Kundtjänstmedarbetare
Jobbplats Sverige AB
Kundtjänstpersonal

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Teknikansvarig Kanalisation järnväg
Ramboll Sweden AB
Ljus-, ljud- och scentekniker

Om rollen Vi erbjuder dig möjligheten att använda ditt brinnande engagemang och kunskap för att stärka vårt järnvägsgäng i Sverige. Vill du arbeta nationellt och internationellt i en stor variation av uppdrag från tidiga utredningar till produktionsskede inom spårväg, järnväg och tunnelbana? Har du tidigare erfarenhet som teknikansvarig inom projektering av järnvägskanalisation? Får du energi av att utveckla din omgivning samt stötta dina mindre erfarna kollegor för att skapa hållbara spårbundna transportlösningar? Då är du den vi söker, och vi ser fram mot din ansökan. Ta möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade järnvägsgäng! Din nya befattning Som vår nya teknikansvarig kanalisation kommer du leda och driva kanalisationsprojektering i våra järnvägsuppdrag på något av våra svenska kontor. Du kommer att tillhöra vår bana- och mark-enhet inom divisionen Ramboll Global Rail i Sverige och arbeta tätt med dina andra järnvägskollegor. För oss är kvalitet och hållbarhet viktigt och vi strävar efter att alltid leverera lösningar med hög kvalitet och ett extra hållbarhetsfokus. Variationen i våra uppdrag är stor, vi arbetar både med några av Sveriges största järnvägsuppdrag, men likväl med mindre och komplexa uppdrag med hög grad av lösningsorientering mot både privata och offentliga beställare. Vi arbetare tätt tillsammans med kollegor på andra kontor, avdelningar och övriga länder inom Ramboll. Tillsammans har vi en bred erfarenhet av bana, el, kontaktledning, lågspänning, fjärrstyrning, tele, signal, mark, banunderbyggnad, kanalisation och kapacitetsutredning. Dina arbetsuppgifter varierar, men kan innefatta: Framtagning av bygghandlingar och förfrågningsunderlag inom kanalisation Ansvara för ekonomi, tidsplanering, kvalitet och resurser för teknikområdet inom uppdragen Samordning och upprättande av AMA- och tekniska beskrivningar Mentorskap/utveckling av juniora kollegor inom din teknik Bidra till utveckling inom teknikområdet, enhetens arbetssätt och digitala lösningar Vara en del i den kontinuerliga utvecklingen av enhetens arbetssätt och digitala lösningar Samverkan med kollegor både nationellt och internationellt Den vi söker När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet. Vi tror också att du Drivs av att utveckla kollegor, arbetssätt och verktyg Har ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt Prioriterar affärsmässighet i ditt arbete samt har en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer med kunder och kollegor Har stort engagemang för hållbarhet och en hållbar samhällsutveckling God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Motiveras av att vara en uppskattad del i ett samarbetsvänligt team Det är meriterande om du har erfarenhet av: Arbete i produktionsskede Både järnväg, spårväg och tunnelbana Tekniksamordning OpenRail Mer än ett teknikområde Vad vi kan erbjuda dig Att bli del i en engagerad och utvecklingsorienterad grupp med både junior och senior kompetens Nära samarbete och tillhörighet med övriga grupper inom vår nationella järnvägsdivision Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Anställningsprocessen pågår löpande med intervjuer och tillsättning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.

