Behandlingspedagog som vill göra skillnad
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Hässleholm är en låsbar institution med fyra behandlingsavdelningar, två avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB) samt en öppen TFCO-enhet. Vi tar till övervägande del emot skolpliktiga pojkar men även flickor, med pågående kriminalitet och i vissa fall missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingspedagog är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingsassistenter och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Vår verksamhet pågår dygnet runt, och du som arbetar på natten ansvarar för ungdomarnas välmående och säkerhet och har som huvudfokus att främja deras sömnrutiner och att finnas där för dem vid behov. Natten är för många den jobbigaste tiden på dygnet, och sömnproblem är väldigt vanligt hos våra ungdomar vilket gör att en trygg vuxen som kan erbjuda stöd i form av samtal eller annat är en väldigt viktig pusselbit. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar att jobba mot ett ständigt bättre SiS. Arbetet kan variera mycket i intensitet från väldigt lugna nätter till nätter som kräver mycket av dig som behandlingspedagog men är också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Du arbetar alltid vaken natt hos oss på pass som är förlagda mellan kl 21:00-08:00 på vardagar och 20:45-08:15 på helger. Ordinarie personal jobbar enligt ett rullande schema i team om fem behandlingsassistenter- och pedagoger. Nattetid finns även alltid en nattsamordnare/operativ ledare som är huvudansvarig för alla beslut. I denna rekryteringen kommer vi även att rekrytera för en roll som kommer att ha ett utökat ansvar för de besök och aktiviteter som hålls på institutionen. Ansvaret kommer bland annat att bestå av att kordinera bokningarna och att de tar hänsyn till säkerhetsapekter. Med det utökade ansvaret krävs att du har förmågan att se till ett helhetsperspektiv i hur planeringen av aktiviteter, bokningar och rättsprocesser utförs. Arbetstiden kommer för rollen att vara förlagt från eftermiddag då man ombesörjer bokningar av besök och aktiviteter, för att till kvällen ingå i nattorganisationen fram passet avslutas under tidig morgon. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet.   Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • Erfarenhet av behandlingsarbete • God svenska i tal och skrift Meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med våran målgrupp (skolpliktiga pojkar i kriminallitet, missbruk, gängtillhörighet) • B-körkort • Tidigare erfarenhet av nattarbete På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31/7     SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Behandlingsassistent för nattorganisationen
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Hässleholm är en låsbar institution med fyra behandlingsavdelningar, två avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB) samt en öppen TFCO-enhet. Vi tar till övervägande del emot skolpliktiga pojkar men även flickor, med pågående kriminalitet och i vissa fall missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Vår verksamhet pågår dygnet runt, och du som arbetar på natten ansvarar för ungdomarnas välmående och säkerhet och har som huvudfokus att främja deras sömnrutiner och att finnas där för dem vid behov. Natten är för många den jobbigaste tiden på dygnet, och sömnproblem är väldigt vanligt hos våra ungdomar vilket gör att en trygg vuxen som kan erbjuda stöd i form av samtal eller annat är en väldigt viktig pusselbit. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar att jobba mot ett ständigt bättre SiS. Arbetet kan variera mycket i intensitet från väldigt lugna nätter till nätter som kräver mycket av dig som behandlingsassistent men är också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Du arbetar alltid vaken natt hos oss på pass som är förlagda mellan kl 21:00-08:00 på vardagar och 20:45-08:15 på helger. Ordinarie personal jobbar enligt ett rullande schema i team om fem behandlingsassistenter- och pedagoger. Nattetid finns även alltid en nattsamordnare/operativ ledare som är huvudansvarig för alla beslut. I denna rekryteringen kommer vi även att rekrytera för en roll som kommer att ha ett utökat ansvar för de besök och aktiviteter som hålls på institutionen. Ansvaret kommer bland annat att bestå av att kordinera bokningarna och att de tar hänsyn till säkerhetsapekter. Med det utökade ansvaret krävs att du har förmågan att se till ett helhetsperspektiv i hur planeringen av aktiviteter, bokningar och rättsprocesser utförs. Arbetstiden kommer för rollen att vara förlagt från eftermiddag då man ombesörjer bokningar av besök och aktiviteter, för att till kvällen ingå i nattorganisationen fram passet avslutas under tidig morgon. