Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kvinna på 70+ som bor i Viken, Höganäs, tillsammans med min man. Min diagnos är MS och jag sitter i rullstol. Jag söker nu en kvinnlig assistent med god arbetsmoral, som gärna får vara 55+ med arbetslivserfarenhet samt hjärtat på rätt ställe! Arbetet för dig som assistent innefattar arbetsuppgifter så som personlig hygien, viss såromläggning, toalettbesök, skötsel av stomi samt på/avklädning. Innan uppstigning hjälper du till med min morgongymnastik. Du är mina förlängda armar och ben i vardagliga moment helt enkelt. Jag tycker om litteratur, musik, film och har också ett intresse för vad som händer runtom i världen. Jag behöver därför mycket hjälp i den digitala världen. Jag tar dagligen promenader vid havet så du behöver vara frisk och i god kondition. Tjänsten ligger på 50% med arbetstider mellan 9.00-18.00 torsdagar och fredagar. Jag ser gärna att du som söker är pigg och glad med en god fysisk, då lyft förekommer. Du bör ha god självinsikt och vara ansvarsfull. Vi söker dig med livserfarenhet samt social kompetens. Du ska tycka om att ha ordning och reda runt omkring dig, vara rökfri samt behärska det svenska språket bra i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet inom personlig assistans, alternativt undersköterska är detta ett stort plus. Körkort med körvana. Vi ser fram emot att höra ifrån dig och hoppas att just du vill skicka in din ansökan !
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Denna postdoktorala tjänst är en del av EU:s samfinansierade forskningsprojekt AMBER, Advanced Multiscale Biological imaging using European Research infrastructures, som kommer att fylla vetenskapliga och sektoriella luckor i biologisk avbildning från molekylär, via cellulär, till vävnad, organ och organism nivåer av organisation. Projektet samordnas av LINXS, Lund Institute of advanced Neutron and X-ray Science. AMBER finansieras av EU:s Marie Skodowska-Curie (MSCA) COFUND-program. Cirka 14 postdoktorer kommer att rekryteras i denna utlysningen, och varje anställning varar i 36 månader. AMBER har sex kärnpartners: Lunds universitet/MAX IV, Sverige, European Spallation Source (ESS), Sverige, European Molecular Biology Laboratory (EMBL), Institut Laue-Langevin (ILL), Frankrike, International Institute of Molecular Mechanisms and Machines, (IMOL), Polen, och Leicester Institute of Structural and Chemical Biology, Storbritannien. Mer information om de totalt utlysta postdoktorala tjänsterna inom samfinansieringsprojektet AMBER - euraxess.se Denna postdoktorstjänst är placerad vid forskargruppen inom biomekanik, Institutionen för Biomedicinsk teknik, Lunds Universitet. Den tvärvetenskapliga forskningen fokuserar på att förstå sambanden mellan rörelseapparatens mekanik och biologi, dess degenerativa sjukdomar och läkning av kroppens vävnader. Experimentella metoder kombineras med mekanisk modellering. Forskningen appliceras för att förstå problem inom ortopedin för att utveckla bättre metoder för att stimulera bättre vävnadsregenerering. Gruppen inkluderar 15 forskare (doktorander, post-doktorer, forskare och lärare) och finns på BMC (Biomedicinskt center) i Lund. Expertisen inkluderar beräknings- och experimentell mekanik av biologiska vävnader, där en stor del av experimenten sker med synkrotronljus, med hjälp av avbildning, spridning och spektroskopi. Gruppen strävar efter att skapa en inkluderande miljö baserad på samarbete och tillit med stort stöd för personlig utveckling mot att bli en oberoende forskare. Forskningen är knuten till LTHs profilområde Teknik för Hälsa. Mer information om forskargruppen i biomekanik vid institutionen för Biomedicinsk teknik - bme.lth.se Särskild ämnes och projektbeskrivning Inom AMBER kommer arbetet att omfatta kliniska och biomedicinska projekt. Det kommer också att omfatta teknikutvecklingsarbete som syftar till att kombinera avbildningstekniker och dataanalys för att ge en mer integrerad bild av livsprocesser i samband med hälsa och sjukdom. Du får som post doktor inom AMBER-programmet stora medicinska, biologiska