Personlig assistent till ung tjej, 80%
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.    Om uppdraget Jag är 20 år och bor i ett hus tillsammans med min familj och vår katt. Just nu går jag på gymnasiet och därefter väntar daglig verksamhet. Jag har ett omfattande funktionshinder och söker dig som kan se möjligheterna istället för hinderna. Du behöver vara ansvarsfull ha tålamod och stötta mig i min utveckling så jag kan få ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Min rörelseförmåga är begränsad, jag kan gå men har rullstol som hjälpmedel. Detta innebär att du exempelvis behöver kunna hoppa studsmatta med mig fast jag själv inte kan. Jag badar minst två dagar i veckan året om, så det är en fördel att du gillar att bada. Jag gillar böcker om du läser dem för mig. Sång och musik är också ett intresse, lika så tecknade filmer och serier. Din roll som assistent innebär blandannat: * Sondmatning med tillhörande medicinering. * All hjälp med personlig hygien * Hjälpa mig vid förflyttningar * Vara min röst och tolka min kommunikation. * Vara min följeslagare till skolan, familjetillställningar, på mina fritidsaktiviteter, läkarbesök, utflykter, shopping och på olika semesterresor mm. * Vara samarbetsvillig och flexibel Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar och var tredje helg. Under Introduktionen, på ca 2-4 veckor, lär vi känna varandra och skapar trygghet hos oss båda två. Du får samtidigt kunskap om epilepsi, utvecklingsstörning och tyst kommunikation. Tjänstgöringsgrad ca 80%. Tjänster är ett  sommarvikariat, som kan förlängas till en fast tjänst.  Jag har inga krav på att du måste ha arbetat som assistent tidigare. Det viktigaste är att du är genuint intresserad av att hjälpa andra. Klickar vi två så faller de andra bitarna på plats av sig självt. Du måste ha B-körkort. Detta för du och jag ofta kör iväg själva i min handikappanpassade bil och för jag bor i Hästveda där det är svårt att ta sig till och från jobbet med kollektivtrafiken. Hoppas jag har fångat ditt intresse! Tveka inte på att ansöka för viktigaste är att just du och jag passar ihop.   Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående
Andara Group AB
Löne- och personaladministratörer

Senior lönekonsult i Malmö Har du ett starkt intresse för lön och löneadministration? Är du kommunikativ, strukturerad och vill bidra till effektiva processer? Vi söker nu en lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående. Du kommer att arbeta brett med löne- och personaladministration. Arbetsuppgifter  Utföra månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer Besvara lönerelaterade frågor och fungera som stöd till anställda och chefer Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut Hantera frånvaro, ledigheter och underhålla personalregister Kvalitetssäkra HR-dokument samt säkerställa att policys är uppdaterade Stötta vid rekryteringsprocesser, urval och kommunikation Vara kontaktperson gentemot externa parter och myndigheter Bidra med övrig administrativ support vid behov Kvalifikationer   5 års erfarenhet eller mer av administrativt arbete med fokus på lön Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Trygg i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är mycket meriterande) Eftergymnasial utbildning inom HR, lön, administration eller liknande område är meriterande Personliga egenskaper – Så lyckas du i rollen som lönekonsult Noggrann, strukturerad och ansvarsfull Serviceminded och lösningsorienterad Kommunikativ och trivs med varierande arbetsuppgifter Flexibel och van att arbeta både självständigt och i team Hög integritet samt förmåga att hantera konfidentiell information Om tjänsten – Praktisk information och ansökan Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Anställning: Du inleder som konsult hos Andara Group i 6 månader med möjlighet till överrekrytering till kund Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Personlig assistent i Sibbhult hos 35-årig man
