Speciallärare sökes till nystartad resursskola i Höörs kommun
Höörs kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Arbetet med elevhälsa och utveckling av undervisningen är prioriterade områden i Höörs kommun. Ett av kommunfullmäktiges mål under mandatperioden 2024–2027 handlar om trygg förskola och skolverksamhet med hög kvalitet samt god lärmiljö. Till det har barn- och utbildningsnämnden bland annat fokusområden som handlar om att utveckla elevhälsa och undervisningens kvalitet i kommunen.   I Höörs kommun finns det sex kommunala grundskolor och en anpassad grundskola samt sju förskolor och pedagogisk omsorg. Inför läsåret 2025/2026 kommer det även att starta upp en helt ny resursskola, i väl anpassade lokaler belägen i tätorten. Resursskolan är till för de elever som har behov av omfattande stöd och anpassningar i alla delar av lärmiljön under hela skoldagen. Elevernas stödbehov i relation till den pedagogiska, sociala och fysiska lärmiljön är så omfattande att det blir svårt att tillgodose i den ordinarie skolans lärmiljö. Lärmiljön i den ordinarie skolan blir därmed ett hinder för elevernas lärande och utveckling. Syftet med resursskolan är att kunna bidra till högre måluppfyllelse och en generellt bättre utveckling för eleven än i den ordinarie skolan.  I resursskolan kommer olika professioner att arbeta i nära samverkan för att tillsammans skapa förutsättningar för en anpassad lärmiljö som ska bidra till elevernas hälsa och lärande. Det handlar om att ge eleverna, oavsett behov, rätt förutsättningar att utvecklas så långt som möjligt.    Vi söker nu två engagerade speciallärare som vill vara med och starta upp vår resursskola och som drivs av att varje elev ska få lyckas och som vill skapa värde för de elever som har omfattande och ibland komplexa stödbehov.  Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med kollegor i resursskolan skapar du förutsättningar för en meningsfull och trygg miljö samt en utvecklande skolgång för eleverna. Du kommer att ingå i ett team bestående av olika professioner där ni tillsammans planerar och ansvarar för elevernas lärande och utveckling utifrån evidensbaserad forskning. Fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev.  Du kommer att ha ett operativt arbete som innefattar att både undervisa och stötta eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling och bidra till att de tar ansvar både för sig själv och andra. Du kommer även att genomföra kartläggningar och observationer samt göra olika slags dokumentationer.  I uppdraget ingår även att organisera för olika möten och att ha kontakter med externa parter. KVALIFIKATIONER Du är en legitimerad speciallärare som har erfarenhet av att arbeta med grundskolans äldre elever. Du brinner för varje elevs rätt till utbildning och ser lösningar till olika hinder som uppstår i skolvardagen. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med komplexa elevärenden och är van vid att samarbeta med olika professioner. Du har även en förmåga att självständigt driva arbetet.  Du är en trygg och stabil person som har förmåga att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Dessutom trivs du med att motivera och inspirera andra och har en god samarbetsförmåga samt bidrar till ett gott arbetsklimat.  Vi förutsätter att du är väl förtrogen med grundskolans styrdokument och tillämpar dessa i din vardag.  Vi lägger stor vikt vi personliga egenskaper. ÖVRIGT Intervjuer sker mellan 4/8-13/8. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef hemsjukvård Sjuksköterskor & Boendestöd
Staffanstorps kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! OMSORGSFÖRVALTNINGEN Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre, sjuka och funktionshindrade. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en driven, självgående och engagerad enhetschef som vill vara med och leda utvecklingen av kommunens hemsjukvård och socialpsykiatri. Har du erfarenhet som chef inom hälso- och sjukvård, trivs med att arbeta nära dina medarbetare, arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap och brinner för teamarbete för individens bästa? Då kan detta vara nästa steg för dig! I din roll leder du verksamheten mot framtidens välfärd där teamarbete kring individens behov står i centrum. Du är en tydlig och inspirerande ledare som skapar delaktighet och arbetsglädje, samtidigt som du håller fokus på kvalitet, resultat och utveckling. Du leder med ett tillitsbaserat ledarskap, där du vågar ställa krav, ger ansvar och litar på dina medarbetares förmåga att bidra till helheten. Du vågar fatta obekväma beslut när det behövs och driver förändringsarbete framåt alltid i samverkan med medarbetare och i nära dialog med förvaltningens stödfunktioner, såsom MAS, MAR och SAS, samt med det goda stöd du har från både kommunens HR avdelning och förvaltningens ekonom.  Enheten består idag av 16 sjuksköterskor inom hemsjukvården samt 6 boendestödjare som även ansvarar för en öppen verksamhet inom socialpsykiatrin, där vi arbetar för att utveckla insatser som stärker den enskildes självständighet och delaktighet helt i linje med intentionerna i den nya socialtjänstlagen och Nära vård omställningen.   Du kommer att ha en viktig roll i utvecklingsarbete och bidra till att forma moderna och hållbara verksamheter som möter invånarnas behov och förväntningar, genom nya arbetsmedoder och digitala lösningar.  Som enhetschef har du personal- och arbetsmiljöansvar, budgetansvar och ansvar för att utveckla verksamheten mot våra mål om god kvalitet och god ekonomisk hushållning. Du deltar i ledningsgrupp och arbetar nära andra chefskollegor och specialistfunktioner i en organisation med god sammanhållning och korta beslutsvägar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är en trygg, tydlig och närvarande ledare med förmåga att skapa struktur, riktning och arbetsro. • har god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare, samtidigt som du vågar ställa krav och följa upp resultat. Du ser styrkan i teamet och arbetar prestigelöst tillsammans med andra professioner för att hitta lösningar med individens bästa i fokus. Du har högskoleutbildning inom sjukvårdsrelaterat yrke eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. Tidigare arbetslivserfarenhet från att vara ledare för legitimerad personal är meriterande, liksom erfarenhet från hemsjukvård och socialpsykiatri, inom kommunal eller privat verksamhet. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta. OBS, Första intervjutillfället planeras till den 12/8 och 13/8.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sökes taxi förare till Uber/ Bolt
Kristersson, Robin
Taxiförare m.fl.

Är du en skicklig och pålitlig chaufför som söker stabilt, högpresterande arbete med flexibilitet och bra lön? Gå med i Bolt, Uber och Fair Driver – allt på ett ställe! Vad vi erbjuder: • Ytterligare körförfrågningar via apparna , Bolt, Uber och Fair Driver Vad du behöver: • Giltigt svenskt körkort • Taxi-körkort (Taxi Legitimationskort) • Erfarenhet av kundservice eller bilkörning (föredraget men inte obligatoriskt) • Goda kommunikationsfärdigheter i engelska och/eller svenska

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Mark- och exploateringsingenjör

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Vill du vara med och planera för framtidens hållbara samhällen? Drivs du av att jobba med markfrågor, detaljplaner och samhällsutveckling? Då kan du vara den vi söker till vårt engagerade team i Ängelholms kommun! Mark- och exploateringsenheten i Ängelholms kommun har en central roll i samhällsbyggnadsprocessen och samarbetar tätt med flera andra enheter för att säkerställa att projekt drivs effektivt och hållbart. Tack vare Ängelholms agila arbetssätt sker samarbetet ofta i tvärfunktionella team eller arenor, vilket skapar goda förutsättningar för helhetssyn och snabbare beslutsvägar. Mark- och exploateringsenheten ingår i Huvuduppdrag Kommunledning som bidrar med stöd, service och ledning till den politiska ledningen och kommunens alla verksamheter. Enheten består i dagsläget av en mark- och exploateringschef, tre mark- och exploateringsingenjörer och en markförvaltare. ARBETSUPPGIFTER Som mark- och exploateringsingenjör ansvarar du för frågor kopplade till kommunens markinnehav och företräder kommunen som fastighetsägare gentemot allmänhet, näringsliv och byggaktörer. Du leder exploateringsprojekt där