Senior utvecklare med fokus på React & C#
Bygghemma Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö och visningsbutiker i Kungens Kurva, Sollentuna, Jönköping, Mölndal och Malmö Svågertorp. Vi söker dig som vill arbeta med ett team som gillar att jobba med moderna molnbaserade lösningar på hög nivå för att ständigt utveckla och förbättra köpupplevelsen för våra kunder. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer jobba i vårt team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handel. Som en av Nordens största e-handlare har vi moderna lösningar och en egenutvecklad plattform för att kunna optimera våra sajter för våra kunders behov. Dina och avdelningens uppgifter är att utveckla plattformen för att ständigt förbättra köpupplevelse och effektivisera våra flöden. Plattformen är byggd på React + TypeScript och C# .NET. Vi använder oss av Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Om dig Vi söker dig med en mer senior profil, så du ska ha några års erfarenhet av utveckling. Vi håller en hög nivå på avdelningen så vi söker dig som är en vass utvecklare och har aptit på att bygga riktigt bra lösningar. Vi förväntar oss att du brinner för programmering och du har sannolikt något intressant hobbyprojekt du gärna berättar mer om. Vi jobbar med React + TypeScript och C# .NET. Du känner dig komfortabel med detta och är expert på någon eller några av teknikerna. Vi håller på att migrera till molnet, så om K8S och GCP är bekant blir livet lättare. Har du dessutom en känsla för pixlar och form kanske du är vår nästa stjärna. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö. Har du jobbat med med e-handel är detta meriterande. Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation. Vi erbjuder Vi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. Placering På vårt kontor i Malmö. Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Om bolaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Är du en erfaren maskinoperatör? Sök sommarjobb i Malmö!
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, gummiindustri

Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Har du erfarenhet av att arbeta inom produktion eller industri och är tillgänglig för arbete under sommaren med möjlighet till förlängning? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten: Vi söker nu en driven och nyfiken maskinoperatör till vår kund inom kemi- och plastindustri i Malmö! Som operatör i produktionen kommer du att arbeta med sedvanliga operatörssysslor vid extruder, såsom uppvägning, paketering och blandning. Tjänsten förutsätter att du som person är noggrann, flexibel, ansvarstagande och har god kemiförståelse. Utöver detta söker vi dig som har truckkort och god fysisk förmåga, då det i tjänsten kan förekomma tunga lyft. Vissa arbetsmoment inkluderar arbete med mask och miljön är dammig. Tjänsten täcker upp semester över sommaren med god chans till förlängning. Vem är du? Personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid är att du är självgående, ansvarsfull och vågar ta initiativ. Du behöver vara observant och kunna övervaka både maskinen och arbetet. Du är social, men vissa delar av arbetspasset innebär att du är ensam vid maskinen, vilket du ska kunna hantera genom att ta egna initiativ. Du trivs inom industrin, i ett högt tempo, och med varierande arbetsuppgifter. Krav för tjänsten: Några års arbetslivserfarenhet inom produktion Tillgänglig för arbete antingen på 2-skift eller ständig natt God dokumentationsförmåga och god kemiförståelse Flytande svenska i tal och skrift Truckkort A+B För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med olika kvalitetssystem - erfarenhet av GMP (Good Manufacturing Practice) är meriterande Tidigare arbetserfarenhet av extrudering Erfarenhet av att läsa recepturer Körkort och tillgång till bil Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Learning Advisor
Aleido Sweden AB
Författare m.fl.

