städare/Lokalvårdare

Vi söker dig som är flexibel och kan jobba i grupp. Eget initiativ och passa tider är en bra merit! Vi jobbar med olika typer av städning såsom: hemstädning, flyttstädning, storstädning, grovstädning, sanering, byggstädning, kontorstäd mm. Passar du in i vårt team tveka inte att söka!

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Specialistläkare till VO ortopedi i Malmö
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Har du ett stort intresse för att utveckla framtidens sjukvård genom samarbete och nya arbetssätt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Inom verksamhetsområde (VO) ortopedi vid Skånes universitetssjukhus (Sus) arbetar cirka 500 medarbetare vilket gör oss till en av Sveriges största ortopediverksamheter. Öppenvården består av mottagningar, sekretariat, fysioterapi och arbetsterapi. Slutenvården består av tre avdelningar, där vi arbetar i tvärprofessionella team, och en ankomstavdelning. Vi bedriver därtill högklassig utbildning och forskning i internationell toppklass. Verksamheten bedriver såväl högspecialiserad vård som bred ortopedisk verksamhet och har enheter i Malmö, Lund samt Trelleborg. Vi samarbetar med flera avdelningar på sjukhusen, vilket ger en stor bredd och ett stimulerande arbete. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi bland annat arbetar med att utöka och höja kvaliteten på vår vård, ställa om till en moderniserad verksamhet med nära vård, digital transformation och mycket mer. Ryggsektionen är placerad i Malmö där den akuta ryggkirurgin och den högspecialiserade ryggkirurgin, inklusive skolioskirurgi, utförs. I Trelleborg finns en elektiv sal för halsryggskirurgi samt ländryggskirurgi. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar en specialistläkare till ryggsektionen hos oss på VO ortopedi! Som specialistläkare hos oss arbetar du kliniskt och stödjer även klinisk forskning inom verksamheten. Deltagande i jourverksamhet ingår. Därtill innefattar din roll även handledning av studenter. Deltagande jourverksamhet ingår. Då VO ortopedi bedriver verksamhet på tre enheter kan resor förekomma i arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vidare har du specialistkompetens i kirurgi. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Du ska ha genomgången eller planerad kurs i klinisk handledning. För tjänsten krävs att du har jourkompetens. Det är meriterande med flerårig tjänstgöring, klinisk skicklighet och självständighet inom huvudspecialitet utöver erhållen specialistkompetens. Därtill är det fördelaktigt med definierat medicinskt ansvars-och kunskapsområde, dokumenterade undervisnings och/eller handledarmeriter. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete på Sus. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har gott kliniskt omdöme, god kommunikationsförmåga samt att du tydligt och pedagogiskt kan förmedla kunskap och budskap. Som person är du flexibel, engagerad och en naturlig samarbetspartner i utbildningsfrågor och i arbetslaget kring patienten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid en universitetssjukvårdsenhet krävs att läkare har pedagogisk erfarenhet och utbildning. Denna kan du ha förvärvat genom handledning av exempelvis sjuksköterske- och läkarstudenter samt läkare under utbildning och som bi- eller huvudhandledare av doktorander. Beskriv tydligt i ansökan genomgångna eller planerade pedagogiska kurser, erfarenhet av handledning och undervisning på olika nivåer. I samband med att du skickar in din ansökan ska du fylla i frågeformuläret som måste vara fullständigt och korrekt ifyllt.Du behöver även bifoga dina handlingar digitalt, se under Övrigt vilka handlingar du behöver skicka med. För att vi ska kunna bedöma din ansökan måste den vara komplett. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Förutom den elektroniska ansökan ska sökande bifoga läkarlegitimation och specialistkompetensbevis. Gällande tjänst som biträdande överläkare och överläkare ska även tjänstgöringsintyg bifogas. För överläkartjänst kan även krävas examensbevis gällande disputation, intyg om docentur och publikationslista (uppdelat på originalpublikationer, översiktsartiklar och övriga publikationer). OBS! Dessa digitala handlingar skickas vidare för sakkunnigbedömning, därför ska de medfölja din ansökan. Utomnordiska avhandlingar ska bifogas ansökan och vara bedömda av Universitets- och högskolerådet. Vid eventuella frågor, mejla till: [email protected] Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Cykelmontör, start omgående
Logent AB
Fordonsmontörer

I rollen som cykelmontör kommer du att arbeta med att montera samt packa cyklar inför leverans till kunder runtom i Norden. Du har ett viktigt ansvar för att säkerställa att varje cykel är korrekt monterad, justerad och redo att skickas i ett felfritt skick. För att lyckas i denna roll behöver du vara ansvarstagande, flexibel och noggrann. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag kl. 07:00-16:00. Start omgående. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Detta är till att börja med ett sommarjobb på heltid, med möjlighet till förlängning. Krav: Erfarenhet av något slags monteringsarbete och/eller verkstadsarbete Truckkort med behörighet av minst A2 och B1 - fler behörigheter är meriterande Behärskar svenska i tal och skrift B-körkort och tillgång till bil Meriterande: Erfarenhet av truckkörning (framförallt A2 och B1) Intresse för reparationer/service av fordon Om ansökan: Detta är inledningsvis ett kortare heltidsuppdrag på cirka 6 veckor. Därefter kommer det eventuellt finnas möjlighet till förlängning, antingen på hel- eller deltid. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Kulturutvecklare
Bromölla kommun
Planerare och utredare m.fl.

