Vi på Helsingborgshem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med ett starkt varumärke som lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående och utveckling. Vi vill vara en arbetsplats där medarbetare trivs och kan växa. Idag är vi 250 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var sjunde Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vi äger och tar hand om 12 000 hyreslägenheter och finns i över 30 bostadsområden. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Läs mer på www.helsingborgshem.se. Helsingborgshem söker Kvartersansvarig Uppdrag och ansvar Som Kvartersansvarig hos oss spelar du en central roll i att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster. Med ditt engagemang och din närvaro bidrar du till att våra fastigheter är hela, rena och välskötta - men framför allt är du ett välkänt ansikte i stadsdelen som möter både hyresgäster, entreprenörer och leverantörer med ett leende och en lösningsfokuserad inställning. Du har ett genuint intresse för både fastigheter och människor, och trivs i en roll där service, samarbete och kvalitet går hand i hand. Tillsammans med boendeutvecklare, områdesutvecklare, teknisk förvaltare och andra kollegor inom organisationen, arbetar du för att våra stadsdelar inte bara ska fungera - utan blomstra. Som Kvartersansvarig varierar dina arbetsuppgifter då du bland annat: * Hanterar inkommande felanmälningar och utför reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus. * Följer schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav. * Planerar och strukturerar din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov. * Använder dig av digitala verktyg och administration kopplat till dina dagliga ärende. Framöver kan det också bli aktuellt att ingå i vår interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema. Egenskaper & Erfarenheter För att trivas och prestera väl i rollen, ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper med dig: * Kunskap om skötsel och reparationer. * Gymnasieutbildning eller motsvarande. * Van datoranvändare. * Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete. * Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska. * Manuellt B-körkort. Meriterande är; * Tidigare arbetslivserfarenhet inom området * Fastighetsvärds- eller fastighetstekniskutbildning * Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete * Om du arbetat i kundstödsprogram tidigare För att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster krävs att du är flexibel och trivs att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar där du planerar och prioriterar effektivt. Att du dessutom har ett ständigt serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor är avgörande. Du bemöter alla med respekt, engagemang och har ett intresse för fastigheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgshem med JeffersonWells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag 2025-07-27. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. För mer information om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg, [email protected]. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. En godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för att anställning ska bli aktuell. Vi ser fram emot din ansökan! Här kan du bidra till att göra Helsingborg attraktivt att leva och bo i för en mångfald av människor! I tjänsten och inom Helsingborgshem som verksamhet, finns en långsiktighet i arbetet där vi verkar för nöjda kunder och för att ta ett samhällsansvar. Välkommen till ett bolag med ett stort hjärta och fokus på att skapa trygghet för fler i vår stad!
Gör skillnad. Varje dag. Trivs du med att arbeta både på barnavårdscentral (BVC) och vårdcentral kan du vara den vi söker! Är du en passionerad och erfaren distriktssköterska som vill arbeta i en utvecklingsinriktad verksamhet med trevliga kollegor, plats för reflektion och professionell utveckling? Värdesätter du att arbeta i multidisciplinära team där vi tillsammans kontinuerligt utvecklar verksamheten med fokus på medicinsk kvalitet och god arbetsmiljö? Vår verksamhet är en stabil, välfungerande och expanderande enhet med 6 800 listade patienter på vårdcentralen och 300 listade barn på tillhörande barnavårdscentral (BVC). Vi bedriver en filial i Mariastaden där vi erbjuder BVC, drop-in till läkare och sjuksköterska samt mottagning med fokus på hälsofrämjande, förebyggande och tidiga insatser. Vi är mycket stolta över vår goda arbetsmiljö med fokus på nöjda medarbetare och patienter samt hög vårdkvalitet. För oss är det viktigt att erbjuda våra patienter god tillgänglighet, respektfullt bemötande, kontinuitet, trygghet och hög medicinsk kompetens. Hos oss arbetar cirka 35 engagerade medarbetare i