At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job summary Global Information Management (Global IM) supports the Tetra Pak Group with all aspects of Information Management. We set the information management strategy and standards and work together with Tetra Pak’s Global Process Owners to automate our business processes making sure we run projects & services that provide the greatest value for Tetra Pak and its Customers. Global IM has approx. 850 employees in four main sites: Chakan in India, Lund in Sweden, Denton in the USA and in Singapore. Innovation is at the core of everything we do at Tetra Pak and strengthens our commitment to making food safe and available, everywhere. You will be based in Lund, Sweden but you will work in a global arena. What you will do As a part of Product team, you will be focusing on cloud infrastructure provisioning, administration, automation, configuring security policies, bringing initiatives to optimize cost, etc. You will be performing security assessment of cloud resources and take initiatives to improve security posture. You will get to communicate with stakeholders and help to migrate their workloads to a new Enterprise Scale environment You will have the opportunity to work with colleagues from different parts of the world. We believe you have To excel in this role, we expect you to possess the following knowledge and experience: Technical Skills & Expertise • Strong hands-on experience in managing Azure infrastructure • Extensive experience in the following areas: • Azure Policies • Azure Networking • Azure Security • Terraform Automation General • Azure Kubernetes Services • Experience in deploying cloud resources using Infrastructure as Code (IaC) e.g. Terraform, Ansible • Experience in CI/CD implementation (GitHub Actions/Azure DevOps) • Strong hands-on experience in managing Containers and Kubernetes (AKS) • Identify potential threats and weaknesses of existing cloud infrastructure and conduct regular security assessments Qualifications • Minimum 3+ years of experience in Azure administration • Must have 1+ years of experience in implementing IaC, Kubernetes, and CI/CD pipelines (does this still apply to the more junior position?) • AZ-104 and AZ-500 Microsoft certifications will be added advantage It would be considered a merit if you also have experience in these areas: • Experience working in Agile & DevOps environments • Good to have experience in managing complex cloud infrastructure We are looking for a self-motivated person who is comfortable conducting knowledge transfer sessions within the team and with stakeholders. You have a passion for taking initiative and are eager to learn and develop your skills. You thrive in a global environment and can collaborate with people at all levels and from different backgrounds. We offer you • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply now! There is a preferred candidate Please complete and submit your CV in English to [email protected] no later than 2025-07-08
Om företaget VVS-montören startade år 2010 är åtta anställda. Vi arbetar med service, entreprenad stora som små uppdrag. Nu söker vi en VVS-montör som ska ha Kristianstad med omnejd som arbetsfält. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en noggrann, självständig och serviceinriktad VVS-montör till vårt växande team. Du kommer att arbeta med installation, reparation och underhåll av VVS-system hos både privatpersoner, företag och i nyproduktion. Vi erbjuder ett varierat arbete där du får möjlighet att arbeta med allt från mindre serviceuppdrag till entreprenader. Du utgår från hemmet med företagets bil och arbetar både självständigt och tillsammans med en kollega beroende på jobbets storlek. • Installation av vatten-, avlopps- och värmesystem • Service och felsökning av befintliga VVS-anläggningar • Deltagande i ny- och ombyggnadsprojekt • Kundkontakt och planering av egna arbeten • Säkerställa att arbetet utförs enligt gällande branschregler Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har: • Yrkesbevis som VVS-montör (eller motsvarande erfarenhet) • Minst ett par års erfarenhet av liknande arbete där du jobbat serviceinriktat med kunden i fokus. • B-körkort (krav) • God svenska