Vi söker nu servispersonal till vårt team i Båstad. Är du serviceinriktad med en passion för gästservice? Då kan du vara den vi letar efter! Om rollen - Servispersonal i BåstadSom servispersonal hos oss har du en viktig roll i att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse. Du arbetar i ett sammansvetsat team där gemensamt mål är att överträffa gästers förväntningar och skapa minnesvärda stunder. Nyckelansvar - Servispersonal Ge exceptionell service och säkerställa en positiv gästupplevelse Arbeta med servering av mat och dryck samt hantering av beställningar Bidra till en effektiv och smidig drift på restauranggolvet Säkerställa att alla gästernas behov tillgodoses snabbt och vänligt Uppmärksamma och hantera specialbeställningar eller dieter proaktivt Kvalifikationer och Kompetenser Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team Erfarenhet inom servicebranschen är meriterande Hög stresstålighet och förmåga att hantera snabba förändringar Flytande kunskaper i svenska eller engelska Flexibilitet och en positiv attityd Körkort är en stor merit Fördelar med att arbeta hos oss Välkomnas till ett engagerat och samarbetsinriktat team Arbeta i de vackra och inspirerande omgivningarna i Båstad Möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling Dra nytta av attraktiva förmåner och en öppen företagskultur Arbetstid och anställningsvillkor Vi erbjuder både deltids- och heltidsanställningar beroende på dina behov. Arbetstiden kan anpassas för att passa dina personliga åtaganden. Lön fastställs individuellt enligt kollektivavtal. Varför välja att jobba hos oss? Inspiration och erfarenhet: Utveckla dina färdigheter i en professionell miljö som erbjuder stor variation och utmaningar. Flexibilitet: Anpassa ditt schema för att balansera arbete och fritid. Gemenskap: Delta i våra sociala aktiviteter och bygg långvariga relationer med kollegor. Friskvårdsförmåner: Vi erbjuder förmånliga förmåner, inklusive rabatterade träningskort och hotellvistelser. Stabila arbetsvillkor: Med vårt kollektivavtal garanterar vi trygghet med försäkring, pension och semesterersättning. RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Med över 20 års erfarenhet och flera kontor i de nordiska huvudstäderna arbetar vi med de mest framstående arbetsgivarna i branschen.
Vi söker efter kockar och köksmästare till våra uppdrag i Skåne. Kom förbi och presentera dig! Datum: Tisdag 22/4 Tid: 14:00-16:00 Adress: Norra Vallgatan 82 Vi ses! Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 3 & 10 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Ref: 20251675 Arbetsuppgifter Nu söker vi lärare till åk 1-3 på Hermodsdalsskolan! Arbetet innebär att du arbetar som klasslärare med ansvar för klassen som du planerar och undervisar i samtliga ämnen i nära samarbete med ytterligare två lärare i ett tre lärare system mot skolans 2 klasser i åk 2. Detta arbete görs i nära samarbete med två kollegor från fritids som samverkar i de bägge klasserna. Som klasslärare har du kontakt med elevernas vårdnadshavare, gör bedömningar i Unikum samt arbetar tillsammans med kollegiet för att eleverna skall nå läroplanens mål. Kvalifikationer Vi söker dig som är en god relations byggare. Som har erfarenhet av att arbeta språkutvecklande i alla ämnen. Som förutom att undervisa, planera, strukturera och vara en pedagogisk ledare tycker om att arbetar i team där vi utvecklas tillsammans. Till Hermodsdalsskolan söker vi dig som drivs av att göra skillnad. Våra elevers skoltid ska leda till ett betyg men också till en värdegrund de har nytta av hela livet. Vi arbetar för att eleverna har tillit till sin egen förmåga, har nyfikenhet och skapar förståelse för att vara med och påverka vårt demokratiska samhälle. Vi söker dig som vill vara med och utveckla en fortsatt välkomnande miljö och öppet och inkluderande klimat. Du har förmågan att kunna lyfta blicken från din egen del i verksamheten, du kan anpassa i grupp men också individuellt och har stort fokus på analyser kopplade till skolans mål för att hjälpa eleverna att komma vidare i sin utveckling. Du har ett relationellt och tydligt ledarskap och besitter genom din erfarenhet som lärare en stor verktygslåda med strategier för att möta elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Hermodsdalsskolan är en F–9-skola med cirka 500 elever. Skolan arbetar för goda relationer mellan vuxna, elever och vårdnadshavare. Lektionerna har en tydlig struktur där alla lärare arbetar efter samma modell. Fritidsverksamheten har ca 100 elever och den står för god pedagogisk miljö och utgår från elevernas intresse och nyfikenhet. Vi utgår från ett heldagsperspektiv. Hermodsdalsskolan är en partnerskola med tilläggsavtal. Detta innebär att vi tar emot många studenter från Malmö Universitet och därför har Hermodsdalsskolan ett nära samarbete med universitetet. Skolan används datorn som ett pedagogiskt hjälpmedel och administrativt stöd i det dagliga arbetet. Lärare och elever är bekväma med olika IT-baserade hjälpmedel i undervisningen och de använder bland annat Unikum och Googles alla verktyg i verksamheten. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Ref: 20251619 Arbetsuppgifter Kontaktcenter är vägen in till Malmö stad för medborgaren för att enklare och snabbare få svar på sina frågor. Vårt uppdrag är att optimera tillgänglighet, service och bemötande samt stärka medborgarens möjlighet till likvärdig service. Verksamheten består idag av ca 55 kommunvägledare som möter medborgaren via telefon, epost, chatt, sociala medier eller via geografisk platsnärvaro med fysiska medborgarmöten på Rosengård, Värnhem, Stadshuset och Mobilia. Vi behöver nu rekrytera tillsvidareanställda. Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information och vägledning till Malmöbon. Som kommunvägledare söker du efter medborgarens svar i vårt ärendehanteringssystem. Våra arbetsuppgifter är schemalagda och innebär daglig kontakt med medborgaren främst via telefon och digitala medier. Vi hjälper medborgaren genom att ge information och vägleda till självservice, vi tar emot synpunkter och felanmälan, hantering görs utifrån överenskomna rutiner med förvaltningarna. Kommunvägledaren använder många olika digitala system, tjänster och behöver förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt. Kvalifikationer Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du är flexibel och förändringsbenägen då arbetet innebär kontinuerligt nya idéer och arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten: • Minst 60 högskolepoäng eller avslutat YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. • Arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet som motsvarar totalt två år heltid där du har arbetat med service och kundbemötande som t.ex kontakt och informationscenter, resebyrå, hotell, restaurang eller turism. • Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift Meriterande: • Högskolexamen till exempel service management. • Tidigare kontaktcentererfarenhet. • Arbetslivserfarenhet av kundservice i fysiska möten. • Kunskaper i finska • Kunskaper i teckenspråk Om arbetsplatsen Kommuntjänster har drygt 600 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande. Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal: 3 Tillträde: 15 oktober Övrigt Urval och fysiska intervjuer kommer att ske under augusti, v 32 och 33 (pga semestrar). I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kundtjänstansvarig – Led och utveckla vårt kundtjänstteam Anställningsform: Heltid, Tillsvidare Placeringsort: Helsingborg Om oss – Fibio Fibio är en nischad mobiloperatör med en grön profil. Vi erbjuder abonnemang som är Bra Miljöval-märkta, vilket innebär att vi tar ansvar för både våra kunder och miljön. Vi utmanar de stora aktörerna genom transparenta, prisvärda och kundfokuserade mobilabonnemang. Med en stark tillväxt driver vi nu vidare vår expansion och söker en kundtjänstansvarig till vårt nybyggda, moderna kontor i centrala Helsingborg. Om rollen Som kundtjänstansvarig leder du ett team på 10 personer och säkerställer att vi levererar en hög servicenivå till våra kunder. Du är ansvarig för den dagliga driften av kundtjänsten och arbetar proaktivt för att förbättra processer, utbilda medarbetare och skapa en effektiv och serviceinriktad arbetsmiljö. Rollen kräver att du är självgående, tar ansvar för ditt område och driver initiativ för att optimera kundupplevelsen. Du rapporterar direkt till VD. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, stötta och utveckla ett mindre kundtjänstteam Säkerställa att vi levererar hög servicekvalitet och effektiva kundlösningar Hantera personalfrågor, såsom rekrytering vid behov och medarbetarutveckling Utbilda och coacha teamet för att stärka deras kompetens och prestation Analysera och förbättra processer för att öka effektivitet och kundnöjdhet Samarbeta med övriga avdelningar för att optimera arbetsflöden Vem vi söker Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom kundtjänst eller liknande roll Strukturerad och självgående, van att ta ansvar och driva förbättringar God förståelse för kundbemötande och servicehantering Trygg i att leda och motivera team, även i förändringsprocesser Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och arbeta målinriktat God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Vi erbjuder En ledarroll med stort ansvar och inflytande Möjlighet att utveckla och förbättra kundtjänsten Nybyggt, modernt kontor i centrala Helsingborg Marknadsmässig lön med mycket goda utvecklingsmöjligheter En dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och påverka Ansök nu – rekrytering sker löpande!
Gör skillnad. Varje dag. Är du sjuksköterska med intresse för akutsjukvårdens bredd och komplexitet? Vill du arbeta i en verksamhet där vi klinisk kompetens, flexibilitet och samarbetsförmåga är viktigt? Då kan denna rotationstjänst vara för dig. Välkommen till Kirurgiavdelning akut och öron-, näs- och hals (Kava/ÖNH) samt akutvårdsavdelning (AVA) i Helsingborg! Kava/ÖNH är under uppbyggnad med målet att öppna upp till 22 vårdplatser. Här vårdas patienter med akuta kirurgiska tillstånd, såsom bukdiagnoser, blödningar och trauma, samt en mindre grupp inom ÖNH-specialiteten. Avdelningen är bemannad dygnet runt och präglas av ett starkt fokus på lärande, utveckling och ett respektfullt bemötande, både inom teamet och gentemot våra patienter. AVA har 26 vårdplatser och 2 intermediärvårdsplatser (IMA). Här vårdas patienter med förväntad kort vårdtid allt från yngre med akuta tillstånd till äldre med komplex multisjuklighet. Arbetet är intensivt och kräver god förmåga att hantera snabba förändringar i vårdförloppet. Teamarbetet är centralt, liksom ett aktivt förbättrings- och utbildningsarbete. Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss erbjuder vi dig ett uppdrag på två av våra mest dynamiska avdelningar. Här kombineras avancerad kirurgisk- och ÖNH-vård med bred medicinsk akutsjukvård och korta vårdtider. Det här är en tjänst för dig som söker variation och utveckling, men också är medveten om att det innebär att arbeta i olika team, med olika patientgrupper och i en miljö där förändring är en del av vardagen. Det kräver trygghet i din yrkesroll, god klinisk bedömningsförmåga och en vilja att bidra till helheten, oavsett var du arbetar för dagen. Hos oss får du: • En strukturerad introduktion med handledning och fortbildning. • Möjlighet att arbeta på två avdelningar och bredda din kompetens inom både kirurgisk och medicinsk akutsjukvård. • Individuell karriärstege med möjlighet till specialisering och utveckling inom ramen för tjänsten. • Flexibla arbetstider med önskeschema och tjänstgöring dag, kväll, natt och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vi välkomnar dig som är ny i yrket och har ett tydligt intresse för området samt dig som har erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet från akutsjukvård, kirurgi och/eller ÖNH är det meriterande. Vi ser att du är trygg i din yrkesroll, har god klinisk blick och trivs i en miljö där arbetsbelastningen kan variera och där prioriteringar snabbt kan behöva omvärderas. För att trivas hos oss ser vi att du har en god samarbetsförmåga och uppskattar variation i arbetet. Att arbeta på två avdelningar innebär också att du får en bred erfarenhet, något som gör dig till en viktig resurs i vårdlagen och i det gemensamma lärandet. Om du söker ett uppdrag där du får använda hela din kompetens, utvecklas i din yrkesroll och bidra till vården av patienter i akuta skeden av livet kan det här vara rätt uppdrag för dig. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. HR-enheten är ett glatt och engagerat gäng som varje dag arbetar med att stötta och utveckla verksamheten. I gruppen finns två drivna HR-strateger med ansvar för processerna kompetensförsörjning samt ledarskap och medarbetarskap de blir också dina närmaste kollegor. Tillsammans med en förhandlingsstrateg, en vikarierande HR-generalist, tre kunniga lönespecialister och en systemförvaltare med koll på det tekniska, bildar vi en trivsam och stöttande enhet. Allt under ledning av vår HR- och kommunikationschef. Vill du bli en del av vårt härliga team och bidra till ett hållbart arbetsliv? Vänta inte, sök! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du en central roll i att både stödja våra chefer i det dagliga operativa HR-arbetet och driva det långsiktiga utvecklingsarbetet inom arbetsmiljöområdet. I dagsläget är rollen till stor del operativ, där du förväntas vara ett brett och kvalificerat stöd till våra chefer inom HR-områdets samtliga delar. Det kan vara rehabsamtal, förhandlingar och samverkan, stöd med insatser vid oönskat beteende rekrytering och avslut. Arbetet är delvis händelsestyrt, därför är din förmåga att snabbt skifta fokus och ställa om till ändrade förutsättningar viktigt, samtidigt som du har förmågan att bibehålla ett positivt förhållningssätt. Genom att utveckla våra processer och skickliggöra våra chefer skapar vi tillsammans förutsättningar för ett mer strategiskt arbetssätt framåt. Vår kommun är i förändring och utveckling vilket innebär att du behöver trivas med att navigera i en organisation där vissa processer är under uppbyggnad och rutiner och arbetssätt formas under resans gång. Vi tror att du ser möjligheter där andra ser utmaningar, och att du är trygg i att driva utveckling med tydlighet, prestigelöshet och ett serviceinriktat förhållningssätt. Just nu deltar vi även i ett spännande EU-projekt tillsammans med flera av våra grannkommuner där vi arbetar för att förebygga sjukfrånvaro och stärka friskfaktorerna utifrån ett långsiktigt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare. Här har du stora möjligheter att sätta din prägel. KVALIFIKATIONER För att vara den vi behöver, och för att du ska trivas och utvecklas i ditt uppdrag, vill vi att du har: • Utbildning på högskolenivå med minst 180 hp inom det personalvetenskapliga området. Om din examen är relevant för tjänsten avgörs av kombinationen med din arbetslivserfarenhet • Minst 2 års erfarenhet av liknande roll, gärna i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor och du behöver ha ett starkt intresse för området och självständigt kunna sätta dig in i området. Vi söker dig med förmåga att ta helhetsperspektiv och ett prestigelöst förhållningssätt. Du är självgående och kan växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter samt mellan operativt och strategiskt arbete. Andra beskriver dig som pedagogisk och engagerande, som en stöttande och samarbetsorienterad kollega. Du kan bygga och underhålla goda relationer med såväl kollegor och chefer som fackliga företrädare och medarbetare. Du vet hur du balanserar tydlighet med smidighet i ditt sätt att kommunicera. Du gillar att skratta tillsammans och ser humor som en del av arbetsvardagen. Utöver en spännande utmaning och härliga kollegor erbjuder vi dig förtroendearbetstid, möjlighet till distansarbete delar av din arbetsvecka och en rad förmåner via Benify som vi gärna berättar mer om. För oss är det viktigt att du och det befintliga teamet passar bra ihop då vi värnar om vår fina samarbetskultur, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Välkommen att vara med och forma framtidens arbetsmiljö i vår kommun! ÖVRIGT Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Gör skillnad. Varje dag. Är du specialistsjuksköterska inom vård av äldre, medicinsk- eller kirurgisk omvårdnad alternativt annan relevant specialistutbildning för en ortopedisk slutenvårdavdelning? Brinner du för den ortopediska patienten och är intresserad av att tillsammans med teamet ta oss framåt i vår utveckling? Vi gör just nu en särskild satsning på kvalité, utbildning och kompetens och söker därför en sjuksköterska som vill vara med ortopediavdelningens utveckling framåt! Vi är en ortopedisk slutenvårdsavdelning med ett akutuppdrag för ortopedin dygnet runt alla veckans dagar. Avdelningen har 16 slutenvårdsplatser och vårdar i första hand patienter med vardagstraumatologiska skador som höftfraktur. Inom verksamhetsområde kirurgi ortopedi öron-, näs- och hals (ÖNH) intensiv- och perioperativ vård finns även finns även kirurgi- och urologiavdelningen, planerad kirurgavdelning, operation, anestesi- och intensivvårdsavdelning samt andra mottagningar som vi har gott samarbete med. På vår arbetsplats implementerar vi Region Skånes Kompetens- och tjänstemodell vilken ger en tydlig struktur för ditt lärande och dina utvecklingsmöjligheter inom vår verksamhet. Lasarettet i Ystad arbetar även utifrån Magnetmodellen, ett ramverk som bygger på mångårig forskning kring hur vi kan ge vård av högsta kvalité, stärka vårt interprofessionella teamarbete samt ge våra medarbetare en tydlig professionsutveckling. Som ett led i Magnetmodellen har Lasarettet i Ystad ett förvaltningsövergripande forum för omvårdnadsfrågor. Hos oss finns en stor känsla av gemenskap och omtanke för varandra där samarbete är vår ledstjärna. Du arbetar i en verksamhet med korta beslutsvägar med en närvarande ledning. Arbetsgruppen har stort fokus och vana i att stötta och vägleda kollegor samt studenter. Samarbetet och viljan att hjälpa varandra mellan avdelningarna på lasarettet är stor, vilket bidrar till utvecklingen för hela lasarettet. Lasarettet i Ystad har en utbildningsenhet och under terminerna välkomnar vi ett antal studenter för verksamhetsförlagd utbildning (VFU). Ortopediavdelningen arbetar med studentsalar och peer-learning som är ett omtyckt koncept bland studenterna. ARBETSUPPGIFTER Som specialistsjuksköterska inom specialistfunktionen har du ett särskilt ansvar att säkerställa omvårdnad av hög kvalitet för personer med avancerade omvårdnadsbehov och komplexa sjukdomstillstånd. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du utifrån din specifika kompetens inriktar dig inom omvårdnadsutveckling. Du får avsatt tid för att vidareutveckla verksamheten utifrån ditt fokusområde. Det interprofessionella samarbetet är centralt på enheten och spelar en avgörande roll för våra patienters tillfrisknande. Personcentreringen kring patienten främjas genom bland annat tvärprofessionella ronder och omvårdnadsronder. Syftet med specialistfunktionen är att genom att till viss del arbeta utöver ordinarie vårdteam. Detta möjliggör ett övergripande ansvar för patienterna som vårdas på avdelningen med ett särskilt fokus på de patienter som avviker från det förväntade vårdförloppet. I rollen som specialistsjuksköterska stödjer du ansvarigt team vid avancerade vårdbehov utifrån de sex kärnkompetenserna; personcentrerad vård, samverkan i team, evidensbaserad vård, förbättringskunskap för kvalitetsutveckling, säker vård samt informatik. Som specialistsjuksköterska har du möjlighet att verka för ett transformerande ledarskap och förmedla engagemang, delaktighet samt god kommunikation med alla i det interprofessionella teamet. Du har även möjlighet att leda omvårdnadsronder en gång i veckan där alla professioner deltar för att tillsammans möjliggöra att patienten får bästa tänkbara vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har specialistutbildning inom exempelvis medicin, kirurgi eller geriatrik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för en ortopedisk avdelning. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av ortopedisk omvårdnad och handledarutbildning eftersom avdelningen är en studentavdelning utifrån peer-learning konceptet. För att trivas i rollen som specialistsjuksköterska hos oss ser vi att du har framåtanda med förmågan att snabbt ställa om till nya förutsättningar. Du har ett stort intresse för utveckling och lärande. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Att ha ett gott bemötande mot såväl patienter, närstående, studenter och medarbetare är en självklarhet för dig. Du som söker tjänsten trivs såväl med självständigt arbete som arbete i ett tvärprofessionellt team. Vidare är du en duktig organisatör och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! Observera att denna annons är publicerad under flera yrkeskategorier, du kommer därmed att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Vi vill att du ska trivas och vilja stanna kvar och utvecklas hos oss. Därför driver vi satsningar som vår kompetens och tjänstemodell med fokus på kontinuerligt och livslångt lärande. Kompetens och tjänstemodellen är indelad i olika faser som bygger på varandra, där varje fas innebär fördjupade kunskaper och förmågor. I de senare faserna blir du behörig att söka tjänster som innebär karriärmöjligheter och ett utökat ansvar. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du stå i centrum för Kristianstads hållbara utveckling och leda ett av regionens viktigaste bolag in i framtidens energilandskap? C4 Energi söker nu en affärsdriven VD som med strategiskt ledarskap, stort samhällsengagemang och starkt kundfokus vill driva den fortsatta utvecklingen av ett komplett och innovativt energibolag C4 Energi är Kristianstads kommuns helägda energibolag med en stark lokal förankring och bred verksamhet inom el, fjärrvärme, fiber, biogas och hållbara energilösningar. Vi spelar en avgörande roll i kommunens utveckling mot ett mer hållbart och klimatsmart samhälle. C4 Energi-koncernen består av tre bolag: C4 Energi AB, C4 Elnät AB och Kristianstads Biogas AB. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva, prisvärda och hållbara energi- och kommunikationslösningar med lokal förankring till alla företag och medborgare i Kristianstads kommun. Om rollen Energibranschen befinner sig i en expansiv fas med höga krav på omställning och innovation. För att möta dessa utmaningar söker vi en VD med god strategisk förmåga, tryggt ledarskap och beslutsamhet. Du är modig, drivande och har ett starkt engagemang för utveckling. Rollen kräver erfarenhet av att leda komplexa, teknikintensiva verksamheter samt god kundförståelse och kommersiellt fokus. VD leder koncernen tillsammans med ledningsgruppen och ansvarar för att exekvera bolagets affärsplan och strategi. Rollen förutsätter närvaro i verksamheten där ledarskapet utövas på plats. Ansvarsområden * Förankra och befästa den pågående kulturresan mot ökad intern samverkan och gemensamma värderingar. * Utveckla organisation och gemensamma processer för stärkt affärsmannaskap och effektivt informationsutbyte. * Tydliggöra mål och KPI:er för hela organisationen samt säkerställa lönsamhet och effektiv uppföljning. * Vara en stark ambassadör för C4 Energis varumärke internt och externt och bidra till att attrahera, utveckla och behålla rätt medarbetare och samarbetspartners. * Hålla samman koncernens olika funktioner och skapa konkurrenskraftiga erbjudanden i en snabbt föränderlig marknad. Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och en gedigen erfarenhet av att leda i komplexa och teknikintensiva verksamheter. Du har chefserfarenhet från processindustri eller annan tekniktung bransch med ansvar för flera ansvarsområden. Du har god förståelse för energisektorns förutsättningar och utmaningar. Du har erfarenhet av att driva komplexa organisationer som omfattar affärsutveckling, produktion och försäljning, och har framgångsrikt lett organisationer med chefsled för chefer. Du har också förståelse för de särskilda villkor som gäller för verksamheter som verkar under politisk styrning. Det är starkt meriterande om du har ett väletablerat lokalt och regionalt nätverk i Skåne, tidigare erfarenhet av energibranschen samt erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer. Slutligen har du mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Vi söker dig som har hög integritet, är pålitlig och har gott omdöme. Du är en lyhörd, entusiasmerande och kommunikativ ledare som trivs med att bygga relationer och skapa starka nätverk, särskilt på lokal och regional nivå. Du har modet att fatta beslut och arbetar med ett coachande och situationsanpassat ledarskap för att skapa engagemang och utveckling hos dina medarbetare. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att få leda Kristianstads energiomställning tillsammans med engagerade medarbetare i ett stabilt bolag med starkt varumärke och tydligt samhällsuppdrag. Här får du arbeta nära både näringsliv och offentlig sektor i en expansiv kommun med höga hållbarhetsambitioner. Välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar C4 Energi med Jefferson Wells, del av Manpower Group. Med hänvisning till GDPR tar vi endast emot din ansökan via jeffersonwells.se Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Jefferson Wells, 044-20 38 71 eller [email protected] alternativt Alexandra Ivstam, 044- 20 38 63 eller [email protected] Under vecka 29-31 håller vi semesterstängt och kan då inte svara på frågor. Välkommen med din ansökan via jeffersonwells.se senast 10/8. Därefter kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Notera: inga ansökningar hanteras via mail med anledning av GRPR.
Välj ett jobb för att visa detaljer