Enhetschef till ordinärt boende
Kristianstads kommun
Chefer inom äldreomsorg

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vårt fokus är att stödja våra äldre till trygghet och meningsfullhet i sitt eget hem. Arbete pågår med att fortsätta utveckla vår organisation med visionen: Tillsammans lyfter vi mot Sveriges ledande hemtjänst. Är du en av dem som vill vara med oss på resan? Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett innovativt förändringsarbete och har en funktionsindelad organisation, detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. Vi söker därför dig som vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi för att, tillsammans med oss, skapa framtidens ordinära boende. Vi jobbar aktivt med individens behov i centrum och har siktet inställt på kvalitet och delaktighet för äldre som bor i ordinärt boende. Vi söker dig som vill vara med och utveckla det teambaserade arbetssättet med fokus på personcentrerad vård och som vill ingå i en ledningsgrupp som tillsammans skapar förutsättningar för likvärdig, trygg och säker hemtjänst. Vi tror att du är en ledare som tycker det är stimulerande och utmanande att driva en enhet i förändring och utveckling samt har siktet inställt på delaktighet och kvalitet med målet en meningsfull tillvaro och ökat självbestämmande för våra kunder i ordinärt boende. Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Vi utbildar också alla chefer i UL - utvecklande ledarskap. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. HR, Ekonomi, IT och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. Läs mer om chefsuppdraget i kommunens Ledarpolicy på www.Kristianstad.se. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och kommer att ansvara för cirka 25 medarbetare. Vidare ansvarar du för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområde ordinärt boende. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö. Du känner dig lika bekväm med frågor om ökad kundtid som med välfärdsteknologi. Din uppfattning är klar att framtidens utveckling i ordinärt boende utgår från individens behov i centrum. Som enhetschef stimulerar, engagerar och motiverar du dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. Eftersom vi har ett multiprofessionellt hemgångsstödsteam är samarbete något du värderar mycket högt och du förstår vikten av hur en sammanhållen vård- och omsorg påverkar kvaliteten främst i ordinärt boende. Många interna såväl som externa kontakter är inget som skrämmer dig då du är prestigelös och har en god förmåga att prioritera. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, hälso- och sjukvårdsutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har gedigen erfarenhet som chef och ledare med god kännedom om gällande lagstiftning. Vi ser gärna att du har ledarskapsutbildning, utbildning och erfarenhet av förändringsledarskap samt erfarenhet från politiskt styrd verksamhet. Kännedom om/erfarenhet av att arbeta med samverkansavtal inom offentlig sektor är en fördel. Arbetet kräver att du har erfarenhet av budgetansvar, analys och uppföljning i syfte att styra och leda samt av att driva kvalitetsutveckling gärna med hjälp av välfärdsteknologi. Du har god datorvana, kommunikationsförmåga och du behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Som person har du förmåga att kunna samarbeta och samverka internt såväl som externt och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv. Du är prestigelös och utvecklingsinriktad, har en mycket god förmåga att prioritera, planera och fatta beslut. Ett ledarskap präglat av lyhördhet, mod och tydlighet. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
FRUKOST- OCH STÄDPERSONAL
Hotell Mossbylund AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

SKAPA MOSSBYMAGI MED OSS Vi på Hotell Mossbylund söker nu fler morgonpigga, städglada kollegor till vår frukostservering och vårt städteam! Du blir en del av ett stort glatt arbetslag där du och dina kollegor ansvarar för att gästen ska få den bästa starten på dagen efter en skön natts sömn i den säng som du kanske bäddade dagen innan. DINA ARBETSUPPGIFTER Du är den som är först på plats och städar restaurangen innan du öppnar upp frukosten tillsammans med våra frukostkockar. Du ansvarar för att ta emot gästen, fylla på bufféer, duka av borden och sedan ta in frukostbuffén. Därefter fortsätter du ut till vårt städteam där ni ansvarar för att anläggningens alla 52 hotellrum samt alla allmänna ytor håller en tiptopstandard. För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du - Ha tidigare erfarenhet av hotellstäd och bufféservering - Ha ett öga för detaljer och förmågan att arbeta i tidvis fartfyllda stunder - Ha en bra samarbetsförmåga och en positiv attityd gentemot gäster och kollegor - Ha körkort och tillgång till bil, eller annat fordon - Kunna kommunicera på svenska och/eller engelska Vi värdesätter kvalitet framför kvantitet, och alla våra hotellrum storstädas därför från golv till tak varje dag. DETTA ERBJUDER VI Hotell Mossbylund erbjuder fantastiska kollegor, en familjär stämning och stora möjligheter att växa inom företaget. En tillsvidareanställning på 80%, med 6 månaders provanställning, med anställningsstart 1 september. Som anställd får du dessutom njuta av förmåner som fantastisk restaurangmat, träning, spabehandlingar och övernattning till rabatterat pris. VEM ÄR VI? Hotell Mossbylund är en strandnära pärla beläget vid Skånes sydkust, 45 minuter från Malmö. Vi lägger stor vikt vid hållbarhet och värnar om en familjär atmosfär med högt i tak och korta beslutsvägar. Här får du kollegor som delar din passion för service och som tillsammans med dig vill skapa Mossbymagi för alla våra gäster. REDO ATT ANSÖKA? Om du känner att du är rätt person för denna tjänst, skicka in din ansökan redan idag. Vi rekryterar löpande! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Vi hörs!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Deichmann i Lödde söker butikssäljare!