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.    Om uppdraget Hej på er. Jag söker nu fler assistenter till mitt assistansteam i Sibbhult. Jag som söker assistenter är en man i 35-års åldern med en förvärvad hjärnskada sedan flera år tillbaka. Då min förvärvade hjärnskada givit mig flera funktionsnedsättningar behöver jag hjälp med allt i min vardag. Det är personlig omvårdnad, förflyttningar, mat, mediciner, sjukgymnastik, hjälp i mitt hem med allt vad det innebär. Jag bor i eget boende och det är också där din arbetsplats är förlagd. Hos mig bor också 2 marsvin som du tar det huvudansakliga ansvaret över. Hundar är också något jag tycker om. Som min personliga assistent bör du vara glad och positiv, se möjligheter istället för problem, ta ansvar och vara noggrann. Att kunna hantera mina olika sinnesstämningar och min epilepsi med ett lugnt agerande och tänkande är viktigt. Jag gillar att vara ute i samhället, utflykter, promenader i skogen. Min rullstol är inget hinder. Jag har en stor portion av humor och skrattar gärna åt dina skämt, men jag kan också vara allvarsam och fundera över livet. Du är viktig i min vardag. Jag behöver assistans alla dygnets timmar. Du arbetar dagar, kvällar och nätter hos mig.  Alla hjälpmedel som behövs finns hos mig och du kommer få en bra introduktion tillsammans med mina assistenter som arbetat hos mig sedan lång tid tillbaka. Jag söker 1-2 personer som kan  tänka dig att vara vikarie i gruppen när det behövs. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan sök tjänst hos mig idag. Jag behöver din hjälp snarast. Varmt välkommen till mig.     Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Diskare till vår verksamhet i Malmö
Sodexo AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som diskare på Sodexo är du en lagspelare och har ett öga för ordning och reda. I rollen ingår diskning och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.   I denna roll söker vi två diskare som inledningsvis kommer att arbeta måndag-torsdag, med stor möjlighet till utökning av uppdraget och arbetet för rätt personer.  Vad du kommer att jobba med:  • Hantering av disk och säkerställande att all köks- och restaurangdisk är rent och redo för användning  • Samarbeta med köks- och restaurangpersonalen för att underlätta en effektiv och smidig service • Upprätthålla en ren och organiserad arbetsyta i diskavdelningen • Renhållning av lokalens arbetsytor samt gästytor Vad du bidrar med:  • God förmåga att arbeta i team och stödja kollegor vid behov • Hög servicenivå till kunden • God fysisk kondition  • Detaljorienterad och noggrann i ditt arbete • Goda kommunikationsfärdigheter i svenska Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget  • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Tillsvidareanställning, med inledande provanställning. Måndag-torsdag, dagtid. Möjlighet till 8 timmars arbetspass alternativt 5,5 timmars arbetspass inledningsvis. Introduktion startar i slutet av juli 2025.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Elin Hammer, [email protected]  Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 15-07-2025 Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning.   Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo • Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.    Redo att vara en del av något större? Ansök idag!    Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lärare i Automationsteknik
Lunds kommun
Lärare i yrkesämnen

Om rollen och dina arbetsuppgifter Lunds kommun satsar på framtiden – ny yrkesutbildning inom automationsteknik Efterfrågan på automationstekniker är stor, och nu tar Lunds kommun initiativet genom att starta Skånes enda yrkesutbildning inom området. I samarbete med Alfa Laval, Tetra Pak och ESS har kommunen tagit fram en skräddarsydd utbildning som möter industrins behov. Företagen har varit djupt engagerade i utbildningens utformning och ser ett stort rekryteringsbehov inom automationsteknik. En central del av utbildningen är praktik hos företag med spetskompetens inom automation. Vill du vara med och forma framtidens automationstekniker? Vi söker nu en engagerad och kvalificerad lärare! Om tjänsten Utbildningen är förlagd till Campus Vipan, där undervisningen bedrivs i det moderna och välutrustade E-huset, tillsammans med det etablerade El- och energiprogrammet. Som lärare hos oss kommer du att: - Ansvara för undervisningen enligt gällande kursplaner. - Undervisa vuxna elever men arbeta i nära samverkan med el-lärarna på gymnasiet. - Ha en semestertjänst, anpassad efter Komvux läsårstider. - Samverka med