Rosénssons Consulting & Bemanning söker just nu lagermedarbetare på uppdrag av ett företag i Jägersro-området i Malmö. Vi söker en lagermedarbetare för ett sommaruppdrag under veckorna 29–32. Tjänsten omfattar arbete cirka 2–3 dagar per vecka. Arbetet innefattar främst lageradministrativa uppgifter där affärssystemet Microsoft Dynamics 365 är centralt. Därför är goda kunskaper i D365 ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna effektivt. Du kommer att arbeta i fraktbokningsystemet ''Zendr''. Exempel på arbetsuppgifter: Registrering och hantering av kundorder i D365 Beställningar hos leverantörer Orderplock, packning, bokning och utskeppning Mottagning och registrering av inkommande leveranser Utöver dokumenterad erfarenhet av arbete i D365 är giltigt truckkort ett krav. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. Krav Tidigare erfarenhet av Microsoft D365 Truckkort Anställning Lön enligt avtal. 2-3 dagar i veckan mellan vecka 29-32 Bemanning Tjänsten avser en anställning direkt hos Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB som ansvarar för hela anställningen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!
Vi söker nu personliga assistenter, på timmar, till vår kund i Smygehamn. Vår kund är en multisjuk kvinna i 40 års åldern. Hon bor i Smygehamn med närhet till havet och med liten trädgård. Vår kund lever med bland annat sjukdomarna EDS, Autism och ME. Dagsform och mående kan variera kraftigt från dag till dag. Hon behöver hjälp och stöttning med allt i hennes vardag, vilket innebär allt i den dagliga livsföringen så som personlig hygien, hushållssysslor och träning. Hon har ett stort intresse i teater och bio samt att vara i naturen bla genom trädgårdspyssel. Som personlig assistent kommer även du att vara delaktig i trädgårdsarbetet. Om du råkar vara lite händig eller teknisk, eller kanske både och är det en liten bonus. Vår kund lever ett så fullt liv hon kan utifrån sina förutsättningar och vill vara fri att genomföra de aktiviteter hon önskar så långt hennes situation tillåter det. Det är viktigt att du som söker är en lugn och stillsam person som är positiv, flexibel, engagerad och lösningsorienterad för att passa in i assistansen. Har du viss vana av personlig assistans är det meriterande, men absolut inte ett krav. Meriterande för tjänsten är körkort och tillgång till egen bil. Vi söker dig som kan arbeta extra som timvikarie med arbetstider 09:30-19:30 Omfattning: Sommarvikarie & timvikarie Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och skapa bra förutsättningar för ungas sexualitet och hälsa? Trivs du med att vara kreativ och nytänkande? Är du bra på att få förtroende bland unga? Då kanske detta är en tjänst för dig. Välkommen till oss på Ungdomsmottagningen i Helsingborg! Inom Ungdomsmottagningen (UM) Skåne finns elva fysiska ungdomsmottagningar och UM Skåne Online där vi träffar ungdomar via videosamtal. UM Skåne är organiserade i fem områden med varsin enhetschef under en gemensam verksamhetschef. Vår enhet består av mottagningen i Helsingborg och i Ängelholm. Vi är en arbetsplats med engagerade medarbetare som består av olika yrkeskategorier så som barnmorskor, sjuksköterskor, undersköterskor, kuratorer och läkare. Ungdomsmottagningarna i Region Skåne ska på ett kompetent, likvärdigt och beprövat sätt hjälpa och stötta ungdomar in i vuxenlivet på uppdrag av ungdomen själv, oavsett vem som söker eller var i Skåne den sökande bor. Vår målgrupp är ungdomar från 12 år och tills den dagen ungdomen fyller 23 år. Vårt uppdrag är att arbeta förebyggande och hälsofrämjande inom; sexuell hälsa, oönskade graviditeter, sexuellt överförbara sjukdomar samt fysisk och psykisk ohälsa. Vill du veta