Vik. Projektledare med inriktning mot lokalförsörjning Eslövs kommun
Eslövs kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och forma framtidens Eslöv? Som projektledare med inriktning lokalförsörjning i Eslövs kommun får du möjlighet att ta ansvar för viktiga samhällsprojekt och vara med och skapa framtidens lokaler för både människor och verksamheter. Ditt uppdrag Som vikarierande projektledare får du en viktig roll i kommunens arbete med att planera och utveckla lokaler för framtidens behov. Du kommer att vara delaktig i strategiskt viktiga projekt – utredning av ett nytt stadshus – samt bidra i det övergripande lokalförsörjningsarbetet. • Ansvara för projektledning från förstudie till beslut tillsammans med berörda verksamheter enligt Kommunens process för lokalförsörjning • Ansvara för tidplan och ekonomi • Samordna de utredningar som projekten kräver • Bereda underlag för beslut, rapporter och yttranden till politiken • Samverka med berörda förvaltningar, avdelningar, konsulter, medborgare  • Arbeta med övriga lokalförsörjningsfrågor tillsammans med kommunens lokalstrateg Vikariatet avser en föräldraledighet och kan komma att förlängas. Din erfarenhet • Vidareutbildning på universitets- eller högskolenivå inom ekonomi, juridik, fastighetsekonomi, samhällsplanering eller motsvarande • Goda kunskaper inom projektledning och projektekonomi • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska  • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av projektledning inom samhällsbyggnadsområdet • Erfarenhet av lokalplanering och/eller fastighetsutvecklingsprojekt • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Är det här du? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en person som kombinerar driv och struktur med god samarbetsförmåga.Vi tror att du: • Är en ansvarsfull och målmedveten person som vill uppnå goda resultat • Har en förmåga att analysera situationer och hitta effektiva lösningar • Har en drivkraft och en kommunikativ förmåga som är nyckeln till de goda samarbeten du har i dina projekt • Har en tydlig plan och ordning i ditt arbete för att effektivt hantera och organisera uppgifter och resurser • Är en person som har förmågan att arbeta både självständigt och i team och är duktig på att bygga relationer Vi erbjuder • en spännande och utmanande roll i en dynamisk arbetsmiljö • en inkluderande arbetsplats med fokus på hållbarhet och innovation Övrigt Vi kommer att hålla inledande intervjuer den 15 augusti– planera gärna din kalender med detta i åtanke. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Om arbetsplatsen Välkommen till Skånes bästa läge! I Eslövs kommun kan du bo, leva och verka mitt i Skåne med världen runt hörnet. Eslövs kommun är en del av Malmö/Lundregionen och har en viktig roll i hela Skånes tillväxt och utveckling. Eslöv är i ett spännande och expansivt skede med hög utbyggnadstakt både vad gäller bostäder, lokaler och företagsetableringar. Tillväxtavdelningen är en dynamisk avdelning, där många olika kompetenser samverkar. Tillväxtavdelningen består av cirka 20 medarbetare och hanterar en stor variation av frågor så som till exempel stadsutveckling, fysisk planering, exploatering, bostadsförsörjning, lokalförsörjning, infrastruktur, social hållbarhet, näringslivsutveckling och destinationsutveckling.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Processoperatör till Allergon i Ängelholm
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker nu en processoperatör med tekniskt intresse till kund utanför Ängelholm. Trivs du i en lantlig miljö och har erfaranhet inom underhåll och service? Då har Adecco uppdraget för dig! Allergon AB är marknadens ledande tillverkare av allergena råvaror. De bedriver verksamhet med produktion och försäljning för allergidiagnostik och terapi samt produktion av naturläkemedel. Allergon ingår i ThermoFisher-koncernens division för allergidiagnostik som är världsledande med ImmunoCAP-systemet. Företaget har ett 50-tal anställda och ligger i Välinge strax söder om Ängelholm. Om arbetet Vi söker någon som i huvudsak ska ansvara för underhåll och lättare service i processen för tillverkning av allergenpollen, vilket innebär iordningställanade inför intagning, torkning, malning och siktning. Du ska självständigt kunna planera ditt arbete efter behov, utföra praktiskt arbete för service och underhåll, och i din roll ingår det även att fördela och övervaka arbetsuppgifter för säsongsanställda. Arbetet sker till stora delar utomhus, vardagar dagtid. I rollen som processoperatör ingår bl.a: • Invägningar av externt och internt plockat växtmaterial. • Rengöring av arbetsrum och utrustning • Ifyllning av produktionsdokument. • Underhåll och lättare service av avdelningens utrustning. • Handleda och utbilda ny personal/sommarjobbare (maj-sep) • Delta i förekommande möten - förbättringsarbete/ avvikelseutredningar • Ansvara för Allergons tömning av restprodukter/ sophantering • Viss körning av Traktor och Tröskning av Allergenråvara kan förekomma Om dig Då de arbetar med allergena råvaror är det av största vikt att du inte ha någon form av allergi. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom relevant område för denna typ av tjänst, alternativt erfarenhet av liknande roll. Viktigt för tjänsten är: • Att du inte har någon form av allergi (allergitest genomförs innan kontraktskrivning). • Stor noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet • Tekniskt intresse med förmåga att arbeta i olika system samt dokumentationshantering • Goda kunskaper i svenska i såväl tal och skrift • Körkort B och tillgång till bil är ett krav, meriterande om du har utökat körkort, B96 eller BE • Truckkort A+B (vana av motviktstruck B1) Om anställningen Tjänsten som processoperatör är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns goda möjligheter för att anställningen går över till kund. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag där vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Välkommen med din ansökan! Sökord: Ängelholm, Helsingborg, läkemedelsindustri, processoperatör, underhåll, växtmaterial, Allergon, Adecco

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Maintenance Technician (60%) till Joyweek Malmö
Joyweek AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Är du praktiskt lagd, gillar kundkontakt och vill arbeta på ett bolag som brinner för att skapa glädjefyllda arbetsmiljöer? Då kan rollen som Maintenance Technician på Joyweek vara något för dig! Vi söker nu en engagerad och självständig medarbetare för att förstärka vårt team och skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder. Om Rollen Som Maintenance Technician spelar du en avgörande roll i att säkerställa hög kvalitet och funktionalitet på våra kunders kaffe- och vattenmaskiner. Du följer ett månatligt serviceschema och är på plats hos våra kundföretag för att serva och underhålla deras maskiner. I rollen ingår även att leverera förbrukningsmaterial som kaffe, te och mjölk. En typisk arbetsdag börjar på vårt lager där du hämtar produkter och planerar dagens rutt. Du arbetar självständigt och får företagsbil för att köra mellan kundföretagen. Arbetsuppgifter Besöka kundföretag för att utföra service och underhåll på kaffe- och vattenmaskiner Åtgärda tekniska problem och säkerställa att maskinerna fungerar optimalt Leverera förbrukningsmaterial Dokumentera och rapportera status och eventuella åtgärder till vår Operations Coordinator Vara ansiktet utåt för Joyweek och bygga starka kundrelationer genom hög servicekvalitet Din Profil För att lyckas hos oss tror vi att du är en händig och ansvarstagande person som trivs med att arbeta självständigt men samtidigt uppskattar kundkontakt. Vi ser gärna att du är praktiskt lagd, medan tidigare erfarenhet inom området är meriterande är det inte ett krav. Vi söker dig som: Har B-körkort och grundläggande datorkunskaper Talar och skriver flytande svenska & har goda kunskaper i engelska Är strukturerad, initiativrik och kan arbeta självständigt Gillar att ge hög service och skapa kundnöjdhet Vissa kunder kan komma att begära utdrag ur belastningsregistret, därav behöver det uppvisas mot förfrågan vid anställning.  Vad vi erbjuder Ett coachande ledarskap med närvarande chefer och kollegor som stöttar dig i din arbetsvardag Möjlighet att forma och påverka din roll och ditt arbetssätt Förmåner som friskvårdsbidrag, rikslunchkort och förmånsportal Om Joyweek På Joyweek skapar vi kontorsmiljöer som både fungerar effektivt och sprider glädje. Som en helhetsleverantör inom mjuka facility management-tjänster erbjuder vi allt från lokalvård, kaffe, växtservice och bemanning till flyttjänser och inredning. Vi är cirka 175 medarbetare som, tillsammans med våra 2350 kunder i Norden, arbetar för att skapa hållbara och attraktiva arbetsplatser där medarbetarna trivs och presterar. Vår mission: Skapa kontorsmiljöer där alla medarbetare kan utföra sitt arbete på bästa sätt. Vår vision: Hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetarna trivs, presterar och väljer att vara. Joyweek ägs av Verso Capital, och har kontor i Stockholm, Oslo, Göteborg, Malmö och Linköping. Övrig Information Start: Enligt Ö.K Omfattning: 60% (tre dagar per vecka) Plats: Malmö Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

11 juni 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Doktorand i Beräkningskemi