24 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Ekonomichef
Lunds Universitet
Ekonomi- och finanschefer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Den utlysta tjänsten är under 2025 placerad vid verksamheten CGB-kansli inom Naturvetenskapliga fakulteten, för att från och med 1 januari 2026 överföras till den nybildade Miljö- och geovetenskapliga institutionen inom samma fakultet. Genom att samla tidigare verksamheter från Centrum för miljö- och klimatvetenskap, Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap samt Geologiska institutionen kommer den nya institutionen att stärka kopplingen mellan olika forskningsfält, utveckla nya utbildningsprogram och främja samarbetet med samhället. Du kommer att arbeta inom ett nytt, samlat institutionskansli där alla institutionens gemensamma administrativa och tekniska stödfunktioner samt nätverksverksamheter finns. Dina närmaste kollegor kommer att finnas bland de som arbetar med att stötta grundutbildning samt forskarutbildning samt lärare och studierektor, där ni alla givetvis arbetar nära institutionens studenter. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos osshttps://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter Ekonomiarbetet vid Lunds universitet är i stor omfattning decentraliserat till bl.a. institutionerna. Universitetets centrala ekonomisektion arbetar med universitetets ekonomi- och inköpsprocesser samt systemstöd och är en verksamhet som ger utbildningar, råd, stöd och håller i nätverk inom Lunds universitet. På institutionen sker resursfördelning, budget, bokslut, prognoser, ekonomiska uppföljningar samt redovisningar. Som Ekonomichef på den nybildade institutionen kommer du ha verksamhets- personal- och arbetsmiljöansvar för ekonomifunktionen. Ekonomichefen leder, samordnar och utvecklar det ekonomiska arbetet inom MGeo. Rollen är ny och i den ingår att kommunicera, implementera och förankra ekonomiarbetet inom institutionen. Du har ansvar för institutionens löpande ekonomihantering och interna rutiner för ekonomisk planering, upprättande av budget, budgetuppföljningar, prognoser och ekonomiska analyser samt återrapportering uppåt i organisationen inom Lunds universitet. I arbetet har du stöd av en operativ avdelning som för närvarande består av sju kvalificerade ekonomer. I arbetsuppgifterna ingår även framtagande av ekonomiska rapporter och beslutsunderlag till institutionens ledning och styrelse. Ekonomichefen rapporterar både till den administrativa chefen och institutionens prefekt. Kvalifikationer Vi söker en person som har en god kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika parter. Du har ett lyhört ledarskap och förmåga att skapa engagemang, trovärdighet och delaktighet hos medarbetarna. Du samverkar genom att främja och utveckla andras idéer, med stöd av din kunskap, kompetens och erfarenhet av ekonomiarbete. Du tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi och optimism i kommunikation med andra. Du ska ha: - Ekonomiutbildning med ekonomisk examen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. - Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete, såväl operativt som strategiskt. - Erfarenhet och kunskap om olika ekonomisystem och finansieringsmodeller - Erfarenhet av hantering och rapportering av finansiella projekt. - God kommunikativ förmåga och förmåga att kommunicera ekonomi med de som inte är ekonomer.  - Du har chefs – och/eller ledarerfarenhet. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och har förmåga att delegera och organisera arbetet på ett utvecklande sätt. Hänsyn kommer att tas till engagemang och driv samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet inom institutionen. Arbetet innebär många kontakter på olika nivåer i organisationen och du förväntas kunna skapa goda relationer. Det är meriterande om du även har: - Kunskap om och erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt. - Erfarenhet av universitetets ekonomi- och rapporteringssystem. - Erfarenhet av hantering och redovisning av EU-projekt inom universitets- och högskolesektorn. - Kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete inom universitets- och högskolesektorn.  Villkor Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Intervjuer planeras att genomföras i våra lokaler 26 och 27 augusti.  Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla - personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. - CV, - examensbevis eller motsvarande - övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)   Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Subway Sandwich Artists / Restaurangbiträde
Glady Restaurants AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du ha ditt första jobb? Är du ung, energisk och sugen på att komma igång i arbetslivet? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som är glad, flexibel och tycker om att jobba med människor. Hos oss är det viktigt att både kunder och kollegor trivs – därför söker vi personer som sprider positiv energi och tar ansvar. Det här kan vara ditt första jobb – tidigare erfarenhet är inte ett krav, men det är självklart meriterande om du har arbetat med service eller liknande tidigare. Det viktigaste för oss är din inställning, vilja att lära och att du är en lagspelare. Vi erbjuder både heltid- och deltidsanställningar, perfekt både för dig som vill satsa på en karriär hos oss och för dig som söker extrajobb. Vad vi söker: Du är noggrann och gillar att ha ett högt tempo. Du kan ta eget ansvar. Du förstår och pratar svenska bra. Du gillar att arbeta i team och bidra till en god stämning. Arbetsuppgifter: Försäljning och tillredning av våra produkter. Säkerställa att restaurangen är ren och välkomnande. Ge varje kund ett trevligt bemötande – vi vill att de ska vilja komma tillbaka! Vi är en del av världens största snabbmatskedja – men för oss handlar det inte bara om att göra Subs, utan om att skapa en upplevelse för varje kund. Här får du chansen att utvecklas – hur långt du går avgör du själv. Vår restaurang har öppet dag, kväll och helg, så vi ser gärna att du kan arbeta varierande tider. Självklart har vi kollektivavtal med avtalsenliga villkor. Låter det intressant? Vi anställer löpande – vänta inte med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lastbilschaufför
AMT Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