Vill du bidra till att forma framtidens lärande? Nu har du chansen att bli en nyckelspelare i ett digitaliseringsarbete som verkligen gör skillnad. Vi söker en pedagogisk rådgivare till vår kund i Lund, en verksamhet som arbetar med digitalisering av sitt erbjudande inom teknisk utbildning. Tjänsten är på plats hos kund i Lundområdet men du kommer tillhöra vår avdelning som fokuserar på lärande i Göteborg. Vad rollen innebär Som pedagogisk rådgivare hos oss kommer du arbeta med att: Rådge kring lärstrategier, lärandebehov och uppföljning av resultat Ta fram utbildningsmaterial och stödja utbildare Initiera och prioritera lärinsatser i samarbete med kundens och vårt team Bygga relationer med beställare, ämnesexperter och andra nyckelpersoner Vara ett bollplank för kundens långsiktiga lärandearbete Hos vår kund är rollen brett utformad där du kommer arbeta både med rådgivning men också med framtagande av utbildningsmaterial samt andra prioriterade områden. Avdelningen är under utveckling, och därför söker vi dig som trivs i en miljö där man är flexibel, där vi hjälps åt, tar initiativ och bygger något tillsammans. Vem du är Vi tror att du: Har en passion för lärande och en nyfikenhet för människor och teknik Har erfarenhet av att jobba rådgivande med lärande, exempelvis som Learning Advisor eller Instructional Designer på en Learning & Development-avdelning Trivs i dialog med olika intressenter och har lätt för att bygga relationer Gillar att kombinera strategi med praktiskt genomförande Driver ditt arbete framåt självständigt och är lösningsorienterad Vi ser gärna att du har arbetat nära tekniska produkter tidigare men det viktigaste är att du vill bidra och lära dig mer – tillsammans med oss och våra kunder. Meriterande Framtagande av tekniskt utbildningsmaterial Tidigare arbete/samarbete med teknisk dokumentation samt förståelse för dess produktionsmetoder Erfarenhet av mjukvaror och system inom Digital Learning, särskilt Adobe Learning Manager (LMS) och Articulates produktionsverktyg Erfarenhet av projektledning för planering av resurser och kontinuerlig uppföljning Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Hos oss finns möjlighet till en flexibel arbetsvardag, där distansarbete kombineras med närvaro på kontoret. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Head of Controlling
Nordion Energi AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker en driven Head of Controlling som vill spela en nyckelroll i vår resa mot en hållbar och innovativ energiframtid. I denna strategiskt viktiga position får du möjlighet att leda och utveckla controllingfunktionen, arbeta nära ledningen och bidra till affärsbeslut som verkligen gör skillnad. Nu behöver vi dig - ytterligare en viktig medarbetare för att ta oss vidare i vår utveckling! Nordion Energi har tagit en central roll i utbyggnaden av Sveriges infrastruktur inom gas, el och fiber. Vi är ett bolag som växer, såväl genom förvärv och utveckling av befintliga verksamheter, som genom nya projekt inom exempelvis koldioxidinfångning och vätgas. Nordion Energi består i dag av dotterbolagen Weum, Swedegas, Falbygdens Energi och Nordion Energi H2, samt av ett gemensamt partnerskap inom el- och fibernät med Dala Energi. Om rollen Vi erbjuder en tjänst för dig som trivs i en roll där du får coacha och inspirera andra såväl som att vara operativ i det dagliga arbetet. Vi söker en trygg och inspirerande person som skapar engagemang, utvecklar teamet och driver ett samarbetsinriktat arbetssätt. Vårt mycket kompetenta controllingteam består idag av 4 personer som arbetar koncernövergripande. Med tydlig kommunikation, affärsmässighet och ett coachande förhållningssätt säkerställer du att controllingfunktionen levererar insikter som gör skillnad. Dina arbetsuppgifter Leda och utveckla controllingfunktionen för att säkerställa effektiv ekonomistyrning inom koncernen Leda och coacha controllingenheten för att utveckla teamets kompetens och engagemang Ansvara för budget, prognoser och finansiell analys för att stödja strategiska affärsbeslut Utveckla och optimera processer för rapportering, uppföljning och kostnadskontroll för våra affärsområden och våra projekt Säkerställa att relevanta finansiella nyckeltal och analyser används för att driva lönsamhet och tillväxt Ta fram affärsanalyser och scenariomodellering för att stödja ledningens beslutsprocesser Agera partner mot våra affärsområden genom att ge ekonomiska insikter Delta i och driva strategiska projekt kopplade till tillväxt och effektivisering Värt att veta Tjänsten är nyinrättad och är placerad vid vårt huvudkontor i Malmö. Dina medarbetare finns på 3 olika orter. Du rapporterar till CFO som har ansvar för Finance and Corporate Office som består av Controlling, Accounting, Procurement, IT samt Quality and Sustainability. Våra förväntningar Du har: stark förståelse för ekonomistyrning, budgetering, prognoser och finansiell analys förmåga att tolka och omvandla finansiell data till insikter och strategiska beslut erfarenhet av att leda och utveckla ett controllingteam och har haft personalansvar mycket god affärsförståelse med en förmåga att koppla ekonomiska insikter till affärsstrategi och operativa beslut mycket god digital kompetens, erfarenhet av ERP-system, BI-verktyg och avancerad Excel-användning vana vid att utveckla och effektivisera ekonomiska processer