Är du en problemlösare med känsla för service? Vill du arbeta i en teknisk roll där varje dag innebär nya utmaningar och där du är en nyckelperson för att hålla IT-hjulet snurrande? Då är det här uppdraget för dig! Vad du kommer att göra I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer du att vara förstalinjens hjälte för våra användare. Du ger support och service kopplat till: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering (ex. lösenord, behörigheter) Lättare tekniska frågor kring hårdvara och system Hantering av inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem Dina främsta verktyg är telefonen och ärendehanteringssystemet – och självklart din förmåga att bemöta människor med tålamod och professionalism. Vi söker dig som har Några års erfarenhet från IT-support Goda språkkunskaper i svenska och engelska Ett strukturerat arbetssätt och lösningsorienterad approach Vana av att felsöka nätverksutrustning och hantera konton/behörigheter. Varför detta uppdrag? Arbeta i en dynamisk miljö med härliga kollegor Utvecklas tekniskt i en roll med stort ansvar Sätta guldkant på sommaren genom ett meningsfullt uppdrag i Malmö Praktisk erfarenhet: Plats: Malmö (på plats) Period: 30 juni – 30 september 2025 Sista ansökningsdag: 18 juni 2025. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Ref: 20251581 Vi på Universitetsholmens gymnasium söker tre lärare för undervisning i svenska som andraspråk på grundläggande nivå. Tjänsterna är visstidsanställningar 12 månader med möjlighet till förlängning. Jobba med oss och var med och bidra till Malmöbornas och samhällets framtid! Arbetsuppgifter Som lärare arbetar du för att eleverna ska utveckla sin fulla potential – både kunskapsmässigt och socialt. Du stödjer, motiverar och stimulerar varje elev till att uppfylla kunskapskraven utifrån sina förutsättningar. I ditt arbete ingår planering, undervisning och bedömning samt utvärdering och utveckling av den pedagogiska verksamheten, i enlighet med skolans styrdokument. Vi är en lärande organisation som främjar kunskapsutbyte, där du befinner dig i en miljö som genomsyras av kollegialt lärande och utveckling. Tillsammans med kollegor arbetar du för att skapa en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal. Du är även med och bidrar till kvalitets- och utvecklingsarbetet på skolan. Kvalifikationer Krav: • lärarlegitimation • behörighet att undervisa i svenska som andraspråk på grundläggande nivå • erfarenhet av undervisning i alfabetisering och läs- och skrivinlärning • vana att använda digitala verktyg för kommunikation och pedagogik • mycket god svenska i tal och skrift Meriterande: • behörighet att undervisa i andra ämnen, gärna matematik eller SO-ämnen • erfarenhet av undervisning på introduktionsprogram • erfarenhet av arbete med nyanlända ungdomar Vi söker dig som är trygg i lärarrollen och som skapar goda förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. Du anpassar undervisningen efter elevens och gruppens förutsättningar och förkunskaper genom ett kreativt förhållningsätt och en mycket god pedagogisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av god struktur och du prioriterar och organiserar uppgifter effektivt. Därtill bidrar du till goda samarbeten och du kommunicerar öppet, tydligt och lyhört med din omgivning. Om arbetsplatsen På Universitetsholmens gymnasium formas framtidens yrkesproffs. Här möts elever på olika yrkesprogram med det gemensamma målet att utbilda sig till viktiga samhällsbärare. Vår skola erbjuder kvalitativa och högskoleförberedande studier inom El och Energi samt VVS och fastighet. Här får våra elever unika möjligheter att kombinera teori med praktik genom lärlingsplatser i arbetslivet. Skolan är placerad i Norra Sorgenfri – ett intressant område i stor omvandling. Som medarbetare på skolan får du möjlighet att föra din kunskap vidare och forma nästa generations yrkesutövare. Hos oss får du kollegor med hög kompetens och stort elevengagemang. Tillsammans arbetar vi för en studie- och arbetsmiljö som präglas av gemenskap, trivsel och omtanke. Vill du veta mer om oss? Besök: Universitetsholmens gymnasium - Malmö stad Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi utvecklar och driver stadens gymnasie- och vuxenutbildning. Hos oss får unga och vuxna Malmöbor möjlighet att växa och nå sina mål genom livslångt lärande. Men vårt uppdrag sträcker sig även bortom klassrummens väggar. Vi är runt 1600 medarbetare som tillsammans skapar möjligheter för Malmöborna att leva ett aktivt, meningsfullt liv – och få en trygg och hållbar framtid. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Visstidsanställning 12 månader Omfattning: Heltid Antal tjänster: 3 Tillträde: 2025-08-08 Digitala intervjuer är planerade till torsdagen den 10/7. Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Att jobba på Job&Talent På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. Vem söker vi? Vi söker lastbilschaufförer som är flexibla och kan tänka sig jobba med olika typer av körningar inom distribution. Det kan vara livsmedelsdistribution, styckegods och övriga typer av leveranser. Vi söker personer som kan utgå och arbeta hos vår kunder runtom i Skåne. Körningarna kan ske runtom i olika delar av Skåne, där du kommer att utgå ifrån olika orter beroende på vart du bor och vilken kund som har behov. Vi ser att du tar väl hand om både fordon och godset du levererar, samt att du gillar att röra på dig och har ett trevligt kundbemötande! Arbetstider: Arbetstiderna variera beroende på hos vilken av våra kunder man arbetar hos, men vanligast är dagtid med start någon gång mellan 05.00 - 07.00 och man jobbar 8 timmar. Andra tider kan förekomma. Vi erbjuder: Ett flexibelt arbete med möjlighet till ett varierat arbete inom olika branscher med olika typer av körningar som ger dig omväxling samt bred erfarenhet inom olika områden. Vanligt förekommande är möjlighet att längre fram gå över i anställning hos någon av våra kunder. För dig som är flexibel och gillar omväxling i arbetet, finns också goda möjligheter att bli tillsvidareanställd hos Job&Talent efter sedvanlig provanställning på 6 månader. Krav: CE -körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A Du kan svenska obehindrat Meriterande: Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatser som ligger avsides ADR-grund CE-körkort Krankort över 18 ton Tillsättning: Intervjuer och upplärning sker löpande. Tjänsterna är heltid med möjlighet till en tillsvidareanställning efter 6 månader. Det finns också stora möjligheter att gå över i anställning hos någon av våra kunder. Vid en tillsvidareanställning hos Job&Talent kommer du också att ha tillgång till friskvårdsbidrag. Grundlönen baseras på en snittlön som de ordinarie chaufförerna har hos det åkeri du arbetar hos. Ob-tillägg och övertidsersättning är vanligast enligt transports kollektivavtal, men andra kollektivavtal kan förekomma då vi även här utgår efter det kollektivavtal som våra kunder har. VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.
Har du en bakgrund inom ekonomi och HR samt erfarenhet som ledare? Skulle du trivas med att axla ett brett ansvar inom administration och ekonomi samtidigt som du bidrar till en hållbar utveckling och bevarande av biologisk mångfald? I så fall bör du söka tjänsten som kontorschef på NordGen. NordGen (Nordiskt Genresurscenter) är en institution under det Nordiska Ministerrådet som arbetar för att bevara och främja ett hållbart nyttjande av genetiska resurser som är viktiga för mat och lantbruk. Det gör vi genom att upprätthålla en samling om 33 000 fröprover, leda och delta i olika projekt samt föra samman branschfolk som arbetar med lantbruksdjur, skog och växter. NordGen är även ansvarig för fröhanteringen i Svalbard Global Seed Vault. Nu söker vi en erfaren och kunnig kontorschef som ska ansvara för att leda våra ekonomifunktioner samtidigt som du kommer att hantera ansvar för HR samt övrig administration i samarbete med ett mindre team. Du kommer arbeta i tätt samarbete med NordGens direktör och ingår dessutom i organisationens ledningsgrupp tillsammans med övriga teamledare. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats i vårt nybyggda huvudkontor som är beläget i natursköna Alnarp. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är prestigelös, drivande, har lätt för att samarbeta, trivs med ett stundvis högt tempo, är van vid att ta egna initiativ samt är strukturerad i ditt arbetssätt. Ansvarsområden: · Hantera ekonomiska processer och budgetering. · Sammanställa ekonomiska rapporter och analyser. · Kontroll och uppföljning av NordGens samlade ekonomiska resurser och disponering av budgetar. · Ekonomisk hantering av NordGens externa finansieringskällor och tillhörande rapporteringskrav i respektive system. · Säkerställa att ekonomiska regelverk och redovisningssed följs. · Ledning av HR-aktiviteter såsom rekrytering, introduktion (onboarding), och medarbetarutveckling. · Stöd till administrativa processer och säkerställande av en effektiv verksamhet. · Ledning av ett mindre team som tillsammans ansvarar för verksamhet som rör administration, ekonomi, HR och IT. Kvalifikationer: · Relevant utbildning inom ekonomi och finans. · Erfarenhet av att leda ekonomifunktioner. · Erfarenhet av redovisning, avstämning av budgetar samt rapportering · Starka analytiska färdigheter och god problemlösningsförmåga. · Erfarenhet av arbete med HR och administration. · Van vid att ta ansvar och arbeta självständigt. · God kommunikations- och