Praktiska Gymnasiet i Helsingborg söker yrkeslärare på El och energiprogram
Praktiska Sverige AB
Lärare i yrkesämnen

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet i Helsingborg erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: Bygg och anläggning, El och energi, Fordon och transport, Frisör, Industriteknik, VVS- och fastighet samt Introduktionsprogram. I dagsläget har skolan ca 260 elever och ungefär 38 medarbetare. Vi är en mindre skola belägen på Berga Industriområde och ser oss som en skola med ett stort hjärta som arbetar för att varje elev ska få den bästa utbildningen utifrån sina förutsättningar. Verksamheten präglas av god gemenskap och en bra stämning. Vårt mål är att våra elever ska vara förberedda för arbetslivet och bli anställningsbara. Vi bedriver i första hand lärlingsutbildning, vilket innebär att eleverna genomför mer än hälften av sin skoltid på en APL-plats. Skolan växer stadigt och utvecklas hela tiden framåt med målsättningen att bli Helsingborgs främsta yrkesgymnasium. Det är därför vi behöver just dig. Om du vill läsa mer, besök oss på vår hemsida Ditt uppdrag Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom el och energiprogrammet med inriktning elteknik och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag med tre andra kollegor. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare inom el- och energiprogrammet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som flexibilitet och förmågan att bygga relationer. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-06. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Daniel Larsson på 0702-24 02 29 eller via mail [email protected] . Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vi söker världens bästa rektor till världens bästa skola
Föräldrakooperativet Nils Holgerssonskolan Ekono
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi söker världens bästa rektor till världens bästa skola - en rektor som vill lyfta, flyga och landa tillsammans med oss. Nils Holgerssonskolan är en friskola med kulturprofil i Simrishamn. Här går 214 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har en personalstyrka på runt 40 engagerade medarbetare. Sedan 1996 har vi som mål att erbjuda en skola där alla elever får möjlighet att växa och utvecklas, både akademiskt och kreativt. Skolan drivs som ett föräldrakooperativ och har ett starkt engagemang från både personal och vårdnadshavare. Skol- och fritidsverksamheten sker i två fastigheter. På Lilla Nisse finns åk F-4 och Fritids och på Östra Park finns åk 5-9. Vi har dessutom vår skolmatsal och kök, belägen vid den vackra Österlenkusten, där vår kock och kökspersonal lagar måltiderna från grunden med noggrant utvalda, hållbara råvaror. På vår trygga och levande skola är Nisseandan vår självklara ledstjärna. Vi vill att alla elever ska känna sig som ett stolt Nissebarn och bära den känslan med sig hela livet. Tillsammans skapar vi en skola där kunskap, kärlek, mod och tillit genomsyrar varje dag. Ditt uppdrag som rektor Som rektor har du det övergripande ansvaret för att leda, samordna och utveckla skolans pedagogiska verksamhet, personal, ekonomi och kvalitet. Du arbetar nära skolans styrelse – som består av engagerade vårdnadshavare – och blir en central del i skolans gemenskap. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla vår skola och samtidigt vara en närvarande, tydlig och varm ledare. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla skolans pedagogiska verksamhet enligt skollag och läroplan Personalansvar och arbetsmiljöarbete Skapa struktur, arbetsro och framtidstro i det dagliga arbetet Utöva ett tillitsfullt ledarskap som bygger relationer, glädje och lärande Ansvar för budget, uppföljning och rapportering till styrelsen Tätt samarbete med föräldrabaserad styrelse Vara närvarande i vardagen – hos elever, vårdnadshavare och medarbetare Driva, leda och följa upp det systematiska kvalitetsarbetet Samverka med elevhälsoteam, skoladministration och externa aktörer Samverka och samarbeta med våra kollegor i andra lokala friskolor Vi söker dig som Är legitimerad lärare med erfarenhet av ledarskap i grundskolan Har genomgått eller är redo att påbörja rektorsprogrammet Har goda kunskaper i skolans styrdokument och ekonomi Har erfarenhet av budgetansvar och organisationsutveckling Är en visionär och närvarande ledare med varm hand och tydlig riktning Ser det lilla i det stora – och det stora i det lilla Trivs i en mindre organisation där samarbete är nyckeln Vill vara med och bygga en skolkultur där mod, kultur och delaktighet är bärande Har intresse för, eller erfarenhet av kulturpedagogik, skapande eller estetiska lärprocesser Vi erbjuder dig Ett sammanhang där barnens bästa alltid är vägledande Ett team med hög kompetens, kreativitet och hjärta Ett starkt stöd i, och ett tillitsfullt samarbete med, styrelsen En vardag där skratt, omtanke, professionalitet och utveckling går hand i hand Ett uppdrag där du får vara med och utveckla en unik verksamhet med hjärta och riktning Möjligheten att vara med och forma framtiden Vill du vara med och forma framtidens skola tillsammans med oss? Skicka din ansökan med CV och personligt så snart som möjligt, dock senast den 16 juli 2025, till Henric Appelkvist, Skolchef och styrelseordförande ([email protected]) Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande. Vi lyfter tillsammans. Vi flyger tillsammans. Vi landar tillsammans.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Exciting Opportunity Within Lifecycle Management
Atos Medical AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Atos Are you ready to take ownership, drive improvements, and grow in a collaborative and cross-functional environment? We are looking for a Sustaining Engineer who is curious, structured, and excited about working with products that make a real difference in people’s lives. About the Role In this role, you will be one of five change control specialists in a diverse team of eight colleagues, all working together to ensure our products remain safe, effective, and aligned with high-quality standards. You will coordinate and drive changes to existing products and processes, collaborating closely with R&D, Marketing, Production, and Process Development. This is a great opportunity for someone who wants to take responsibility, develop their skills, and work in a MedTech environment where your ideas can lead to real impact. Your Main Responsibilities * Drive and coordinate changes to existing products and processes according to established procedures * Update and manage technical product documentation * Conduct product testing (e.g. durability, adhesion, stability, and transportation studies) * Plan, execute, and report validation and verification activities in collaboration with stakeholders * Participate in risk assessments and identify improvements to product and quality processes About You You are proactive, structured, and enjoy working across functions. You are also someone who likes taking responsibility and pushing things forward. We believe in hiring for potential and training for skills, but ideally, you bring: * 2–5 years of experience in Change Control (e.g. RA, Quality, or Production) * A background in MedTech or another regulated industry * A relevant academic degree * Project management skills * Fluent Swedish and English What We Offer We offer a collaborative and friendly work environment where your contributions make a difference. As part of our team, you will benefit from a collective agreement, flexible working hours, and a range of wellness initiatives including Epassi lunch subsidy and a wellness allowance. We also serve breakfast at the office several times a week. How to Apply If you have any questions about the role, feel free to contact Petter Solding at [email protected]. Since it is summer and a lot of vacations coming up, we aim to start selection and first  round of interviews after the last application date July 13th. Final round of interviews are scheduled to the week of the 11th of August.

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterskor till Akutmottagning i Kristianstad
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar nya sjuksköterskekollegor med ett intresse för akutsjukvård till oss på akutmottagningen på Centralsjukhuset Kristianstad (CSK)! Akutmottagningen i Kristianstad är centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne och har årligen över 52 000 patientbesök. Vi tillhör Verksamhetsområde (VO) akut och tar dagligen emot mellan 120 och 170 patienter med olika diagnoser och varierande allvarlighetsgrad. Vårt uppdrag är att på bästa sätt möta både patienten och deras anhöriga i den situation de befinner sig i. För patienter som inte behöver slutenvård har vi en observationsenhet som tar emot för observation, utredning och behandling. Vi är inne i en utvecklingsfas där vi fokuserar på våra arbetssätt för att optimera omhändertagandet av patienter. Vår vision är att framöver arbeta linjelöst i multiprofessionella team, där akutläkare, sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare samarbetar för att ge patienter den bästa möjliga vården. Att arbeta linjelöst innebär att patienternas omhändertagande grundas på sjukdomstillståndets svårighetsgrad och inte på sökorsak. Med vår moderna organisation och struktur är vi rustade för att möta framtidens behov. Sjuksköterskegruppen på akutmottagningen består av såväl allmänsjuksköterskor som specialistsjuksköterskor med en bredd av yrkeserfarenheter. ARBETSUPPGIFTER - Det bästa med mitt arbete är variationen i arbetsuppgifterna och att jag aldrig vet hur arbetsdagen kommer utspela sig eller vilka människor jag kommer möta. Det gör mitt arbete otroligt lärorikt och spännande! Sedan har jag fantastiska kollegor som alltid finns där för att ge stöttning eller vägledning när man behöver det. I vår arbetsgrupp värnar vi om varandra och har väldigt roligt tillsammans, säger Annika som är sjuksköterska på akutmottagningen. Som sjuksköterska på vår akutmottagning innefattar dina arbetsuppgifter omhändertagande, observation och bedömning av patienter med sjukdom av olika svårighetsgrad. Därtill ingår triagering, läkemedelsadministration samt att hantera larm som kommer med ambulans. Som nyanställd får du en individuell introduktion utifrån dina tidigare kunskaper och blir tilldelad en mentor som följer dig din första tid hos oss. Vi erbjuder kompetensutveckling i olika steg via vår