Säkerhetstekniker – inbrottslarm & passersystem
Roi Rekrytering Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

🔐 Säkerhetstekniker – inbrottslarm & passersystem   📍 Malmö | 🚗 Servicebil eller förmånsbil | 💼 Heltid   ApQ Säkerhet fortsätter att växa och söker nu en tekniker med specialistkompetens inom säkerhetssystem. Vi står inför en stark efterfrågan under hösten och behöver förstärka vårt team med ytterligare en skicklig och engagerad kollega.   🛠️ Om tjänsten I rollen som säkerhetstekniker arbetar du med installation, driftsättning och service av avancerade säkerhetssystem – med fokus på inbrottslarm och passersystem. Du får arbeta i en varierad vardag med både självständiga uppdrag och samarbete i team.   ✅ Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av säkerhetsteknik, särskilt inom inbrottslarm och passersystem Har kunskap inom något eller flera av följande system: NOX, Assa ARX, RCO Är behörig ingenjör inbrottslarm (ej krav men meriterande) Har en lösningsorienterad och positiv inställning, och trivs med att ta ansvar och bidra till ett gott samarbete   🎁 Vi erbjuder: En modern arbetsgivare med konkurrenskraftiga villkor och alla förekommande förmåner Möjlighet att välja mellan servicebil eller förmånsbil En arbetsmiljö där trivsel, utveckling och laganda står i centrum Spännande och varierande uppdrag i en framtidsbransch   Hos oss blir du en del av ett företag som kombinerar teknisk spetskompetens med en jordnära och inkluderande kultur. Vi tror på frihet under ansvar, långsiktiga relationer och att ha kul på jobbet.   Redo för nästa steg i karriären? Skicka din ansökan redan idag – urval sker löpande. 📧 [email protected] 🌐 www.apqel.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Produktspecialist INEOS Compounds
Montico Hr Partner AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

* Vår kund INEOS Compounds är en del av den globala INEOS-koncernen och är en ledande aktör inom tillverkning av PVC-compound. De levererar tekniskt avancerade PVC compound till kunder över hela Europa, inom allt från bygg och medicin till bilindustrin. Deras site i Helsingborg kännetecknas av ett öppet, prestigelöst och hjälpsamt klimat – där arbetar de nära både varandra och sina kunder, med hög teknisk kompetens och en stark känsla för kvalitet och ansvar. Om tjänsten Som Produktspecialist – eller Product Technologist som vi kallar det – får du en nyckelroll i företagets tekniska team. Du blir en av våra experter på materialutveckling och teknisk kundsupport och arbetar i nära dialog med både produktion, försäljning och externa parter. Tjänsten är bred och varierande, där du får kombinera laborativt arbete, problemlösning och kundkontakt – ofta i snabb takt och med stor frihet under ansvar. Arbetsbeskrivning I rollen som Produktspecialist kommer du bland annat att: • - Ge teknisk support till befintliga och potentiella kunder • - Utveckla och optimera PVC-baserade formuleringar • - Säkerställa att våra produkter uppfyller tekniska och regulatoriska krav • - Ha nära kontakt med produktionen och förstå processflödena i detalj • - Testa och utvärdera nya råvaror och teknologier i samarbete med leverantörer • - Delta i kundprojekt och driva tekniska förbättringar och problemlösning Ditt ansvar omfattar omkring 75 aktiva projekt och ett stort antal materialvarianter – vilket ställer krav på din förmåga att prioritera, följa upp och skapa struktur i ett dynamiskt sammanhang. Vi söker dig som För att lyckas i rollen tror vi att du har: • - Universitetsutbildning inom kemi, materialvetenskap, kemiteknik eller motsvarande • - Minst fem års erfarenhet av tekniskt arbete, gärna inom plast, polymerer eller plastföreningar. • - Tidigare jobbat inom en tillverkande industri. • - Djup förståelse för både våra och kundernas tillverkningsprocesser • - Förmåga att analysera tekniska problem och presentera lösningar som fungerar i praktiken • - Kunskap om gällande regelverk inom branschen är meriterande Som person är du: • - Jordnära, ansvarstagande och trygg i din kompetens • - Självgående och bra på att planera och driva dina egna aktiviteter • - Kommunikativ och tycker om att samarbeta med andra funktioner • - Flexibel och har lätt för att skifta fokus när förutsättningarna förändras Vill du jobba i ett kunnigt team där hjälpsamhet och teknisk spetskompetens går hand i hand? Välkommen till INEOS Compounds i Helsingborg – en arbetsplats där det är högt i tak, nära till beslut och ännu närmare till kollegorna. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Specialistundersköterska – Välkommen till vårt team på Husiegård!