ett erfaret lärarlag inom El- och energiprogrammet. - Få möjlighet att påverka utbildningens struktur och innehåll, då det är en helt ny utbildning. - Ansvara för kontakten med våra samarbetspartners och utveckla nya kontakter för elevernas arbetsplatsförlagda lärande (APL). Vi söker dig som: Har gedigen kunskap inom automationsteknik. Är ansvarsfull, strukturerad och flexibel. Är initiativrik och trivs med att bygga upp något nytt. Har erfarenhet av att utbilda inom automationsteknik. Är samarbetsvillig och ser möjligheter i att utveckla utbildningen tillsammans med kollegor och branschföretag. Vill du vara med och forma framtidens tekniska kompetens? Välkommen att söka! För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Campus Vipan i Lund är en modern och välkomnande skola med ett starkt fokus på yrkesutbildningar. Här erbjuds bland annat El- och energiprogrammet, Bygg- och anläggningsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet samt flera andra yrkesinriktade utbildningar som förbereder eleverna för arbetslivet. Skolan har även Komvux, där vuxna kan utbilda sig inom olika yrkesområden. De nyrenoverade och välutrustade lokalerna, inklusive verkstäder, laboratorier och övningssalar, är utformade i nära samarbete med branschen. Med engagerade lärare och starka branschkontakter får både gymnasieelever och vuxenstuderande en utbildning som kombinerar teori med praktisk erfarenhet och goda framtidsmöjligheter. Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sandeplanskolan söker en driftig kock
VELLINGE KOMMUN
Kockar och kallskänkor

Sandeplanskolan är en F-9 skola med ca 500 elever och drygt 70 anställda. Skolan består av två byggnader, i A-huset finns årskurs 4-9 och i B-huset finns årskurs F-3 samt fritids. Vi har stora och fina utomhusmiljöer som erbjuder en hel del aktiviteter och lärmiljöer för våra elever. Vi värnar om goda samarbeten för att tillsammans skapa de bästa förutsättningarna för våra elever och personal. Våra utvecklingsområden är värdeskapande lärande, pojkars lärande och elevdelaktighet. Organisationsstrukturen innefattar en rektor och två biträdande rektorer (F-5 och 6-9) samt en administrativ chef. Skolköket består av en köksmästare, två kockar samt ett köksbiträde. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en driftig kock som brinner för att laga god näringsrika måltider från grunden, nyfiken på utvecklingsarbete i stort och smått ser vi som självklarhet med eleverna i centrum. Vi har högt i tak och uppskattar när kreativiteten flödar. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med dina kollegor i köket men även med barn, pedagoger och föräldrar på skolan. Det är naturligt för dig att ge god service och sätta matgästen i centrum. I de vardagliga arbetsuppgifterna ingår förberedelser, tillagning, bakning och servering samt alla de i övrigt förekommande arbetsuppgifterna i ett storkök. Du arbetar med specialkost, dokumentation av egenkontroll, rapportering och arbete i olika digitala system. Som person är du serviceinriktad, engagerad och visar stort intresse för matgästerna, t.ex. genom aktivt arbete med måltidspedagogik och i matråd. Du behöver även vara flexibel, vilket hos oss innebär att du snabbt kan ställa om när förutsättningarna i verksamheten ändras. KVALIFIKATIONER Utbildad kock med erfarenhet av specialkost ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Socialsekreterare till våra barnteam
Kristianstads kommun
Socialsekreterare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. För att ge våra medborgare bästa tänkbara stöd och hjälp har Barn och ungdom i Kristianstad valt att inrikta två av våra enheter mot yngre barn och den tredje enheten på ungdomar. Vi erbjuder våra medarbetare mer tillgängligt stöd och arbetsledning och våra utredningsenheter består därför av team om 6-7 medarbetare, där varje medarbetare får nära arbetsledning genom en teamledare. Som medarbetare har man även nära till sin enhetschef. Då två av våra medarbetare går vidare till andra uppdrag, söker vi nu två engagerade kollegor till våra barnteam. Är du socionom och söker nya utmaningar? Brinner du för lösningsorienterat förändringsarbete och gillar utvecklingsfrågor? Vi på Barn och unga i Kristianstad erbjuder inte bara ett stimulerande arbete, utan även en organisation