tvärprofessionella team för att kunna ge bästa möjliga vård till våra patienter. Teamet består av specialistläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor med specialistkompetens, undersköterskor, fysioterapeuter, psykologer, arbetsterapeut, dietist och medicinska sekreterare. Vi erbjuder barnavårdscentral, läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, specialistsjuksköterskemottagning för astma-allergi-Kol, diabetes, infektioner, levnadsvanor, vaccinationer, minnesmottagning och äldrevårdsmottagning. Vi har även mottagning till arbetsterapeut, dietist, fysioterapeut och psykolog. Våra lokaler är nyrenoverade med gratis parkering i nära anslutning. Vi är stolta över att vara en akademisk vårdcentral (AVC) vilket innebär forskningsuppdrag från Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Där deltar vi i flera forskningsstudier inom bland annat levnadsvanor, psykisk hälsa/ohälsa och hypertoni. Här kan du läsa mer om vår vårdcentral: http://www.vardcentralenlarod.se ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta varierat med erfarna kollegor? Välkommen att söka vår delade tjänst på BVC och vårdcentralen! På BVC samarbetar du med bvc-sköterska och tillsammans tar ni hand om våra drygt 300 listade barn. Ni arbetar enligt nationella barnhälsovårdsprogrammet på vår mottagning i Laröd och på vår filial i Mariastaden. I tjänsten på vårdcentralen arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter på vårdcentralen som distriktssköterskemottagning, telefonrådgivning och triage. Är du dessutom specialistsjuksköterska inom diabetes eller astma-allergi-Kol bedriver du mottagning inom det området. Du kommer få möjlighet att nyttja dina kunskaper inom omvårdnad, medicinsk vetenskap, folkhälsovetenskap och vårdpedagogik. Det är viktigt både för oss och våra patienter med kontinuitet och personcentrering i omhändertagandet. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har vidareutbildning till distriktssköterska alternativt barnsjuksköterska. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom primärvård och BVC. Du som person är utvecklingsorienterad, drivande och har lätt för att samarbeta. Därtill har du god förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten. Observera att denna tjänst finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till samma huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund - välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Forskargruppen som leds av docent Catharina Hagerling bedriver translationell cancerforskning med fokus på spridd cancer (metastaser) hos barn och vuxna. Gruppen består idag av en bioinformatiker, en klinisk patolog, tre doktorander och två forskningsingenjörer. Vi är en del av Lunds universitets cancercentrum på BMC och tillhör Institutionen för experimentell medicinsk vetenskap. Vi bryr oss om att skapa en positiv, respektfull och stimulerande miljö. Vi värdesätter kommunikation och samarbete samt en arbetsplats som främjar lärande och utveckling för alla anställda. Vi är också engagerade i att bygga en säker och positiv arbetsmiljö för alla anställda genom ömsesidig respekt och tolerans. Projektbeskrivning Vi söker nu en motiverad och engagerad doktorand till projektet ”Spatial multiomics of adult and pediatric advanced cancer” och som kommer vara delaktig i gruppens övriga forskningsprojekt. Projektet finansieras av bland annat Vetenskapsrådet, Cancerfonden och Barncancerfonden, och syftar till att generera och analysera storskaliga dataset från spatial singelcell-transkriptomik och multiplex imaging från kliniska metastaser. Målet är att identifiera nya potentiella terapeutiska måltavlor samt funktionellt validera dessa med CRISPR-baserade studier och experimentella modeller. Mer information om vår forskning finns på Catharina Hagerlings hemsida. Inom forskargruppen arbetar vi för en god arbetsmiljö med respekt och omtanke i våra relationer med varandra samt att arbetsplatsen ska vara utvecklande och stimulerande för alla medarbetare. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Huvudarbetsuppgifterna för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning och därför kommer du både vara antagen som student och anställd vid Lunds universitet. Utöver att följa studieplanen för doktorandutbildningen, samt att delta i relevanta kurser för utbildningen, ingår även följande arbetsuppgifter: utföra bioinformatiska analyser av spatial multiomikdata från kliniska prover och sammanställa resultat, ansvara för experimentellt arbete, inklusive datainsamling, analys och sammanställning av resultat, genomföra bioinformatiska analyser av data från experimentella modeller, ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma inom ramen för tjänsten, beroende på projektets