kommunen är markägare och ansvarar för avtal, förhandlingar och fastighetsrättsliga frågor. Du blir en nyckelperson i både detaljplane- och genomförandeprocessen och samarbetar tätt med kollegor från andra delar av organisationen. Tillsammans skapar vi ett helhetsperspektiv där du är med och gör skillnad. Du kommer få frihet att utforma dina arbetsuppgifter, utifrån enhetens och kommunens behov. Det förutsätts att du kan hantera ärenden av flera olika slag och vid behov omprioritera dina arbetsuppgifter. Du är även engagerad i enhetens utveckling och arbetar med ständiga förbättringar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant civilingenjör eller högskoleutbildning inom lantmäteri, samhällsbyggnad/fysisk planering, väg- och vatten eller juridik med fördjupning inom fastighetsrätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strategisk, kommunikativ och trivs med att arbeta i samverkan med såväl kollegor som andra aktörer. Du är en utvecklingsinriktad person med vana att leda dig själv och andra mot uppsatta mål. Du har en tydlig struktur i ditt arbete och är van vid att samarbeta med många olika typer av personligheter. Vi söker i första hand en erfaren mark- och exploateringsingenjör - men men är du i början av din karriär och har rätt driv och engagemang, kan du också vara helt rätt för oss, då det finns erfarna kollegor att lära av. Ängelholms kommun ser en stor nytta i att ge sina medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i form av exempelvis kurser eller seminarier. Då tjänsten innebär en del resor med bil är innehav av B-körkort ett krav. Tillgång till kommunal bilpool finns. Meriterande kompetenser: • God kunskap inom fastighetsrätt • Erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning • God förståelse för plan- och bygglagen (PBL) och angränsande regelverk • Tidigare arbete i en kommunal organisation • Erfarenhet av att leda eller samordna projekt • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Goda kunskaper i svenska ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till olika friskvårdsförmåner och möjlighet till hybridarbete. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Intervjuer planeras att hållas under veckorna 33-34 Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Läkare till Södra skånska regementet P 7
Försvarsmakten
Övriga läkare

Läkare med, för uppgiften, relevant specialistutbildning sökes till Södra skånska regementet P 7. Södra skånska regementet (P 7) är ett pansarregemente som ansvarar för att upprätta och vidmakthålla 7. Mekaniserade brigaden. Vid P 7 arbetar militärt anställd personal såväl som civil. Civil personal arbetar främst i de stödfunktioner som verkar för att kärnverksamheten – utbildning av krigsförband – skall optimeras. P 7 utbildar värnpliktiga för den 7. Mekaniserade brigaden. Varje dag gör våra medarbetare insatser som påverkar människors liv här i Sverige och runt om i världen. På Försvarshälsan Revingehed arbetar läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter/ergonomer, medicinska sekreterare och psykologer i ett gemensamt team. Utöver medicinska kompetenser finns stöd av arbetsmiljöingenjör. Vid Försvarshälsan som idag består av 15 medarbetare arbetar även en planeringsofficer.  Försvarshälsan Revingehed bedriver företagshälsovård för våra cirka 1000 anställda och hälso- och sjukvård på primärvårdsnivå för värnpliktiga samt rådgivande till regementet i medicinska frågor. Dokumentation sker i försvarsmaktsgemensamt digitalt vårddokumentationssystem (CGM J4). Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Sjukmönstring och behandling av rekryter på primärvårdsnivå • Medicinska kontroller och tjänstbarhetsbedömningar • Rehabiliterande insatser (flerpartsmöte med chef och medarbetare, ansvara för alkoholutredningar etc) • Utbilda och genomföra rådgivningsinsatser på individ- och gruppnivå Dokumentation sker i försvarsmaktsgemensamt digitalt vårddokumentationssystem (CGM J4).  