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ämnesbeskrivning Utveckling av kvantkemiska metoder och beräkningskoder för en noggrann beskrivning av den elektroniska strukturen hos stora molekyler och kristaller. Detta arbete innefattar data-drivna analyser av elektroniska strukturberäkningar för att minska beräkningstiden. Modelleringen av stora system kommer också att omfatta utveckling av specialiserade basuppsättningar och modellpotentialer för klusterinbäddning. En data-driven metod kommer att användas för att möjliggöra ab initio-beräkningar av mycket stora molekyler och kluster.  Arbetsuppgifter - Utveckla verktyg för data-driven analys av elektrondensitet för att minska beräkningskostnaderna för multikonfigurationella beräkningar. - Designa och implementera optimeringsprocedurer för modellpotentialer och atomära basuppsättningar för molekyler och inbäddade kluster. - Integrera dessa verktyg i Molcas-koden. - Utföra multikonfigurationella beräkningar på molekyler och kluster med ett stort antal atomer.  Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. I arbetsuppgifterna kan det även ingå medverkan i undervisning och annat institutionsarbete, dock max 20 % av arbetstiden. Behörighet Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har - avlagt examen på avancerad nivå eller - fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, med innehåll som är relevant för forskarutbildningen eller - på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet för Beräkningskemi uppfyller den som har: - har avlagt en examen på avancerad nivå (eller motsvarande) inom kemi, fysik eller beräkningsvetenskap Övriga krav: - Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift - Dokumenterade kunskaper i följande programmeringsspråk: FORTRAN eller C/C++. Kunskap om moderna verktyg för mjukvaruutveckling. - Erfarenhet av programvara som används för multikonfigurationella-beräkningar. . Bedömningsgrunder Urval till utbildning på forskarnivå sker efter bedömd förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Bedömningen av förmågan sker främst utifrån studieresultaten på grundnivå och avancerad nivå. Följande beaktas: - Kunskaper och färdigheter relevanta för avhandlingsarbetet och utbildningsämnet. - Bedömd förmåga till självständigt arbete och förmåga att formulera och angripa vetenskapliga problem. - Förmåga till skriftlig och muntlig kommunikation. - Övriga erfarenheter relevanta för utbildningen på forskarnivå, t ex yrkeserfarenhet. Hänsyn kommer också att tas till god samarbetsförmåga, driv och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms ha den förmåga som behövs för att klara forskarutbildningen. Villkor Endast den som är antagen till forskarutbildning får anställas som doktorand. Forskarutbildningen är fyra år vid heltidsstudier. Vid undervisning och annat institutionsarbete förlängs anställningen i motsvarande grad, dock längst till 5 år (dvs. max 20 %). Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Instruktioner för ansökan Ansökan ska skrivas på engelska. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt forskningsprojektet matchar dina intressen och din utbildningsbakgrund. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

11 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Avarn Security Helsingborg söker utbildade parkeringsvakter
Avarn Security AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Som parkeringsvakt bidrar du till att skapa en trygg trafiksituation för alla som befinner sig i trafiken. Det ingår i ditt arbete att kontrollera och rapportera fordon som är felparkerade, liksom att informera om kommande förändringar i trafiken. Det är ett rörligt utomhusarbete som utförs hela året runt och för att trivas som parkeringsvakt är du socialt kompetent, lugn och informativ.Avarn expanderar och önskar nu rekrytera fler professionella medarbetare. Vi söker dig som arbetar eller har arbetat som parkeringsvakt på kommunal mark med trafiksäkerhet och service i fokus. Ditt arbetslag kommer tillsammans säkerställa att parkeringsövervakningen håller högsta nivå. Du kommer att ingå i en grupp med kvalitet och effektivitet som ledord.  Arbetstider:  Varierande Tjänsteställe: Helsingborg med omnejd Varaktighet: Heltid, deltids anställning, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Utföra offentligrättslig parkeringsövervakning. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter. Avarn Security arbetar ständigt med arbetsmiljö och trivselfrågor så vi får rätt förutsättningar att leverera en hög kvalitet. Tjänsten är både bilburen och patrullerande. För frågor vänligen kontakta rekryterande chef nedan. Kvalifikationer Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • fyllt 18 år innan du påbörjar uppdraget • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • godkänd parkeringsvaktsutbildning för gatumark Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Vänligen observera att för att kunna söka denna tjänst behöver du ha genomfört grundkurs i offentligrättslig parkeringsövervakning med godkänt resultat. Intyg erfordras samt referenser. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-06-22 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Nordic Operations Excellence Lead to medac!