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • God svenska i tal och skrift Meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med våran målgrupp (skolpliktiga pojkar i kriminallitet, missbruk, gängtillhörighet) • B-körkort • Tidigare erfarenhet av nattarbete På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31/7 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studentmedarbetare för projekt inom hållbarhet
Lunds kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du använda dina studier till att bidra i klimatomställningen – samtidigt som du får värdefull erfarenhet av att arbeta i ett utvecklingsprojekt i offentlig sektor? Som studentmedarbetare i Lunds kommun genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier. Ditt uppdrag Serviceförvaltningen söker en självgående och initiativrik studentmedarbetare till ett uppdrag kopplat till projektet Cleancon, som fokuserar på att ställa om anläggningsarbeten och utemiljöskötsel till emissionsfria arbetsmetoder. Inom ramen för projektet testas elektrifierade maskiner, nya arbetssätt och samverkan för att minska klimatpåverkan från kommunens anläggningsplatser. Uppdraget innebär att stödja det avslutande arbetet i projektet genom att samla in underlag, genomföra intervjuer och ta fram dokumentation som visar på resultat, lärdomar och effekter. Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta med konkreta hållbarhetsfrågor och samtidigt få inblick i en kommunal verksamhet i förändring. Du tilldelas en handledare som stöttar, förmedla yrkeskunskaper och följer upp ditt arbete och utveckling. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig för att matcha dina studiebehov. Din anställning omfattar i genomsnitt 8 timmar per vecka under 15 sept-31 dec och du har timlön. Vi söker dig  Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 1 år på helfart (60 högskolepoäng eller 200 yrkeshögskolepoäng). För uppdraget är det relevant med pågående studier inom områden som miljö, hållbarhet, samhällsplanering, energiomställning eller anläggningsverksamhet. Det kan till exempel handla om utbildningar inom miljövetenskap, hållbar utveckling, samhällsbyggnad eller tekniska utbildningar med koppling till energi och infrastruktur. Även praktiskt inriktade utbildningar från yrkeshögskola inom liknande områden är aktuella. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett kvalificerat extrajobb som är relevant för dina studier. Villkoren är schyssta och dina arbetstider anpassas efter dina studier. Studentmedarbetarjobben i Lunds kommun får höga betyg av studenterna i våra utvärderingar. Så här säger några tidigare studentmedarbetare:  "Roligt och intressant att jobba för Lunds kommun där det finns stora ambitioner, möjligheter och framtidstänk." "Jag har fått mycket frihet under ansvar och möjlighet att implementera utbildningen i arbetslivet." "Intressanta och givande arbetsuppgifter som varit en väldigt bra erfarenhet för jobbsökande framöver." Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringsprocessen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Varmt välkommen med din ansökan senast den 22 augusti. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Om arbetsplatsen Arbetsplatsen är Fastighetsservice, en del av Serviceförvaltningen i Lunds kommun. Här arbetar cirka 80 medarbetare med drift, skötsel och utveckling av kommunens fastigheter och utemiljöer. Uppdraget genomförs i nära samarbete med våra områdesansvariga inom skötselverksamheten och anläggningsgruppen. Tjänsten är placerad direkt under avdelningschefen, men den löpande dialogen sker främst med medarbetare i den operativa verksamheten. Serviceförvaltningen tillgodoser Lunds kommuns övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service. Vi har cirka 600 anställda. Tillsammans arbetar vi för att bygga och förvalta kommunens byggnader, lokaler och bostäder samt säkerställer att de är hela, rena och funkar som de ska. Vi lagar mat åt kommunens barn, unga och äldre, vi tar hand om grönyteområden runt kommunens byggnader och vi sköter kommunens fordon och transporter. Här brinner vi för service! Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Lagermedarbetare sökes med erfarenhet av containertömning och skjutstati...