stark förmåga att tydligt och pedagogiskt presentera ekonomisk information för olika intressenter både på svenska och på engelska Vi söker en analytisk och strategisk person med stark affärsförståelse och en proaktiv inställning. Du har en naturlig drivkraft att optimera processer, följa upp resultat och bidra till lönsamhet. Du är inspirerande, tydlig och engagerad, med förmågan att utveckla ditt team och skapa samarbete över avdelningar. Du är kommunikativ och pedagogisk, kan omvandla komplex finansiell data till tydliga insikter och har ett strukturerat arbetssätt med hög noggrannhet. Med en innovativ och lösningsorienterad inställning driver du förändring och förbättring. Hög integritet och ansvarskänsla är en självklarhet. Ansökan Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas därför att du söker tjänsten så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Head of Accounting and Treasury
Nordion Energi AB
Ekonomi- och finanschefer

Som Head of Accounting and Treasury hos oss på Nordion Energi så kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa hög kvalitet i redovisning och rapportering, samtidigt som du får möjlighet att arbeta strategiskt med processförbättringar. Tillsammans med våra ägare så är du behjälplig och ansvarig för Treasury frågor. Vi letar efter dig som har en gedigen bakgrund inom redovisning och ledarskap, och som trivs i en dynamisk miljö där du kan göra skillnad. Nu behöver vi dig - ytterligare en viktig medarbetare för att ta oss vidare i vår utveckling! Nordion Energi har tagit en central roll i utbyggnaden av Sveriges infrastruktur inom gas, el och fiber. Vi är ett bolag som växer, såväl genom förvärv och utveckling av befintliga verksamheter, som genom nya projekt inom exempelvis koldioxidinfångning och vätgas. Nordion Energi består i dag av dotterbolagen Weum, Swedegas, Falbygdens Energi och Nordion Energi H2, samt av ett gemensamt partnerskap inom el- och fibernät med Dala Energi. Om rollen Här är möjligheten för dig som trivs i en ledande roll där du får coacha och inspirera andra. Vi söker en lösningsorienterad person som vill vara med och bygga effektiva strukturer i en koncern i tillväxt. Vårt mycket kompetenta redovisningsteam på 8 personer söker en inspirerande och entusiasmerande ledare som har ett utvecklingsorienterat förhållningssätt som gör att du hanterar utmaningar med ett lugn och en positiv inställning. Dina arbetsuppgifter Leda och ansvara för koncernens redovisning och legala rapportering mot ledning och styrelse Utveckla och effektivisera redovisnings- och rapporteringsprocesser och vidare säkerställa kravefterlevnad Samordna och leda redovisningsteamet, inklusive coachning och kompetensutveckling Leda budget- och prognosarbetet i nära samarbete med controllerfunktion och ledning Driva förbättringsprojekt kopplat till ekonomisystem, processorientering och interna kontroller Stötta organisationen i finansiella frågor och fungera som rådgivare i affärsbeslut Leda koncernens treasury-arbete inklusive hantering av alla finansieringsfrågor och löpande likviditetsplanering och vidare vara huvudkontakt mot ägarnas representanter och övriga långivare Koordinera kontakter med intressenter, revisorer, banker, försäkringsbolag och specialistkonsulter Supportera CFO och VD i styrelse- och revisionsutskottsarbete Värt att veta Tjänsten är nyinrättad och är placerad vid vårt huvudkontor i Malmö. Dina medarbetare finns på 3 olika orter. Du rapporterar till CFO som har ansvar för Finance and Corporate Office som består av Controlling, Accounting, Procurement, IT samt Quality and Sustainability. Våra förväntningar Du har: Flerårig erfarenhet av ledning av bokslutsarbete och rapporteringsprocesser i en roll exempelvis som redovisningsansvarig, teamledare eller ekonomichef God kunskap i koncernredovisning och redovisningsstandarder, såsom K3 och IFRS Mycket god erfarenhet av skattefrågor och momsredovisning, inklusive deklarationer och rapportering till myndigheter Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem och ERP-plattformar, samt vana vid att utveckla system och processer God erfarenhet av budgetering och finansiell rapportering till ledningsgrupp, styrelse och ägare Intresse av och gärna tidigare erfarenhet av dialoger med ägare och kreditgivare rörande Treasury-frågor. Treasury aktiviteter sker i nära samarbete med ägarnas management bolag som bistår med kunskap och access till kapitalmarknaden Erfarenhet av att leda och utveckla team, gärna i ett bolag i tillväxtfas Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Erfarenhet från en internationell organisation samt erfarenhet från Revisionsbyrå är meriterande Att arbeta proaktivt och driva förändringsarbete faller sig naturligt för dig, och du motiveras av att ständigt förbättra processer och bidra till verksamhetens framgång. Du trivs i ett bolag med hög framfart som är i ständig tillväxt. Som person är du analytisk och noggrann, med en naturlig känsla för struktur och detaljer. Du har ett starkt affärsmässigt tänk och förmågan att se helheten samtidigt som du håller koll på detaljerna. Din kommunikationsförmåga är en av dina styrkor, och du har lätt för att samarbeta med både interna och externa intressenter. Ansökan Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas därför att du söker tjänsten så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Personlig assistent sökes till man i Vellinge