Temp-Team Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Are you a skilled supply chain professional with a passion for data, analysis, and operational excellence? Do you thrive in a collaborative and solution-oriented environment? medac is a well-established company in the pharmaceutical industry, now looking for a Nordic Operations Excellence Lead to join their Nordic operations team and play an important role in improving efficiency and enabling even better decision-making across the Nordic region.  About the Role The Nordic Operations Excellence Lead role involves developing and maintaining dashboards to monitor supply chain performance, analysing data for optimisation , and collaborating with the headquarters team. The position also includes preparation of tender submissions, updating internal databases, and providing monthly stock updates. Additionally, the role oversees office administration tasks and supports the implementation of best practices across supply chain, tender management, and office functions. Key responsibilities:Develop and maintain dashboards and reporting tools to monitor supply chain performance metrics, including cost, efficiency, and service levels. Analyse supply chain data to identify trends, risks, and opportunities for optimization. Collaborate with the Supply Chain team at headquarters. Monitor competitors' out-of-stock situations to ensure accurate forecasting, appropriate actions and insights. Manage and structure documentation and large quantities of data Present actionable insights and recommendations to Nordic Director Operations and Nordic Supply Chain Manager Lead local supply chain projects, including changes in third-party logistics (3PL), process improvements, and automation initiatives Support tender management processes, collect all necessary data and documentation for submissions. Responsible for matters regarding our office (facility management-related tasks), such as office administration, vendor coordination and procurement of office supplies   Ensure that office information and instructions are up to date and accessible. Main Project Lead for Product Life Cycle Management Support the implementation of best practices across supply chain, tender management, and office functions Assist Nordic Operations with projects and ad hoc tasks Qualifications In order for you to succeed in this role you should have:A Degree in Supply Chain, controlling, or related field (Bachelor’s, Master’s or YH) At least 5 years of relevant experience in supply chain or in logistics controlling Strong analytical skills and proven experience with data management and reporting Fluent in English and a Scandinavian language (written and spoken). Additional Nordic languages are a bonus An independent, solution-oriented, and proactive mindset Experience in the pharmaceutical or medtech industry is an advantage Experience leading supply chain projects is considered a big plus Excellent Excel skills; Power BI or other tools are a plus What we offer  We offer a meaningful job in a global company where you contribute to our mission of improving human health. This is a varied and exiting position which will offer analytical, operational and project management responsibilities. This is an opportunity for a supply chain professional to broaden the competence and specialise also in tender management and product life cycle management. We also offer the opportunity to be part of a great team of dedicated colleagues and a working environment characterised by knowledge sharing, competence development and colleagues supporting and care for each other. Start: Preferably August/September, 2025 Location: Nordic head office in Hyllie, The Point, Malmö Working hours: Full-time, flexible working hours. Contract type: Initial 12 month consultancy assignment, with the intention for us to hire the candidate. Application: Apply through www.temp-team.se. Please note that we will not consider applications via email. If you have any questions regarding this vacant position, don’t hesitate to contact Johan Friberg, recruitment consultant Temp-Team, at [email protected].