AMT Transport AB söker lastbilschaufför för linjetrafik mellan Helsingborg och Stockholm. Körning med dragbil+trailer, man börjar lasta i Helsingborg runt 16.00 och man är tillbaka i Helsingborg dagen därpå på kvällen någon gång. Vi försöker hålla oss till att man kör 2 last i veckan sen ledig 3-4 dagar. Vi erbjuder 100% anställning, rullande schema, lön enligt transportavtal. Meriterande om man har tidigare erfarenhet av kyl och frystransporter. Omgående start. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Senior Linux Administrator
Academic Work Sweden AB
Systemadministratörer

Motivated to work with automation at a leading scientific research laboratory? Join our client's IT Infrastructure & Operations group as a Senior Linux System Administrator / Engineer! OM TJÄNSTEN In this key technical role, you will work alongside a skilled team of engineers and technicians to design, deploy, and support critical IT services. You will participate in a variety of projects, provide advanced support to power users, and help drive our automation and infrastructure-as-code initiatives. You are offered - You will have the unique opportunity to contribute to the development of a highly advanced research facility, working with talented and passionate people at the forefront of science and technology - As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Collaborate within a team of skilled engineers and technicians * Monitor and maintain systems to ensure high availability and reliability * Develop new Ansible playbooks and maintain/update existing Ansible roles * Contribute to project work, such as central logging or analytics tools (e.g., based on OpenSearch) * Maintain and update DNS and DHCP servers (PowerDNS and ISC Kea) * Deploy, configure, and manage OpenLDAP servers * Participate in the design and deployment of virtualization and distributed storage solutions * Document processes and configurations clearly * Provide technical support and guidance to users and colleagues VI SÖKER DIG SOM - Expertise with Linux (CentOS, Debian, Red Hat, or Ubuntu distributions) - Experience with infrastructure-as-code tools (e.g., Ansible, Puppet, or Salt) - Experience managing LDAP services (e.g., OpenLDAP) - Proficient in scripting (Bash and Python) - Experience with version control systems (e.g., Git) - Familiarity with image building tools (e.g., HashiCorp Packer) - Experience with virtualization platforms (oVirt, Proxmox, Nutanix, VMware) - Knowledge of distributed storage solutions (e.g., Ceph, GPFS) - Experience managing DNS/DHCP (e.g., PowerDNS, ISC DHCP, ISC Kea) - Experience with automation platforms (e.g., AWX, AAP, Rundeck) - Good written and spoken communication skills in English It is meritorious if you have - Bachelor’s degree in computer science, Information Technology, or a related field (or equivalent experience) - RHCE, LPIC-3, LFCS certifications To succeed in the role, your personal skills are: * Supportive * Orderly * Responsible * Respectful Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lärare i fritidshem/fritidspedagog till Nyvångsskolan i Kävlinge kommun
Kävlinge kommun
Fritidspedagoger

