Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, xxxx (namn på boende), N...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Amalia äldreboendeAmalia ligger mitt i centrala Kristianstad med goda kommunikationer. Boendet har 36 platser fördelat på 4 våningsplan. På varje avdelning bor det 9 personer, en av avdelningarna är för personer med demenssjukdom. Vi arbetar i Team på Amalia och du har alltid nära till dina kollegor. Iverksamhetenfinns förutom Undersköterskor även Sjuksköterska, Arbetsterapeut, Fysioterapeut,, Vaktmästare, Teamledareoch Verksamhetschef på plats och vi arbetar alla för att ge våra boende ett gott liv varje dag!För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/AmaliaVem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: VC Jelena Calovic Telefonnummer 0730-394817 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Säljare | Impressive Relations
IMPRESSIVE RELATIONS SWEDEN AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Nu söker vi nya kollegor till ett nystartat team som samarbete med ett av Sveriges mest välkända varumärken inom energilösningar! Vi letar efter dig som vill vara en del av en stor säljorganisation och bidra till att stärka och utveckla vårt team tillsammans med dina kollegor. Du kommer att arbeta med face-to-face försäljning i varuhus. Du blir en del av vårt nyasäljteam där du kommer att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner. VI SÖKER DIG SOM: Är en relationsbyggare i världsklass: Brinner för att skapa nya relationer och ser varje möte med nya människor som ett äventyr fyllt av möjligheter och spännande upplevelser. Har en stark vilja och drivkraft: Har en orubblig vilja och en stark drivkraft att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Älskar att arbeta mot mål: Motiveras av att nå och överträffa både personliga och teamets målsättningar. Är initiativrik och självgående: Tar ansvar och trivs med att själv hitta lösningar i olika situationer. VI ERBJUDER DIG: Dynamiska arbetsdagar: Upplev en varierande vardag där du får vara ansiktet utåt för några av Sveriges största varumärken. Mötnya människor och gör varje dag till ett nytt äventyr. Attraktiv lönestruktur: Få trygghet genom en garantilön och belöna ditt hårda arbete med en generös provisionsmodell som speglar din prestation. Det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna! Kontinuerlig utveckling: Investera i din egen framgång genom regelbundna utbildningar inom försäljning och retorik. Här får du verktygen och stödet för att bli ditt bästa jag och överträffa dina mål. Stora karriärmöjligheter: Med vår pågående expansionsresa öppnar vi dörrar till spännande roller med större ansvar. Här finns möjligheten att växa och kliva in i ledande positioner. Vilka är Impressive Relations? Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Bli en del av vårt äventyr på Impressive Relations, där varje dag erbjuder nya möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tror på att göra skillnad, och vi vill ha dig med på resan! Felicia Rullander Head of Recruitment076-425 35 70 [email protected]

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Franchisetagare till DigitalOWL i Helsingborg
T.S.C Telecom Sales Consulting AB
Verkställande direktörer m.fl.

Bli VD för DigitalOWL - Franchise i din stad DigitalOWL: Din Språngbräda till Framtidens Digitala Landskap Vem vi är DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som driver digital transformation genom skräddarsydda lösningar inom sökmotoroptimering, digital marknadsföring, webbutveckling, AI-lösningar och leadsgenerering. 💡 Vi Erbjuder Mer Än Ett Jobb - Vi Erbjuder En Entreprenörsresa! Ekonomiska Möjligheter Konkurrenskraftig grundersättning Provisionsbaserade intäkter Resultatbonusar Tillväxtincitament Professionell Utveckling Nationellt Advisory Board Personlig executive coaching Ledarskapsutbildningar Mentorprogram Operativt Stöd Komplett digital verktygslåda 360° administrativt stöd Färdiga säljprocesser Nationellt expertnätverk 🔍 Vår Ideala Kandidat Krav: 5+ år inom sälj/marknad/entreprenörskap Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet Starkt tech-nätverk Ledaregenskaper & Personlig Profil Strategiskt helhetsperspektiv Extremt resultatfokuserad Teambuilding-förmåga Innovativ mindset Stark kommunikatör Digital passion Mod att ta kalkylerande risker Förmåga att omsätta vision till handling 🌟 Viktigt att notera Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare, inte en traditionell anställning. Så här ansöker du: Skicka din ansökan, via formuläret. Vi granskar alla ansökningar noggrant Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen Vi hanterar alla ansökningar konfidentiellt. Urval sker löpande. Missa inte denna unika chans att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad. Ta chansen att få ditt drömjobb, göra skillnad och väx med oss på DigitalOWL!