utbildningsledare och utbildningstrappa. Kompetensplanen följer dig genom hela din kliniska karriär här hos oss. Inom utbildningstrappan ges möjlighet till Advanced Medical Life Support (AMLS) och Trauma Nursing Core Course (TNCC). Efterhand som du blir trygg i din roll ges tillfälle att ingå i vårt så kallade hjärtteam som ansvarar för hjärt- och lungräddning för hela sjukhuset. Vidare har vi även larmteam som tar hand om alla våra rödprioriterade patienter samt triage, där de möter och tar hand om alla patienter som kommer till akutmottagningen via vår reception. Vi ser gärna att du som sökande har en önskan om att vidareutveckla dig inom ditt yrke, då akutsjukvården ständigt står inför nya utmaningar och förändringar. Tid för fortbildning ges inom ramen för din tjänstgöring. Hos oss lägger vi fokus på teamarbete vilket vi övar via scenarioträning på plats här på akutmottagningen. Vi erbjuder även möjlighet till specialistutbildning och flera olika utvecklingsområden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Du har några års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska, gärna från akutsjukvård. Har du vidareutbildning inom akutsjukvård, intensivvård, anestesi, ambulanssjukvård och/eller utbildning till distriktssköterska ser vi det som meriterande. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och har god förmåga att planera samt prioritera i ditt arbete. Vidare är du kvalitetsmedveten och tar initiativ och ansvar i ditt arbete. Eftersom tempot växlar snabbt ser vi att du är en person som håller dig lugn och kontrollerad i akuta situationer. För oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i team, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt i en miljö som aldrig är förutsägbar. Därutöver är du utåtriktad och bidrar till ett välfungerande samarbete samt är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vi ser gärna att du kan sätta dig in i andras situation utan att ta över personens känslor samt har förståelse för olika kulturer och situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Säkerhetshandläggare till VO Häktet Helsingborg Berga (vikariat)
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. VO häktet Helsingborg består idag av restriktionshäktet Helsingborg och gemensamhetshäktet Berga. På häktet finns olika avdelningar som restriktionsavdelning, ungdomsavdelning och en kvinnoavdelning. Häktet Berga tar emot klienter utan restriktioner. Läs mer om vår verksamhet på hemsidan: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/helsingborg/#om https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/haktet-berga/#om ARBETSUPPGIFTER Som säkerhetshandläggare kommer du arbeta med säkerhetsrelaterade frågor på häktet. Säkerhetshandläggaren ingår i den lokala säkerhetsorganisationen och är underställd kriminalvårdsinspektören för säkerhet. Din roll har en rådgivande funktion inom säkerhet gentemot ledningsgruppen och arbetsgrupperna. Deltagande i säkerhetsforum både internt och externt förekommer. Du kommer arbeta brett och dina arbetsdagar ser olika ut beroende på verksamhetens behov. Nära och god samverkan med övrig personal är en mycket viktig del i ditt uppdrag då du är en stödfunktion åt kärnverksamheten. Du samarbetar med flertalet funktioner inom myndigheten men även med andra aktörer i rättskedjan så som polismyndigheten. Rollen innebär även ett omväxlande, självständigt arbete fördelat mellan operativa och administrativa arbetsuppgifter. De administrativa uppgifterna består bland andra av upprätta och revidera lokala arbetsrutiner och lokala anvisningar för säkerhetshandboken. De operativa arbetsuppgifterna består bland andra av att planera och följa upp konflikthanteringsverksamhet, planera och genomföra lokala säkerhetsövningar samt genomföra tillsyn och kontroll avseende säkerhetsarbetet på verksamheten i samarbete med ledningen. Då arbetet innefattar att du är i kontakt med de klientnära miljöerna ska tjänstedräkt bäras på arbetet. KVALIFIKATIONER Som person är du självgående och uthållig. Du är analytisk och har mycket god förmåga att kommunicera såväl i tal som i skrift. I ditt arbete kommer din förmåga att bearbeta information, göra analyser och sammanställa detta i en läsvänlig med professionell produkt vara centralt. Utöver detta är relationsskapande egenskaper och en god samarbetsförmåga nycklar i rollen. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och en säkerhetsintervju samt säkerhetsprövning föregår beslut om anställning. Krav: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. • God IT-kunskap Meriterande: • Relevant högskoleutbildning företrädesvis inom statsvetenskap, juridik eller pedagogik • Genomförd och godkänd kriminalvårdsutbildning • Erfarenhet från Kriminalvårdens verksamhet eller från annan del av rättsväsendet • Erfarenhet av intern och extern samverkan samt god kännedom om samverkande myndigheters uppdrag • Erfarenhet av arbete med säkerhets- och utredningsfrågor samt informationssäkerhet • Övriga språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Vi använder oss av löpande urval i denna process. Intervjuer sker v.28 dagtid. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

15 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Stödassistenter till gruppbostäder
