Sjuksköterskor till hemsjukvården, Hässleholm
Hässleholms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Avdelningen hälsa och sjukvård har ansvar för insatser inom hemsjukvård och rehabilitering. Insatserna utförs av sjuksköterskor, undersköterskor, rehabiliteringsassistenter, arbetsterapeuter och fysioterapeuter, som även utifrån profession delegerar till vårdpersonal inom övriga verksamhetsområden. Sjuksköterska till hemsjukvården – Gör skillnad varje dag! Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får använda hela din kompetens, samtidigt som du bidrar till trygg och professionell vård i människors hem? Nu söker vi flera legitimerade sjuksköterskor till Hässleholms kommuns hemsjukvård på dagtid. I Hässleholms kommuns hemsjukvård får du möjligheten att vara en del av en spännande utveckling. Som sjuksköterska i vår organisation blir du en nyckelspelare i att ge trygg och professionell vård där den behövs som mest.   Det här erbjuder vi dig: Ett varierande och stimulerande arbete med punktinsatser och akuta insatser inom hemsjukvård Tillsvidareanställning på heltid med arbetstidsmått 38,25 timmar/vecka  Arbetstid dagtid med tjänstgöring var 5:e helg  Stöd av ett erfaret team och möjlighet att påverka och utveckla verksamheten Vi erbjuder även: Individanpassad introduktion som ger dig en trygg start Internutbildningar inom exempelvis sårvård, hygien, dokumentation, psykisk hälsa, demens och digitala system Arbetsgrupper där du får vara med och påverka utvecklingen av yrkesrollen och verksamheten Konkurrenskraftig lön och goda pendlingsmöjligheter Förmåner som friskvårdsbidrag och möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra lediga dagar Krav: Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • God datorvana (vi dokumenterar i Procapita) • B-körkort för manuellt växlad bil Meriterande: Vidareutbildning inom vård av äldre Vidareutbildning som distriktssköterska Vem är du? Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och gillar att ta ansvar. Du trivs med att arbeta självständigt, men samarbetar också gärna med kollegor. Du är lösningsfokuserad, stresstålig och har en positiv inställning. Vill du bli en del av ett engagerat team och bidra till trygg vård i människors vardag? Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag! Du delar våra värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

24 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Svetsare MIG/MAG - svart material
Ikett Personalpartner AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter en erfaren svetsare – någon som kan lägga svetsfog med precision, erfarenhet och yrkesstolthet till en av våra kunder i Höör. Du kommer att arbeta med MIG/MAG-svetsning i svart material, rörtråd från 5 mm upp till 30 mm. Vi söker dig som är trygg i att läsa ritningar och har vana vid svetsning i varierande tjocklekar. Hos vår kund får du varierade arbetsuppgifter och korta serier, vilket gör jobbet både utvecklande och omväxlande. Arbetsmoment: MIG/MAG-svetsning i svart material (6–30 mm) Svetsning med rörtråd (från 5 mm) Variation mellan olika projekt och detaljer Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Din profil Som person vill vi att du är ansvarstagande, flexibel, positiv, och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att: - Du har flera års erfarenhet av MIG/MAG-svetsning i svart material - Du har erfarenhet av att läsa och följa ritningar - Du är noggrann, självständig och trivs med ett högt tempo - Du gillar att jobba med varierande produkter - Du är självgående och noggrann - Körkort B Vi söker dig med erfarenhet och yrkesskicklighet. Vi tror att du som söker bor i närområdet. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

24 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Supply Chain Quality Engineer, Lund
Axis Communications AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Are you a person that thinks product quality is important and are interested in fulfillment processes? Do you like to work in a global environment and be responsible to secure deliveries and products to customer? Do you think it is fun to solve problems together with other people? Then this could be something for you! We are now looking for a Supply Chain Quality Engineer that will be a part of the Configuration and Logistic Center (CLC) Quality control team at Maskinvägen in Lund. Who is your future team You will be a member of the CLC Quality control team. The team consists of 5 supply chain quality engineers. They responsible for the quality assurance at our 7 CLC Globally (Lund, Bangkok, Budapest, Atlanta, Prague,2x Memphis,). The