13 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Extra personal med erfarenhet av B3 sökes till DSV i Landskrona
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en effektiv och kvalitetsmedveten truckförare med siktet inställt på ett långsiktig uppdrag? Har du gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck? Då vill vi att du läser vidare! Under våren 2024 öppnar DSV portarna ett gigantiskt byggprojekt på 175 000 m2 som startade hösten 2022, vilket gör att DSV i Landskrona kan erbjuda en total lageryta på över 230 000m2. Det nya byggnadsprojektet på 175 000 m2 omfattar två nya lager på 100 000 m2 och 75 000 m2 som erbjuder två temperaturkontrollerade lagringszoner med tillräckligt utrymme för lagring av snabbrörliga konsumtionsvaror. Lagren kommer även utrustas med en rad automatiserade lösningar i form av robottruckar AGV, Autostore och Vertical lift för effektiv plock och pack med hög precision och kvalitet, samt med drönare för nattlig inventering - allt för att kunna erbjuda bästa möjliga effektivitet och servicenivåer till våra nordiska kunder. Om tjänsten Vi söker nu dig som är intresserad av ett extra jobb! Vi söker dig som kört skjutstativtruck dagligen under minst 6 månader. I den här tjänsten är det huvudsakligen truckkörning som blir din arbetsuppgift, men vid behov kan lageruppgifter vara förekommande. Arbetsuppgifter Lastning och lossning Truckkörning med skjutstativtruck Om dig som söker Du som söker har gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning, kan vara flexibla med arbetstider och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B, C Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Söndag-fredag, Dagpass och kvällspass.Lön: Enligt gällande kollektivavtal.Start: Enligt överenskommelse Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping, Helsingborg och Malmö. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Lokalvårdare, Bemanningsenheten gemensam service

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Gemensam Service levererar kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar. Hos oss finns 450 medarbetare inom lokalvård, måltid, fordon, transport, bemanning/rekrytering och intern service. Vi vågar tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar samt möter kundernas behov med respekt och professionalitet. Vi skapar mervärde varje dag. Som tillsvidareanställd vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen. Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som lokalvårdare ansvarar du självständigt för daglig städning, storstädning och specialstädning enligt kommunens städinstruktion. Arbetet genomför du under dagtid, klockan 06:00-14:30. Du arbetar på förskolor, skolor och övriga verksamheter i kommunen, för att täcka upp under ordinarie personals frånvaro. Du kan arbeta ensam eller i ett arbetslag beroende på hur verksamheten ser ut. Du har nära kontakt med områdets samordnare gällande lokalvård, inköp med mera. Du har även daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som du städar. Arbetet kan ibland vara fysiskt tungt. Vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass. KVALIFIKATIONER Du som söker har godkänd gymnasieexamen och det är meriterande om du har lokalvårdsutbildning till exempel SRY, PRYL eller liknande. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som lokalvårdare. Kunskap om städutrustning och rengöringsmedel som används i lokalvården är meriterande. Du behöver ha grundläggande datorkunskaper och kan använda mail och mobiltelefon i ditt arbete. Vidare kan du uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift då kommunikation ingår i arbetet men även för att kunna läsa och förstå städinstruktioner samt ritningar för att hitta och organisera arbetet inom lokalerna samt mellan de olika städobjekten. Du som söker till oss har B-körkort med tillgång till bil. Arbetet är till stor del självständigt och kräver därför att du tar ansvar för de städobjekt du tilldelats. Du behöver vara flexibel eftersom vi rycker in vid frånvaro. Vi kommer i kontakt med många människor och det är viktigt att vi har en god kommunikation med de verksamheter vi servar. Du kan planera dina dagar utifrån instruktion och tidigare erfarenheter, du har förmåga att prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Då arbetet stundtals är fysiskt krävande är det viktigt att du har en god fysik och är rörlig i kroppen. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

12 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kock, Bemanningsenheten gemensam service
Kristianstads kommun
Kockar och kallskänkor

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Gemensam Service levererar kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar. Hos oss finns 450 medarbetare inom lokalvård, måltid, fordon, transport, bemanning/rekrytering och intern service. Vi vågar tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar samt möter kundernas behov med respekt och professionalitet. Vi skapar mervärde varje dag. Studerar du och vill tjäna lite extra pengar eller bara vill stärka ditt CV? Som vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som kock eller ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen. Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i. Du kommer att bli intermittent anställd, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Bokningar kommer att kunna ske från en dag upp till sex månader vid olika tillfällen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som kock hos oss rycker du in vid tillfälliga behov till vår kostenhet. Du kommer att få utföra matlagning, tillagning av specialkost och servering. I arbetsuppgifterna ingår även diskning, städning, packning, beställning, egenkontroll samt andra förekommande uppgifter i ett kök. Du kommer att arbeta i kostprogrammet Mashie och vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass. Som vikarie vet du inte i vilket kök du kommer att placeras, det ställer därför höga krav på dig att kunna vara öppen för nya utmaningar varje dag. Hos oss arbetar du dagtid och helgarbete förekommer i vår verksamhet. Som vikarie hos oss är du en ambassadör för bemanningsenheten gemensam service. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt restaurang- och livsmedelsprogram med inriktning kök eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet om specialkost och minst ett års erfarenhet av arbete i produktionskök samt ensamkök. Vi vill att du har goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt har erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet av kostdataprogram är det meriterande. Eftersom det ingår beställningar och kommunikation i arbetet förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort och tillgång till bil. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

