En ny köksstjärna till Pinchos Ängelholm
Pincho Nation AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker ny kollega till köket! Heltids- och Deltidstjänster ligger ute! Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan. Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 71 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök/ eller stark vilja att lära sig är flexibel och innovativ trivs med högt tempo uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Köksansvarig till Pinchos Ängelholm
Pincho Nation AB
Köksmästare och souschefer

Just nu söker vi köksansvarig Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Är du vår nya köksmästare? Du blir en del av ett härligt team som med kompetens, högt tempo och ett glatt humör bidrar till att restaurangen bjuder på positiva mat- och gästupplevelser varje dag. Du jobbar nära restaurangchefen och bidrar till restaurangens utveckling. Som köksmästare ansvarar du för att Pinchos koncept efterlevs i köket. I din roll säkerställer du även ex implementering av nya rätter, varuflöde, personalplanering, egenkontroll samt månatlig inventering. Du kommer att ha en viktig roll och ditt engagemang är en avgörande pusselbit för att stärka hela kedjans utveckling framåt. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra gäster men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuder dig En rolig arbetsplats med härliga kollegor Ett innovativt koncept i ett snabbt växande bolag Goda utvecklingsmöjligheter inom kedjan Fina utbildningsmöjligheter För att passar bra hos oss tror vi att du Har relevant utbildning eller flerårig yrkeserfarenhet inom restaurangkök Är trygg i rollen som köksmästare Vill vara med och utveckla Pinchoskedjan in i framtiden Är noggrann och strukturerad Har ett eget driv, initiativförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo Har erfarenhet av att jobba med koncept Låter det som något för dig? Skynda dig att söka. Tillsammans skapar vi festen!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Senior Interaction Designer to Access Solutions Company
Digitalenta AB
Övriga designer och formgivare

Our client, a global leader in access solutions, is looking for an Interaction Designer to join their team in Malmö. In this full-time assignment, you’ll play a key part in shaping the future of digital products, ensuring seamless and user-friendly interactions. The assignment runs from March 31, 2025, to September 30, 2025, and is based at the company’s office in Malmö. Please note that we require a portfolio as part of your application. About the role: As an Interaction Designer, you will drive the design and refinement of user interactions, ensuring products are both intuitive and accessible. You’ll collaborate closely with product managers, developers, and fellow designers to create seamless digital experiences that align with business goals and user needs. Your ability to navigate complex digital ecosystems will be key in influencing strategy and advocating for user-centered design. Responsibilities: Design and refine user interactions to enhance usability and accessibility. Develop wireframes, prototypes, and user flows to communicate design concepts. Collaborate with developers and product teams to ensure seamless digital experiences. Guide product managers in planning and prioritizing features with a user-centric approach. Provide constructive feedback to fellow designers as part of the UX team. Apply (or expand your knowledge of) accessibility standards and best practices. Work with visual design elements—while deep graphical skills aren’t required, they’re appreciated. Lead UX research efforts to support product development and future innovations. About you: You are an experienced Interaction Designer with a strong background in consumer products and mobile applications. Having worked on large-scale projects within complex organizations, you confidently navigate digital product ecosystems and drive impactful design decisions. You thrive in environments where UX maturity is evolving, advocating for user-centered design and shaping product visions. Your collaborative mindset and strong communication skills make you a valued partner across teams. Experience and skills: Proven 5+ years of experience in interaction design, UX, or a related field. Strong understanding of usability principles and user-centered design methodologies. Experience with tools such as Figma, Sketch, or Adobe XD. Graphical design skills (UI, icons, layout) are a plus. Familiarity with accessibility standards (WCAG) is a merit. Strong ability to collaborate with cross-functional teams and influence decision-making. Experience leading or contributing to UX research initiatives. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Säljare till Indiska Triangeln, Malmö
Indiska 1901 AB
Butikssäljare, fackhandel