och metodologiska möjligheter, med en djupgående potentiell inverkan på Europas nästa generation av forskning och forskare. När du har avslutat AMBER-programmet kommer du att vara utomordentligt väl rustad för att fortsätta din karriär inom den akademiska världen, vid infrastrukturer, inom hälso- och MedTech-sektorerna och därefter. Senor som de flesta av rörelseorganens vävnader är mekanokänsliga, vilket innebär att de anpassar sig till den lokala mekaniska belastningen. Vi har tidigare visat att kollagenfiber strukturen i senor påverkas av avlastning i en liten djurmodell. Men, resultat från smådjurs modeller är inte alltid överförbara till större däggdjur eller människor. Målet för postdoken är att undersöka hur senstrukturen och den mekaniska funktionen utvecklas genom livet, och hur denna utveckling påverkas av lägre mekanisk belastning. Projektet kommer använda en stor djurmodell. De tekniska målen inkluderar att utveckla, genomföra och analysera data från experimentella synkrotronbaserade studier. Fokus kommer vara på på avbildning främst med faskontrast röntgentomografi, men även andra avbildningsmodaliteter, samt att koppla senans struktur till dess mekaniska egenskaper och sammansättning. Grundläggande förståelse för dessa samband kan gynna utvecklingen av bättre rehabiliteringsstrategier för att främja läkning av senor efter en ruptur. För fullständig beskrivning, se: https://lu.varbi.com/what:job/jobID:833578/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Brinner du för kvalitet och hållbarhet? Trivs du i en bred roll i ett mindre företag där du får stort utrymme att påverka? På Awimex blir du en central del av verksamheten med ansvar för att driva kvalitets- och hållbarhetsarbetet framåt, från leverantörsled till produktutveckling. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Awimex, med start i början av hösten. Om företaget Awimex har i snart 40 år arbetat med att hjälpa företag att hitta rätt lösningar inom strömförsörjning och belysning. Med ett brett utbud av produkter från världsledande tillverkare, kombinerat med egenutvecklade och kundanpassade lösningar, erbjuder företaget helhetslösningar med fokus på kvalitet, funktion och långsiktighet. Awimex är inte bara en leverantör, utan en engagerad partner som följer kunden genom hela processen – från behovsanalys till färdig produkt. Genom att lyssna, ställa rätt frågor och vara lyhörd för varje specifik situation skapas lösningar som verkligen fungerar i praktiken. Oavsett om det handlar om rådgivning, val av rätt drivdon för en specifik belysningslösning eller specialanpassningar i egen verkstad, arbetar Awimex nära kunden för att uppnå bästa möjliga resultat. Kulturen inom företaget präglas av glädje, nyfikenhet och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Här uppmuntras samarbete, kreativt tänkande och modet att utmana gamla sanningar. Företaget har sitt säte i Simrishamn och har idag 28 anställda. Arbetsuppgifter Som Kvalitets- och Hållbarhetsansvarig ansvarar du för att driva och vidareutveckla företagets kvalitets- och miljöarbete med utgångspunkt i ISO 9001 och ISO 14001. Du har ett helhetsansvar för ledningssystemet och arbetar löpande med att säkerställa att företaget lever upp till externa krav och interna mål, samt arbetar aktivt för att vidareutveckla processer och rutiner. Du kommer även att genomföra leverantörsbedömningar för att se till att företagets globala leverantörer lever upp till krav och riktlinjer. Du fungerar också som ett aktivt stöd i framtagande av inköps- och produktspecifikationer för att säkerställa att kvalitet och hållbarhet vägs in i beslutsprocesserna. Vidare arbetar du med att säkerställa att produkterna uppfyller krav på funktion, prestanda och hållbar produktion. Det innebär att du följer upp produktkvalitet, hanterar avvikelser och driver reklamationsärenden mot leverantörer samt identifierar risker och förbättringsmöjligheter. Utöver detta har du även en central roll i hållbarhetsarbetet där du ansvarar för att ta fram underlag och samordna rapportering enligt CSRD. Arbetet innebär att du bygger upp strukturer och processer samtidigt som du säkerställer att hållbarhet integreras i exempelvis inköpsbeslut och produktutveckling. Du förväntas även fungera som ett internt stöd för organisationens olika avdelningar gällande kvalitet- och hållbarhetsfrågor. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga avdelningar samt koncernledning. Driva och utveckla företagets ledningssystem för kvalitet och miljö enligt ISO 9001 och ISO 14001 Säkerställa produktkvalitet och efterlevnad av lagar och riktlinjer, genom att följa upp reklamationer, arbeta med avvikelser och förbättringsplaner samt stödja i framtagandet av inköps- och produktspecifikationer Genomföra leverantörsbedömningar och riskanalyser samt följa upp att globala leverantörer uppfyller företagets krav Leda hållbarhetsarbetet och samordna rapportering enligt CSRD Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom kvalitet, miljö eller hållbarhet är meriterande Arbetslivserfarenhet inom kvalitet-/miljöarbete Erfarenhet av arbete enligt ISO 9001 och ISO 14001 Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift För att trivas i rollen som Kvalitets- och Hållbarhetskoordinator ser vi att du är en person som gillar att ta eget ansvar och driva frågor från start till mål. Du är van att arbeta självständigt och är trygg i att fatta egna beslut, men har också lätt för att samarbeta och bygga relationer över avdelningsgränser. Vidare tror vi att du har ett analytiskt förhållningssätt och en nyfikenhet på att förstå komplexa samband. Samtidigt är du en ödmjuk och prestigelös lagspelare. Du har lätt för att kommunicera, trivs i en social och inkluderande arbetsmiljö och ser värdet i att vara del av en organisation där man hjälper och lär av varandra. Övrig information Start: Hösten 2025 Plats: Simrishamn Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30. #Specialist
Trivs du att arbeta administrativt och har en bakgrund inom ekonomi? Är du flexibel, nyfiken och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där du kan sätta din egen prägel på rollen? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör hos PreZero säkerställer du att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade och stämmer överens med det som har avtalats. Informationen du hanterar kan komma från olika källor, exempelvis SAP eller fysiska dokument. Arbetet görs för att garantera att faktureringen sker korrekt och enligt gällande avtal. Du granskar och följer upp att information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument är samstämmiga med de faktiska uppgifterna. I detta ingår ett proaktivt arbete med att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser. Utöver detta hanterar du även olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtalshantering. Det kan till exempel handla om dokumentation, uppföljning av avtal samt enklare rapportering. I rollen kan en del resor även förekomma i region Syd. Säkerställa att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade enligt avtal Granska och följa upp information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument Hantera olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtal, såsom dokumentation, uppföljning och viss rapportering Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi Mycket god dator- och systemvana, meriterande med SAP B-Körkort Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som med nyfikenhet tar dig an nya utmaningar. Du arbetar noggrant och strukturerat med öga för detaljer, samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna nytt – både för din egen skull och för att bidra till teamets och företagets framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. . MAX IV är ett nationellt forskningslaboratorium med Lunds universitet som värduniversitet. MAX IV tillhandahåller toppmodern utrustning för forskning inom områden som teknik, fysik, strukturbiologi, kemi och nanoteknik. MAX IV kommer att ta emot upp till 2 000 nationella och internationella forskare årligen, vilka genomför banbrytande experiment inom material- och biovetenskap med hjälp av det briljanta röntgenljuset. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
