Elektroingenjör till teknikbolag i framkant Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra med din kompetens inom elektronik och inbyggda system? Lockas du av möjligheten att arbeta med avancerad kretskortsdesign och hårdvarunära programmering i innovativa projekt? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Vi direktrekryterar till teknikorienterat företag med spetskompetens inom induktionsvärmning, frekvensomriktare och kundanpassad automation. Dem driver utvecklingsprojekt från idé till färdig produkt – alltid med fokus på kvalitet, innovation och teknisk fördjupning. Med ett engagerat team på cirka 30 medarbetare kombinerar dem tvärvetenskaplig expertis med ett entreprenöriellt arbetssätt. Din roll Som Elektroingenjör blir du en central del av våra tekniska utvecklingsprojekt. Rollen är varierad och omfattar såväl kretskortsutveckling och konstruktion av inbyggda system som programmering på låg nivå. Du kommer även att ha en aktiv roll i kundspecifika lösningar, vilket innebär samarbete med både interna team och externa partners. Arbetet spänner över hela produktutvecklingscykeln – från konceptfas och prototypframtagning till industrialisering och optimering – i nära samverkan med kompetenser inom mekanik, mjukvara och produktion. Du förväntas även bidra till kontinuerligt förbättringsarbete inom ditt område. Din profil Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör inom elektroteknik och har yrkeserfarenhet inom elektronikområdet. Du har ett tydligt teknikintresse, är nyfiken, driven och vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av PCB-design Gedigen kunskap om inbyggda system (embedded systems) Meriterande: Erfarenhet av reglerteknik eller automation Kunskap inom kraft- och/eller analog elektronik Vi erbjuder dig En strategiskt viktig roll i ett växande teknikföretag med hög innovationshöjd Möjlighet att följa och påverka hela produktutvecklingsresan Påverkan på både produkter och arbetssätt Ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens En dynamisk och lösningsorienterad arbetsmiljö där ansvar och samarbete är centrala värden
Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com Ruukkis fabrik i Anderslöv firar 75 år i år och här arbetar idag cirka 70 personer. Vi är stolta över vår starka laganda och låga personalomsättning, många medarbetare har varit hos oss länge och vi ser det som ett bevis på vår goda arbetsmiljö. Hos oss får du stort förtroende, tydliga mål och möjlighet att påverka. Om rollen Som Sales Engineer får du en bred och viktig roll i att utveckla våra tekniska erbjudanden och affärsmöjligheter vid fabriken i Anderslöv. Du arbetar nära både sälj- och produktionsorganisationen och fungerar som en brygga mellan kundens behov och våra tekniska lösningar. På vår fabrik i Anderslöv är vi experter på rullformning, en teknik där metall profileras till önskad form i en kontinuerlig process med hög precision. Vår styrka är vår smidighet och hantverksskicklighet, kundens produkter och framgång är vår högsta prioritet. Som Sales Engineer får du en viktig roll i att utveckla dessa tekniska lösningar tillsammans med våra kunder. Här får du möjlighet att bidra i hela processen – från idé till färdig leverans. Du arbetar med produktutveckling, kunddialoger, anbud och lösningsförslag, ofta i nära samarbete med våra operatörer, tekniker och utvecklingsteam. Det här är en roll där din förmåga att bygga relationer, se helheten och skapa värde både tekniskt och affärsmässigt gör stor skillnad. Du kommer bland annat att: Utveckla och bredda försäljningen av produktutbudet från fabriken i Anderslöv Vara tekniskt stöd i kunddialoger och vid anbudsförfrågningar Initiera och driva produktutvecklingsprojekt i samverkan med produktion och R&D Koordinera och utveckla samarbetet mellan försäljning, teknik och produktion Identifiera nya kundsegment och behov på marknaden Arbeta enligt en kundstrategi med fokus på långsiktiga relationer Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst team där kunskap delas generöst, stämningen är hjälpsam och inkluderande och där man har roligt tillsammans samtidigt som man levererar med hög kvalitet. Du introduceras av erfarna kollegor och får delta i mässor och kundresor för att lära känna våra processer och kunder. Rollen innebär kontakt med både svenska och internationella kollegor och du rapporterar till Sales Director. Din profil Vi söker dig med teknisk bakgrund och god affärsförståelse som vill kombinera teknik med kundkontakt i en roll där du får vara med och utveckla både produkter och affärer. Kanske arbetar du idag som tekniker, produktutvecklare eller produktchef och är nyfiken på att ta steget mot en mer kundnära roll. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i ett föränderligt sammanhang där man lär av varandra, delar kunskap och hjälps åt för att nå gemensamma mål. Du har god kommunikativ förmåga och uppskattar både struktur och kreativitet i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har: Teknisk utbildning, t.ex. högskole- eller civilingenjör inom maskin eller bygg 5–10 års erfarenhet från tillverkande industri, teknisk försäljning eller produktutveckling God teknisk förståelse och vana vid att arbeta nära både produktion och kund Erfarenhet av att koordinera utvecklingsprojekt och vara en del av tvärfunktionella team Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder dig Hos Ruukki Sverige AB får du möjlighet att arbeta i en internationell och stabil koncern med stark framtidstro. Här får du stort utrymme att påverka affärsutvecklingen och bidra till nya tekniska lösningar. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av frihet under ansvar, humor och hjälpsamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] (dock ej vecka 28-32 med anledning av semester). Urval och intervjuer för den här tjänsten kommer att påbörjas vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! På Åbyskolan går idag 400 elever och vi är omkring 50 medarbetare. Genom arbetslag och ämneslag arbetar vi för att utveckla vår skola, för såväl elever som personal. Vi arbetar aktivt med elevhälsofrågor för att säkerställa att våra elever mår bra och känner sig trygga på sin skola. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill bli en del av skolan genom att undervisa inom de samhällsvetenskapliga ämnena gärna i kombination med annat ämne. Undervisningen kommer framförallt vara kopplad till de högskoleförberedande programmen men även yrkesprogram förekommer. För oss är det viktigt att du ser möjligheter att kombinera teori och praktik i de olika ämnena. Vi ser med fördel att du använder dig av både skolans övriga verksamhet så väl som det omkringliggande samhället som en del av undervisningen. Att genomföra studiebesök och bjuda in spetskompetens genom föreläsare utifrån ser vi som en självklarhet. Ett samarbete med dina framtida kollegor är också något som vi ser som en viktig del för att stärka och utveckla elevernas måluppfyllelse. I arbetslagen arbetar vi med ett kollegialt och kollaborativt lärande som utvecklar eleverna, personalen och verksamheten. I tjänsten ingår förutom undervisning även mentorskap, deltagande i projektgrupper etc. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare med behörighet i samhällskunskap. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
NordSolution söker självgående mötesbokare och säljare till vårt team NordSolution är ett snabbt växande IT-bolag som specialiserar sig på utveckling av hemsidor, appar och digitala lösningar efter kundens behov. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en engagerad person som både kan boka möten och själv hålla dem – antingen på plats på vårt kontor eller ute hos kund. Som mötesbokare och säljare hos oss kommer du: Ansvara för att kontakta nya företagskunder och boka in möten. Själv hålla i möten med företagskunder och presentera våra tjänster. Skräddarsy lösningar för kunder inom webbutveckling, appar och IT-tjänster. Arbeta både från vårt kontor och på plats hos kund vid behov. Vi söker dig som: Är självgående, initiativrik och trivs med ansvar. Har erfarenhet av mötesbokning och gärna även försäljning. Är van att kommunicera med företagskunder på ett professionellt sätt. Har god datorvana och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Motiveras av resultat och ser möjligheter i varje kundkontakt. Vi erbjuder: En provisionsbaserad tjänst med goda möjligheter till hög och obegränsad inkomst. En modern arbetsplats i fräscha lokaler. Möjlighet att utvecklas tillsammans med ett ambitiöst och växande team. Flexibilitet och möjlighet att påverka din arbetsdag. Om NordSolution: NordSolution är ett växande IT-företag som specialiserar sig på utveckling av hemsidor, appar och digitala lösningar anpassade för våra kunders specifika behov. Vi erbjuder även IT-konsulttjänster och arbetar med företag i olika branscher för att hjälpa dem optimea sin digitala närvaro och sina affärsprocesser. Vår vision är att vara den självklara IT-partnern för företag som vill ta nästa steg i sin digitala utveckling. Vi strävar efter att kombinera teknisk spetskompetens med affärsmässigt fokus och ett personligt bemötande – för att skapa långsiktiga resultat och värde för våra kunder. Som en del av vårt team blir du en viktig spelare i ett företag som värdesätter kvalitet, flexibilitet och starka relationer – både internt och med kunder. Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan till [email protected] och märk den med Mötesbokare/Säljare. Vi ser fram emot att höra från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du vara en del av ett engagerat team där teknik och hjärta möts? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vi välkomnar nu en operationssjuksköterska med särskilt intresse eller erfarenhet av pacemakerbehandlingar till vår verksamhet på Helsingborgs Lasarett. Hjärtmottagningen är en specialistmottagning för patienter med hjärt- och kärlsjukdom. Patienterna kommer till oss på remiss eller för uppföljning efter att ha vårdats inom slutenvården. Utöver sjuksköterskebaserade specialistmottagningar inom våra olika team, så som antikoagulantia, arytmi, pacemaker/ICD, svikt och ischemi, har vi även läkarmottagning. Vi arbetar i fina lokaler på Drottninggatan 7. Hos oss värnar vi om en trevlig och trivsam arbetsmiljö som skapas och förvaltas av våra fantastiska medarbetare. Tillsammans arbetar vi med kontinuerligt, strukturerat förbättringsarbete där alla är delaktiga. På mottagningen är vi ett team på 21 medarbetare, bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, biomedicinsk analytiker och medicinska sekreterare. Mottagningen är en dagvårdsverksamhet som bedrivs måndag till fredag. Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att arbeta hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss! Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som operationssjuksköterska hos oss har du en nyckelroll i teamet som utför pacemakeroperationer. Du samarbetar nära med läkare, pacemakersjuksköterskor och andra teammedlemmar i en högspecialiserad miljö, där patientens säkerhet och välbefinnande står i centrum. Dina arbetsuppgifter inkluderar att förbereda operationssalen och instrumenten inför pacemakerimplantationer, samt att assistera under ingreppen med stor noggrannhet och teknisk skicklighet. Du ansvarar också för att säkerställa en trygg och professionell vård före, under och efter ingreppet. För närvarande utför vi operationer två dagar i veckan. Övrig tid planeras i samråd med dig, baserat på dina önskemål och verksamhetens behov. Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierande arbete i en dynamisk och framåtsträvande enhet. Du kommer att arbeta i nära och positivt samarbete med ett erfaret team, på en arbetsplats där du blir sedd, hörd och uppskattad. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men det finns även möjlighet till timanställning för dig som skulle vara intresserad av detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, med behörighet att verka inom svensk sjukvård, och har specialistutbildning inom operationssjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av pacemakeroperationer, men vi välkomnar även dig som är nyfiken och vill utvecklas inom detta område. Du som person är strukturerad, har förmåga att hantera stressade situationer och ett intresse för teknik. Därtill är du trygg i steril metodik och en lagspelare med utmärkt kommunikationsförmåga. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Höganäs med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt, helg och dygn. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställd Omfattning: Vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010-400 10 80 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en förskollärare för förskolan i St Thomas katolska skola i Lund. Sankt Thomas skola och förskola är belägna i en äldre byggnad i den vackra S:t Larsparken i södra Lund. Skolan har ca 100 elever från F till 9 och små klasser för att varje elev ska kunna bli sedd och bekräftad. Förskolan har i dagsläget 15 barn. Vi är en av tre katolska grundskolor i Sverige och huvudman för verksamheten är en icke-vinstdrivande stiftelse. Vi har ett projektinriktat arbetssätt som utgår ifrån barnens lust att lära och deras nyfikenhet och oss pedagoger som medupptäckare på barnens kunskapsresa. Vi lägger mycket kraft på att barnen ska uppleva trygghet och tillit till lärare och kamrater och visa sin omgivning omtanke och respekt. Vi arbetar för att skapa en trygg, inspirerande och vacker arbetsmiljö. Barnen tränas i att ta ansvar för sitt eget arbete och för vår gemensamma miljö. Barnen har utelek minst en gång om dagen. Leken ges stort utrymme både inomhus och utomhus då barnen bearbetar sina intryck och tränar viktiga färdigheter. Vi söker dig som har en svensk lärarlegitimation. Du finner glädje i att arbeta tillsammans med barn för att hjälpa dem att lyckas i förskolan och förbereder sig för en lyckad skolgång. Du bör vara mjuk och lyhörd och samtidigt vara tydlig och kunna sätta de gränser som barnen behöver. Välkommen med din ansökan där du bifogar ditt CV samt ett kort brev om dig själv och varför du söker tjänsten. Vi kallar till intervju fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan slutdatum för annonsen. Välkommen med din ansökan!
Uniflex söker en truckförare för smalgångstruck (B5) till Tretorn i Helsingborg! Uniflex är en av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och vi söker nu en engagerad och arbetssam person. Du kommer anställas av Uniflex och bli uthyrd till kundföretaget på heltid. Tjänsten är med start v.31 och pågår till september, med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetstiden är förlagd mån-torsd 15.00-23.00 samt fredag 15.00-21.00. Om tjänsten Du kommer arbeta hos kundföretaget på deras lager och köra smalgångstruck (B5). Arbetsuppgifterna innefattar truckkörning, plock och andra lagerrelaterade arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter: * Truckkörning (smalgångstruck, B5) * Plocka, packa och tömning av containers * Hantera och organisera lagerutrymmet * Utföra andra lagerrelaterade uppgifter vid behov Kvalifikationer: * Tidigare erfarenhet av lagerarbete * Truckkort A1-A4 och B1-B5 * Erfarenhet av truckkörning, framförallt B5 * Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Urval och intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen - skicka därför in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Ängelholm med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt, helg och dygn. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställd Omfattning: Vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010-400 10 80 Varmt välkommen med din ansökan!
Gör skillnad. Varje dag. Är ett empatiskt förhållningssätt och fokus på patienten självklarheter för dig? Letar du efter din nästa utmaning där du kan få utvecklas både i din profession och som person? Tveka då inte att söka till oss på Vårdcentralen Dalby! Vårdcentralen Dalby är Sveriges första vårdcentral och ligger en mil från Lund och har cirka 12 500 listade patienter. Vi är stolta över att ha blivit nominerade till en av de tre bästa vårdcentralerna i Skåne vid två tillfällen, senast 2023. Vi är en hälsovalsenhet med barnhälsovård och väluppbyggd rehabiliteringsverksamhet, även vad det gäller psykisk ohälsa. Hos oss hittar du ca 60 drivna och engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en god tillgänglighet och högkvalificerad primärvård till våra patienter. Med ett stort engagemang arbetar vi kontinuerligt med att förbättra sättet vi arbetar på för att kunna leverera ännu bättre vård. En viktig nyckel för att lyckas med att skapa en hållbar verksamhet är att vi har och utvecklar en arbetsgrupp där alla trivs och vill dra åt samma håll. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en legitimerad läkare för ett inledande vikariat på sex månader, med möjlighet till förlängning. I din roll som läkare har du ett nära samarbete med de olika yrkeskategorierna som är verksamma hos oss, vilket skapar goda möjligheter att lära sig av varandra. Du ingår i en stor läkargrupp med specialister samt ST-kollegor. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral såsom planerad och akut mottagning. Du förväntas även arbeta på vår öppna mottagning som drivs av våra sjuksköterskor. Vi erbjuder dig stöd i form av handledning av en specialistläkare i allmänmedicin samt kontinuerlig fortbildning. Vi utgår ifrån att alla har en individuell inlärningsprocess och ser det som en självklarhet att du ska få stöd av kollegor för att trivas i din nya arbetsroll. Vår verksamhet är starkt utvecklingsorienterad och vi letar efter dig som tillsammans med oss är delaktig och drivande i våra olika förbättrings- och utvecklingsarbeten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vid utländsk läkarexamen ska dokument från Socialstyrelsen kunna uppvisas som styrker att du är behörig att arbeta som läkare i Sverige. Språkkunskaper i svenska som motsvarar lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För den här tjänsten söker vi dig som har tidigare erfarenhet av svensk primärvård, åtminstone från utbildningen. Om du har tidigare kunskap i PMO är det meriterande för tjänsten. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som har framåtanda och ett stort intresse för utveckling, lärande och framför allt för primärvård! Du ser värdet av ett gott samarbete och bidrar själv aktivt till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Ditt engagemang och positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer