Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vi söker dig som är utbildad undersköterska till hemtjänst Tollarp centrum. Vi arbetar med stor yrkesstolthet och med hjärtat på rätt ställe! Vi vill och vårt mål är att alla våra kunder ska känna sig nöjda. Att kontinuerligt utveckla verksamheten ser vi som en självklarhet där medarbetarnas kreativitet och delaktighet är viktig. Var med och gör skillnad, vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I Tollarp Centrums hemtjänst erbjuds du ett varierande arbete där varje dag innebär härliga möten med både kunder och kollegor. Du arbetar med att ge omsorg och service till personer i ordinärt boende utifrån kundens behov. En viktig del i arbetet är att ha kunden i fokus, därför arbetar vi i team kring kunden för en god helhetssyn. I arbetet ingår också att vara fast omsorgskontakt samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. Du erbjuds ett omväxlande arbete med omvårdnadsinsatser, aktiviteter och delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska och rehabpersonal. Kristianstads kommun har valt att dela upp omvårdnadsinsatser och serviceinsatser, vilket innebär att vi har ett särskilt team som enbart arbetar med serviceinsatserna. Detta ger dig som undersköterska en större möjlighet att fokusera på omvårdnadsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är undersköterska och har godkänt omvårdnadsprogram samt gärna bevis från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel. Du har erfarenhet av omvårdnadsarbete inom hemtjänst. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanningsplanering, erfarenheter av samverkan med andra professioner så som biståndshandläggare och sjuksköterskor med mera. goda kunskaper i planeringssystem ( te.x Life Care och Time Care m fl.) Eftersom tjänsten kräver dokumentation samt kommunikation med kunder, kollegor och övriga samarbetspartners förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift väl. Datavana krävs i arbetet och det är meriterande om du har goda kunskaper i planeringssystem som Life Care och Time Care. Vi vill att du har B-körkort och att du kan cykla. Dina personliga egenskaper har stor betydelse och vi vill att du har ett intresse för människor. Du skall vara trygg i dig själv och värdesätta ett gott bemötande högt gentemot alla du möter i ditt arbete. Du som söker behöver också ha god förmåga att planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov eftersom dessa kan förändras under ett arbetspass. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Gör skillnad. Varje dag. Är du positiv, målmedveten och tycker om att arbeta med barn? Oavsett om du är en erfaren sjuksköterska på jakt efter nya utmaningar eller är nyexaminerad från sjuksköterskeprogrammet och letar efter en trygg start på din karriär, så har vi en plats för dig! Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Barn- och ungdomsavdelning 43 och 44 vårdar barn och ungdomar från nyfödda till 20 års ålder. Vi tar emot patienter från alla specialiteter på Centralsjukhuset Kristianstad. Inom enheten är vi cirka 50 medarbetare och vi arbetar i team för en hög patientsäkerhet och god arbetsmiljö. Vi strävar efter att ha specialistutbildad personal som har utbildning om det friska och sjuka barnets behov. Inom verksamhetsområde (VO) barn och ungdom finns dagvård, tidsbeställd mottagning, neonatalavdelning samt akutmottagning. Eftersom det är planerat att vi ska starta upp två intermediärvårdsplatser på avdelningen i september, behöver vi nu bli fler sjuksköterskor. Detta är platser där vi ska vårda patienter som är i behov av en högre vårdnivå, kontinuerlig övervakning och avancerade medicinska behandlingar. Under maj har vi påbörjat utbildningsinsatser för våra medarbetare kopplat till de nya intermediärvårdplatserna som kommer att återkomma årligen. ARBETSUPPGIFTER Här på barnavdelningen rekryterar vi nu för framtiden. Att arbeta hos oss innebär ett spännande och utvecklande arbete inom akutsjukvård, där mötet med barnet och familjen står i fokus. I rollen som sjuksköterska på vår avdelning finns många av de sedvanliga arbetsuppgifterna på en akutavdelning. Dessutom arbetar du nära barn och anhöriga i en så kallad personcentrerad