Om tjänsten Som fritidspedagog ansvarar du tillsammans med dina kollegor för planering, genomförande, reflektion och utvärdering av fritidsverksamheten. Du erbjuder en stimulerande och utmanande undervisning genom aktiviteter som bidrar till elevernas utveckling och lärande och ger dem en meningsfull och rolig fritid. I rollen ingår också att komplettera den pedagogiska verksamheten i klassrummet. Tillsammans med ditt arbetslag skapar du goda lärmiljöer och möjligheter för ett kreativt lärande. Genom ett skapande, problemlösande och utforskande arbetssätt där lek och rörelse är en självklar del av undervisningen ger du eleverna möjlighet att lära sig på bästa sätt. Du är väl förankrad i rådande styrdokument och ansvarar för att skolan arbetar mot uppställda mål och för den pedagogiska utvecklingen framåt. Är du den vi söker? Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog eller lärare i fritidshem. I ditt arbete har du tydligt elevfokus, är engagerad i pedagogiskt utvecklingsarbete och ser möjligheter snarare än hinder. Du är en tydlig ledare som är målinriktad och tycker det är viktigt att ha en bra relation till elever, föräldrar och kollegor. Vi tror också att du har en god samarbetsförmåga och god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du är van att arbeta med digitala verktyg och kommer med nya tankar och idéer till vår verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du dessutom är behörig i något av följande ämnen: svenska/engelska/matematik eller teknik. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad under läsår 2025/2026 med eventuell möjlighet till förlängning.  När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Utdraget vi efterfrågar är "Skola eller förskola" och du behöver själv begära ut utdraget som du hittar på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId. Nyvångsskolan är en F-6 skola belägen i centrala Löddeköpinge med närhet till natur. Skolan är nybyggd och utrustad med kreativa och stimulerande lärmiljöer, till gagn för elevernas kreativitet och möjligheter att utvecklas. Är du intresserad av att arbeta med IKT är dina förutsättningar optimala här hos oss. Behörigheten på skolan är hög. Återkommande undersökningar visar på goda resultat och vi har höga förväntningar på eleverna. Vi tror på samverkan och det finns en stark vi-känsla. Genom elevernas delaktighet och inflytande i kunskapsutvecklingen samt kontinuerligt arbete med EQ (emotionell intelligens) vill vi att våra elever går vidare med hög måluppfyllsele och god värdegrund. Tillsammans skapar vi trivsel och kunniga elever! Att förbättra kvalitén genom uppföljning, utvärdering och utveckling är grundläggande för oss. Det gör vi genom att kontinuerligt säkerställa det systematiska kvalitetsarbetet. Vårt arbete utgår från ett kollegialt lärande och en delarkultur där vi regelbundet träffar kollegor för att säkerställa en god kvalitativ undervisning med eleven i fokus. Varje elev har en egen lärplatta och i samtliga klassrum finns teknisk utrustning som Smartboards och Apple-TV. Till vår hjälp finns stödfunktioner för tekniska program och hjälpmedel som arbetar för att underlätta elevens lärande och pedagogens arbete. Som en naturlig följd av 1:1-satsningen har våra pedagoger tillgång till personliga datorer och även lärplattor. Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Specialpedagog riktad mot åk 4-6 till Nyvångsskolan i Kävlinge kommun
Kävlinge kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Om tjänsten Goda relationer till elever och kollegor är viktiga framgångsfaktorer för oss – alla elever ska känna sig trygga och få göra sin röst hörd! Som lärare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att inspirera, stimulera, ställa krav och göra det möjligt för varje elev att utvecklas utifrån sina förutsättningar och nå goda resultat. Du är väl förankrad i rådande styrdokument och arbetar medvetet med elevers inflytande och delaktighet. Ditt arbete vilar på en vetenskaplig grund där du ansvarar för att skolan arbetar mot uppställda mål och för den pedagogiska utvecklingen framåt. Är du den vi söker? Vi söker dig som har lärarlegitimation och specialpedagogutbildning samt har erfarenhet av att arbeta som specialpedagog. I ditt arbete har du tydligt elevfokus, ser den kompetenta eleven, är engagerad i pedagogiskt utvecklingsarbete och ser möjligheter snarare än hinder. Du har goda kunskaper i de ämnen du undervisar i. Med din drivkraft och ditt engagemang inspirerar du dina elever. Du är tydlig, målinriktad och tycker det är viktigt att ha en bra relation till elever, föräldrar och kollegor. I ditt arbete är du positiv och engagerad, har god samarbetsförmåga samt känner dig bekväm med att kommunicera både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Om anställningen Anställningen är ett vikariat under läsår 2025/2026.  När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Utdraget vi efterfrågar är "Skola eller förskola" och du behöver själv begära ut utdraget som du hittar på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId. Nyvångsskolan är en F-6 skola belägen i centrala Löddeköpinge med närhet till natur. Skolan är nybyggd och utrustad med kreativa och stimulerande lärmiljöer, till gagn för elevernas kreativitet och möjligheter att utvecklas. Är du intresserad av att arbeta med IKT är dina förutsättningar optimala här hos oss. Behörigheten på skolan är hög. Återkommande undersökningar visar på goda resultat och vi har höga förväntningar på eleverna. Vi tror på samverkan och det finns en stark vi-känsla. Genom elevernas delaktighet och inflytande i kunskapsutvecklingen samt kontinuerligt arbete med EQ (emotionell intelligens) vill vi att våra elever går vidare med hög måluppfyllsele och god värdegrund. Tillsammans skapar vi trivsel och kunniga elever! Att förbättra kvalitén genom uppföljning, utvärdering och utveckling är grundläggande för oss. Det gör vi genom att kontinuerligt säkerställa det systematiska kvalitetsarbetet. Vårt arbete utgår från ett kollegialt lärande och en delarkultur där vi regelbundet träffar kollegor för att säkerställa en god kvalitativ undervisning med eleven i fokus. Varje elev har en egen lärplatta och i samtliga klassrum finns teknisk utrustning som Smartboards och Apple-TV. Till vår hjälp finns stödfunktioner för tekniska program och hjälpmedel som arbetar för att underlätta elevens lärande och pedagogens arbete. Som en naturlig följd av 1:1-satsningen har våra pedagoger tillgång till personliga datorer och även lärplattor. Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Städare/Lokalvårdare
HCS Städ AB
Städare