Åstorps kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Vi rekryterar till två olika gruppbostäder. En gruppbostad är mer mot yngre och en gruppbostad mot äldre med mer fokus på omvårdnad. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent på gruppbostad så arbetar du med brukaren i fokus. Målsättning är att skapa delaktighet och självständighet för brukaren att kunna leva sitt liv. Med hjälp av stöd och omsorg från dig, samt med hjälp av individuellt anpassade pedagogiska lösningar och metoder i det vardagsnära arbetet så är du en viktigt del i uppnå en meningsfull vardag för våra brukare. Du blir kontaktman, vilket ställer höga krav på dig att kunna vara delaktig i att skapa förutsättningar för brukaren att få stöd och omsorg i enighet med genomförandeplan, riktlinjer och mål i verksamheten. Där du även har ett uppföljningsansvar. Som kollega så är det viktigt att skapa samsyn och ha ett gott samarbetsklimat i gruppen där man tillsammans hittar strategier i det daglig arbetet för att brukaren ska få den stöttning och omsorg som den behöver. Samt att man arbetar utifrån individuella bemötandeplaner för att uppnå välbefinnande för den enskilde. KVALIFIKATIONER Du har adekvat gymnasial utbildning från vård- och omsorgsprogrammet med yrkesutgång funktionshinder eller psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig (stödassistent alt. stödpedagog). Som person trivs du i en utvecklande organisation och i en roll med god variation av självständigt arbete och teamarbete. Du har ett flexibelt förhållningssätt och sätter alltid den enskilde i fokus. God datorvana samt kännedom om dokumentationssystemet LifeCare. Erfarenhet av arbete med målgruppen samt arbete med somatisk vård och demensomsorg är meriterande. B-körkort är önskvärt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. I processen arbetar vi med ett löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

15 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Socialpedagog Resursenhet barn och unga
Lunds kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vårt uppdrag växer! Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Lund är mitt i en stor satsning med fokus på tillgängligt och behovsstyrt stöd till barn och unga samt deras familjer. En av våra kollegor har nu fått ett nytt uppdrag i vårt verksamhetsområde och vi söker därför dig som vill tillhöra vårt socialpedagogiska team och arbeta med barn, unga och deras familjer.  Om rollen och dina arbetsuppgifter Arbetsmarknads- och socialförvaltningen söker en socialpedagog till vårt team som arbetar med insatser till barn 0-17 år. På Resursenhet barn och unga arbetar totalt 31 medarbetare och två enhetschefer uppdelade i olika team med behovsprövade insatser. Våra tre socialpedagoger möter familjer i behov av praktiskt och pedagogiskt stöd och förändringsarbete i hemmet och på de platser familjerna behöver. De insatser vi erbjuder utgår från tydliga mål och barnets och familjens behov och vi behöver vara flexibla och tillgängliga och träffa våra familjer på de platser och tider som uppdraget kräver.  Du kommer att arbeta självständigt i dina uppdrag och behöver ha förmåga att kunna driva ett förändringsarbete framåt. Ditt team och kollegor finns nära tillhands för teamhandledning och gemensam utveckling av insatsen. I vissa insatser krävs nära samarbete och arbete med kollegor på den egna och andra enheter likväl som med våra utredande socialsekreterare eller annat nätverk. Arbetsuppgifter i form av observationer och färdighetsträning förekommer där exempelvis tydliggörande pedagogik och psykoedukation kring föräldrastrategier är viktiga verktyg i ditt arbete. Du deltar och vägleder i vardagssituationer och bidrar till att skapa fungerande rutiner för barnet.  Vi söker dig som har ett stort engagemang för barn och föräldrar i behov av stöd. Du kan behålla lugn och fokus även när det är mycket saker som händer.  Vi söker dig Vi söker dig som har minst två års eftergymnasial utbildning med inriktning på omsorg, socialt och/eller pedagogiskt arbete. Du behöver ha erfarenhet av socialt eller pedagogiskt arbete med barn och deras föräldrar. Har du dessutom vidareutbildning inom området är det meriterande och kunskaper om barns utveckling och föräldrastrategier. Vi lägger stor vikt vid förmågan att etablera goda relationer och samarbeta med exempelvis skola, vård och andra professionella, liksom att kunna vara lugn och klartänkt även i pressade situationer. Du har en positiv och respektfull människosyn, ditt arbetssätt är strukturerat och du kan vara tydlig när situationen så kräver. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska och det är meriterande om du har vana av journalföring.  Körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig I Resursenhet barn och unga kommer du att arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med många kollegor som har bred kompetens och lång erfarenhet. Vi erbjuder metodhandledning och introduktion i vår förvaltning och ett arbete i en tillitsbaserad organisation som är i ständig utveckling. Våra insatser följer målgruppens behov och aktuell kunskap och i enheten finns det en kultur av att vi delar med oss av det vi kan. Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjutider är planerade till den 29-30/7. Välkommen med din ansökan om du vill bli en del av vår enhet! Sagt av medarbetare i teamet: "Hos oss har vi en lärorik och utvecklande arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning".         Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