Deichmann-Sko AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du jobba med mode och service i en av våra butiker tillsammans med våra andra fantastiska medarbetare? Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Hos Deichmann tror vi på att man kommer längst med samarbete och vi arbetar därför hela tiden på att stärka teamkänslan och arbetsglädjen. Om jobbet För att ständigt följa med i förändrade konsumentbeteenden och en föränderlig bransch är det viktigt att vi hela tiden strävar efter utveckling för att möta nya behov. Genom våra medarbetares olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv säkerställer vi en hållbar utveckling. Vi söker nu en motiverad och serviceminded butikssäljare med hög arbetsmoral, som vill sprida positivitet och energi i vår butik i Löddeköpinge. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 17 tim/vecka, med 6 månaders initial provanställning. Tillsättningen av tjänsten förväntas ske snarast vid slutet av Juli.  Arbetsuppgifter: • försäljning och kundservice • varupåfyllning • se till att butiken är städad och inbjudande • kassaarbete och delaktighet i öppning/stängning Om dig Nu söker vi en engagerad och hårt arbetande butikssäljare som: • är serviceorienterade med ett positivt sinnelag • är teamplayers som ser möjligheter framför begränsningar • är villiga att lära sig Deichmann Skos koncept • är beredda på hårt fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma Vi ser många vägar in på Deichmann, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen. Du har kanske tidigare erfarenhet från serviceyrken, t.ex. restaurang/butik, eller arbetat med likvärdig bransch där du är van vid ett högt tempo, eller så söker du ditt första jobb där du vill lära dig, utvecklas och har rätt inställning. Är du en person som tycker om människor och vill ge det där lilla extra till kunden, kan det här jobbet vara för dig. Som person tar du gärna på dig ansvar och frodas av utmaningar. Vi ser även gärna att du är öppen för att arbeta i närliggande butiker och att du har möjlighet att arbeta extra timmar vid behov. Du behöver ha fyllt 18 år för att jobba hos oss, du talar och skriver flytande svenska.  Vad erbjuder Deichmann?  Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. För de medarbetare som visar potential och vilja att göra karriär finns det goda möjligheter hos Deichmann, bland annat som biträdande butikschef, trainee och butikschef. Vi har en väletablerad och engagerad arbetsmiljöorganisation som löpande fokuserar på att förbättra bland annat säkerheten, arbetsglädjen och motivationen genom aktiviteter och kampanjer. Vi erbjuder även:  • Personalrabatt hos Deichmann Sverige • Kollektivavtal och pensionsordning • Friskvårdsbidrag genom Epassi • Avtalsenlig lön  • Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Ytterligare upplysningar Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Deichmann tror att en arbetsplats med större mångfald skapar en bättre arbetsmiljö och mer nöjda kunder. Håll gärna utkik i din skräppost, för eventuell kommunikation från oss.  Deichmann genomför en bakgrundskontroll i slutet av varje rekryteringsprocess, som är en del utav referenstagningen. Detta är en del i ett led att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, bidra till god arbetsmiljö och säkerställa trygghet för såväl medarbetare, kunder och arbetsgivare. Kontrollen innefattar bland annat fällande och friande domar, samt strafföreläggande hos svenska domstolar. _____________________________________________________________________ DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Skolbibliotekarie årskurs F-6 till Errarps skola
Ängelholms kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Om skolområdet. Errarps skola är en F-6 skola med ca. 480 elever belägen i Skälderviken. Med skog och hav på gångavstånd har vi en fantastisk utemiljö att tillgå. Vi har ett bibliotek integrerat i skolan. På Errarps skola utgår vi från team där alla involveras och bidrar. Kunskap, glädje och trygghet är för oss viktiga hörnstenar för att skapa god kvalité i undervisningen. Vi driver en framtidsinriktad skola där eleverna får förutsättningar att nå sin fulla potential för att möta sitt fortsatta liv. Med lärandet i fokus arbetar all personal tillsammans utifrån elevernas bästa! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten kommer att vara placerad på Errarps skolas bibliotek. I samarbete med lärare och bibliotekspersonal förväntas du integrera skolbiblioteket som ett viktigt redskap i undervisningen. Du kommer att arbeta tematiskt med lässtimulering i form av bokprat och läsprojekt, mediabevakning, inköp av litteratur samt deltaga i skolans pedagogiska arbetssätt. En del i ditt arbete kommer att vara att förstärka elevernas digitala kompetens och utveckla deras medie- och informationskunnighet. I kommunen finns ett väl fungerande samarbete med övriga skolbibliotekarier, skolbibliotekscentral och folkbibliotek. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan lämplig akademisk utbildning t.ex. lärarutbildning. Du har ett engagerat intresse för barn, ungdomar och deras litteratur. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som skolbibliotekarie eller har annan erfarenhet av arbete med barn och ungdomar i åldern 6-12 år. Du har förmåga att planera och leda boksamtal och källkritik för elever i åk F-6. Du har intresse för pedagogiskt arbete och att samarbeta med pedagoger med detta utifrån din kompetens och även utveckla vår biblioteksplan i samråd med elever och annan personal. Rollen kräver att du har bra samarbetsförmåga liksom att du är utvecklingsinriktad och bra på att ta initiativ. För att kunna möta eleverna där de befinner sig behöver du vara flexibel och förändringsbenägen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Omfattning på tjänsten är 50-60% under läsåret 25/26. ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Alfa Laval söker truckförare till LA Material Handling

Varje dag får vi möjligheten att göra en positiv påverkan – på våra kollegor, partners, kunder och samhället. Tillsammans skapar vi framtidens lösningar och bidrar till att använda den fulla potentialen av värdefulla resurser. Genom att agera kraftfullt, utmanar vi konventionellt tänkande och utvecklar världsledande teknologier som bidrar till framsteg inom viktiga områden, så som energi, mat, vatten och sjöfart. När vi går framåt, driver den innovativa och öppna anda som bygger vår 140-åriga startup-kultur och snabba tillväxt, även vår personliga tillväxt. Så, under tiden vi formar en mindre slösaktig värld med mer resurser, bygger vi även vår personliga utveckling. Till LA Material Handling, som ansvarar för alla yttre och interna transporter inom Gunnesbo samt in- och avgående gods, söker vi nu en ny medarbetare. Om tjänsten Följande arbetsuppgifter ingår i gruppens ansvar: • Godsmottagning och ankomstrapportering samt avsyning • Interna transporter • Interna leveranser till våra montageavdelningar • Hantering av avgående gods • Administration av avgående gods Veckans arbetsbelastning påverkas i stor utsträckning av montagegruppernas produktivitet och kan variera beroende på olika perioder. För att arbetsflödet ska hålla en jämn nivå är det därför viktigt att både gruppens samarbete fungerar effektivt och att varje individ tar ansvar för sitt eget arbete. Vem är du? Material Handling är en central servicefunktion med många interna och externa kontakter. Vi söker dig som är kommunikativ, har ett starkt serviceengagemang och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du är mitt i händelsernas centrum. Vad du kan: Vi söker dig som har några års erfarenhet av lagerarbete samt har truckkort för motviktstruck B1, skjutstativ B3 och dragtruck D1. Vi ser även att du har körkort för minst AM behörighet. Du bör ha god datorvana och kunna kommunicera på engelska, både muntligt och skriftligt. Arbetet sker på dagtid. Vad kan Alfa Laval erbjuda dig? Alfa Laval erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder. På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. För ytterligare information om tjänsten kontakta: Tobias Karlsson, Team Manager: [email protected] Olivia Gunnarsson, Rekryterare: [email protected] För facklig information kan du kontakta: Claes Kronsell, IF Metall, +46 709 78 73 49 Välkommen med din ansökan senast 14 juli 2025, men vänta inte med din ansökan då tjänsten tillsätts när rätt kandidat hittas.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Medicinsk sekreterare, obstetriskt öppenvårdsteam, VO kvinnosjukvård Malmö