i tal och skrift • Vana av att arbeta självständigt och ta ansvar Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av svetsning (PE, gas, TIG) • Certifikat inom Säker Vatten • Erfarenhet från både entreprenad och service Vi erbjuder dig Vi erbjuder en utvecklande roll i ett stabilt mindre familjeföretag. Vi har ett positivt arbetsklimat med engagerade kollegor och skapar tillsammans mycket vardagsglädje! Vi erbjuder: • Kollektivavtal och bra villkor • Företagsbil som du utgår med från hemmet • Trygg anställning i ett stabilt och välrenommerat företag • Möjlighet till utveckling • Trivselaktiviteter regelbundet • Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö Information och kontakt Arbetstiderna är förlagda på dagtid och tjänsten är på heltid. Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 27 juli 2025. Tillträde snarast efter överenskommelse. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta Andree Raasum telefon: 0733 - 90 60 66. [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en framåtanda. Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som gör vardagen för kommunens invånare lite bättre, idag och varje morgondag. Hos oss i Höganäs skapar du mening på din arbetsplats och levererar verklig nytta till samhället. Kultur- och fritidsförvaltningen öppnar upp för en värld av aktiva upplevelser för våra kära kullabor. Hos oss handlar det inte endast om att driva verksamheter och stötta föreningar, utan om att skapa en plattform för en fantastisk uppväxt för våra barn och unga. Så, varför inte bli en del av de aktiva och kulturella äventyr vi har att erbjuda? Det är en inbjudan till att vara med på en resa där vi inte bara förvaltar – vi skapar! Eric Ruuth kulturhus är ett nav i kommunens kulturliv. Här finns kulturskola och ungdomsverksamhet samt ett nära samarbete med ortens orkestrar, totalt är vi 35 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Under hösten kommer ett par av våra fritidsledare att vara deltidslediga, vi söker därför två nya medarbetare på 70%. Vill du vara en av oss, vi som varje dag möter kommunens fantastiska ungdomar? Ungdomar, som ger oss både skrattrynkor och gråa hår. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera aktiviteter, utifrån ungdomarnas intressen och behov. Att samtala och skapa relationer med ungdomar är något som måste kännas naturligt för dig. Tillsammans skapar vi trygga och välkomnade mötesplatser, för detta behövs det att du kan jobba individuellt men även i grupp. Vi bemannar totalt 5 fritidsgårdar, 4 med fasta lokaler och 1 mobil fritidsgård, för ungdomar i vår målgrupp som är från årskurs 6 tom 17 år. Vi på Eric Ruuth kulturhus arbetar tillsammans för kommunens barn och unga. Vi planerar och genomför utöver vår ordinarie verksamhet också olika aktiviteter i samband med skolornas lov, samt kommunens egna ungdomssatsning Summerkick. Arbetet är förlagt till kvällar och helger och det är därför viktigt att du trivs med ett varierat schema. KVALIFIKATIONER Du är en person som: • känner stort engagemang och glädje i att få arbeta tillsammans med ungdomar och att ta till vara på ungdomarnas egna intressen och initiativ osamt att coacha de vidare. • är trygg i dig själv och uppvisar en hög grad av mognad och självkännedom. • har erfarenhet av liknande arbete med ungdomar. • är utbildad fritidsledare eller motsvarande utbildning som vi anser vara likvärdig. Körkort är meriterande. Inför en eventuell anställning kommer polisregisterutdrag att efterfrågas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Ljungen. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Ljungen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Välkommen till en varm och engagerad arbetsplats mitt i hjärtat av Skåne. Här arbetar du tillsammans med ett sammansvetsat team av tre farmaceuter och en egenvårdsrådgivare i en miljö där samarbete och omtanke står i fokus. Apoteket ligger centralt med närhet till allt och är det enda på orten – vilket gör oss till en självklar och uppskattad del av samhället. Med bara 30 minuter till Helsingborg, Lund och Malmö är vi både lättillgängliga och strategiskt placerade. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-18.00 och lördagar 10.00-15.00. Välkommen till Apoteket!