15 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Städerska

Hej! Söker en städerska som till en början arbetar på timmar måndag till fredag mellan 8-16.30. Körkort och bil krävs! Arbetar ensam för det mesta men i bland med en kollega.

15 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Piping Engineer
European Spallation Source Eric
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

The European Spallation Source ERIC (ESS) is one of the largest technology infrastructure projects being built today, and aims to be the most powerful neutron source in the world when it is fully operational in 2028. It will enable scientists to study the structure and behavior of matter at the atomic level, opening new possibilities for research and innovation in material science.   About the role  We are now seeking to appoint a Piping Engineer for the Plant & Process Engineering Function, which is part of the Design & Engineering Division. The team is responsible for the specification and design of process systems, such as cooling systems, associated piping systems and mechanical support systems. Configuration and support of the Aveva tool suite, and engineering reviews and support, are also part of the tasks of the group.  This role opportunity is perfect for professionals eager to apply their industry experience to a project of historic importance.Your main areas of responsibilities as Piping Engineer will be to: • Perform pre-studies and prepare requirements for piping systems. • Perform system design and detailed design of piping systems and associated mechanical support systems. • Prepare specifications and documentation for procurement, fabrication and installation of systems and components. • Support in the manufacturing process, installation, and testing of equipment. • Support with commissioning and troubleshooting. • Participate in piping design reviews. • Write and review piping quality requirements and documentation. • Provide input and feedback for ESS standards and best practices within piping design and Aveva tool. This is a permanent position with a six-month probationary period. It is an on-site position in Lund, Sweden, and we need someone who can start as soon as practically possible. About you To thrive in this role, we believe that you have higher vocational education or university education (e.g. a bachelor’s degree) in engineering, or an equivalent combination of education and experience that we deem relevant for the role. You have a minimum of five years’ working experience from the tasks mentioned above. Your knowledge on components, dimensioning, European standards and directives, as well as the installation process, is good. Experience from using 3D plant and piping design tools such as Aveva, Smartplant, Intergraph or equivalent is of importance. Proficiency in English, both written and spoken, is essential. You must have solid experience working with the Pressure Equipment Directive (PED). We believe that you enjoy communicating and collaborating with a large number of internal and external stakeholders, and you feel comfortable working in an international environment. You should be a self-motivated problem-solver, whose curiosity regularly takes you away from your desk. Being structured and taking responsibility while adhering to instructions and procedures comes naturally to you.  What can we offer?  Aside from the chance to work at a truly unique Big Science project, you can also expect:   • An opportunity to contribute to the future discoveries within science. • A stunning, brand new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. • A challenging, innovative and stimulating work environment using one of the most advanced CAD and engineering environments on the globe. • 30 days of annual leave, as well as more than 10 days of public holiday and company days off or days with limited working hours. • Monthly pension contributions on top of your salary. • Focus on work-life balance. • Preventative healthcare benefit. • Where applicable, relocation support and allowances may also be available. Interested? We sure hope so.   If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. We will review applications continuously so please apply as soon as you can; our deadline for applications is 10 August 2025 at the latest.  Certain roles at ESS require health and safety and/or security checks, which may be carried out during the recruitment process.   For more information regarding the ESS recruitment process, please see https://europeanspallationsource.se/careers or contact Recruitment Officer Kathryn.Quaak at [email protected]   For further information regarding the position, please contact Mats Pålsson at [email protected]   For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson at [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected]   We look forward to receiving your application!