REGION SKÅNE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Känner du dig redo för ett nytt spännande uppdrag? Brinner du för god service och vill vara med och utveckla vår administrativa verksamhet tillsammans med härliga kollegor med mycket energi? Tillsammans skapar vi en organisation att trivas i, att utvecklas i och som vi är stolta över och tillsammans gör vi skillnad. Den administrativa enheten i Malmö består av totalt cirka 35 medarbetare som finns placerade inom gynekologi och obstetrik. Vi är ett högspecialiserat administrativt team och här har du möjlighet att göra skillnad, både för kvinnorna som söker vård hos oss, för dig själv och dina kollegor. Hos oss är trivsel lika viktigt som att göra ett bra arbete av hög kvalitet. På den administrativa enheten har vi ett utmanande och roligt arbete där vi strävar efter att ge bästa tänkbara service. Målet är att alltid leverera hög kvalitet. Vi ser oss alla som viktiga pusselbitar och det är gemensamt som vi skapar och utvecklar vår arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som medicinsk sekreterare i vårt obstetriska öppenvårdsteam! Dina arbetsuppgifter består bland annat av handläggning av inkommande post, remisshantering, telefonservice, tidsbokning, 1177-hantering och journalskrivning med mera. Utifrån din kompetens och intresse kan det komma att kopplas andra arbetsuppgifter till dig också. I ditt arbete förekommer det både självständigt arbete och teambaserat. Vi ser gärna att du är delaktig i utvecklings- och förbättringsarbete av rutiner och arbetssätt i ditt team. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/400p YH) alternativt motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du är en van dataanvändare, gärna med erfarenhet av att arbeta i både Melior och Obstetrix. Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, och behärskar medicinsk terminologi väl. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som medicinsk sekreterare på sjukhus, företrädesvis inom kvinnosjukvård och framför allt inom obstetrisk verksamhet, är detta meriterande. Som person har du god förmåga att behålla fokus och ett professionellt förhållningssätt även när arbetstempot blir högt. Du har lätt för att planera ditt arbete och kan organisera och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen är du flexibel och lösningsorienterad. Det är även viktigt att du har en hög känsla för service samt ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Undersköterskor till barn- och ungdomskirurgiavdelning i Lund
REGION SKÅNE
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Gör skillnad. Varje dag. Önskar du ett stimulerande arbete där du möter barn med komplexa sjukdomsbilder? Gillar du utmaningar och ett högt arbetstempo? Då ska du inte tveka att söka till oss. Hos oss möter du en komplex och spännande vård i en föränderlig verksamhet där du med din kompetens har stora möjligheter att göra skillnad för våra patienter! Barnsjukvården vid Skånes universitetssjukhus (Sus) är uppdelad i två verksamhetsområden (VO) barnkirurgi/neonatalvård och VO barnmedicin. VO barnkirurgi/neonatalvård har cirka 600 anställda med verksamheter inom barnkirurgi, barnhjärtsjukvård, barnoperation, barn- och ungdomsintensivvård och neonatalvård. På barn- och ungdomskirurgiavdelningen i Lund bedriver vi nationell högspecialiserad vård (NHV) för barn med medfödda missbildningar i magtarmkanalen, njurarna och urinvägarna. Våra patienter är barn och ungdomar i alla åldrar med olika sjukdomsbilder, vilket gör varje omvårdnadssituation unik. I vårt uppdrag ingår barnkirurgi, njurmedicin och urologi. På avdelningen vårdar vi patienter mellan åldrarna 0 och 18 år. ARBETSUPPGIFTER I din roll hos oss som undersköterska/barnundersköterska ingår du i ett team bestående av sjuksköterskor, läkare, farmaceuter, servicemedarbetare, medicinska sekreterare, kuratorer, psykologer, dietister och fysioterapeuter. Undersköterskan är den profession som är i närmst kontakt med patienten och familjerna och har därmed en mycket betydande roll. Ditt fokus är att sköta omvårdnad en av patienterna, ta PEWS och övriga kontroller, vätskebalans, dialyshantering, matning i gastrostomi och v-sond och diverse omläggningar. Som ny kollega till oss får du ett individuellt introduktionsschema på minst sex veckor där du tillsammans med mentor och handledare bygger en bra grund och skapar goda förutsättningar för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Som en del av vår kompetensutveckling kan vi regelbundet erbjuda våra undersköterskor specialistutbildning med bibehållen grundlön. - Det som gör att det är så roligt att jobba på barnkirurgen förutom då att vi träffar alla de här unika barnen, ungdomarna och deras anhöriga samt att personalen är fantastisk - det är att vi lär oss hela tiden något nytt, varje dag. Vi har alltid någon vi kan ställa frågor till och vi har väldigt högt i tak. Det finns inga dumma frågor och vi har en stor arbetsglädje och stolthet. På kirurgen får vi vara med och tycka när beslut ska fattas, har en öppen dialog och vi pratar ofta och mycket med varandra, säger Anette som har varit undersköterska på barnkirurgen i över 30 år. Du får arbeta i en stimulerande miljö med härliga kollegor där barnen och familjerna står i centrum. Vi arbetar aktivt för att främja delaktighet och engagemang hos våra medarbetare och vi ser gärna att du, när du känner dig redo, deltar eller driver något utvecklingsarbete. Vårt mål är att arbetsklimatet ska präglas av tillit, ödmjukhet, gemenskap och respekt. Du arbetar med blandad tjänstgöring dag/kväll/natt. Du har tjänstgöring två av fem helger och arbetar med tio-veckors schema och önskeschema i Time Care. Annonsen avser två tillsvidaretjänster och ett vikariat till och med 2026-06-30. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och uppfyller Socialstyrelsens krav om skyddad yrkestitel oavsett om du läst enligt tidigare eller nuvarande programstruktur, gärna med inriktning barn eller akutsjukvård/sjukvård. Goda språkkunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav. Det är meriterande om du har vana av sjukhusvård sen tidigare. För att trivas hos oss är du nyfiken, prestigelös och tycker om att arbeta i ett växlande tempo. Ditt agerande är professionellt och du ska vara en god ambassadör för Region Skånes värdegrund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras vid eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Du behöver visa upp ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Har du inte detta bevis anställs du som omvårdnadsassistent och anställningen är visstid, i väntan på beviset. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och vilka övergångsregler som gäller https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Elevassistent till Fridhemsskolan
Malmö kommun
Elevassistenter m.fl.

Ref: 20251757 Arbetsuppgifter Nu söker vi en elevassistent till Fridhemsskolan under höstterminen 2025 som kommer att arbeta med en eller flera elever. Som elevassistent är du också delaktig i planeringen samt genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet med elev/grupp under ledning av ansvarig pedagog i enlighet med ditt uppdrag. Du stödjer och hjälper eleven/gruppen att klara av olika situationer i såväl sin personliga utveckling som i sin kunskapsutveckling. Arbetet som elevassistent hos oss innebär varierade arbetsuppgifter utifrån det enskilda uppdragets karaktär. Samverkan sker med andra yrkesgrupper och funktioner. Kvalifikationer   Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning på minst gymnasienivå och gärna mer och som har erfarenhet av att arbeta med elever med svåra NPF utmaningar. Det är meriterande om du har arbetat som elevassistent inom skolverksamhet i närtid. Du ska ha god insikt och kunskap i skolans styrdokument, lagstiftning och kan tillämpa dem i det dagliga arbetet. Vi förutsätter att du skall se elevens/gruppens styrkor och vilja hjälpa eleven/gruppen att utvecklas och nå så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Ditt arbete är varierat utifrån elevernas behov och genom ditt engagemang kommer du att leda och stimulera eleven/gruppen till både kunskaps- och social utveckling. Du ska ha förmåga att motivera eleven/gruppen i deras lärande och att skapa förståelse samt kunna ta egna initiativ. Du är flexibel och tycker om att samarbeta men har heller inga svårigheter med att arbeta självständigt. För att kunna stödja elever krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Fridhemsskolan ligger i de vackra omgivningarna där grönska möter havet. Skolan har cirka 430 elever från förskoleklass till årskurs 6. All personal på skolan använder våra samlade kompetenser och arbetar tillsammans för trygghet, trivsel och hög måluppfyllelse. Vi arbetar för en skola där kunskap och lärande sätts i centrum och eleverna ges de bästa förutsättningar att uppnå de mål som är fastställda i läroplaner och styrdokument. Skolan är öppen och föräldrar ses som en viktig resurs som givetvis alltid är välkomna. Vår värdegrund bygger på en positiv människosyn och alla människors lika värde. Vi lyssnar på alla elever och möter dem med värme och respekt. Vi bjuder in till samtal och för en öppen dialog med våra elevers föräldrar i syfte att skapa större delaktighet och samsyn. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb   Information om tjänsten Anställningsform: Visstid/vikariat till och 2025-12-19 Omfattning: Heltid  Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-14 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
IKT-strateg
Bjuvs kommun
Systemförvaltare m.fl.

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Är du en strateg med intresse och mycket goda kunskaper inom IT och digitalisering? Som IKT-strateg på utbildningsförvaltningen kommer du att få en nyckelroll och vara drivande i förvaltningens utvecklingsarbete. Din arbetsplats blir på utbildningsförvaltningens kontor, centralt beläget vid järnvägsstationen i Bjuv. Vi har bra kommunikationer mellan till exempel Helsingborg, Malmö, och Lund och det är lätt att parkera om du kör bil. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunal förskola och grundskola, fritidshemsverksamhet, anpassad grundskola, gymnasieskola (IM), central elevhälsa och kommunal vuxenutbildning. På utbildningsförvaltningens kontor arbetar vi bland annat med nämndadministration, kvalitetsledning, IT-tjänster, förskoleplaceringar och barnomsorgsavgifter, skolskjuts, juridik, avtal- och upphandlingsfrågor, fakturahantering och interkommunala ersättningar. ARBETSUPPGIFTER IKT-strategen arbetar strategiskt med förvaltningens övergripande IT-tjänster såsom IT-system, e-tjänster och applikationer. IKT-strategen arbetar proaktivt, strukturerat och målinriktat med förvaltningens och användarnas behov i fokus. I uppdraget ingår omvärldsbevakning och genomförande av behovsanalyser samt framtagning av vad som behöver utvecklas inom IKT-relaterade områden. Förvaltningen avser att inleda förbättrings- och utvecklingsprojekt där IKT-strategen kommer ha en drivande roll. I rollen som IKT-strateg ingår ett nära samarbete med förvaltningens kvalitets- och utvecklingsledare, IKT-samordnare och inköp- och upphandlingsansvarig samt övriga aktörer, som kommunens IT-avdelning och leverantörer. IKT-strategen kommer dessutom att vara en del av det kommunövergripande arbetet och samverka med andra förvaltningar. IKT-strategen kommer bland annat att: • På strategisk och operativ nivå stödja och driva utvecklingen av utbildningsförvaltningens processer där IT och digitalisering kan tillföra värde • Ansvara för vidareutveckling av IT-tjänster som används i verksamheterna • Genomföra risk- och konsekvensanalyser avseende våra IT-tjänster samt vara delaktig vid framtagande av PUB-avtal. • Agera projektledare i IT-relaterade frågor till exempel i implementering av digitala nationella prov och utveckling av digitalisering. • Arbeta med leverantörsstyrning genom delaktighet i upphandling och avtalsskrivning samt ansvara för analys och uppföljning av leveransen • Säkerställa kontinuitet i verksamheten genom erforderliga lösningar för redundans, tillgänglighet, säkerhetsfrågor etc. • Säkerställa att GDPR efterlevs vid användningen av IT-tjänster. • Vara drivande i sådan utveckling som ger förutsättningar för användningen av AI i våra verksamheter och i vårt utbildningsuppdrag. KVALIFIKATIONER Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskap genom gedigen arbetslivserfarenhet. Du ska ha kunskap om GDPR och informationssäkerhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och vi ser gärna att du har förståelse för utbildningsverksamhet. Vi söker dig som är bra på att samarbeta med andra människor och är bra på att skapa och bibehålla relationer. Du analyserar, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. För att lyckas i rollen är du en god strateg och kan se på sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser och anpassar aktiviteter utifrån detta. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet utifrån utbildningsförvaltningens mål samtidigt som du levererar resultat. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetsuppgifter. Det finns goda möjligheter att utvecklas i denna roll och runt omkring dig finns härliga och kompetenta kollegor som du både hjälper och får stöd av. ÖVRIGT Vi vill att löneanspråk lämnas i din ansökan. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola/skola ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Se därför till att beställa utdrag ur belastningsregistret snarast efter att du blivit erbjuden anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.  Bjuvs kommun erbjuder 3000 kr i friskvårdsbidrag. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Extra Kock
Fisky Business AB
Kockar och kallskänkor

Hej! Vi på Fisky Business, Dockan vill bredda truppen lite. A la carte meny med fokus på fisk. Stresstålighet och köksvana ett krav. Ser fram emot din ansökan. Vi har ett gäng kockar men behöver bredda truppen med lite timanställda. Kanske runt 6 -30 timmar i veckan. Plötsligt ska nån vara ledig och BAM! 40 timmar på en vecka. Ja du fattar.. Skriv några rader om dig. Mvh Hannes

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025