12 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomibiträde, Bemanningsenheten gemensam service
Kristianstads kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Gemensam Service levererar kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar. Hos oss finns 450 medarbetare inom lokalvård, måltid, fordon, transport, bemanning/rekrytering och intern service. Vi vågar tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar samt möter kundernas behov med respekt och professionalitet. Vi skapar mervärde varje dag. Studerar du och vill tjäna lite extra pengar eller bara vill stärka ditt CV? Som vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som kock eller ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen. Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i. Du kommer att bli intermittent anställd, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Bokningar kommer att kunna ske från en dag upp till sex månader vid olika tillfällen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomibiträde hos oss rycker du in vid tillfälliga behov till vår kostenhet. Du kommer att få utföra matlagning, tillagning av specialkost och servering. I arbetsuppgifterna ingår även diskning, städning, packning, beställning, egenkontroll samt andra förekommande uppgifter i ett kök. Du kommer att arbeta i kostprogrammet Mashie och vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass. Som vikarie vet du inte i vilket kök du kommer att placeras, det ställer därför höga krav på dig att kunna vara öppen för nya utmaningar varje dag. Hos oss arbetar du dagtid och helgarbete förekommer i vår verksamhet. Som vikarie hos oss är du en ambassadör för bemanningsenheten gemensam service. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt restaurang- och livsmedelsprogram med inriktning kök eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet om specialkost och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i storkök. Kunskap och erfarenhet av kostdataprogram är meriterande och vi vill att du har goda kunskaper i livsmedelshygien. Eftersom det ingår mycket skriftlig information och kommunikation i arbetet förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort och tillgång till bil. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

12 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Driven butikssäljare 20-25 h/v - Marty, Nova Lund Malmö
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

DRIVEN SALJARE 20-25H/V SOKES TILL MARTY NOVA LUND! Har du passion for forsaljning och ar redo for nasta utmaning i karriaren? Brinner du for Service och Forsaljning samtidigt som du alskar det personliga motet med kunden? Da ar du den vi soker. Vi soker nu efter en ny kollega och stjarnsaljare med gedigen erfarenhet inom detaljhandeln. Med sin bakgrund inom modehandeln tillsammans med ovriga team medlemmar kommer du ansvara for att maximera forsaljningen i butik, samt oka konsumenternas kunskap om Marty och vara varumarken och per automatik blir du en ambassador for MARTY. Du har en god formaga att prioritera, du utfor ditt arbete strukturerat med mycket god kvalitet dar ditt personliga engagemang bidrar till kundupplevelser utover det vanliga. For att lyckas i rollen anser vi att DU maste ha passion for mode och trender men framfor allt alska kundmotet och tycka om sociala interaktioner. Som person har du god sjalvinsikt och formagan att motivera, engagera och utveckla dina kollegor med en positiv, odmjuk installning. Du ar en sjalvgaende, flexibel lagspelare med stort engagemang inom forsaljning. Genom din kunskap om produkter, material och service samt formaga att lasa manniskor, blir du en nyckelperson, inte bara for Marty, utan aven for konsumenterna. Tidigare erfarenhet inom forsaljning samt detaljhandeln ser vi som en sjalvklarhet och att du har fyllt 18 ar ar ett krav for att soka tjansten. Vidare behover du trivas med att arbeta i en mycket dynamisk och flexibel miljo, med hogt tempo. I tjansten erbjuds mojligheter att arbeta med manga etablerade varumarken, i en utvecklande miljo. Bland bolagets mest valkanda kan namnas Stenstroms, Sand, Busnel, Oscar Jacobson, Filippa K och Hansen & Jacob. Anstallningen sker i bolaget Marty Group, tjansten ar pa 20-25h/veckan och innefattar bade vardags och helgjobb men med eventuell chans till mertid enligt overenskommet grundschema pa manadsbasis Om tjansten: Titel: ButikssäljareAnstallning: Tillsvidareanstallning med tillampning av 6 manaders provanstallningRapporterar till: ButikschefTjanstestalle:Nova, LundAnstallningstid: 20-25 h/vFormaner: Nova, LundForbund:Pension och forsakringar enligt kollektivavtal Handelsanstalldas Ansokan med CV och personligt brev mailas till [email protected] Mark amnesraden i din ansokan med ”MARTY – NOVA”. Sista ansokningsdag ar Fredagen den 31-Januari 2025. Onskat startdatum for tjansten ar enligt overenskommelse, och vi intervjuar lopande. Valkommen in med din ansokan!