samarbetsförmåga. · Du ska kunna kommunicera flytande på ett av de skandinaviska språken, både i skrift och tal. Personliga egenskaper: · Du trivs i en (operativ) ledarroll med många bollar i luften. · Du är ansvarsfull, noggrann och självgående. · Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. · Du arbetar strukturerat och metodiskt. · Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Övrigt · Anställningen är på nordiska villkor på 4 år med möjlighet till förlängning med ytterligare 4 år. · Tjänsten är placerad på NordGens huvudkontor i Alnarp. Du rapporterar till NordGens direktör. Vi ser gärna att du börjar snarast möjligt. · Sista ansökningsdag är 6 juli 2025. Ansökan (inklusive CV och referenser) lämnas enbart via Nordiska Ministerrådets ansökningsportal: https://www.norden.org/en/node/94422 · Intervjuer kommer att hållas löpande så ansök redan idag och anställning kommer att ske så snart som den rätta personen har hittats. För mer information kontakta: Lene Krøl Andersen, direktör, NordGen ([email protected]), +45 4119 0910.
Vill du arbeta i en verksamhet där du får vara med och skapa struktur, trygghet och livskvalitet för andra – och känna mening i ditt arbete? Då kan du vara den vi söker! Vår gruppbostad i Västra Hamnen består av sex lägenheter för personer med LSS-beslut. Vi har ett fantastiskt läge nära både hav, matbutiker, bibliotek, gym och restauranger med goda kommunikationer i närheten. Här arbetar vi lösningsfokuserat, med kunden i centrum, och söker nu ytterligare en eller flera kollegor som vill bidra till ett tryggt och meningsfullt vardagsliv för våra boende. Beskrivning av tjänsten som boendestödjare Som boendestödjare är du en viktig del i att skapa en trygg, stimulerande och utvecklande vardag för våra boende. Arbetet är varierat och innebär att ge både praktiskt och socialt stöd i vardagen – utifrån varje individs behov och genomförandeplan. Vi arbetar enligt ett salutogent synsätt med lågaffektivt bemötande. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Stöd i vardagssysslor: städning, tvätt, handling, matlagning Personlig omvårdnad: hygien, dusch, bäddning, toalettrutiner Motivera till aktivitet och delaktighet i vardagen Genomföra dokumentation och följa upp insatser Vara närvarande i vardagen och bidra till en god atmosfär Delta i promenader, träning, utflykter och ärenden Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Vem söker vi? Har ett stort hjärta och en vilja att göra skillnad Är trygg, nyfiken, flexibel och initiativtagande Har god samarbetsförmåga och tycker om att skapa relationer Har relevant gymnasieutbildning (vård och omsorg eller likvärdig) Behärskar svenska i tal och skrift Har god fysisk förmåga Meriterande är erfarenhet inom LSS, samt kunskap i TAKK, lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik eller TEACCH. Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, med 6 mån provanställning Omfattning: 85% Arbetstid: Arbetet är förlagt dag/kväll/helg samt jourtjänstgöring. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20250627 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Desa Dashevci, Verksamhetschef Telefonnummer: 010 130 30 63 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta med frihet under ansvar och vara ansiktet utåt för ASSA ABLOY Entrance Systems? ASSA ABLOY Entrance Systems söker nu en servicetekniker som ansvarar för service och underhåll av automatiska entrélösningar. Här får du en roll där problemlösning, teknik och kundkontakt går hand i hand. Vi välkomnar din ansökan! OM TJÄNSTEN I rollen som servicetekniker kommer du att aktivt arbeta med ASSA ABLOYs kunders hela produktlivscykel. Varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter, där du ansvarar för förebyggande underhåll, serviceåtgärder och reparationer av ASSA ABLOYs avancerade entrélösningar i Lund- och Malmöregionen. Du kommer att bygga värdefulla relationer med kunder inom olika branscher – från detaljhandel och vård till hotellsektorn, samtidigt som du arbetar i nära samarbete med erfarna kollegor inom service, försäljning och teknisk support. Som en del av av ett kompetent och engagerat team får du tillgång till omfattande teknisk expertis och kontinuerligt stöd i ditt dagliga arbete. Rollen erbjuder en unik kombination av teknisk problemlösning och kundinteraktion, där du bidrar till att säkerställa att ASSA ABLOYs entrélösningar fungerar optimalt för varje kunds specifika behov. Vill du veta mer om ASSA ABLOYs entrélösningar, kika gärna in videon nedanför! Du erbjuds * En mångsidig roll där du får använda dina tekniska färdigheter, jobba praktiskt och samtidigt skapa starka kundrelationer. * Möjligheter till lärande och karriärutveckling, oavsett om det handlar om online-utbildning, ledarträning eller att förbättra dina färdigheter. * En trygg anställning med bra anställningsförmåner såsom tjänstebil enligt gällande policy, friskvårdsbidrag, bonussystem, kollektivavtal, arbetstidsförkortning med mera. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen utgår du från hemmet och ansvarar för att planera och utföra serviceuppdrag i samråd med regional serviceplanerare samt kunder. Du ansvarar för din personliga säkerhet och att utrustning såsom servicebil, verktyg och skyddsutrustning är i gott skick. Arbetsuppgifterna i rollen som servicetekniker omfattar bland annat: * Självständigt utföra service, underhåll och reparationer av ASSA ABLOYs produkter. * Utföra förebyggande och avhjälpande service samt uppgraderingar direkt hos kund. * Inventera och märka upp produkter i samband med nya serviceavtal i fastigheter. * Dokumentera och rapportera utfört arbete till både kund och interna system. * Föreslå förbättrings- och uppgraderingsåtgärder till kunden * Identifiera kundbehov och föreslå relevanta produkter, tjänster eller uppgraderingar för att skapa mervärde och driva merförsäljning. VI SÖKER DIG SOM - Har en gymnasieutbildning inom el, mekanik eller likvärdigt tekniskt område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet från tekniskt praktiskt arbete - Har grundläggande kunskaper inom mekanik och svagström - Har B-körkort - Har goda kunskaper i svenska och grundläggande engelska - Har en vana av att arbeta med digitala verktyg som MS Office Det är meriterande om du har * Erfarenhet av att självständigt reparationsarbete och mekanisk felsökning * Kunskap av planeringsverktyg som exempelvis FMP360 För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Assa Abloy Entrance Systems AB här!
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett stort intresse för psykiatri? Vill du vara en del av en unik avdelning där du arbetar med hjärna, hjärta och humor? Då är du välkommen att söka till oss på avdelning 54! Vuxenpsykiatriavdelning 54 är belägen på Helsingborgs lasarett och är en allmänpsykiatrisk vårdavdelning för vuxna i alla åldrar, med specialistkompetens inom äldrepsykiatri. Här vårdas patienter som är 18 år eller äldre och i behov av specialiserad psykiatrisk heldygnsvård. Vanliga diagnoser är depression, bipolär sjukdom, vanföreställningssyndrom, personlighetssyndrom, konfusion och demenssjukdom med psykiatriska symtom. Vi tar hänsyn till det psykiatriska, somatiska, psykosociala och existentiella måendet hos patienterna med ett övergripande mål att ständigt utveckla och förbättra vården. Vår avdelning har precis flyttat in i helt nyrenoverade lokaler med enbart enkelrum där vi för närvarande har tolv ordinarie behandlingsplatser. Vi har även ett nära samarbete med äldrepsykiatriska öppenvårdsmottagningen som ligger vägg i vägg med vår avdelning. ARBETSUPPGIFTER På avdelningen arbetar vi ett tvärprofessionellt team där du samarbetar med andra sjuksköterskor, läkare, kurator, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare. Hos oss utgör alla en viktig del av patienternas vård och bidrar med sin unika kompetens. Som sjuksköterska planerar du patientens vård, behandlar patienten och deltar i rondarbete. I det dagliga arbetet förekommer även en del medicintekniska arbetsuppgifter. För att du ska komma in i rollen på ett så bra sätt som möjligt erbjuder vi en introduktion anpassad utifrån din kompetens och dina erfarenheter. Vi värdesätter även kompetensutveckling och erbjuder därför kontinuerliga utbildningar, såväl internt som externt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Har du specialistutbildning inom psykiatri ses det som meriterande för tjänsten. Även tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri är fördelaktigt. Vi välkomnar även dig som är nyexaminerad och har intresse för vår målgrupp. För att trivas och lyckas i rollen kan du bevara lugnet och prioritera dina arbetsuppgifter, även under intensiva arbetsperioder. Du värdesätter ett tvärprofessionellt samarbete och är professionell i ditt bemötande gentemot såväl kollegor som i kontakt med andra professioner. Genom ditt engagemang och din positiva inställning bidrar du till vårt goda arbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Utdrag från misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Detta erbjuds: Stimulerande arbete i ett företag som satsar Roll med mycket eget ansvar Forma din egen framtida utveckling Samarbete med många skickliga kollegor Arbetsplats som kännetecknas av gemenskap, passion och service Vi söker dig som: Har ett stort intresse för det tekniska och grafiska Är en riktig lagspelare Vill bidra till din egen och bolagets fortsatta utveckling Arbetsuppgifter I rollen som produktionsarbetare hos Nordvalls Etikett blir du en viktig medarbetare