mer om vårt viktiga arbete? Läs gärna om ungdomsmottagningen på umo.se. ARBETSUPPGIFTER Till vår mottagning i Helsingborg har vi nu möjlighet att välkomna två barnmorskor! Som barnmorska kommer du arbeta med preventivmedelsrådgivning, gynekologiska undersökningar, STI-diagnostik,behandling och kontaktspårning, graviditetstest samt sexologiska frågeställningar. En del av vårt roliga arbete är det utåtriktade arbetet där vi träffar skolklasser och andra grupper av unga för att för att informera om vår verksamhet. Såhär berättar Malin, barnmorska, om sitt arbete: "Jag har världens roligaste jobb och träffar så många härliga ungdomar. Det fina är att jag har gott om tid för mötet med ungdomarna. Arbetet är självständigt men vi hjälps åt och har högt i tak. Kommer man som ny kollega så delar vi med oss av vår kompetens så alla känner sig trygga i sitt arbete. Vi har flera olika projekt och man får gärna komma med nya idéer". Rollen innebär mycket individuellt och självständigt arbete men vi värdesätter även ett gott samarbete med mottagningens övriga yrkesgrupper. Din specifika kompetens är av stor vikt för att teamet ska kunna erbjuda våra besökare ett gott tvärprofessionellt omhändertagande. På ungdomsmottagningen är vi alla ungdomsmottagare och arbetet förutsätter ett stort engagemang och respekt för ungas livsvillkor. Vi arbetar alltid utifrån ett salutogent perspektiv med ett normkritiskt förhållningssätt. Välkommen till en trivsam arbetsplats med kollegor som värnar om varandra! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad barnmorska med förskrivningsrätt och behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete på ungdomsmottagning. Har du sexologisk och/eller andrologisk kompetens ser vi det som meriterande för tjänsten. Därtill är du nyfiken på eller har erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till identitet, relationer, HBTQI+ och sexologi. Arbetet hos oss förutsätter att du har en positiv grundsyn, ett engagemang och respekt för ungas livsvillkor. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i nära samarbete med dina kollegor och ha en genuin vilja att arbeta förebyggande. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Inför eventuell anställning görs kontroll mot misstanke-och belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kvinna på 70+ som bor i Viken, Höganäs, tillsammans med min man. Min diagnos är MS och jag sitter i rullstol. Jag söker nu en kvinnlig assistent med god arbetsmoral, som gärna får vara 55+ med arbetslivserfarenhet samt hjärtat på rätt ställe! Arbetet för dig som assistent innefattar arbetsuppgifter så som personlig hygien, viss såromläggning, toalettbesök, skötsel av stomi samt på/avklädning. Innan uppstigning hjälper du till med min morgongymnastik. Du är mina förlängda armar och ben i vardagliga moment helt enkelt. Jag tycker om litteratur, musik, film och har också ett intresse för vad som händer runtom i världen. Jag behöver därför mycket hjälp i den digitala världen. Jag tar dagligen promenader vid havet så du behöver vara frisk och i god kondition. Tjänsten ligger på 50% med arbetstider mellan 9.00-18.00 torsdagar och fredagar. Jag ser gärna att du som söker är pigg och glad med en god fysisk, då lyft förekommer. Du bör ha god självinsikt och vara ansvarsfull. Vi söker dig med livserfarenhet samt social kompetens. Du ska tycka om att ha ordning och reda runt omkring dig, vara rökfri samt behärska det svenska språket bra i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet inom personlig assistans, alternativt undersköterska är detta ett stort plus. Körkort med körvana. Vi ser fram emot att höra ifrån dig och hoppas att just du vill skicka in din ansökan !