team support and guide each local CLCs quality organization in all quality related matters. Among other things, this includes auditing, supplier contacts, product inspections and setting processes for quality inspections. The team is also responsible for communication with internal stakeholders, conducting investigations and re-work at the CLCs. They are also a part of the Global supply chain organization and take part in cross functional activities to ensure customer satisfaction. Your main responsibilities as Supply Chain Quality Engineer are: * Follow up and analyze both internal and external quality progress * Maintain and improve processes and instructions at CLC's * Coordinate quality matters in own team and within Axis * Work closely with suppliers to monitor the quality of incoming materials * Lead the investigation of reported issues, implementing corrective and preventive actions to ensure product quality. * Carry out investigations, lead and follow up rework in production * Responsible for statistics and KPIs * Actively take part and lead continuous improvement activities using root cause analysis (RCA) * Collaborate with cross-functional teams to develop and implement improvements in our processes Who are you? We believe that you are an open minded and analytic person with a strong personal drive who pays attention to details. You have a positive mindset and are for sure a team player but also thrive working independently, planning, and managing your own activities. You have good organizational skills as well as ability to see both the details and the big picture making the right priorities. Teamwork is a crucial part of Axis success and as an employee we expect you to contribute to a good and productive work environment working with and supporting your coworkers towards success. To be without prestige is a success factor. We´d love to hear that you have/are * Worked with quality in a production environment at least 5 years * Strong knowledge and skills in a data analytic tool, preferably Qlik Sense * Have knowledge in an ERP system, preferably IFS * Proven experience in continuous improvements, lean activities and quality investigations * Good general supply chain knowledge * Knowledge about management systems, ISO9001, ISO14001 It is meriting if you also have: * Worked in a global organization and collaborated with people from different cultures * Have experience with digitization and automation * Fluent in Swedish and English, speaking and writing * Swedish driver's license The role will be based in Lund, occasional travel will be considered a natural part of the job. You will in this role be reporting to the Supply Chain Quality Manager. What Axis has to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications. We go through applications continuously so don't wait - send in your application today! In case of questions, please reach out to recruiting manager Duska Mastnak at +46 72 162 0140 if you have any questions.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Distriktssköterska till Vårdcentralen Delfinen i Höganäs
REGION SKÅNE
Distriktssköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Med närhet till havet och naturen på Kullahalvön ligger Vårdcentralen Delfinen placerad i pittoreska Höganäs, i nordvästra Skåne. Vårdcentralen ligger i centrala Höganäs med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Vi är en ackrediterad hälsovalsenhet och barnavårdscentral med cirka 8900 listade patienter och 400 inskrivna barn. På vårdcentralen är vi idag ungefär 35 medarbetare inom olika professioner såsom sjuksköterskor, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, psykologer, dietist, medicinska sekreterare specialister i allmänmedicin, ST och AT-läkare. Vi har flera sjuksköterskeledda mottagningar såsom diabetes, astma/KOL, hypertoni, förmaksflimmer och äldrevård. Vi har även riktade hälsosamtal för 40 och 50 -åringar samt hälsosamtal för personer med funktionsnedsättning. Hos oss är arbetsmiljön god, medarbetarna tar stort ansvar för verksamhetens utveckling, kvalitet och den sociala miljön. Vi har även ett väl utbyggt rondsystem där vi arbetar i tvärprofessionella team. Vi arbetar regelbundet med förbättringsarbete och har många nya och roliga projekt att se fram emot. ARBETSUPPGIFTER Vi ser med glädje fram emot att stärka sjuksköterskegruppen med dig som är nytänkande och engagerad som vill vara med och utveckla vårt team. Som distriktssköterska hos oss erbjuds du ett varierande arbete som främst innehåller distriktssköterskemottagning men även till viss del telefonrådgivning, triagering via telefon och chatt samt digitala möten. Därtill ingår handledning av sjuk- och distriktssköterskestudenter. Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter. Vi utgår ifrån att alla har en individuell inlärningsprocess och ser det som en självklarhet att du ska få stöd av kollegor för att trivas i din nya arbetsroll. Vår verksamhet är starkt utvecklingsorienterad och vi letar efter dig som tillsammans med oss är delaktig och drivande i våra olika förbättrings- och utvecklingsarbeten. Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter utifrån ditt intresse samt verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har vidareutbildning som distriktssköterska. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att trivas i rollen som distriktssköterska hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett välfungerande samarbete här på vårdcentralen. Du är pedagogisk och tycker om att lära ut och dela med dig av din kunskap. Det är viktigt för oss att du vill göra skillnad för våra patienter både i det stora och det lilla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Individ- och familjebehandlare
Visionellt AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Är du redo för en meningsfull karriär där du gör skillnad varje dag? Paideia Öppenvård söker nu engagerade socialpedagoger, socionomer och beteendevetare till vårt team! Vi på Paideia Öppenvård finns i södra Skåne och arbetar med barn, unga och familjer på uppdrag av socialtjänsten. Med över 15 års erfarenhet inom behandling har vi satt en hög standard för vårt arbete och strävar efter att bli den mest kvalitativa öppenvården i Skåne. Vår vision bygger på att relationer är vårt främsta verktyg för att uppnå verklig förändring, tillsammans med våra evidensbaserade behandlingsmetoder. Som behandlare i vår öppenvårdsverksamhet erbjuder du behandling i form av samtal till individer och familjer, både i klientens hem och i verksamhetens lokal i Malmö. Arbetet är självständigt och kräver struktur, disciplin samt en hög grad av professionalism. Du ansvarar för att genomföra samtal enligt verksamhetens metoder, journalföra dessa, samt följa vårdplaner och säkerställa att behandlingen håller hög kvalitet. Förmåner och Ersättning Ersättning: 9000 kr/mån per uppdrag på 10 timmar/v (endast tid med klient räknas). Utbildning: Gratis utbildning i våra metoder. Handledning: Extern handledning tillgänglig. Handkassa: Tillgång till handkassa för utlägg i möte med klient. Körersättning: Körersättning för transporter till och från klientbesök. Genomföra Samtal och Behandling Utföra samtal med klienter enligt fastställda vårdplaner och genomförandeplaner. Använd mallar och online verktyg under samtalen via surfplatta. Skapa och upprätthålla en god relation till individen och familjen. Säkerställa att alla samtal sker på ett säkert sätt och med hänsyn till GDPR. Dokumentation och Journalföring Journalföra varje samtal och träff med klienten. Sammanställa veckovisa rapporter med journaler, mätningar och skattningar för att skicka till berörd socialsekreterare och uppdragsgivare. Delta i månadsvisa uppföljningar och rapportera insatser till socialsekreterare. Planering och Uppföljning Skapa och uppdatera genomförandeplaner baserat på vårdplanen. Följa upp klientens framsteg och anpassa behandlingen vid behov. Delta i månadsvisa uppföljningar med klienter för att bedöma insatsens riktning. Rutiner och Processer Vara väl insatt i verksamhetens rutiner och behandlingsinsatserna innehåll. Hantera ekonomiska frågor och utlägg i samband med tjänsten. Planera och genomföra transporter i samband med klientbesök. Säkerhet och Avvikelsehantering Känna till och agera enligt verksamhetens säkerhetsrutiner. Skriva avvikelserapporter vid behov. Bedöma när en situation är akut och när det är nödvändigt att tillkalla polis eller andra nödtjänster. Kvalifikationer Relevant utbildning inom psykologi, socialt arbete eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av att arbeta med samtal och behandling av individer och familjer. Goda kunskaper i dokumentation och journalföring. Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Stark kommunikationsförmåga och professionellt förhållningssätt. Kunskap om GDPR och andra sekretessregler inom vårdsektorn. Arbetstider och Förväntningar Arbete sker både under och efter kontorstider samt helger. Tjänsten är baserad på utförda timmar med klienter, där tiden till och från en träff inte räknas in. Flexibel arbetsplats där samtal kan ske i verksamhetens lokal, klientens hem eller annan säker och lämplig plats. Vi söker dig som har: Minst 2 års erfarenhet av behandling. Minst 1,5 års utbildning inom beteendevetenskap, till exempel socionom eller socialpedagog. Tillgång till bil och körkort. Flexibilitet och tillgänglighet att arbeta kvällar och helger. God erfarenhet av dokumentation och journalföring. Förmåga att skapa goda relationer och ha en strukturerad arbetsmetod. Kunskap om behandlingsmetoden Motiverande Intervju (M.I). Goda sociala färdigheter och är en lagspelare. Förmåga att kommunicera väl och arbeta självständigt. Erfarenhet av att arbeta evidensbaserat utifrån vårdplanen. Ett starkt etos som leder arbetet och tar fullt ansvar i alla lägen. Vi erbjuder: Certifiering i vår egen behandlingsmetod. Extern handledning för att stärka kvaliteten och det professionella arbetssättet. Möjligheten att vara en del av ett erfaret team av socionomer med KBT-bakgrund och familjebehandling. En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att bygga starka relationer och göra en verklig skillnad. Intresserad? Vi rekryterar löpande - kom in med din ansökan! Besök vår hemsida för mer information: www.paideiaoppenvard.se Jassim Ahmadi Föreståndare Paideia Öppenvård Malmö, Skåne www.paideiaoppenvard.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
B2B-säljare till Newman Bil
Starfinder AB
Företagssäljare

Är du en relationsskapare som drivs av att göra affärer och skapa långsiktigt värde för dina kunder? Nu söker Newman Bil ytterligare en engagerad kollega som vill ta en nyckelroll inom försäljning av transportbilar och bli en del av vårt engagerade B2B-team. Tillsammans med ett gäng drivna och affärsfokuserade kollegor får du vara med och ta vår affär till nästa nivå. Hos oss präglas kulturen av tillit, eget ansvar och en miljö där du har stora möjligheter att påverka din vardag. Newman Bil är en väletablerad fullserviceanläggning i Hässleholm med stark lokal förankring och en passion för bilar, människor och kundupplevelse. Vi representerar några av marknadens mest välrenommerade varumärken och kombinerar det bästa av det personliga mötet med hög servicegrad och pålitliga lösningar. Om tjänsten Som B2B-säljare har du ett helhetsansvar genom hela försäljningsprocessen med särskilt fokus på att identifiera nya affärsmöjligheter och bygga din egen kundportfölj. Du spelar en central roll i att skapa starka relationer, representera välkända varumärken och guida varje kund till rätt lösning utifrån deras behov. Dina ansvarsområden inkluderar: Nykundsbearbetning och aktiv försäljning Leda hela försäljningsprocessen av transportbilar Skapa värde för kunden genom rådgivning och behovsbaserade lösningar Din profil Vi söker dig som är affärsmässig, lösningsorienterad och relationsskapande. Du har lätt för att anpassa dig till olika människor och situationer, trivs i ett högt tempo och gillar variation i vardagen. Med ett starkt intresse för både bilar och affärer är du en trygg rådgivare som bygger förtroende och långsiktiga samarbeten. Du trivs ute hos kund, där affärerna händer och ser bilen som ditt mobila kontor. Med en stark egen motor kombinerar du struktur med högt engagemang. Du tar initiativ, ser möjligheter och tvekar aldrig att kavla upp ärmarna för att driva affären hela vägen i mål. Kvalifikationer Du talar och skriver obehindrat på svenska Innehar B- körkort Erfarenhet inom försäljning Vi erbjuder dig Med starka varumärken, lokal förankring och service i toppklass ger vi dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas och växa i din roll. Du blir en del av ett erfaret team där laganda, kunskap och engagemang står i centrum.  I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Amanda Svenberg, 076 009 77 46. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ser fram emot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Erfarna truckförare med B1–B3 och god gaffelvana
MK Manning AB
Lager- och terminalpersonal

Erfarna truckförare med B1–B3 och god gaffelvana! Är du en skicklig truckförare med erfarenhet av att köra gaffeltruck och innehar behörigheterna B1–B3? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker nu flera erfarna truckförare till våra kunduppdrag inom lager och logistik. Du kommer arbeta med att lasta, lossa och hantera gods med hjälp av truck – främst motviktstruck och skjutstativtruck. Arbetsmiljön är fartfylld och kräver fokus, noggrannhet och ansvarstagande. Vi söker dig som har: Truckkort med behörighet B1–B3 (enligt TLP10) Dokumenterad erfarenhet av truckkörning, God vana vid lagerarbete God fysik och samarbetsförmåga Möjlighet att arbeta skift (dag/kväll) Grundläggande kunskaper i svenska eller engelska Meriterande: Erfarenhet av terminalarbete eller större logistikflöden Erfarenhet av scanners, WMS-system eller liknande Om anställningen Plats: KristianstadAnställningsform: Enligt överenskommelseStart: Enligt överenskommelse