Malmö kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ref: 20251708 Vill du vara med och göra verklig skillnad i vardagen för äldre människor? På Husiegård söker vi nu en engagerad specialistundersköterska som vill bli en del av vårt team och bidra till att utveckla framtidens omsorg. Om oss: Husiegård är ett vård- och demensboende i Malmö med fyra avdelningar fördelade på två plan, där vi erbjuder plats för totalt 39 brukare. Här finns en varm och välkomnande atmosfär där vi sätter individens behov i centrum. Vi har en egen kock som lagar god och näringsrik mat från grunden – och vissa nätter får vi sällskap av Valter, vår besöks- och terapihund, som sprider trygghet och glädje bland de boende. Arbetsuppgifter Som specialistundersköterska inriktning demens i avdelningen för särskilt boende arbetar du med arbetsuppgifter som ingår i det ordinarie omvårdnadsarbetet på avdelningen. Sektionschef ansvarar för att leda arbetet och kan utöver nedan arbetsuppgifter ge dig andra uppdrag inom området demens. Nedan arbetsuppgifter ingår i ditt uppdrag som specialistundersköterska inriktning demens inom särskilt boende: • Initierar och leder kvalitets- och verksamhetsförbättringar inom sitt specialistområde. • Leder och medverkar till utveckling av personcentrerad omvårdnad och anhörigstöd. • Bidrar till utvecklings- och forskningsarbetet inom sitt specialistområde. • Baserar omvårdnadsinsatserna på evidensbaserad praktik. • Samverkar med arbetsgruppen, legitimerad personal och andra samverkansparter. • Deltar aktivt i aktuella nätverk. • Stödjer kollegor inom ramen för sitt specialistområde i social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. • Agerar stöd till ansvarig chef i utvecklingen inom sitt specialistområde. • Är handledare/mentor för kollegor och studenter.  Krav: • Undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel • Handledarutbildning (minimum VO-college steg 2 eller likvärdig) • Examensbevis från eftergymnasial utbildning omfattande minst 200 YH eller minst 60 HP. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot demens. • 5 års arbetslivserfarenhet inom hälsovård, sjukvård eller social omsorg. • Dokumenterad kunskap, färdighet och erfarenhet i ett eller flera specialistområden inom hälsovård, sjukvård eller social omsorg.  • Van att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samt har en vilja och förmåga att snabbt sätta sig in i nya program och system. • God svenska i tal och skrift.  Meriterande: • Specifik arbetslivserfarenhet från demensområdet • Systemvana från rådande verktyg - exempelvis LifeCare, Procapita, Flexite, Senior Alert och BPSD • Eventuellt någon av Malmös andra stora språk tex. Arabiska, Engelska, Finska, Bosniska Polska, Kroatiska, Serbiska mfl. Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift, är bra på att strukturera ditt arbete och har en förmåga att driva utvecklingsarbeten. Du har lätt för att anpassa ditt sätt att förmedla budskap beroende på människors olika förutsättningar. Utifrån din specialistkunskap förstår du särskilt bra de fackmässiga aspekterna av arbetet och underhåller kontinuerligt din specialistkunskap för att på så sätt vara en kunskapsresurs för andra. Att värdesätta olikheter och förstå hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra är en självklarhet för dig. Viktig information När du söker jobb hos oss kommer vi att be om ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära detta utdrag via en blankett på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett När du fått ditt utdrag visar du det för den rekryterande chefen. Tänk på att polisens handläggningstid kan variera, så beställ utdraget i samband med din ansökan.  Om arbetsplatsen Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är Malmö stads näst största förvaltning, med uppdrag att möta både dagens och framtidens vårdbehov. Med engagemang och hjärta förenklar vi vardagen för tiotusentals Malmöbor. Följ oss gärna på Instagram. Malmö stad har 14 förvaltningar som tillsammans bygger välfärd och en hållbar framtid. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en smart, inkluderande stad i hjärtat av Europa. Läs mer om oss som arbetsgivare, vår lönestatistik, och mer, på malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi! Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.  Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Brevbärare Företagscenter, Höör Tidsbegränsad anställning
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som medarbetare på företagscenter i Höör är du pulsen i allt vi gör och kommer att variera dina dagar med att ge service till våra företags- och privatkunder samt sortering. Du kommer även dela ut post. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur.   Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 75%. Anställningen startar vecka 32 och pågår fram till och med 31/12 2025. Dina arbetstider kommer att vara förlagda mellan kl. 14:00-19:15 eller kl. 12:45-19:15, måndag till fredag. Vad du kommer att göra - Hjälpa både företags- och privatkunder med försändelser. - In- och utlämning av paket och värdeförsändelser - Sortering och vidaresändning av post och paket - Utdelning av brev, paket, tidningar och reklam med elcykel, elbil och bil Vem du är - Självgående: Du vet vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. - Strukturerad: Noggrannhet är viktigt för att säkerställa att alla försändelser hamnar rätt. - Serviceinriktad: Säkerställer en god service även under hektiska perioder. - God kondition och rörlighet: Du är aktiv under större delen av din arbetsdag. - Gillar att vara ute: Oavsett väderförhållanden är du beslutsam och fullföljer ditt arbete. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Behandlingspedagog som vill göra skillnad
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Hässleholm är en låsbar institution med fyra behandlingsavdelningar, två avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB) samt en öppen TFCO-enhet. Vi tar till övervägande del emot skolpliktiga pojkar men även flickor, med pågående kriminalitet och i vissa fall missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingspedagog är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingsassistenter och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Vår verksamhet pågår dygnet runt, och du som arbetar på natten ansvarar för ungdomarnas välmående och säkerhet och har som huvudfokus att främja deras sömnrutiner och att finnas där för dem vid behov. Natten är för många den jobbigaste tiden på dygnet, och sömnproblem är väldigt vanligt hos våra ungdomar vilket gör att en trygg vuxen som kan erbjuda stöd i form av samtal eller annat är en väldigt viktig pusselbit. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar att jobba mot ett ständigt bättre SiS. Arbetet kan variera mycket i intensitet från väldigt lugna nätter till nätter som kräver mycket av dig som behandlingspedagog men är också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Du arbetar alltid vaken natt hos oss på pass som är förlagda mellan kl 21:00-08:00 på vardagar och 20:45-08:15 på helger. Ordinarie personal jobbar enligt ett rullande schema i team om fem behandlingsassistenter- och pedagoger. Nattetid finns även alltid en nattsamordnare/operativ ledare som är huvudansvarig för alla beslut. I denna rekryteringen kommer vi även att rekrytera för en roll som kommer att ha ett utökat ansvar för de besök och aktiviteter som hålls på institutionen. Ansvaret kommer bland annat att bestå av att kordinera bokningarna och att de tar hänsyn till säkerhetsapekter. Med det utökade ansvaret krävs att du har förmågan att se till ett helhetsperspektiv i hur planeringen av aktiviteter, bokningar och rättsprocesser utförs. Arbetstiden kommer för rollen att vara förlagt från eftermiddag då man ombesörjer bokningar av besök och aktiviteter, för att till kvällen ingå i nattorganisationen fram passet avslutas under tidig morgon. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet.   Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • Erfarenhet av behandlingsarbete • God svenska i tal och skrift Meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med våran målgrupp (skolpliktiga pojkar i kriminallitet, missbruk, gängtillhörighet) • B-körkort • Tidigare erfarenhet av nattarbete På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31/7     SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Behandlingsassistent för nattorganisationen