Kvalificerande: • Du är specialist i allmänmedicin eller har annan relevant specialistkompetens • Du har minst 3 års klinisk erfarenhet inom ditt specialistområde. • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande: • Specialist i arbetsmedicin • Reservofficer • Genomförd internationell militär insats • Genomförd militär grundutbildning, • Erfarenhet av medicinska ledningsuppgifter • Erfarenhet från arbete med sjukvård internationellt (ex Röda Korset, läkare utan gränser etc) Personliga egenskaper: Vi söker dig som är prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du behöver ha en vilja och förmåga att arbeta i lag/team med andra yrkeskategorier och i nära samverkan med läkarkollegor. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och utmanande vilket gör att du behöver ha förmågan att arbeta såväl strukturerat som flexibelt inför nya uppgifter och ha kunskap om styrande lagstiftning och regelverk. För att kunna möta hastigt uppkomna uppgifter behöver du ha en god professionell kompass och trygghet i din roll både i teamet och som medicinsk rådgivare. Denna dynamiska arbetsplats ställer stora krav på samarbete, initiativ- och kommunikationsförmåga, det krävs en vilja och förmåga att snabbt anpassa sig till nya uppgifter. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Övrigt  • Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning  • Individuell lönesättning tillämpas  • Befattningen är civil  • Arbetsort Revingehed  • Tillträde enligt överenskommelse  • I dina ordinarie arbetsuppgifter ingår fysisk träning 3h/vecka som en arbetsuppgift Din ansökan skall innehålla CV, personligt brev och löneanspråk. Referenser lämnas vid eventuell anställningsintervju. För upplysningar om tjänsten: Johan Klarén, Chef Försvarshälsan/Medicinsk Verksamhetschef 0737-166750 Peter Wallström, läkare med medicinska ledningsuppgifter, Försvarshälsan Revingehed 0723-880251 Gottfrid Darfelt, Sektionschef Försvarshälsan Revingehed 046-368192, 0709-250577 För upplysningar om rekryteringsprocessen: Anna Hansén, Rekyteringskoordinator [email protected] Fackliga representanter:  OF [email protected]  OFR/S [email protected]  SACO [email protected]  SEKO [email protected]  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360. P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Speciallärare sökes till byskola
Höörs kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Enebackeskolan och Gudmuntorps skola, som ligger i den vackra och natursköna kommunen Höör, söker nu en ny medarbetare till vårt team av professionella pedagoger. Vi är två F-6-skolor där vi arbetar tillsammans för att skapa en inspirerande och trygg lärandemiljö för våra elever. Våra pedagoger beskriver att det bästa med våra skolor är vårt starka team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för att skapa en positiv lärande- och arbetsmiljö. Vi har också en skolledning som ger oss förtroende och tillit i vårt arbete. Vi har ett gott samarbete med vårdnadshavare vilket gör att vi tillsammans når långt med våra elever. Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en behörig speciallärare som kommer att bedriva undervisning riktad åk F-6. Som speciallärare hos oss är du med och skapar en skola där alla elever ska ha möjlighet att uppnå målen och där lärandet upplevs som meningsfullt, stimulerande, lustfyllt och tryggt. I rollen hos oss kommer du arbeta både direkt med elever i behov av stöd, specialpedagogisk handledning, dokumentation, utredning, observation och skolutveckling.  Du är en del av skolans elevhälsoteam där rektor, biträdande rektor, speciallärare/specialpedagoger, kurator, skolsköterska och skolpsykolog deltar. Vi har tillsammans ansvar för att arbeta främjande, förebyggande och stödjande för samtliga elever, men även med riktade insatser. Du ansvarar för att ha en överblick över verksamhetens specialpedagogiska behov och var resurser ska läggas. Samt att handleda och stötta lärare och fritidshems personal i arbetet med elever i behov av särskilt stöd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet som speciallärare eller specialpedagog. Det viktiga är att du som person har ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studie- och yrkesvägledare till Toftanässkolan
Malmö kommun
Studie- och yrkesvägledare