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten - Vi söker nu personliga assistenter som kan arbeta extra vid behov och är tillgänliga under sommaren. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00, 16:00 - 22:00 (mån-sön) 22:00 - 08:00 (vaken natt kan förekomma) Om kunden - Jag är en 60 årig man som bor i en villa i Gessie utanför Vellinge med min fru. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta men jag berättar för dig om det är något jag vill. Då det sker en del förflyttningar så är det bra ifall du klarar av detta. Jag har trach vilket är en fördel om du har arbetat med det tidigare, men du kommer att få upplärning och utbildning. Jag älskar att titta på sport, och fotboll är något som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. I arbetet kommer du spendera mycket tid i mitt hem, där jag känner mig som mest bekväm. Det är viktigt att vi har en bra personkemi och någon som förstår vad assistansyrket innebär, eftersom jag har stora omvårdnadsbehov. Om du tycker om sport och har erfarenhet inom assistans, ser jag fram emot att höra från dig! Om dig - Du som söker bör vara lyhörd, ha en stor social förmåga och nära till skratt. Du är även ansvarstagande, flexibel och empatisk då du kommer att fungera som ett stöd för kunden i sin vardag. Arbetet består av allt från personlig hygien, påklädning, till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Krav att du är Rökfri Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil ( Det går bussar dit men det är en fördel om man har körkort och bil ) Omfattning: Timvikariat, extra under sommaren Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Agile Lead to Home Furnishing Company
Digitalenta AB
Övriga IT-specialister

A global leader in the home furnishing retail industry is evolving its digital CORE retail offering by implementing a new cloud-based Integration Platform – designed to enable seamless connectivity between internal systems, retail solutions, and global supply networks. As this platform continues to grow, we're looking for an experienced Agile Team Lead to drive its development forward by fostering high-performing teams, championing agile principles, and securing outcome-focused delivery. This is a full-time assignment starting as soon as possible and running until August 31, 2025, with potential for extension. The role is based in Malmö, with a hybrid setup of 2–3 days per week in the office and the remainder remote. About the role:You will lead a cross-functional, cloud-focused platform team responsible for developing and scaling a modern integration infrastructure. Working in close collaboration with platform owners, architects, and business stakeholders, your mission is to create an agile, empowered, and technically aligned team that delivers high-impact integration solutions. Your leadership will directly support the realization of measurable business outcomes and platform reliability. Responsibilities: Align team delivery with platform strategy and business outcomes through goal-oriented sprint planning Collaborate with stakeholders to define team goals, release scopes, and success metrics Facilitate daily stand-ups, sprint planning, retrospectives, and other agile ceremonies Ensure work items are structured and continuously prioritized for value delivery Drive continuous improvements across practices like CI/CD, automated testing, and DevOps Track KPIs such as integration success rates, platform uptime, and latency Visualize and communicate progress via dashboards and transparent reporting Foster psychological safety and team accountability through supportive leadership Coach the team on agile methodologies, cross-functionality, and ownership mindset Lead outcome-based retrospectives to enable learning and adaptation Partner with product owners, architects, and integration leads to align delivery Support decision-making with clear insights on delivery status and strategic trade-offs About you: You are an experienced Agile Team Lead or Scrum Master who thrives in a high-paced, complex environment. You’ve moved beyond process facilitation and into outcome-based delivery leadership, guiding teams to work autonomously while staying aligned with business value. With a strong grasp of agile methodologies and a good understanding of technical concepts related to cloud-based systems and integrations, you help translate strategy into meaningful team action. You lead with empathy, build trust, and foster ownership across your teams, all while keeping an eye on the real-world impact of the solutions being delivered. Experience and skills: Proven experience leading agile software development teams in complex environments Strong knowledge of modern agile practices (Scrum, Kanban, SAFe) and agile coaching Technical understanding of cloud-based platforms and system integrations Proficiency with tools like Jira, Azure DevOps, Confluence, or similar Experience with outcome-based planning, KPIs, and continuous delivery pipelines Excellent stakeholder management and communication skills Comfortable working in hybrid teams and cross-functional settings Fluent in English, both spoken and written About the assignment: For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Kundservicemedarbetare till Hemfint Group Kristianstad- Sommarjobb på he...