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Hässleholm är en låsbar institution med fyra behandlingsavdelningar, två avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB) samt en öppen TFCO-enhet. Vi tar till övervägande del emot skolpliktiga pojkar men även flickor, med pågående kriminalitet och i vissa fall missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Vår verksamhet pågår dygnet runt, och du som arbetar på natten ansvarar för ungdomarnas välmående och säkerhet och har som huvudfokus att främja deras sömnrutiner och att finnas där för dem vid behov. Natten är för många den jobbigaste tiden på dygnet, och sömnproblem är väldigt vanligt hos våra ungdomar vilket gör att en trygg vuxen som kan erbjuda stöd i form av samtal eller annat är en väldigt viktig pusselbit. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar att jobba mot ett ständigt bättre SiS. Arbetet kan variera mycket i intensitet från väldigt lugna nätter till nätter som kräver mycket av dig som behandlingsassistent men är också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Du arbetar alltid vaken natt hos oss på pass som är förlagda mellan kl 21:00-08:00 på vardagar och 20:45-08:15 på helger. Ordinarie personal jobbar enligt ett rullande schema i team om fem behandlingsassistenter- och pedagoger. Nattetid finns även alltid en nattsamordnare/operativ ledare som är huvudansvarig för alla beslut. I denna rekryteringen kommer vi även att rekrytera för en roll som kommer att ha ett utökat ansvar för de besök och aktiviteter som hålls på institutionen. Ansvaret kommer bland annat att bestå av att kordinera bokningarna och att de tar hänsyn till säkerhetsapekter. Med det utökade ansvaret krävs att du har förmågan att se till ett helhetsperspektiv i hur planeringen av aktiviteter, bokningar och rättsprocesser utförs. Arbetstiden kommer för rollen att vara förlagt från eftermiddag då man ombesörjer bokningar av besök och aktiviteter, för att till kvällen ingå i nattorganisationen fram passet avslutas under tidig morgon. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • God svenska i tal och skrift Meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med våran målgrupp (skolpliktiga pojkar i kriminallitet, missbruk, gängtillhörighet) • B-körkort • Tidigare erfarenhet av nattarbete På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31/7 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studentmedarbetare för projekt inom hållbarhet
Lunds kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du använda dina studier till att bidra i klimatomställningen – samtidigt som du får värdefull erfarenhet av att arbeta i ett utvecklingsprojekt i offentlig sektor? Som studentmedarbetare i Lunds kommun genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier. Ditt uppdrag Serviceförvaltningen söker en självgående och initiativrik studentmedarbetare till ett uppdrag kopplat till projektet Cleancon, som fokuserar på att ställa om anläggningsarbeten och utemiljöskötsel till emissionsfria arbetsmetoder. Inom ramen för projektet testas elektrifierade maskiner, nya arbetssätt och samverkan för att minska klimatpåverkan från kommunens anläggningsplatser. Uppdraget innebär att stödja det avslutande arbetet i projektet genom att samla in underlag, genomföra intervjuer och ta fram dokumentation som visar på resultat, lärdomar och effekter. Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta med konkreta hållbarhetsfrågor och samtidigt få inblick i en kommunal verksamhet i förändring. Du tilldelas en handledare som stöttar, förmedla yrkeskunskaper och följer upp ditt arbete och utveckling. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig för att matcha dina studiebehov. Din anställning omfattar i genomsnitt 8 timmar per vecka under 15 sept-31 dec och du har timlön. Vi söker dig  Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 1 år på helfart (60 högskolepoäng eller 200 yrkeshögskolepoäng). För uppdraget är det relevant med pågående studier inom områden som miljö, hållbarhet, samhällsplanering, energiomställning eller anläggningsverksamhet. Det kan till exempel handla om utbildningar inom miljövetenskap, hållbar utveckling, samhällsbyggnad eller tekniska utbildningar med koppling till energi och infrastruktur. Även praktiskt inriktade utbildningar från yrkeshögskola inom liknande områden är aktuella. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett kvalificerat extrajobb som är relevant för dina studier. Villkoren är schyssta och dina arbetstider anpassas efter dina studier. Studentmedarbetarjobben i Lunds kommun får höga betyg av studenterna i våra utvärderingar. Så här säger några tidigare studentmedarbetare:  "Roligt och intressant att jobba för Lunds kommun där det finns stora ambitioner, möjligheter och framtidstänk." "Jag har fått mycket frihet under ansvar och möjlighet att implementera utbildningen i arbetslivet." "Intressanta och givande arbetsuppgifter som varit en väldigt bra erfarenhet för jobbsökande framöver." Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringsprocessen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Varmt välkommen med din ansökan senast den 22 augusti. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Om arbetsplatsen Arbetsplatsen är Fastighetsservice, en del av Serviceförvaltningen i Lunds kommun. Här arbetar cirka 80 medarbetare med drift, skötsel och utveckling av kommunens fastigheter och utemiljöer. Uppdraget genomförs i nära samarbete med våra områdesansvariga inom skötselverksamheten och anläggningsgruppen. Tjänsten är placerad direkt under avdelningschefen, men den löpande dialogen sker främst med medarbetare i den operativa verksamheten. Serviceförvaltningen tillgodoser Lunds kommuns övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service. Vi har cirka 600 anställda. Tillsammans arbetar vi för att bygga och förvalta kommunens byggnader, lokaler och bostäder samt säkerställer att de är hela, rena och funkar som de ska. Vi lagar mat åt kommunens barn, unga och äldre, vi tar hand om grönyteområden runt kommunens byggnader och vi sköter kommunens fordon och transporter. Här brinner vi för service! Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Lagermedarbetare sökes med erfarenhet av containertömning och skjutstati...
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu engagerade och pålitliga lagermedarbetare som ambulerande konsulter till våra kunder inom lager och logistik. Du kommer att ha en nyckelroll i det dagliga arbetet med att tömma containrar, sortera gods och köra skjutstativstruck i högt tempo – på olika arbetsplatser där din erfarenhet verkligen gör skillnad. Om tjänstenVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik, särskilt med containertömning och skjutstativstruck. Tjänsten innebär att du kommer arbeta som ambulerande konsult hos oss på Tranpenad. Du kommer har din huvudsakliga arbetsplats i Landskrona , där du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team. Arbetsuppgifter Lastning och lossning. Paketering. Truckkörning med skjutstativtruck, samt övriga truckar. Men du kan även behöva vara behjälpliga oss våra övriga kunder. Om dig som sökerDu som söker har gedigen erfarenhet av körning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar av att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: måndag-fredag. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Enligt överenskommelse. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping, Helsingborg och Malmö. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policy.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Personlig assistent kvällar och helger till musikintresserad kille
Ågrenska AB (svb)
Personliga assistenter

Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se   Vem ska du jobba med?  Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent.  Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, hjälp med mina toalettbesök och min hygien, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vi ser gärna att du är tillgänglig motsvarande ungefär 30% och att du ser långsiktigt på din anställning. Vem är du som söker?  Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger.  Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fokusskolan anpassad grundskola söker elevassistent
Landskrona kommun
Elevassistenter m.fl.

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi på Fokusskolan anpassad grundskola arbetar för att utveckla varje elev utifrån deras egna förutsättningar och behov. Undervisningen följer anpassad grundskolans läroplan. Nu söker vi en trygg och engagerad elevassistent. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att aktivt delta i verksamheten på anpassad grundskolan. Alla våra elever har en intellektuell funktionsnedsättning och en del elever har ytterligare funktionsvariationer. Du kommer att stötta eleverna i undervisning och andra aktiviteter under skoldagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - har kompetens, kunskap och erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola - har god kännedom om NPF - besitter erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt och värnar om goda relationer mellan dig och eleverna - ser tydliggörande pedagogik som en självklarhet - har TAKK- kompetens - har god samarbetsförmåga och flexibilitet samt förmågan att arbeta både enskilt och i team - har lätt för att skapa relationer, samarbeta samt förebygga och lösa konflikter - är ödmjuk, tålmodig, positiv, reflekterande och engagerad - goda språkkunskaper i svenska - har tidigare erfarenheter av arbete med barn med behov av särskilt stöd. - är lugn, stabil och har stort tålamod - är lösningsfokuserad och har hög stresströskel KVALIFIKATIONER Erfarenhet av arbete i anpassad grundskola ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025