Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Anställningarna är placerade vid Medicinska fakulteten. Institutionsplacering avgörs i samband med tillsättning. Lokaler, annan infrastruktur och resurser för anställningen finansieras enligt fakultetens gängse modell. Befattningarna kommer inte att kunna omförhandlas till en förenad anställning. Eftersom ämnet är definierat som medicinsk forskning, finns inget specifikt behov att fylla. Syftet är istället att i konkurrens anställa de mest meriterade sökande, oavsett ämnestillhörighet inom medicinsk forskning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar främst självständig forskning och utvecklingsarbete samt handledning av master- och forskarstudenter, men även undervisning på grundutbildningsnivå, ledarskap samt administration. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Behörighet Behörig att anställas som lektor enligt Högskoleförordningen 4 kap 4 § är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Den sökande ska ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande minst fem veckor eller ha inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt, om det inte finns särskilda skäl. Den anställde ska då genomgå högskolepedagogisk utbildning under de två första åren av anställningen, så att kravet uppnås. Bedömningsgrunder Den sökande ska ha visat vetenskaplig och pedagogisk skicklighet av betydelse för ämnet. Vid bedömningen kommer särskild vikt att tillmätas den vetenskapliga skickligheten. Den sökande skall ha visat vetenskaplig skicklighet genom att hålla en god nationell och internationell nivå som forskare och ha väl dokumenterad vetenskaplig kompetens. Den sökande ska vara disputerad inom ämnesområde av relevans för anställningen. Den sökandes vetenskapliga skickligheten styrks av visad vetenskaplig självständighet, pågående anslag erhållna i konkurrens med sökande som huvudman, erfarenhet av postdoc period genomförd i annan miljö än där den sökande erhållit sin doktorsexamen, samt publikationer i tidskrifter med peer review system. Särskild hänsyn tillmäts publikationer med sökande som senior författare. Vikt kommer också fästas vid pedagogisk skicklighet och förmåga att handleda master studenter och doktorander. Pedagogisk skicklighet skall visas såväl inom undervisning som inom handledning på grund- avancerad- och forskarutbildningsnivå. Hänsyn kommer också tas till visad förmåga till ledarskap, samarbetsförmåga samt till visad förmåga att interagera med det omgivande samhället. I tillsättningen kommer den vetenskapliga utvecklingspotentialen särskilt att betonas. För lärare vid Lunds universitet gäller som allmänt behörighetskrav att vara lämplig för och ha den förmåga i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Vid anställning av lärare gäller, utöver vad som följer av högskoleförordningen, Lunds universitets anställningsordning samt Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor (fastställda 2022-03-30): http://www.medicin.lu.se/lfn I Medicinska fakultetens allmänna kravprofil och bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor anges närmare vilken typ av dokumentation som kan användas för att styrka sökandes kompetens vad avser vetenskaplig skicklighet, pedagogisk skicklighet, akademiskt ledarskap, samverkan samt tillämpning: http://www.medicin.lu.se/lfn Ytterligare upplysningar lämnas av dekanus Maria Björkqvist, tel 046-222 80 84 e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] eller prodekan Jonas Larsson tel 046-222 05 80, e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] Upplysningar om ansökningsförfarande lämnas av enhetschef Kajsa Johnsson, tel 046-222 08 22, e-post: https://lu.varbi.com/center/tool/position/829692/edit/tab:2/[email protected] Anställningarna tillsätts efter förslag från medicinska lärarförslagsnämnden. Ansökan Anställningarna söks elektroniskt via Lunds universitets sökandeportal senast 2025-09-12. Ansökan redovisas enligt medicinska fakultetens anvisningar för sökande till läraranställning (se http://www.medicin.lu.se/lfn under rubrik Meritsammanställning och CV). Sökandes namn kan komma att uppges på medicinska fakultetens hemsida på Internet om inte det av ansökan tydligt framgår att sökanden motsätter sig detta. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Medicinska fakultetens kansli är en spännande och allsidig arbetsplats. Kansliet står för en samlad expertis i frågor som rör utbildning, ekonomi, internationalisering, kommunikation, ledningsstöd och HR-frågor. Kansliet strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsplats, med en god arbetsmiljö i fokus. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Do you consider yourself to be a leader, and not a follower? Are you the next engaged Global Expert – PLM Product Architect that will be part of driving PLM systems development in Tetra Pak? We are looking for one new colleague, an engaged PLM Product Architect that can take an exciting leading role when developing PLM & CAD system solutions at Tetra Pak. In this role you will lead the technical development of integrated solutions within and between development teams. You will ensure that the technical maturity of a solution is evolving according to requirements. The focus will be on PLM & CAD Tools for Product Design and integration with all parts of the value chain. The position is permanent, and you will be based in Lund, Sweden, with stakeholders and team members spread around the globe. What you will do Drive and deploy appointed capability area globally and ensure that Tetra Pak organisations have the right level of knowledge and competence by providing best practise through coaching and support. Lead requirements management including translating business needs into requirements Define the system under development and establish verification and validation strategies together with relevant stakeholders Manage technical maturity progress of the solution by leading verification and validation planning and execution Present technical status at sprint reviews and in technical governance forums Oversee the implementation and integration of PLM systems, including data migration and application development To be successful in this senior position, you must demonstrate solid leadership skills. As the PLM Product Architect you will be defining and architecting PLM Solutions to meet Tetra Pak’s specific and technical requirements, and is expected to act as a role model for your colleagues. We believe you have As a person, you are confident in your expertise and enjoy taking a leading role in technical development activities. You can lead by facilitating technical decision making to achieve needed trade-offs in situations of high uncertainty and risk. You are driven and engaged in your work, and the ability to take initiative comes natural to you. You communicate with structure and assertiveness in forums with international and cross-cultural participation. You have integrity and build trust by being objective and informed To be successful in this position you have a deep understanding of various PLM software platforms and their capabilities. Experience from complex systems and processes, CAD Mechanical Design (Creo, Inventor, AutoCAD), PLM (PTC Windchill) product configuration, process design and functional engineering. We believe you have a university degree within Engineering and at least 5 years’ experience working with and implementing PLM and CAD Solutions. You can take an “end to end” view of the situation and have documented experience in PLM Architecture Design methodologies and are fluent in speaking and writing in English. Swedish is also a plus. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at the following website https://publications.inpublix.com/we-are-tetra-pak This job posting expires on 2025-07-11. To know more about the position contact Arvid Matheson at +44 7788915607 Questions about your application contact Rita Nécsei at +36 23 88 5380 For trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
Vill du vara med och stödja energiomställningen i en administrativ och koordinerande roll? Nu söker vi en projektadministratör till E.ON- en arbetsplats där hållbarhet och samhällsnytta står i centrum. OM TJÄNSTEN E.ON arbetar ständigt för att vara ledande i arbetet för en bättre och mer hållbar miljö. I rollen som projektadministratör får du en viktig roll i att möjliggöra detta genom att bistå med administrativt stöd till E.ON:s projektverksamhet. Du kommer arbeta nära kollegor inom affärsoptimering och teknik, där ditt huvudsakliga ansvar blir att stötta medarbetare i det dagliga arbetet och bidra till effektiva arbetsprocesser. Rollen innebär att du hanterar varierade administrativa uppgifter och fungerar som ett nav för struktur, planering och kommunikation inom avdelningen. För att lyckas i rollen ser vi att du är orädd och initiativtagande, med en lösningsorienterad inställning och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du trivs i en roll med breda kontaktytor, är van att arbeta i olika system och har gärna ett tekniskt intresse eller erfarenhet från el- eller infrastruktursektorn. Du erbjuds - Ett konsultuppdrag i form av ett föräldravikariat på 12 månader - En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling - Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter inkluderar fakturahantering, protokollföring, administration, dokumentation och mötesbokning. * Fakturahantering i SAP * Protokollförande * Administrativ onboarding och offboarding * Koordinering och administration kring Säkerhetsskyddsavtal och Säkerhetsprövningar * Dokumentation och arkivering * Mötes- och resebokning * Datahantering och effektivisering av processer VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift - Har gedigen systemvana och goda kunskaper i MS Office Det är meriterande om du har - Har god vana i SAP och/eller van vid fakturahantering - Tidigare erfarenhet av att organisera möten och events - Tidigare erfarenhet av att arbeta i elbranschen (alternativt med infrastruktur) - Har ett tekniskt intresse Övrig information - Start: Början av september - Omfattning: 12 månader - Placering: Malmö Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET E.ON är ett företag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa. De fokuserar mer än någonsin på att utveckla sina kundrelationer, växa med kundnära energilösningar samt skapa nya affärsupplägg för att optimera energi- och fastighetssystem. E.ON arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans för att öka deras kunders konkurrenskraft och bygga ett hållbart samhälle. Läs mer om E.ON här!