12 januari 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sommaren är din – gör skillnad och ha kul på vägen!
Höganäs kommun
Vårdbiträden

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett jobb där du gör skillnad på riktigt? Där du får utvecklas och möta fantastiska människor? Då ska du jobba med oss i sommar! Höganäs Omsorg söker engagerade och omtänksamma personer för sommarvikariat inom äldreomsorgen. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du är hjäten i någon annans vardag. Du får chansen att växa som person och utveckla egenskaper som empati, kreativitet och mod. Vilken verksamhet passar dig? Äldreboende/Särskilt boende: På våra boenden bor personer som behöver stöd och vård, dygnet runt. Det kan handla om fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Du ingår i ett team med vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter och får arbetsuppgifter utifrån din kompetensnivå. Våra boenden kännetecknas av gemenskap och en vardag fylld av meningsfulla aktiviteter, vilket främjar social samvaro och välbefinnande bland de boende. Hemvård: Du besöker omsorgstagare i deras egna hem, perfekt för dig som gillar att röra på dig! Detta ger en varierad arbetsdag med olika miljöer. Arbetet är mer självständigt och kräver att du tar eget ansvar, eftersom du ofta arbetar ensam hos omsorgstagaren. Din roll är att stötta omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt.  Citat från våra tidigare sommarvikarier; "Sommarjobbet har varit lärorikt och utvecklande för mig som person och jag har trivts väldigt bra med arbetsuppgifterna och miljön" "Det bästa sommarjobbet jag haft" Oavsett vilken verksamhet du kommer att arbeta inom så får du självklart en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. Pluggar du någon vårdutbildning så är en sommar i äldreomsorgen en värdefull erfarenhet. Du tränar på bemötande, nära vård och tillgodogör dig erfarenhet av att jobba med äldre. Inom många delar av vården kommer äldre vara den största patientgruppen framöver. I denna rekrytering sker urval och tillsättning löpande ända fram till sista ansökningsdag. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och att du har en vilja och nyfikenhet att lära mer. Du är trygg, engagerad, självständig och har en god kummunikativ förmåga. Du vill hjälpa människor att leva sitt bästa liv Du får gärna ha någon form av utbildning och/eller erfarenhet i yrket men det är inget krav. Krav: Du ska ha fyllt 18 år. • För vissa tjänster/placeringar behöver du ha B-körkort. • För vissa tjänster/placeringar behöver du kunna cykla. • Du ska kunna genomföra ett godkänt delegeringsprov tillsamman med en sjuksköterska Du behöver goda kunskaper i svenska språket så går du vidare i rekryteringsprocessen får du genonföra ett språktest.  För att kunna ha en så god sommarplanering som möjligt ser vi positivt på om du kan arbeta sammanhängande minst 6 veckor under perioden v.24-35, ännu bättre om du kan arbeta hela sommaren! Introduktion sker utöver dessa veckor. Hos oss arbetar du varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg, beroende på verksamhet. Variationen gör att du även hinner njuta av sommaren vid sidan av jobbet. Friskvårdsförmån; Vi vill att du ska må bra när du jobbar hos oss. Därför har vi ett välutvecklat friskvårdsarbete där även du som är månadsvikarie får friskvårdsbidrag.  För dig som är undersköterska, sedan den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Du kan läsa mer om de nya lagkraven här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Innan en anställning begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen välj Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att du lämnar referenser gärna från arbetsledande befattning. Möjlighet att fortsätta hos oss efter sommaren. Sök nu och börja din resa mot ett sommarjobb du aldrig glömmer! Vill du starta tidigare? Inga problem vi behöver extra personal redan nu. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

10 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Tandläkare

Nu söker vi en noggrann allmäntandläkare som önskar arbeta i en lugn miljö utan intäktskrav i början, vilket ger dig tid att bygga upp ditt patientklientel.Hos oss arbetar du med Alma journalsystem och högkvalitativa material i ett familjärt team med fokus på gemenskap.Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet.Personliga egenskaper prioriteras. Vi erbjuder dig *Utrymme för terapiplanering i grupp för ökad gemenskap och lärande. *Stöd och handledning från erfarna kollegor. *Tjänstepension,sjukförsäkring och olycksfallsförsäkring erbjuds genom NORDEA. *25 dagars betald semester. *Friskvårdsbidrag. *Flexible arbetstider samt konkurrenskraftig månadslön ,vi har inte Kollektivavtal men vi följer det. Svensk tandläkare examen/legitimation är ett krav. Skicka din ansökan, personligt brev och cv till:[email protected]

7 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025