11 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Subway Sandwich Artists / Restaurangbiträde
Glady Restaurants AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du ha ditt första jobb? Är du ung, energisk och sugen på att komma igång i arbetslivet? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som är glad, flexibel och tycker om att jobba med människor. Hos oss är det viktigt att både kunder och kollegor trivs – därför söker vi personer som sprider positiv energi och tar ansvar. Det här kan vara ditt första jobb – tidigare erfarenhet är inte ett krav, men det är självklart meriterande om du har arbetat med service eller liknande tidigare. Det viktigaste för oss är din inställning, vilja att lära och att du är en lagspelare. Vi erbjuder både heltid- och deltidsanställningar, perfekt både för dig som vill satsa på en karriär hos oss och för dig som söker extrajobb. Vad vi söker: Du är noggrann och gillar att ha ett högt tempo. Du kan ta eget ansvar. Du förstår och pratar svenska bra. Du gillar att arbeta i team och bidra till en god stämning. Arbetsuppgifter: Försäljning och tillredning av våra produkter. Säkerställa att restaurangen är ren och välkomnande. Ge varje kund ett trevligt bemötande – vi vill att de ska vilja komma tillbaka! Vi är en del av världens största snabbmatskedja – men för oss handlar det inte bara om att göra Subs, utan om att skapa en upplevelse för varje kund. Här får du chansen att utvecklas – hur långt du går avgör du själv. Vår restaurang har öppet dag, kväll och helg, så vi ser gärna att du kan arbeta varierande tider. Självklart har vi kollektivavtal med avtalsenliga villkor. Låter det intressant? Vi anställer löpande – vänta inte med din ansökan!

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sjuksköterska/distriktssköterska till Blomman vårdcentral
Experterna i Malmö AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Blomman Vårdcentral är ett privat alternativ till den offentliga vården. Vår målsättning är att finnas till hands när patienten behöver oss och att erbjuda hälso- och sjukvård med hög kvalité. Vi har öppet alla dagar året runt även kvällar och helger. Vi har en hög tillgänglighet genom generösa öppettider vardagar och helger och vi finns till hands när Du som patient behöver oss. Du kommer att arbeta tillsammans med andra sjuksköterskor men även självständigt under vissa tider. Du kommer även att samarbeta med andra professioner på vårdcentralen. Beskrivning av arbetsuppgifter: Telefonrådgivning och bokningar. Mottagning med bl.a såromläggningar, EKG, blodtryck. Vaccinationer. Provtagning, assistera läkare mm. Tycker du om att arbeta med drop-in mottagning kan detta också vara en del av arbetet. Dokumentation sker i PMO . Vi söker dig som vill arbeta på varierande arbetstider, både dag, kväll och helg. Du är Leg. sjuksköterska/distriktssköterska och gärna erfarenhet inom primärvård. Tillträde snarast. Denna rekrytering avser ett vikariat fram t.o.m Juni 2025 Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slutdatum.

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
HVB Stabbarpsgården Eslöv söker sommarvikarier
AB Stabbarpsgården
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om jobbet Stabbarpsgården söker nu sommarvikarier till våra team. Vi söker dig med engagemang för utsatta ungdomar och deras rätt till ett meningsfullt sammanhang och en konstruktiv utveckling. På Stabbarpsgården erbjuds du ett utvecklande arbete med individuell frihet och ansvar. Inför sommaren kommer du få möjlighet att arbeta in dig, få introduktion till verksamheten samt kommer det finnas möjlighet för timanställning efter sommaren. Om tjänsten: HVB AB Stabbarpsgården riktar sig till ungdomar från 14 - 20 år med psykosocial beteendeproblematik. Ungdomarna utsätter sin hälsa och utveckling för risker och har ofta svårigheter i såväl kompisrelationer som relationen till vårdnadshavare. En havererad skolgång är vanligt och de flesta ungdomar som placeras på Stabbarpsgården har diagnostiserats med diagnos inom NPF. Ofta bär ungdomarna även på tidigare trauman som påverkar deras dagliga liv. Vi arbetar utifrån relationsskapande, struktur, kravanpassning, traumamedveten omsorg, lågaffektivt bemötande samt connect. Många av våra medarbetare är också utbildade i rePulse. Stabbarpsgården är ett småskaligt behandlingshem som försöker skapa en så hemlik och normaliserad miljö som möjligt för de som är placerade hos oss. Stabbarpsgården har totalt 13 platser fördelat på två enheter. Vad vi söker hos dig: Vi söker dig som är lugn och trygg i dig själv. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av socialt arbete samt är det meriterande om du har relevant högskoleutbildning eller just nu studerar, en för tjänsten, relevant utbildning. Du är en lagspelare som tycker om att samarbeta tillsammans med kollegor för att skapa en trygg och säker miljö för våra placerade ungdomar. Du har förmåga att skapa positiva relationer till ungdomar med komplexa svårigheter i det sociala samspelet. Du bör ha ett prestigelöst förhållningssätt till såväl kollegor som ungdomar. I arbetet ingår daglig journalföring. Du behöver således ha god förmåga att uttrycka dig i skrift. Som en del i upp lärandeprocessen kommer du få vägledning i hur man skriver journal om detta ej är del av din tidigare arbetslivserfarenhet. I tjänsten ingår en del vardagssysslor som matlagning och städning. Bilkörning ingår också. Vid tillsättande av tjänsten lägger vi stort vikt vid personlig lämplighet. Arbetstid: Sommarvikariat. Förekommer kväll, helg och nattjänstgöring. Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sjuksköterska till Vuxenpsykiatriavdelning beroende i Lund
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Avdelning 8 tillhör beroendevården i Lund och är en enhet med åtta vårdplatser. Vi är ett sammansvetsat gäng som brinner för vårt arbete och har som mål att kontinuerligt utveckla och förbättra vården för våra patienter. Enhetens huvuduppdrag är att ta emot patienter med abstinensproblematik kring såväl alkohol som narkotika. Vi har ett nära samarbete med övriga delar av beroendevården och patienternas hemkommuner. Vårdtider på avdelningen är i genomsnitt fem till åtta dagar. Sedan december 2023 har vi även en peer support som är en viktig person i verksamheten. Vi erbjuder samtliga patienter yoga/mindfulness och kommer även starta upp samtalsgrupper kopplat till återhämtningsguiden. Utifrån patientens utvärdering av sitt vårdtillfälle så tillvaratar vi även deras synpunkter för att utveckla vården vidare. Vi erbjuder dig en spännande tjänst på en intressant arbetsplats med goda möjligheter till kunskapsutveckling inom beroendeområdet. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter innefattar såväl somatiska som psykiatriska sjuksköterskeuppgifter förekommande på en vårdavdelning. Detta innebär bland annat att du hanterar mediciner, tar prover, har samtal med patienter samt leder och fördelar omvårdnadsarbete i teamet. Du har även ett huvudansvar för dokumentation av omvårdnadsarbetet i journalsystemet Melior. Utöver grunduppdraget som sjuksköterska på avdelning 8 innehåller tjänsten arbetsuppgifter som att utveckla beroendevården. Detta innebär uppdrag mot både avdelning 8, beroendemottagningen och andra externa kontakter samt stötta enhetschef och teamledare i den dagliga driften. Ni arbetar gemensamt med att säkerställa implementering, följsamhet och uppföljning av beroendevårdens uppdrag och utveckling. Du kommer arbeta med introduktion av medarbetare och utgöra en brygga mellan öppen- och slutenvård. Tillsammans med medicinskt ansvarig läkare inom öppen- och slutenvård kommer du ansvara för en fungerande vårdkedja samt vara involverad och ansvarig för patienter vid övergång från sluten till öppen vård. Som ny medarbetare lägger vi stor vikt vid att du får en god introduktion anpassad utifrån dina behov och erfarenheter. Arbetstid är schemalagd, morgon klockan 07.00-15.30/ 08.15-17.15 och kväll klockan 13.00-21.15. Helgtjänstgöring tillkommer två av fem helger. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad sjuksköterska med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Dina språkkunskaper motsvarar svenska C1 enligt Europarådets nivåskala. Vi ser gärna att du har erfarenhet av somatisk och psykiatrisk vård samt erfarenhet av beroendevård inom alkohol- och/eller narkotikamissbruk. Specialistutbildning inom psykiatri är meriterande. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt har god organisations- och samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken, engagerad, har en god förmåga att lyssna och lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Därtill är det viktigt att du är lugn och trygg och har ett empatiskt bemötande gentemot våra patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då teamarbete är väldigt viktigt för oss på avdelningen. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025