BHG Group AB
Kundtjänstpersonal

Kundservicemedarbetare sökes till Hemfint Group för sommaren Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum, söker nu en engagerad kundservicemedarbetare till vårt team över sommaren och vår högsäsong. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. Som kundservicemedarbetare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att besvara kundfrågor via telefon och e-post, förse kunder med detaljerad information om våra produkter, samt hantera beställningar och reklamationer med professionalism och omsorg. Vi söker en person med utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både i tal och skrift. Din serviceinriktade inställning och genuina vilja att hjälpa kunder är avgörande för denna roll. Vi värdesätter din förmåga att hantera olika typer av ärenden och lösa problem på ett kreativt sätt. Flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt tempo är viktiga egenskaper, liksom god datorvana. I gengäld erbjuder vi dig en nyckelposition i ett växande e-handelsföretag. Du får möjlighet att arbeta med tre starka varumärken: Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hos oss finns goda chanser till både personlig och professionell utveckling, där du kan växa tillsammans med företaget och fördjupa din expertis inom kundservice och e-handel. Tjänsten är förlagd under sommaren med tillträde senast maj och fram till augusti Arbetet sker på plats på vårt kontor beläget i Kristianstad. Låter detta intressant? Vi ser fram emot att höra från dig!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Brandtekniker
Fastighets AB Balder
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och arbeta med brandfrågor på börsens största fastighetsbolag? Har du dessutom erfarenhet av brand sedan tidigare och är både teknikintresserad och driven? Balder är ett spännande företag som fortsätter att växa och utvecklas i snabb takt. Nu söker vi en erfaren brandtekniker till vårt kontor i Malmö! Om Balder. Vi har en stark projektportfölj med både bostäder, kommersiella lokaler och hotell. Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säkert att trivas hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 med ett fastighetsbestånd värt 2,7 miljarder och idag är det få som hinner hålla koll på exakt vad beståndet är värt. För oss är det nämligen resan om är målet. Hänger du med? Du kommer bland annat att arbeta med: Säkerställande brandskyddet inom våra fastigheter. Utförande av kontroller enligt regelverk för brandlarm och sprinkler. Medverkande på revisionsbesiktningar. Rådgivning mot förvaltning och fastighetsskötare Om dig. För att trivas i din roll som brandtekniker tror vi att du har ett stort driv och förstår vikten av ett komplett brandskydd. Hos oss får du mycket frihet och möjlighet att arbeta självständigt vilket också sätter krav på att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi tror att du har lätt att anpassa dig efter tekniska problem och försöker hitta den bästa lösningen i varje situation som uppstår. Vi ser gärna att du några års erfarenhet inom branschen. Du behöver uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift samt inneha B-körkort. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Malmö, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. #LI-MK1

7 april 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Test Engineer to global home furnishing industry
Digitalenta AB
Systemtestare och testledare

Join the Digital Retail Transformation as a Test Engineer (Manual & Automation) Are you ready to shape the future of retail technology? A leading organization in the home furnishing industry is seeking a proactive Test Engineer to strengthen their ERP quality assurance team. This full-time assignment is based in Malmö with a flexible hybrid setup, and runs from April 13 until August 31, 2025, with the possibility of extension. About the roleYou’ll play a key role in ensuring the quality and stability of Microsoft Dynamics NAV/Business Central platforms as the organization transitions to a modern ERP landscape. Reporting to the ERP QA team, you’ll support platform and product teams in both legacy and future ERP environments with manual and automated testing. You’ll be instrumental in building efficient test processes and frameworks to future-proof solutions across international markets. Responsibilities - Translate requirements into testable acceptance criteria and clear test cases - Design, develop, and execute manual and automated test cases for ERP systems - Create and maintain regression test suites for NAV/Business Central platforms - Collaborate with product teams to assess testability and define test strategies - Implement and maintain automation tools to support continuous integration - Report defects and quality issues, supporting resolution with detailed documentation - Analyze test results to improve solution quality and reliability - Guide teams in balancing manual and automated testing for optimal coverage About you You are a structured and hands-on test professional with experience in ERP systems and a passion for quality assurance. Your mix of manual testing expertise and automation skills makes you a valuable resource for teams working on both legacy and modern systems. You thrive in dynamic environments, can handle ambiguity, and are confident in leading initiatives and inspiring others with your technical know-how. Experience and skills - Solid experience with Microsoft Dynamics NAV/Business Central - Proficiency in manual testing and test automation tools - Skilled in test design techniques and writing test cases/scripts - Hands-on experience with Azure DevOps and familiarity with other Azure services - Proven ability to verify acceptance criteria and ensure clear, testable requirements - Experience maintaining regression test suites in enterprise environments - Excellent collaboration skills across cross-functional teams - Comfortable communicating in English, both written and spoken About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025