Bromölla kommun söker nu en engagerad och drivande kulturutvecklare med placering på enheten för turism, kultur och fritid. Du som söker vill bidra till att utveckla det lokala kulturlivet i enlighet med kommunens kulturplan som syftar till att: • Attrahera fler människor att bosätta sig i Bromölla genom ett starkt kulturellt utbud • Stärka samarbetet mellan kulturaktörer och andra samhällssektorer • Utveckla mötesplatser och offentliga rum • Synliggöra kulturen i och utanför Bromölla kommun ARBETSUPPGIFTER I rollen som kulturutvecklare skapar du förutsättningar för konstnärlig och kulturell utveckling, stärker kommunens varumärke som en attraktiv plats för både kulturutövare och publik, samt främjar delaktighet och engagemang inom kulturområdet. Du kommer att arbeta nära kultursamordnare, turismstrateg, fritidssamordnare, kommunikatörer och utvecklare inom näringsliv, utbildning och omsorg. Du leder du arbetet i enlighet med kulturplanen i Bromölla kommun. Du ansvarar för att initiera, koordinera och utveckla evenemang samt aktiviteter som stärker kommunens identitet och attraktionskraft för både besökare och lokalsamhälle. I dina arbetsuppgifter ingår det att söka externa medel, hantera föreningsbidrag och göra skrivelser till politiken samt följa upp och utvärdera genomförda aktiviteter. I ditt dagliga arbete bygger du och underhåller relationer med lokala och externa aktörer för att skapa gemensamma mål och synergieffekter. Du ansvarar för kommunikationsinsatser och marknadsföring inom ditt område i nära dialog med kommunens kommunikatörer som har ett övergripande ansvar. Du arbetar aktivt för att utveckla hållbara och inkluderande kulturaktiviteter som är i linje med både lokala och globala hållbarhetsmål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Erfarenhet av utvecklingsarbete och projektledning inom kulturområdet • Goda kommunikations- och ledaregenskaper • Högskoleutbildning inom kulturvetenskap, kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten • God kunskap om arbete i en kommun och offentlig förvaltning • Initiativförmåga och stor drivkraft att nå uppsatta mål • Förmåga att skapa relationer, driva och slutföra projekt samt samarbeta effektivt Meriterande: • Erfarenhet och/eller utbildning inom exempelvis kulturutveckling, projektledning eller liknande • B -körkort Vi erbjuder dig: • En inspirerande arbetsmiljö med möjligheter att påverka och utveckla kulturen i Bromölla • Engagerade och stöttande kollegor där samarbete och innovation värderas högt • Möjlighet att arbeta med spännande projekt och initiativ inom kulturområdet • Flexibla arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter Urval sker löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker legitimerad lärare i fritidshem till Villa MY Sjöstaden
AcadeMedia Support AB
Fritidspedagoger