15 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Sjuksköterskor till Bemanningsenhet i Helsingborg
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Hos oss får du arbeta med kollegor som gör allt för att våra patienter ska få en bra vård och upplevelse på sjukhuset. Här är vi är måna om varandra och sprider glädje på enheten. Är du sjuksköterska som vill få en bred kompetens och utvecklas i din yrkesroll? Då är du välkommen till oss på Bemanningsenheten! Bemanningsenheten vid Helsingborgs lasarett bemannar de olika verksamheterna på sjukhuset vid vakanser eller behov av extra förstärkning. Alltid med en hög kompetens, glädje och ett gott bemötande till både patienter och kollegor. Vårt uppdrag är att samordna kompetens, främst inom slutenvård, med olika specialiteter. Bemanningsenheten består av Resursteamet och timanställda. Resursteamet är vår tillsvidareanställda personal som verkar som sjukhusets egen bemanningspool och består av cirka 30 medarbetare, främst sjuksköterskor och undersköterskor samt administratör med chefsstödsuppdrag. Region Skåne erbjuder en trygg anställning med flera förmåner. I år har vi glädjen att ta emot priset som Årets Eldsjäl, som delas ut av Region Skåne. Vi får det för vårt engagemang och vår omtanke för våra utlandsutbildade kollegor. Vi har gjort ett stort avtryck för de utlandsutbildade som har fått sina svenska legitimationer inom ett hälso- och sjukvårdsyrke. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två nya sjuksköterskor till vårt fantastiska team! I din roll som sjuksköterska får du ett varierat arbete där du arbetar inom lasarettets många olika verksamheter och specialiteter. Resursteamet bemannar avdelningarna med kompetent personal och på så sätt fungerar vi som en intern bemanningspool. Hos oss får du bra möjligheter att utveckla din kompetens genom att arbeta väldigt brett inom olika områden. Att arbeta i resursteamet kräver både erfarenhet och flexibilitet, därför erbjuder vi lönetillägg till våra tillsvidareanställda. Vi vill att du fortsätter att utvecklas i din roll som sjuksköterska så hos oss får du ett arbete i en lärorik miljö med goda utvecklingsmöjligheter och vi har regelbundet interna utbildningar. Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter och dina framtida visioner. - Jag trivs väldigt bra i resursteamet! Bland annat för att arbetet ger mig en bred kompetens, man kan lite om mycket och jag får ett väldigt brett kontaktnät på Helsingborgs lasarett. Jag har blivit bättre på att hantera situationer där jag har begränsad bakgrundsinformation. Här blir man en problemlösare och får självständigt ta reda på saker, säger David som är sjuksköterska i resursteamet på Bemanningsenheten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Har du några års erfarenhet som sjuksköterska inom somatisk vård ser vi det som meriterande. Det här en tjänst för dig som är trygg i din yrkesroll och visar ett stort engagemang, god servicekänsla och förmåga att ta ansvar. Du har lätt för att arbeta självständigt samtidigt som du är en del av teamet. Vidare ser vi att du drivs av nya utmaningar samt vill vara med och bidra till en bättre vård för våra patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025