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu engagerade och pålitliga lagermedarbetare som ambulerande konsulter till våra kunder inom lager och logistik. Du kommer att ha en nyckelroll i det dagliga arbetet med att tömma containrar, sortera gods och köra skjutstativstruck i högt tempo – på olika arbetsplatser där din erfarenhet verkligen gör skillnad. Om tjänstenVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik, särskilt med containertömning och skjutstativstruck. Tjänsten innebär att du kommer arbeta som ambulerande konsult hos oss på Tranpenad. Du kommer har din huvudsakliga arbetsplats i Landskrona , där du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team. Arbetsuppgifter Lastning och lossning. Paketering. Truckkörning med skjutstativtruck, samt övriga truckar. Men du kan även behöva vara behjälpliga oss våra övriga kunder. Om dig som sökerDu som söker har gedigen erfarenhet av körning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar av att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: måndag-fredag. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Enligt överenskommelse. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping, Helsingborg och Malmö. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policy.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Personlig assistent kvällar och helger till musikintresserad kille
Ågrenska AB (svb)
Personliga assistenter

Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se   Vem ska du jobba med?  Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent.  Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, hjälp med mina toalettbesök och min hygien, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vi ser gärna att du är tillgänglig motsvarande ungefär 30% och att du ser långsiktigt på din anställning. Vem är du som söker?  Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger.  Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fokusskolan anpassad grundskola söker elevassistent
Landskrona kommun
Elevassistenter m.fl.

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi på Fokusskolan anpassad grundskola arbetar för att utveckla varje elev utifrån deras egna förutsättningar och behov. Undervisningen följer anpassad grundskolans läroplan. Nu söker vi en trygg och engagerad elevassistent. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att aktivt delta i verksamheten på anpassad grundskolan. Alla våra elever har en intellektuell funktionsnedsättning och en del elever har ytterligare funktionsvariationer. Du kommer att stötta eleverna i undervisning och andra aktiviteter under skoldagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - har kompetens, kunskap och erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola - har god kännedom om NPF - besitter erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt och värnar om goda relationer mellan dig och eleverna - ser tydliggörande pedagogik som en självklarhet - har TAKK- kompetens - har god samarbetsförmåga och flexibilitet samt förmågan att arbeta både enskilt och i team - har lätt för att skapa relationer, samarbeta samt förebygga och lösa konflikter - är ödmjuk, tålmodig, positiv, reflekterande och engagerad - goda språkkunskaper i svenska - har tidigare erfarenheter av arbete med barn med behov av särskilt stöd. - är lugn, stabil och har stort tålamod - är lösningsfokuserad och har hög stresströskel KVALIFIKATIONER Erfarenhet av arbete i anpassad grundskola ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Barnskötare till Trollbäckens förskola i Glimåkra

Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! Trollbäckens förskola, belägen i Glimåkra, har fyra avdelningar och ett team på 14 engagerade kollegor. Vi är en flerspråkig förskola och söker därför medarbetare som vill bidra till vårt utvecklingsarbete kring språkutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare hos oss kommer du att tillsammans med dina kollegor skapa en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande. Du erbjuder barnen en trygg omsorg och lärandemiljö och ser till att undervisningen utformas efter läroplanens mål samt barnens individuella behov och förutsättningar. Du arbetar för att varje barn ska få stöd i att vara en del av barngruppen. Tillsammans med arbetslaget stöttar du barnet i att skapa relationer, delta i lek, och utveckla impulskontroll. Du skapar goda relationer med barn, vårdnadshavare och kollegor, präglade av ömsesidig respekt och förtroende samt positiva förväntningar. Du är flexibel och samarbetar över avdelningsgränser. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet både enskilt och tillsammans med andra. Du håller dig uppdaterad om ny forskning och händelser i omvärlden och bidrar till en god arbetsmiljö och kollegialt lärande. Utöver ett intressant och givande arbete erbjuder vi fria pedagogiska måltider, arbetskläder för utevistelser och tillgång till egen iPad KVALIFIKATIONER Du som söker har en barnskötarutbildning, exempelvis inom barn och fritid. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som barnskötare i förskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i arbetslag. Du har förmågan att anpassa den pedagogiska utbildningen efter varje barns individuella förutsättningar och behov. Det är ett krav att du är väl förtrogen med förskolans läroplan och Barnkonventionen samt har förmågan att omsätta dessa i praktiken. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. Vi vill att du har god datorvana och förmåga att hantera teknik och digitala verktyg i undervisningen. Du är en person som kan ta egna initiativ, finna lösningar och hantera förändrade situationer. Vidare har du ett professionellt och positivt förhållningssätt, är engagerad, lyhörd och respektfull med hög personlig mognad och ansvarstagande. Utdrag ur belastningsregister för skola och förskola ska uppvisas innan anställning kan erbjudas. Du behöver ha B-körkort ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Vi tillämpar löpande rekrytering, så låt inte din ansökan vänta! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Digital Transformation Manager
AB Tetra Pak
Övriga förmedlare

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Welcome to the Processing KCPSCM business sector, where innovation meets the food industry! We specialize in providing cutting-edge equipment solutions that cater to the diverse needs of our global clients. Our dedicated team is committed to delivering exceptional customer experience, and we pride ourselves on our blend of technical, operational, application, and commercial expertise. With team members spread across various global sites, we thrive on collaboration and excellence. Are you ready to be a key player in our digitalization journey? We are on the lookout for a dynamic and forward-thinking colleague, who can act two-handed, strategically and operationally, to help us take the next step. If you are a strong collaborator with a knack for initiating and completing projects, we want you on our team! What you will do Digital Expertise: You have a proven track record of transforming physical equipment and offerings through digital solutions. From strategy over concept generation to market introduction, you excel at turning ideas into reality. Innovative Mindset: You thrive at the forefront of technology, bridging the gap between cutting-edge innovations and commercially viable solutions in our specific industry. Leadership Skills: Your ability to lead our transformation from a traditional supplier to a global leader in digital equipment-based solutions. And you will be a crucial contributor to our ongoing success. What are your Responsibilities Strategy Development and Execution: Develop and implement digital strategies to enhance business performance and achieve monetarization goals. Align digital initiatives with the overall business strategy and objectives of the company. Stakeholder Engagement: Collaborate with business leadership and operations teams to assess current digital capabilities and identify new opportunities. Build trust and foster collaboration with business leadership to promote a digital-first mindset. Continuous Improvement: Monitor and evaluate the effectiveness of digital implementations, providing recommendations for continuous improvement. Use data-driven insights to identify opportunities for operational excellence. Technology Integration: Ensure seamless integration of new technologies into existing systems and processes. Act as a liaison between regional and global digital teams, sharing insights and aligning priorities. We believe you have Educational Background: A relevant degree in fields such as Engineering, Information Technology, Business Administration, or a related discipline. Experience: At least 6-8 years of work experience in digital transformation, operational excellence, Industry 4.0, or industrial automation. Experience with industrial automation software solutions and data analytics in an industrial context is advantageous. Skills: Strong project management skills, including time management, organization, and the ability to oversee multiple deliverables. Excellent communication and interpersonal skills to engage with senior management and various stakeholders. Ability to simplify complex challenges and provide straightforward solutions. Attributes: Result-driven with a focus on achieving the best outcomes for the company. Ability to work in a multidisciplinary and multicultural environment. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 11th July 2025. To know more about the position contact hiring manager, Flemming Nørgaard . If you have any questions about your application, please contact Fizza Ikram. ​For those who apply from Sweden, for trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
AZURE ADMINISTRATOR
AB Tetra Pak
Systemadministratörer