behov och utveckling. Doktoranden ska aktivt delta i seminarium och andra möten av vikt samt presentera projektet på möten i enlighet med studieplan. Doktoranden har eget ansvar att: söka kontakt med de kollegor som bäst stöttar en diskussion kring resultaten, finna vägar för karriärsstöd, formulera, utveckla och optimera de vägar för kommunikation med handledare och kollegor som bäst främjar doktorandens arbetssätt och moment. Kvalifikationer Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå är den som har: avlagd examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet uppfyller den som har: minst 60 högskolepoäng inom ämnesområdet medicinsk vetenskap, sökande ska ha kunskaper motsvarande lägst 3-årig gymnasiekompetens i engelska Särskilda krav för anställning är: universitets- eller högskoleexamen, alternativt minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller motsvarande utländsk utbildning inom bioinformatik, medicin, biomedicin eller molekylärbiologi, dokumenterad erfarenhet av arbete med spatiala singlecellbioinformatiska analyser, mycket god kommunikativ förmåga i engelska, både muntligt och skriftligt, god samarbetsförmåga och vana att arbeta i team, god förmåga av att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Vänligen se annonsen i sin helhet via länken: https://lu.varbi.com/what:job/jobID:839864/ Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Our Merchandise & Commercial Planning Team is part of Retail Concept and we are on the lookout for four commercial planning specialists. We are looking for people who excel with complex topics, possess a solid understanding of retail and specifically, have solid experience in how IKEA works with merchandise and commercial planning (and their digital tools) in our units and global functions. About the Role: As a Merchandise & Commercial Planning specialist, you’ll be pivotal in helping shape IKEA’s future merchandise and commercial planning landscape. This role empowers you to contribute to intricate topics across the value chain, harmonizing creativity and efficiency to support IKEA retailers in planning and maintaining compelling commercial spaces. Your scope and responsibility will focus on enabling the optimisation of retail operations in the planning processes (everyday operations and establishment), enhancing co-worker experiences and providing strategic guidance and direction to the team through indirect leadership. What You'll Do: You will be an integral part of the team, supporting the Merchandise & Commercial Planning team with specialist knowledge bridging both Sales and Present the Offer expertise. You will be a key support to our retail co-workers, digital development teams and other stakeholders across the value chain. Amongst other things: Support the conceptual development of merchandise and commercial planning methods and tools and in some cases, lead related activities. Collaborate in assignments to other IKEA organisations (ex. Common Retail Solutions, franchisee’s, Central Planning Hub etc.). Collaborate closely with peers across IKEA to strengthen and contribute to a strong and relevant commercial planning and merchandise planning offer. Communicate, plan and distribute relevant information to all relevant stakeholders. Support business success through competence and learning development for retailers (and other stakeholders) in this area – specifically, contribute (and sometimes lead) learnings, trainings, facilitations, educations and similar. Lead by example and create clarity and direction within the Merchandise & Commercial Planning team. Be a team player and directly support (and sometimes lead) topic movements, supporting resource allocation and creating/enabling transparency on deliverables. Support the development and testing of a variety of digital products used by our co-workers including: Revit, Kinship, Merchandise Administration Application (MAA), Merchandise Planning Suite (MPS) and several others. Support portfolio planning, budget, prioritisation, financial assessments and follow-up and overall development plans for the area Who You Are: You’re a team player. Someone who can bring their senior commercial planning experience from retail to the global (franchisor) arena. You have a very strong understanding of how IKEA works with Merchandise Planning and Commercial Planning and the digital products that are currently used for supporting these activities. You celebrate diversity and can easily work with a diverse team, working together towards a common vision and goal. You know retail at IKEA and you likely (but not necessarily, mandatory) have solid experience from one (or perhaps all) of the areas below: Commercial functions on unit level with assignment as Revit or