vård. Det är viktigt för oss att du får en trygg start på din anställning här och vi har en väl utarbetad introduktion. När du börjar hos oss har du bredvidgång dina första fem veckor med två olika handledare. Vi har även en teamledare som finns till hands för handledning när du börjar arbeta självständigt. På vår avdelning arbetar vi med ett utbildningskoncept som heter KÄK (Kunskap är kul). Vi tror på att man lär sig mer och att kunskapen sätter sig bättre om teoretisk utbildning ges i samband med det praktiska arbetet kring exempelvis en diagnos eller metod. Konceptet är en del av vårt målarbete kring kompetensutveckling och hjälper oss även att ta vara på den kompetens som redan finns på avdelningen. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Om du har en specialistutbildning inom barn och ungdomssjukvård är det starkt meriterande för tjänsten. Därtill är det en fördel om du erfarenhet från akutsjukvård/slutenvård och/eller barnverksamhet. För oss är det viktigt att du som söker är social, tycker om att arbeta med familjen i fokus och är intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar. Som person är du engagerad, flexibel och lätt att samarbeta med. Vidare är du lösningsfokuserad och vill vara en del av vårt team. Eftersom vi är mycket måna om ett gott arbetsklimat lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras vid en eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Dibber Kubikskolan Vi har en viktig roll och vill att du är med! På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Vår Hjärtekultur är kärnan i hela verksamheten, och präglar relationerna med barn och elever, vårdnadshavare, och mellan kollegor. Hjärtekulturen ska vara en vägledare i varje situation. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd och kan vara med och bidra. Vi erbjuder en arbetsplats med fokus på trivsel och arbetsmiljö, utveckling och tillitsfulla relationer. Dibber har kollektivavtal genom Almega med Sveriges lärare, Kommunal och Vision (Friskoleavtalet) och erbjuder friskvårdsbidrag, föräldralön, personalstöd, företagshälsovård samt regelbundna medarbetarundersökningar för att mäta våra medarbetares trivsel och hälsa. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs hos och känner trygghet. Är du den vi söker? Vi söker nu en lärare i Sv/Eng till Kubikskolan i Helsingborg! Du delar Dibbers pedagogiska förhållningssätt som handlar om att arbeta med omsorg för att utveckla egenvärde, empati och inkludering. Du uppmärksammar, sätter ord på och stärker situationer som bygger förtroendefulla relationer och arbetar för att bygga en positiv gemenskap såväl kring eleverna i undervisningen och i mötet med vårdnadshavare, som i ditt arbetslag. Du bidrar med kunskap och kreativitet, engagemang för lärande och visar tålamod. Du firar dina elevers och kollegors framgångar, stora som små och glädjs med deras nya lärdomar och upptäckter. Om rollen Som lärare på Kubikskolan ansvarar du för att vårt pedagogiska förhållningssätt genomsyrar ditt arbete. Du ansvarar för att genomföra planering, undervisning, dokumentation och utvärdering av undervisningen tillsammans med ditt arbetslag. Du kommer att vara en av två mentorer i Åk 4 i ett nära samarbete med övriga arbetslaget. På Kubikskolan strävar vi efter ett arbetssätt som innefattar tvålärarskap och i rollen som lärare arbetar du också tillsammans med andra funktioner såsom socialpedagog och specialpedagog. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig i Sv/Sva och Eng för årskurs 4-6 . * Tydlig ledare * Förmåga att bygga förtroendefulla relationer * Erfarenhet och intresse för digitala verktyg och system * Samarbetsförmåga och förhållningssätt att dela med sig av kunskap och erfarenhet för kollegialt lärande * Förmåga att planera och organisera sitt arbete Om oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Kubikskolan är en grundskola med ca 430 elever från förskoleklass till åk 9 med engagerade lärare som har ett stort hjärta för eleverna och samtidigt erbjuder hög kvalitet i undervisningen och ett stöd som både är personligt och proffessionellt. Våra fokusområde är trygghet, hög måluppfyllelse och närvaro. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande!