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och därför söker vi nu en ny kollega till vår avdelning. Tjänsten som upphandlingsansvarig är placerad på kommunledningens centrala ekonomiavdelning. Ekonomiavdelningen jobbar med ekonomi, övergripande mål- och kvalitetsstyrning samt upphandling och inköp. Vi befinner oss i ett utvecklingsskede där vi stärker det strategiska arbetet med inköp och upphandling. Målet är att skapa ännu bättre stöd till verksamheterna, främja innovation och hållbarhet samt öka den affärsmässiga effektiviteten. I din roll som upphandlingsansvarig kommer du att vara en nyckelperson i detta arbete. Vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad upphandlingsansvarig som vill vara med och utveckla våra upphandlingsprocesser tillsammans med oss och vårt team med upphandlare och inköpscontroller. ARBETSUPPGIFTER Upphandlingsenheten inom ekonomiavdelningen ansvarar för att planera, genomföra och följa upp kommunens upphandlingar, i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) samt kommunens interna riktlinjer. Du är samordnande kontaktperson inom upphandlingsenheten, där du stöttar kollegor, driver gemensamma utvecklingsinitiativ och fungerar som rådgivare i strategiska och metodmässiga frågor kring upphandling. I rollen ingår att genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar, ge rådgivning till verksamheterna och bidra till utveckling av metoder, rutiner och planeringsprocesser inom upphandlingsområdet. Du kommer även att delta i utbildnings- och informationsinsatser och bidra till att upphandlingar främjar hållbarhet, innovation och konkurrens. Tjänsten innebär inget formellt chefsansvar, men du har ett tydligt samordningsansvar inom enheten som utöver upphandlingsansvarig består av två upphandlare och en inköpscontroller. Vi använder oss av upphandlingsverktyget Tendsign och e-handelssystemet Proccedo KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, offentlig förvaltning eller inköp, alternativt en eftergymnasial utbildning kombinerad med gedigen erfarenhet inom området. Du har flera års erfarenhet av att självständigt arbeta med offentlig upphandling enligt LOU, inklusive avtalsuppföljning. Tidigare erfarenhet av en samordnande roll i arbetsgrupper och av arbete i offentlig sektor, särskilt i kommunal verksamhet, är meriterande. Du har mycket goda kunskaper om LOU och god förståelse för avtalsrätt och grundläggande förvaltningsrätt. Du är van att arbeta i digitala upphandlingsverktyg, och har goda språkkunskaper i svenska. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har en stark känsla för ansvar. Du är självgående men trivs också med att samarbeta och stötta kollegor. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att samordna gemensamma uppgifter inom gruppen. ÖVRIGT Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller. Med en tillsvidareanställning följer en skyldighet att krigsplaceras i Båstads kommun. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Är du driven, resultatorienterad och har tidigare erfarenhet av försäljning? Då har vi den perfekta tjänsten som säljare på Bredband2! Vi på StudentConsulting har den stora äran att jobba med rekrytering till ett så starkt varumärke som Bredband2. Bredband2 är Sveriges tredje största fiberleverantör och ser till att en halv miljon människor kan surfa, streama och roa sig på ett tryggt sätt i sin egen takt. De levererar data-, telekommunikation och säkerhetslösningar till både företag och privatpersoner. De arbetar med stort kundfokus och relationsskapande som byggstenar i verksamheten. Nu söker de fler stjärnsäljare som kommer arbeta med förlängning av befintliga företagskunder inom bostadsrättsföreningar. I rollen kommer du ha översikt över befintliga kunders avtal, och därefter ha dialog med kund om fortsatt behov efter avtalsperioden. Som säljare tror vi att du brinner för att utbilda och coacha dina kunder genom Bredband2s produkter och tjänster, på ett lyhört och kreativt sätt. Det är stort fokus på relationsbyggande försäljning och att aktivt arbeta med affärsmöjligheter. Rollen kan även komma att innefatta prospektering och nykundsbearbetning när så krävs. Till din hjälp har du Bredband2s egenutvecklade IT-system där du på ett strukturerat sätt kan följa dina leads under hela processen, från prospektering till kund. I denna roll kommer du att jobba självständigt i en stimulerande och engagerad miljö. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat mindre team och det finns en tydlig utvecklingsplan för att växa inom bolaget. Bredband2 erbjuder dig: - Chansen att jobba i en självständig, utvecklande och utmanande miljö där du besitter frihet under ansvar. - Ett öppet kontorslandskap där fokus ligger på teamkänsla och arbetsglädje! - Möjligheten att påverka din lön utefter ditt engagemang och driv. - Att ingå i ett team där du kan bolla idéer, tankar och säljstrategier - Kick-Offs, Afterwork och andra roliga aktiviteter tillsammans med ditt team. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting ansvarar för processen, men du kommer bli anställd direkt av Bredband2 i Malmö. Tjänsten är förlagd på heltid under kontorstider och inleds med en provanställning på sex månader. Tillsättning sker så snart vi har hittat rätt kandidat. DETTA SÖKER VI Viktigt för tjänsten är att du älskar försäljning och din personlighet är därför det som väger tyngst. Det är däremot mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av bredband- och telecombranschen. Vi ser gärna att du även har följande kvalifikationer: - Du är affärsmässig och relationsskapande - Du är resultatorienterad - Du drivs av det sociala spelet mellan människor - Du har ett brinnande engagemang för försäljning - Du ser möjligheter och lösningar i utmaningar Vill du hitta din framtida arbetsplats och tycker att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Studerar du IT eller teknik och vill få värdefull erfarenhet vid sidan av studierna? Vi söker nu studenter till en behovspool för uppdrag som onsite-tekniker på kontor i Malmö och Lund. Som onsite-tekniker kommer du vara en del av en studentpool och jobba vid behov och stötta IT-avdelningar. Arbetsuppgifterna som onsite-tekniker omfattar installation, felsökning, konfigurering och enklare systemhantering av såväl hård- som mjukvara. Du kommer arbeta nära användare och hjälpa kollegor fysiskt på plats. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som vill bygga relevant erfarenhet inom IT samtidigt som du studerar. Arbetstiderna är förlaga under kontorstider på vardagar och du kommer framför allt arbeta på plats i Malmö och Lund, beroende på uppdragens omfattning. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: - Studerar på minst 50 %, gärna inom IT, data eller teknik. - Har möjlighet att hoppa in vid behov med kort varsel. - Har tidigare erfarenhet som IT-support, onsite-tekniker, desksupport eller liknande. - Talar och skriver flytande svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, nyfiken och lösningsorienterad. Du gillar att hjälpa andra och är inte rädd för att ta tag i nya uppgifter. Vill du få in en fot i IT-branschen och samtidigt ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av studierna? Skicka in din ansökan redan idag , vi håller intervjuer löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du driven, engagerad och trivs med ett serviceinriktat arbete? Då har vi den perfekta tjänsten för dig som kundtjänstmedarbetare på Bredband2 med start i augusti. Bredband2 är Sveriges tredje största leverantör av fiberbaserade tjänster och förser dagligen över en halv miljon kunder med internet såväl hemma som på jobbet. De erbjuder användarvänliga kommunikationstjänster som internet, telefoni, datacenter och mobilt bredband till privat- och företagskunder. I rollen som kundtjänstmedarbetare får du möjligheten att utveckla din tekniska kompetens som din förmåga att ta dig an kunder. Med tiden kommer du att ta del av fler utbildningar inom bland annat fakturahantering, mejl och chatt. I ditt dagliga arbete får du nära coaching och stöttning av din närmsta teamchef där både arbetet och trivseln diskuteras. God arbetsmiljö och utveckling är högt prioriterat. Egna idéer och initiativ är varmt välkomna för att förbättra arbetssättet. De främsta arbetsuppgifterna kommer vara att ta emot inkommande telefonsamtal från privatkunder så småningom även hantera frågor via mejl och chatt. Din viktigaste arbetsuppgift kommer vara att ge kunderna bästa möjliga service samt hjälpa de utifrån deras behov. Du kommer även arbeta med teknisk support, felsökning samt diverse administrativa arbetsuppgifter kopplade till telefonsamtalen. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Bredband2. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider, måndag - fredag, men även helgarbete kan förekomma. Anställningsgraden är 100% och tjänsten startar den 20 augusti 2025. DETTA SÖKER VI - Dig som har tidigare erfarenhet av kundbemötande och gillar att ge support - Dig som är driven, engagerad och målmedveten - Dig som har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support Varje dag satsar Bredband2 på utveckling, uppskattning och gemenskap gentemot medarbetare och ledare i organisationen. Feedback är en viktig del av deras kultur och varje månad mäter de hur nöjda medarbetarna är och vilka frågor de ska jobba extra mycket med under kommande månad. Hos Bredband2 får du chans att påverka din arbetsplats på riktigt! Vill du hitta din framtida arbetsplats och tycker att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Söker du ett extrajobb vid sidan av dina studier? Är du intresserad av att jobba som budbilschaufför? Då har vi uppdraget för dig? För kommande uppdrag söker vi dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% till vår kund i Malmö. Arbetsuppgifterna består av att leverera bud hem till kund efter en förutbestämd rutt. Arbetstiderna kan variera men är oftast förlagda någon gång mellan måndag-fredag, 16:30-21:30 samt lördagar 09:30-14:30 och vi ser gärna att du är tillgänglig minst tre pass i veckan. Bokning kan ske med kort varsel, vilket ställer krav på flexibilitet. I detta uppdrag finns även möjligheten att jobba i sommar. Tjänsten planeras att starta omgående med upplärning. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men utför arbetet hos vår kund. Vi ser långsiktigt på uppdraget och ser att du som söker har minst 2 år kvar av studier eller annan huvudsaklig syssla. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara tillgänglig tre pass i veckan. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är noggrann, stresstålig, serviceinriktad samt har god teknisk förståelse. Du har körvana samt en god lokalkännedom i Malmö med omnejd. Arbetet är periodvis tungt, varför du bör ha en god fysik. Vidare klarar du av att arbeta självständigt i ett högt och tidsanpassat tempo utan problem. Då bilkörning är en naturlig del av arbetet är B-körkort är ett krav. Du som söker är gärna flexibel och kan arbeta eftermiddagar/kvällar på vardagar. Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker nu dig som studerar, söker ett långsiktigt extrajobb och vill bli en del av det härliga teamet på Skånemejeriers kyllager. StudentConsulting söker nu studenter till en av våra största kunder, Skånemejerier. Företaget satsar fullt ut på en trivsam arbetsmiljö och du kommer att ingå i en pool av medarbetare som arbetar såväl dag som kväll på lagret. Arbetsplatsen kännetecknas av glädje och teamwork. Som orderplockare kommer din främsta uppgift vara att plocka ordrar till Skånemejeriers kunder. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd som konsult till Skånemejerier. Tjänsten tillsätts löpande och det är därför viktigt att du kan jobba hela hösten. Det finns dag och kvällspass där du behöver vara tillgänglig för båda. Störst behov har vi torsdag-söndag och vi vill att man ska kunna jobba 3 dagar i veckan varav ett pass varannan fredag samt en helgdag i veckan. Skånemejerier är Sveriges näst största mejeriföretag och verksamheten består i huvudsak av produktion och försäljning av mejeriprodukter (färskvaror och ost) samt fruktdrycker. De har fyra anläggningar i södra Sverige: på den största anläggning i Malmö tillverkas de flesta av våra färskvaror, på de två enheterna i Kristianstad produceras ost och förädlar och packar den. I Hjo finns den ekologiska tillverkningen. Sedan 2012 ingår Skånemejerier i franska Groupe Lactalis-koncernen, världens största ostproducent. DETTA SÖKER VI - du som söker skall vara studerande 2 år fram - du ska ha hög arbetsmoral - du ska vara punktlig och noggrann - du bör ha ett flexibelt schema och kan hoppa in med kort varsel - erfarenhet av lager- eller produktionsarbete sedan innan är meriterande men det är ännu viktigare att du har viljan att göra ett bra jobb - som person har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med fysiskt och monotont arbete. Det är meriterande om du har truckkort men inget krav. Du ska ha möjlighet att ta dig till Fosie alla tider på dygnet. Låter detta som ett extrajobb för dig? Sök då tjänsten redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Grunden i vår verksamhet är att vara enkel, snabb och tillgänglig för alla. Det avspeglas hos våra medarbetare som är lyhörda, välkomnande och engagerade – de som gör oss till ett folkligt företag där man trivs, helt enkelt. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet. Och eftersom service självklart ligger i vår ryggrad är vi alltid måna om att vårda relationer med både medarbetare, samarbetspartners och kunder. Vi använder oss av test som matchas mot en kravprofil för att säkerställa en rättvis och träffsäker bedömning i vår rekryteringsprocess. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du genomföra testet. Om du väljer att avstå innebär det tyvärr att vi inte kan ta din ansökan vidare. Du erhåller testlänk i ett separat mejlutskick när du skickat in din ansökan (kontrollera din skräppost om mejlet uteblir). Rollen som säljare Att vara butikssäljare passar dig som är social, serviceinriktad och älskar försäljning. Gillar du ett högt tempo, att möta nya människor varje dag och tycker att varierande arbetstider passar dig, från tidiga öppningar i butiken till att kunna arbeta helger? Gillar du dessutom att ha mycket kul på jobbet - då kommer du att trivas här! I jobbet som butikssäljare möter du nya utmaningar varje dag. Du arbetar självständigt och har ansvar för allt från försäljning, kassaarbete, bakning, varuhantering till städning. Men framför allt ge god och omtänksam service till både nya och kända kunder.
Välj ett jobb för att visa detaljer