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Denna postdoktorala tjänst är en del av EU:s samfinansierade forskningsprojekt AMBER, Advanced Multiscale Biological imaging using European Research infrastructures, som kommer att fylla vetenskapliga och sektoriella luckor i biologisk avbildning från molekylär, via cellulär, till vävnad, organ och organism nivåer av organisation. Projektet samordnas av LINXS, Lund Institute of advanced Neutron and X-ray Science. AMBER finansieras av EU:s Marie Skodowska-Curie (MSCA) COFUND-program. Cirka 14 postdoktorer kommer att rekryteras i denna utlysningen, och varje anställning varar i 36 månader. AMBER har sex kärnpartners: Lunds universitet/MAX IV, Sverige, European Spallation Source (ESS), Sverige, European Molecular Biology Laboratory (EMBL), Institut Laue-Langevin (ILL), Frankrike, International Institute of Molecular Mechanisms and Machines, (IMOL), Polen, och Leicester Institute of Structural and Chemical Biology, Storbritannien. Mer information om de totalt utlysta postdoktorala tjänsterna inom samfinansieringsprojektet AMBER - euraxess.se Denna postdoktorstjänst är placerad vid forskargruppen inom biomekanik, Institutionen för Biomedicinsk teknik, Lunds Universitet. Den tvärvetenskapliga forskningen fokuserar på att förstå sambanden mellan rörelseapparatens mekanik och biologi, dess degenerativa sjukdomar och läkning av kroppens vävnader. Experimentella metoder kombineras med mekanisk modellering. Forskningen appliceras för att förstå problem inom ortopedin för att utveckla bättre metoder för att stimulera bättre vävnadsregenerering. Gruppen inkluderar 15 forskare (doktorander, post-doktorer, forskare och lärare) och finns på BMC (Biomedicinskt center) i Lund. Expertisen inkluderar beräknings- och experimentell mekanik av biologiska vävnader, där en stor del av experimenten sker med synkrotronljus, med hjälp av avbildning, spridning och spektroskopi. Gruppen strävar efter att skapa en inkluderande miljö baserad på samarbete och tillit med stort stöd för personlig utveckling mot att bli en oberoende forskare. Forskningen är knuten till LTHs profilområde Teknik för Hälsa. Mer information om forskargruppen i biomekanik vid institutionen för Biomedicinsk teknik - bme.lth.se Särskild ämnes och projektbeskrivning Inom AMBER kommer arbetet att omfatta kliniska och biomedicinska projekt. Det kommer också att omfatta teknikutvecklingsarbete som syftar till att kombinera avbildningstekniker och dataanalys för att ge en mer integrerad bild av livsprocesser i samband med hälsa och sjukdom. Du får som post doktor inom AMBER-programmet stora medicinska, biologiska och metodologiska möjligheter, med en djupgående potentiell inverkan på Europas nästa generation av forskning och forskare. När du har avslutat AMBER-programmet kommer du att vara utomordentligt väl rustad för att fortsätta din karriär inom den akademiska världen, vid infrastrukturer, inom hälso- och MedTech-sektorerna och därefter. Senor som de flesta av rörelseorganens vävnader är mekanokänsliga, vilket innebär att de anpassar sig till den lokala mekaniska belastningen. Vi har tidigare visat att kollagenfiber strukturen i senor påverkas av avlastning i en liten djurmodell. Men, resultat från smådjurs modeller är inte alltid överförbara till större däggdjur eller människor. Målet för postdoken är att undersöka hur senstrukturen och den mekaniska funktionen utvecklas genom livet, och hur denna utveckling påverkas av lägre mekanisk belastning. Projektet kommer använda en stor djurmodell. De tekniska målen inkluderar att utveckla, genomföra och analysera data från experimentella synkrotronbaserade studier. Fokus kommer vara på på avbildning främst med faskontrast röntgentomografi, men även andra avbildningsmodaliteter, samt att koppla senans struktur till dess mekaniska egenskaper och sammansättning. Grundläggande förståelse för dessa samband kan gynna utvecklingen av bättre rehabiliteringsstrategier för att främja läkning av senor efter en ruptur. För fullständig beskrivning, se: https://lu.varbi.com/what:job/jobID:833578/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Vi söker en engagerad och driven behandlare som vill göra verklig skillnad för de vi är till