SENIOR PROJEKTLEDARE TILL W5 SOLUTIONS I ÄLMHULT Vi söker nu en eller flera erfarna och drivna seniora projektledare. I denna roll kommer du att leda och driva projekt inom produktområdena elverk, simulatorer, batterier och laddare. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra projekt levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Projektledningen kommer ske både nationellt och internationellt vilket ger dig stora möjligheter att arbeta nära våra kunder i varierande projekt. Du ingår i ett kompetent team av projektledare som har kommersiellt och tekniskt fokus och som sätter en ära i att leverera enligt kundernas förväntningar, till rätt kvalitet och i rätt tid. Som Projektledare är du ofta med redan i anbudsarbetet tillsammans med sälj, du startar upp projektet och tillsammans med produktledaren sätter du systemarkitekturen innan du med hela teamet utvecklar och levererar enligt kundkraven. I teamet har du tillgång till kompetenta ingenjörer, inköpare och produktionspersonal, där du själv har rollen som lagkapten och är den som leder och koordinerar projektet från start till slut, genom planering, arbetsfördelning och uppföljning. Du säkerställer att projektet uppfyller kundernas krav och förväntningar, hanterar projektbudget och resurser effektivt samt identifierar och hanterar risker samt implementerar åtgärder för att minimera dem. Brinner du för kommunikation, att inkludera och dra fördel av kollegors erfarenheter och kompetens samt är en naturlig ledare, då kan W5 vara rätt arbetsplats för dig, där får du möjlighet att utvecklas, både personligt och professionellt. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att ständigt utveckla både dig själv, kollegor och verksamheten. I rollen ingår också att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, ett steg som vi hoppas kan vara intressant för dig! W5:s kunder är främst i den svenska och internationella försvarssektorn, en bransch som vi gärna ser att du har erfarenhet av eller har intresse för. Visst låter detta som en spännande roll i en bransch med högt säkerhetstänk och med ett viktigt syfte både nationellt och internationellt? Välkommen till oss! DIN PROFIL Du som antar denna utmaning är troligen utbildad ingenjör eller har motsvarande praktisk erfarenhet som projektledare. Du är van att verka inom tillverkningsindustrin, allra helst i en internationell miljö. Vidare är du trygg och självgående i det kravställande arbetet och besitter goda tekniska kunskaper inom t.ex. el, mekanik och automation. Ditt goda affärssinne ser vi som en självklarhet, likaså att du är van att driva och slutföra projekt enligt uppsatt budget och tids- och leveransplaner. Du är naturligt driven och har förmågan att på ett strukturerat sätt skapa förutsättningar för dig och teamet att gemensamt nå framgångar och goda resultat. Som person är du självgående, kommunikativ och gillar att arbeta i team. Du drivs av att nå mål och ha flerårig erfarenhet av att leda och slutföra projekt. Vidare har du en god social kompetens och brinner för att coacha och utveckla dina kollegor till deras fulla potential. Självklart har du även goda administrativa kunskaper och gillar att jobba systematiskt och effektivt. Vi ställer krav på B-körkort då tjänsteresor kan förekomma, såväl inom som utom Sverige. Du talar flytande svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan redan i dag!
Skanörs skola, Skanörsgården och Skanörs förskola bildar tillsammans Skanörs rektorsområde. En verksamhet som sträcker sig från ett års ålder upp till 16 år. I rektorsområdet är vi ca 90 medarbetare och ca 550 barn/elever fördelade på våra tre enheter. Enheterna ligger med kortare promenadavstånd från varandra. Skanörs skola är vacker belägen i mitten av Skanör med närhet både till hav och naturområden. Vår skola är en tvåparallellig F-9 skola. Skanörs skola är en skola med målmedvetna och studiemotiverade elever samt driven och kunnig personal vilket visar sig i de goda resultat som eleverna når. Här möts du av engagerade kollegor och ett arbetssätt som bygger på att alla är olika men lika mycket värda. På Skanörs skola vet vi att personal som mår bra också kommer att se till även eleverna mår bra. Samarbetskulturen på vår skola beskrivs bäst med ordet tillsammans, ett tillsammans som har fokus på elevernas behov och resultat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad - varje dag! På Skanörs skola arbetar vi tillsammans för att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande lärmiljö för alla våra elever. Nu söker vi en engagerad och legitimerad lärare i matematik och No för årskurs 7-9 till en heltidstjänst. Utöver att undervisa i matematik och No för årskurs 7-9 kommer du att samarbeta med kollegor i arbetslag, ämnesgrupper och elevhälsoteamet. I samråd med övriga lärare kommer du att ansvara för elevernas kunskapsinlärning samt leda och utveckla det pedagogiska arbetet mot de uppsatta målen. Du ska handleda, utmana och stödja eleverna i deras individuella utveckling och lärande. I arbetsuppgifterna ingår självklart också mentorskap, föräldrakontakter samt aktivt deltagande i andra delar av skolans verksamhet. Du har hög grad av ansvarskänsla och arbetar i enlighet med våra styrdokument. Du är väl insatt i styrdokumenten och planerar din undervisning utifrån dem. Du anpassar med lätthet arbetssätt efter ändrade förutsättningar och agerar prestigelöst i samband med förändringar och i samarbete med andra. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare i matematik och No Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång. Du tar även ansvar för det gemensamma resultatet. Du kommer med förslag på lösningar samt erkänner misstag och arbetar för att rätta till dem. Du håller uppsatta tidsramar. Du är duktig på att identifiera och utveckla relationer. Du delar med dig av din kunskap, stöttar även andras idéer samt arbetar kollegialt. Du behöver ha erfarenhet och en god förmåga att arbeta i arbetslag. Du behöver kunna uttrycka dig i svenska på ett bra och tydligt sätt, både i tal och skrift. Du försäkrar dig om att mottagaren har uppfattat budskapet korrekt. Du lyssnar aktivt på andra och ställer frågor för att få förtydliganden. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
SYSTEMINGENJÖR TILL W5 SOLUTION I ÄLMHULT Som Systemingenjör tillhör du vårt utvecklingsteam bestående av mekanik-, el- och elektronikkonstruktörer samt mjukvaruutvecklare, ILS-, test- och verifieringsingenjörer. Du har en central och viktig roll i organisationen där du arbetar produktionsnära tillsammans med dina kollegor. ARBETSUPPGIFTER Som Systemingenjör hos oss får du en nyckelroll i våra projekt där du ansvarar för att samordna tekniska lösningar och säkerställa att alla delar fungerar som en helhet. Du arbetar tvärfunktionellt med kollegor inom utveckling, produktion, inköp och kvalitét – från förstudie till leverans. Som Systemingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:Utveckla systemarkitektur och tekniska lösningar i samarbete med olika teknikområden. Hantera krav från kund till färdig lösning med full spårbarhet. Koordinera tekniska aktiviteter och bidra till projektplanering. Delta i tekniska granskningar, verifiering och validering. Medverka vid integration och test av system. Ha teknisk dialog med kunder och leverantörer. Vidare kommer du även att arbeta en del med riskanalyser kopplat till el- och maskinsäkerhet. Till rollen hör även att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, inget är så bra utan att det kan bli bättre. Du arbetar tillsammans med andra kollegor i att ta in och bryta ner kravspecifikationer från kunder samt utveckla framtidens tekniska lösningar till både den svenska och internationella försvarssektorn. Hos oss får du en bra möjlighet till både professionell och personlig utveckling i en bransch som ligger helt rätt i tiden och där den trygga orderstocken växer kontinuerligt. Vi arbetar i projektteam och verkar alltid för det goda samarbetet mellan såväl lokala som nationella kollegor! PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en högskole- eller universitetsutbildning som ingenjör, antingen inom el, elektronik eller mekanik, med flera års praktisk erfarenhet. Du har ett genuint intresse för teknik och tekniska lösningar samt god vana av att jobba i kravställande position. Har du tidigare jobbat inom eller mot försvarsindustrin är detta meriterande. Med stor nyfikenhet och kreativitet driver du ditt arbete framåt. Att jobba i projektform är något du trivs med, du är en god lagspelare som vill bidra med ett gott samarbete. Med sinne för ordning och struktur tror vi att du har rätt förutsättningar för att trivas i en projektinriktad organisation med en familjär och genuin kultur. Det är meriterande om du har kännedom om EN_81346 - Struktureringsprinciper och referensbeteckningar, som är en grundläggande filosofi i vårt systemarbete. Att du skriver och talar svenska och engelska flytande ser vi som en självklarhet, samt att du har B-körkort då tjänsteresor förekommer. Tillväxtresan för W5 Solutions kommer bidra med ett flertal spännande tjänster inom utveckling, projektledning, försäljning och inköp. Missa inte möjligheten att bli en del av ett kompetent team och ett attraktivt och framåtriktat företag i Älmhult! Välkommen med din ansökan redan i dag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vill du jobba med varierande uppgifter i alla delar av utvecklingsprocessen? Fortsätt då att läsa! Vi på Axis Communications söker fler .net utvecklare som vill arbeta med innovativa lösningar till vår marknadsledande verksamhet inom bland annat nätverksvideo. Ditt framtida