Om uppdraget Nu söker vi på Gigstep en självgående och serviceinriktad R&D-assistent eller R&D-koordinator till Axis Communications i Lund. Du kliver in som ersättare för en av två R&D-assistenter som ska börja studera till hösten. Uppdraget är långsiktigt och passar dig som trivs med variation, struktur och att stötta en dynamisk utvecklingsorganisation. Du kommer att arbeta nära och rapportera till R&D Director för Base Video Products och få en central roll i det dagliga arbetet inom teamet. Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha en bred roll med flera ansvarsområden: -Stötta övergången från SharePoint on-prem till SharePoint Online – du blir ett viktigt stöd i förändringsresan. -Hantera DocuSign-flöden, främst kopplat till konsultavtal. -Assistera med visumansökningar för specifika länder. -Planera och boka interna utbildningar – säkra rum, föreläsare och deltagare. -Stötta med intervjubokningar när behov uppstår (backup för andra assistenten). Vi tror att du är -En doer som gillar att ta initiativ och få saker att hända. -En lyhörd och positiv lagspelare med hög servicekänsla. -En nätverkande person som vågar ta kontakt och bygga relationer i organisationen. -Nyfiken och villig att lära nytt, särskilt inom teknik och digitala verktyg. Vi ser gärna att du har -Erfarenhet eller god kännedom om SharePoint Online/365. -Grundläggande kunskaper i MS Office-paketet. -Erfarenhet av koordinerande eller administrativt arbete (meriterande men inget krav). -God kommunikationsförmåga på engelska och svenska. Om Axis Axis är ett globalt teknikbolag med hjärtat i Lund. Här får du vara en del av ett företag som ligger i teknikens framkant och samtidigt har en stark, värderingsdriven kultur. Ansök nu!Låter det här som ett uppdrag för dig? Sök direkt – vi intervjuar löpande!
Edukatus Alliance är ett av Sveriges största utbildningsföretag med verksamhet från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi bedriver för- och grundskolor, gymnasium och yrkeshögskoleutbildningar. Beskrivning Vi söker en ny kollega till den Tekniska avdelningen på Edukatus Alliance. Vi är ett välkomnande team med hög kompetens, humor och prestigelöshet där vi stöttar varandra och koncernen i stort. Hos oss får du chansen att växa i din yrkesroll och utvecklas tillsammans med företaget. Vi söker nu en analytisk, affärsmässig och strukturerad person som är van att arbeta självständigt och få saker gjort. Du är social med god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du ser möjligheter att påverka inom en organisation i ständig förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning. Arbetsuppgifter Som Inköpare arbetar du med framtagning av produktförslag till våra interna kunder, beställningar, inköp, upphandlingar, avtalshantering och agerar rådgivare i frågor kring befintliga avtal samt driver och deltar i projekt relaterade till inköp. I rollen bygger du affärsrelationer med leverantörer och uppdragsgivare och ansvarar för att affärsmässigheten upprätthålls tillsammans med dina kollegor i alla kund- och leverantörskontakter. Det dagliga arbetet består av att stötta våra interna kunder och säkerställa stöd kopplat till inköpsfrågor. Du arbetar självständigt och söker de svar och samarbeten som krävs för att uppnå ett gott resultat samt utveckla verksamheten framåt. Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av Inköpsarbete och har goda administrativa egenskaper. Du trivs med att arbeta självständigt och van att arbeta med kollegor/team som sitter utspritt i landet. Villkor
Kristianstadkliniken är en vårdcentral belägen centralt i Kristianstad. Hos oss kommer du till en vårdcentral som vill göra skillnad på riktigt och arbeta långsiktigt för en bättre vård för alla! Vill du bli en del i en spännande förändringsresa där patienten står i fokus? Då ser vi fram emot att lära känna dig! Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter i rollen som diabetessjuksköterska är omväxlande och kommer bestå av telefonrådgivning, chatt, mottagningsarbete och hälsokontroller. Du kommer att bedriva egen diabetesmottagning där du ger individuellt anpassad rådgivning, utbildning och stöd. Du kommer självständigt att ansvara för tidsbokning, kallelser, uppföljning och bedömning av behandling samt beställning av diabeteshjälpmedel. Patientdokumentation sker i vårt vårdadministrativa system PMO. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom diabetesvård. Har du erfarenhet av primärvården sedan tidigare är detta meriterande. Du är ansvarstagande och har en god förmåga att samarbeta såväl som att ta självständiga beslut. Vi värdesätter att du kommer med nya idéer och engagerar dig i verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid att du tillsammans med dina kollegor bidrar till ett öppet och positivt arbetsklimat. Vilka är vi? Hos oss behöver du aldrig känna dig ensam och vi arbetar tillsammans med många professioner. Vi vill att du ska trivas hos oss och arbetar kontinuerligt med avstämningsmöten för att du ska må bra och utvecklas i din profession. Varmt välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Malin Andersson, telefon 073-144 84 90 eller [email protected] Mottagning Kristianstadkliniken slog upp portarna den 4 september 1994 på Östra Boulevarden 56. Idag finns vi på Döbelnsgatan 9 på tre våningsplan. Sedan den 1 maj 2009 är vi en del av Hälsovalet och har i dagsläget över 13 500 listade patienter. Vi på Kristianstadkliniken har som mål att genom ett professionellt bemötande erbjuda vård av högsta kvalitet. Vi arbetar för en bättre hälsa och värnar om en miljömässigt hållbar utveckling. Hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Skåne har utsett Kristianstadkliniken till Skånes bästa vårdcentral 2021. Genom en hög andel listade till fast läkarkontakt, goda resultat när det gäller nationella patientenkäten samt ett arbetssätt med fokus på kvalitet är ambitionen att fortsätta vara en vårdcentral av högsta klass. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/kristianstadkliniken Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande arbete och tillsammans med oss göra skillnad i vårt mål att ge samtliga klienter ett liv värt att leva. Då har du möjligheten att söka tjänsten som Samordnare på Finjagården. Vi söker nu samordnare till våra enheter Villan, en till en lösning, stödboende och Utsluss. Villan arbetar med personer som har en samsjuklighet. Tillståndet är i åldern 18-50 år och har 7 platser. I utsluss och stödboende kan våra klienter göra den sista delen i sin behandling för att öka sin självständighet. På 1-1 lösning skräddarsyr vi helt upplägget i behandlingen för klienter med det behovet. Om oss Finjagården ligger i Finja och har funnits sedan 1970 talet. Behandlingen på Finjagården utgår från ett biopsykosocialt synsätt. Det innebär att vi arbetar utifrån biologiska, sociala och psykologiska faktorer och hur de påverkar klienten på olika sätt i livet. Terapeut, kontaktperson och sjuksköterska samarbetar i team kring klienten utifrån uppdrag. Finjagården erbjuder småskalig och högspecialiserad behandling för vuxna personer med personlighetsproblematik, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, depression, missbruk, självskadebeteende, ångest, OCD, ätstörning och trauma. Vi utför även psykiatriska utredningar. Med strukturerade behandlingsmetoder som KBT, DBT, ACT, Compassionfokuserad terapi, CRA, Unified Protocol samt traumabehandling i form av PE, EMDR och Written exposure kompletterat med ett kvalitetssystemkompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Vi tror starkt på att det är viktigt att man gör en personlig commitment (åtagande) att verkligen vilja jobba hos oss. Kring arbetstider, funktionsbeskrivning, behandlingsmodeller och vår vision. Att arbeta hos oss passar inte alla. Men för de det passar har vi en mycket attraktiv arbetsplats att erbjuda. Vi erbjuder en plats för dig som anställd att individuellt växa genom att få arbeta med och bidra till att ge våra klienter en chans att nå det liv det vill leva. Arbetsuppgifter Som Samordnare kommer du att vara navet på enheterna. Du kommer att arbeta med en kollega då det finns två samordnartjänster. Du kommer att arbeta operativt nära och tillsammans med enhetschef . Ni kommer tillsammans med enhetschef arbeta med enheternas dagliga drift. Ni kommer ha ansvar för bemanning och schema. En viktig del i arbetet är att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till personalen. Tjänsten kommer att vara 50 % administrativ och 50 % med arbete som behandlingscoach. Det innebär att samordnaren t.ex. kan täcka upp för personal vid sjukdom. Till din hjälp i rollen som samordnare har du olika stödfunktioner som till exempel HR, Ekonomi, Fastighet och IT. Du får kontinuerligt stöd genom handledning. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra. Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande roll där ingen dag är den andra lik och du får möjlighet att påverka och styra arbetet i riktning mot uppsatta mål. Du erbjuds ett flexibelt jobb med frihet under ansvar i en välkomnade och hjärtlig kultur med högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter. Vem är du? Du är lyhörd och tydlig i rollen om samordnare. Du skapar engagemang och samarbetar bra med personal. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidmakthålla kontakter samt har en god förmåga för struktur och logistik. Du har goda administrativa färdigheter samt vet vad behandling innebär. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kvalifikationer: -Utbildad behandlingspedagog eller liknande utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. - B körkort Meriterande: - Erfarenhet av målgruppen - Erfarenhet av att arbeta som samordnare innan - Erfarenhet av driva ett förändringsarbete Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Rekrytering sker löpande, vid intresse skicka snarast din ansökan (CV och personligt brev) till [email protected] Vid ev kallelse till intervju medtag referenser, utbildningsintyg samt utdrag från polisen enligt HVB-hem: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Välkommen med din ansökan till oss!
Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Husensjö skola är en F-6 skola med 460 elever belägen i ett mysigt och populärt villaområde med närhet till stadens centrum och fina grönområden. Vi erbjuder en familjär och trygg stämning hos oss. Vi gör vårt yttersta för att våra elever ska må bra, hela dagen. Vi erbjuder en arbetsplats där nytänkande undervisning och vidareutveckling av lärmiljöerna uppmuntras. Vi har kommit långt men vi vill nå ännu högre höjder tillsammans! Vill du vara med? Arbetsuppgifter Vi söker en elevassistent till årskurs 3. Du kommer att arbeta i ett arbetslag tillsammans med andra resurser där ni hjälps åt och planerar tillsammans. Du kommer att vara riktad mot enskild elev under delar av skoldagen. I det uppdraget ska du stötta en elev i behov av särskilt stöd för att hen ska utvecklas och nå sina mål. Eleven läser anpassad skolas läroplan, (ämnesområden), har autism och en språkstörning, vilket gör att hen har ett omfattande stödbehov vad gäller att ta del av och genomföra skoluppgifter samt finna vägar till socialt samspel med andra barn. Detta gör att eleven är i behov av en person som följer med i den särskilda utformningen för undervisningen och det sociala samspel som byggs upp. Du utför olika moment i inlärningssituationer med eleven i samarbete med speciallärare/lärare. I ditt arbete ska du kunna anpassa stödet enligt elevens behov och förutsättningar. Du kommer ha ett tätt samarbete med klasslärare och med övrig personal på skolan. Du stödjer eleven under hela skoldagen och även andra elever i behov av stöd under skol- och fritidstid. Arbetet syftar till att få eleven att så långt som möjligt, och utifrån sina egna förutsättningar, utvecklas i enlighet med utbildningens mål. Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Som person har du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer samtidigt som du är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är även lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har genomgått en elevassistentutbildning eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet och kunskap om: - intellektuell funktionsnedsättning och anpassad skola - neuropsykiatriska funktionsnedsättnig - språkstörning Till just den här tjänsten ser vi helst kvinnliga sökanden på grund av delar av arbetets karaktär. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 250719 Anställningsform: Semestertjänst Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: 250805 eller enligt övenskommelse Varaktighet: visstidsantsälling ht-25 Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du ambitiös och nyfiken på försäljning? Vill du sälja energilösningar till människor? Då är detta möjligheten för dig! Sol Vind & Watt erbjuder innovativa och kostnadseffektiva energilösningar med världsledande produkter kända för sin effektivitet och driftsäkerhet. Vi jobbar både mot nykund och befintliga kunder. Vi söker nu drivna säljare till Skåne Om tjänsten: Heltid: måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade energilösningar till potentiella kunder och befintliga kunder . Tillgång till bokade möten Lön: Prestations baserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Möjlighet till tjänstebil. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Vill du växa med oss och bidra till vår fortsatta framgång? Urval sker löpande, så ansök redan idag! Har du frågor? Vi väntar på din ansökan och ser fram emot att höra från dig! Kontakta oss gärna om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen, [email protected] och märk den "Säljare Skåne".