för! Varje dag går vi till jobbet med inställningen att ge det bästa stödet till de kommuninvånare som behöver oss. För oss är det viktigt att du värdesätter goda samarbeten, visar tillit till andra och bidrar med öppenhet och nytänkande! I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Inom avdelning myndighet/öppenvård har du kollegor som jobbar med myndighetsutövning över hela socialtjänstens ansvarsområde och med öppenvård riktad mot barn, familjer och vuxna. Du kommer också ha kollegor som arbetar på Familjens hus. Vi är en avdelning med starkt fokus på utvecklings- och förbättringsarbete och just nu arbetar vi för fullt med omställning till den nya socialtjänstlagen och räknar givetvis att du är med på den resan. Vi har en kompetensutvecklingsplan som erbjuder dig att ta del av kompetensfrämjande insatser oavsett erfarenheter och kunskapsnivå inom yrket. Hos oss får du ett ledarskap där din chef finns nära dig i vardagen, tillgänglig för att stötta och stärka, ge uppskattning och återkoppling. ARBETSUPPGIFTER Vi är just nu mitt uppe i en spännande förändringsresa genom att skapa ett gemensamt mottag för barn, unga och vuxen. Vi ställer om mottaget för att kunna möta våra medborgares behov, vara lätt tillgängliga samt för att kunna arbeta mer förebyggande kopplat till nya socialtjänstlagen. Låter detta spännande? I mottaget kommer ni att vara sex medarbetare inklusive en behandlare. Denna rekrytering inriktar sig till en behandlare. Vi strävar efter ett nära samarbete inom mottaget och därför kan det bli en del av dina arbetsuppgifter att stötta dina kollegor som arbetar med myndighetsutövning. Tjänsten som behandlare i mottaget är en helt ny tjänst så du har möjlighet att vara med och påverka tjänstens utformning. I ditt uppdrag som behandlare i mottaget kommer du arbeta med tidigare och snabba insatser. Det kan ske behovsprövat men även icke behovsprövat, helt i linje med nya socialtjänstlagen. Behandlingsarbetet kan variera i omfattning och även innehålla en del praktiska inslag. Det är behoven hos medborgaren som behöver socialtjänstens hjälp för att uppnå en skälig levnadsnivå som styr arbetet. Som behandlare i mottaget arbetar du med psykosocialt förändringsarbete tillsammans med våra medborgare. Vi arbetar efter evidensbaserade behandlingsmetoder och arbetssätt. Du behöver vara bekväm med att arbetet är föränderligt och att en hel del av arbetet bedrivs utanför kontorsmiljö. Vi vill möra våra medborgare där de befinner sig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med flerårig erfarenhet inom socialtjänsten med inriktning på behandlingsarbete. Har du erfarenhet av myndighetsutövning ses detta som också meriterande. Du behöver ha god insikt i socialtjänstens lagstiftning. Du behöver vara bekväm med att ta egna initiativ och att självständigt strukturera och driva ditt arbete. Det är viktigt att du har förmåga att samarbeta och att du trivs med att agera stöd till dina kollegor i komplexa frågor. Du har lätt för att ta kontakt med människor och är bra på att ett utåtriktat sätt bygga relationer. Då arbetet på en socialtjänst och särskilt i en mottagningsfunktion innebär att du behöver hantera plötsligt uppkomna situationer behöver du ha ett flexibelt arbetssätt där du klarar av att snabbt ställa om. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara socionom, behandlingspedagog, socialpedagog, behandlingsassistent eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då resor i tjänsten förekommer behöver du ha B-körkort. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Brinner du för kvalitet och hållbarhet? Trivs du i en bred roll i ett mindre företag där du får stort utrymme att påverka? På Awimex blir du en central del av verksamheten med ansvar för att driva kvalitets- och hållbarhetsarbetet framåt, från leverantörsled till produktutveckling. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Awimex, med start i början av hösten. Om företaget Awimex har i snart 40 år arbetat med att hjälpa företag att hitta rätt lösningar inom strömförsörjning och belysning. Med ett brett utbud av produkter från världsledande tillverkare, kombinerat med egenutvecklade och kundanpassade lösningar, erbjuder företaget helhetslösningar med fokus på kvalitet, funktion och långsiktighet. Awimex är inte bara en leverantör, utan en engagerad partner som följer kunden genom hela processen – från behovsanalys till färdig produkt. Genom att lyssna, ställa rätt frågor och vara lyhörd för varje specifik situation skapas lösningar som verkligen fungerar i praktiken. Oavsett om det handlar om rådgivning, val av rätt drivdon för en specifik belysningslösning eller specialanpassningar i egen verkstad, arbetar Awimex nära kunden för att uppnå bästa möjliga resultat. Kulturen inom företaget präglas av glädje, nyfikenhet och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Här uppmuntras samarbete, kreativt tänkande och modet att utmana gamla sanningar. Företaget har sitt säte i Simrishamn och har idag 28 anställda. Arbetsuppgifter Som Kvalitets- och Hållbarhetsansvarig ansvarar du för att driva och vidareutveckla företagets kvalitets- och miljöarbete med utgångspunkt i ISO 9001 och ISO 14001. Du har ett helhetsansvar för ledningssystemet och arbetar löpande med att säkerställa att företaget lever upp till externa krav och interna mål, samt arbetar aktivt för att vidareutveckla processer och rutiner. Du kommer även att genomföra leverantörsbedömningar för att se till att företagets globala leverantörer lever upp till krav och riktlinjer. Du fungerar också som ett aktivt stöd i framtagande av inköps- och produktspecifikationer för att säkerställa att kvalitet och hållbarhet vägs in i beslutsprocesserna. Vidare arbetar du med att säkerställa att produkterna uppfyller krav på funktion, prestanda och hållbar produktion. Det innebär att du följer upp produktkvalitet, hanterar avvikelser och driver reklamationsärenden mot leverantörer samt identifierar risker och förbättringsmöjligheter. Utöver detta har du även en central roll i hållbarhetsarbetet där du ansvarar för att ta fram underlag och samordna rapportering enligt CSRD. Arbetet innebär att du bygger upp strukturer och processer samtidigt som du säkerställer att hållbarhet integreras i exempelvis inköpsbeslut och produktutveckling. Du förväntas även fungera som ett internt stöd för organisationens olika avdelningar gällande kvalitet- och hållbarhetsfrågor. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga avdelningar samt koncernledning. Driva och utveckla företagets ledningssystem för kvalitet och miljö enligt ISO 9001 och ISO 14001 Säkerställa produktkvalitet och efterlevnad av lagar och riktlinjer, genom att följa upp reklamationer, arbeta med avvikelser och förbättringsplaner samt stödja i framtagandet av inköps- och produktspecifikationer Genomföra leverantörsbedömningar och riskanalyser samt följa upp att globala leverantörer uppfyller företagets krav Leda hållbarhetsarbetet och samordna rapportering enligt CSRD Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom kvalitet, miljö eller hållbarhet är meriterande Arbetslivserfarenhet inom kvalitet-/miljöarbete Erfarenhet av arbete enligt ISO 9001 och ISO 14001 Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift För att trivas i rollen som Kvalitets- och Hållbarhetskoordinator ser vi att du är en person som gillar att ta eget ansvar och driva frågor från start till mål. Du är van att arbeta självständigt och är trygg i att fatta egna beslut, men har också lätt för att samarbeta och bygga relationer över avdelningsgränser. Vidare tror vi att du har ett analytiskt förhållningssätt och en nyfikenhet på att förstå komplexa samband. Samtidigt är du en ödmjuk och prestigelös lagspelare. Du har lätt för att kommunicera, trivs i en social och inkluderande arbetsmiljö och ser värdet i att vara del av en organisation där man hjälper och lär av varandra. Övrig information Start: Hösten 2025 Plats: Simrishamn Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30. #Specialist