Ref: 20251712 Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill bli en del av Toftanässkolan, en av Grundskoleförvaltningens nyaste skolor! Här får du möjlighet att vara med och bygga upp en skola, och tillsammans skapar vi en skola för alla. Som medarbetare hos oss ska ditt arbete vara modernt och kreativt. Vi ska tillsammans hitta strategier för att stärka våra elever, både kunskapsmässigt och i deras personliga utveckling. Toftanässkolan har en tydlig inriktning mot högt och starkt medledarskap, vilket innebär att alla ges förutsättningar och förväntas ha förmågor och attityd för att utöva ledarskap, oavsett yrkesroll. Vi söker en studie- och yrkesvägledare som är skicklig på att organisera och strukturera arbetet vad gäller prioritering, genomförande, uppföljning och analys. Givetvis ligger vårt fokus på förebyggande och främjande arbete. Kvalifikationer Studie- och yrkesvägledning handlar för oss om det arbete som alla gör för att ge eleverna kunskaper och förbereda dem inför framtiden. Vi kallar det bred vägledning. Studie- och yrkesvägledning är en central del av skolans uppdrag att förbereda eleverna för framtida studier, yrkesliv och samhällsengagemang. Alla på skolan ska under hela skolgången bidra till att förbereda eleverna inför framtiden genom olika insatser som hjälper dem att lära känna sig själva och få kunskaper som rustar dem för framtiden. Om arbetsplatsen Toftanäs från idé till verklighet. På skolan ska all verksamhet präglas av en stark inre övertygelse som bygger på skolans vision. Vår grundsyn präglas av att allt och alla kan förbättras och att denna förbättring möjliggörs av att vi åstadkommer den tillsammans. Elevens lärande ska stå i centrum och därför måste vi utveckla våra förmågor att utveckla ett djupt livslångt lärande, vilket innebär ständig förbättring, inte minst eftersom det är en oviss framtid som vi utbildar våra elever för. Skolan har en uttalad inriktning mot högt och starkt medledarskap, vilket innebär att man ges förutsättningar samt förutsätts ha förmågor och attityd för att utöva sitt ledarskap oavsett yrkesroll. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Grundskoleförvaltningens elevhälsa är HBTQI-certifierad vilket förstärker det strategiska arbetet med syfte att skapa en god arbetsmiljö och ett HBTQI-kompetent och inkluderande bemötande i våra skolor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

30 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen.      För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar.  Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter".  Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen.      För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar.  Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter".  Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kille i Kristianstad

Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i någons vardag? Jag söker nu en personlig assistent till mig som är en 25-årig kille med stort intresse för bakning, matlagning, djur och natur. Om tjänsten:Du kommer att vara ett stöd i vardagen och följa med på mina olika aktiviteter, både i hemmet och utanför. Jag älskar att baka och laga mat, så det är ett stort plus om du delar det intresset! Då jag även tycker om att vara ute i naturen och umgås med djur, får du gärna vara friluftsintresserad. Jag har katt och marsvin så du måste tåla djur. Jag behöver hjälp med all omvårdnad och kommunicerar med kommunikations dator. Det är viktigt att du är hyfsat stark så du orkar med lyft. Jag har lift i hemmet men är man iväg har man inte alltid tillgång till hjälpmedel. Det är viktigt att du kan simma, då bad och vattenaktiviteter är en del av mitt liv. Du bör också vara flexibel och kunna följa med på resor. Vi söker dig som: - Är rökfri - Har god simkunnighetÄr bekväm med att resaÄr ansvarsfull, lyhörd och har en positiv inställning - Erfarenhet av alternativ kommunikation är meriterande - Gärna har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med inhopp vid behov. Arbetspassen kan vara förlagda både dag/kväll/natt/helg därför söker jag efter dig som är öppen för att hoppa in vid behov dygnets alla timmar! Ansökan: Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med en kort beskrivning av dig själv och din erfarenhet. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025