Villa MY består av två montessoriskolor i Ystad för barn mellan 1 och 12 år. Här erbjuds förskola, förskoleklass, grundskola och fritidshem i en varm och stimulerande miljö. Skolorna är en del av Montessori Mondial, som i sin tur ingår i AcadeMedias grundskolor. På Villa MY står närhet, glädje och individuell utveckling i fokus. Vi arbetar utifrån ett holistiskt synsätt, där alla delar samverkar och stärker varandra, för att ge varje barn de bästa förutsättningarna att växa och utvecklas. Lärare i fritidshem till Villa MY Sjöstaden Är du genuint nyfiken på elevers naturliga drivkrafter och höga potential? Vill du arbeta i en skola där elevernas perspektiv värdesätts? Då är vi rätt skola för dig. Vi lyssnar in samhällets utveckling och anpassar alltid undervisningen efter eleven och inte tvärtom. Vi vet att struktur ger trygghet, att arbetsro skapar möjligheter och att respekt bygger självkänsla. Med beprövad Montessoripedagogik och moderna metoder ser vi till att eleverna når sina mål samtidigt som de lär sig att ta ansvar och lita till sin egen förmåga. Ditt uppdrag Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem och trivs med att arbeta tillsammans i ett arbetslag samt har elevens bästa i fokus. Din profil Vi ser gärna att kan arbeta självständigt men också ha lätt för att samverka med kollegor. Du är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tryggt och tydligt ledarskap och är väl förtrogen med LGR 22. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap kring montessoripedagogiken. Vi erbjuder Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Omfattning 100%. Tillträde enligt överenskommelse, inför höstterminen -25. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Karin Kärnefelt mailadress [email protected] Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida Villa MY. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Operativ ledare till Sis ungdomshem Hässleholm
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Hässleholm har tre låsbara behandlingsavdelningar, en öppen behandlingsavdelning och två låsbara avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB). Vi tar emot skolpliktiga pojkar och flickor med psykosocial problematik samt pågående kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som operativ ledare ett meningsfullt arbete. I rollen som operativ ledare ansvarar du för institutionsövergripande samordning och arbetsledning av det löpande arbetet utanför kontorstid, i syfte att främja en trygg vård- och arbetsmiljö. Du vägleder och stärker dina kollegor i arbetet och säkerställer att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Konkret innebär det bland annat att du ansvarar för incidentledning vid larmsituationer och vidtar nödvändiga åtgärder efter inträffad incident. Du förmedlar uppmärksammade brister och avsteg från rutiner till berörda chefer. Du upprättar och uppdaterar säkerhetsbedömningar samt fattar beslut om tvångsåtgärder enligt LVU i enlighet med SiS arbets- och delegationsordning.  Arbetet kan många gånger vara stressigt där flera beslut och händelser kan inträffa samtidigt, där är du den trygga ledare som leder och fördelar arbetet till alla medarbetare i tjänst.  Arbetstiden är förlagd på obekväm arbetstid och helger med fast rullande schema förlagd på dag, kväll och vaken natt. Du jobbar helg varannan vecka.  Du kommer jobbar underställd enhetschef natt och tillsammans med ledning av denne lägger ni en strategikt plan för det operativa arbetet på både dag och natt. Under obekävm arbetstid arbetsleder du institutionens samtliga behandlingspersonal och även nattpersonalen. Dett ställer krav på din planeringsförmåga samt samarbetsförmåga. Många situationer och händelser som uppstår kan vara av akut karaktär, det innebär att du måste ha en god fysik samt vara stresstålig.  Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en stabil person som behåller lugnet även i stressade situationer. Du har en vilja och förmåga att agera utifrån gällande beslut, riktlinjer och policys. Du har en helhetssyn och agerar utifrån verksamhetens bästa. Vidare är du strukturerad i ditt arbete och har en god förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du ska ha lätt att kommunicera beslut och åtgärder till medarbetare och chefer.  Du ska även ha: - Lämplig högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig högskoleutbildning, alternativt som lägst tvåårig yrkeshögskola (behandlingspedagog) tillsammans med erfarenhet av arbete inom SiS eller liknande verksamhet. - Flerårig erfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. - Erfarenhet av att leda, prioritera och samordna en arbetsgrupp.   På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation.  Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Skolkurator

Montessori Mondial bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor. Vi söker en kurator som kommer arbeta med våra elever i nära samarbete med lärare, vårdnadshavare och personal i elevhälsoteamet. Kuratorn bidrar med psykosocial och social kompetens inom elevhälsans arbete på olika nivåer. Handledning och konsultation inom det psykosociala området innebär ett indirekt stöd i verksamheten både till enskilda och till grupper. Arbetet på en övergripande nivå omfattar ett strukturellt arbete i syfte att stärka skolan som miljö för lärande, hälsa och utveckling. Som kurator hos oss har du fokus på förebyggande och främjande arbete. I samverkan med hela skolans personal arbetar du kring och för att utveckla skolans gemensamma elevhälsoarbete. - Socialt utrednings/kartläggnings- och åtgärdsarbete • I skolans elevhälsoteam och i samverkan med övriga arbeta med att utveckla skolans arbetsmiljö för eleverna. • Tillsammans med lärare arbeta med värdegrundsarbete och relationsbyggande. • Föräldrasamtal och nätverksmöten. • Handledning och konsultation av skolpersonal. • Driva och implementera planer och processer för värdegrundsarbete och arbete mot mobbning och kränkande handling. • Arbeta med krishantering och konfliktlösning. • Systematiskt arbeta med samtal med elever enskilt och i grupp. • Samverka med socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri, habilitering, fältassistenter och polis etc. Kvalifikationer Du har ett salutogent förhållningssätt och förmåga att hantera flera perspektiv i både det direkta elevarbetet och det indirekta förebyggande arbetet. Du innehar ett brett register av arbetsmetoder och djupa kunskaper om barn och ungdomar i allmänhet och den elevgrupp skolan riktar sig till i synnerhet. Du har djupa kunskaper i beteende- och samhällsvetenskap, sociallagstiftning och socialt behandlingsarbete. Du har kunskap inom den lagstiftning som styr skolverksamhet. Vidare förutsätts en bred och fortlöpande uppdaterad omvärldskunskap. Du besitter goda kunskaper om NPF. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I dialog med rektor förmår du att själv leda och organisera ditt arbete. Du tar ansvar för att bibehålla och fördjupa din yrkeskompetens och sitt omvärldskunnande. Du har goda erfarenheter av att handleda kollegor och coacha vårdnadshavare. Du är en stabil och trygg person som skapar förtroende och lugn hos elever och kollegor. Du har socionomexamen/beteendevetarexamen eller likvärdig utbildning samt att du har erfarenhet av att arbeta som skolkurator och/eller erfarenhet av arbete i relevant verksamhet. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att arbeta systematiskt med beteendeförändring.

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025