Trivs du att arbeta administrativt och har en bakgrund inom ekonomi? Är du flexibel, nyfiken och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där du kan sätta din egen prägel på rollen? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör hos PreZero säkerställer du att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade och stämmer överens med det som har avtalats. Informationen du hanterar kan komma från olika källor, exempelvis SAP eller fysiska dokument. Arbetet görs för att garantera att faktureringen sker korrekt och enligt gällande avtal. Du granskar och följer upp att information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument är samstämmiga med de faktiska uppgifterna. I detta ingår ett proaktivt arbete med att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser. Utöver detta hanterar du även olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtalshantering. Det kan till exempel handla om dokumentation, uppföljning av avtal samt enklare rapportering. I rollen kan en del resor även förekomma i region Syd. Säkerställa att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade enligt avtal Granska och följa upp information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument Hantera olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtal, såsom dokumentation, uppföljning och viss rapportering Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi Mycket god dator- och systemvana, meriterande med SAP B-Körkort Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som med nyfikenhet tar dig an nya utmaningar. Du arbetar noggrant och strukturerat med öga för detaljer, samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna nytt – både för din egen skull och för att bidra till teamets och företagets framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. . MAX IV är ett nationellt forskningslaboratorium med Lunds universitet som värduniversitet. MAX IV tillhandahåller toppmodern utrustning för forskning inom områden som teknik, fysik, strukturbiologi, kemi och nanoteknik. MAX IV kommer att ta emot upp till 2 000 nationella och internationella forskare årligen, vilka genomför banbrytande experiment inom material- och biovetenskap med hjälp av det briljanta röntgenljuset. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
A Less Ordinary Front Office Star Letar du efter ett jobb där varje dag känns som något utöver det vanliga? Nu söker vi en Front Office Star/receptionist som vill vara med och ge våra gäster ett Life Less Ordinary – från första hej till sista hejdå. Som receptionist på The Lodge arbetar du mitt i hjärtat av hotellet. Du möter gäster från hela världen, hanterar bokningar, in- och utcheckning, svarar på frågor och får varje människa att känna sig sedd. Ibland jobbar du också i vår spareception på Honulele Spa – med utsikt över vidderna och mjuka ukuleletoner i bakgrunden. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och älskar att jobba med människor. Du har ett varmt bemötande, nära till skratt och gillar att ha koll på detaljer. Erfarenhet av hotellreception och bokningssystem (gärna Spectra) är ett krav. I utbyte får du en unik arbetsmiljö, ett sammansvetsat team och möjligheten att göra verklig skillnad för våra gäster – varje dag. Rollen – vad du kommer att göra: In- och utcheckning Hantera grupp- och konferensbokningar samt privatgäster Telefonsamtal, mejl och personlig service på plats Kassahantering och betalningar Vara behjälplig i Spa-receptionen på Honulele Spa Vem vi söker – kanske är det du? Du brinner för service och människor Du är tydlig, strukturerad och lösningsorienterad Du har lätt till skratt och gillar att arbeta i team Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift (danska är ett plus) Du har erfarenhet av reception eller bokning Du har gärna jobbat i Spectra eller liknande system Vad du får hos oss: Ett sammansvetsat team med stark värdegrund En unik arbetsmiljö högt över trädtopparna Möten med människor från hela världen (yes, vi har världens bästa gäster!) En plats där utveckling och omtanke går hand i hand Personalförmåner i form av rabatter och friskvård Praktisk information: Tjänstgöringsgrad: Ca 80–100%, provanställning Arbetstid: Dagtid, både vardagar och varannan helg Start: Enligt överenskommelse Kollektivavtal finns 20 minuter från Lund. 40 från Malmö. Och ändå en helt annan värld. Låter det som något för dig? Då hoppas vi att du söker direkt! Vi letar efter rätt person – inte bara rätt CV. Om vi tror att just du är den vi söker så bjuder vår hotellchef Tove upp dig på en kaffe högt över trädtopparna för ett första möte. Welcome to a Less Ordinary Job!
Välj ett jobb för att visa detaljer