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 45 butiker i Sverige och Finland, i vår internationella online shop indiska.com. Indiska erbjuder mode, inredning och accessoarer i modern skandinavisk design med internationella inslag – ett brett sortiment med allt från bekväma baskläder, exklusivt möblemang och färgstarka trendplagg. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer samt att erbjuda våra kunder produkter som är enkla att använda och älska, till ett bra pris. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Indiska söker nu säljare som älskar mötet med kunden och vill jobba i vår butik på Triangeln köpcentrum i Malmö. I vårt arbete är ingen dag den andra lik, vi möter dagligen en mängd olika kunder och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här är tempot högt, det blir sällan långtråkigt och vi gillar verkligen det vi gör; att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien som tilltalar många. För att bidra till och stärka denna helhetsupplevelse söker vi nu säljare. Ansvar och arbetsuppgifter I rollen som säljare hos oss får du en bred roll där mötet med kunden alltid står i fokus, där du bland annat jobbar med att; Bidra till en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, med ett tydligt säljfokus Tillsammans med dina kollegor ansvara för att butiken är välfylld och kommersiell Packa upp varor, bygga säljande varulägg och varuplacering Arbete i kassa Att alltid bemöta våra kunder på ett vänligt, kunnigt och hjälpsamt sätt Vi erbjuder dig ett varierande arbete i en inspirerande butiksmiljö där både samarbete, värme och högt tempo genomsyrar vår vardag! Vem är du? Kommunicerar på ett öppet och ärligt sätt där du når ut till olika målgrupper Har en stor passion för mode och inreredning Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Driven och resultatorienterad Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor Trivs med att jobba i högt tempo Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 16h/v med start omgående. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Agil Projektledare
Sogeti Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti Syd gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Känns det som du? Fortsätt läsa! Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Att jobba som Agil Projektledare hos oss på Sogeti är att ta del av en spännande resa där du får utmana dig själv och din kompetens. Du kommer att arbeta tillsammans med ett hängivet team av experter och vara en viktig del i att driva framgångsrika projekt för våra kunder. Du kommer att ha möjlighet att lära dig, växa och utvecklas, såväl som att bidra till att forma morgondagens tekniklösningar. Sogeti erbjuder dig det lokala i det globala, intressanta kunder både i och omkring Malmö och Helsingborg men även möjlighet att ta dig an uppdrag i andra delar av Sogetis värld. Hos oss är det din kompetens, framåtanda och nyfikenhet som skapar din framgång. Vi tycker även att det viktigt att du hela tiden utvecklas och därför erbjuds du även att ingå i en rad olika kompetensnätverk, både lokala och nationella. Varför passar du in på Sogeti? Enkelt, du gillar variation i uppdrag, du tycker det är kul med utmaningar och du kan snabbt sätta dig in i kundens verklighet med ett problemlösande mindset och en vilja att kunna bidra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från projektledning, med fördel inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Du kommer att komma till en arbetsplats med högt till tak, där vi hittar på mycket kul tillsammans, goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att jobba med både stora internationella kunder såväl som mindre lokala. Vill du veta mer? Prata med TA Partner Marta Sundell, eller Teamchef Jonas Nilsson så berättar vi mer, du hittar kontaktuppgifterna längre ner eller på https://www.sogeti.se/helsingborg/ Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Välkommen med din ansökan! Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

4 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Teknisk projektledare till logtech-bolaget Barkfors
Barkfors Fleet AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du redo att ta en nyckelroll i ett företag där innovation och teknik står i fokus och vill leda spännande projekt från idé till färdig produkt? Trivs du med att arbeta nära både utvecklingsteam och kunder för att se till att produkten blir som tänkt? Vi på Barkfors är ett sammansvetsat team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder och nu söker vi en teknisk projektledare som tillsammans med oss kan säkerställa att vi förblir marknadsledande inom branschen! Barkfors är marknadsledande inom logtech och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Med över 30 års erfarenhet och passion för nya innovationer kombinerar vi gårdagens lärdomar med den allra senaste tekniken. Våra kunder känner oss bäst genom vår kärnprodukt; mjukvaruprogrammet T5 som ger ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av kundens kärnverksamhet. Om rollen Rollen som teknisk projektledare hos oss på Barkfors innebär att du driver omfattande projekt inom mjukvaruutveckling. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att leda uppgraderingen av vårt transportledningssystem T5, där du från början till slut kommer omsätta kundernas och verksamhetens behov till innovativa tekniska lösningar. När grundarbetet är på plats kommer rollen gradvis att övergå till en produktägarroll, där du kommer att fortsätta ansvara över den strategiska utvecklingen och förbättring av systemet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att T5 fungerar smidigt och att vi levererar högkvalitativa lösningar till våra kunder. Det finns en nära koppling mellan flera av bolagen i Progrits-gruppen. Som projektledare i Barkfors kan du därför komma att få arbeta med projekt som spänner mellan Barkfors och andra bolag inom koncernen. Hos oss på Barkfors värderar vi grit högt. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och modiga nog att ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna skapas längs vägen – precis som livet i allmänhet. Detta mindset känner du igen dig i . Om dig För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din attityd och drivkraft viktigare än lång erfarenhet, du har ett par års erfarenhet av projektledning inom mjukvaruutveckling och känner dig nu redo att ta nästa steg i din karriär. Du har vana att driva projekt (gärna inom SaaS) från start till mål samt erfarenhet av integrationer mellan olika system och vill nu ta dig an en nyckelroll där du har ansvar att leda interna utvecklingsprojekt. Vi verkar inom transportbranschen och förståelse för våra kunders logistikflöden är central, därför ser vi det som ett stort plus om du har jobbat i branschen eller kommit i kontakt med transportledningssystem (eller som det så fint heter TMS – Transportation Management System ). Du är en problemlösare med ett öga för detaljer och en passion för teknik, du brinner för att ta tag i komplexa projekt och har en stark förmåga att navigera genom olika utmaningar. Vi letar efter någon med erfarenhet av att arbeta i Microsoft-miljö och som är bekant med cloudmiljöer (Azure). Meriterande är om du har erfarenhet av applikationsutveckling och arbetat enligt SAFe/scrum. Då vi är ett mindre företag är en av våra styrkor att vi alla hjälps åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation med korta beslutsvägar. Våra kunder finns till stor del i Sverige och därför behöver du kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska. Vilka vi är Barkfors, som är baserat i Hyllie i Malmö, är ett produktbolag med över 30 års erfarenhet inom utveckling av transportrelaterade tjänster och produkter. Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete. Vårt mål är att göra transporter så optimala och effektiva som möjligt med hänsyn till tid, pengar och miljö. Vi har en ledande position på den svenska marknaden och våra kunder spänner mellan allt från stora lastbilscentraler till mindre åkerier, samt företag inom renhållningssektorn. Idag är vi över 30 medarbetare som alla är involverade och har stolthet för den produkten vi utvecklar. Tillsammans med våra kunder ser vi till att T5 aldrig slutar förbättras och utvecklas. Vi hoppas att du ska trivas i ett mindre bolag med korta beslutsvägar där vi främjar innovation och samarbete! Låter det intressant – kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, People Business Partner på Progrits, [email protected] En del av Progrits Barkfors är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Sommarvikarie natt Nytida Friaborg HVB
Nytida AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi på Nytida Friaborg HVB sommarvikarier till sommaren 2025. För dig som söker finns det möjlighet att arbeta på båda våra verksamheter Nytida Friaborg i Simrishamn och på Nytida Österlen HVB i Hammenhög. Vi erbjuder en givande introduktionsutbildning och flera förmåner. Sista ansökningsdag är 31 mars. Är du redo för en spännande sommar med oss?Vi letar efter dig som älskar att möta människor och som är nyfiken på att förstå olika beteenden. Om du är en problemlösare, trygg, nyfiken och närvarande - då är det kanske hos oss du ska spendera din sommar. Vad kan du förvänta dig?På Nytida Friaborg HVB får du möjlighet att stötta och lära känna människor med olika behov av omsorg och stöd. Vad vi erbjuder dig: Anpassad utbildning och introduktion för att du ska känna dig trygg Förmånsportal med rabatter Kollektivavtal och försäkringar Coachande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för bästa omsorgen Dina fördelar: Genuina möten och erfarenheter som stärker din framtid Möjlighet att visa vem du är och öppnar dörrar för framtida jobbmöjligheter hos oss Arbetslivserfarenhet som gör skillnad på ditt CV Om Nytida Friaborg HVB Nytida Friaborg HVB är ett HVB (hem för vård eller boende). Vi välkomnar personer oavsett kön över 18 år med psykiska funktionsnedsättningar, även i kombination med missbruk. Vi jobbar mot långsiktiga mål med fokus på att stärka det friska. Nytida Friaborg ligger i ett vackert villaområde i Simrishamn i Skåne. Alla som vistas här har en egen lägenhet med egen terrass. Det finns 23 lägenheter med personal tillgänglig dygnet runt och vi har också en utslussningslägenhet. De gemensamma lokalerna innehåller kök, matrum, tvättstugor, rum för arbetsterapi samt sällskapsrum. ArbetsuppgifterVi söker sommarvikarier för natt. Du kommer vara ett stöd under natten utifrån individens behov. Det kan vara praktiskt stöd, samtal samt nattillsyner. Utöver detta tillkommer hushållsuppgifter exempelvis att ordna och ställa fram frukost. Din profilVi söker dig som: Älskar ett varierat arbete och att möta människor i olika situationer Är kreativ, tar ansvar och trivs med teamarbete Erfarenhet inom socialt arbete och god datorvana är meriterande. Goda kunskaper i svenska krävs. B-körkort är ett krav. Övrigt Individuell lönesättning Arbete veckorna 24-32, minst 75% schemalagd arbetstid Sista ansökningsdag 31 mars 2025. Ansökan Klicka på knappen nedan för att ansöka. Vi gör urval löpande så vänta inte med din ansökan! Har du frågor? Kontakta oss! Verksamhetschef Jonas Löfgren på 0414-18491 eller [email protected] Behandlingssamordnare: Martina Hultberg 0414-18486 eller [email protected] Behandlingssamordnare: Emilia Knutsson 0414-18480 eller [email protected] För mer information om oss, besök Nytida.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Boendestödjare till Focktorpsvägen, Mörarp