MAA/MPS superuser and/or 3+ years working with these processes and tools (all or some) Country Expansion teams Common Retail Solutions Central Planning Hub (Formerly, Common store planning) Your knack for working with complex topics through collaboration enables you to drive results and navigate the “unknown”. Your Skills & Savvy: In-depth knowledge of Retail and retail operations Deep knowledge of the IKEA Concept, the IKEA Vision and business idea, IKEA culture and values Extensive experience and knowledge of IKEA retail operating model from direct IKEA work experience from Com&In/HFR&D/Sales from a retail unit or global function Expertise in customer-centric design, processes, methods, and IKEA’s digital products within the merchandise and commercial planning domain. Strong capability to lead across organisations, influencing outcomes and fostering collaboration. Awareness of digital trends and global shifts that enrich customer experiences. Healthy competitive spirit with a forward-looking, pragmatic and creative mindset. Inspired by the challenges of the unknown, committed to enhancing coworker and customer experiences Why You’ll Love Being Here: By contributing to strategic topics, you'll push boundaries, inspire innovation, and redefine commercial success. Embrace this opportunity to contribute and sometimes lead impactful initiatives that elevate our co-worker and ultimately, our customer’s experience. Your pivotal contributions will help transform how every physical customer meeting point connects with customers, ensuring a glorious future. At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Additional Information Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter Chris Ellis at [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] This position is a full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. International mobility support may be provided and will be determined on a case-by-case basis. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. The closing date for this role is July 11th, 2025. Interviews are likely to commence Mid-August for these positions.
Gör skillnad. Varje dag. Trivs du med att arbeta både på barnavårdscentral (BVC) och vårdcentral kan du vara den vi söker! Är du en passionerad och erfaren distriktssköterska som vill arbeta i en utvecklingsinriktad verksamhet med trevliga kollegor, plats för reflektion och professionell utveckling? Värdesätter du att arbeta i multidisciplinära team där vi tillsammans kontinuerligt utvecklar verksamheten med fokus på medicinsk kvalitet och god arbetsmiljö? Vår verksamhet är en stabil, välfungerande och expanderande enhet med 6 800 listade patienter på vårdcentralen och 300 listade barn på tillhörande barnavårdscentral (BVC). Vi bedriver en filial i Mariastaden där vi erbjuder BVC, drop-in till läkare och sjuksköterska samt mottagning med fokus på hälsofrämjande, förebyggande och tidiga insatser. Vi är mycket stolta över vår goda arbetsmiljö med fokus på nöjda medarbetare och patienter samt hög vårdkvalitet. För oss är det viktigt att erbjuda våra patienter god tillgänglighet, respektfullt bemötande, kontinuitet, trygghet och hög medicinsk kompetens. Hos oss arbetar cirka 35 engagerade medarbetare i tvärprofessionella team för att kunna ge bästa möjliga vård till våra patienter. Teamet består av specialistläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor med specialistkompetens, undersköterskor, fysioterapeuter, psykologer, arbetsterapeut, dietist och medicinska sekreterare. Vi erbjuder barnavårdscentral, läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, specialistsjuksköterskemottagning för astma-allergi-Kol, diabetes, infektioner, levnadsvanor, vaccinationer, minnesmottagning och äldrevårdsmottagning. Vi har även mottagning till arbetsterapeut, dietist, fysioterapeut och psykolog. Våra lokaler är nyrenoverade med gratis parkering i nära anslutning. Vi är stolta över att vara en akademisk vårdcentral (AVC) vilket innebär forskningsuppdrag från Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Där deltar vi i flera forskningsstudier inom bland annat levnadsvanor, psykisk hälsa/ohälsa och hypertoni. Här kan du läsa mer om vår vårdcentral: http://www.vardcentralenlarod.se ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta varierat med erfarna kollegor? Välkommen att söka vår delade tjänst på BVC och vårdcentralen! På BVC samarbetar du med bvc-sköterska och tillsammans tar ni hand om våra drygt 300 listade barn. Ni arbetar enligt nationella barnhälsovårdsprogrammet på vår mottagning i Laröd och på vår filial i Mariastaden. I tjänsten på vårdcentralen arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter på vårdcentralen som distriktssköterskemottagning, telefonrådgivning och triage. Är du dessutom specialistsjuksköterska inom diabetes eller astma-allergi-Kol bedriver du mottagning inom det området. Du kommer få möjlighet att nyttja dina kunskaper inom omvårdnad, medicinsk vetenskap, folkhälsovetenskap och vårdpedagogik. Det är viktigt både för oss och våra patienter med kontinuitet och personcentrering i omhändertagandet. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har vidareutbildning till distriktssköterska alternativt barnsjuksköterska. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom primärvård och BVC. Du som person är utvecklingsorienterad, drivande och har lätt för att samarbeta. Därtill har du god förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund - välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
* Erfaren svetsare sökes för snabb tillsättning Om tjänsten Vi söker en driven och erfaren MIG/MAG svetsare med minst giltig licens 135,136,138 för ett intensivt och spännande uppdrag med omgående start. Arbetet startar omgående och genom hela augusti och delar av september, med möjlighet till övertid – perfekt om du vill tjäna lite extra. Arbetsbeskrivning Bearbetning och svetsning i fina lokaler i Knislinge Vi söker dig som • Gedigen erfarenhet i praktiskt arbete med stål och rostfritt • Hög arbetsmoral, ansvarstagande och vilja att kavla upp ärmarna • Positiv, nyfiken och med ett genuint driv • Öppen för att arbeta övertid vid behov
* Erfaren svetsare sökes för snabb tillsättning Om tjänsten Vi söker en driven och erfaren MIG/MAG svetsare med minst giltig licens 135,136,138 för ett intensivt och spännande uppdrag med omgående start. Arbetet startar omgående och genom hela augusti och delar av september, med möjlighet till övertid – perfekt om du vill tjäna lite extra. Arbetsbeskrivning Bearbetning och svetsning i fina lokaler i Knislinge Vi söker dig som • Gedigen erfarenhet i praktiskt arbete med stål och rostfritt • Hög arbetsmoral, ansvarstagande och vilja att kavla upp ärmarna • Positiv, nyfiken och med ett genuint driv • Öppen för att arbeta övertid vid behov
Bli vår nya karriärkonsult i Kristianstad - välkommen med Din ansökan idag! VILKA ÄR VI? Jobcenter arbetar på uppdrag från Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha 2 (ROM2). ”ROM2” är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid och våra karriärkonsulter stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan! OM TJÄNSTEN: -Karriärkonsult på deltid initialt 50% med placering på vårt kontor i Kristianstad. Baserat på deltagarantalet är tjänsten 50% till att börja med. Du har god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar.-Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.Månadslön enligt överenskommelse.Som karriärkonsult hos Jobcenter kommer du vara med att ansvara för och bygga upp verksamheten på ditt kontor. En del av arbetet innebär att arbeta individuellt med deltagarna och den övriga tiden lägger du på ditt befintliga nätverk av arbetsgivare, samt att utveckla och utöka detta för att optimera chanserna att kunna matcha dina deltagare mot rätt arbetsgivare. Att samarbeta med de lokala och regionala utbildningsanordnarna ingår också i ditt arbete, då utbildning är ett valbart alternativ för deltagarna. Som karriärkonsult kartlägger du dina deltagares kunskaper och mål och ni skapar tillsammans en gemensam planering framåt som ni följer. Givetvis ser du till att CV och personligt brev håller högsta kvalitet, coachar inför intervjuer och stöttar deltagaren med samtal och digital utveckling då det behövs. I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete i våra interna system och rapportering till Arbetsförmedlingen. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är:- En säljare ut i fingerspetsarna: Du älskar att skapa affärer, knyta nya kontakter och drar dig inte för att lyfta luren för att utöka ditt redan imponerande kontaktnät av arbetsgivare! -Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar. -Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra. -Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat. Du är även en god administratör och har en god datavana då tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens ”Mina sidor för fristående aktörer” är meriterande. KRAV FÖR TJÄNSTEN: Vi söker dig som har arbetat inom arbetsområdet jobbmatchning/rekrytering i minst 2 år och nu söker nya utmaningar.Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2: Alternativ 1 Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). SAMT Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, oavsett bransch. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. SAMT Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: -Arbetsledning med personalansvar. -Rekrytering. -Omställningsarbete för arbetssökande. -Studie- och yrkesvägledning. -Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). -Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. -Arbete med social- och gruppsykologi. -Karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN: Du kan ett eller flera språk utöver svenska och engelska.Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön ANSÖKAN: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ref: 20251742 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som är speciallärare med inriktning matematik i åk F-6 och som är intresserad av ett nytt uppdrag hos oss på Annebergsskolan! Till hösten kommer vi starta upp ett stort utvecklingsarbete genom att implementera Singapore matematik. Vill du vara en del av denna resa tillsammans med oss så är detta tjänsten för dig! Som speciallärare arbetar du huvudsakligen med att planera och genomföra undervisning på grupp- och individnivå. Utöver att undervisa jobbar du också med ett löpande, förebyggande arbete i syfte att identifiera och undanröja hinder i olika lärmiljöer. Du ansvarar även för kartläggning av elevernas färdigheter tillsammans med specialpedagogkollega och lärararbetslagen. Du arbetar med att höja måluppfyllelsen i matematik och utveckla matematikundervisningen på skolan. Du blir en del av vårt specialpedagogiska team som i dagsläget består av två specialpedagoger och tre speciallärare. Vi strävar efter att vara en lärande organisation, där var och en tar ansvar för sitt uppdrag, där vi stödjer och utmanar varandra och uppnår våra mål tillsammans. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare och har en speciallärarexamen med inriktning matematik för årskurs F-6. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som speciallärare ser vi det som meriterande. Du har god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. Vidare har du god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa studiero och en god lärandemiljö åt våra elever under hela deras skoldag. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och alla dina kollegor på skolan. Du är handlingskraftig och flexibel och arbetar strukturerat på egen hand och tillsammans med andra. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsplatsen Annebergsskolan är en nybyggd treparallellig F-6 skola i Stadionområdet i centrala Malmö. Vi har i dagsläget ca.540 elever och många av dem går också på fritidshemmet. Annebergsskolan speglar Malmös mångfald vilket vi ser som en tillgång och styrka. Hos oss på Annebergsskolan möter vi eleverna där de befinner sig i sitt lärande. Vi har höga förväntningar på våra elever, på oss själva och på varandra. På Annebergsskolan har vi tillsammans arbetat fram gemensamma strukturer och rutiner som gäller för hela skolan. Med dessa på plats fokuserar vi nu på elevernas lärande och undervisningens kvalitet. Du kommer till ett prestigelöst och öppet arbetsklimat där vi arbetar tillsammans för att möta upp våra elevers utmaningar och styrkor. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Grundskoleförvaltningens elevhälsa är HBTQI-certifierad vilket förstärker det strategiska arbetet med syfte att skapa en god arbetsmiljö och ett HBTQI-kompetent och inkluderande bemötande i våra skolor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Nu söker vi dig som vill arbeta som Housekeeping-medarbetare hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där kundbemötande och öga för det lilla extra uppskattas? Har du dessutom erfarenhet av servicearbete och självständigt ansvar? Då kan vi vara rätt för varandra! Vad du kommer att jobba med: Du fungerar som en serviceambassadör – någon som med ett öga för detaljer och en naturlig känsla för kundbemötande, ser till att lokalerna håller hög standard och att våra kunder känner sig sedda och väl omhändertagna. Arbetsuppgifterna omfattar både städning och praktiskt stöd i den dagliga driften, men också att finnas till hands för att svara på frågor och vara ett ansikte utåt för vår servicefunktion. Vad du bidrar med: • Har erfarenhet av servicearbete, gärna från städ, hotell, kontorsservice eller liknande • Har ett genuint servicefokus och tycker om att arbeta med människor • Är initiativtagande och uppmärksam på detaljer • Är flexibel, ansvarstagande och van vid att arbeta självständigt • Talar svenska och engelska Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning med start i början av augusti och sträcker sig till och med december 2025, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är dagtid. Placering: Lund. Sista ansökningsdag är den 14 juli. Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen besvaras av: Mais Istanbelli [email protected] 076-502 50 63 Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj ett jobb för att visa detaljer