24 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Över-/Specialistläkare, kardiologi till VO medicin i Kristianstad
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Vi är ca 2 600 medarbetare. Kardiologsektionen i Kristianstad är en del av verksamhetsområde medicin. Vi är för närvarande 14 specialister och fem ST-läkare. Inom verksamheten bedrivs en bred kardiologisk sjukvård med HIA, eftervårdsavdelningar och dagvårdsverksamhet inom flera områden. Vi har ett koronarangiolab som är öppet dagtid samt pacemakerverksamhet med operationer två-tre dagar i veckan samt en egen kardiologbakjourslinje dygnet runt. Därtill har vi en stor mottagningsverksamhet avseende arytmi, hjärtsvikt, ischemi, vitier samt GUCH och specialistsköterskemottagning inom förmaksflimmer, hjärtsvikt, pacemakerverksamhet och AK-mottagning. På kardiologsektionen har vi även en BMA som självständigt utför och tolkar ekokardiografier. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter hos oss innefattar att leda avdelningsarbete på HIA och på vår kardiologisk vårdavdelning, vilket även inkluderar handledning av yngre kollegor. Du bedriver kardiologmottagning inklusive ekokardiografisk undersökning och stöttar specialistsjuksköterskemottagning vid behov. Därtill deltar du i konsultverksamhet dagtid samt i kardiologbakjourslinje jourtid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. För tjänsten krävs specialistkompetens inom kardiologi. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att trivas hos oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, då vi värdesätter teamarbete. Ett gott bemötande gentemot patienter, närstående och medarbetare är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Om du har några frågor gällande tjänsten kan du höra av dig till Helena Wikström, sektionsansvarig läkare eller Helene Holmer, verksamhetschef ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Adjunkt i Lantbrukets byggnadsteknologi
Sveriges Lantbruksuniversitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Institutionen för biosystem och teknologi Vi söker dig som har goda kunskaper inom teknologi med särskilt fokus på lantbruksbyggnader, byggnadsfysik och inomhusklimat i djurhållningssammanhang. Om jobbet Arbetsuppgifterna är främst undervisning vid SLUs utbildningsprogram inom ramen för ämnet byggnadsteknologi, med fokus på ventilation, värme och materiallära inom kandidatprogrammet Lantmästare, men även andra kurser på grund- och avancerad nivå. Undervisningen bedrivs i samarbete med lärarkollegor och i nära kontakt med yrkesverksamma utanför universitetet. Undervisningen bedrivs på både svenska och engelska. Inom ramen för anställningen finns goda möjligheter till pedagogisk utbildning och fortbildning. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning även kursledning dvs helhetsansvar för planering, genomförande och utvärdering (både kvalitet och ekonomi) av kurser, utveckling av undervisningsmoment, handledning och utbildningsadministration. Praktiska arbetsuppgifter kan periodvis komma att ingå i tjänsten. Din bakgrund  Krav: • Relevant grundexamen på mastersnivå inom teknologi (t.ex. civilingenjör) eller motsvarande. • Goda språkkunskaper inom svenska och engelska i skrift och tal behövs.   Merit: • Erfarenhet från lantbruket och industrierfarenhet inom byggbranschen är mycket meriterande. • Du behöver ha ett brinnande pedagogiskt intresse. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till våra studenter. • Pedagogisk utbildning och/eller erfarenhet är starkt meriterande. • Du bör även ha ett starkt intresse för forskning och utveckling inom branschen. • Goda kunskaper inom teknologi med särskilt fokus på lantbruksbyggnader, byggnadsfysik och inomhusklimat i djurhållningssammanhang. • Det är meriterande om du har ett brett nätverk inom byggbranschen. Stor vikt läggs vid förmåga till samverkan och personliga egenskaper som bidrar till en god arbetsmiljö. Om oss Institutionen för Biosystem och teknologi utforskar samspelet mellan mark, växter, djur, miljö, klimat och människor i system för hållbar produktion av mat och förnyelsebara råvaror. Frågeställningarna inom undervisning och forskning kretsar kring hållbart och effektivt utnyttjande av begränsade resurser vid produktion i växthus, på åkrar och i stallar. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-08. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Elevassistent
Malmö kommun
Elevassistenter m.fl.