A Less Ordinary Front Office Star Letar du efter ett jobb där varje dag känns som något utöver det vanliga? Nu söker vi en Front Office Star/receptionist som vill vara med och ge våra gäster ett Life Less Ordinary – från första hej till sista hejdå. Som receptionist på The Lodge arbetar du mitt i hjärtat av hotellet. Du möter gäster från hela världen, hanterar bokningar, in- och utcheckning, svarar på frågor och får varje människa att känna sig sedd. Ibland jobbar du också i vår spareception på Honulele Spa – med utsikt över vidderna och mjuka ukuleletoner i bakgrunden. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och älskar att jobba med människor. Du har ett varmt bemötande, nära till skratt och gillar att ha koll på detaljer. Erfarenhet av hotellreception och bokningssystem (gärna Spectra) är ett krav. I utbyte får du en unik arbetsmiljö, ett sammansvetsat team och möjligheten att göra verklig skillnad för våra gäster – varje dag. Rollen – vad du kommer att göra: In- och utcheckning Hantera grupp- och konferensbokningar samt privatgäster Telefonsamtal, mejl och personlig service på plats Kassahantering och betalningar Vara behjälplig i Spa-receptionen på Honulele Spa Vem vi söker – kanske är det du? Du brinner för service och människor Du är tydlig, strukturerad och lösningsorienterad Du har lätt till skratt och gillar att arbeta i team Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift (danska är ett plus) Du har erfarenhet av reception eller bokning Du har gärna jobbat i Spectra eller liknande system Vad du får hos oss: Ett sammansvetsat team med stark värdegrund En unik arbetsmiljö högt över trädtopparna Möten med människor från hela världen (yes, vi har världens bästa gäster!) En plats där utveckling och omtanke går hand i hand Personalförmåner i form av rabatter och friskvård Praktisk information: Tjänstgöringsgrad: Ca 80–100%, provanställning Arbetstid: Dagtid, både vardagar och varannan helg Start: Enligt överenskommelse Kollektivavtal finns 20 minuter från Lund. 40 från Malmö. Och ändå en helt annan värld. Låter det som något för dig? Då hoppas vi att du söker direkt! Vi letar efter rätt person – inte bara rätt CV. Om vi tror att just du är den vi söker så bjuder vår hotellchef Tove upp dig på en kaffe högt över trädtopparna för ett första möte. Welcome to a Less Ordinary Job!
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida www.innovitaskolan.se/helsingborg Vill du göra skillnad för varje elev? Vi söker en engagerad specialpedagog! Brinner du för att skapa de bästa förutsättningarna för alla elever att nå sin fulla potential? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter en specialpedagog eller speciallärare som vill bli en del av vårt team och bidra till en inkluderande och stimulerande lärmiljö för varje barn. På Innovitaskolan är vi stolta över vår gemenskap och vårt engagemang för att möta varje elevs behov. Vi arbetar aktivt med att utveckla undervisningen och ser specialpedagogiken som en central del av vår pedagogiska vision. Hos oss får du möjlighet att arbeta strategiskt och operativt, och verkligen göra skillnad. Ditt uppdrag Tillsammans med våra nyfikna och nytänkande lärare, pedagoger och medarbetare vill vi på Innovitaskolan göra skillnad för våra barn och elever, för varje framtid. Vi kombinerar traditionell undervisning, det vi och forskningen vet fungerar, men moderna verktyg och metoder som förändrar lärandet. Därigenom ger vi dem redskap att forma sin egen framtid. Vi söker nu en specialpedagog eller speciallärare och erbjuder en tjänst på 100%. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Kartläggning och analys: Genomföra kartläggningar och analyser av elevers lärande och utveckling, individuellt och på gruppnivå. • Stöd och handledning: Ge specialpedagogiskt stöd till elever i behov av särskilt stöd, både enskilt och i grupp. Handleda lärare och arbetslag i pedagogiska frågor och anpassningar. • Utvecklingsarbete: Bidra till att utveckla skolans lärmiljöer och undervisning för att möta alla elevers behov. Delta i arbetet med att implementera nya arbetssätt och strategier. • Samarbete: Arbeta nära med skolledning, lärare, elevhälsoteam och vårdnadshavare för att säkerställa ett helhetsperspektiv runt eleven. EHT-teamet erbjuder även ett öppet forum för lärare/mentorer och klasslärare där vi utifrån våra olika perspektiv hjälps åt att ta fram ev stöd till eleverna. • Åtgärdsprogram: Ansvara för att upprätta, följa upp och utvärdera åtgärdsprogram. Vi söker dig som: • Är legitimerad specialpedagog eller speciallärare • Har en stark tro på att alla elever kan lyckas och en förmåga att se varje individs styrkor. • Har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd och är väl förtrogen med relevanta lagar och styrdokument. • Är analytisk, strukturerad och har en god förmåga att kartlägga och bedöma elevers behov. • Är flexibel, initiativrik och trivs med att arbeta i team. • Har en god kommunikativ förmåga och kan skapa förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Har ett intresse för skolutveckling och vill vara med och driva pedagogiska frågor framåt. Vi erbjuder På Innovitaskolan Helsingborg erbjuder vi en väldigt trivsam och lösningsfokuserad arbetsplats med högt i tak och omtanke om varandra. Vi hjälps åt för att tillsammans nå så långt som möjligt med våra elever. Som en del av Innovitaskolan och AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde enligt överenskommelse men gärna till skolstart i augusti. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Susanne Björk på [email protected] eller 042-176741 eller bitr.rektor Martin Björk på [email protected] eller 042-176737. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens tekniska skötsel. Det innebär till exempel byggnation, anläggning och underhåll. Med stort hjärta tar vi hand om Kullahalvön – från pulsen i stadsgator till gröna parkoaser, ståtliga fastigheter, skratten på lekplatser och känslan på stränderna. Vi är också navet för intern service, från högkvalitativ matlagning till skinande rena lokaler. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad person som vill bli en del av vårt team. På uppdrag av kommunala beställarorganisationer utför vi drift- och nyproduktionsuppdrag inom VA och Gata. I din vardag kommer du att köra vår spolbil och utföra spol-och tömningsuppdrag. Du kommer att arbeta både med egna återkommande uppdrag och tillsammans med teamet. Tjänsten är placerad på INFRA-enheten inom Markbyggnadsavdelningen på Teknik- och Fastighetsförvaltningen. Här får du kollegor inom INFRA, Utemiljö, fordon och förråd. Sommar- och vinterberedskap kan ingå i tjänsten. Vi är idag cirka 35 medarbetare på Markbyggnadsavdelningen och ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet inom VA-branschen med inriktning på ledningssystem. Du har ett stort engagemang för vatten- och avloppsfunktioner, som är en viktig samhällsfunktion. Du är ambitiös, ansvarstagande och har hög arbetsmoral. Vi letar efter en lagspelare som kan bidra både i grupp och vid självständiga uppdrag. Din personlighet är viktig för oss, då vi vill att du ska passa in i vårt team. Du behöver också vara flexibel och kunna anpassa dig till förändringar under arbetsdagen. Du kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har stor datorvana eftersom vi är helt digitaliserade. Du har B- och C-körkort för manuell växellåda. Meriterande är erfarenhet av spolbil, YKB (Yrkeskompetensbevis), yrkesbevis och/eller utbildning inom VA samt allmän anläggningskunskap. Erfarenhet av rörinspektion och utbildningar inom arbete på väg, heta arbeten och arbetsmiljö är också meriterande. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Vi genomför löpande intervjuer från och med publicering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Detta erbjuds: Arbeta med hela processen, från råmaterial till färdig produkt Del i stark och sammansvetsat team Skapa unika & handgjorda möbler Vi söker dig som: Är händig och intresserad av tillverkning Är nyfiken och vill utvecklas Är en riktig lagspelare och ansvarsfull Om tjänstenI rollen som Tillverkningsmedarbetare hos by Crea arbetar du med hela processen, från råmaterial till färdig produkt. Hela processen sker på plats i tillverkningsfabriken i Arlöv. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Träarbete - Huvudsakligen i ek • Kapning - av rå material • Maskinhantering - fräsning m.m. • Montering - Färdigställning av möbler • Ytbehandling - korrekt ytbehandling av varje möbel Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetstider: 08:00 - 17:00 under måndag till fredag Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Strömgatan 2, 212 25 Malmö Krav och egenskaperKrav Svenska och/eller engelska i tal och skrift Du har ett intresse för snickeri & maskiner Vilja att utvecklas och att du i grunden är en "händig" person Meriterande Relevant utbildning från gymnasie- eller YH-utbildning Erfarenhet av tillverkningsarbete inom trä Egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som tillverkningsmedarbetare bör du vara prestigelös och gilla att vara en del av ett team. Då varje medarbetare är avgörande för att säkerställa by Creas höga kvalitet så är det viktigt att du är ansvarsfull och någon man kan lita på. Vidare så är du praktiskt lagd, trivs med att arbeta och skapa med dina händer. Att du är händig är viktigt, men du behöver inte vara fullärd. Din nyfikenhet, vilja att utvecklas och intresse kommer bli av yttersta vikt för att lyckas i denna roll. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön Individuell lönesättning efter erfarenhet Förmåner Friskvårdsbidrag Personalrabatt Om by Crea Grundat 2017 har by Crea med stolthet designat och tillverkat måttbeställda möbler i Sverige från dag ett. Sedan starten har by Crea vuxit till ett internationellt möbelvarumärke där skandinaviskt hantverk, hög kvalitet och personlig service är ledorden. Alla by Creas möbler tillverkas för hand i fabriken i Malmö, hela tiden med omsorg, kvalitet och känsla för detaljer. Men servicen stannar inte där, by Crea levererar snabbt och säkert över hela världen, från Malmö till Melbourne. by Crea levererar inte bara exklusiv design, utan också personlig service från ett engagerat team som verkligen bryr sig. RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar by Crea själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om MarketpeopleMarketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se
Truckförare – Sommarjobb i Höganäs med chans till förlängning Är du en van truckförare som trivs i ett högt tempo och har öga för kvalitet? Vill du arbeta i en lager miljö där du får ta ansvar, arbeta självständigt och använda din truck vana? Då är du rätt person för oss på Simplex! Vi söker nu en truckförare för ett heltidsuppdrag i Höganäs under sommarperioden, med god möjlighet till förlängning. Tjänsten är på dagtid och startar omgående. Om rollen I rollen som lager medarbetare ansvarar du för att plocka, packa och hantera varor utifrån plock listor. Du arbetar nära både in- och utleveranser och säkerställer att lagret fungerar smidigt och effektivt. Du kör motvikts truck dagligen och hanterar både små och stora leveranser med noggrannhet och fokus. Arbetsuppgifter: Truck körning med motvikts truck Mottagning och registrering av inleveranser Plock och pack enligt plock listor Scanning i affärssystem Lastning av utgående leveranser/kurir bilar Om dig Du är noggrann, ansvarstagande och van vid att arbeta i högt tempo. Du har erfarenhet av lagerarbete och logistik, är självgående och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Erfarenhet av order hantering och lager administration är meriterande. Krav profil: Truck kort A + B (krav) Erfarenhet av att köra motvikts truck Självständig och strukturerad Meriterande: B-körkort Tidigare erfarenhet av lagerarbete och logistik Övrig information: Arbetsplats: Höganäs Arbetstid: Måndag–fredag, kl. 07:00–16:00 Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid – sommarjobb med chans till förlängning Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Välj ett jobb för att visa detaljer