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job summary Global Information Management (Global IM) supports the Tetra Pak Group with all aspects of Information Management. We set the information management strategy and standards and work together with Tetra Pak’s Global Process Owners to automate our business processes making sure we run projects & services that provide the greatest value for Tetra Pak and its Customers. Global IM has approx. 850 employees in four main sites: Chakan in India, Lund in Sweden, Denton in the USA and in Singapore. Innovation is at the core of everything we do at Tetra Pak and strengthens our commitment to making food safe and available, everywhere. You will be based in Lund, Sweden but you will work in a global arena. What you will do As a part of Product team, you will be focusing on cloud infrastructure provisioning, administration, automation, configuring security policies, bringing initiatives to optimize cost, etc. You will be performing security assessment of cloud resources and take initiatives to improve security posture. You will get to communicate with stakeholders and help to migrate their workloads to a new Enterprise Scale environment You will have the opportunity to work with colleagues from different parts of the world. We believe you have To excel in this role, we expect you to possess the following knowledge and experience: Technical Skills & Expertise • Strong hands-on experience in managing Azure infrastructure • Extensive experience in the following areas: • Azure Policies • Azure Networking • Azure Security • Terraform Automation General • Azure Kubernetes Services • Experience in deploying cloud resources using Infrastructure as Code (IaC) e.g. Terraform, Ansible • Experience in CI/CD implementation (GitHub Actions/Azure DevOps) • Strong hands-on experience in managing Containers and Kubernetes (AKS) • Identify potential threats and weaknesses of existing cloud infrastructure and conduct regular security assessments Qualifications • Minimum 3+ years of experience in Azure administration • Must have 1+ years of experience in implementing IaC, Kubernetes, and CI/CD pipelines (does this still apply to the more junior position?) • AZ-104 and AZ-500 Microsoft certifications will be added advantage It would be considered a merit if you also have experience in these areas: • Experience working in Agile & DevOps environments • Good to have experience in managing complex cloud infrastructure We are looking for a self-motivated person who is comfortable conducting knowledge transfer sessions within the team and with stakeholders. You have a passion for taking initiative and are eager to learn and develop your skills. You thrive in a global environment and can collaborate with people at all levels and from different backgrounds. We offer you • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply now! There is a preferred candidate Please complete and submit your CV in English to [email protected] no later than 2025-07-08

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
VVS-montör för långsiktig anställning
Wikan Personal AB
VVS-montörer m.fl.

Om företaget VVS-montören startade år 2010 är åtta anställda. Vi arbetar med service, entreprenad stora som små uppdrag. Nu söker vi en VVS-montör som ska ha Kristianstad med omnejd som arbetsfält. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en noggrann, självständig och serviceinriktad VVS-montör till vårt växande team. Du kommer att arbeta med installation, reparation och underhåll av VVS-system hos både privatpersoner, företag och i nyproduktion. Vi erbjuder ett varierat arbete där du får möjlighet att arbeta med allt från mindre serviceuppdrag till entreprenader. Du utgår från hemmet med företagets bil och arbetar både självständigt och tillsammans med en kollega beroende på jobbets storlek. • Installation av vatten-, avlopps- och värmesystem • Service och felsökning av befintliga VVS-anläggningar • Deltagande i ny- och ombyggnadsprojekt • Kundkontakt och planering av egna arbeten • Säkerställa att arbetet utförs enligt gällande branschregler Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har: • Yrkesbevis som VVS-montör (eller motsvarande erfarenhet) • Minst ett par års erfarenhet av liknande arbete där du jobbat serviceinriktat med kunden i fokus. • B-körkort (krav) • God svenska i tal och skrift • Vana av att arbeta självständigt och ta ansvar Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av svetsning (PE, gas, TIG) • Certifikat inom Säker Vatten • Erfarenhet från både entreprenad och service Vi erbjuder dig Vi erbjuder en utvecklande roll i ett stabilt mindre familjeföretag. Vi har ett positivt arbetsklimat med engagerade kollegor och skapar tillsammans mycket vardagsglädje! Vi erbjuder: • Kollektivavtal och bra villkor • Företagsbil som du utgår med från hemmet • Trygg anställning i ett stabilt och välrenommerat företag • Möjlighet till utveckling • Trivselaktiviteter regelbundet • Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö Information och kontakt Arbetstiderna är förlagda på dagtid och tjänsten är på heltid. Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 27 juli 2025. Tillträde snarast efter överenskommelse. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta Andree Raasum telefon: 0733 - 90 60 66. [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025