Ref: 20251669 Arbetsuppgifter Har du erfarenhet av att arbeta med olika funktionsvariationer? Brinner du för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt? Trivs du med att arbeta i arbetslag och skapa de bästa förutsättningarna för varje elev? Tycker du att kommunikation är spännande och du behärskar AKK? Då är detta en tjänst för dig! Vi vill skapa en trygg lärandemiljö där lusten att lära står i fokus och där elever och vuxna möter varandra med respekt. Som medarbetare i vår anpassade grundskola erbjuder vi dig ett varierande och intressant arbete. Du kommer att arbeta både under skoltid, fritidshem och i vår LSS-verksamhet. Uppdraget innebär att du tillsammans med övrig personal stödjer eleverna i deras kunskapsmässiga och sociala utveckling. I arbetet läggs stor vikt vid att utgå från elevernas funktionsvariation och att vara kommunikativ och tydliggörande i det dagliga arbetet. Eleverna har behov av hjälp i olika omvårdnadssituationer som t ex personlig hygien, av- och påklädning och matning. Eleverna har flertalet hjälpmedel som ståskal, gåstolar, arbetsstolar och rullstolar och det är vi som ser till att eleverna får ta del av detta under dagen. Kvalifikationer Du behöver vara flexibel, empatisk och lugn samt ha förmåga att ta eget ansvar i ditt arbete. God samarbetsförmåga och ett starkt engagemang. Du har ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete. Du deltar aktivt i skolans och arbetslagets olika gemensamma uppgifter samt bidrar med egna ideér och erfarenheter. Vi ser gärna att du har en god kunskap om skolans läroplan och andra dokument som styr skolans verksamhet. Vi söker dig som har lång erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med olika utmanade beteende och behov. Du är utbildad elevassistent eller har liknande utbildning alternativt mångårig erfarenhet av arbete i anpassad grundskola och elever med IF (intellektuell funktionsvariation). Du behöver även ha en avslutad gymnasieutbildning. Att möta barn och ungdomar med NPF samt kunna behärksa AKK är krav för tjänsterna.   Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Mellanhedsskolan har för närvarande en verksamhet för elever i förskoleklass till och med årskurs 9, samt anpassad grundskola för årskurs 1-9. Det går cirka 1100 elever på skolan. Skolan utökas successivt för att bli en fullskalig F-9-skola. Hösten 2022 tog Mellanhedsskolan över lokalerna som tidigare var Slottstadens skola. Det innebär att Mellanhedsskolan har verksamhet på två skolenheter. Mellanheden 1 har verksamhet för årskurs F-3 medan Mellanheden 2 (före detta Slottsstadens skola) har verksamhet för årskurs 4-9. Eleverna och de vuxna är organiserade i arbetslag. Klasslärare, lärare i fritidshem och elevassistenter arbetar tillsammans. Det möjliggör att få en helhetsbild av barnens utveckling och att tidigt uppmärksamma de barn som är i behov av särskilt stöd. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: 2025-08-11 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025