som ansvarar för att det är ordning och reda samt säkert i det område du arbetar inom. I rollen får du nyttja dina tekniska och grafiska färdigheter. Du kommer att arbete vid en efterbearbetningsmaskin (spolmaskin). Huvudsakliga arbetsuppgifter: Maskininställning och övervakning – Du får maskinerna att gå som smorda Materialhantering, packning och märkning – Du ser till att varje etikett är korrekt och hamnar på rätt plats Löpande underhåll – Du håller maskiner och utrustning i toppform Rapportering i produktionssystem – Du rapporterar noggrant och kontinuerligt Även andra arbetsuppgifter som finns i tryckeriverksamhet förekommer. Arbetstider: Nattarbete Varannan söndag 22.00-06.00 Måndag - torsdag 22.50-06.00, alltid ledig fredagar Tjänsten startar på dagtid under upplärning. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, Nordvalls tillämpar sex månaders provanställning. Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Granitgatan 6, 267 35 Bjuv. Lön och förmåner Lön: Enligt kollektivavtal. Förmåner: Kollektivavtal med Grafiska Företagen Friskvårdsbidrag 3000 kr per år Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift Tekniskt och/eller grafiskt intresserad Möjlighet att arbeta natt Erfarenhet från att arbeta som maskinoperatör Grundläggande datorkunskaper för att kunna hantera dokumentation Meriterande Förståelse för hygienkrav inom livsmedelsindustrin Truckkort Erfarenhet av att arbeta i kvalitets- och miljösystem Erfarenhet av arbete inom produktion eller liknande område Egenskaper Vi letar efter dig som är händig och teknikintresserad, kanske gillar du att meka på fritiden? Vidare så har du har ett starkt driv och kan arbeta självständigt lika väl som du kan samarbeta med dina kollegor för att nå framgång. Som person är du glad, positiv och bra på att ta egna initiativ. Att du också är noggrann, kommunikativ och ansvarsfull gör att du passar bra in i Nordvalls produktion. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Om Nordvalls Etikett AB Nordvalls Etikett är Skandinaviens ledande leverantör av etiketter. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men har även produktionsenheter i Bjuv, Mölnlycke och Trondheim i Norge. De är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Tillverkningen omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland Nordvalls kunder finns såväl stora livsmedelsföretag som läkemedelstillverkare, tillverkare av produkter för skönhet och kosmetik, e-handelsföretag till mindre lokala bryggerier. Självhäftande etiketter är deras fokus och de levererar dem med kunskap, kvalitet och service. På Nordvalls är gemenskapen god och stämningen positiv. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Nordvalls själva över processen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Hemsida: www.marketpeople.se
Detta erbjuds: Stimulerande arbete i ett företag som satsar Roll med mycket eget ansvar Forma din egen framtida utveckling Samarbete med många skickliga kollegor Arbetsplats som kännetecknas av gemenskap, passion och service Vi söker dig som: Har ett stort intresse för det tekniska och grafiska Är en riktig lagspelare Vill bidra till din egen och bolagets fortsatta utveckling Arbetsuppgifter I rollen som produktionsarbetare hos Nordvalls Etikett blir du en viktig medarbetare som ansvarar för att det är ordning och reda samt säkert i det område du arbetar inom. I rollen får du nyttja dina tekniska och grafiska färdigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Maskininställning och övervakning – Du får maskinerna att gå som smorda Materialhantering, packning och märkning – Du ser till att varje etikett är korrekt och hamnar på rätt plats Löpande underhåll – Du håller maskiner och utrustning i toppform Rapportering i produktionssystem – Du rapporterar noggrant och kontinuerligt Även andra arbetsuppgifter som finns i tryckeriverksamhet förekommer. Arbetstider: 2-skift (dag och kväll) under måndag - fredag. Dagskift: Måndag – Fredag kl. 05:50 – 14:00 Kvällsskift: Måndag – Torsdag kl. 13:50 – 23:10 och ledig fredagar Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, Nordvalls tillämpar sex månaders provanställning. Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Granitgatan 6, 267 35 Bjuv. Lön och förmåner Lön: Enligt kollektivavtal. Förmåner: Kollektivavtal med Grafiska Företagen Friskvårdsbidrag 3000 kr per år Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift Tekniskt och/eller grafiskt intresserad Möjlighet att arbeta 2-skift (dag och kväll) Grundläggande datorkunskaper för att kunna hantera dokumentation Meriterande Förståelse för hygienkrav inom livsmedelsindustrin Truckkort Erfarenhet av att arbeta i kvalitets- och miljösystem Erfarenhet av arbete inom produktion eller liknande område Egenskaper Vi letar efter dig som är händig och teknikintresserad, kanske gillar du att meka på fritiden? Vidare så har du har ett starkt driv och kan arbeta självständigt lika väl som du kan samarbeta med dina kollegor för att nå framgång. Som person är du glad, positiv och bra på att ta egna initiativ. Att du också är noggrann, kommunikativ och ansvarsfull gör att du passar bra in i Nordvalls produktion. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Om Nordvalls Etikett AB Nordvalls Etikett är Skandinaviens ledande leverantör av etiketter. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men har även produktionsenheter i Bjuv, Mölnlycke och Trondheim i Norge. De är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Tillverkningen omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland Nordvalls kunder finns såväl stora livsmedelsföretag som läkemedelstillverkare, tillverkare av produkter för skönhet och kosmetik, e-handelsföretag till mindre lokala bryggerier. Självhäftande etiketter är deras fokus och de levererar dem med kunskap, kvalitet och service. På Nordvalls är gemenskapen god och stämningen positiv. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter du skickat in din ansökan kommer du få ett mail om att genomföra en AI-intervju med Hubert. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Nordvalls själva över processen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Hemsida: www.marketpeople.se
Are you someone who believe in teamwork and ready to take an already market leading product to even higher levels? Are you intrigued by being in the frontier of technologies, building excellent software on top of in-house designed hardware and get both the hardware and software to work fluently? If you are, you might be the next member we are looking for to join our global team. Responsibilities The North Alarm & Business Logic Team is responsible for the Verisure alarm application, dealing with radio application for each device, communication and connectivity management of the gateway with the backend, including the proprietary security radio protocol. Tech stack includes embedded Linux as well as bare metal scheduling and communication protocol used in IoT. We use Git, Bitbucket, Jira and Yocto and develop and adopt our own tools as needed. Required Qualifications * 7 years or more of experience in software development (coding, designing). * Several years of experience with C and C++ programming language and Linux systems. * Experience in working with embedded systems and connectivity. * Experience in working with protocol stacks. * Experience in working with complex systems requiring legacy management and compatibility challenges. * Experience with software configuration management systems like Git, Bitbucket and incident tracking tools like Jira and toolchains like Yocto is considered a plus. * Full proficiency in English, both written and oral Experience and interest in software architecture is considered a merit. Personal characteristics * Ability to solve complex problems. * Structured, works methodically and with a structured approach. * Contributes to collaborative teamwork. Analytical, collects and evaluate information, suggests best approach and decisions. About us Verisure is the leading European provider of professionally monitored security systems with 24/7 response services. We protect more than 5 million families and small businesses across 17 countries in Europe and Latin America. Under our Arlo brand, we are also a leading provider of cameras and video-surveillance services in Europe. Our mission is to provide our customers peace of mind by protecting what matters most to them. With over 35 years of insight, experience, and innovation, Verisure is known for category-creating marketing, sales excellence, innovative products and services, and customer-centricity. The trajectory over the past 35 years has been one of uninterrupted, double-digit annual growth. Verisure now proudly protects more than 5 million customers, and is on track to become the world’s #1 Home Security provider. The company’s success in the marketplace is based on high customer satisfaction, continuous technological and service innovation, its people and DNA and a best-in-class go-to-market approach. Thanks to a strong focus on high quality, our customers are amongst the most satisfied and loyal in our industry. We have some of the strongest growth and retention rates globally in consumer-facing services which demonstrates our exceptional service levels and strong value proposition to our customers. Are you interested in becoming part of Verisure? Apply today! We are excited to hear from you! Send your application already today.
Välj ett jobb för att visa detaljer