Gör skillnad. Varje dag. Är du en engagerad och driven sjuksköterska alternativt distriktsköterska med fokus på patienten och teamarbete? Vill du utvecklas både i din profession och som person och arbeta med mottagningsarbete? Då en av våra sjuksköterskor går på föräldraledigt har vi möjlighet att välkomna ytterligare en medarbetare till Vårdcentralen Rydebäck. Rydebäcks Vårdcentralen ligger i en fantastisk stationsort på gränsen mellan Helsingborg och Landskrona med närhet till havet. Vi är en hälsovalsenhet med drygt 7 600 listade patienter, där medarbetarna tar stort ansvar för verksamhetens kvalité och den sociala arbetsmiljön. Hit tar du dig enkelt oavsett hur du väljer att förflytta dig, det finns tåg och busstation, närhet till motorväg och en helt magisk cykelväg från Helsingborg och landskrona intill havet Vi är idag 30 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar mot målet att bli Skånes bästa vårdcentral. Vi är övertygade om att en framgångsfaktor för att nå vårt mål är att vi arbetar i team kring våra patienter samt att vi erbjuder god vård och hög tillgänglighet via telefon, 1177 och fysiska möten. Vårdcentralen har kommit långt i den digitala utvecklingen och vi tänker nytt och utvecklande med nyskapande inom många område med stor delaktighet av personalen. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska alternativt distriktssköterska på vår vårdcentral har du en betydelsefull roll och vi är måna om att ta tillvara på din kompetens. Du arbetar med allt från hälsoförebyggande åtgärder till att ta hand om akut sjuka patienter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat telefontriagering, fysisk triagering samt egen mottagning. Du samarbetar med övriga professioner i team för att skapa god och nära vård för våra patienter. Här ingår du i ett team där vi fördelar arbetsuppgifter efter kompetens och arbetsbelastning så att alla kan bidra till att hjälpa patienten på bästa sätt. Vi som arbetar här idag värdesätter vårt fina samarbete som skapar en god arbetsmiljö och patientsäker vård. Tjänsten är förlagd helgfria vardagar. Tjänsten avser 1 års vikariat, med stora möjligheter till förlängning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enlig Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Om du har erfarenhet av arbete inom primärvård är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av mottagningsarbete inom exempelvis hypertoni, äldrevård eller Astma/Kol. För att lyckas i rollen är du är noggrann, flexibel och har ett positivt förhållningssätt. Rollen ställer även krav på att du har god samarbetsförmåga och kunskap att planera ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du har intresse för att arbeta med utveckling och förbättring. Har du kunskap och erfarenhet av eget mottagningsarbete, Distrikt eller Astma/Kol utbildning är det meriterande, då viss arbetstid kan förläggas på dessa mottagningar i så fall. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer