Passionerad Bartender till Maryhill Estate
ESS Hotel Group AB
Hovmästare och servitörer

Detta kommer vara långt mer än "bara ett jobb" för dig, du kommer vilja stråla och leverera oavsett vilken plats du har i vår fantastiska destination, Maryhill Estate. Här vill vi förädla historien och skapa känslan av passion på en helt ny nivå. De är här drömmar slår in, både för medarbetare liksom gäster. Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Ansvarsområden för bartender Blanda och servera drycker enligt etablerade recept och riktlinjer Ge ett varmt välkomnande och skap en personlig upplevelse för varje gäst Upprätthålla renlighet och ordning vid barområdet Hantera betalningar och kassahantering på ett korrekt sätt Arbeta tillsammans med restaurang- och servisteamet för en sömlös upplevelse Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för drycker och service. Du är en utåtriktad person med förmågan att snabbt bygga relationer med gäster. Att arbeta i ett högt tempo är inget nytt för dig, och du hanterar stressiga situationer med lätthet. Kvalifikationer för bartender Tidigare erfarenhet som bartender God kommunikationsförmåga och en passion för kundservice Möjlighet att arbeta flexibelt, inklusive kvällar och helger Förmåga att arbeta självständigt och inom team Kännedom om alkohollagar och säkerhet vid servering Om tjänsten Anställningsgrad: Heltid 80% Arbetstid: Dagtid, Kvällstid, vardagar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Avtalsmässig lön Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 23 april. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Medicinsk fotvårdare

Vi på Axelsons SPA & Skin Clinic Malmö växer och i våra väldesignade lokaler mitt i centrala Malmö, där lugnet infinner sig så fort man stiger innanför dörren, arbetar ett positivt gäng där värme, serviceanda och driv sätter tonen. Vi söker en medicinsk fotvårdare som kan hjälpa oss ta hand om våra underbara kunder. Meriterande är om du har några års erfarenhet samt är en fena på försäljning. På Axelsons spa jobbar vi med fotvård/pedikyr och medicinsk fotvård. Som person ser vi att du är flexibel, säljande, pålitlig och serviceminded. Du har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor samt ser försäljning som en service till kunden. Just nu söker vi en medicinsk fotvårdare på 50% Vill du bli en del av vårt växande team? Intervjuer hålls löpande och vi rekryterar vartefter behovet ökar. Vid frågor om tjänsterna kontakta [email protected] Varmt välkommen att söka till oss

8 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Maskintekniker
Pike Personal AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om företaget: Företaget utvecklar, producerar och säljer precisionsverktyg och maskiner som används vid övervakning och översyn av marina diesel- och gasmotorer i handelsfartyg och IC-motorkraftverk. Sedan företaget grundades har kvalitet, pålitlighet och användbarhet varit nyckelord som har byggt den solida grund de står på idag. De förser sina kunder med toppmoderna motorvårdslösningar för att optimera driften av deras motorer för att spara tid och pengar med minimal miljöpåverkan. Deras kunder är motorbyggare, redare, kraftverk, serviceverkstäder och varv. Huvudkontoret ligger i Malmö och produktionen sker i Malmö, samt i Brøndby (Danmark). Om tjänsten: Vi söker nu dig som är en skicklig tekniker/mekaniker för att bygga upp nya maskiner utifrån ritningsunderlag. Arbetet innebär montering där du gör en del delmontage för att sedan bygga kompletta maskiner. Du kommer att arbeta med avancerade maskinbygge så tidigare mekanisk erfarenhet krävs för tjänsten. Steg för steg kommer du att utbildas i företagets monteringsprocess och de avsätter lång upplärningstid för att uppnå kvalitet. Har du tidigare arbetat med motorer är det meriterande. Om dig: Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och väldigt god teknisk förståelse. Du håller fokus på kvalitet och vill förstå på djupet, är tålmodig och mycket noggrann i ditt arbete. Du behöver kunna lyssna och ta instruktioner samt ha viljan att lära dig och utvecklas. Som person är du ödmjuk, ansvarsfull och pålitlig. Övrigt: Arbetstiden är förlagd på heltid, måndag – fredag kl.7.00-15.42. Tjänsten kan börja som en inhyrning via PIKE Personal med övergång till kund, men kan även bli aktuell som en direktrekrytering. Observera att bakgrundskontroll kommer att krävas innan anställning. Varmt välkommen in med din ansökan idag!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Medicinsk fotvårdare SOMMAR