som hela tiden strävar efter kunskapsutveckling och ökad kvalitet, med syftet att göra skillnad för kommunens barn, ungdomar och föräldrar! Vi erbjuder: • Ett öppet, tryggt och välkomnande klimat där vi har roligt på jobbet. • Fantastiska kollegor med kunskap, mod och humor som brinner för målgruppen och värnar sammanhållningen på arbetsplatsen. • En nära och tillgänglig arbetsledning i form av teamledare som handleder och vägleder i det operativa arbetet. • Individuell utveckling och medarbetarinflytande. • Ett välutvecklat kunskapsstöd med alla de riktlinjer/rutiner, checklistor och mallar vi behöver för att utföra arbetet. • Flexibelt arbetssätt i samråd med närmsta arbetsledare. • Handledning. • Flextid och friskvårdsbidrag. • Individanpassad introduktion utifrån varje ny medarbetares behov! Här tillåts du vara ny på jobbet och komma in i arbetet i ett lagom tempo. Vi ingår i Yrkesresan, erbjuder utbildning i Signs of Safety samt flera övriga utbildningar genom vår Utbildningsportal. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar utifrån förvaltningens gemensamma värdegrund och förhållningssättet Signs of Safety. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av handläggning och dokumentation enligt Socialtjänstlagen och LVU där du ansvarar för utredningsarbetet samt för att följa upp beviljade insatser. Du har kontakt med barnen/de unga, deras vårdnadshavare och sociala nätverk. I rollen gör du individuella bedömningar, samverkar internt och externt, och jobbar tillsammans med ledning och kollegor för att utveckla verksamheten på olika sätt. Du ansvarar, utifrån delegation, för rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs. Vårt förhållningssätt är medborgarens behov i fokus. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen. Det är meriterande med utbildning i BBiC och i Signs of Safety. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete eller inom barn- och ungdomsverksamhet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du datorvana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Med andra ord behöver du kunna anpassa din kommunikation till vår målgrupp. För att kunna ta dig runt i kommunen vid behov krävs att du har B-körkort för manuell växellåda. Vi söker dig som är trygg i dig själv, har analysförmåga, är flexibel, kreativ och modig. Du vågar se, ta ansvar och kan hantera svåra akuta situationer och har förmåga att fatta beslut. Du har integritet och står för god etik. Samarbete är en självklarhet för dig och du kan skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Vidare behöver du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners. Du är strukturerad person med förmåga att planera, följa upp och avsluta aktiviteter. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn uppvisa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Kristianstad kommun. Barn och ungdomsverksamheten består av sex enheter: •Enheten för förebyggande arbete •Utredningsenhet 1 (Mottagningsteam och Utredningsteam 1) •Utredningsenhet 2 (Utredningsteam 2 och Utredningsteam 3) • Utredningsenhet 3 (Utredningsteam 4 och Utredningsteam 5) •Öppenvårdsenheten •HVB enheten •Uppdragsenheten. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kurator till APIH, avancerad psykiatrisk vård i hemmet, Lund
REGION SKÅNE
Kuratorer

Gör skillnad. Varje dag. Söker du ett mångsidigt jobb inom psykiatrin? Avancerad Psykiatriskt vård I Hemmet, APIH, är en ny vårdform inom specialistpsykiatrin och erbjuder ett flexibelt alternativ till traditionell psykiatrisk heldygnsvård. För många av våra patienter inleds vårdtillfället på en av våra avdelningsplatser. Vi har sedan möjlighet att gå över till att arbeta med patienten i dennes hemmiljö, med hembesök efter behov: dag, kväll och helg. Det innebär att vi kan förkorta vårdtiden på avdelning och fokusera på att stärka patienten i sin hemmiljö. På så vis kan vi både fånga upp patienten när den sviktar och arbeta för långsiktig förbättring. I teamet finns sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeut, socionom och läkare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kurator kommer du arbeta med psykosocialt arbete i team med övriga yrkesprofessioner på enheten. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med patienter individuellt och med familjer och deras nätverk. Arbetet är varierande och innefattar individuella samtal, anhörigsamtal och krissamtal. Som kurator samverkar du mycket med kommuner, myndigheter och andra samarbetspartners internt och externt. Arbetsuppgifterna innefattar kartläggning av patientens sociala hjälpbehov samt planering med kommunen med SIP och tjänstemannamöten. Som nyanställd får du en introduktion anpassad utifrån dina behov och erfarenheter. Du har även stora möjligheter att vara med och påverka vår verksamhet. Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Är du även legitimerad hälso- och sjukvårdskurator ses det som meriterande. Tillhör du en legitimerad yrkesgrupp är språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala ett krav. För icke legitimationsyrken krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Då resor förekommer i tjänsten är giltigt B-körkort ett krav. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är meriterande. Som person är du nyfiken, flexibel och initiativrik. Du gillar både utmaningar och variation. Då arbetet sker i team, individuellt och i grupp, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt vana att fatta egna beslut. Vidare är du strukturerad och har förmåga att planera ditt arbete väl. För oss är det självklart att du alltid har patienten i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kock till Svalans förskola
Kristianstads kommun
Kockar och kallskänkor

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och medverkar i det dagliga arbetet i köket. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Svalan är ett beredningskök som får kylmat från det stora centralköket på Charlottesborgshemmet vilket sen slutbereds på plats på Svalan. Våra matgäster finns inom inom äldreomsorgen, skola samt förskola. Du kommer att ha daglig kontakt med skolpersonal, elever och gäster och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltidsverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i produktionskök och kunskap om och erfarenhet av specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetet så du behöver ha god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. Ha du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Senior IT-arkitekt sökes i Malmö
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Beskrivning Vår klient i Malmö söker en senior IT-arkitekt som vill vara med och skapa nästa generations informationslandskap. Om du är en person som har ett helhetsperspektiv på teknik och drivs av att förstå hur olika system och discipliner hänger ihop – då är det här rollen för dig. Du får möjlighet att påverka från grunden och vara med och bygga upp en modern, global IT-miljö i en verksamhet där tekniken gör verklig skillnad. Arbetsuppgifter I rollen som IT-arkitekt kommer du att arbeta brett med såväl strategiska som operativa frågor. Du kommer att ta fram tekniska ritningar och designunderlag, genomföra tekniska utredningar samt fungera som stöd och bollplank för både lösningsarkitekter och ledningsgrupper. Du är med i hela processen från idé till implementering av lösningar och arbetar nära andra arkitekter, tekniska specialister, kravanalytiker, testare, säkerhetsrådgivare och driftspersonal. Arbetet innebär många kontaktytor och kräver en god kommunikativ förmåga, både tekniskt och verksamhetsnära. Kvalifikationer Minst 9 års erfarenhet av arbete som system-, informations- eller lösningsarkitekt God förståelse för både on-prem-lösningar och inhouse-utveckling Förmåga att arbeta utifrån regler, krav och säkerhetsaspekter God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i team Förmåga att kommunicera tekniska lösningar till både tekniker och beslutsfattare Van att utvärdera och jämföra olika tekniska lösningsalternativ Erfarenhet av modellering, infrastruktur samt mjukvaruutveckling Hög kommunikativ förmåga och intresse för att skapa relationer inom organisationen Villkor Tjänsten är på heltid och arbetet utförs på plats på vår klients kontor i Malmö. Uppdragslängd: Start 2025-09-01 tom 2026-08-31 Om du är redo att ta dig an en roll som IT-arkitekt inom en högteknologisk och samhällsviktig verksamhet – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi intervjuar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025