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Focktorpsvägen i Mörarp. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en timvikarie tjänst. Fockstorpsvägen har sex platser. Huset ligger vackert beläget cirka 10 minuters promenad från samhället Mörarp. Därifrån kan du ta Pågatåget till både Bjuv och Helsingborg. Huset är ett miljövänligt passivhus med låg energikostnad och är utformat av psykologer för att hitta genomtänkta lösningar som stöder våra boende att känna sig mer självständiga i vardagen Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt vaken jour. Du har en gruppledare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikarie Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Sista ansökningsdag: Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Personlig assistent till kvinna på Limhamn
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Kvinna från ironiska generationen, 70-talist, söker dej, 35+ med mycket humor och empati. Du behöver ingen utbildning inom vårdyrket men ska ha erfarenhet av assistansyrket. Behöver hjälp med allt det praktiska i hemmet samt allt från förflyttning, hygien, påklädning osv. Ett plus om du gillar matlagning och bak. Älskar utevistelse vid fint väder med ett eller annat cafébesök. Gillar teckning, målning och har som vuxen återupptäckt tjusningen med LEGO. Du måste vara djurvän då det finns hund i hemmet. Han är mitt prio ett. Bil och körkort krävs inte, vi tar buss eller färdtjänst. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Krav på erfarenhet som personlig assistent Utbildning inom vård ett plus men inget krav Social, empatisk och ansvarstagande Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstid Omfattning: Deltid Arbetstid: Vardagar 18-22, Varannan helg 9-14 + 16-21 Tillträde: 1a april Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Love Sennerdal [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
IT Service Manager (Windows)

Do you have a passion for driving efficiency and ensuring high-quality service delivery? We are looking for a proactive IT Service Manager to lead and develop our services within Windows Server Operations and Data Centers. In this role, you will work closely with external partners and vendors, ensure services are delivered according to agreed levels, and continuously optimize and streamline processes. Get an idea of the role The role involves overseeing relationships with outsourcing partner companies and vendors within IT Operations, specifically related to Windows Server Operations and Data Centers. You will be accountable for the delivery of services across the company, managing SLAs, KPIs, and financial follow-ups. Other responsibilities include: Oversee license management, audits, and domain process responsibilities. Monitor and develop IT support to align with business needs, implementing changes as necessary. Define vendor requirements, manage documentation and track service quality. Lead service delivery improvements, infrastructure development, and the company’s architectural roadmap. On a personal level We believe you have: Strong leadership and communication skills to manage relationships with vendors and outsourcing partners. Experience overseeing service delivery, including SLAs, KPIs, and financial tracking within IT Operations. Good knowledge of Windows Server Operations and data centers, with responsibility for licenses and audits. Analytical mindset with the ability to assess IT functions, identify improvements, and implement changes. Proven ability to manage vendor relationships, define requirements, and ensure customer satisfaction. Spoken and written experience in English. At least 5 years of experience within relevant roles. Resursin brief At Resurs, we make everyday finances easier through innovative and customer-focused solutions. With customers across the Nordics and a team of around 700 colleagues, we are committed to delivering long-term value for individuals, businesses, and society. Being named a career company for the past six years, we have a strong focus on emphasizing both personal and professional growth. With an inclusive and diverse culture, we create a workplace where employees are valued, supported, and encouraged to reach their full potential. Join an internationalteam Although we are based in the Nordics, our team is enriched by the breadth of perspectives brought by colleagues from countries such as South Africa, Australia, Iran, Germany, New Zealand, the US, and India. We foster a welcoming and supportive culture, where collaboration drives us to achieve the best outcomes for our users. Apply today! Don’t wait to send in your application. Selection and interviews take place on an ongoing basis, and the position may be filled before the last application date. We look forward to hearing from you! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process.Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025