Vi på Axelsons SPA & Skin Clinic Malmö växer så det knakar och behöver nu stärka upp vårt härliga team med ytterligare en grym massör. I våra väldesignade lokaler mitt i centrala Malmö, där lugnet infinner sig så fort man stiger innanför dörren, arbetar ett positivt gäng där värme, serviceanda och driv sätter tonen. Vi söker en medicinsk fotvårdare som kan hjälpa oss ta hand om våra underbara kunder. Meriterande är om du har några års erfarenhet samt är en fena på försäljning. På Axelsons spa jobbar vi med fotvård/pedikyr och medicinsk fotvård. Som person ser vi att du är flexibel, säljande, pålitlig och serviceminded. Du har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor samt ser försäljning som en service till kunden. Just nu söker vi en medicinsk fotvårdare under sommarperioden, Maj-September, med chans att få fortsätta arbeta hos oss efter perioden också. Vill du bli en del av vårt växande team? Intervjuer hålls löpande och vi rekryterar vartefter behovet ökar. Vid frågor om tjänsterna kontakta Spachef Nellie Grubin: [email protected] Varmt välkommen att söka till oss

8 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Är du Skånes grymmaste supporttekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar. Din profil och kvalifikationer För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram.  Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.  Körkort är meriterande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Medicinsk fotvårdare

Vi på Axelsons SPA & Skin Clinic Malmö växer så det knakar och behöver nu stärka upp vårt härliga team med ytterligare en grym massör. I våra väldesignade lokaler mitt i centrala Malmö, där lugnet infinner sig så fort man stiger innanför dörren, arbetar ett positivt gäng där värme, serviceanda och driv sätter tonen. Vi söker en medicinsk fotvårdare som kan hjälpa oss ta hand om våra underbara kunder. Meriterande är om du har några års erfarenhet samt är en fena på försäljning. På Axelsons spa jobbar vi med fotvård/pedikyr och medicinsk fotvård. Som person ser vi att du är flexibel, säljande, pålitlig och serviceminded. Du har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor samt ser försäljning som en service till kunden. Just nu söker vi medicinsk fotvårdare på behov som kan jobba varannan helg och någon dag/kväll i veckan. Vill du bli en del av vårt växande team? Intervjuer hålls löpande och vi rekryterar vartefter behovet ökar. Vid frågor om tjänsterna kontakta Spachef Nellie Grubin: [email protected] Varmt välkommen att söka till oss

8 april 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Analytical Chemist
Randstad AB
Kemister

Arbetsbeskrivning Är du en analytisk kemist som vill bli en del av ett snabbt växande Pharma företag i Malmö området? Vi söker en erfaren Analytisk Kemist med expertis inom HPLC och Farmakopé (USP, EP, JP). Den ideala kandidaten har även erfarenhet av att arbeta i GMP-miljöer och kommer att stödja testning av läkemedel enligt europeiska, japanska och amerikanska standarder. Vårt kundföretag är ett dynamiskt Pharma företag som utvecklar innovativa pharma produkter. De söker en erfaren analytisk kemist för att stödja utvecklingen av högkvalitativa produkter och säkerställa efterlevnad av regulatoriska krav. I rollen kommer du att utföra och övervaka analytiska tester, arbeta nära cross functional team och bidra till förbättring av analytiska metoder och kvalitetsstrategier. Detta är ett konsultuppdrag inom Randstad Life Sciences, som erbjuder konkurrensfördelaktig lön, förmåner och kollektivavtal. Ansök före den 31 juli 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Startdatum överenskommes gemensamt. För mer information, kontakta Meriem Echbarthi, PhD: [email protected]. Ansvarsområden Utföra HPLC-analyser och säkerställa efterlevnad av Farmakopéstandarder (USP, EP, JP). Utveckla, validera och optimera analytiska metoder för globala marknader. Genomföra rutinmässiga tester av råmaterial, mellanprodukter och färdiga produkter. Säkerställa att all testning följer GMP-regler. Analysera data, förbereda rapporter och dokumentera resultat enligt regulatoriska standarder. Samarbeta med cross-functional team för att säkerställa smidig projektgenomförande. Bidra till regulatoriska inlämningar och förbättra laboratorieprocesser. Kvalifikationer Kandidatexamen eller masterexamen i Analytisk Kemi, Farmaceutiska Vetenskaper eller ett relaterat område. Minst 3-5 års erfarenhet av HPLC och Farmakopé (USP, EP, JP). Stark kunskap om GMP och regulatoriska standarder för Japan, EU och USA. Erfarenhet av HPLC-programvara (t.ex. Empower, ChemStation). Utmärkta analytiska och problemlösande färdigheter. Starka kommunikationsfärdigheter (både svenska och engelska krävs). Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikariat som Uthyrare- och förvaltningsadministratör

Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Hässleholm, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad, Karlskrona och Växjö. Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med aktörer inom samhällssektorn och en lokal egen engagerad förvaltning på de orter där bolaget aktivt valt att verka. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt. Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan. Kort om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på ett sex (6) månader. I rollen som uthyrare- och förvaltningsadministratör är du den första kontakten för våra befintliga eller blivande hyresgäster. Du är den som tar emot felanmälan via vår växel dagligen. Du utgår från förvaltningskontoret i Malmö och arbetar huvudsakligen med uthyrningen av våra bostäder och bostadskomplement samt administrationen som rör detta. För den här placeringen i Malmö så kommer du att arbeta väldigt förvaltningsnära. På kontoret i Hässleholm förvaltas just nu ungefär 1200 bostadslägenheter belägna i Bara, Bjärred, Dalby, Limhamn, Lomma, Lund, Oxie, Skurup, Staffanstorp, Trelleborg, Vellinge. Din profil Du har antingen utbildning för och/eller erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver för rollen. För oss är vilja och långsiktighet lika viktigt som tidigare erfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat i motsvarande roll, men du kan också vara nyutexaminerad från högskole- eller yrkeshögskoleutbildning. Det är också meriterande om du arbetat i programvaran Vitec. Körkort med minsta behörighet B är ett krav för tjänsten. Du utgår från Malmö och ingår i en arbetsgrupp med fastighetschef, förvaltare och fastighetstekniker. Du rapporterar till Fastighetschef i Malmö. Mer om tjänsten Som uthyrare- och förvaltningsadministratör hos oss så arbetar du med: Uthyrning och fastighetsförvaltning Ansvar för uthyrningsprocessen (start och avslut) gällande bostäder och bostadskomplement (parkeringsplats, förråd etc.) Handlägga andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten. Förbesiktning i samverkan med fastighetstekniker, vid behov medverka på slutbesiktning. Medverka tillsammans med fastighetstekniker vid störningsärende I samråd med förvaltare göra beställningar av det inre underhållet, samt uppdatera och registrera i berörda system Vara behjälplig med nycklar och tagghantering Registervård Kundkontakt och kommunikation Tar emot felanmälan via vår växel och övriga frågor från befintliga eller blivande hyresgäster, både muntligen och skriftligen Lägga ut och uppdatera kommunikationskanaler med lediga bostäder och bostadskomplement Lägga upp notiser på hyresgästappen. Uppdatera infotavlor och porttelefoner. Analoga och digitala. Medverka vid hyresgästmöte Ekonomi Fakturahantering och kontering av dessa Hyresavisering, enligt rutin Hantera prövningar för aktuella hyresgäster Sköta ärenden gällande inkasso och krav Övergripande Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Urval sker löpande. Vid ansökan bifogar du CV och personligt brev där du skriver kort om dig själv och dina tidigare erfarenheter som du knyter till tjänstens beskrivning. Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-ansvarig Ellen Broomé på [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Köksbiträde extra 155 - 170kr per timme 👩‍🍳 Snabb och nogrann!
FRAM Bemanning AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM Vi söker ett köksbiträde – prepp & packning av mat några dagar i veckan Är du noggrann, gillar att jobba i ett högt tempo och har ett intresse för mat? Då kanske du är den vi söker! Vi letar efter ett köksbiträde som kan hjälpa till med förberedelser (prepp) och packning av matlådor/maträtter under några dagar i veckan. Arbetet sker dagtid och vi har ett glatt och sammansvetsat team som ser fram emot att välkomna dig. Arbetsuppgifter: • Förbereda råvaror inför matlagning (skala, hacka, mäta upp) • Packa färdiglagad mat i förpackningar enligt rutiner • Hålla rent och snyggt i köket • Följa hygien- och säkerhetsrutiner Vi söker dig som: • Har ett öga för detaljer och gillar ordning och reda • Är effektiv, ansvarstagande och kan arbeta självständigt • Är tillgänglig 2–3 dagar i veckan, främst vardagar Vi erbjuder: • Ett flexibelt extrajobb i en trivsam arbetsmiljö • Möjlighet att lära dig mer om matlagning och storkök FRAM ERBJUDER 155 - 170 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 145-190 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunchrestaurang, konferens, service, matlagning, gastronomi, köksmästare, restaurang, hotell

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Processoperatör till Livsmedelsföretag i Helsingborg
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, farmaceutiska produkter

Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Har du erfarenhet och är intresserad av att arbeta inom produktion? Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens och gärna tidigare livsmedelserfarenhet Om tjänsten: Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som operatör i Helsingborg. Arbetsuppgifterna innefattar att ansvara för tillverkningsprocessen enligt bestämda rutiner, hantera dokumentation och följa rutiner och instruktioner. I tjänsten förekommer dokumentation på svenska varför det är mycket viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift Start är planerad att ske så snart som möjligt. Vem är du? Som person har du ett stort intresse för teknik och ett noggrant och metodiskt arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, ett genuint intresse för produktion och god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, ser möjligheter i ditt arbete och är proaktiv för att säkerställa en effektiv och välfungerande drift. Krav för tjänsten är: -Tidigare erfarenhet av arbete inom industrin i roll som maskin-/processoperatör - Gymnasieutbildning inom teknik - Kunskaper inom 5s - God förmåga att dokumentera & kommunicera - God förståelse i svenska och engelska både tal och skrift För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025