HCS STÄD AB är ett Malmöbaserat klimatsmart städföretag som har höga ambitioner när det gäller att ge våra kunder god service och samtidigt värna vår miljö. För oss är det viktigt att vår personal trivs och är lika engagerade i verksamheten som vi är. Vi erbjuder tjänster inom hemstädning för privat personer överallt i Skåne. OBS!!!! VÄNLIGEN ENDAST OM DU HAR KÖRKORT Beskrivning Just nu söker vi omgående en noggrann och lojal städare till vårt trevliga team. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Arbetet är förlagt under dagtid på vardagar. Kvalifikationer Vi söker nu dig som kan ge god service, är noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad och självständig. Utöver detta ser vi gärna att du är en positiv och utåtriktad person. Du kan kommunicera på svenska eller engelska. Vi tror att du liksom vi tycker om att arbeta med städning och service samt drivs av att göra kunder nöjda! Körkort krävs, då du kommer att använda våra företagsbilar Du ska kunna prata svenska (krav) Tjänsten: 50%- Mejla oss din ansökan på [email protected] kontakt: Anita HCS STÄD AB Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Boulevard i Kristianstad

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek Boulevard i KristianstadVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek Boulevard Kristianstad. Apoteket ligger i hjärtat av Kristianstad i en citygalleria med en härlig mix av lokala butikskoncept . Vi som jobbar här är team i olika åldrar som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Vill du bli en del av oss, ha kul och hjälpa kunderna till en bättre hälsa? Sök då tjänsten! Kristianstad ligger i nordöstra delen av Skåne, vi har nära både till Åhus sandstränder och Blekinges skärgård. Du kan ta Skåneexpressen eller tåg hit från Malmö och Lund på 1-1,5 timme samt tåg till Helsingborg, Alvesta och Karlskrona också på samma tid. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 11-16 på söndagar. Vi erbjuder ett tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Saga Aziz team. Önskad start enligt överenskommelse Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Saga Aziz på tel. 0701-982266 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

23 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025