team Teamet består idag av tre mjukvaruutvecklare och en QA-ingenjör. Vi värdesätter teamarbete och jobbar agilt med mycket parprogrammering och kontinuerliga delleveranser. Varje dag börjar med ett stand up möte där retrospektiv och interna reflektioner hör till de vanliga rutinerna. Vi är övertygade om att självgående team där alla individer blir hörda är grunden för en innovativ arbetskultur. Always open är en av våra viktigaste värderingar, vilket för oss innebär att vi lyssnar på och värdesätter alla idéer för att förbättra och skapa bra lösningar för slutanvändaren. Vi anser också att beslut så långt som möjligt ska fattas av den eller de personer som berörs av beslutet. Vad du kommer att göra Du kommer att vara delaktig i att ta fram end-to-end lösningen som knyter ihop slutanvändare med vårt växande utbud av kameror och hårdvara. Tillsammans med ditt team kommer du att utveckla Axis eget VMS; AXIS Camera Station, som vi skriver i C#. Läs gärna mer här: https://www.axis.com/products/axis-camera-station-pro Vem är du? Som person är du driven, ansvarstagande och hittar innovativa lösningar för att bidra till vår utveckling framåt. Vi gillar att utmana och bli utmanade, så var redo att tänka utanför boxen! Du tycker att systemdesign och applikationsutveckling är bland det bästa som finns och har flera års erfarenhet av att jobba med C#/.NET och AWS. Självklart tycker du också att det är kul med ny teknik och utmanande problemställningar. Vi hoppas att du uppfyller dessa krav: * Civilingenjör eller Högskoleingenjör i Datateknik eller motsvarande * 5+ år av arbetslivserfarenhet inom programutveckling med C#/.Net och AWS * Erfarenhet med API:er som REST och/eller GraphQL Vi ser det som ett plus om du har erfarenhet av: * Azure * DataDog * WPF Ta en titt på https://youtu.be/Ua3pSTq_xuA om du vill få en inblick i hur det är att jobba som utvecklare hos oss. Vad har Axis att erbjuda? På Axis erbjuder vi möjligheten att arbeta med erfarna kollegor i en global miljö med många möjligheter. För oss är din framtida karriär och utveckling viktig. Vår företagskultur är central - där jämställdhet, laganda och att ha roligt är nyckeln! Vi vill att du ska trivas hos oss och därför erbjuder vi förmåner som flexibla arbetstider, fredagkaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några. Redo att söka? Låter detta som det du söker? Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du några frågor eller vill höra mer om rollen kontakta gärna rekryterande chef Guillermo Sagastume på 046 272 1800.
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Vikarierande studieadministratör, 100 % under 12 månader Innehåll och arbetsuppgifter Som studieadministratör tillhör du det administrativa kansliet vid Odontologiska fakulteten. I rollen som studieadministratör ingår du i det studieadministrativa teamet som består av studieadministratörer och utbildningshandläggare. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i teamet nära kurs- och examinationsansvariga och med studentkontakter. En viktig arbetsuppgift är att administrativt stödja kurs- och examinationsansvariga för planering och genomförande av fakultetens utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår all typ av studieadministration såsom administration av kurshemsidor i lärplattformen Canvas, examinationsadministration, och bevakning av funktionsmejl. Observera att dessa arbetsuppgifter endast utgör exempel och att andra utbildningsadministrativa arbetsuppgifter också kan förekomma. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras efter hand. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av studieadministrativt arbete, gärna inom universitets - och högskolesektorn. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utbildningsadministrativa verktyg som Ladok, Canvas och Inspera. Vi vill att du är van och bekväm med att arbeta i en digital miljö, med många digitala verktyg och förutsätter att är väl förtrogen med exempelvis MS Office. Du gillar att arbeta som ett administrativt nav i en dynamisk universitetsmiljö. Du har intresse och förmåga att hjälpa andra och är lösningsinriktad. Du är noggrann och har förmåga att se din roll och dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang. Du kommer att ingå i ett mindre team med kollegor, och det är viktigt att du uppskattar att arbeta och utvecklas tillsammans med andra. Samtidigt är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och ta ett eget ansvar för att arbetet ska utföras så korrekt som möjligt. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi befinner oss i en händelserik arbetsmiljö, där arbetsinnehåll, samarbetsparter och verktyg kan förändras över tid, vilket vi önskar att du finner positivt och stimulerande. Egna erfarenheter av studier vid universitet eller högskola är meriterande. Vi förväntar oss att du har mycket god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet och egenskaper som samarbetsförmåga, initiativförmåga, ordningssinne, systematisk förmåga Arbetsplats Du kommer att vara organiserad vid Gemensamt verksamhetsstöd och tillhöra det administrativa kansliet vid Odontologiska fakulteten.Läs mer om Odontologiska fakulteten här Odontologiska fakulteten är en av fem fakulteter inom Malmö universitet. Fakulteten är organiserad i fyra sektioner för undervisning och forskning samt en Universitetstandvård för student- och specialisttandvård. Vid fakulteten bedrivs utbildning till tandhygienister, tandläkare och tandtekniker samt specialist- och forskarutbildning. Både forskning och utbildning syftar till att förbättra människors orala hälsa och höja kvaliteten i tandvården. Forskningen hämtar sina frågeställningar från tandvården och kunskapsutbyte sker kontinuerligt mellan vård och forskning. Samverkan med omgivande samhälle är central och forskningen har en stark internationell förankring. Fakultetens medarbetare och studenter finns på Tandvårdshögskolan nära Station Triangeln och Skånes universitetssjukhus i Malmö. Läs mer om Odontologiska fakulteten här. Upplysningar Solveig-Karin Erdal, administrativ chef, [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-07-13. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Anställningen är ett vikariat på 12 månader, omfattning är heltid och tillträde sker 2025-08-18 eller enligt överenskommelse. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde 2025-08-18 eller enligt överenskommelse. Fackliga företrädare OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Maria Parkskolan är Helsingborgs stads största grundskola, belägen i norra Helsingborg. Här går cirka 1000 elever, varav cirka 400 deltar i fritidshemsverksamheten. Skolan är naturskönt belägen i Maria Park och i en nybyggd del i Mariastaden. Området erbjuder närhet till Pålsjöskog, stranden, havet och stadens puls. Vår verksamhet omfattar årskurserna F-9, fritidshem samt anpassad grundskola. Maria Parkskolan är en mångfacetterad skola där vi strävar efter att skapa en tillgänglig och inkluderande lärmiljö för alla elever. Vi arbetar systematiskt med kvalitet och utveckling för att säkerställa god undervisning och en trygg skolmiljö för våra elever. Arbetsuppgifter Du kommer i första hand att undervisa i den kommunövergripande särskilda undervisningsgruppen (KSU) vid Maria Parkskolan. Gruppen omfattar drygt 20 elever och riktar sig till elever som av olika skäl behöver en mindre och anpassad undervisningsmiljö. Erfarenhet av arbete i särskild undervisningsgrupp är meriterande. Vi söker en tydlig, stabil och trygg pedagog med god förmåga att bygga relationer och arbeta långsiktigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är en lagspelare som samarbetar tätt med kollegor och bidrar till en stabil lärmiljö för eleverna. För att skapa kontinuitet och trygghet för både elever och kollegor förväntas du också kunna undervisa i andra ämnen vid behov. På sikt kan tjänsten komma att omfatta undervisning i andra delar av Maria Parkskolan, där behov uppstår. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i matematik och NO för årskurserna 4-9, gärna med behörighet även i teknik och/eller som speciallärare med inriktning matematik, för undervisning i vår särskilda undervisningsgrupp. Ditt uppdrag som lärare är att tillsammans med övriga i arbetslaget skapa de bästa förutsättningarna för att varje elev ska lyckas i sitt lärande. För att trivas på Maria Parkskolan är det viktigt att du har ett starkt engagemang för att eleverna ska lyckas. Det är viktigt att du kan uppmuntra och engagera både elever och kollegor för att lärandet på skolan ska bli så positivt som möjligt. Du har lätt för att bygga relationer och har ett professionellt bemötande mot både elever, vårdnadshavare och kollegor. Tryggheten i din yrkesroll kombineras med tydlighet och ett ledarskap som skapar trygghet och studiero. Ett tydligt ledarskap som inspirerar till kreativitet och nyfikenhet är en av dina viktigaste uppgifter. Du ser vinsten av att samverka med andra yrkeskategorier för att skapa den bästa lärmiljön. God samarbetsförmåga, flexibilitet och pedagogiskt nytänkande är därför ett krav. Du behöver också vara bekväm med att fatta beslut på egen hand när så krävs. Du har en god vetenskaplig grund att stå på i utformandet av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i särskild undervisningsgrupp. Vi vill att du i ett personligt brev beskriver din lämplighet att arbeta i särskild undervisningsgrupp. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-07-11. Viktigt att känna till är att vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträdesdatum: 2025-08-05 eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer