Tjänsten Kommer i första hand vara dagtid mån-fredag 11-16 (50 procent i fast schema dagtid). Finns dock ett behov på både kvällar och helger därav goda chanser att jobba extra upp mot 100 procent. Om Åhus Seaside Åhus Seaside är en lyxig resort vid den vackra kusten i Åhus, känd för sin enastående service och gastronomi. Vi söker nu en erfaren servis som vill bli en del av vårt dedikerade team. Arbetsuppgifter Som servis på Åhus Seaside kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: Servera mat och dryck till våra gäster med högsta möjliga standard. Säkerställa en trevlig och minnesvärd upplevelse för alla gäster. Ge rekommendationer om menyval och vinparningar. Ta emot beställningar och hantera betalningar. Förbereda och städa serveringsområden före och efter service. Samarbeta med köksteamet och övrig personal för att garantera smidig service. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av servering, helst i à la carte-miljö. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö. En stark känsla för service och en positiv attityd. Goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Meriterande Erfarenhet från arbete på högklassig restaurang eller hotell. Kunskap om vin och drycker. Personliga egenskaper Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, punktlighet och en utpräglad känsla för detaljer. Du är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och som alltid sätter gästens upplevelse i fokus. Vi erbjuder En inspirerande arbetsmiljö vid havet. Möjlighet att arbeta med ett professionellt och engagerat team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Möjligheter till vidareutveckling och utbildning inom företaget. Ansökan Vi tar emot ansökningar löpande tills tjänst är tillsatt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya servis till Åhus Seaside! Med vänliga hälsningar, Åhus Seaside
Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som säljare/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1! Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från söder till norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event. Din roll som säljare/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation. Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra säljare/franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam. Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp. För att trivas som säljare/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning. Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande. Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus. Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!
Om tjänsten Som speciallärare på Ljungenskolan och Lackalänga skola är du en del av skolornas spec-team med specialpedagoger, speciallärare och Sva-lärare. Skolans spec-team bildar ett eget arbetslag som arbetar i nära samarbete med rektorer med skolutveckling, analys och uppföljning av resultat i det systematiska kvalitetsarbetet och du är också en del av skolornas elevhälsoteam. Arbetet förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och ett ödmjukt förhållningssätt, att du ser dig själv som en aktiv del av skolans verksamhet. Som speciallärare hos oss kommer du främst att arbeta med elever i behov av särskilt stöd, både individuellt och i mindre grupper men också med handledning av pedagoger. Arbetet sker i nära samverkan med klasslärare och annan skolpersonal, där ni tillsammans anpassar undervisningen för att möta varje elevs behov. Du kommer även att vara delaktig i skolans utvecklingsarbete, där du tillsammans med övriga medarbetare arbetar för att ständigt förbättra vår verksamhet. Dokumentation, uppföljning och utvärdering av stödinsatser är naturliga delar av uppdraget. Arbetet utgår från skolans styrdokument, som du förväntas vara väl förtrogen med och kunna omsätta i praktiken. Är du den vi söker? Vi söker en legitimerad lärare med speciallärarexamen. Du har goda kunskaper om arbete med elever i behov av särskilt stöd och gärna tidigare erfarenhet av liknande uppdrag. Vi söker dig är flexibel, lösningsfokuserad och har ett genuint engagemang för att stödja varje elevs utveckling. Du har förmågan att ta ett helhetsperspektiv och är utvecklingsbenägen. Du tycker om att bygga upp ett arbetssätt som ger varje elev förutsättningar att lära och. Vi vill att du är skicklig på analys och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Som person vill vi att du är självständig med en god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du är även strukturerad och flexibel och har god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kan komplettera vårt nuvarande team. Hos oss får du möjlighet att arbeta på skolor där varje elev blir sedd och ges möjlighet att lyckas. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där öppenhet, engagemang och utveckling står i fokus. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgraden 100%. Din tjänst fördelas mellan båda skolorna i rektorsområdet. Tillträde enligt överenskommelse. Ljungenskolan är en F-6-skola med tillhörande fritidshem i Furulund. Skolan har vackra omgivningar med närhet till skog och å och rika möjligheter till stimulerande uteverksamhet. Tillsammans med Lackalänga skola bildar vi Furulunds rektorsområde. Skolorna har ett nära samarbete och vi värdesätter det kollegiala lärandet. Tillsammans bidrar vi till att våra elever utvecklar sina förmågor i en trygg och stimulerande lärmiljö. Vi har hög legitimationstäthet och ett gemensamt driv att fortsätta utveckla våra skolor. Utvärderingar visar att våra elever trivs i mycket hög utsträckning och skolan visar varje år mycket goda resultat med hög måluppfyllelse. Att förbättra kvalitén genom uppföljning, utvärdering och utveckling är grundläggande för oss. Det gör vi genom att kontinuerligt säkerställa det systematiska kvalitetsarbetet. Vårt arbete utgår från ett kollegialt lärande och en delakultur där vi regelbundet träffar kollegor för att säkerställa en god kvalitativ undervisning med eleven i fokus. Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett genuint intresse för informationsteknologi och vara med att bygga upp hållbara beroende i vårt omfattande systemlandskap? Motiveras du av att göra verksamheten mer datadriven i ett samhällsviktigt uppdrag? Då kanske du är vår nästa systemintegratör! Region Skåne har en omfattande regional tjänsteplattform som håller på att transformeras med hjälp av moderna verktyg i ett större projekt för att kunna stödja en alltmer datadriven verksamhet. Vi bygger många olika typer av tjänster som integrationer, generella tjänster, webservices, API gränssnitt med SOAP och REST, meddelandeköer och anslutningar till nationella tjänster, bland annat Inera. Som systemintegratör kommer du att tillhöra en enhet med regionalt ansvar för integration och information. Du kommer att arbeta med att implementera systemintegrationer mellan våra interna system och externa anslutningar för att utöka vår plattform. I din roll kommer du delta aktivt med att modernisera vår plattform med nya verktyg för att erbjuda ett bredare tjänsteutbud. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. ARBETSUPPGIFTER I rollen som systemintegratör kommer dina arbetsuppgifter omfatta: • Designa och implementera systemintegrationer mellan våra system • Utveckling av .NET applikationer • Samverka med systemansvariga, systemutvecklare, arkitekter, leverantörer och andra relevanta roller • Dokumentation av integrationer • Optimera dataflöden och transformationer Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kommer att förändras över tid. Det finns med andra ord stora möjligheter att vara delaktig och påverka ditt eget arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark kombination av specialistkompetens och personliga egenskaper som gör dig till en erfaren systemintegratör. Därför ser vi följande kvalifikationer som krav: • Cirka 5 års erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer • En relevant eftergymnasial utbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Goda kunskaper i svenska • Erfarenhet av BizTalk och Windows servermiljöer • Goda färdigheter med utveckling i .NET och C# samt webservices • God förmåga att beskriva och dokumentera lösningar • Erfarenhet av RabbitMQ Följande kvalifikationer ser vi som meriterande: • Erfarenhet av HL7 för BizTalk/HL7 Accelerator for BizTalk (BTHLA7) • Erfarenhet av SQL Server och T-SQL programmering • Erfarenhet av att ha arbetat med agila metoder • God förståelse för prestandafrågor och möjligheter till prestandaoptimering • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsverksamhet • Relevanta certifieringar Du har ett stort intresse för systemintegration och vill ständigt utvecklas. Som person är du en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt, med ett fokus på både teamets och verksamhetens bästa. Därtill är du duktig på att lyssna in behovet hos dina intressenter, vilket gör att du har lätt att sätta dig in i och förstå regionens verksamhet och behov. Ditt arbetssätt är flexibelt och lösningsfokuserat. Du utgår från befintliga förutsättningar, har ett tydligt fokus på leverans samt en förmåga att driva och hantera flera aktiviteter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett genuint intresse för data lakehouses, ETL-processer och datalager? Motiveras du av att göra verksamheten mer datadriven i ett samhällsviktigt uppdrag? Då kanske du är vår nästa data engineer! Region Skåne har ett omfattande Enterprise Data Warehouse och håller nu på att vidareutveckla detta till ett modernt Data Lakehouse. Vi bygger miljöer för avancerad analys, Machine Learning och AI. Därför söker vi nu en data engineer som vill göra skillnad. Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. Missa inte denna möjlighet att vara med i framkanten inom data engineering! ARBETSUPPGIFTER Som data engineer kommer du att tillhöra en enhet med ansvar för integration och information. Du kommer att arbeta främst med insamling och bearbetning av data i vår dataplattform. I rollen som data engineer kommer dina arbetsuppgifter omfatta följande: • Designa och implementera skalbara och robusta lösningar för dataflöden (ETL/ELT - extrahering, transformation och laddning av data). • Bygga datamodeller och transformationer. • Monitorera och felsöka dataflöden. • Optimera våra dataflöden och transformationer. • Stödja intressenter med utforskning av data för att fånga relevanta krav. • Samverka med systemansvariga, produktägare, arkitekter, Data Scientists och andra relevanta roller. Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kommer att förändras över tid. Det finns med andra ord stora möjligheter att vara delaktig och påverka ditt eget arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark kombination av specialistkompetens och personliga egenskaper som gör dig till en utmärkt data engineer. Därför ser vi följande kvalifikationer som krav: • En relevant eftergymnasial utbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. • God kommunikationsförmåga. • Erfarenhet av att arbeta i datalager-/datasjö-projekt med att designa och implementera ETL-flöden för integration, transformation och konsolidering av data. • Mycket goda kunskaper i SQL och att utveckla i Microsoft SQL-databaser (T-SQL). • God förståelse för prestandafrågor och möjligheter till prestandaoptimering. Vi ser det som meriterande om du även har: • Erfarenhet av Data Lakehouses, Data Mesh, Data Fabric och DataOps. • Goda färdigheter i utveckling i C# eller Python. • Erfarenhet av SQL Server, Databricks, Microsoft Fabric, Azure Synapse och Power BI. • Erfarenhet av Biml eller andra automatiseringslösningar. • Erfarenhet av molninfrastruktur. • Erfarenhet av arbete med IT-säkerhet, kryptering och pseudonymisering. • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsverksamhet. Som person är du en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt, med ett fokus på både teamets och verksamhetens bästa. Därtill är du duktig på att lyssna in behovet hos dina intressenter, vilket gör att du har lätt att sätta dig in i och förstå regionens verksamhet och behov. Ditt arbetssätt är flexibelt och lösningsfokuserat. Du utgår från befintliga förutsättningar, har ett tydligt fokus på leverans samt en förmåga att driva och hantera flera aktiviteter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Anställningarna är placerade vid Medicinska fakulteten. Institutionsplacering avgörs i samband med tillsättning. Lokaler, annan infrastruktur och resurser för anställningen finansieras enligt fakultetens gängse modell. Befattningarna kommer inte att kunna omförhandlas till en förenad anställning. Eftersom ämnet är definierat som medicinsk forskning, finns inget specifikt behov att fylla. Syftet är istället att i konkurrens anställa de mest meriterade sökande, oavsett ämnestillhörighet inom medicinsk forskning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar främst självständig forskning och utvecklingsarbete samt handledning av master- och forskarstudenter, men även undervisning på grundutbildningsnivå, ledarskap samt administration. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Behörighet Behörig att anställas som lektor enligt Högskoleförordningen 4 kap 4 § är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Den sökande ska ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande minst fem veckor eller ha inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt, om det inte finns särskilda skäl. Den anställde ska då genomgå högskolepedagogisk utbildning under de två första åren av anställningen, så att kravet uppnås. Bedömningsgrunder Den sökande ska ha visat vetenskaplig och pedagogisk skicklighet av betydelse för ämnet. Vid bedömningen kommer särskild vikt att tillmätas den vetenskapliga skickligheten. Den sökande skall ha visat vetenskaplig skicklighet genom att hålla en god nationell och internationell nivå som forskare och ha väl dokumenterad vetenskaplig kompetens. Den sökande ska vara disputerad inom ämnesområde av relevans för anställningen. Den sökandes vetenskapliga skickligheten styrks av visad vetenskaplig självständighet, pågående anslag erhållna i konkurrens med sökande som huvudman, erfarenhet av postdoc period genomförd i annan miljö än där den sökande erhållit sin doktorsexamen, samt publikationer i tidskrifter med peer review system. Särskild hänsyn tillmäts publikationer med sökande som senior författare. Vikt kommer också fästas vid pedagogisk skicklighet och förmåga att handleda master studenter och doktorander. Pedagogisk skicklighet skall visas såväl inom undervisning som inom handledning på grund- avancerad- och forskarutbildningsnivå. Hänsyn kommer också tas till visad förmåga till ledarskap, samarbetsförmåga samt till visad förmåga att interagera med det omgivande samhället. I tillsättningen kommer den vetenskapliga utvecklingspotentialen särskilt att betonas. För lärare vid Lunds universitet gäller som allmänt behörighetskrav att vara lämplig för och ha den förmåga i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Vid anställning av lärare gäller, utöver vad som följer av högskoleförordningen, Lunds universitets anställningsordning samt Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor (fastställda 2022-03-30): http://www.medicin.lu.se/lfn I Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor anges närmare vilken typ av dokumentation som kan användas för att styrka sökandes kompetens vad avser vetenskaplig skicklighet, pedagogisk skicklighet, akademiskt ledarskap, samverkan samt tillämpning: http://www.medicin.lu.se/lfn Ytterligare upplysningar lämnas av dekanus Maria Björkqvist, tel 046-222 80 84 e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] eller prodekan Jonas Larsson tel 046-222 05 80, e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] Upplysningar om ansökningsförfarande lämnas av enhetschef Kajsa Johnsson, tel 046-222 08 22, e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] Anställningarna tillsätts efter förslag från medicinska lärarförslagsnämnden. Ansökan Anställningarna söks elektroniskt via Lunds universitets sökandeportal senast 2025-09-12. Ansökan redovisas enligt medicinska fakultetens anvisningar för sökande till läraranställning (se http://www.medicin.lu.se/lfn under rubrik Meritsammanställning och CV). Sökandes namn kan komma att uppges på medicinska fakultetens hemsida på Internet om inte det av ansökan tydligt framgår att sökanden motsätter sig detta. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Medicinska fakultetens kansli är en spännande och allsidig arbetsplats. Kansliet står för en samlad expertis i frågor som rör utbildning, ekonomi, internationalisering, kommunikation, ledningsstöd och HR-frågor. Kansliet strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsplats, med en god arbetsmiljö i fokus. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Do you consider yourself to be a leader, and not a follower? Are you the next engaged Global Expert – PLM Product Architect that will be part of driving PLM systems development in Tetra Pak? We are looking for one new colleague, an engaged PLM Product Architect that can take an exciting leading role when developing PLM & CAD system solutions at Tetra Pak. In this role you will lead the technical development of integrated solutions within and between development teams. You will ensure that the technical maturity of a solution is evolving according to requirements. The focus will be on PLM & CAD Tools for Product Design and integration with all parts of the value chain. The position is permanent, and you will be based in Lund, Sweden, with stakeholders and team members spread around the globe. What you will do Drive and deploy appointed capability area globally and ensure that Tetra Pak organisations have the right level of knowledge and competence by providing best practise through coaching and support. Lead requirements management including translating business needs into requirements Define the system under development and establish verification and validation strategies together with relevant stakeholders Manage technical maturity progress of the solution by leading verification and validation planning and execution Present technical status at sprint reviews and in technical governance forums Oversee the implementation and integration of PLM systems, including data migration and application development To be successful in this senior position, you must demonstrate solid leadership skills. As the PLM Product Architect you will be defining and architecting PLM Solutions to meet Tetra Pak’s specific and technical requirements, and is expected to act as a role model for your colleagues. We believe you have As a person, you are confident in your expertise and enjoy taking a leading role in technical development activities. You can lead by facilitating technical decision making to achieve needed trade-offs in situations of high uncertainty and risk. You are driven and engaged in your work, and the ability to take initiative comes natural to you. You communicate with structure and assertiveness in forums with international and cross-cultural participation. You have integrity and build trust by being objective and informed To be successful in this position you have a deep understanding of various PLM software platforms and their capabilities. Experience from complex systems and processes, CAD Mechanical Design (Creo, Inventor, AutoCAD), PLM (PTC Windchill) product configuration, process design and functional engineering. We believe you have a university degree within Engineering and at least 5 years’ experience working with and implementing PLM and CAD Solutions. You can take an “end to end” view of the situation and have documented experience in PLM Architecture Design methodologies and are fluent in speaking and writing in English. Swedish is also a plus. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at the following website https://publications.inpublix.com/we-are-tetra-pak This job posting expires on 2025-07-11. To know more about the position contact Arvid Matheson at +44 7788915607 Questions about your application contact Rita Nécsei at +36 23 88 5380 For trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
Vill du vara med och stödja energiomställningen i en administrativ och koordinerande roll? Nu söker vi en projektadministratör till E.ON- en arbetsplats där hållbarhet och samhällsnytta står i centrum. OM TJÄNSTEN E.ON arbetar ständigt för att vara ledande i arbetet för en bättre och mer hållbar miljö. I rollen som projektadministratör får du en viktig roll i att möjliggöra detta genom att bistå med administrativt stöd till E.ON:s projektverksamhet. Du kommer arbeta nära kollegor inom affärsoptimering och teknik, där ditt huvudsakliga ansvar blir att stötta medarbetare i det dagliga arbetet och bidra till effektiva arbetsprocesser. Rollen innebär att du hanterar varierade administrativa uppgifter och fungerar som ett nav för struktur, planering och kommunikation inom avdelningen. För att lyckas i rollen ser vi att du är orädd och initiativtagande, med en lösningsorienterad inställning och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du trivs i en roll med breda kontaktytor, är van att arbeta i olika system och har gärna ett tekniskt intresse eller erfarenhet från el- eller infrastruktursektorn. Du erbjuds - Ett konsultuppdrag i form av ett föräldravikariat på 12 månader - En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling - Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter inkluderar fakturahantering, protokollföring, administration, dokumentation och mötesbokning. * Fakturahantering i SAP * Protokollförande * Administrativ onboarding och offboarding * Koordinering och administration kring Säkerhetsskyddsavtal och Säkerhetsprövningar * Dokumentation och arkivering * Mötes- och resebokning * Datahantering och effektivisering av processer VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift - Har gedigen systemvana och goda kunskaper i MS Office Det är meriterande om du har - Har god vana i SAP och/eller van vid fakturahantering - Tidigare erfarenhet av att organisera möten och events - Tidigare erfarenhet av att arbeta i elbranschen (alternativt med infrastruktur) - Har ett tekniskt intresse Övrig information - Start: Början av september - Omfattning: 12 månader - Placering: Malmö Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET E.ON är ett företag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa. De fokuserar mer än någonsin på att utveckla sina kundrelationer, växa med kundnära energilösningar samt skapa nya affärsupplägg för att optimera energi- och fastighetssystem. E.ON arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans för att öka deras kunders konkurrenskraft och bygga ett hållbart samhälle. Läs mer om E.ON här!
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och därför söker vi nu en ny kollega till vår avdelning. Tjänsten som upphandlingsansvarig är placerad på kommunledningens centrala ekonomiavdelning. Ekonomiavdelningen jobbar med ekonomi, övergripande mål- och kvalitetsstyrning samt upphandling och inköp. Vi befinner oss i ett utvecklingsskede där vi stärker det strategiska arbetet med inköp och upphandling. Målet är att skapa ännu bättre stöd till verksamheterna, främja innovation och hållbarhet samt öka den affärsmässiga effektiviteten. I din roll som upphandlingsansvarig kommer du att vara en nyckelperson i detta arbete. Vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad upphandlingsansvarig som vill vara med och utveckla våra upphandlingsprocesser tillsammans med oss och vårt team med upphandlare och inköpscontroller. ARBETSUPPGIFTER Upphandlingsenheten inom ekonomiavdelningen ansvarar för att planera, genomföra och följa upp kommunens upphandlingar, i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) samt kommunens interna riktlinjer. Du är samordnande kontaktperson inom upphandlingsenheten, där du stöttar kollegor, driver gemensamma utvecklingsinitiativ och fungerar som rådgivare i strategiska och metodmässiga frågor kring upphandling. I rollen ingår att genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar, ge rådgivning till verksamheterna och bidra till utveckling av metoder, rutiner och planeringsprocesser inom upphandlingsområdet. Du kommer även att delta i utbildnings- och informationsinsatser och bidra till att upphandlingar främjar hållbarhet, innovation och konkurrens. Tjänsten innebär inget formellt chefsansvar, men du har ett tydligt samordningsansvar inom enheten som utöver upphandlingsansvarig består av två upphandlare och en inköpscontroller. Vi använder oss av upphandlingsverktyget Tendsign och e-handelssystemet Proccedo KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, offentlig förvaltning eller inköp, alternativt en eftergymnasial utbildning kombinerad med gedigen erfarenhet inom området. Du har flera års erfarenhet av att självständigt arbeta med offentlig upphandling enligt LOU, inklusive avtalsuppföljning. Tidigare erfarenhet av en samordnande roll i arbetsgrupper och av arbete i offentlig sektor, särskilt i kommunal verksamhet, är meriterande. Du har mycket goda kunskaper om LOU och god förståelse för avtalsrätt och grundläggande förvaltningsrätt. Du är van att arbeta i digitala upphandlingsverktyg, och har goda språkkunskaper i svenska. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har en stark känsla för ansvar. Du är självgående men trivs också med att samarbeta och stötta kollegor. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att samordna gemensamma uppgifter inom gruppen. ÖVRIGT Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller. Med en tillsvidareanställning följer en skyldighet att krigsplaceras i Båstads kommun. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Studerar du IT eller teknik och vill få värdefull erfarenhet vid sidan av studierna? Vi söker nu studenter till en behovspool för uppdrag som onsite-tekniker på kontor i Malmö och Lund. Som onsite-tekniker kommer du vara en del av en studentpool och jobba vid behov och stötta IT-avdelningar. Arbetsuppgifterna som onsite-tekniker omfattar installation, felsökning, konfigurering och enklare systemhantering av såväl hård- som mjukvara. Du kommer arbeta nära användare och hjälpa kollegor fysiskt på plats. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som vill bygga relevant erfarenhet inom IT samtidigt som du studerar. Arbetstiderna är förlaga under kontorstider på vardagar och du kommer framför allt arbeta på plats i Malmö och Lund, beroende på uppdragens omfattning. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: - Studerar på minst 50 %, gärna inom IT, data eller teknik. - Har möjlighet att hoppa in vid behov med kort varsel. - Har tidigare erfarenhet som IT-support, onsite-tekniker, desksupport eller liknande. - Talar och skriver flytande svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, nyfiken och lösningsorienterad. Du gillar att hjälpa andra och är inte rädd för att ta tag i nya uppgifter. Vill du få in en fot i IT-branschen och samtidigt ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av studierna? Skicka in din ansökan redan idag , vi håller intervjuer löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Välj ett jobb för att visa detaljer